Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#651

Postad 05 oktober 2011 - 18:00

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Vår box tappade ljudet igår, fick till slut bryta strömmen och efter nystart funka ljudet igen

#652

Postad 05 oktober 2011 - 18:49

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
min box total-hängde sig i förmiddas, stod något utropstecken i displayen, verkar fungera nu sedan jag bryt strömmen...

en liten teori om dom boxar som missar början på inspelningarna, kan det ha något att göra med att boxen går igång ibland utan bild och bara ljud. någon form av synk-problem som gör att inspelningarna fördröjs.

#653

Postad 06 oktober 2011 - 08:18

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Spelade in filmen Upp på Canal+ First HD för ett tag sen men när vi skulle titta på den härmodan så var det bild men ljudet var bara brus. Någon som vet om Canal+ haft problem med ljudet i utsändningen sista tiden eller är det boxen som falerat?

#654

Postad 06 oktober 2011 - 08:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Om det bara skett på en inspelning skulle jag gissa fel på utsändningen. Jag antar att du testat ändra ljudspår? Kan ju vara bara dolby eller bara stereo som är drabbat.

#655

Postad 06 oktober 2011 - 08:52

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Om det bara skett på en inspelning skulle jag gissa fel på utsändningen. Jag antar att du testat ändra ljudspår? Kan ju vara bara dolby eller bara stereo som är drabbat.

Aah, nä det har jag ju inte gjort. Får kika på det när jag kommer hem.

#656

Postad 06 oktober 2011 - 16:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Min erfarenhet med. Har testat och testat men inte kunnat replikera. Dvs programmerat boxen att spela in lite skräpserier på dagen, slagit på boxen och ställt in den att inte stänga av sig och se - den spelar in allt.
Likaså testat att spela in under tid då jag tittat men inte lyckats se att den missat något av det jag inte velat se....

Dvs inget mönster i det hela.

Det är samma här, att de få gånger det hänt så har jag tittat på en annan kanal, men det är inget som går att repetera.

#657

Postad 06 oktober 2011 - 18:08

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Vår box tappade ljudet igår, fick till slut bryta strömmen och efter nystart funka ljudet igen

Intressant, samma sak hände mig också i dagarna... inget ljud ut från varken HDMI eller RCA på samtliga kanaler, (inställningar/volym ok). Bröt dock ej strömmen utan körde fabriksåterställning istället. Det blir till att felanmäla om den buggen dyker upp igen :(
Efter att ha varit lyrisk över boxen börjar glädjen nu tyvärr gå över till "Sagem-suckar"

#658

Postad 06 oktober 2011 - 18:41

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Har också tappat ljudet totalt en gång, var tvungen att starta om boxen.

Just nu missade min starten av en serieinspelning av HalvÅtta, jag gick till kanalen och den staratde ändå inte, efter 3minuter tryckte jag på OK och då kom det upp någon text om konflikt och med OK att konflikten var löst. Nu var det ingen konflikt eftersom jag enbart hade en inspelning satt för idag

#659

Postad 07 oktober 2011 - 07:43

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Fick problem igår när jag slog på boxen från standby med en rödskärm som talade om att det inte gick att läsa kortet. Drog ur o satte i det och fick bild igen efter ett kanalbyte. Hände ytterligare ett par gånger idag på morgonen. Fick rådet av kundtjänst att låta boxen stå på kanal 18 i en timme så att mina koder kunde uppdateras, får testa det lite senare. Någon annan som haft liknande fel?

#660

Postad 07 oktober 2011 - 07:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ja, min box klagade även den på att kortet var fel isatt igår. Drog ur kortet, stoppade in det och startade om och allt var frid och fröjd igen.

#661

Postad 07 oktober 2011 - 08:16

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ja, min box klagade även den på att kortet var fel isatt igår. Drog ur kortet, stoppade in det och startade om och allt var frid och fröjd igen.

I onsdags valde boxen att inte spela in sjukhuset på TV3 av någon anledning. Allt annat gick bra att spela in. Jag var inte hemma under kvällen och boxen var i standby-läge.
Ingen fara: Sjukhuset går i repris dagen efter. Programmerar inspelning och skulle se det i går eftermiddag men boxen klagar på felaktigt programkort. Rycker ur och sätter i det igen och allt är ok... Förutom att kortet inte fungerade när reprisen spelades in => 30 minuter svärta :(

#662

Postad 07 oktober 2011 - 08:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Fick också "rödskärm" vid två tillfällen igår. Det var busväder här i Växjö,kan vara orsaken. Hurdant väder hade ni? Annars funkar boxen utmärkt,har ändrat texten själv bara vid 3-4 tillfällen,no big deal.Serie inspelningen har funkat hittils ( Treme, SVT 2HD).

#663

Postad 07 oktober 2011 - 09:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Inga signalproblem igår, bara att den bråkade när den startades cirka 18:40.

#664

Postad 07 oktober 2011 - 15:50

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
När vi kom hem igår kväll visades röd skärm med "Kortet fel insatt..." och de programmerade inspelningarna var "svarta". Spänning av och på återställde boxen. Idag under en regnskur kollade jag och samma röda skärm hade dykt upp. Signalstyrkan och kvaliten var dålig speciellt på tuner 2. Jag väntade till vädret blivit bättre men samma röda skärm låg kvar tills jag gjorde spänning av/på igen då bilden kom tillbaka.
Borde inte boxen komma igång igen och kunna göra programmerade inspelningar efter dåligt väder?
Konstigt att larma felaktigt isatt kort om det är signalen det är problem med.
Efter regnskuren när jag kollade signalerna igen (med fungerande bild) hade jag konstiga värden:

Tuner 1 Tuner 2
Styrka 94% 15%
Kvalitet 100% 94%

Tuner 2 har visserligen visat lägre värde på signalstyrkan tidigare (ca 70 mot 100%) men med högt värde på kvaliten. Nu varierar kvaliten från låg till hög fast signalstyrkan hela tiden legat på rött senast timmen. Jag ska nog försöka justera parabolen senare och se om det kan bli jämnare men jag tycker värdena ser skumma ut.
Kan det vara det låga värdet på signalen i tuner 2 som gör att boxen inte automatiskt återställs fast man kan få den till det med spänning av/på?

Antagligen beror det på att den som skrev programmet satte fel felkod "Kortet fel insatt.." d.v.s ett fel som inte rättar till sig automatiskt.

Redigerat av Unregistered9a65ea8f, 07 oktober 2011 - 16:10.


#665

Postad 07 oktober 2011 - 16:41

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

När vi kom hem igår kväll visades röd skärm med "Kortet fel insatt..." och de programmerade inspelningarna var "svarta". Spänning av och på återställde boxen. Idag under en regnskur kollade jag och samma röda skärm hade dykt upp. Signalstyrkan och kvaliten var dålig speciellt på tuner 2. Jag väntade till vädret blivit bättre men samma röda skärm låg kvar tills jag gjorde spänning av/på igen då bilden kom tillbaka.
Borde inte boxen komma igång igen och kunna göra programmerade inspelningar efter dåligt väder?
Konstigt att larma felaktigt isatt kort om det är signalen det är problem med.
Efter regnskuren när jag kollade signalerna igen (med fungerande bild) hade jag konstiga värden:

Tuner 1 Tuner 2
Styrka 94% 15%
Kvalitet 100% 94%

Tuner 2 har visserligen visat lägre värde på signalstyrkan tidigare (ca 70 mot 100%) men med högt värde på kvaliten. Nu varierar kvaliten från låg till hög fast signalstyrkan hela tiden legat på rött senast timmen. Jag ska nog försöka justera parabolen senare och se om det kan bli jämnare men jag tycker värdena ser skumma ut.
Kan det vara det låga värdet på signalen i tuner 2 som gör att boxen inte automatiskt återställs fast man kan få den till det med spänning av/på?

Antagligen beror det på att den som skrev programmet satte fel felkod "Kortet fel insatt.." d.v.s ett fel som inte rättar till sig automatiskt.

Innan du vrider parabolen kan du testa en annan utgång ur LNB't. Det har förekommit att vissa utgångar havererar.
Prova också att skymma LNB't med aluminiumfolie en stund för att se om den röda skärmen återkommer. Inte för att det rättar något, men det är kul att veta om det finns ett samband.

#666

Postad 07 oktober 2011 - 17:47

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Vi hade också problem med kortet fel insatt igår... verkar väldigt märkligt att så många får det felet samtidigt?

/Stefan

#667

Postad 07 oktober 2011 - 18:51

merland
  • merland
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Ja jag fick det igår också....skulle tro att det har nått med våra kort att göra.
CD har nog testat nått...tror jag
Konspirationer eller inte
CD har ju strulat med boxar förr :rolleyes:

#668

Postad 07 oktober 2011 - 19:57

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Blev trött ikväll, på gränsen till uppgiven....
Men kom igen nu CD. Vad är det frågan om, lyckas göra samma misstag än en gång......
Frågan är: kommer CanalDigital någonsin göra en bra box?

CD:
Vakna till nu och ge besked på när kommer
  • bugg rättningarna (vi vill ha datum!)
  • parallella inspelningar som vi blivit lovade.
Nu räcker det, steppa upp svara och ta ert ansvar. Ni har misshandlat oss nog nu.

S7- höst sur och gnällig (det går över, men troligen snabbare vid svar/livstecken från CD)

#669

Postad 07 oktober 2011 - 19:58

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Hade också problemet med kortet fel insatt igår!

Men det är inget till skillnad om felet jag har idag... Har ungefär 10 timmar hd material inspelat och nu när jag skulle spela in så fick jag meddelandet att hårddisken är full. När jag gick in i menyn\inställningar\teknisk information\hårddiskinformation så möttes jag av att hårddiskmodell, hårddiskstorlek och tillgängligt utrymme inte längre presenterades - det var bara ett bindesstreck som information. Resterande information visades med 0 timmar.

Så ny box är på väg, börjar inte bra det här CD!

#670

Postad 07 oktober 2011 - 21:28

Unregistered522a0e0d
  • Unregistered522a0e0d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hmm.... verkar finnas ett antal problem även med denna box.
Någon som har koll på hur mycket CD har ändrat mot originalet som lovordas så?
Verkar som sagt var läge och vänta lite tills de största felen bliv löst samt att man levererat möjligheten att spela in på två kanaler samtidgt!

#671

Postad 07 oktober 2011 - 21:46

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Här är i alla fall en som är glad med min nya box - efter ca 10 dagar utan en enda miss, den har funkat klockrent med allt som den borde.

Känns så gott att spela in på HD-kanalerna och slippa att ljud och bild hackar, hade stora problem med sagem-boxen med just detta.

Sen är ju uppstarten väldigt snabb med, man kan se på tv redan efter 5 sekunder.
Det känns som ett nöje att starta upp den här varje dag. En före detta bitter sagem-boxägare som har blivit nöjd.
Hoppas att det fortsätter så.

#672

Postad 08 oktober 2011 - 13:44

stc
  • stc
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hallå.
Har nu provat denna nya box och är generellt nöjd. Är dock besviken på ”fjärr inspelningen” som för mig förefaller otroligt amatörmässig. Är förvånad att funktionen inte är integrerad med CD´s IPhone TV- app.

Har dock fått följande fel;

Fel 1. Mottagaren lämnade röd bild med meddelande "kort fel isatt" Tog ut kortet & satte i det genast, bytte kanal, fick bild tillbaka. Problemet har inte upprepats.

Fel 2. Har programmerat serieinspelning av House på Tv4 (HD). Boxen spelar in, avsnitten finns (syns) som inspelade i menyn. Började titta på ett avsnitt. Ca 15-20 minuter in i uppspelningen stannade uppspelningen, i teckenfönster fortsätter det att "räkna ned" uppspelningen, första gången trodde jag det var en abrupt inlagt reklam inslag, men då jag tittat ett slag så upptäckte Jag att det var "livesändning". Boxen betedde sig fortfarande som den spelade upp det inspelade programmet. Jag fick atrycka med fjärr "STOP" för att avbryta uppspelningen, varpå boxen då omedelbart skiftade över till sidan med mina inspelade program. jag valde då att starta uppspelning av samma avsnitt av House. Boxen upprepade samma beteende som innan dock avbröts det inte på samma ställe som innan. Gjorde om samma procedur ett tiotal ggr, varpå jag bytte avsnitt av serien, med tanke på om detta krånglande avsnitt "sänts konstigt" och därför strula. Dock fortsätter problemet med även detta nya avsnitt.
Tröttnar dock att laborera och söker här på webben om något fått samma problem. (2)

Ringer Canal Digital, som inte känner till detta problem och givetvis kommer med samma lösning som alltid... Fabriksåterställning. Efter jag fått återställt boxen och därefter programerat in till mina (favorit listor) preferenser gjorde jag ett kort test & allt verkar fungera. Även de ”gamla” inspelningarna som innan krånglat fungerar nu.

Mvh Stc

Redigerat av stc, 08 oktober 2011 - 13:45.


#673

Postad 08 oktober 2011 - 16:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Fjärrinspelning kommer uppdateras med något spännande, det har det lovats mig.
Likaså appar för android och Iphone.

Fel nummer 2 har jag inte sett i denna tråd.
Måste bara säga: Lösningen CD gav dig fungerar ju! Troligtvis är det inte dumt av dem att tipsa om att göra en fabriksåterställning eftersom detta ofta kan lösa en hel det problem....
Knäppt men sant. Som att installera om Windows när datorn bråkar, kan lösa mycket.

#674

Postad 08 oktober 2011 - 16:37

Farbror_Barbro
  • Farbror_Barbro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Började illa för mig med. Fick den igår, fredag, kommer hem och ska installera. Går igenom inställningarna när plötsligt bilden blir rosa/lila. Boxen startar om och fastnar i update-loopen. Blir lovad en ny box. I dag startar den inte ens... Hade riktiga problem med Sagem-boxen också, som jag tillslut fick häva köpet på. Har inget vidare förtroende för CD och deras boxar.

#675

Postad 08 oktober 2011 - 17:16

Patrik.A
  • Patrik.A
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0


Måste bara säga: Lösningen CD gav dig fungerar ju! Troligtvis är det inte dumt av dem att tipsa om att göra en fabriksåterställning eftersom detta ofta kan lösa en hel det problem....
Knäppt men sant. Som att installera om Windows när datorn bråkar, kan lösa mycket.


Hur kul skulle det vara att behöva installera om Windows ett par ggr i veckan?

#676

Postad 08 oktober 2011 - 17:26

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Fjärrinspelning kommer uppdateras med något spännande, det har det lovats mig.
Likaså appar för android och Iphone.

Fel nummer 2 har jag inte sett i denna tråd.
Måste bara säga: Lösningen CD gav dig fungerar ju! Troligtvis är det inte dumt av dem att tipsa om att göra en fabriksåterställning eftersom detta ofta kan lösa en hel det problem....
Knäppt men sant. Som att installera om Windows när datorn bråkar, kan lösa mycket.


Vad får du Monshi av CD för att vara så vänlig mot dem hela tiden? Att du fått din box gratis är det inget snack om, får du se alla kanaler gratis också?

/Fredrik

#677

Postad 08 oktober 2011 - 17:31

stc
  • stc
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ang CD och lösningen "fabriks återställning". Jovars, det fungerade "än så länge". F*n vore väl annars!

Men alltid samma konsekvens för användaren MIG :angry: , In i menyerna och få tillbaks alla inställningarna man gjort sedan innan, favoritlistor mm. mm

Hade detta nu inte hjälpt så hade nästa steg (svar) från CD per automatik varit "formatera hdd". Och Tack för det, då försvinner alla inspelningar som man gjort!

Det ultimata vore om man kunde spara ner sina preferencer i en extern enhet (usb sticka) och från den återställa boxen enligt personliga preferenser. Enligt Min uppfattning vore detta en lösning det som gjort mina återställnings "trauma :wacko: " mindre olägliga. Jag har som avsikt att använda boxen, och inte utveckla (felsöka) det jag spelar in vill jag kunna se & serieinspelningarna som jag programerat in, har jag just valt att serieinspela för jag inte vill missa några avsnitt! (måhända ett I-lands problem, men ändå )

Gött mos ;)

#678

Postad 08 oktober 2011 - 19:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0


Vad får du Monshi av CD för att vara så vänlig mot dem hela tiden? Att du fått din box gratis är det inget snack om, får du se alla kanaler gratis också?

/Fredrik

Tyvärr, betalar för det jag tittar på som alla andra här. Gratis vore trevligt.


Hur kul skulle det vara att behöva installera om Windows ett par ggr i veckan?

Bra poäng :)
Inte alls. Givetvis ska man inte behöva återställa boxen ofta, ville bara säga att kundtjänstens tips kanske inte var så dåligt om än enkelt. Ingen ursäkt dock för att man måste göra det, det ska man inte behöva.

Kanske ska säga även: Fjärrprogrammeringen, jag instämmer, det ser ut som något som en 15-åring kodat på en helg...
Det kan bara bli bättre men det fungerar ivartfall. Alltid något.


Nåja, sista ord, jag är en positiv person. Ledsen om det rubbar en del här. Jag tror på folk. På det som sägs. Kanske lite naiv.

#679

Postad 09 oktober 2011 - 21:37

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
min box totalhängde sig idag igen, andra gången detta har hänt när jag skulle starta upp boxen...

upptäckte ett annat mycket mer irreterande problem idag, följer serien Greys anatomi och har det på serieinspelning, nu tycker boxen att jag även ska alla andra gamla repriser som sänds en gång om dagen...

#680

Postad 09 oktober 2011 - 22:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

upptäckte ett annat mycket mer irreterande problem idag, följer serien Greys anatomi och har det på serieinspelning, nu tycker boxen att jag även ska alla andra gamla repriser som sänds en gång om dagen...

That's not a bug, that's a feature!
Se lite tidigare i tråden där de två åsikterna i frågan ställs mot varandra. Och tankar om hur det borde fungera.

#681

Postad 10 oktober 2011 - 07:52

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

That's not a bug, that's a feature!
Se lite tidigare i tråden där de två åsikterna i frågan ställs mot varandra. Och tankar om hur det borde fungera.

Ja, där är inte alla överens ;)
Gjorde inte SagemPVR:en om "Serieinspelningen" till en "timerinspelning" innan det ändrades till nuvarande bug/feature, d.v.s serieinspelning av t.ex. House blev en timerinspelning varje tisdag kl 21.00-22.00 som låg i timerlistan?. Det är kanske så vi som vill ha den "gamla" funktionen får göra. Finns denna funktion på ADB'n?

#682

Postad 10 oktober 2011 - 14:06

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Visar bara inspelningssidan på nätet endast de kommande 6 inspelningarna (testat på iPhone)?!

Redigerat av philipsguy, 10 oktober 2011 - 14:06.


#683

Postad 11 oktober 2011 - 17:52

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag gjorde en test nu, har åtta inspelningar på gång och kan se alla i min iPhone

#684

Postad 13 oktober 2011 - 16:49

stc
  • stc
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ang CD och lösningen "fabriks återställning". Jovars, det fungerade "än så länge". F*n vore väl annars!

Men alltid samma konsekvens för användaren MIG :angry: , In i menyerna och få tillbaks alla inställningarna man gjort sedan innan, favoritlistor mm. mm

Hade detta nu inte hjälpt så hade nästa steg (svar) från CD per automatik varit "formatera hdd". Och Tack för det, då försvinner alla inspelningar som man gjort!

Det ultimata vore om man kunde spara ner sina preferencer i en extern enhet (usb sticka) och från den återställa boxen enligt personliga preferenser. Enligt Min uppfattning vore detta en lösning det som gjort mina återställnings "trauma :wacko: " mindre olägliga. Jag har som avsikt att använda boxen, och inte utveckla (felsöka) det jag spelar in vill jag kunna se & serieinspelningarna som jag programerat in, har jag just valt att serieinspela för jag inte vill missa några avsnitt! (måhända ett I-lands problem, men ändå )

Gött mos ;)


Då var det dax IGEN! (se föregående tråd) Så länge varade "fabriksåterställnings lösningen" Tittade idag på inspelning "timeshift". Flera gånger upphörde uppspelningen, och jag var tvungen att spola tillbaka i programmet för att komma tillbaka där jag tittade innan.

Jag har fortfarande inte hittat tillbaka i mina inställningar sedan senaste fabriks åteställning. Återstår nu att låta det gå en period och dockumentera felen. Jag får för mig att det inte är "fel" på boxen utan mjukvaran som styr den. Och därför förvantar jag mig standardsvaret. "Fabriksåterställning" eller "Detta problem försvinner vid nästa programvaru uppdatering"

Jag har även fått ett nytt "fel", Bilden försvinner i ett par sekunder, helt svart i rutan, Kanske 1 till två gånger i timmen. Ibland när bilden kommer tillbaka så är det en grön ruta uppe med text om kopieringsskydd. Den försvinner dock alltid hyfsat snabbt, och bilden kommer tillbaks.

Va skönt det skall bli när ny programmvara kommer till boxen och alla problem försvinner :rolleyes:

#685

Postad 13 oktober 2011 - 17:15

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0


Då var det dax IGEN! (se föregående tråd) Så länge varade "fabriksåterställnings lösningen" Tittade idag på inspelning "timeshift". Flera gånger upphörde uppspelningen, och jag var tvungen att spola tillbaka i programmet för att komma tillbaka där jag tittade innan.

Jag har fortfarande inte hittat tillbaka i mina inställningar sedan senaste fabriks åteställning. Återstår nu att låta det gå en period och dockumentera felen. Jag får för mig att det inte är "fel" på boxen utan mjukvaran som styr den. Och därför förvantar jag mig standardsvaret. "Fabriksåterställning" eller "Detta problem försvinner vid nästa programvaru uppdatering"

Jag har även fått ett nytt "fel", Bilden försvinner i ett par sekunder, helt svart i rutan, Kanske 1 till två gånger i timmen. Ibland när bilden kommer tillbaka så är det en grön ruta uppe med text om kopieringsskydd. Den försvinner dock alltid hyfsat snabbt, och bilden kommer tillbaks.

Va skönt det skall bli när ny programmvara kommer till boxen och alla problem försvinner :rolleyes:

Det verkar ju sjukt. Man ska väl aldrig behöva göra en fabriksåterställning om inte kunden själv har skapat en massa konflikter i boxen. Men nu finns det inte så många inställningsmöjligheter i en CD box, så ett fel orsakat av en kund är ganska långsökt.

#686

Postad 13 oktober 2011 - 19:02

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har gått öer till den nya boxen aefter att ha avvaktat med en gammal Topfieldboxtilös Sagemlådan blev ersatt. Är gemerellt sett nöjd men man käner sig lite inlåst av CD egen programvara som verkar begränsa flexibiliteten. Det negativa hittills har som nämnts ovan varit att ljudet försvann helt oförklarligt, just när min fru var hemma sjuk dessutom. Vet ej vad som löste problemet men det verkade vara boxrelaterat. Hoppas det inte återkpmmer frekvent!

#687

Postad 13 oktober 2011 - 19:08

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
"Inlåst" är en reflektion, "kastrerad" en annan. Ser ut att bli en ny 11000-tråd denna...

#688

Postad 13 oktober 2011 - 22:06

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Återigen har boxen (delvis) missat en inspelning. Dagens Robinsson på TV4HD var inställt på serieinspelning (med start 20:00). Ca 21:00 slår jag på boxen som startar på Animal Planet HD. Efter några minuter går jag in i "Mina inspelningar" och ska börja spela upp Robinsson med fördröjning. Ingen inspelning pågår. Endast serieinspelningssymbol. För att felsöka lite så byter jag därför till SVT1HD (istället för TV4HD som hade varit den normala reaktionen). När jag åter går in in i "Mina inspelningar" så har inspelningen av Robinsson börjat. Det verkar alltså som att ett kanalbyte till valfri kanal triggar igång en missad inspelning som ska pågå?

#689

Postad 14 oktober 2011 - 07:33

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

"Inlåst" är en reflektion, "kastrerad" en annan. Ser ut att bli en ny 11000-tråd denna...

Ja jag tjatar vidare om Smoothview som finns i orginalprogramvaran från ADB som låter en titta färdigt på ett inspelat eller timeshiftat program med 1,5x hastighet MED LJUD. Varför ta bort en sådan trevlig feature? Måste varit mer jobb för CD att ta bort den...

#690

Postad 14 oktober 2011 - 09:08

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
I det stora hela är jag nöjd med boxen.
Bara det att den startar när man slår på den och inte 5 minuter senare är ett stort plus.

Att den inte kan spela in två program samtidigt kan jag leva med, men det var lite irriterand i början eftersom man vant sig vid funktionen. Nu får man planera lite istället. De flesta program går i repris och då kan man spela in den istället.

Däremot verkar timern för serieinspelning vara lite konstig. Spelar sjukhuset varje dag och inspelningen verkar konsekvent starta 3 minuter sent. Vid något tillfälle har den inte startat alls, men då har jag spelat in reprisen istället. Ändrade från serieinspelning till upprepad tidsinspelning och det verkar fungera bättre, men programmet har alltid startat när inspelningen börjar, men det kan bero på att tv3 börjar sända lite innan utsatt tid. Detta är jag inte säker på för har inte hunnit kolla upp det (spelar in det för jag inte är hemma oftast).

När jag skulle kolla på robinson igår upptäckte jag att inspelninge startat 23 minuter för sent :blink: . Reprisen spelades in som den skulle dock. Robinson är satt som serieinspelning. Hade boxen igång och tittade på annan kanal när det hände.

I övrigt har det hänt ett par gånger att inspelningar inte startat när jag kollat på en annan kanal, men som startat när jag bytt till programmet som ska spelas in in och sedan tillbaka.

Det var mina reflektioner hittills. Inga större problem och jag är i stort nöjd. Ett fåtal missade inspelningar och en serieinspelning som alltid verkar starta sent är det jag sett. Problemet med robinson ovan har jag inte sett tidigare.

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 14 oktober 2011 - 09:09.


#691

Postad 14 oktober 2011 - 18:25

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Var är CanalDigital och tar sitt ansvar? Vänligen svara rakt på när rättningarna kommer, vi har trots allt ännu en gång betalt 2000+ Kr och låst upp oss i 2 år. Vad får vi för det?

#692

Postad 15 oktober 2011 - 22:39

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Återigen har boxen (delvis) missat en inspelning. Dagens Robinsson på TV4HD var inställt på serieinspelning (med start 20:00). Ca 21:00 slår jag på boxen som startar på Animal Planet HD. Efter några minuter går jag in i "Mina inspelningar" och ska börja spela upp Robinsson med fördröjning. Ingen inspelning pågår. Endast serieinspelningssymbol. För att felsöka lite så byter jag därför till SVT1HD (istället för TV4HD som hade varit den normala reaktionen). När jag åter går in in i "Mina inspelningar" så har inspelningen av Robinsson börjat. Det verkar alltså som att ett kanalbyte till valfri kanal triggar igång en missad inspelning som ska pågå?


Efter den missade inspelningen ovan så började boxen trilskas ännu mer och vägrade att överhuvudtaget att spela in något som var inställt på timer. Boxen rapporterade ständigt att inspelningen misslyckats pga av signalfel (trots perfekta signalvärden på bägge tuners). Efter systemåterställning verkar allt fungera som det ska igen.

#693

Postad 16 oktober 2011 - 09:37

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0


Efter den missade inspelningen ovan så började boxen trilskas ännu mer och vägrade att överhuvudtaget att spela in något som var inställt på timer. Boxen rapporterade ständigt att inspelningen misslyckats pga av signalfel (trots perfekta signalvärden på bägge tuners). Efter systemåterställning verkar allt fungera som det ska igen.


Hej,

Jag hade samma problem men för min del räcker det med att göra boxen helt strömlös genom att trycka på strömbrytare för att sedan starta den igen.
Slapp bli av med inställningarna på det sättet.

#694

Postad 16 oktober 2011 - 09:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
spelade in treme på tv2 hd häromkvällen,missade de två första min,infot på timern stod starttid 22.45 men när jag sen skulle titta så var starttiden ändrad till 22.47 och avslutningstiden var en och en halv min. tidigare. Programmerat som serieinspelning via epg. Det måste vara epg´ns klocka som inte synkar med satellitens klocka eller nåt sånt. Lite grann som när man har usel satellitmottagning på gps.

#695

Postad 16 oktober 2011 - 11:17

freebeezz
  • freebeezz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kopplade in nya adb boxen verkade cool dröjde en timme sen hängde den sej haha....bröt strömmen sen har den funkat ok. MEN VAD F................N det går ju inte browsa på webben. funktionen finns ju i boxen för F.............N Ringde support och på pekade detta fick till svar att det handlar rättigheter, skit snack finns ju i andra boxar och det funkar luktar mjukvaruproblem och gammal sagem HAHAHAH. :)

#696

Postad 16 oktober 2011 - 12:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Köper du en box för att surfa på webben?

mmh.. men visst, CD har plockat bort en del godis som ska finnas i originalboxen från ADB, saker som vore trevliga att se i framtiden.

#697

Postad 16 oktober 2011 - 12:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Varför har Canal Digital plockat bort saker som ska finnas i originalboxen tror ni?

Verkar konstigt tycker jag, är ju inga små saker som är bortplockade.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 16 oktober 2011 - 13:11.


#698

Postad 16 oktober 2011 - 13:13

freebeezz
  • freebeezz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kolla in på http://www.adbglobal...adb-5720sx.html

#699

Postad 16 oktober 2011 - 13:15

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Varför har Canal Digital plockat bort saker som ska finnas i originalboxen tror du.

Verkar konstigt tycker jag, är ju inga små saker som är bortplockade.

/Fredrik



Precis! Varför har Canal Digital plockat bort allt godis ur boxen.
Svar krävs från CD varför dom gjort så!!
Citat från ADB's hemsida : "The ADB-5720SX offers a wide range of interactive services, such as internet portals, on-screen invoicing, interactive gaming, over the top services and Video-On-Demand. It can also act as an advanced gateway to home entertainment, by securely sharing media contents with other connected devices, including gaming consoles, computers and mobile phones."

Video On Demand har dom ju behållt ialla fall!

/Stefan

#700

Postad 16 oktober 2011 - 13:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Kolla in på http://www.adbglobal...adb-5720sx.html


Står det varför Canal Digital plockat bort vissa saker på den sidan?, alltså det som jag frågade om.

/Fredrik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.