Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2251

Postad 14 januari 2011 - 00:35

pappapung
  • pappapung
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kontakter sparar man väl inte på simkortet längre? Men X10an har mängder av alternativ för backup och synkronisering.. Har du synkat mot google finns dem där.. eller SEs egen backup/synk-tjänst.. eller ett backup-program från market, t.ex titanium backup.

//J


Fick telefonen för 2 dagar sen så har inte synkat med ngt. Men dom ska finnas på sim-kortet eftersom jag fick in dom i telefonen därifrån när jag startade upp telefonen första gången. Skulle med andra ord behöva komma åt den funktionen igen, men jag vet inte hur.

Edit: Det löste sig. Man kunde göra det i telefonboken.

Redigerat av pappapung, 14 januari 2011 - 00:44.


#2252

Postad 14 januari 2011 - 07:19

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Fick precis ett meddelande i telefonen att det finns ny programvara att hämta hem.. Någon annan som fått det i dagarna och vet vad det är för ändringar?

Taskigt att skickad det vid midnatt när man måste i säng för att orka upp till jobb imorrn, nu vill man ju uppdatera istället.. bah.. :blink:

//Joel
X10 Pro Android 2.1

Det är den uppdateringen som SE släppte precis innan jul som du nu fått.
http://www.sonyerics...e/?cc=se&lc=sv#
Versions nummer efter uppdatering: 2.0.2.A.0.24

#2253

Postad 14 januari 2011 - 11:26

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att roota min x10 mini, nån som har en bra beskrivning som funkar med senaste uppdateringen.

För/nackdelar?

/Henrik

#2254

Postad 14 januari 2011 - 11:41

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Jag är sugen på att roota min x10 mini, nån som har en bra beskrivning som funkar med senaste uppdateringen.

För/nackdelar?

/Henrik

Ta det här på rätt sett nu men vet du inte För och nackdelar med rootning så undrar jag varför du är sugen på att göra det.

#2255

Postad 14 januari 2011 - 13:58

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jo jag vet varför jag vill ha det. Men tänkte mer om det fanns nån som kan komma på några fördelar eller nackdelar.
Jag vill kunna använda min mobil som wifi-spot.
Ingen guide??

/Henrik

#2256

Postad 14 januari 2011 - 14:37

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Ingen guide??

/Henrik

Här kommer guiden Detta görs dock på egen risk! Fungerade bra för mig:

1. Ladda ner "SuperOneClick" via länken nedan.
2. Sätt på "USB Felsökning" i telefonen.
(Detta görs via inställningar -> Program -> Utveckling)
3. Anslut telefonen till PC´n och välj ladda telefon.
4. Öppna "SuperOneClick" och välj "Root".
5. Vänta till den är klar
6. När den är färdig, starta om telefonen, reboot.
7. Njut av din Rootade telefon.

http://www.megaupload.com/?d=N28ILDHY

Enl. mig så finns det inga nackdelar med att roota den bara fördelar.

Redigerat av TomasL, 14 januari 2011 - 14:39.


#2257

Postad 14 januari 2011 - 14:44

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
**Felpost**

Redigerat av TomasL, 14 januari 2011 - 15:07.


#2258

Postad 17 januari 2011 - 11:44

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Min X10 mini pro stänger av sig och ibland hänger sig när man drar ner tangentbordet. någon som har varit med dom det?

måste väl lämna in skiten tyvärr

är ju bara några veckor gammal =(

mvh johan

*Löst lämnade in den och dom byte tangentbordet, se hur länge den håller nu :blink: *

Redigerat av belarus_84, 31 januari 2011 - 11:46.


#2259

Postad 17 januari 2011 - 14:34

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Min X10 mini pro stänger av sig och ibland hänger sig när man drar ner tangentbordet. någon som har varit med dom det?

måste väl lämna in skiten tyvärr

är ju bara några veckor gammal =(

mvh johan

Testa att installera om programvaran först innan du skickar iväg den. Gör en ren installtion.

#2260

Postad 18 januari 2011 - 09:56

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Testa att installera om programvaran först innan du skickar iväg den. Gör en ren installtion.


En dum fråga kanske men hur gör man en ren installation?

Sen undrar jag om man kan komma åt spar filer för t.ex spelet angry burd? ;)

Någon som lyckats kräva en ny mobil istället för att dom lagar den? det är ju 3 veckor gammal bara eller kräva en låne mobil gratis?

mvh

#2261

Postad 18 januari 2011 - 10:31

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske men hur gör man en ren installation?

Sen undrar jag om man kan komma åt spar filer för t.ex spelet angry burd? ;)

Någon som lyckats kräva en ny mobil istället för att dom lagar den? det är ju 3 veckor gammal bara eller kräva en låne mobil gratis?

mvh

Välj reparera i SEUS ell PCC så blir det en ren installation. Att kräva en ny mobil efter tre veckor tror jag blir svårt.
SE har DOA (Dead on arrivle) i 7 dagar. villket betyder att man får en ny mobil om man upptäcker och raporterar felet inom 7dagar.

#2262

Postad 18 januari 2011 - 11:00

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Välj reparera i SEUS ell PCC så blir det en ren installation. Att kräva en ny mobil efter tre veckor tror jag blir svårt.
SE har DOA (Dead on arrivle) i 7 dagar. villket betyder att man får en ny mobil om man upptäcker och raporterar felet inom 7dagar.




okej tack ang. ren installaton så raderas alla spar filer va?

mvh

#2263

Postad 18 januari 2011 - 13:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

okej tack ang. ren installaton så raderas alla spar filer va?

mvh

Allt som ligger i telefonen försvinner inte det som finns på minneskortet.

#2264

Postad 27 januari 2011 - 14:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Min fru har precis skaffat sig en Mini Pro och sitter nu och funderar på allt man kan göra med den.
En tanke som dök upp genast är om man åker utomlands, vad är det man ska tänka på (dvs. stänga av) så man inte åker på en feteräkning. Är det 3G/HSDPA man ska stänga av? Var gör man det isåfall?

#2265

Postad 27 januari 2011 - 18:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Min fru har precis skaffat sig en Mini Pro och sitter nu och funderar på allt man kan göra med den.
En tanke som dök upp genast är om man åker utomlands, vad är det man ska tänka på (dvs. stänga av) så man inte åker på en feteräkning. Är det 3G/HSDPA man ska stänga av? Var gör man det isåfall?


Gå till: Trådlöst och nätverk/mobilanätverk/datatrafik

#2266

Postad 27 januari 2011 - 21:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Finns det nån inställning/App som gör att man direkt kan ställa in "Semester inställning" så man slipper gå in i menyer?

#2267

Postad 01 februari 2011 - 15:10

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Ta det här på rätt sett nu men vet du inte För och nackdelar med rootning så undrar jag varför du är sugen på att göra det.

Det är två saker jag saknar som jag undrar om det skulle funka efter en "root", spela upp Flash och att kunna lägga appar på minneskortet istället för i telefonminnet. För det är väl så att den där rooten ger 2.2?

#2268

Postad 01 februari 2011 - 15:42

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Det är två saker jag saknar som jag undrar om det skulle funka efter en "root", spela upp Flash och att kunna lägga appar på minneskortet istället för i telefonminnet. För det är väl så att den där rooten ger 2.2?

Nej root ger inte 2.2. root ger dig bara superuser rättigheter till din lur.
Du kan med hjälp av dessa rättigheter installera custom Rom's som t.ex någon porterad 2.2 rom. Dock är inte bootloadern knäckt på denna lur en, om det inte skett någon utveckling på detta innom dom senste veckorna.
Ett tips är att kolla på XDA's forum http://forum.xda-developers.com/

#2269

Postad 01 februari 2011 - 16:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det är även en ny uppgradering på väg ut till Bl.a mini'n & Pro'n.
Till stora x10'an har den redan börjat att rullas ut och till minimodellerna ska den komma om lite drygt en vecka.
http://blogs.sonyeri...n.com/products/

#2270

Postad 01 februari 2011 - 22:20

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Det är även en ny uppgradering på väg ut till Bl.a mini'n & Pro'n.
Till stora x10'an har den redan börjat att rullas ut och till minimodellerna ska den komma om lite drygt en vecka.
http://blogs.sonyeri...n.com/products/


Är du säker på att nya mobiler från SE kommer så snart?

Kollade SE sida och det enda nya de har på G är Xperia Arc (ska finnas inom 3 månader)
Misstänker att det betyder i maj (med oförutsedda förseningar :unsure: )

#2271

Postad 02 februari 2011 - 08:28

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Är du säker på att nya mobiler från SE kommer så snart?

Kollade SE sida och det enda nya de har på G är Xperia Arc (ska finnas inom 3 månader)
Misstänker att det betyder i maj (med oförutsedda förseningar :unsure: )

Tro att du hade lite otur när du tänkte här! :P
Jag skrev att det var en uppdatering på väg inte en efterföljare.
Uppdateringen som är på väg ut är av programvaran i dessa lurar.

och som lite OT så kommer ARC'n att släppas i slutet av mars - början av april.

#2272

Postad 03 februari 2011 - 22:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Uppdaterar min mini nu via PCC!

Redigerat av TomasL, 03 februari 2011 - 22:35.


#2273

Postad 03 februari 2011 - 22:44

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Fick version 2.1.1.A.0.6 efer uppdatering.

#2274

Postad 03 februari 2011 - 23:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det gick även fint att roota den igen efteråt.

#2275

Postad 04 februari 2011 - 19:40

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min X10 Mini alldeles nyss till version 2.1.1.A.0.6.

Den enda känslan jag fick efter att startat Minin igen var att man har med bluff och båg (även kallat SonyEricsson) företag att göra.

Bland de nya programmen fanns en ikon som heter OfficeSuite. Det är bara en länk till en webb sida.
Så man kan köpa programmet.

Min X10 Mini är nu full av rena bluff program som jag inte vill ha. WisePilot, OfficeSuite med många fler...

Meningen med en Smartphone är att man ska kunna installera program som man vill ha. inte de prova på programmen som någon vill sälja.

SonyEricsson släpp bootloadern fri så vi kan nyttja vår inköpta produkt som vi vill eller så hoppas jag på att SonyEricsson åter får räkna sina årsboks avslut i förluster.

Jag har fått nog av SE nu.

#2276

Postad 04 februari 2011 - 23:22

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Några utav dom förinstallerade programmen går att avinstallera utan root.
Själv har jag rootat min och då tagit bort allt som jag inte vill ha.

Det office suite jag fick i min efter uppdatering (ett program som jag nu tagit bort) var då inte en länk till någon websida. Det var ett fullt fungerande program, dock en demoversion så den är tidsbegränsad.

Sen Station måste jag säga att förinstallerade program som inte går eller är svåra att ta bort har alla smartphones (android).
Så överger du SE så vad ska du välja istället där detta är så mycket bättre?

#2277

Postad 06 februari 2011 - 21:10

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Upptäckte ett litet problem jag inte märkt av förut som jag undrar om nån har själv eller har en lösning på.
När jag pratade i telefonen så blev det flera gånger ett "hallå?" i mitt öra och motparten kunde alltså inte höra vad jag sa. Det visade sig att muteknappen på något sätt aktiverades under samtalet. Jag antar att det var genom att touchskärmen trott att mitt öra inte ville att jag skulle prata mer och mutat. Detta borde ju inte gå då skärmens sensor skall "svarta" skärmen när den är mot örat. Vet dock inte om den var svart och nåt hände ändå eller om den lös och aktiverade muten.

Finns det något sätt att ta bort mute-ikonen (använder den aldrig ändå)?

Sen ligger den där förbannade "det finns en uppdatering" ikonen uppe i hörnet och jag vill inte uppdatera. Orkar inte lägga in allt en gång till för en uppdatering som inte verkade ge något speciellt ändå. Finns det nåt sätt att få bort den?

#2278

Postad 07 februari 2011 - 07:33

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Sen ligger den där förbannade "det finns en uppdatering" ikonen uppe i hörnet och jag vill inte uppdatera. Orkar inte lägga in allt en gång till för en uppdatering som inte verkade ge något speciellt ändå. Finns det nåt sätt att få bort den?

Vad har du för programversion i luren nu?
Har du redan 2.1 så är det bara mindre uppdateringar som finns och då behöver man inte "blåsa" hela telefonen. Dom uppdateringarna går alltså att installera och behålla allt du har i telefonen.

Du borde ju kunna dra ner notifieringsfältet och trycka rensa så borde ju detta meddelande försvinna.
Du kanske måste stänga av att telefonen automatiskt ska leta efter uppdateringar först.

#2279

Postad 09 februari 2011 - 19:42

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
Japp, 2.1 har jag. Så du är helt säker på att jag inte behöver back-uppa något, allt kommer vara kvar?

#2280

Postad 10 februari 2011 - 00:08

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Japp, 2.1 har jag. Så du är helt säker på att jag inte behöver back-uppa något, allt kommer vara kvar?


Vet inte hur det är med PCC, men med SEUS kan du välja om du vill spara allt eller inte. Själv valde jag spara och allt var kvar efter installationen. En backup kan dock ändå vara bra att ha ifall uppdateringen skulle misslyckas (inte första gången sådant hänt).

Redigerat av twintin, 10 februari 2011 - 00:10.


#2281

Postad 10 februari 2011 - 08:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Japp, 2.1 har jag. Så du är helt säker på att jag inte behöver back-uppa något, allt kommer vara kvar?

I både PCC och SEUS finns valet ett uppdatera utan att rensa telefonen. Det gjorde jag nu senast och allt fanns kvar. Sen är det ju tyvärr så att något kan gå snett vid uppdatering så man kanske blir tvungen att köra en "reparation" och då försvinner allt, så helt säker kan man aldrig vara.
Men om allt går som det ska och är tänkt så försvinner inget på telefonen om du väljer det alternativet vid uppdatering.

#2282

Postad 10 februari 2011 - 10:20

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Vad gäller backup eller inte backup så fungerar inte alltid den inbyggda backup-appen. Det blev jag varse om när jag uppgraderade från 1,6 till 2,1. Det gick inte att återställa någonting. Mitt tips är att manuellt kopiera från telefonen via datorn utforskare. Allt går dock inte att backupa. Att spara undan sms/mms har jag aldrig lyckats med.

Jag köpte min lur för 2 800 utan abonnenmang för typ 6 månader sedan. Min brosdotter köpte den för 1 790 hos Netonnet i förrgår utan abonnemang. Smällar man får ta... B)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 februari 2011 - 10:22.


#2283

Postad 10 februari 2011 - 11:20

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Nä det inbyggda back-up programmet kan man tyvärr inte lite på till 100%.
Kan rekommendera Myphoneexplorer som bl.a kan ta backup på sms/mms.
Detta är alltså ett program som installeras på datorn och tar backup på telefon.

#2284

Postad 11 februari 2011 - 00:25

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Ja, MyPhoneExplorer är definitivt the way to go vad beträffar backup av SMS/MMS, telefonbok, kalender mm. För backup av appar kör jag med appbrain.

#2285

Postad 11 februari 2011 - 15:04

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

I både PCC och SEUS finns valet ett uppdatera utan att rensa telefonen. Det gjorde jag nu senast och allt fanns kvar. Sen är det ju tyvärr så att något kan gå snett vid uppdatering så man kanske blir tvungen att köra en "reparation" och då försvinner allt, så helt säker kan man aldrig vara.
Men om allt går som det ska och är tänkt så försvinner inget på telefonen om du väljer det alternativet vid uppdatering.


Det gick fint, körde den direkt i telefonen utan att koppla in den till datorn. Tack!

#2286

Postad 12 februari 2011 - 12:48

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag har en Telia branded telefon och har inte fått uppdateringen. Har fortfarande 2.0.2.A.0.24.
Försöker både genom PCC och via telefonen men det står att jag har senaste versionen.
WTF?

#2287

Postad 12 februari 2011 - 20:52

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Jag har en Telia branded telefon och har inte fått uppdateringen. Har fortfarande 2.0.2.A.0.24.
Försöker både genom PCC och via telefonen men det står att jag har senaste versionen.
WTF?


Jag har också telia, dock inte branded och ingen nyare FW än den du skriver, skulle vara intressant om om någon med telia lyckats få tag på den nyare och isf hur man får tag på den

#2288

Postad 16 februari 2011 - 12:52

cokeisit
  • cokeisit
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag har också telia, dock inte branded och ingen nyare FW än den du skriver, skulle vara intressant om om någon med telia lyckats få tag på den nyare och isf hur man får tag på den


Jag har en obrandad med Telia och jag fick min uppdatering igår den 15/2.

#2289

Postad 16 februari 2011 - 13:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Jag har också telia, dock inte branded och ingen nyare FW än den du skriver, skulle vara intressant om om någon med telia lyckats få tag på den nyare och isf hur man får tag på den

Jag har obrandad lur och kör med Telia som operatör. Jag fick den senaste uppdateringen den 3/2.
Uppdaterade via PCC

Redigerat av TomasL, 16 februari 2011 - 13:14.


#2290

Postad 16 februari 2011 - 17:54

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Min X10 Mini uppdaterades i början av februari från v2.0.2.A.0.24 till v2.1.1.A.0.6 (inte helt säker på namnen).
Ändå fanns i måndags morse (14/2), en påminnelse om att en ny maskinvara fanns tillgänglig :lol:
Nu provade jag att uppdatera enligt notisen. :lol:

SEUS (SonyEricsson Update Service) började söka efter nyare maskinvara, efter ca: 5 minuter blir jag uppmanad av SEUS, att stänga av Minin i 30 sekunder och inte ha den ansluten till datorn.
Efter att ha stoppat in USB-sladden och samtidigt hållit tillbaka-knappen intryckt, så meddelar SEUS "Det finns ingen nyare version än den som redan är installerad" :)

Alltså, så roligt är det inte att uppdatera mobilen så man vill "simulera" en uppdatering :unsure:.

#2291

Postad 17 februari 2011 - 12:44

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Nu fanns uppdateringen tillgänglig för min telefon. Är på jobbet, vågar man dra uppdateringen via telefonen direkt?

#2292

Postad 17 februari 2011 - 13:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Jag har en Telia branded telefon och har inte fått uppdateringen. Har fortfarande 2.0.2.A.0.24.
Försöker både genom PCC och via telefonen men det står att jag har senaste versionen.
WTF?

Har man en obrandad telefon så är det "Handset id'et" som bestämmer när du får uppdateringen.
Vad du har får id hittar du i servicemenyn under Customization Version. Jag har 1238-0549
och jag fick den senaste uppdateringen den 3/2.

Redigerat av TomasL, 17 februari 2011 - 13:16.


#2293

Postad 18 februari 2011 - 11:58

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Är det någon som har samma problem som jag?

Det är nu andra gången på en kort tid jag måste lämna in telefonen på service för att det inte går att starta telefonen.
Det brukar starta när sim kortet inte sitter i, men inte när den sitter i.

#2294

Postad 20 februari 2011 - 20:20

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Kan man reparera efter uppdatering?
När jag startar up den så efter jag skrivir pin coden så kommer "Processen för com.sonyeriksson.homescreen stopades oväntat!!
och jag kan inte stänga det????

Mvh:niklas

#2295

Postad 20 februari 2011 - 20:42

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Ja

Har bara gjort det med Sony Ericsson Update Service "SEUS" (...och en trilskande M1i Aspen).

När SEUS säger att det inte finns någon nyare "Firmware" version än den som är installerad i mobilen.
Bara välj att att installera ändå/reparera mobilens mjukvara.

PC companion har också möjligheter att installera programvara i mobilen men jag har aldrig använt PCC för reparation.

#2296

Postad 21 februari 2011 - 20:24

etton
  • etton
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man väljer vilken google kalender man ska synca med. Jag har flera kalendrar på mitt google konto. Har letat överallt men inte hittat hur man gör. Har programvara 2.1.1.A.0.6.

#2297

Postad 22 februari 2011 - 11:44

Marwei
  • Marwei
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan,
Hoppas ni kan hjälpa mig med lösningen på en par problem.

Först o främst så stänger telefonen av samtal mitt i. Detta sker inte regelbundet eller pga. dålig mottagning, utan verkar helt slumpmässigt. Mycket irriterande.
Är det någon annan som har/haft samma problem?

Problem nr2 uppstod efter senaste uppdateringen (några dagar sedan): Jag kan inte skicka mail längre.
Jag får felmeddelande: "Certifikatfel. Kontrollera tid och datum..."
Har försökt ominstallera mailkontot, har rebootat, har dubbelkollat tid o datum såklrt... Inget verkar hjälpa.
What to do?

Har läst igenom hela denna tråd, men inte hittat lösningen. Har sökt på Sony E's hemsida, (supportsidan suger för övrigt...), googlat både på svenska och engelska osv, osv.

Hjälp!

#2298

Postad 22 februari 2011 - 21:15

D_Xarz
  • D_Xarz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Problem nr2 uppstod efter senaste uppdateringen (några dagar sedan): Jag kan inte skicka mail längre.
Jag får felmeddelande: "Certifikatfel. Kontrollera tid och datum..."
Har försökt ominstallera mailkontot, har rebootat, har dubbelkollat tid o datum såklrt... Inget verkar hjälpa.
What to do?


Har samma problem med ett av mina mailkonton, använder SEs orginal mail-app och att synca hotmailkontot funkar bra, men när jag försöker synca mailen på mitt jobb, och efteråt öppnar inkorgen så får jag felmeddelande och att telefonen behöver genomföra en "tvingad avstänging" typ.

Säldigt surt, detta är något som började efter senaste uppdateringen, hoppas SE fixar det snartast

#2299

Postad 27 februari 2011 - 00:52

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan köpa reservdelar till en mini.
Behöver en ny antenn efter lite markkontakt...
Skal, displayer och frontpaneler hittar jag men inga antenner...

/Martin

#2300

Postad 08 mars 2011 - 14:02

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej jag har ett litet problem. När jag försöker updatera telefonen får jag upp följande meddelande:

"Det finns ny programvara men inte tillräckligt med minne. Starta om telefonen innan du hämtar programvaran."

Jag har försök rensa telefonen genom att ta bort program som jag inte använder, jag har även rensat minnekortet inte för att jag tror det har något med det att göra men ändå. Jag har startat om flera gånger men får fortfarande upp samma meddelande.

Det står att jag har 82,47 MB kvar av telefonminnet.

Vad ska jag göra hur löser jag detta?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.