Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dåliga utgåvor.

352 svar i tråden

Skickat 05 maj 2014 - 06:17

Dead Mans Walk
Eftersom jag gillar Lonesome Dove skarpt blev jag glad när jag såg att det fanns tre till miniserier om samma personer baserade på böcker från samma författare. Billiga var de också.
Igår tänkte jag börja på den första (Dead Mans Walk). Bilden såg ut som en riktigt usel DVD som direkt portats från VHS. Överlägset sämsta bilden jag sett på BD hittills. Ljudet var dessutom uselt och eftersom själva innehållet inte heller verkade hålla klass stängde jag av efter ca 10 minuter (hade hoppat längre fram för att se om bilden blev bättre).

VARNING
Bifogad fil  dead_mans_walk_blu_ray_2_disc1.jpg   156,63K   0 Antal nedladdningar

Skickat 13 maj 2014 - 12:55

Hyrde den här på blu-ray: Laglös "Michael Kohlhaas" http://www.imdb.com/title/tt2054790/

Usel bildkvalité och riktigt skumt, liksom fasförskjutet ljud, trodde först att något var fel med min Oppo.
Någon som sett hyrfilmen eller köpt den?
Filmen var rätt OK, gillar Mads Mikkelsen och vill gärna se filmen i en bättre utgåva än den jag hyrde.

Edit:
Saxat från en Discshop recension (Janne Ahlgren).
"Studio S står bakom distributionen och har skaffat fram en riktigt bra Blu-rayutgåva. Bilden är i sitt karga sätt skarp och hård, men förmodligen precis som man planerat att den ska vara. Ljudet är aktivt i alla högtalare, men även här har man låtit vindljud brusa igenom mikrofonernas vindskydd trots att det är enkelt att trolla bort missljud. Det är inte viktigt i en film som är i alla sanning WYSIWYG. Varken mer eller mindre. Rekommenderas till den seriöse cineasten, men de som vill ha action och bloddrypande strider finns det andra filmer att sikta sig in på."

Så filmen ser ut och låter som den är tänkt att se ut och låta som... :D

Det här inlägget har ändrats av mooselip 27 maj 2014 - 10:27

Skickat 24 juli 2014 - 03:12

Någon som har upplevt problem med Avatar 3D utgåvan med att ljudet i början av filmen saknar mellanregister och diskant? Första kapitlet mer eller mindre så bara mumlar det för att sedan hoppa igång? Enda filmen jag har som det blivit så på, precis köpt den, vet inte om det är bara min disk eller om det är något allmänt fel på den?

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.