Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7351

Postad 24 mars 2010 - 13:41

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Har nästan bestämt mig för Nokia N900 sedan augusti när det blev officielt

Ringde upp tre butik i måndags, dom visste inte när dom skulle få den

Kollade webbsidan i går, lagerstatus 23 mars

Kollar webbsidan idag, lager status 25 mars

#7352

Postad 24 mars 2010 - 14:11

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Hallå!

Har dom senaste åren haft så in i **** många mobiler, säkertligen över 60st, lite små pinsamt, men de e skoj att prova nya mobiler. Nu har jag dock lessnat på att byta telefoner så jag tänkte ta och köpa mig en ny, och valet står mellan N900 och HTC Desire.

Jag fullkomligt älskar android, just pga android Market å att de finns så sjukt mycket program att tanka ner. Men å andra sidan jobbar jag som målare, så jag vill kunna ha penna att använda då jag ska göra saker i under arbetstid, så som svara på sms, vill inte behöva kladda med fingrarna på skärmen, och att n900 dessutom har ett rikitgt t-bord gör ju inte saken sämre. Men det som får mig att tveka är ju just alla apps, hur ligger de till med n900, går de att fåtag på lite skojjiga saker?

Hur funkar OVI Maps till N900, finns det ens? Vill ha en gps också, eller finns de hyfsat billiga gps program med svensk navigering att köpa? Finns de något program liknande glympse som finns till android, iphone, winMo. Där jag kan starta programet och skicka iväg en länk så kan folk följa mig live via datorn och se exakt hur snabbt jag kör och vart jag befinner mig för tillfället?

Är De bökigt att lära sig N900ans OS? Ser lite små jobbigt ut samtidigt som den verkar vara så ###### snabb och stabil, då jag gillar att göra saker då de inet är en ###### massa lagg, så som surfa på internet.

Ja, vad tror ni? Någon som kan vägleda mig lite här?
Just nu sitter jag på en Samsung Omnia HD som jag ska sälja till förmån för någon av dessa 2.

Hör gärna av er! ( Har någon en beg. att sälja så skicka pm. )

Tack på förhand!

/Patric

EDIT: Stämmer det att det inte går att skicka / Ta emot MMS?

Redigerat av Spuute, 24 mars 2010 - 14:40.


#7353

Postad 26 mars 2010 - 09:39

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Blir nog ett N900 köp, lär dock lägga en beställning på komplett då inga butiker i närheten verkar ha den i lager, och från nokias sida är det ju 3 - 5 arbetsdagars leverans, segt.

#7354

Postad 26 mars 2010 - 10:09

msand83
  • msand83
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

...och valet står mellan N900 och HTC Desire.
Jag fullkomligt älskar android, just pga android Market å att de finns så sjukt mycket program att tanka ner. ...
Hur funkar OVI Maps till N900, finns det ens?...
...Stämmer det att det inte går att skicka / Ta emot MMS?

Apps finns till N900, men obetydligt jämfört med Android.
OVI maps finns, men ingen turn-by-turn navigering. Sygic finns att köpa för runt 60€
MMS finns i form av appen fMMS, men kräver att du växlar till mms anslutning när du vill ta emot eller skicka MMS
Köp Desire, tror den passar dig bättre trots att du får klara dig utan tangentbord och penna.
Jag har själv en N900 och är riktigt nöjd, men då älskar jag den som den är, bristerna är inget jag behöver.
N900 är en mobildator med telefon funktion, Desire är en smartphone.
Ännu angående surfningen, där finns det idag ingen som slår N900!

Redigerat av msand83, 26 mars 2010 - 10:12.


#7355

Postad 26 mars 2010 - 10:17

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Har förstått att de inte finns någon mms funktion, men å andra sidan skickar jag inte nå mms. Hur är telefonen när man får sms? Går de snabbt att öppna smset å svara på det? Eller är de en ###### massa knapptryck å väntetid innan smset laddas?

Går de att få push epost från gmail?

Apps klarar jag mig dock utan, de e väl roligt dom första 2 veckorna :) Har haft android telefoner innan, visst dom är snabba, men smidigheten i surfning finns inget som slår x1an jag hade som har t-bord och penna, dock suger windows mobile stenhårt.

Försöker fåtag på mediamarkt i bäckebol men de verkar omöjligt, vill veta om dom har den i lager, åker inte 10 mil för att chansa att dom har den i lager :D

Hur funakr de med t.ex spelen som finns på facebook? Klarar telefonen av att spela dom utan att de laggar?

Redigerat av Spuute, 26 mars 2010 - 10:17.


#7356

Postad 26 mars 2010 - 10:41

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
SR har tagit ett härligt beslut att förändra något som fungerat bra och nu fungerar det inte att gå in på www.sr.se och lyssna på radio längre.
Någon som har en bra lösning eller får det att fungera?

Tack på förhand...

#7357

Postad 26 mars 2010 - 10:48

msand83
  • msand83
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Har förstått att de inte finns någon mms funktion, men å andra sidan skickar jag inte nå mms. Hur är telefonen när man får sms? Går de snabbt att öppna smset å svara på det? Eller är de en ###### massa knapptryck å väntetid innan smset laddas?

Går de att få push epost från gmail?

Apps klarar jag mig dock utan, de e väl roligt dom första 2 veckorna :) Har haft android telefoner innan, visst dom är snabba, men smidigheten i surfning finns inget som slår x1an jag hade som har t-bord och penna, dock suger windows mobile stenhårt.

Försöker fåtag på mediamarkt i bäckebol men de verkar omöjligt, vill veta om dom har den i lager, åker inte 10 mil för att chansa att dom har den i lager :D

Hur funakr de med t.ex spelen som finns på facebook? Klarar telefonen av att spela dom utan att de laggar?


Jag antar att du menar MMS i början av inlägget? SMS funkar ypperligt out of the box.
MMS funkar så att du får en notifikation att du har ett nytt MMS, då ansluter du till MMS anslutningen och öppnar fMMS, då kan du se meddelandet samt svara via MMS.

gmail ska funka vad jag vet, inget jag använder själv dock.

Flash spel funkar i sålänge de inte kräver Flash 10, på youtube finns bl.a. farmville videos på N900.
Flash 10 ska ju vara på gång till N900, men ingen vet när..
OVI maps med turn-by-turn har också ryktats om, men inget vet säkert ännu.

#7358

Postad 26 mars 2010 - 11:26

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Jag antar att du menar MMS i början av inlägget? SMS funkar ypperligt out of the box.
MMS funkar så att du får en notifikation att du har ett nytt MMS, då ansluter du till MMS anslutningen och öppnar fMMS, då kan du se meddelandet samt svara via MMS.

gmail ska funka vad jag vet, inget jag använder själv dock.

Flash spel funkar i sålänge de inte kräver Flash 10, på youtube finns bl.a. farmville videos på N900.
Flash 10 ska ju vara på gång till N900, men ingen vet när..
OVI maps med turn-by-turn har också ryktats om, men inget vet säkert ännu.


Ja precis va de mms jag menade ibörjan av mitt inlägg, ursäkta otydligheten, så som du förklarar hur man gör för att öppna mms är ju helt klart OK då den funktionen ändå inte används så ofta, billigare att dra iväg ett mail med bild isåfall då jag har fri surf. Och att flash 10 är på G låter ju bra, det lär ju inte vara helt omöjligt att det dyker upp, likaså ovi maps med turn-by-turn lär ju rimligtvis dyka upp, konstigt vore de ju annars.

Tror faktiskt jag drar iväg en beställning idag så jag förhoppningsvis har mobilen på Måndag. För Komplett lär väl också sälja med Å Ä Ö direkt på t-bordet? Kan ju inte bara vara nokias hemsida som säljer med svensk-layout.

Tackar för svaren, blir nog ett köp då jag just nu väljer mellan N900 och N97 som jag tidigare haft en sväng, men den är ju så ******** seg, enda fördelen är ju då turn-by-turn, men de kan jag leva utan tills de dyker upp till N900, i värstafall betala för någon gps program.

#7359

Postad 26 mars 2010 - 12:53

msand83
  • msand83
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ja precis va de mms jag menade ibörjan av mitt inlägg, ursäkta otydligheten, så som du förklarar hur man gör för att öppna mms är ju helt klart OK då den funktionen ändå inte används så ofta, billigare att dra iväg ett mail med bild isåfall då jag har fri surf. Och att flash 10 är på G låter ju bra, det lär ju inte vara helt omöjligt att det dyker upp, likaså ovi maps med turn-by-turn lär ju rimligtvis dyka upp, konstigt vore de ju annars.

Tror faktiskt jag drar iväg en beställning idag så jag förhoppningsvis har mobilen på Måndag. För Komplett lär väl också sälja med Å Ä Ö direkt på t-bordet? Kan ju inte bara vara nokias hemsida som säljer med svensk-layout.

Tackar för svaren, blir nog ett köp då jag just nu väljer mellan N900 och N97 som jag tidigare haft en sväng, men den är ju så ******** seg, enda fördelen är ju då turn-by-turn, men de kan jag leva utan tills de dyker upp till N900, i värstafall betala för någon gps program.


Jo, de som säljs i Sverige och Finland har alla åäö tangentbord..
Hoppas du blir nöjd!

#7360

Postad 26 mars 2010 - 12:54

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Det känns som att programutvecklingen har klingat av en hel del.
90% av alla program verkar stanna för gott i som högst Extras-Devel.
Själv drar jag inte längre hem något som inte fått helt klart grönt ljus. Jag orkar inte fippla mer med telefonen för att allt lägger en massa onödigt skit i Root-minnet.

#7361

Postad 26 mars 2010 - 13:23

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

SR har tagit ett härligt beslut att förändra något som fungerat bra och nu fungerar det inte att gå in på www.sr.se och lyssna på radio längre.
Någon som har en bra lösning eller får det att fungera?

Tack på förhand...


Har du provat mobil.sr.se?

#7362

Postad 26 mars 2010 - 14:16

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Det känns som att programutvecklingen har klingat av en hel del.
90% av alla program verkar stanna för gott i som högst Extras-Devel.
Själv drar jag inte längre hem något som inte fått helt klart grönt ljus. Jag orkar inte fippla mer med telefonen för att allt lägger en massa onödigt skit i Root-minnet.


Nu gör du mig tveksam till köp:) Finns de så få progarm ?
Enda som talar för en N97a igen är ju att den har turn by turn med ovimaps, men om man kunde få veta att de även kommer att komma till n900 så är ju saken klar :)

Eller kommer n900 dö ut helt och hållet, så de inte kommer några mer program till den? speciellt från nokias sida?
Då är det jävligt mycket pengar i sjön isåfall.

#7363

Postad 26 mars 2010 - 14:52

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Nu gör du mig tveksam till köp:) Finns de så få progarm ?
Enda som talar för en N97a igen är ju att den har turn by turn med ovimaps, men om man kunde få veta att de även kommer att komma till n900 så är ju saken klar :)

Eller kommer n900 dö ut helt och hållet, så de inte kommer några mer program till den? speciellt från nokias sida?
Då är det jävligt mycket pengar i sjön isåfall.

Stönnnn... vad folk skriver för dumheter.

Han skriver att det ligger 90% av alla program i en s.k. testkatalog (Extras-devel, det finns även en katalog Extras-test). Trot inte ett ögonblick på detta, det är klart mer än 50% som är färdiga program, över 300 styucken på maemo.org.
Sedan kan väl nämna s att finns program på andra håll också.
Räkanr man allt som allt inkl test och utveckling så finns det säkert långt över 1000 st olika proramm m.m. ute att ladda ner gratis och köpa.

Brist på programutvecking är det verkligen inte (det mesta under den s.k. som nämns ovan går alldeles utmärkt att köra).
Gilla men sen inte programmet är det ju bara att avinstallera, allt på maemo.org är ju gratis.
Gå in och kolla själv: http://maemo.org/downloads/Maemo5/

#7364

Postad 26 mars 2010 - 15:00

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
bortse detta :)

Redigerat av TomJones, 26 mars 2010 - 15:20.


#7365

Postad 26 mars 2010 - 15:08

Kocke
  • Kocke
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Ser ut som dom klippt tangentbordet för tidigt hos mig.. lyser igenom pytte lite nere vid X [typ 1 millemeters streck pew]

#7366

Postad 26 mars 2010 - 15:41

Sirtubb
  • Sirtubb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
har nu köpt min n900 och är störtnöjd :) sitter just nu och leker med den och har precis lagt in lite "how i met your mother " och musik helt underbart ! :)

#7367

Postad 26 mars 2010 - 16:43

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hejsan!
Får min n900 i början av nästa väcka (skickades idag). Så snart e man en i gänget. :)

Men jag tänkte kolla om det är någon har som har kolla på om man kan köra "talsyntes r32" genom appen Easy Debian?
http://www.ubuntu-se...03afbf25dc8bb63

Kanske rent av någon som har provat redan?

[edit]
Det finns kanske någon annan talsyntes med?

Redigerat av Mortensen, 26 mars 2010 - 16:46.


#7368

Postad 26 mars 2010 - 17:48

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Orkar inte vänta över helgen så jag åkte iväg till den lokala radio / video affären och köpte en, sista exet som några hade fingrat på, dock aldrig startad. Den ligger nu på laddning, väntar på att den ska bli färdig så jag kan snurra igång den :)

#7369

Postad 26 mars 2010 - 19:45

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Orkar inte vänta över helgen så jag åkte iväg till den lokala radio / video affären och köpte en, sista exet som några hade fingrat på, dock aldrig startad. Den ligger nu på laddning, väntar på att den ska bli färdig så jag kan snurra igång den :)


För att påpeka, de gamla utsagorna om att en telefon skall laddas x-antal timmar för användning stämmer inte mera. Bara att starta igång den och börja använda. Sedan att köra batteriet helt tomt stämmer inte heller. Faktum är att dagens batterier mår bättre av att bli laddade då dom är halvfulla.

#7370

Postad 26 mars 2010 - 19:55

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

För att påpeka, de gamla utsagorna om att en telefon skall laddas x-antal timmar för användning stämmer inte mera. Bara att starta igång den och börja använda. Sedan att köra batteriet helt tomt stämmer inte heller. Faktum är att dagens batterier mår bättre av att bli laddade då dom är halvfulla.


I know, men jag har haft så äckligt mycket telefoner de senaste åren och jag inbildar mig iallafall att dom jag laddat fullt innan jag börjar använda får bättre batteritid, kanske bara inbildning men thats me :) Nu har jag startat upp den iallafall och det känns riktigt bra!!

#7371

Postad 26 mars 2010 - 22:03

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Nån som hört mer om de kommer lägga upp emulatorerna på maemo igen? Va ju debatt ett tag där?

Förut hade dom ju fler än nintendo men är nu borta? Bla Atari och Spectrum?

#7372

Postad 26 mars 2010 - 23:02

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Riktigt skön telefon detta! Ska dock sätta mig in i detta vart man laddar hem spel å program å skit :)
Använder någon aMSN? Jag kan inte skriva _ när jag ska skriva min mail å logga in, va är de för skit? Finns de någon annan msn klient förutom den inbyggda? Finns de några andra bra att ha program som ni kan rekommendera utan att behöva läsa igenom nästan 250 sidor?:)

#7373

Postad 26 mars 2010 - 23:22

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Nån som hört mer om de kommer lägga upp emulatorerna på maemo igen? Va ju debatt ett tag där?

Förut hade dom ju fler än nintendo men är nu borta? Bla Atari och Spectrum?


De finns där, men som så mycket annat så verkar de som sagt aldrig komma längre än till test-katalogerna.
Samma sak med serietidningsläsar-programmen.

#7374

Postad 27 mars 2010 - 15:50

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Jag laddade mobilen hela natten, och tog ur laddaren när jag gick upp vid 07.00 imorse, och ställde in lite mailadresser osv, lite surfning sen låg den bara och när klockan var 13.00 så dog mobilen för att batteriet var slut. Snacka om kass batteritid! Så imorgon ska jag åka in med telefonen igen :P Detta var sista exet dom hade inne så de får bli pengarna tillbaka.

Hur upplever ni andra batteritiden? Räcker inte telefonen från morgon till kväll vid normal användning, eller lite över normal kanske, lite spelande surfande å svara på mail, något sms å några samtal?

#7375

Postad 27 mars 2010 - 16:15

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag laddade mobilen hela natten, och tog ur laddaren när jag gick upp vid 07.00 imorse, och ställde in lite mailadresser osv, lite surfning sen låg den bara och när klockan var 13.00 så dog mobilen för att batteriet var slut. Snacka om kass batteritid! Så imorgon ska jag åka in med telefonen igen :P Detta var sista exet dom hade inne så de får bli pengarna tillbaka.

Hur upplever ni andra batteritiden? Räcker inte telefonen från morgon till kväll vid normal användning, eller lite över normal kanske, lite spelande surfande å svara på mail, något sms å några samtal?


Mja, beror på, konstant surfande räcker den ca 9-10h

Men de första dagarna var batteritiden kass. Tar som vanligt några veckor innan batteriet nått full kapacitet. Fråga du råkar inte ha något bärhölster med magnet som du använder.

http://www.youtube.c...h?v=ID0qd0zLAIQ

#7376

Postad 27 mars 2010 - 16:23

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0
Nix, jag har inget bärhölster.
Jo, visst blir väl batteritiden bättre med tiden, men att den räcker 6 timmar vid knapp användning är ju helt åt **** :P

#7377

Postad 27 mars 2010 - 16:41

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Jag laddade mobilen hela natten, och tog ur laddaren när jag gick upp vid 07.00 imorse, och ställde in lite mailadresser osv, lite surfning sen låg den bara och när klockan var 13.00 så dog mobilen för att batteriet var slut. Snacka om kass batteritid! Så imorgon ska jag åka in med telefonen igen :P Detta var sista exet dom hade inne så de får bli pengarna tillbaka.

Hur upplever ni andra batteritiden? Räcker inte telefonen från morgon till kväll vid normal användning, eller lite över normal kanske, lite spelande surfande å svara på mail, något sms å några samtal?

2 saker:
1. batteriet blir bnätre ocjhh bättre med tiden varfeter atnatl laddningar, en stor skillnad.
2. för mig räcker batteret en hel dag utan problem med att göra det du skriver

#7378

Postad 27 mars 2010 - 16:48

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Nix, jag har inget bärhölster.
Jo, visst blir väl batteritiden bättre med tiden, men att den räcker 6 timmar vid knapp användning är ju helt åt **** :P



Va glad att du får 6 timmar efter första dagen. jag fick ju inte ens det.
Hade kanske 4-5 timmar typ. Batteritiden blir mycket bättre efter någon vecka.
Jag får ut nu kanske 14-16 timmar, och då kör jag endå musik 2-4 musik med blutooth på. sen kör jag wlan konstant i kanske 4 timmar som uppdaterar väder,mail och all annat. man kan säga att jag kör blandad med mobilen. batterin är grymmt just nu. är nöjd med den.

men du måste sätta på lite apps också som är nödvändiga. som till exempel 2g/3g programet. brightness programet. wifi disabler.auto disconnect. de har jag och de hjälper grymmt mycket. kör på 2g när du inte surfar o sånt och sätt auto disconnect var 10 minut typ. sen sänk lite belysning med brigthness.
har du 2g eller 3g online på så kan du stänga wlan helt så den slutar söka wifi med hjälp av wifi switcher(tror programet heter). sätt på den igen sen när du är hemma eller på jobbet om du har wlan tillgänglig.

ge mobilen 1-2 vecka, sen kan du lämna tillbaka den om du inte är nöjd...



slutsats: tyvärr så drar 3g som mest. så kör på 3g när du har behov av det.

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 27 mars 2010 - 16:54.


#7379

Postad 27 mars 2010 - 16:51

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med GPS i N900? Lyckas inte på nån signal/location. Location i Settings visar följande info:

Enable, Internal GPS Enable, location server: supl.nokia.com.

Vill använda Sygic Mobile Maps 9 offline (utan internetuppkoppling), men GPS-sökaren står bara och söker hela tiden utan att hitta min lokation. Har fösökt hitta lösning på ett par forum, men inget än.

#7380

Postad 27 mars 2010 - 17:14

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

  • 2 937 inlägg
  • 0

Va glad att du får 6 timmar efter första dagen. jag fick ju inte ens det.
Hade kanske 4-5 timmar typ. Batteritiden blir mycket bättre efter någon vecka.
Jag får ut nu kanske 14-16 timmar, och då kör jag endå musik 2-4 musik med blutooth på. sen kör jag wlan konstant i kanske 4 timmar som uppdaterar väder,mail och all annat. man kan säga att jag kör blandad med mobilen. batterin är grymmt just nu. är nöjd med den.

men du måste sätta på lite apps också som är nödvändiga. som till exempel 2g/3g programet. brightness programet. wifi disabler.auto disconnect. de har jag och de hjälper grymmt mycket. kör på 2g när du inte surfar o sånt och sätt auto disconnect var 10 minut typ. sen sänk lite belysning med brigthness.
har du 2g eller 3g online på så kan du stänga wlan helt så den slutar söka wifi med hjälp av wifi switcher(tror programet heter). sätt på den igen sen när du är hemma eller på jobbet om du har wlan tillgänglig.

ge mobilen 1-2 vecka, sen kan du lämna tillbaka den om du inte är nöjd...




slutsats: tyvärr så drar 3g som mest. så kör på 3g när du har behov av det.


Grejen e ju den att om jag lämnar tillbaka inom 5 dagar så byter dom ut den mot en ny, efter 5 dagar så måste dom skicka iväg den på service, därför jag tänkte passa på, ska dock se hur den beter sig imorgon. Har varit på 1 timme nu efter senaste laddningen.

Redigerat av Spuute, 27 mars 2010 - 17:19.


#7381

Postad 27 mars 2010 - 17:56

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Grejen e ju den att om jag lämnar tillbaka inom 5 dagar så byter dom ut den mot en ny, efter 5 dagar så måste dom skicka iväg den på service, därför jag tänkte passa på, ska dock se hur den beter sig imorgon. Har varit på 1 timme nu efter senaste laddningen.



Tro mig när batterin har fått sin fulla kapacitet efter några laddningar och du kör de apps jag har skrivit om så kommer du inte bli missnöjd med den..

Den behöver bara sin tid.

Öppet köp är väll 14 dagar???

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 27 mars 2010 - 18:03.


#7382

Postad 27 mars 2010 - 18:03

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med GPS i N900? Lyckas inte på nån signal/location. Location i Settings visar följande info:

Enable, Internal GPS Enable, location server: supl.nokia.com.

Vill använda Sygic Mobile Maps 9 offline (utan internetuppkoppling), men GPS-sökaren står bara och söker hela tiden utan att hitta min lokation. Har fösökt hitta lösning på ett par forum, men inget än.



Du har tyvärr samma problem som mig:(:P

Tänkte precis ta upp det idag här på forumet.

Jag har både ovi maps och Sygic. Men kan ej hitta några satteliter om jag inte är online på 3g eller connectad på wlan.

Den är liksom inte som min N97 var.Agps drog ju några kb sen hittde den satteliter inom några sekunder utan att man va online på mobilen. Alltså connectad mot internet menar jag då.


När jag ansluter till wlan eller 3g online så hittar Sygic och eller ovi maps satteliter och hittar min position.

Men man vill ju inte va kopllat mot internet alltid.. Så nått är ju skumt med N900..
Agps borde ju söka efter stteliter utan att man kopllar upp sig mot internet. Och pengar har man ju i mobilen.
Så felet kan inte bero på det heller.

Hopps kommer någon lösning:(

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 27 mars 2010 - 18:04.


#7383

Postad 27 mars 2010 - 20:34

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Du har tyvärr samma problem som mig:(:P

Tänkte precis ta upp det idag här på forumet.

Jag har både ovi maps och Sygic. Men kan ej hitta några satteliter om jag inte är online på 3g eller connectad på wlan.

Den är liksom inte som min N97 var.Agps drog ju några kb sen hittde den satteliter inom några sekunder utan att man va online på mobilen. Alltså connectad mot internet menar jag då.


När jag ansluter till wlan eller 3g online så hittar Sygic och eller ovi maps satteliter och hittar min position.

Men man vill ju inte va kopllat mot internet alltid.. Så nått är ju skumt med N900..
Agps borde ju söka efter stteliter utan att man kopllar upp sig mot internet. Och pengar har man ju i mobilen.
Så felet kan inte bero på det heller.

Hopps kommer någon lösning:(


Min får inte ens via Wlan. 3g har jag inte testat än. Körde iPhone helt utan 3g innan och GPS funkade suveränt offline. Förhoppingsvis ska N900 funka på samma sätt, åtminstone om jag tolkar det rätt vad gäller specen.

Saknar GPS :)

#7384

Postad 27 mars 2010 - 21:32

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Min får inte ens via Wlan. 3g har jag inte testat än. Körde iPhone helt utan 3g innan och GPS funkade suveränt offline. Förhoppingsvis ska N900 funka på samma sätt, åtminstone om jag tolkar det rätt vad gäller specen.

Saknar GPS :)




Skulle hem från syran, så jag passade på testa gps igen i sygic och ovi maps.


Man skulle tydligen vänta lite och inte röra sig när den söker efter satteliter.

För att jag fick nyss signal utan att vara online:):P

Tänkte passa på också navigera hem från syran med sygic. valde endast promenad vägar på inställningar.

Men det gick åt **** med navigering:( Den var ju liksom helt borta. Sen räknade den inte om rutt och sånt heller.

Blev ingen rotation heller på kartan när man svänger. Kanske jag som inte ställde rätt alla inställningar.

#7385

Postad 27 mars 2010 - 22:12

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med GPS i N900? Lyckas inte på nån signal/location. Location i Settings visar följande info:

Enable, Internal GPS Enable, location server: supl.nokia.com.

Vill använda Sygic Mobile Maps 9 offline (utan internetuppkoppling), men GPS-sökaren står bara och söker hela tiden utan att hitta min lokation. Har fösökt hitta lösning på ett par forum, men inget än.


Tydligen en känd bugg, som Nokia inte direkt varit villiga "erkänna". https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5337 visar att det är resolved/fixed, jag har dock senaste version av Maemo och problem...

Edit: Under loppets gång har snacket i det forumet ändrats och fixen gäller tydligen nåt helt annat. Verkar dock som många har problemet med att GPS inte funkar utan internetuppkoppling :P

Redigerat av TomJones, 27 mars 2010 - 23:00.


#7386

Postad 27 mars 2010 - 23:03

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Tydligen en känd bugg, som Nokia inte direkt varit villiga "erkänna". https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5337 visar att det är resolved/fixed, jag har dock senaste version av Maemo och problem...

Edit: Under loppets gång har snacket i det forumet ändrats och fixen gäller tydligen nåt helt annat. Verkar dock som många har problemet med att GPS inte funkar utan internetuppkoppling :P


Läser man kommentaren så kommer den i nästa update som kommer om nån vecka.
Annars byt ut nokia adressen mot googles så får den gpsfix mycket snabbare om man använder nätet

Har inte telefonen i närheten nu men googla, vet de postats här i tråden oxå

Provade precis Sygic, funkar riktigt bra. Är som att använda TomTom jag har. Inget jag kommer att använda som std enhet men bra att ha reserv åtminstone.

Redigerat av Icee, 27 mars 2010 - 23:09.


#7387

Postad 28 mars 2010 - 00:03

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Läser man kommentaren så kommer den i nästa update som kommer om nån vecka.
Annars byt ut nokia adressen mot googles så får den gpsfix mycket snabbare om man använder nätet

Har inte telefonen i närheten nu men googla, vet de postats här i tråden oxå

Provade precis Sygic, funkar riktigt bra. Är som att använda TomTom jag har. Inget jag kommer att använda som std enhet men bra att ha reserv åtminstone.


Jo, men det kritiska här och det som efterfrågas är att få GPS att fungera utan internetuppkoppling. Googles adress hjälper inte i det fallet.

Som jag ser det är det en utlovad funktion som inte funkar (GPS-navigering utan internetuppkoppling).

#7388

Postad 28 mars 2010 - 11:57

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jo, men det kritiska här och det som efterfrågas är att få GPS att fungera utan internetuppkoppling. Googles adress hjälper inte i det fallet.

Som jag ser det är det en utlovad funktion som inte funkar (GPS-navigering utan internetuppkoppling).


Skall prova lite idag utan nätanslutning och se hur bra min fixar.

#7389

Postad 28 mars 2010 - 14:04

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Nåja provade några gånger ovh jämförde mot TomTom tog ca 10s längre för N900 utan näthjälp. Med näthjälp var den snabbare än TomTomen

#7390

Postad 28 mars 2010 - 14:19

TomJones
  • TomJones
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Nåja provade några gånger ovh jämförde mot TomTom tog ca 10s längre för N900 utan näthjälp. Med näthjälp var den snabbare än TomTomen


Då ska nog min lämnas tillbaka gissar jag. Startar jag om telefonen, kopplar upp mot internet så funkar GPS. Kopplar jag ner från internet funkar GPS även utan internet, om det görs inom nån timma efter jag varit uppkopplad på nätet. Testar jag 12 timmar efter istället, ja då får den ingen signal/position.

Suger :)

#7391

Postad 28 mars 2010 - 15:43

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Då ska nog min lämnas tillbaka gissar jag. Startar jag om telefonen, kopplar upp mot internet så funkar GPS. Kopplar jag ner från internet funkar GPS även utan internet, om det görs inom nån timma efter jag varit uppkopplad på nätet. Testar jag 12 timmar efter istället, ja då får den ingen signal/position.

Suger :)


Då skulle jag mådes prova på nytt. De är inte 12 timmar mellan då jag provade leka lite med Sygic i morse och har positionerungen på i vanliga fall. Om jag kommer ihåg skall jag prova imorron förutsatt att jag inte råkar behöva den, nytt jobb på gång med många nya ställen jag skall till. :)

#7392

Postad 29 mars 2010 - 00:42

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Hej har kört i 4 dagar i öst europa med Sygic utan internet uppkoppling och den tog mig dit jag skulle utan problem.
Fick trigga den med internet uppkoppling (A-GPS) en gång då den inte ville hitta satteliter.
Sedan effter en lång tunnel eller liknande funkade det 100% med att hitta satteliter.
Utan extern laddning räckte batteriet i prick 4 timmar med Sygic igång och skärmen alltid tänd!!

/A.

Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 29 mars 2010 - 00:47.


#7393

Postad 30 mars 2010 - 03:48

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har nu införskaffat mig denna underbara sak! :)
Jag har en liten fundering dock!

Jag har ställt in mitt e-post konto och fick då alla mail sedan flera månader tillbaka.
Alltså flera tusen.
Nu undrar jag om man på något smidigt sätt kan radera alla utan att behöva markera dom alla och sen välja ta bort?

#7394

Postad 30 mars 2010 - 09:11

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har nu införskaffat mig denna underbara sak! :)
Jag har en liten fundering dock!

Jag har ställt in mitt e-post konto och fick då alla mail sedan flera månader tillbaka.
Alltså flera tusen.
Nu undrar jag om man på något smidigt sätt kan radera alla utan att behöva markera dom alla och sen välja ta bort?


Klicka på listen högst upp, välj radera (eller vad det nu står). Sen trycker du på ctrl+a. Radera!

#7395

Postad 30 mars 2010 - 10:39

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hej

Har en fundering. Dem sista dagarna har min n900 börjat gå väldigt väldigt seg. den har varit blixtsnabb i två månader men nu bara sådär blev de seg. Jag har inte installerat en massa eller något utan bara använnt den vanligt.
Någon som har en idé vad det kan vara??

Tacksam för svar
Mvh
/Crockett

#7396

Postad 30 mars 2010 - 10:57

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Hej

Har en fundering. Dem sista dagarna har min n900 börjat gå väldigt väldigt seg. den har varit blixtsnabb i två månader men nu bara sådär blev de seg. Jag har inte installerat en massa eller något utan bara använnt den vanligt.
Någon som har en idé vad det kan vara??

Tacksam för svar
Mvh
/Crockett


Du har provat att starta om den? Ibland kan den må bra av att stängas av + ta ut batteriet.

#7397

Postad 30 mars 2010 - 11:30

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Du har provat att starta om den? Ibland kan den må bra av att stängas av + ta ut batteriet.



Roligt att du säger det för jag gjorde det fem minuter efter att jag postade här och nu fungerar den redan mycket bättre :)
Tack för svaret!

#7398

Postad 30 mars 2010 - 17:04

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Klicka på listen högst upp, välj radera (eller vad det nu står). Sen trycker du på ctrl+a. Radera!


Underbart!
Tack! :)

#7399

Postad 31 mars 2010 - 15:14

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hjälp!!!
Jag har varit så trött på min HTC Touch pro II den senaste tiden, så idag beställde jag en N900, utan
att direkt tänka efter :angry:

Jag har mycket, till och med allt att lära. Får gå igenom tråden.
Men, jag undrar - finns det något program som funkar att ta all information från min HTC till min
N900?

#7400

Postad 31 mars 2010 - 20:56

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Dag 1 har kommit.
http://meego.com/com...ego-development

Eller en kortare sammanfattning
http://www.engadget....d-atom-devices/



Förresten, vad fan hände med det där 3D Roller Coaster-spelet som aviserades för Ovi Store i februari?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.