Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Sensation

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Sensation 768MB RAM (Mobiltelefoner) 9 7,63 (59) Inga priser
3 relaterade trådar

#201

Postad 24 juni 2011 - 12:16

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Självklart kan man byta bild.. det jag dock inte kommit på är hur man byter till olika bilder per hemskärm eller vad man ska kolla dom... byter jag bild så ändras det till samma på alla 7.

#202

Postad 24 juni 2011 - 12:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Självklart kan man byta bild.. det jag dock inte kommit på är hur man byter till olika bilder per hemskärm eller vad man ska kolla dom... byter jag bild så ändras det till samma på alla 7.


Har för mig att sense launcher inte tillåter olika bilder per skärm, tror inte jag hittat nån launcher som gör det tyvärr, ska vara spb shell 3D isf

#203

Postad 25 juni 2011 - 15:49

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Okej. Jag stör mig inte så mycket på det. Tycker det är roligare med något animerat :)

Någon som skaffat sig ett skal att rekommendera denna telefon?

#204

Postad 26 juni 2011 - 15:09

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
tycker pewrsonligen de är synd att klämma i en så pass snygg telefon i ett skal, strunt i de tycker jag!

#205

Postad 26 juni 2011 - 22:27

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Jag använder telefonen på jobbet. Och jag jobbar som elektriker på byggarbetsplatser... har fickorna fulla med verktyg, ligger och krälar på golv osv.. telefonen tar stryk då.. utan skal tror jag inte den kommer hålla. Min förra körde jag sånhär shield vad den nu heter... en starkare skydsfilm iaf.. funkat bra men ser illa ut.

#206

Postad 26 juni 2011 - 22:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Varför inte skaffa nån billig jobbtelefon som tål lite stryk ?

Jag mår nästan illa av att läsa hur din mobil kommer att plågas :)

#207

Postad 26 juni 2011 - 23:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Varför inte skaffa nån billig jobbtelefon som tål lite stryk ?

Jag mår nästan illa av att läsa hur din mobil kommer att plågas :)



Tycker det låter nästan som det mina får utstå, en telefon måste tåla lite :D Men jag har faktiskt bara lyckats få ett par små märken på ena sidan på legenden, skärmen är helt repfri utan skydd.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 26 juni 2011 - 23:15.


#208

Postad 26 juni 2011 - 23:35

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Jag använder telefonen på jobbet. Och jag jobbar som elektriker på byggarbetsplatser... har fickorna fulla med verktyg, ligger och krälar på golv osv.. telefonen tar stryk då.. utan skal tror jag inte den kommer hålla. Min förra körde jag sånhär shield vad den nu heter... en starkare skydsfilm iaf.. funkat bra men ser illa ut.

Jag kör med en 1 liters fryspåse när jag har mobilen på jobb och så det är effektivt mot damm och sånt. Jag är smed på byggen när jag jobbar.

#209

Postad 26 juni 2011 - 23:45

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag använder telefonen på jobbet. Och jag jobbar som elektriker på byggarbetsplatser... har fickorna fulla med verktyg, ligger och krälar på golv osv.. telefonen tar stryk då.. utan skal tror jag inte den kommer hålla. Min förra körde jag sånhär shield vad den nu heter... en starkare skydsfilm iaf.. funkat bra men ser illa ut.


Oj, ser inte hur ett skall skulle kunna skydda en telefon från att få repor och skador vid sådan behandling. Tycker också du istället ska ha någon billigare telefon när du jobbar på byggen, istället för en sprillans ny smartphone för 5000+kr...Men de är ju bara va jag valt. OM du nu ändå envisas med att ha telefonen på jobbet kan jag rekommendera HTCs egna läderfodral. Tjejen har ett till din desire och den är riktigt bra. Vet dock inte om den kommit till sensation ännu men borde ju passa med en som är till Desire HD: http://www.webhallen...a_for_desire_hd

Med den slipper du också ha de där fula plastskyddet på skärmen. Fodralet har en smart "tråd" på baksidan som gör att telefonen ploppar ur fodralet smidigt när du behöver svara snabbt på ett samtal tex!

#210

Postad 27 juni 2011 - 00:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har en likadan till min Desire och kan bara rekommendera. Att ha en kondom över telefonen har aldrig tilltalat mig. Jag vill uppleva telefonen när jag håller den.

#211

Postad 29 juni 2011 - 12:05

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Jag upplever att Spotify hackar till någon gång då och då på min Sensation. Känns märkligt eftersom jag kör telefonen i offline mode så det har inte med mottagning/nedladdning att göra. Har aldrig haft några dito problem med min iPhone 3G och den här luren har ju processorkraft x hur-mycket-som-helst i jämförelse.

Är det någon annan som upplever samma sak?

#212

Postad 29 juni 2011 - 13:52

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Tänkte bara tala om att jag kört in RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release
_198179_signed på telefonen. Vad den gör - ingen anning, men nytt måste vara bättre.

Sensation 1.35.401.1

#213

Postad 29 juni 2011 - 16:32

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Jag får titta lite mer på fodral, en billigare jobbtelefon håller jobbet såklart med men jag pallar inte med en så simpel telefon.. Jag har köpt telefonen för att använda den inte lämmna den hemma så fort jag ska iväg... man jobbar ju ändå mer än 50% av sin vakna tid i veckorna.. Har kört med smartphone i 2 år utan repor osv men då har jag kört med invisible shield.. funderar på att skaffa det igen.. Det ser förjävligt ut efter ett halvår men fungerar riktigt bra.

#214

Postad 29 juni 2011 - 22:43

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tänkte bara tala om att jag kört in RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.35.401.1_Radio_10.43a.9007.00U_10.51.9007.27_M3_release
_198179_signed på telefonen. Vad den gör - ingen anning, men nytt måste vara bättre.

Sensation 1.35.401.1


Hmm, varför lägga in något om man inte vet va de gör. Att nytt alltid är bättre köper jag inte...väntar hellre på en officiel release där man vet vart man får.


Någon mer än jag som har problem med att lägga in ordet "ta" i t9 ordlistan. Telefonen säger att ordet läggs till, men likförbannat kommer de inte upp...

#215

Postad 30 juni 2011 - 22:22

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Har nu ägt denna ett par veckor och kan kortfattat säga att det är en grym mobil :)
Dock är detta min första "smartphone" och är lite fundersam över hur vanligt det är att såna här pass avancerade mobiler krånglar och hänger sig?

Har hänt 2ggr nu vid olika tillfällen att den hängt sig så hårt att enda lösningen varit att ta ut batteriet för att den skulle reagera.

Råkar man komma åt och hålla in sök-knappen till höger av misstag så startar röst-sökfunktionen (typ om man spelar eller gör något annat där man håller mobilen med båda händerna och råkar ena tummen lite liggandes mot knappen) så stängs ljudet helt av för mobilen sen. Det går sen inte att få igång igen, inte ens i ljudinställnigarna oavsett vad mätarna står på och lösningen är en omstart vilket känns lite surt.

Idag slutade multitouch att fungera av nån anledning, gick inte heller att bläddra till de andra sidorna utifrån startvyn...

Det känns inte som ett helt stabilt förfarande på en så pass ny och dyr mobil. Kan det vara en app eller spel som ställer till det?

Fler som råkat ut för liknande saker med denna eller andra från HTC? Något som kanske kan bli bättre med uppdateringar?

Redigerat av tb303, 30 juni 2011 - 22:29.


#216

Postad 30 juni 2011 - 22:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Inte alls otroligt att det är en app, ladda hem nått övervakningsprogram, själv använder jag watchdog som säger ifrån om nån app använder mycket cpu i bakgrunden, finns även en widget som visar aktuell cpunivå totalt.

#217

Postad 01 juli 2011 - 10:47

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Fler som råkat ut för liknande saker med denna eller andra från HTC?


Absolut, min Desire fungerar bra men det är mycket småproblem, låsningar, hängningar, frysningar, appkrashar.
Jag utgår ifrån att det är android som OS som är så, visst finns det problem med vissa versioner av vissa appar men överlag är det nog lite såhär.

På den punkten står sig nog android ganska slätt jämfört med iphone.

#218

Postad 01 juli 2011 - 11:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Absolut, min Desire fungerar bra men det är mycket småproblem, låsningar, hängningar, frysningar, appkrashar.
Jag utgår ifrån att det är android som OS som är så, visst finns det problem med vissa versioner av vissa appar men överlag är det nog lite såhär.

På den punkten står sig nog android ganska slätt jämfört med iphone.


Känner inte igen det efter 2 android telefoner och ett antal olika roms, inte att den hängt sig så jag behöver starta om den, de få gånger det hänt har varit nån app som spårat ur. När jag körde sense så hängde sig ofta htcs email-program när det synka, tog 70-80% av cpu när det låg i bakgrunden.
Men instämmer i att android inte kan mäta sig med Ios när det gäller stabilitet, finns en del kvar för google att lösa, sen skulle det ju bli klart bättre om inte alla tillverkare också gjorde stora modifieringar av os

#219

Postad 02 juli 2011 - 15:10

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag tror inte tillverkarnas moddar, sense, touchwiz etc är någon större faktor.
En större del i det hela tror jag ios "bara" behöver fungera på i princip samma hårdvara.

På android-sidan är det olika skärm -storlekar och upplösningar, olika soc etc etc

Jag kanske svär i kyrkan här (;) ) men om jag fick en jailbreakad iphone i handen tror jag att jag skulle tycka den upplevelsen var bättre än på tex min deisre.

#220

Postad 02 juli 2011 - 15:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tror snarare att det är din Desire som är kass...

Tjejens är likadan...
Buggar som ett cp...
Går inte att stänga av utan att ta ut batteriet osv...

#221

Postad 03 juli 2011 - 01:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
---OFF TOPIC---

Det har jag aldrig behövt göra, tror min är som den ska :)

Men några saker jag märkt under året jag körde oflashat:

-En fabriksåterställning då och då (gjorde det totalt 5 eller 6 gånger på 12 månader) är förvisso rena balsamet för telefonen men ska det verkligen vara nödvändigt?

-Stänger alltid av min telefon när jag ska jobba men märker tydligt när den inte blivit omstartad på ett par dagar, vissa appar tar längre tid att starta, skärmens tid från svart till bild och vice versa är längre osv

-Några gånger (2-3 kanske) krashade tangentbordet utan anledning

Finns flera sådana små saker som gör att mitt helhetsbetyg inte blir så högt som den skulle kunnat bli.

---ON TOPIC---

#222

Postad 04 juli 2011 - 21:36

Maddawg83
  • Maddawg83
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som har en aning om och när en vit version av Sensation kommer?

*dreglar*

#223

Postad 06 juli 2011 - 15:51

93turbo
  • 93turbo
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Har nu ägt denna ett par veckor och kan kortfattat säga att det är en grym mobil :)
Dock är detta min första "smartphone" och är lite fundersam över hur vanligt det är att såna här pass avancerade mobiler krånglar och hänger sig?

Har hänt 2ggr nu vid olika tillfällen att den hängt sig så hårt att enda lösningen varit att ta ut batteriet för att den skulle reagera.

Råkar man komma åt och hålla in sök-knappen till höger av misstag så startar röst-sökfunktionen (typ om man spelar eller gör något annat där man håller mobilen med båda händerna och råkar ena tummen lite liggandes mot knappen) så stängs ljudet helt av för mobilen sen. Det går sen inte att få igång igen, inte ens i ljudinställnigarna oavsett vad mätarna står på och lösningen är en omstart vilket känns lite surt.

Idag slutade multitouch att fungera av nån anledning, gick inte heller att bläddra till de andra sidorna utifrån startvyn...

Det känns inte som ett helt stabilt förfarande på en så pass ny och dyr mobil. Kan det vara en app eller spel som ställer till det?

Fler som råkat ut för liknande saker med denna eller andra från HTC? Något som kanske kan bli bättre med uppdateringar?


Har haft min Sensation i 3 veckor nu. Helt fantastisk tycker jag. Min har hängt sig en gång under denna tid. Det var i början när allt skulle testas. Nu har jag inte stängt av den utom på flyget och den har gått perfekt i en vecka. Det som vara negativt i början var batteritiden men det har blivit bättre.

Redigerat av 93turbo, 06 juli 2011 - 15:52.


#224

Postad 07 juli 2011 - 13:25

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Så här efter ett antal veckor så måste jag säga att jag känner mig ganska besviken över min Sensation.

- Appar krashar dagligen, vissa mer ofta än andra (min iPhone har jag inget minne av att ha krashat ö.h.t) Om det beror på HTC, Android eller apparna som är samma appar som på iPhone är förstås omöjligt att säga.

- Wifi är värdelöst, det är ju helt hopplöst att hålla i telefonen utan att påverka wifi-uppkopplingen (kan inte ens påverka mottagningen på min iPhone oavsett hur jag håller, den är stabil på båda telefon och wifi) När den tappar wifi tar det åt och dagar innan den kommer tillbaka. Jag har lagt in en widget för wifi på startsidan på telefonen så jag kan knappa av wifi och på igen, det går snabbare än att vänta på att den ska komma igång av sig självt. Sjukt dåligt!

- Uppkopplingstiden av wifi när man slår på displayen på telefonen är rätt lång så jag hinner starta t.ex. Sonos-appen och då hittar den inget wifi, så jag måste ut ur appen, vänta på att wifi kommer vilket tar ett bra tag och
sedan in i Sonos-appen igen (aldrig något liknande problem på min iPhone).

- Scrolla i listor är hackigt, det strobar fram, nästan som om telefonen hade maxad processor vilket är omöjligt med tanke på att inga appar körs - vad jag vet!!! (på min iPhone var det silkeslen skroll)

- Stoppade ned telefonen i fickan, stoppade ned hörlurskontakten utan att tänka för mig och drog upp den direkt och stoppade i andra fickan. När jag tog upp telefonen har jag en grymt fet och djup repa i "glaset". Är det ö.h.t. glas?? Gorillaglas som är reptåligt? Jo pytsan, min iPhone har jag haft i 2 år och glaset ser som nytt ut! Skitdisplay. Nu har jag köpt en plastfilm till telefonen men repan sitter ju redan där...

- Det är svårt att trycka rätt på displayen. Små knappar och kanske lite klumpiga fingrar men jag lovar att knapparna på displayen iPhonen inte är större men där verkar man alltid hitta rätt på något magiskt magnetiskt vis. Har många gånger förvånats av att jag trycker rätt bland massa länkar på webbsidor väl utzoomad. PÅ denna HTC trycker jag fel hela tiden, att skriva SMS är en plåga, att klicka omkring i browserna leder ofta till att jag missar och kommer fel, går tillbaka siktar om och trycker samma fel igen och sedan när jag siktar lite för högt så blir det rätt. Känns inte speciellt bra.

HTC Sensation är en telefon som aldrig borde ha sett dagens ljus, den är ju helt felkonstruerad. Sedan verkar det vara i mångt och mycket skit i Android OS:et. Det har snackats upp så mycket av alla jag känner och visst kan det mer men det är ju fantastiskt instabilt. iOS är allt annat än instabilt. Det kan inte speciellt mycket i jämförelse och man hittar inte till samma inställning från sjuttioelva olika ställen men det är lätt att hitta och gör det man använder dagligen på ett bättre sätt.

Jag ångrar att jag köpte en HTC Sensation, jag borde ha väntat på en iPhone 5:a. Frågan är om det är HTC Sensation som är kass (bortsett från mottagningen förstås som är hårdvarumässig) eller om det är Android som fortfarande är ett ofärdigt OS som inte kan mäta sig med iOS i dagligt användande.

Någon som vill köpa en HTC Sensation i nyskick så när som på en 1,5 cm lång repa på glaset?? :)

Redigerat av EuphoniC, 07 juli 2011 - 13:29.


#225

Postad 07 juli 2011 - 13:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
har du inte läst om telefonen och sett filmsnuttar om den?
Läst forum?

Att den tappar mottagning/wifi beroende på hur man håller den är välkänt..
Samma att den laggar i menyer å surfning..

Verkar som att sense inte är optimerat..

Testa t.ex adw launcher ex eller nån annan.. tangentbord kan du byta ut...

Du kanske skulle ha väntat på Iphone eller köpt Samsung galaxy s2..

Den smider utan hel****..
Inget lagg.. inte haft mer än 2 spel som krashat.... sjukt stabil

#226

Postad 07 juli 2011 - 13:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
EuphoniC

Jag citerar inte hela ditt meddelande men vissa saker kan jag kanske svara dig på

Många appar är helt klart skit, ofta de som är migrerade från Ios har jag märkt, varför vet jag inte, men jag har börjat undvika de flesta som kommer från iphone, att de blir buggiga beror ju givetvis på att de behövt skrivas om en del.

Känner inte igen det där med övriga krasher, mina 2 androidtelefoner och de jag lånat har som regel fungerat bra.

Ang wifimottagningen går ju inte göra så mycket, du verkar dock ha råkat mer illa ut än de flesta andra, kan bero på routern, känt faktum att android och tex dlink inte trivs ihop.
För att slippa lång uppkopplingstid kan man ändra wifi-regler, drar faktiskt inte så mycket mer batteri som man skulle kunna tro. Det gör du på inställningar/Trådlöst och nätverk/wifi-inställningar Tryck på menu-knappen och sen avancerat välj wifi-policy och välj att den aldrig ska växla till mobildata, då har den wifi igång så länge den hittar ett godkänt nät.

Har du kalibrerat skärmen annars så testa det så bör den bli mer exakt, vet inte exakt var den inställningen ligger på Htc sensation, har ingen sense-rom i nån telefon nu.

Trist att du inte gillar din telefon, men jag har iofs kastat en iphone 3 gs i en betongvägg, hade haft den i en vecka då :) Sura pengar men man kan inte gilla allt.

#227

Postad 07 juli 2011 - 13:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
testa blåsa ur telefonen..
factory reser å formatera allt som går.

du verkar ha mer. problem än de flesta

#228

Postad 07 juli 2011 - 16:23

Unregisteredc5f361c8
  • Unregisteredc5f361c8
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

- Scrolla i listor är hackigt, det strobar fram, nästan som om telefonen hade maxad processor vilket är omöjligt med tanke på att inga appar körs - vad jag vet!!! (på min iPhone var det silkeslen skroll)



Det är inte allt som stödjer Dual-Core, sånt måste skrivas om för att utnyttja dubbla kärnor. Tydligen ska ICS ha bättre stöd för det. Den som lever får se. Har både en iOS-lur och Android-lur, föredrar iOS och kommer köpa 5:an då den kommer.

//ds

#229

Postad 08 juli 2011 - 00:05

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Så här efter ett antal veckor så måste jag säga att jag känner mig ganska besviken över min Sensation.
.....


Synd att du, eller någon annan inte skrivit om det här tidigare - innan jag hann köpa mig en telefon. Nu känner jag att jag måste sälja, tröstlöst att någon skulle vilja ha men ändock, och köpa en IOS - GUDS gåva till oss människor. Jag känner mig så korkad...

#230

Postad 08 juli 2011 - 11:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Bara som en upplysning så har HTC meddelat att det är en FW-uppdatering på väg Swedroid skrev om detta.

#231

Postad 08 juli 2011 - 12:39

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Har nu haft telefonen i lite mer än 1 månad nu och gillar den mer och mer :)
Kanske berodde mina tidigare problem på skit bakom spakarna men nu kan jag inte vara utan min Sensation!

#232

Postad 08 juli 2011 - 20:09

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Någon som köppt och testat denna för trådlös överföring?

http://www.htcaccess...m.aspx?i=217567

Tänkte ha en sådan om man nu ändå skall skaffa mobilen, men skulle ju gärna vilja höra om det fungerar? Och är det då bara egna inspelningar och bildtagningar man kan visa på tvn?
:)

#233

Postad 09 juli 2011 - 07:10

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Hur är det med MKV, fungerar det att spela upp en 720p MKV med inbädddad text på en Sensation? Vad jag sett så måste man ladda ner en spelare från market eller? ( vilken fungerar och är bäst )

Ser också på blocket att det är många som säljer sina nya Sensation, har HTC floppat denna gång och fått sig se rejält omkörda av Samsung? Har själv ägt/använt 4 olika HTC-modeller så jag hoppas att HTC får ordning på Sensation!

/Lennart

Redigerat av LJN, 09 juli 2011 - 11:38.


#234

Postad 10 juli 2011 - 10:58

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Min sensation har krånglar rätt mycket sen jag uppdaterade den..
Om jag återställer den försvinner alla mina installerade program då? Inlagda kontakter osv?

#235

Postad 10 juli 2011 - 11:19

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Ny firmware är ute till Sensation installera den i natt, inte hunnit utvärdera den.

Men full fart på Swedroid om firmwaren: HTC Sensation Swedroid

Edit: En sak har jag märkt innan firmwaren när jag titta på tex en xvid video så försvann ljudet efter någon minut, det är fixat.

Redigerat av driver x, 10 juli 2011 - 11:24.


#236

Postad 11 juli 2011 - 11:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
HTC har nu officiellt meddelat att man kommer att låsa upp bootloadern i augusti via en uppdatering Källa

#237

Postad 12 juli 2011 - 17:39

RakatKadaver
  • RakatKadaver
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är det inte några andra som stör sig på att dessa ord blir så här oavsett var i meningen man skriver det: "Jag", "ATT", "MIG".

Eller finns det en lösning? Har haft den i fyra veckor snart och alltid försökt ändra. :/

#238

Postad 12 juli 2011 - 20:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Är det inte några andra som stör sig på att dessa ord blir så här oavsett var i meningen man skriver det: "Jag", "ATT", "MIG".

Eller finns det en lösning? Har haft den i fyra veckor snart och alltid försökt ändra. :/


Prova att byt tangentbord och ordbok, swiftkey är väldigt bra

#239

Postad 12 juli 2011 - 20:42

RakatKadaver
  • RakatKadaver
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Prova att byt tangentbord och ordbok, swiftkey är väldigt bra

Jo, jag har märkt att GO Keyboard har inte samma problem, men jag tänkte ifall det var något som man kunde fixa på standarden. Gillar standard tangentbordet. :<

#240

Postad 12 juli 2011 - 20:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jo, jag har märkt att GO Keyboard har inte samma problem, men jag tänkte ifall det var något som man kunde fixa på standarden. Gillar standard tangentbordet. :<


Läste nått inlägg på swedroid att de stora bockstäverna antagligen berodde på att det var förkortningar på firmanamn eller nått liknande. Klar bugg iaf.
Swiftkey är skönt för att det försöker äara sig hur man skriver och föreslår nästa ord, ibland kan man skriva hela meningar utan att trycka på en enda bockstav

#241

Postad 14 juli 2011 - 14:17

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag är bara nyfiken att veta om ni som haft stora eller små problem med era Sensations, har ni fått bukt med dem?
Och ni andra är ni nöjda med funktioner, urval och kamera som mobilen erbjuder?

Undrar också om något gått från Nokia till HTC och bara kan säga om det var en besvikelse eller "det bästa ni gjort" känsla över bytet... Helst då till en Sensation eftersom det är vad jag är sugen på men också det forumet handlar om...

#242

Postad 16 juli 2011 - 15:26

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Ljudkvalité på högtalare för samtal och handsfree:

Har använt min Sensation ett par dagar, och vad jag noterar är det "spruckna" ljudet på både telefonsamtal och handsfree högtalaren. Mina g:a Desire och Desire HD har klart renare ljud! Tycker inte att man bör acceptera denna låga kvalité på en "highend" telefon och jag förstår inte hur HTC kan skeppa ut dom med detta?

Frågan är, om man skickar in den till Anovo - har dom något att byta med så att ljudet blir bättre? För jag misstänker att Sensation i 1:a batchen är så här? Så andras erfarenheter och råd välkomnas!

/Lennart

#243

Postad 17 juli 2011 - 09:22

Telekiter
  • Telekiter
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

EuphoniC

Jag citerar inte hela ditt meddelande men vissa saker kan jag kanske svara dig på

Många appar är helt klart skit, ofta de som är migrerade från Ios har jag märkt, varför vet jag inte, men jag har börjat undvika de flesta som kommer från iphone, att de blir buggiga beror ju givetvis på att de behövt skrivas om en del.

Känner inte igen det där med övriga krasher, mina 2 androidtelefoner och de jag lånat har som regel fungerat bra.

Ang wifimottagningen går ju inte göra så mycket, du verkar dock ha råkat mer illa ut än de flesta andra, kan bero på routern, känt faktum att android och tex dlink inte trivs ihop.
För att slippa lång uppkopplingstid kan man ändra wifi-regler, drar faktiskt inte så mycket mer batteri som man skulle kunna tro. Det gör du på inställningar/Trådlöst och nätverk/wifi-inställningar Tryck på menu-knappen och sen avancerat välj wifi-policy och välj att den aldrig ska växla till mobildata, då har den wifi igång så länge den hittar ett godkänt nät.

Har du kalibrerat skärmen annars så testa det så bör den bli mer exakt, vet inte exakt var den inställningen ligger på Htc sensation, har ingen sense-rom i nån telefon nu.

Trist att du inte gillar din telefon, men jag har iofs kastat en iphone 3 gs i en betongvägg, hade haft den i en vecka då :) Sura pengar men man kan inte gilla allt.


Förbannade skit, och jag som har en dLink router som krånglar (och måste startas om) så fort jag sätter på Wi-Fi i min Sensation. Nån som kan dirigera mig till en lösning av problemet?

/Urban.

#244

Postad 17 juli 2011 - 10:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Förbannade skit, och jag som har en dLink router som krånglar (och måste startas om) så fort jag sätter på Wi-Fi i min Sensation. Nån som kan dirigera mig till en lösning av problemet?

/Urban.



Köp en annan router. Dlink och htc har ofta haft svårt att trivas ihop av någon anledning.

#245

Postad 17 juli 2011 - 14:39

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Förbannade skit, och jag som har en dLink router som krånglar (och måste startas om) så fort jag sätter på Wi-Fi i min Sensation. Nån som kan dirigera mig till en lösning av problemet?

/Urban.


Har en Dovado 4G, som jag hade tillsammans med min före HTC Desire under ett år och funka alltid utan problem.
Samma med min nuvarande Nokia C7, surfplattan och laptopen.

#246

Postad 17 juli 2011 - 19:45

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
bumpar denna tråden lite för att få lite allmänna omdömen om telefonen. Är sugen på denna då den känns riktigt bra i handen. Tycker dock det är rätt många som har en del problem med den samt att den åtminstone får pisk av s2´an på många punkter. Är dock allergisk mot plast så jag håller mig nog till htc :))

Så vad säger ni sensation-ägare; är den något att satsa på?
Den kostar ju trots allt runt 5k så jag vill kunna känna mig nöjd med den..

Mvh T

#247

Postad 17 juli 2011 - 19:49

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
En till grej, kör ni med skydd?

OM ja, har ni något case eller cover att rekommendera? Tips på skärmskydd?

Och var köper ni grejerna, ebay är det något som fungerar?

#248

Postad 19 juli 2011 - 12:50

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

bumpar denna tråden lite för att få lite allmänna omdömen om telefonen. Är sugen på denna då den känns riktigt bra i handen. Tycker dock det är rätt många som har en del problem med den samt att den åtminstone får pisk av s2´an på många punkter. Är dock allergisk mot plast så jag håller mig nog till htc :))

Så vad säger ni sensation-ägare; är den något att satsa på?
Den kostar ju trots allt runt 5k så jag vill kunna känna mig nöjd med den..

Mvh T


Jag är rätt nöjd med min Sensation.
Älskar den stora skärmen och kvalitets känslan av luren.
Har inte märkt av Deathgrip.

Ljudet vid samtal är väl så där (lurens högtalare), upplever det som skrapigt, men jag änväder mest headset så då slipper man det.

Har dock ett problem med min lur, om det nu är ett problem, när jag kör något spel tex Shaky Tower lr något annat lite tyngre spel, blir luren i mitt tycke för varm straxt ovanför home knappen blir den som varmast.

Skydd har köpt ett Invisible Shield full body som jag inte orkat sätta på :) så just nu bor min htc i en Golla Phone Bag.

Redigerat av driver x, 19 juli 2011 - 12:51.


#249

Postad 19 juli 2011 - 12:57

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Skydd har köpt ett Invisible Shield full body.

Har ett likadant fast för baksidan bara, lyckades inte riktigt få dit plastfilmen för skärmen helt bra tyvärr så kör utan där tills vidare :/

#250

Postad 19 juli 2011 - 13:20

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Har ett likadant fast för baksidan bara, lyckades inte riktigt få dit plastfilmen för skärmen helt bra tyvärr så kör utan där tills vidare :/


Vet inte heller om jag kommer sätta på skyddet på skärmen gillar känslan glaset har, skyddet för bakstycket ska jag nog testa.

Blir din Sensation varm? när du spelar på den.

Redigerat av driver x, 19 juli 2011 - 13:21.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.