Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil: Revelations 1 och 2

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Assassin's Creed: Revelations (Xbox 360) (Xbox 360-spel) Rapporterad 2 7 (1) 159:-
Resident Evil: Revelations (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) Inga priser
Resident Evil: Revelations (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 2 (0) 779:-
Resident Evil: Revelations (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 (0) 199:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 22 januari 2013 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Nintendo 3DS-spelet alltså, fast förbättrat. Det ska ju vara mer som de gamla Resident Evil, som alla efterfrågat. Har fått bra betyg på N3DS.

http://www.youtube.com/watch?v=PM2eTNws1D0

London, UK. — January 22nd, 2013 — Capcom, a leading worldwide developer and publisher of video games, today confirmed that Resident Evil™ Revelations will release at retail for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft®, PlayStation®3 computer entertainment system, Windows® PC and Nintendo’s Wii U™ console across North America on May 21st and Europe on May 24th 2013. The title will also be available to download digitally from the same dates on PlayStation®3 for €49.99 and Windows®PC for €39.99 with details on digital versions for Xbox 360® and Nintendo’s Wii U™ console to follow.

Complete with high quality HD visuals, enhanced lighting effects and an immersive sound experience, the fear that was originally brought to players in Resident Evil Revelations on the Nintendo 3DS™ system returns redefined for home consoles. Furthermore, the home console version will deliver additional content including a terrifying new enemy, extra difficulty mode and improvements to Raid Mode such as new weapons, skill sets and the opportunity to play as Hunk and other characters from the series. Raid Mode, which was first introduced to the series in the original version of Resident Evil Revelations, sees gamers play online in co-op mode or alone in single player, taking on the hordes of enemies across a variety of missions whilst levelling up characters and earning weapon upgrades.

The critically acclaimed survival horror title takes players back to the events that took place between Resident Evil™ 4 and Resident Evil™ 5 and reveals the truth about the T-Abyss virus. Resident Evil Revelations features series favourites Jill Valentine and Chris Redfield, plus respective BSAA partners – Parker Luciani and Jessica Sherawat. The action begins on board a supposedly abandoned cruise ship, the ‘Queen Zenobia’, where horrors lurk around every corner, before players head for the mainland and the devastated city of Terragrigia. With limited ammo and weapons available the race is on to survive the horror of Resident Evil Revelations.

Resident Evil Revelations will take full advantage of Residentevil.net with content available to users once the game launches. Players can pre-register on the service from January 24th to gain early access to Resident Evil Revelations themed content with further information about online events to be revealed closer to launch.


Redigerat av Zoiler, 22 januari 2013 - 18:05.


#2

Postad 21 maj 2013 - 10:38

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Har nu släppts (Kollar igenom lite walkthroughs på dintub) och det känns väl lite sådär, känns gammalt på något sätt.

#3

Postad 21 maj 2013 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Grafiken av vad jag hört blir lidande eftersom det egentligen är gjort på 3DS i grunden.

#4

Postad 21 maj 2013 - 13:30

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Grafiken är helt okej faktiskt, men själva gameplayet känns riktigt gammalt och stelt tyvärr.

#5

Postad 21 maj 2013 - 13:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ja det är också vad jag hört mycket pga att det egentligen är gjort för 3DS (kontrollerna t.ex.). Spelet är bättre på 3DS.

#6

Postad 21 maj 2013 - 16:48

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Jag testade nyss demot på PS3. Har tidigare även spelat demot på 3DS och jag föredrar helt klart versionen till PS3. Mycket, mycket bättre grafik på PS3 (såklart) och så får man härligt ljud i surround. PS3.ans handkontroll fungerade också helt perfekt till spelet. Av demot att döma så har dom gjort ett fantastiskt jobb när dom konverterade spelet till PS3 och jag tycker faktiskt att grafiken var helt i klass med nyare spel till PS3. Ser verkligen fram mot att spela hela spelet när jag får det, verkar betydligt bättre än Resident Evil 6.

FInns ju även demo att ladda ner till WII U såg jag. Så det är bara att ladda ner demot på valfritt format och prova. Själv blev jag - som sagt - positivt överraskad av demot till PS3.

#7

Postad 21 maj 2013 - 19:32

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har testat demot på Wii U. Tycker spelet verkar intressant. Har inte lirat Resident Evil på flera år så jag vet inte hur dom nyare spelen varit. Grafiken på Wii U var helt okej. Tycker kontrollen var godkänd dock svårt att sikta med pickadollen. Tänkte testa demot på Xboxen också och se om det är någon skillnad. Trevligt med karta på Wii U gamepad.

#8

Postad 22 maj 2013 - 20:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Spelat de två första episoderna, känns lite gammalt i gameplay som de tidigare RE ja. Men tanken är väl att man inte ska vara så rörlig och därmed ha svårt att akta sig. Rätt kul so far dock, mycket mer RE än RE6 (items, låsta områden, långsamt tempo, dåligt med ammo etc).

Grafiskt imponerar det inte direkt men fungerar. Patetiska skuggor och texturer, animationerna inte bra, men däremot rökgrafiken på ett plan som kraschade var snyggare än något annat spel hittills konstigt nog.

#9

Postad 23 maj 2013 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Två episoder till. Klart mer som de äldre RE. Mycket knappt med ammo och inte linjärt (man behöver leta efter nycklar osv).

Edit: Det är lite kusligt faktiskt, gillar INTE att vada genom midjehögt vatten med filurer som tittar fram när man minst anar det :angry:

Redigerat av Zoiler, 25 maj 2013 - 19:11.


#10

Postad 29 maj 2013 - 20:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
MHB:s recension

Sen måste jag kommentera Capishes recension (aldrig hört talas om sidan men de finns på Kritiker):

FATTA att det inte finns en enda zombie i spelet. Allt som ser ut som ett monster är inte en zombie -_-

#11

Postad 29 maj 2013 - 20:34

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Spelade demot och tyckte det var klart intressant. Jag har inte mycket tid att spela just nu så det får vänta men kommer nog köpa detta senare med tanke på din recension Zoiler.

#12

Postad 29 maj 2013 - 20:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Tänk i så fall på att dra upp sensitivityn till max om du inte redan gjorde det i demot. Det var det första jag gjorde ("action"-styrning) annars får man svårt att hinna med.

#13

Postad 30 maj 2013 - 16:35

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

MHB:s recension

Sen måste jag kommentera Capishes recension (aldrig hört talas om sidan men de finns på Kritiker):

FATTA att det inte finns en enda zombie i spelet. Allt som ser ut som ett monster är inte en zombie -_-

Om du jämför Revelations med nyare RE som 5:an och 6:an vad tycker du då ?

Kommer nog aldrig mer ett RE spel som är lika bra som 4:an och dom äldre. :(

#14

Postad 30 maj 2013 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
RE6 var bättre som actionspel, bättre grafik, längre, överlägset produktionsvärde, coop. Men Revelations är bättre som skräckspel.

Bättre än RE5 hands down.

#15

Postad 11 september 2014 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Trailer på kommande Revelations 2.

http://www.youtube.c...h?v=bDIxSsPD0OE

#16

Postad 11 september 2014 - 14:18

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Ser ju skitbra ut! Inte långt kvar till släpp heller. Måste skaffa. Får försöka hinna med att spela igenom ettan på 360 först bara.

Redigerat av SejLax, 11 september 2014 - 14:18.


#17

Postad 11 september 2014 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Mmm, synd att det är episodiskt innehåll, uppdelat i fyra avsnitt tror jag. Men sedan släpps det som retail så det är det jag kommer vänta på förmodligen.

Mycket RE nu.. detta, remaken, Evil Within (från Mikami som gjorde RE från början).

#18

Postad 01 april 2015 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension (av tvåan)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.