Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (1) 247:-
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7,5 (1) 124:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6,29 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 5 6,6 (9) 179:-
1 relaterade trådar

#2001

Postad 14 september 2014 - 15:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Det sägs att information utan länkar eller hänvisningar är ganska värdelöst.

Haha! Spot on!

#2002

Postad 14 september 2014 - 15:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Zartokioooon, lira med mig ikväll!

Jag kan inte, jobbar till 22 och har skola tidigt :( addera zartokion så får vi ses i veckan

#2003

Postad 14 september 2014 - 15:43

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Hur bra är den kompetitiva multiplayern? Många andra spel får blir ju väl mottagna med i stort sett bara en bra MP, t.ex COD/Titanfall/BF.

Kanske döms Destiny lite väl hårt av recensenter? Höga förväntningar?

#2004

Postad 14 september 2014 - 15:48

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Förväntningarna var ju skyhöga på detta spel, så tror mycket av dom lägre betygen beror just på det. Gillade inte alls betan, men körde några timmar igår och måste erkänna att jag tycker det är skoj att spela det.
Även om storyn är klen så är det inte den jag lägger mina speltimmar på just nu.

Finns det något spel som varit såhär omtalat och hypat tidigare?

Redigerat av Fiddey, 14 september 2014 - 15:48.


#2005

Postad 14 september 2014 - 15:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ocarina of time, Super Mario 64 och fable är väl tre duktigt hypade titlar som jag börjar tänka på direkt.

#2006

Postad 14 september 2014 - 16:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Daikatana minns jag var sönder hypat.

#2007

Postad 14 september 2014 - 16:31

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Tror ändå hypen/förväntningarna på detta är större. Med online och allt som vi gillar i dagens samhälle. Själv minns jag inte att det var lika mycket prat om dom andra spelen om man jämför med detta som man läst och hört om i flera år.

#2008

Postad 14 september 2014 - 16:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Tror ändå hypen/förväntningarna på detta är större. Med online och allt som vi gillar i dagens samhälle. Själv minns jag inte att det var lika mycket prat om dom andra spelen om man jämför med detta som man läst och hört om i flera år.

Så är det nog, för att det är lättare att hypa spel idag och man kan nå en betydligt större massa. Dock finns det gott om hypade spel, Fable är väl ett mycket bra exempel. Daikatana var också grymt hypat av utvecklarna och nådde inte ens i närheten. Too human var väl också väldigt hypat av bolaget och levde aldrig upp till förväntningarna. Killzone 2 är ett annat exempel.

#2009

Postad 14 september 2014 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
The Last Guardian ;)

Black and White, Duke Nukem Forever, Black, Spore...

Men Destiny har slagit försäljningsrekord i förbokningar för ett nytt IP enbart på hajpen. Frågan är om inte det är mest hajpat någonsin. Svårt att jämföra med förut eftersom ordet sprids asmycket lättare nu.

#2010

Postad 14 september 2014 - 17:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Jag förstod inte riktigt hypen, och gör det inte nu heller. Det är som Halo fast inte längre Xbox-exlusivt ;)

Redigerat av Ageve, 14 september 2014 - 17:11.


#2011

Postad 14 september 2014 - 17:23

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Titanfall eller Destiny pvp = Titanfall alla dagar i veckan!


#2012

Postad 14 september 2014 - 17:42

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Titanfall eller Destiny pvp = Titanfall alla dagar i veckan!

Titanfall eller Destiny PVP = Destiny alla dagar i veckan! Jag har ju PS4!

#2013

Postad 15 september 2014 - 07:13

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Titanfall och destiny skiljer ju rätt mycket på varandra så inte direkt jämförbart.
Jag tycker Zelda äger bägge två. Så win för WiiU.

#2014

Postad 15 september 2014 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det är absolut inga problem att göra den jämförelsen och söker du på Internet så kommer du se att många andra sidor gör den också. Jag kan absolut säga att jag gillar Gears pvp bättre än pvp i CoD, jag kan göra den bedömningen t o m utan att båda utspelas i förstaperson. Det är inte som ett bilspel mot en shooter.

Själv tänker jag på Titanfall när jag spelar Destiny just för att man bunnyhoppar med jetpacks hela tiden.

Zelda utgår givetvis i frågan "vilket har bäst pvp" eftersom Zelda saknar pvp.

#2015

Postad 17 september 2014 - 08:23

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt för att jag lånar denna tråd.

Kollade just upp Titanfall, men finns det inte till PS3?

#2016

Postad 17 september 2014 - 08:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
titanfall finns inte till playstation alls. ingen enhet.

btw, jag upplever absolut inte att det är lika bra som halo var när halo kom. halo var imo revolutionerande, det är inte destiny på något sätt faktiskt. det har fått ljummet mottagande, men aftonbladet går emot strömmen och höjer spelet, lite oväntat.

#2017

Postad 17 september 2014 - 08:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Nån som vet hur många unika vapen det finns? Många vapen är ju exakt lik varandra men har olika namn och egenskaper.

#2018

Postad 17 september 2014 - 09:33

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 1

titanfall finns inte till playstation alls. ingen enhet.

btw, jag upplever absolut inte att det är lika bra som halo var när halo kom. halo var imo revolutionerande, det är inte destiny på något sätt faktiskt. det har fått ljummet mottagande, men aftonbladet går emot strömmen och höjer spelet, lite oväntat.


Aftonbladet måste väl tycka att de har en bra kvinnosyn eller något ^_^

#2019

Postad 17 september 2014 - 10:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Metacritic listar ett medelbetyg på 76, inte toppenbetyg men ändock "grönt" och Generally favorable reviews. Jag kan tycka att det är ett rättvist betyg men i dagens betygsinflation måste ju ett bra spel ha 90 av 100.

#2020

Postad 17 september 2014 - 10:31

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Metacritic listar ett medelbetyg på 76, inte toppenbetyg men ändock "grönt" och Generally favorable reviews. Jag kan tycka att det är ett rättvist betyg men i dagens betygsinflation måste ju ett bra spel ha 90 av 100.


Betyg 76 är rätt så dåligt, eller rätt sagt katastrof, för ett spel som Bungie hypat ska vara något utöver det vanliga. De själva har ju i princip garanterat över 90 (med tanke på all extra bonus de skulle få osv osv). Bungie har alltså på förhand lagt ribban väldigt högt.

Problemet med Destiny är just att Bungie lovat för mycket. Så som de pratade om loot så tänkte jag Diablo direkt. Så som de pratade om open-world så tänkte jag på Skyrim. osv osv listan kan göras lång.

Så vad är egentligen problemet med denna hype? Jo, de levererar inte på något område förutom att själva sjutandet sitter som smör. För att nämna just sjutandet så är det enligt mig det bästa med Destiny. Loot i Destiny når inte upp till någon loot i något RPG spel jag spelat. Destiny är inte ens lika öppet som Infamous och vi ska inte ens gå in på Skyrim, GTA osv osv.

Vi ska inte ens prata om kommunikationen i Destiny. Jag kommer ihåg många härliga historier Bungie nämnt hur man kommer kunna spela med andra. Destiny måste vara det enda MMO spel där man verkligen känner sig ensam. Diablo 3 är mer MMO än Destiny på många fronter. Bungie har lovat full klanstöd men det finns inte ens en klan lista i spelet.

För att gå in på något positivt för att inte bara prata om det negativa så är Destiny i grund och botten ett roligt spel att spela. Så mekaniken är där. Strikes är utmanande vilket är positivt. Sen att de olika delarna i spelet inte når till nivån Bungie hypat är nog de flesta överrens om.

Det viktigaste av allt: Destiny är absolut inte ett dåligt/kasst spel. Däremot så är det ett väldigt överhypat spel, som jag ännu en gång säger inte behöver vara kasst för det.

Redigerat av crowbar82, 17 september 2014 - 10:32.


#2021

Postad 17 september 2014 - 11:08

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Betyg 76 är rätt så dåligt, eller rätt sagt katastrof, för ett spel som Bungie hypat ska vara något utöver det vanliga. De själva har ju i princip garanterat över 90 (med tanke på all extra bonus de skulle få osv osv). Bungie har alltså på förhand lagt ribban väldigt högt.

Där är väl problemet. Det är ganska få spel som jag verkligen skulle lägga över 90 precis som det är ganska få filmer jag ger 9/10 på IMDB. Det är ju bisarrt att ett betyg på 76 är en katastrof.

#2022

Postad 17 september 2014 - 11:15

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Där är väl problemet. Det är ganska få spel som jag verkligen skulle lägga över 90 precis som det är ganska få filmer jag ger 9/10 på IMDB. Det är ju bisarrt att ett betyg på 76 är en katastrof.


Om ett företag hypar upp och ständigt lovar innehåll på en sensationell nivå så leder det till att även konsumenterna får ökade förväntningar. Om även företaget själva förväntar sig betyg högre än 90, samtidigt som de gör allt i deras makt att fortsätta hypa spelet så blir konsumenterna besvikna om slutprodukten inte är i närheten. Destiny har hypats något enormt. De flesta som kritiserar spelet är överrens om att det inte är i närheten av vad Bungie lovat. Vi pratar inte om att Bungie lovat att Destiny ska vara historiens bästa spel, vilket det visar sig inte är. Utan vi pratar om innehåll som inte är i närheten av vad de sagt, eller faktiskt saknas helt.

Jag personligen ger Destiny ett klart godkänt betyg (tolka det som 7/10 om du vill det är inte viktigt). Jag kommer även lägga mycket tid på Destiny, dess DLC osv osv och kommer aldrig ångra mitt köp. Med det är fakta att spelet inte når upp till vad Bungie pratat om.

Ännu en gång så säger jag inte att Destiny är ett dåligt spel, utan att det inte når upp till det Bungie sagt.

Redigerat av crowbar82, 17 september 2014 - 11:17.


#2023

Postad 17 september 2014 - 11:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
76 låter lite högt tycker jag. Det är väl en ok shooter men det är fortfarande samma gamla FPS formel. Inget nytt direkt.

#2024

Postad 17 september 2014 - 11:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Enligt mig så är det just nu en 8,5/10 minst, och jag förväntar mig att Bungie kommer leverera massvis med nyheter framöver åren. Svårt att sätta ett slutgiltigt betyg på ett spel som kommer fortsätta att växa med tiden.

#2025

Postad 17 september 2014 - 12:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vägen till 20 ger jag 6/10. Nu efter level 20 ger jag det 8/10.

#2026

Postad 17 september 2014 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är ju bisarrt att ett betyg på 76 är en katastrof.

Allt beror ju på vilka förväntningar och budget man har, samma förutsättningar gäller inte för alla spel. Detta är ett av de mest hajpade spelen någonsin, med den kanske största budgeten, så sett till det bör det vara med bland de "ganska få".

Om andra spel får 76 kanske de är nöjda med det. Objektivt sett för alla spel är det knappast ett katastrofbetyg.

De kan vara glada att de slipper oroa sig ekonomiskt iaf, men ett lägre betyg innebär fler saker att jobba på.

#2027

Postad 17 september 2014 - 13:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Kotaku gjorde en artikel förra året om just detta med betyg, bonusar till utvecklare och varför allting blir skevt. http://kotaku.com/me...games-472462218

Jag förstår att folk kommer in med olika förväntningar baserat på reklam, hype etc. Och att budgeten kommer påverka folks uppfattning om vad ett spel bör få för betyg. Jag håller inte med om alla dessa bitar men jag förstår hur folk resonerar. Det jag menar är att 76/100 skulle vara dåligt är i min värld bisarrt. Ett spel får 8/10 eller 4/5 i snitt och vi pratar om att det är en besvikelse för att det inte lever upp till hypen. Då har menar jag att hela spelvärlden har en skev bild av betyg och hur de sätts. Det är min personliga åsikt.

#2028

Postad 17 september 2014 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Om du inte lägger så stor vikt på själva värdet 76, och istället ser allting relativt, så tänk så här: hur många spel ligger före Destiny bara i år? Hur stor budget hade dessa spel, hur lång utvecklngstid etc?

Även om du menar att det är inflation i betygen och alla recensenter hade sänkt betygen så hade sänkningen varit lika för alla. Värdet på siffran är inte av någon konsekvens, det är bara semantik. Det hade inte spelat någon roll om alla värden hade sänkts på alla recensioner. Då hade det nya varit att komma över 70 eller 80 för att få en bonus, vilket i all ärlighet inte hade förändrat någonting i praktiken. Texten hade varit likadan i recensionerna. Det enda som gäller något är relativiteten.

Oavsett om medelvärdet hade varit 10 enheter lägre och Destiny hade haft 67 och det ansetts bra, så hade det fortfarande legat efter ett spel som Warriors Orochi. Och det hade de inte kunnat göra något åt och det är inte så de ville att det skulle bli.

#2029

Postad 17 september 2014 - 23:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Om du inte lägger så stor vikt på själva värdet 76, och istället ser allting relativt, så tänk så här: hur många spel ligger före Destiny bara i år? Hur stor budget hade dessa spel, hur lång utvecklngstid etc?

Även om du menar att det är inflation i betygen och alla recensenter hade sänkt betygen så hade sänkningen varit lika för alla. Värdet på siffran är inte av någon konsekvens, det är bara semantik. Det hade inte spelat någon roll om alla värden hade sänkts på alla recensioner. Då hade det nya varit att komma över 70 eller 80 för att få en bonus, vilket i all ärlighet inte hade förändrat någonting i praktiken. Texten hade varit likadan i recensionerna. Det enda som gäller något är relativiteten.

Oavsett om medelvärdet hade varit 10 enheter lägre och Destiny hade haft 67 och det ansetts bra, så hade det fortfarande legat efter ett spel som Warriors Orochi. Och det hade de inte kunnat göra något åt och det är inte så de ville att det skulle bli.

Nej precis, jag vänder mig inte emot att Destiny knappast kommer att bli GOTY för många eller att besvikelsen är stor. Alla dessa saker förstår jag, jag vänder mig emot betygshetsen.

#2030

Postad 19 september 2014 - 20:03

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0
Fick precis exotic bounty uppdraget men kan inte välja den med thorn (handcannon) är det möjligt att få samma uppdrag senare igen?

Redigerat av philippp, 19 september 2014 - 20:04.


#2031

Postad 23 september 2014 - 20:19

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Ingen som kör på xbox 360?
Är på lvl 13 och börjar få problem på de svåraste uppdragen på venus.

#2032

Postad 23 september 2014 - 20:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ingen som kör på xbox 360?
Är på lvl 13 och börjar få problem på de svåraste uppdragen på venus.


Tyvärr inte, men grinda du lite och levla på tidigare uppdrag. Jag är level 20 precis och har inte ens kommit så långt som du har i uppdragen. Fokusera på bountys och lira tidigare strike missions om du orkar med 2 random snubbar. ger bra xp.

#2033

Postad 23 september 2014 - 20:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vägen till 20 ger jag 6/10. Nu efter level 20 ger jag det 8/10.


Låter ju trevligt:). Är på level 12 själv.

#2034

Postad 24 september 2014 - 11:54

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Tyvärr inte, men grinda du lite och levla på tidigare uppdrag. Jag är level 20 precis och har inte ens kommit så långt som du har i uppdragen. Fokusera på bountys och lira tidigare strike missions om du orkar med 2 random snubbar. ger bra xp.


Hur hänger man på random andra på strikemissions?



#2035

Postad 24 september 2014 - 12:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Du startar bara en strike så matchas du med randoms.

#2036

Postad 24 september 2014 - 12:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Du startar bara en strike så matchas du med randoms.

Har fungerat bra för mig. Behövde ytterligare 10 Vanguard Marks i helgen. Startade en dån där Vanguard Strike mission lvl 20 och spelade igenom fem strikes med två andra.

Men visst är det roligare att spela med folk man känner och pratar med.

#2037

Postad 06 oktober 2014 - 22:44

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
NOTE: The following update will be applied at approximately 7AM Pacific on Tuesday, October 7th. The maintenance window for this work will interrupt Destiny services for several hours. You will be unable to play the game during that time.

Summary
Most of the changes included in this update will improve the technology that enables players to connect to Destiny. The player experience will remain unchanged, aside from the stability for some users who have encountered issues connecting to servers.

Client fixes
Added more data logging for matchmaking systems
Improved connectivity failure handling to reduce beaver (Kick To Orbit events) KTOs
Improved logging of player disconnections
Internal tools fixes to speed up our release process
Fixes to the roster system to allow us to tune the frequency of roster updates on Xbox One
Fixed a bug that allowed users to quick scope on some weapons

Server Fixes
Security fixes
Server performance improvements
Fixes to reduce the frequency of some KTOs
Better logging to help diagnose connectivity problems
Fixes to some Centipede errors that were exclusive to specific player characters

#2038

Postad 07 oktober 2014 - 16:34

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Antar det är av ovan inlägg man får felkoden stinkbug när man vill in

#2039

Postad 08 oktober 2014 - 07:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Destiny expansion map discovered on Venus

Destiny players have discovered a glitch in the game that seemingly warps them to a new map, one apparently planned as part of a DLC pack down the road. The portal to the new map is accessible on Venus, in "The Juncture" part of the planet's Citadel area. After leaping from tiny platform to tiny plaform, as demonstrated by YouTube user Nowise10, players step into a gravity lift that carries them to an area called The Terminus.

Nowise10 points out that The Terminus is a level 22 story in the House of Wolves expansion, descriptions of which were leaked late last month, then confirmed by Bungie. Three dead ghosts have already been uncovered in the Destiny map, as seen in Nowise10's video after the break. Activision kicked off its week-long Iron Banner PVP event today, for those that will want a break from exploring The Terminus.



#2040

Postad 08 oktober 2014 - 08:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Expansionen finns redan där, det enda som passerkorten gör är att låsa upp det. Låter det som. Yes. Ehm... Ok. Nu börjar det på allvar bli oroväckande med allt j*vla dlc. Ska folk betala 900 spänn för att få ett färdigt spel? Vi vet ju att destiny verkligen inte var det.

Överväger att inte köpa några fler spel i serien.

#2041

Postad 08 oktober 2014 - 08:33

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag är klar med alla uppdragen så jag antar att det som nu återstår är att grinda strikes och pvp i jakt på bättre grejjer?
Lvl 21 hann jag bli men tyvärr tog motivationen slut här :/
Finns det nåt annat jag kan göra som jag missat?

#2042

Postad 08 oktober 2014 - 08:39

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Raids, strikes, bountys, day/weekly, pvp. Eller köra story uppdrag igen :)

Vanguard tiger strikes är snabba och man får ofta bra saker.

#2043

Postad 08 oktober 2014 - 08:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Nu börjar det på allvar bli oroväckande med allt j*vla dlc. Ska folk betala 900 spänn för att få ett färdigt spel? Vi vet ju att destiny verkligen inte var det.

Det är väl ingen nyhet att bolagen arbetar på det sättet nu för tiden? Finns inget av trippel A-titlarna som inte har DLC som folk köper. Priset på spel har legat still i flera år och bolagen tar igen det med DLC, inga nyheter direkt. Det är Activision vi pratar om!

#2044

Postad 08 oktober 2014 - 09:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag upplever att vi fått fulla spel i ex cod och liknande spel. Tycker inte jag fått det med Destiny

#2045

Postad 08 oktober 2014 - 09:16

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Hur kan du tycka det? För att kunna spela allt i CoD måste man köpa massa dlc. Tror jag köpte 5st till black ops 2.

Sedan är ju det fina att man inte behöver köpa det nya om man inte vill.

Personligen ser jag hellre att det kommer maffiga dlc istället för att släppa nya spel varje år, som assassins... Alla är ju precis lika ändå.

#2046

Postad 08 oktober 2014 - 09:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag upplever att vi fått fulla spel i ex cod och liknande spel. Tycker inte jag fått det med Destiny

CoD-spelen är ju riktigt korta. Destiny (även om man endast räknar storyn) är mycket längre. Förstår inte alls din kritik här.

#2047

Postad 08 oktober 2014 - 10:22

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Tror inte han syftar på singel delen, för ingen kan väl tycka att CoDs singel ger valuta för pengarna i form av lång story.

Redigerat av Fiddey, 08 oktober 2014 - 10:22.


#2048

Postad 08 oktober 2014 - 10:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag upplever att vi fått fulla spel i ex cod och liknande spel. Tycker inte jag fått det med Destiny

Då har vi helt olika uppfattning om spel som COD och BF. För som jag ser det så behöver du ett season pass och all DLC för att få ut maximalt av spelet. Precis som det kommer vara för Destiny.

#2049

Postad 08 oktober 2014 - 12:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
I cod får man med åtta tio banor mp, sen adderas fler. I Destiny har dom gjort klart dlc och hela skiten, och sen klippt bort det för att sälja separat. Det ingen skillnaden?

#2050

Postad 08 oktober 2014 - 12:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Skillnaden är att tillvägagångssättet är annorlunda (hur färdigt det är vet vi ju dessutom inte). Att ta CoD som exempel för något som är mer prisvärt (eller missförstår jag dig då?) är för mig enormt konstigt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.