Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung BD-P1600, BD-P3600, BD-

198 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung BD-P3600 (Blu-ray-spelare) 2 7,64 (24) Inga priser
Samsung BD-P1600 (Blu-ray-spelare) 3 7 (8) Inga priser
Samsung BD-P4600 (Blu-ray-spelare) 1 6,71 (6) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 11 augusti 2009 - 21:00

Unregistered497f1798
  • Unregistered497f1798
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Samsung är tydligen medvetna om problemet men de har inget datum för när en fix blir allmänt tillgänglig... :-/ Dvs, problemet med lipsync... strulet med att behöva skriva om login/password varje gång ligger som ett "önskemål" hos utvecklarna men det finns ingen info om detta kommer åtgärdas.

Redigerat av Unregistered497f1798, 11 augusti 2009 - 21:24.


#52

Postad 12 augusti 2009 - 11:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Postad bildWTF!Postad bild
Hur kan de släppa en sån sk*tprodukt? Jag har skickat in min på verkstan. Vi får se vad som händer. Det låter inte som om de kommer kunna fixa det om problemet är allmänt...
Jag får väl köpa en Oppo eller nåt när de kommer. Om jag inte får pengarna tillbaka hamnar den usla 3600 i barnrummet.

#53

Postad 12 augusti 2009 - 15:57

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Sökte på google och hittade någon som fick sitt lipsync problem åtgärdat efter att ha lämnat in den för reperation

Själv har jag inte haft så mycket problem med min 3600, men det har inte varit helt felfritt...

I början Pan's Labyrinth kan jag nästan svära på att det var osynk, men eftersom det inte var dialog så kunde jag inte vara helt säker, det verkade i alla fall vara löst när de började snacka

I Watchmen director's cut finns det ställen där filmen går tillbaka till föregående kapitel och ställen där ljudet försvinner för att sedan komma tillbaka en sekund senare fast osynkat (detta problem verkar fler med samma spelare ha).

Har även haft problem med There Will Be Blood men vet inte om det är spelarens fel (tänker på den här tråden)

#54

Postad 13 augusti 2009 - 19:28

superken
  • superken
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Tyvärr löste just det inte problemet.. men tack ändå. Hittade en guide på nätet som jag länkar till, detta gjorde att min fildelning kom igång. Tyvärr måste jag logga in via "manuell" varje gång :) surt men men.

Måste bara säga att jag är supernöjd med helheten, det enda negativa (och det är inte så lite) är att man måste logga in på datorn varenda gång?! Hur f*n har man tänkt när man gjort en funktion där man inte kan spara inloggningsuppgifterna? inte direkt som att man skulle knalla runt med spelaren under armen till alla polarna och logga in än här än där ?!? eller??

här är länken till guiden för inloggningsproblem:

http://www.bigpictur...0-bd-p4600.html

Följde guiden till regionsfri - klockrent
//M



Man måste ju bara idiotförklara sig själv ibland!

Inlogget sparas ju så länge du INTE bryter huvudströmmen, så var det löst. Personligen har jag inga problem med lipsync..Efter att ha följt guiden så kan jag oxå logga in via "automatic" vilket går mycket snabbare

Redigerat av superken, 13 augusti 2009 - 19:30.


#55

Postad 19 augusti 2009 - 13:05

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Har bytt ut min spelare som hängde sig mot en ny i butiken..
Hoppas verkligen den nya är ok.
Rapport kommer ikväll.

#56

Postad 20 augusti 2009 - 10:36

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Hur är det med den vägghängda 4600 kontra 3600 i bild, ljud och kvalite ? Ser att 4600 finns nu för 2600 kr och den skulle passa bra till min 6050 rent estetiskt. har nu en Sony 350 som jag iofs är nöjd med.

#57

Postad 20 augusti 2009 - 11:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Min 3600 var icke åtgärdbar så nu blir det att välja en annan spelare. Kanske en Sony BD560...
Jag vill passa på att ge en eloge till fyndbörsen som liksom alltid ger grym service när något krånglar. :(

Redigerat av hassesolo, 20 augusti 2009 - 12:05.


#58

Postad 30 augusti 2009 - 10:56

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Hade ju lovat svar ovan.

Jo, min nya fungerar.
Extremt snabb.
Dock har den vid något tillfälle fastnat i frysrutor, knapp sekund. Nej, det är inte vid lagerbyten.
Kan vara dåliga pressningar av dvd:er, kan oxå vara så att jag måste pröva uppdatera.
Vi märker...

#59

Postad 02 september 2009 - 16:07

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jag har 3600 och är nöjd med denna. Dock tycker jag att den blir ganska varm. (Det är kanske standard för blu ray spelare???)
Den är snabb på laddtiden.
Har dock ingen PS3 att jämföra med.

Jag tycker dock att köra hemmanätverk skulle vara som till min TV Samsung 46B655 via Samsungs PC Share Manager, men det funkar inte, utan man för dela ut mappar på vanligt sätt i Windows. Detta funkar ju men ser lite gammalt ut.
Jag har dock märkt att angående filmer på USB/nätverk mm, så klarar blu ray spelaren av att spela upp fler filer än vad vad Tvn Media 2.0 klarar.

Det finns två filer att ladda hem på div-x hemsida, dessa klarade spelaren, medan om jag körde dem direkt i tvn så klagar tvn att filerna har fel filmstorlek????? vilket jag tycker är konstigt eftersom den ena är 1080P och den andra 720P.

Har du testat att spela upp .mkv filer med 720p eller 1080p material via 3600:an??? Mycket intresserad om det funkar eller inte. Helst streamat från dator. Men utbränt på skiva kanske också funkar?

Redigerat av matbl, 03 september 2009 - 09:44.


#60

Postad 03 september 2009 - 10:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Enligt senaste hembiotidningen (aug) var den kass som medicenter. Kolla i den.

#61

Postad 03 september 2009 - 17:06

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Kanske blir ändring på detta nu. Smasung kommer tydligen släppa en uppdatering till dessa.

Samsung will zur IFA ein Firmware-Update für seine Blu-ray Disc-Player BD-P1595, BD-P1600, BD-P3600 und BD-P4610 veröffentlichen.

Dieses kann über die Samsung-Website heruntergeladen werden und soll für die genannten Blu-ray Disc-Player unter anderem die Darstellung von YouTube-Videos ermöglichen.

Außerdem lassen sich auch HDTV-Videos in MKV-Containern nach dem Update abspielen. Als Video-Codec werden dabi WMV und H.264 unterstützt.

#62

Postad 04 september 2009 - 06:13

Oldis
  • Oldis
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Har du testat att spela upp .mkv filer med 720p eller 1080p material via 3600:an??? Mycket intresserad om det funkar eller inte. Helst streamat från dator. Men utbränt på skiva kanske också funkar?


Finns en ny firmware nu som gör det möjligt att spela upp mkv filer. Går att streama från Youtube också.
Nätverkshanteringen skall också ha blivit enklare/stabilare. Har dock inte testat den själv, får väl bli helg jobb
Firmware BD 3600

#63

Postad 04 september 2009 - 09:44

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Finns en ny firmware nu som gör det möjligt att spela upp mkv filer. Går att streama från Youtube också.
Nätverkshanteringen skall också ha blivit enklare/stabilare. Har dock inte testat den själv, får väl bli helg jobb
Firmware BD 3600


Gött, detta måste testas ikväl!!!! :-)



Ja, youtube funkade fint, så nu kan jag köra youtube både via blu-ray spelaren BD-P3600 och TV:n 46B655, Gränssnitten för youtube är dock helt olika på båda apparaterna.

Redigerat av Saftsvalle, 04 september 2009 - 13:59.


#64

Postad 05 september 2009 - 09:11

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Köpte denna igår efter att jag fick lösa in min DMtech, och jag är väldigt nöjd med den än så länge .
Har fått till streamingen från dator men får ingen bas i ljudet i varken youtube mode eller i spellistor från datorn?
Kör 5.1 ljud analogt men det ska väl funka ändå?, ljudet från skiva är ju brutalt bra.
Det enda som nu saknas är mer filstöd i streamingen så att man kan använda fler filformat, och streama internetradio, så är denna maskin ett fullfjädrat mediacenter .

Falukorv

#65

Postad 07 september 2009 - 22:01

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Fixat mina "ljudproblem".
Drog ett par rca kontakter till en annan ingång på stärkaren, och kör på den ingången när jag ska lira youtube lr party musik från datorn.

#66

Postad 11 september 2009 - 09:53

Hedis
  • Hedis
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hallå
Köpte mig en bd-1600, vilken spelare senaste FW kom stöd för youtube likaså MKV med dts ljud och helt fungerande undertexter som den läser ifrån både skiva och usb minne tar allt jag stoppar i den snabb uppstart av BD skivor, spelar dvd+r som den enligt speccen inte stödjer klockren spelare, snygg är den med när luckan är uppfälld

#67

Postad 11 september 2009 - 11:09

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Jodå!

3600 är bra. Dock kan jag nu tyvärr konstatera at jag har problem med läsningen av skivor.
Bilden fryser. Sedan hoppar den gärna någon sekund efter det.
Har testat flertalet filmer. Det blir några fysningar per film. Ibland så ofta som var 10:e minut. Får hoppas att ny Firmware kan lösa detta. Vill inte byta ut den en gång till.

#68

Postad 11 september 2009 - 11:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jodå!

3600 är bra. Dock kan jag nu tyvärr konstatera at jag har problem med läsningen av skivor.
Bilden fryser. Sedan hoppar den gärna någon sekund efter det.
Har testat flertalet filmer. Det blir några fysningar per film. Ibland så ofta som var 10:e minut. Får hoppas att ny Firmware kan lösa detta. Vill inte byta ut den en gång till.


Och du tycker att den är bra?? :P
Hur låga krav kan man ha?

#69

Postad 11 september 2009 - 13:55

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ja min fungerar perfekt och jag är mycket nöjd med den än så länge.
Kalas bild och kalas ljud och streaming trådlöst vad mer kan man begära? :P

#70

Postad 11 september 2009 - 14:38

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
HAHA!

Ja du Hasse Solo.
Det är en intressant fråga. Jag har högre krav än en medelanvändre tror jag. Arbetar med Ljud och bild.

Kan konstatera att bild + ljud + design + andra funktioner håller bra nivå.
Detta självfallet i förhållande till de de pengar den kostar.
Både du och jag har haft problem med spelaren. Jag hade en DOA (Dead on arrival). Din Synk problem.
Ditt fel är betydligt allvarligare än mitt DOA anser jag.
Det exemplar jag fått i utbyte verkade fungera bra, men visar nu brister.
Förhoppningsvis är det firmware och inte läsaren som skall fixas.
I och med att det bevisligen finns ett gott antal fungerande exemplar av denna maskin, (jag köpte 3 vid samma tillfälle, de övriga fungerar hitintills som de ska), så måste jag utgå från att den presterar bra ändå. Att jag har lite väl med otur. Om vi nu får en tråd som utvecklar sig mot samma håll som Pioneer tv G8 tråden, att väldigt många uppvisar samma fel, ja då är det ju ett kvalitets eller metod fel.
Det tror jag inte att det är i detta fall.
Jag tror att detta är en produkt som nått marknaden lite för tidigt helt enkelt. Innan all mjukvara är som den skall.

Mycket möjligt att jag inte får ordning på den och då får äta upp det jag nu skriver, men det får tiden utvisa.
På jobbet har jag skaffat en Pioneer LX 71 Blu Ray när den kom för ett år sedan.
Även den hade brister i sin mjukvara som visade sig i form av synkproblem. Det löste sig med ny Firmware några månader senare. Och då pratar vi om en maskin som kostade 2,5 gånger Samsungen.

Nåja, vi får se hur denna utvecklar sig.
Posta på ni som skaffar så vi kan få en uppfattning om de problem de dras med.

/Hoppas att inte de andra spelarna börjar krångla, då får jag vackert stå där med dumstruten på huvudet.

#71

Postad 11 september 2009 - 16:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det var inget påhopp från min sida. :P
Jag är bara förundrad över din tolerans. Du får Dalai Lama att framstå som en hysterisk kverulant. :)

#72

Postad 13 september 2009 - 19:14

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
:)
Då skulle du ha sett gubben som bytte fil idag utan att kolla döda vinkeln. Där fanns jag!
Tror inte han delar din uppfattning..
Det som stör mig är att jag har MAC. Vilket gör att jag inte får det att funka med uppdatering via usb sticka.
Klarar inte av att göra iordning det. Får be någon att göra det åt mig. Så här går man i väntans tider...

#73

Postad 14 september 2009 - 09:17

stretchyandy
  • stretchyandy
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hallå
Köpte mig en bd-1600, vilken spelare senaste FW kom stöd för youtube likaså MKV med dts ljud och helt fungerande undertexter som den läser ifrån både skiva och usb minne tar allt jag stoppar i den snabb uppstart av BD skivor, spelar dvd+r som den enligt speccen inte stödjer klockren spelare, snygg är den med när luckan är uppfälld


Jag har äger oxå denna spelare, håller med om att uppdateringen var varmt välkommen, var rätt nöjd när jag kunde kolla Iron Man i mkv från hårddisken. Får dock inte Subtitle att fungera när jag kollar mkv? Kan det vara så att jag är idiot eller finns det en enkel lösning?

#74

Postad 14 september 2009 - 16:09

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Jahapp!

Då upptäckte jag att jag har synk problem med ljudet på mitt stökiga exemplar. Hoppas att den nya firmwaren kan hjälpa mig bort från det problemet. Någon som vet? Det är en liten lätt osynk som smyger sig in. Så i vissa scener märks den inte, men i andra gör det. Har kollat filmjäveln på flera spelare. Endast Samsungen som bråkar tyvärr..
Försökte uppdatera via trådlösa nätverket men misslyckades ansluta til nätverket. Kan vara klumpig användning av mig, orkade inte hålla på så länge...

/Har plockat fram dumstruten, men inte satt den på huvudet än, vi får väl se.

#75

Postad 14 september 2009 - 17:15

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ta inte på dig dumstruten... ;)
har du fixat trådlöst hemma så fixar du detta, det klarade jag av och jag är verkligen novis när det gäller trådlöst hehe.
Tog mej typ 3 min sen så var det igång och spelaren uppdaterades.
Har inte märkt några sync problem....ännu :D.

#76

Postad 14 september 2009 - 20:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ta inte på dig dumstruten... :P
har du fixat trådlöst hemma så fixar du detta, det klarade jag av och jag är verkligen novis när det gäller trådlöst hehe.
Tog mej typ 3 min sen så var det igång och spelaren uppdaterades.
Har inte märkt några sync problem....ännu :).


Det kan vara fel på spelaren också. Min gick inte heller att koppla upp mot det trådlösa nätverket. Jag har 8 andra apparater uppkopplade, så jag är ingen jättenovis på det.

#77

Postad 17 september 2009 - 09:01

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar på att slå till på 3600an men det verkar ju vara oändliga problem med Samsung spelarna, jag har en 46" B657 och ville ha en samsung bd spelare just för att samma tillverkare fungerar bättre ihop har jag fått för mig... men alla problem med lipsynk osv gör ju att man blir avskräckt... är det en vettig spelare att köpa eller ska jag slå till på nån annan?

#78

Postad 17 september 2009 - 09:56

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hej, jag funderar på att slå till på 3600an men det verkar ju vara oändliga problem med Samsung spelarna, jag har en 46" B657 och ville ha en samsung bd spelare just för att samma tillverkare fungerar bättre ihop har jag fått för mig... men alla problem med lipsynk osv gör ju att man blir avskräckt... är det en vettig spelare att köpa eller ska jag slå till på nån annan?


Jag har 3600an ihop med 46B655, och har inga läppsync problem. (Kanonkombination)
Uppdatera spelaren och TVn till senaste firmware = nemas problemas.

#79

Postad 17 september 2009 - 10:36

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Som jag tidigare har skrivit. Alla märken har problem. Det löses ofta med uppdateringar.
Det verkar som att man inte hinner leverera färdiga produkter nuförtiden. Det uppdateras efterhand.
På sätt och vis kan jag förstå det, med tanke på att en livscykel på en tv är cirka 8 månader. (Alltså innan den når konsument.)
Så det verkar som att man nått en nivå, att levererar man en helt testad färdig produkt, så är den redan inaktuell.
Man måste släppa ej 100% testade grejer för att hinna med tempot.

/Bara mina tankar.

#80

Postad 17 september 2009 - 12:45

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Jag har 3600an ihop med 46B655, och har inga läppsync problem. (Kanonkombination)
Uppdatera spelaren och TVn till senaste firmware = nemas problemas.


OK jag har inte prövat internet grejjen på tvn eller något av dom funktionerna. ska man ladda hem fw till isb stickan och plugga in i tvn?

#81

Postad 21 september 2009 - 08:40

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Kolla Samsungs hemsida där filen ligger.
Där finns guide för hur du skall göra.

#82

Postad 25 september 2009 - 12:12

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Hej alla!
Någon som prövat att streama Svt-play, och hur blev bildkvaliten?

#83

Postad 25 september 2009 - 13:11

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Skönt att se att de jobbar på nya FW's. Hoppas bara att de inte glömmer oss som har 1500:an.
Vad händer om man använder en FW från tex 1600:an. kommer det ens att gå?

#84

Postad 01 oktober 2009 - 22:00

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Ny firmware finns nu ute till BD-P3600
2.04

Bara att ladda hem från Samsungs hemsida

#85

Postad 02 oktober 2009 - 09:10

Ant11
  • Ant11
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej.
Någon som redan vet om den nya uppdateringen sabbar regionsmoddningen på DVD?
Om inte är det någon som vet om man kan gå tillbaka till orginal FW efter en uppdatering?
Vill inte riskera att inte kunna se mina gamla filmer.
/Ant

#86

Postad 06 oktober 2009 - 11:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Hur funkar denna att streama från datan? skulle vilja att mkv och iso funkade :)

#87

Postad 06 oktober 2009 - 17:05

turkskurk
  • turkskurk
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej alla!

Ursäkta ifall detta ärr en dum fråga, men jag har aldrig haft en bluray spelare förut och är nyfiken på denna Samsung BD-P3600.

Fungerar streamingen bara från dator till själva spelaren eller?

Vad jag undrade var ifall man kan "fånga" videoströmmen som spelas upp i blurayspelaren till hårddisken i datorn, dvs göra backups på sina filmer och liknande?

Vet inte riktigt hur det fungerar, eller måste man kanske skaffa en bluray spelare/recorder till datorn utöver 3600:an för det ändamålet?

Dessutom, alla problem folk har klagat på ang dessa spelare, är det löst numer eller var det inte ens "så" utbrett från början? Jag tänker på lip sync, hitta nätverket, "frysningar" och allt vad man nu läst att folk på nätet har skrivit.

Är ni som skaffat 3600 och kör ut HD ljuden analogt (5.1 och 7.1) nöjda? Det finns ju alltid mer att önska ur budgetspelare, men är det stor skillnad mellan det och att ta ut ett vanligt komprimerat digitalt ljud genom optisk/koaxial utgång och att ta ut HD ljudet analogt ur 5.1? Hur pass bra kablar använder ni som gör det?

#88

Postad 06 oktober 2009 - 18:11

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0

Hur funkar denna att streama från datan? skulle vilja att mkv och iso funkade :D


Streama mkv fungerar kanon, iso har jag faktiskt inte prövat men jag är ganska säker på att det tyvärr inte går ännu.

Hej alla!

Ursäkta ifall detta ärr en dum fråga, men jag har aldrig haft en bluray spelare förut och är nyfiken på denna Samsung BD-P3600.

Fungerar streamingen bara från dator till själva spelaren eller?

Vad jag undrade var ifall man kan "fånga" videoströmmen som spelas upp i blurayspelaren till hårddisken i datorn, dvs göra backups på sina filmer och liknande?

Vet inte riktigt hur det fungerar, eller måste man kanske skaffa en bluray spelare/recorder till datorn utöver 3600:an för det ändamålet?

Dessutom, alla problem folk har klagat på ang dessa spelare, är det löst numer eller var det inte ens "så" utbrett från början? Jag tänker på lip sync, hitta nätverket, "frysningar" och allt vad man nu läst att folk på nätet har skrivit.

Är ni som skaffat 3600 och kör ut HD ljuden analogt (5.1 och 7.1) nöjda? Det finns ju alltid mer att önska ur budgetspelare, men är det stor skillnad mellan det och att ta ut ett vanligt komprimerat digitalt ljud genom optisk/koaxial utgång och att ta ut HD ljudet analogt ur 5.1? Hur pass bra kablar använder ni som gör det?



Vet ej om du kan fånga strömmen men jag tror inte det är möjligt, men fungerar nog över datorn.
Lipsync har jag inte märkt något av, hittade nätverket på en gång, inga frysningar vad jag märkt.. .

Angående Analogt så kör jag 5.1 och är nöjd, men som du sa givetvis skulle man vilja ha mer inställningsmöjligheter men det är helt ok ljud ur denna.
Har inte kört optiskt/spdif ur denna för jag vill ha HD-ljud :D .
Inte kostat på kablarna ett dugg, kör med 1m RCA -standard lakritsrem.
Visst skulle väl kunna få ännu bättre ljud med fina kablar men lägger hellre de pengarna på en ny stärkare med hdmi istället. (Den som spar får köpa nytt snabbare) hehe.

Falukorv

#89

Postad 07 oktober 2009 - 17:50

turkskurk
  • turkskurk
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Streama mkv fungerar kanon, iso har jag faktiskt inte prövat men jag är ganska säker på att det tyvärr inte går ännu.




Vet ej om du kan fånga strömmen men jag tror inte det är möjligt, men fungerar nog över datorn.
Lipsync har jag inte märkt något av, hittade nätverket på en gång, inga frysningar vad jag märkt.. .

Angående Analogt så kör jag 5.1 och är nöjd, men som du sa givetvis skulle man vilja ha mer inställningsmöjligheter men det är helt ok ljud ur denna.
Har inte kört optiskt/spdif ur denna för jag vill ha HD-ljud :P .
Inte kostat på kablarna ett dugg, kör med 1m RCA -standard lakritsrem.
Visst skulle väl kunna få ännu bättre ljud med fina kablar men lägger hellre de pengarna på en ny stärkare med hdmi istället. (Den som spar får köpa nytt snabbare) hehe.

Falukorv


Tack för infon falu, tror jag slår till på denna faktiskt.

Sen får man antagligen slå till på en LG GGC H20L eller W efteråt för att kunna göra backups på filmer, vill ju gärna ha HD DVD också.

#90

Postad 13 oktober 2009 - 11:50

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Jag hade ju problem med min spelare. Men redan uppdateringen som släpptes innan 1 oktober gjorde min spelare väldigt gott.
Har för tillfället inga klagomål.
Numera en nöjd kund.
/M.

#91

Postad 17 oktober 2009 - 21:14

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Överlag mycket trevlig mediaspelande apparat som härmed pensionerar min gamla trotjänare xbox+xbmc och gör Pioneer LX5090H mer rättvisa. Har inte testat själva bluray-funktionen, kommer mest streama hög- och mindre högupplöst material över nätverket och det verkar funka relativt fint hittills.
En del detaljer skulle kunna vara bättre men förhoppningsvis kan sådant åtgärdas med kommande mjukvaruuppdateringar.

Önskemål:
Bättre respons på fjärren
Resumea uppspelning av streamat material från senaste position (alt. spara bokmärke)
Ett par färre knapptryckningar för att nå nätverksutdelningen skulle inte skada
Hoppa en bit framåt/bakåt
Subtitles till .mkv

I övrigt är väl enda problemet att toslink-utgången på mitt exemplar är för trång och inte tar hela längden på kabelns kontakt, så det går inte att få in den ordentligt. Har testat ett antal kablar utan framgång, hade för övrigt samma problem med Xbox360:s utgång och det var jag inte ensam om, där fick jag dock fast den hjälpligt till slut. Men på Samsungen är det stopp. Är det fler som har råkat ut för samma sak eller fick jag tag på ett måndagsex vilket inte verkar höra till ovanligheterna på den här modellen?

Blev dock besviken när jag upptäckte att regionshacket inte fungerar längre, har ett antal reg 1-DVD:er som nu är ospelbara (var sugen på The Abyss ikväll...)
För det är väl så att ingen med uppdaterad firmware har lyckats få spelaren regionsfri, eller?

Vidare, vad kör folk för Picture Mode?

Redigerat av VBRunner, 17 oktober 2009 - 21:15.


#92

Postad 20 oktober 2009 - 00:15

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Önskemål:
Bättre respons på fjärren
Resumea uppspelning av streamat material från senaste position (alt. spara bokmärke)
Ett par färre knapptryckningar för att nå nätverksutdelningen skulle inte skada
Hoppa en bit framåt/bakåt
Subtitles till .mkv


För det är väl så att ingen med uppdaterad firmware har lyckats få spelaren regionsfri, eller?


Efter att ha läst på om LG BD390 packade jag ihop Samsungen, knallade in på MediaMarkt och fick lämna tillbaka den efter att ha beklagat mig över felaktig toslink-utgång, döda dioder på displayen samt bristande mkv-uppspelning.
Efter en mellanskillnad på knappt 700kr gick jag hem och kopplade in ersättaren, och kan till min förtjusning bocka av en efter en av anmärkningarna ovan, inklusive DVD-regionsfriheten! Det enda som fortfarande brister är resume-funktionen, som bara fungerar om man startar samma fil som man senast spelade och inte har stängt av emellan.
LG:n känns i allmänhet som en mer gedigen spelare med ett mer slipat och lättnavigerat gränssnitt. I mitt fall passar dessutom designen bättre ihop med övrig utrustning.
Det enda som talar mot den hittills är rena petitesser: ful fjärrkontroll och löjligt bräcklig skiv-släde.

Jag kan inte annat än att rekommendera att man överväger LG BD390 framför Samsung BD-P3600, särskilt om man planerar att spela mkv eller streama media över nätverk. Enligt min uppfattning väl värt mellanskillnaden.

Redigerat av VBRunner, 20 oktober 2009 - 20:49.


#93

Postad 20 oktober 2009 - 16:14

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Ooh!

Det tycker jag var intressant. Kul att uppfatta LG som bra!. Det har inte alltid varit så, så jag blir glad om
de kan slå sig in som en intressant aktör. Det gynnar oss konsumenter.
Jag förmodar att det inte var någon direkt skillnad i bild/ljudkvalite mellan dem.
Det är i stort sett samma delar i alla spelare. Endast få punkter där tillverkarna kan välja det de själva vill...

/m.

#94

Postad 20 oktober 2009 - 16:59

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Citerat :
Jag kan inte annat än att rekommendera att man överväger LG BD390 framför Samsung BD-P3600, särskilt om man planerar att spela mkv eller streama media över nätverk. Enligt min uppfattning väl värt mellanskillnaden.

Okey, men min 3600 kan i alla fall spela mkv:er och streamar media över mitt trådlösa nätverk så nää 700:- mer känns inte Lg:n värd även om det säkert är en fin spelare det med.

#95

Postad 20 oktober 2009 - 19:14

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Citerat :
Jag kan inte annat än att rekommendera att man överväger LG BD390 framför Samsung BD-P3600, särskilt om man planerar att spela mkv eller streama media över nätverk. Enligt min uppfattning väl värt mellanskillnaden.

Okey, men min 3600 kan i alla fall spela mkv:er och streamar media över mitt trådlösa nätverk så nää 700:- mer känns inte Lg:n värd även om det säkert är en fin spelare det med.


Jag håller med och tänker behålla min kalasmaskin BDP-3600 :)

#96

Postad 20 oktober 2009 - 20:47

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Okey, men min 3600 kan i alla fall spela mkv:er och streamar media över mitt trådlösa nätverk så nää 700:- mer känns inte Lg:n värd även om det säkert är en fin spelare det med.

Jag håller med och tänker behålla min kalasmaskin BDP-3600 :lol:

Skönt att ni är nöjda! Samsungen verkar lite mer drabbad av barnsjukdomar överlag men har man inga problem så är det naturligtvis bara att sätta på en film och njuta :)

Jag förmodar att det inte var någon direkt skillnad i bild/ljudkvalite mellan dem.

Enligt recensionerna presterar maskinerna snarlikt, förutom att Samsung är marginellt snabbare. Har inte sett någon skillnad själv heller, så det är nog dött lopp på den punkten.

#97

Postad 21 oktober 2009 - 10:21

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Kolla in DustinHome och de har erbjudande på Samsung BD-4600 för 1990kr kolla länken http://www.dustinhom...5010313845.aspx är det en bra maskin?

Redigerat av Unregistered16e91aee, 21 oktober 2009 - 10:22.


#98

Postad 23 oktober 2009 - 12:57

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

  • 829 inlägg
  • 0
Tja. Det är väl samma kärra fast avsedd för att hänga på vägg.
För dem pengarna tycker jag det är prisvärt.
Men det kommer ju även rea på andra spelare som kanske har varit mer stabila. Det handlar väl om design och tillförlitligheten... Endast du kan avgöra. Samsung av denna generation iallafall har ju visat sig vara lite buggiga.

Edit: Hyrde en dvd film igår. Skulle kolla med frun. Tyckte att spelaren frös till. Mycket riktigt hoppade den enligt tidräknaren 3 sekunder framåt. Dock kände jag efter 2 minuter att det kändes ologiskt. Började om filmen.
Exakt samma sak igen.
Bytte till PS3:an. Det visade sig att den hade hoppat mer än halva filmen på min 3600. (Men räkneverket visade inte det.Den visade 3 sekunders hopp.)
Inga större synbara fettfläckar på skivan. Man blir ju lite trött och uppgiven, kan man säga.
Så du måste ha det i beaktning, att du kan eventuellt få komma att strula lite med uppdateringar eller byte av maskin.

Redigerat av Marcus B., 23 oktober 2009 - 13:02.


#99

Postad 04 november 2009 - 11:21

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Ny firmware ute till BD-P 3600
Version 2.05

http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

#100

Postad 04 november 2009 - 15:27

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Skulle vara kul och veta vad alla dessa nya firmware gör egentligen :unsure:.
Men man ska inte klaga, bättre med flera och ofta än få och sällan....



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.