Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#701

Postad 07 mars 2012 - 15:49

Dannischer
  • Dannischer
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej! Nokia har 36 månaders garanti.

#702

Postad 07 mars 2012 - 16:10

eclipun
  • eclipun
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej. köpte lumina 800 igår, men undra om någon kan förklara hur man byter rigsignal.

#703

Postad 07 mars 2012 - 16:56

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hej. köpte lumina 800 igår, men undra om någon kan förklara hur man byter rigsignal.



http://www.microsoft...-ringtones.aspx

#704

Postad 07 mars 2012 - 17:30

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har problem med ringsignal och andra meddelande-ljud (t.ex. sms, e-post)
När mitt headset är inkopplat så är ringsignal oerhört hög, även om jag satt volym på t.ex. 1/30
Även om headsettet inte är inkopplat så är volymen ovanligt hög.

Jag kör senaste firmware (den Indiska varianten)

Edit: det är faktiskt så pass högt att jag är orolig för om högtalaren i telefonen kan ta skada


Tror det är en bugg i nya programvaran. Det var inte så i den förra eller? Har inte råkat ut för exakt som dig. Men har man volymen på 1 t.ex. och sätter i laddaren så låter ljudet på full volym trots att den är nere på 1. Höjer jag till typ 8 eller högre så blir det lägre. Så det tycks gå en gräns runt volym 10 och under det så blir en del notification och dyligt på full volym.

Ingen jag märkt av i mitt vardagliga användande dock men jag har sett en annan skriva om det.

#705

Postad 07 mars 2012 - 19:26

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Ett litet Lumia tips...

Det går att justera i Zune hur mycket av minnet på telefonen som ska reserveras för appar.

#706

Postad 07 mars 2012 - 20:04

Unregistered37648ae6
  • Unregistered37648ae6
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Verkar som att min laddare gått sönder nu, den funkade när jag gick och la mig igår, den hade laddat upp mobilen till 71%, sen slutat. Imorse när jag vaknade så funkade inte laddaren alls. Och med laddaren menar jag den lilla dosan som sitter mellan vägguttaget och usb-kabeln. Sätter jag usb-kabeln direkt in i datorn så laddar den, likaså om jag sätter in usb-kabeln i min iphone"laddare".

Någon mer som fått detta problem? Får man en ny på garantin, och får man det då via återförsäljaren eller nokia?


Min laddare gick sönder under första laddningen. Men jag tog kontakt med Dustin Home och dem lova att skicka en motsvarande laddare. Tyvärr har den inte kommit än. Tur man har andra laddare som gör jobbet även fast mA-värdet inte stämmer.

#707

Postad 07 mars 2012 - 20:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Hur tusan redigerar man lättast sina telefonkontaker. Jag förde över dem från SIM-kortet till telefonen.
Men man måste väl inte redigera dem i telefonen, trodde att man kunde göra det i Zune.

#708

Postad 07 mars 2012 - 21:01

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Hej,

För er som testat och använder Nokia Kör...
Går det inte att se "tid att vara framme vid mål"?
Den funktionen använder jag som flitigast i Navigon på min iPhone, Många gånger vet jag var jag ska... men vill få en uppfattning vilken tid jag kommer fram (kör längre sträckor och har mötestider att passa)
Har jag missat en inställning, eller finns det inte i programmet?

#709

Postad 07 mars 2012 - 22:52

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Hur tusan redigerar man lättast sina telefonkontaker. Jag förde över dem från SIM-kortet till telefonen.
Men man måste väl inte redigera dem i telefonen, trodde att man kunde göra det i Zune.


Synca mot kontakterna mot Live och editera dem där.

#710

Postad 08 mars 2012 - 19:03

Krillewi
  • Krillewi
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
För två veckor sedan stängde jag av min Lumia. Efter det gick det inte att starta den igen (Stendöd) och nu har den varit på service, och sen hos Nokia och nu är den på väg hem. Hoppas den hinner komma innan helgen.

#711

Postad 08 mars 2012 - 19:53

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
tre har nu erbjudande om fria sms, samtal, mms och frisurf upp til 10gb och Lumia 800 pris 349kr/mån i 24 månader... Vad är kruxet?

http://www.tre.se/Pr...8&sub=733&bt=24

kan man ju köra spotify i vanliga läget isåfall.. Sitter på 1gb nu och det räcker inte långt..

Redigerat av borjeboy, 08 mars 2012 - 19:54.


#712

Postad 08 mars 2012 - 19:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sjukt bra pris,helt enkelt.
Vet man bara att man har täckning där man rör sig så är det inte mycket att fundera över

#713

Postad 08 mars 2012 - 19:58

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

tre har nu erbjudande om fria sms, samtal, mms och frisurf upp til 10gb och Lumia 800 pris 349kr/mån i 24 månader... Vad är kruxet?

http://www.tre.se/Pr...8&sub=733&bt=24

kan man ju köra spotify i vanliga läget isåfall.. Sitter på 1gb nu och det räcker inte långt..

Tele2 har samma deal om man gillar det, jag tecknade ett sådant abonemang i dag och tog en lumia 800.
Det enda kruxet jag kan läsa mig till är att om man inte säger upp abonemanget i månad 21 så fortsätter
abonemanget till ordinarie pris.

http://maxi.tele2.se/

#714

Postad 08 mars 2012 - 20:44

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Har precis slängt in nya uppdateringen!!! Funkade kanon!
Guide via länken:
http://nokiagadgets....-to-your-phone/

#715

Postad 08 mars 2012 - 21:53

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Sjukt bra pris,helt enkelt.
Vet man bara att man har täckning där man rör sig så är det inte mycket att fundera över


Kan man se det nånstans? Bor/håller mig runt Göteborg/Varberg/Halmstad ja västkusten typ

#716

Postad 09 mars 2012 - 07:52

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Kan man se det nånstans? Bor/håller mig runt Göteborg/Varberg/Halmstad ja västkusten typ


Brukar finnas täckningskartor på deras hemsidor? Men hur detaljerad/tillförlitlig information de ger vågar jag inte uttala mig om.

tre har nu erbjudande om fria sms, samtal, mms och frisurf upp til 10gb och Lumia 800 pris 349kr/mån i 24 månader... Vad är kruxet?

http://www.tre.se/Pr...8&sub=733&bt=24

kan man ju köra spotify i vanliga läget isåfall.. Sitter på 1gb nu och det räcker inte långt..


Bra deal. Bara slå till! Det enda är väl att 3 brukar vara lite sega med att rulla ut uppdateringar? Eller har jag fel?

Samt att jag skulle ändå rekommendera att synca offline playlists om man ska lyssna mycket på musik alternativt använda spotify över wifi. 3G är lite av denna telefons akilleshäl. Vid intensivt 3G användande så suger den som mest batteri speciellt om det är dålig täckning.

Redigerat av deeyay, 09 mars 2012 - 07:54.


#717

Postad 09 mars 2012 - 08:42

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Har precis slängt in nya uppdateringen!!! Funkade kanon!
Guide via länken:
http://nokiagadgets....-to-your-phone/


TACK!

Testar nu

#718

Postad 09 mars 2012 - 08:45

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
2 fulla dagar (48 timmar) räcker mitt batteri vid "normalt" användande kan jag nu konstatera. Inte tungt använd men heller inte lite använd. Laddar dock varje kväll ändå men denna gång hade jag glömt laddaren hemma varvid den fick rulla på i 2 hela dygn.

#719

Postad 09 mars 2012 - 09:59

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Har precis slängt in nya uppdateringen!!! Funkade kanon!
Guide via länken:
http://nokiagadgets....-to-your-phone/


Får tyvärr problem

#720

Postad 09 mars 2012 - 10:27

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Får tyvärr problem


Äntligen fick jag det att funka att flasha in sista uppdateringen, hehehehehe
Nu snackar vi annat ljud helt klart!!!!
Nu låter det som det skall, nästan för mycket bas med mina Klipsch....
Skall bli intressant att se batteri tiden.

Återkommer


/jonas

Äntligen fick jag det att funka att flasha in sista uppdateringen, hehehehehe
Nu snackar vi annat ljud helt klart!!!!
Nu låter det som det skall, nästan för mycket bas med mina Klipsch....
Skall bli intressant att se batteri tiden.

Återkommer


/jonas


Måste bara skriva igen!!

s*tan vilken ljudskillnad......

Råder alla som vill ha ljudet okej att flasha in den manuellt.

/jonas

#721

Postad 09 mars 2012 - 11:06

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Har precis slängt in nya uppdateringen!!! Funkade kanon!
Guide via länken:
http://nokiagadgets....-to-your-phone/


tack

synd att man kör mac :(

#722

Postad 09 mars 2012 - 11:39

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Måste bara skriva igen!!

s*tan vilken ljudskillnad......

Råder alla som vill ha ljudet okej att flasha in den manuellt.

/jonas


Ja skillnaden är total. Trodde inte det skulle bli så stor skillnad faktiskt innan man drog in nya uppdateringen. Trodde nästan det var kassa komponenter eller nåt liknande. Men hela registret känns mycket fylligare.

Men jag håller med du. Nästan på gränsen till för mycket bas vilket märks väl när man pumpar i bilen numera. Definitivt mer bas än i min förra Android telefon. Men grymt ljud nu helt klart.

#723

Postad 09 mars 2012 - 11:43

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Ja fy****, kör med AKG LE 518 och hade ingenting att klaga på basen förut. Nu får man mild hjärnskakning när man drar på.

#724

Postad 09 mars 2012 - 11:59

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Låter positivt.. Förövrigt körde spotify i online läge igår på jobbet, på en dag där gör jag slut på ca 200mb, mätte med netcounter. Har bara 1gb från Telia för 99kr... Men upplevde ljudkvaliten som bättre på spotify i online lägen offline. men men.

Förövrigt har en android och står den inte på alltid 3G så funkar inte spotify alls då den alltid kör 2g om den står på automatisk växla mellan.
Men det gör också att jag undrar kan man ställa in alltid 3G på (har Telia idag, kommer väl inte vara en fråga om jag byter till 3).

Redigerat av borjeboy, 09 mars 2012 - 12:11.


#725

Postad 09 mars 2012 - 12:28

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Har precis slängt in nya uppdateringen!!! Funkade kanon!
Guide via länken:
http://nokiagadgets....-to-your-phone/

Toppen! Uppdaterade telefonen för ett par timmar sedan och ljudet fick ett klart lyft. Återstår att se hur batteritiden påverkas men det verkar lovande utifrån vad andra skriver om uppdateringen... :)

#726

Postad 09 mars 2012 - 19:54

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har den nya uppdateringen, som känner igen eller stött på detta. På engelska tyvärr.

There is a new bug in the 12070 firmware being rolled out in India and Singapore. I found this post in Xda-Dev.

xda-developers - View Single Post - 1600.2487.8107.12070 ROM is out

I did a test and confirmed this bug. Now I would like to know whether this problem is localized to people who flashed the firmware (which I did) or is it troubling the people who did the zune update or the cab install. The test is simple. Just lower down your volume to less than 10 and start playing music (headphones or speaker either will do). Then call your Lumia. As soon as the call comes, the music is blasted full volume for maybe 0.5 to 1 second then it pipes down and the ringtone starts playing at full volume for 0.5 to 1 second and then it goes down to the low volume level which you have set. After rejecting or finishing the call, the music starts playing at full volume for 1 sec and then it returns to low volume.

Also this bug is present when even you are not playing music. Keep the phone to a low volume of less than 10 and call your phone. The ringtone blasts at full volume for a sec and the pipes down to lower volume. Imagine if you were in a seminar or meeting and lower the volume down to 1-2, this would result in a disaster. So in solving the bass problems, they actually gave it a new bug. Maybe Nokia should do better Internal testing.

Själv väntar jag på uppdatering via zune.

#727

Postad 09 mars 2012 - 20:12

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Står mellan denna och nya Sony xperia. Men hörde precis att den trots all hårdvara laggar i menyerna när live wallpaperna används.. Så blir nog en lumia 800

#728

Postad 09 mars 2012 - 20:36

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har den nya uppdateringen, som känner igen eller stött på detta. På engelska tyvärr.


Ja jag har den buggen. Berör mig inte alls dock då jag alltid har antingen typ full volym (20-30) eller vibration. Hade inte upptäckt den buggen själv men tittade ifall jag hade den när jag läste om det och ja den finns där. Tar dock hellre den buggen samt det bra ljudet som är nu än att ha programvara med kasst ljud.

Tror denna bugg kommer finnas i alla programvaror. Kan inte tänka mig de släpper programvara som är i olika stadium så att säga utan samma grund rullas ut till alla sen det som kan skilja är branding/appar m.m.

Står mellan denna och nya Sony xperia. Men hörde precis att den trots all hårdvara laggar i menyerna när live wallpaperna används.. Så blir nog en lumia 800


Android kommer aldrig att sluta lagga så länge de inte skriver om hela system koden från grunden oavsett vilken hårdvara de har.

Android är uppbyggt så att det hanterar både animationer samt belastning på processor samtidigt. Varvid det ofta hackar pga att det blir så mycket att ta hand om. På iPhone t.ex. så prioriteras animationer till 100%. Så fort något animeras så stannar processorn upp med att ladda data, samt när du tar på displayen med fingret så upphör all processor laddning och koncentrerer sig enbart på scrollning/animationer sen när man släpper fingret från touchen så börjar processorn att ladda igen.

Vet inte exakt hur WP hanterar detta har inte kollat upp det men WP flyter ju som sagt på till och med bättre än iOS.

#729

Postad 09 mars 2012 - 21:30

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Efter att använt telefonen på samma sätt som vanligt har jag fortfarande 18% kvar nu klockan 21.30.
Andra dagar har den typ larmat att den måste laddas snarast runt 5-6. Ibland 3.
Så batteriet har absolut blivit bättre.



Jonas

#730

Postad 09 mars 2012 - 22:04

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Trevligt trevligt, knapparna funkar kasst på xperian med. Så blir väl lumia 800 hos tre.

#731

Postad 10 mars 2012 - 00:26

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har den nya uppdateringen, som kÄnner igen eller stött på detta. På engelska tyvÄrr.

There is a new bug in the 12070 firmware being rolled out in India and Singapore. I found this post in Xda-Dev.

xda-developers - View Single Post - 1600.2487.8107.12070 ROM is out

I did a test and confirmed this bug. Now I would like to know whether this problem is localized to people who flashed the firmware (which I did) or is it troubling the people who did the zune update or the cab install. The test is simple. Just lower down your volume to less than 10 and start playing music (headphones or speaker either will do). Then call your Lumia. As soon as the call comes, the music is blasted full volume for maybe 0.5 to 1 second then it pipes down and the ringtone starts playing at full volume for 0.5 to 1 second and then it goes down to the low volume level which you have set. After rejecting or finishing the call, the music starts playing at full volume for 1 sec and then it returns to low volume.

Also this bug is present when even you are not playing music. Keep the phone to a low volume of less than 10 and call your phone. The ringtone blasts at full volume for a sec and the pipes down to lower volume. Imagine if you were in a seminar or meeting and lower the volume down to 1-2, this would result in a disaster. So in solving the bass problems, they actually gave it a new bug. Maybe Nokia should do better Internal testing.

SjÄlv vÄntar jag på uppdatering via zune.


Jag har denna bugg efter uppdatering, och för min del är det riktigt kass...
Jag sitter i ett öppet kontorslandskap och det stör rejält när volymen går upp på detta viset. Det som nästan är ännu värre är att det blir samma effekt om du har lurar inkopplade, fast då får du hela effekten rakt in i örongången. Sitter man i samtal redan och får ett sms så är det så högt att du håller på att ramla av stolen.

#732

Postad 10 mars 2012 - 00:44

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Funkar det inte att ha volymen på elva då? Så löserbdet sig.. Kanske finns en anledning att det verkar gå segt med utskicket av uppdateringen via zune.. Läste 6 veckor, i början av veckan skulle alla få den denna veckan


Förresten vågar man binda sig på 24 månader med denna telefonen? Kommer ju få wp8 av allt att dömma.. Och nfc bryr jag mig inte om

Redigerat av borjeboy, 10 mars 2012 - 00:50.


#733

Postad 10 mars 2012 - 08:21

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Synca mot kontakterna mot Live och editera dem där.

Jag raderade allt, Kontakter i Hotmail, Live, SIM-kort och telefon.
Har nu lagt in allt i telefonens "Kontakter", hur får jag över det till Hotmail eller Live?
Är lite"rädd" att alt ska försvinna från telefonens Kontakter.

#734

Postad 10 mars 2012 - 10:27

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Batteritiden är grymt mycket bättre med nya firmwaren.

#735

Postad 10 mars 2012 - 10:35

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Jag raderade allt, Kontakter i Hotmail, Live, SIM-kort och telefon.
Har nu lagt in allt i telefonens "Kontakter", hur får jag över det till Hotmail eller Live?
Är lite"rädd" att alt ska försvinna från telefonens Kontakter.


settings ---> e-mail+accounts

Långtryck på ditt konto och välj "sync" så ska väl alla kontakter hamna på ditt live konto. Logga in på live sedan för att se om dina kontakter ligger där.

#736

Postad 10 mars 2012 - 11:36

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Batteritiden är grymt mycket bättre med nya firmwaren.


Stämmer, nu drar den bara några procent i timmen i idle

#737

Postad 10 mars 2012 - 12:55

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jag har denna bugg efter uppdatering, och för min del är det riktigt kass...
Jag sitter i ett öppet kontorslandskap och det stör rejält när volymen går upp på detta viset. Det som nästan är ännu värre är att det blir samma effekt om du har lurar inkopplade, fast då får du hela effekten rakt in i örongången. Sitter man i samtal redan och får ett sms så är det så högt att du håller på att ramla av stolen.

Aj då, det där låter inte så kul, då jag lyssnar mycket på musik.

Jag har nu mailat nokia om detta, och frågat om denna bugg kommer i uppdateringen via zune också. Återkommer om detta när jag fått svar till veckan.

#738

Postad 10 mars 2012 - 14:43

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Det var ju som så att i början av veckan kunde man läsa att den skulle komma ut via zune till alla under denna veckan. Igår kunde man dock läsa att den kommer under de kommande 6 veckorna. Skulle kunna betyda att Nokia ändrar/fixar till problemet...

#739

Postad 10 mars 2012 - 16:39

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Stämmer, nu drar den bara några procent i timmen i idle

Några % i timmen, det låter mycket tycker jag.

#740

Postad 10 mars 2012 - 18:14

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

settings ---> e-mail+accounts

Långtryck på ditt konto och välj "sync" så ska väl alla kontakter hamna på ditt live konto. Logga in på live sedan för att se om dina kontakter ligger där.

Tusen tack, du har gjort min dag :)

#741

Postad 10 mars 2012 - 18:18

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Stämmer, nu drar den bara några procent i timmen i idle


Några? 1% i timmen vid idle drar den om den mår som den ska. Men självklart påverkar ju sync det om man syncar ett flertal saker varje timme. Men några procent är ändå mycket.

Tusen tack, du har gjort min dag :)


Så lite så!

#742

Postad 10 mars 2012 - 18:29

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Är det någon av er som har den nya uppdateringen, som känner igen eller stött på detta. På engelska tyvärr.

There is a new bug in the 12070 firmware being rolled out in India and Singapore. I found this post in Xda-Dev.


Den ljudbuggen verkar inte vara "exklusiv" till nya programvaran. Sett nu att nån har den på äldre programvara också.

#743

Postad 10 mars 2012 - 18:30

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

tre har nu erbjudande om fria sms, samtal, mms och frisurf upp til 10gb och Lumia 800 pris 349kr/mån i 24 månader... Vad är kruxet?

Sjukt bra pris,helt enkelt.


Kruxet?
Du degar 8400 till 3
Vet inte om jag tycker det är ett bra pris...

#744

Postad 10 mars 2012 - 18:47

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Kruxet?
Du degar 8400 till 3
Vet inte om jag tycker det är ett bra pris...


Off topic

Var glada för det priser jag kör 699 i 24månader, teckna för en månad sen.
Tre kunde ej göra något då jag pratat med dom.

Skit surt

#745

Postad 10 mars 2012 - 18:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du får en telefon värd
3800kr

Röstsamtal till alla nät 0kr/min
Öppningsavgift 0kr/samtal
Sms till alla nät 0kr st
MMS till alla nät 0kr st
10gig data ingår.

Allt detta för 349kr/mån x 24 månader =8376 spänn
Tillkommer inget mer.

Tycker att det är SJUKT billigt.

#746

Postad 10 mars 2012 - 18:59

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Måste gå på moparmans linje. Tänk på att lumian har mycket appar, spel mm som körs över nätet, tex lyssna på spotify på jobbet. Spela wf på rasten. Osv. Har du frostfri till tio gb kan du ju låta den göra det, men om du sitter på 500-1gb i månaden då är det värre..


Wtf frostfri? Jävla Apple ska stå frisurf

#747

Postad 10 mars 2012 - 18:59

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Du får en telefon värd
3800kr

Röstsamtal till alla nät 0kr/min
Öppningsavgift 0kr/samtal
Sms till alla nät 0kr st
MMS till alla nät 0kr st
10gig data ingår.

Allt detta för 349kr/mån x 24 månader =8376 spänn
Tillkommer inget mer.

Tycker att det är SJUKT billigt.


Och drar man bort det telefonen kostar att köpa i butik så landar man på 190:-/mån för ALLT fritt och dessutom hyffsat data tak.
Hade lätt tecknat ett ifall jag inte redan haft allt fritt ink obegränsat data från jobbet :)

#748

Postad 10 mars 2012 - 21:37

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Vissa har då bra arbetsplatser :)..

#749

Postad 11 mars 2012 - 00:35

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Min batteritid har blivit riktigt bra efter uppdateringen måste jag säga! :)

Fråga!
Som jag förstår det så har Nokia gjort om sin 3,5 mm jack på lumian till att vara samma standard som iphone kör med, stämmer det?
Om ja, hur fungerar då alla headsets som gjort för iphone, fungerar alla kontroller och är den någon som kan rekommendera bra lurar runt 1000-lappen?
Något som provat Nokia purity headset?

Tacksam för svar?

#750

Postad 11 mars 2012 - 09:32

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Min batteritid har blivit riktigt bra efter uppdateringen måste jag säga! :)

Fråga!
Som jag förstår det så har Nokia gjort om sin 3,5 mm jack på lumian till att vara samma standard som iphone kör med, stämmer det?
Om ja, hur fungerar då alla headsets som gjort för iphone, fungerar alla kontroller och är den någon som kan rekommendera bra lurar runt 1000-lappen?
Något som provat Nokia purity headset?

Tacksam för svar?

iPhones headset funkar förvisso för musiken, men kontrollerna fungerar inte. Däremot finns adapter att köpa.
Därmot fungerar flera samsung headset, tex till tab och galaxymobiler.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.