Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 mars 2012 - 16:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Det brukar väl gå ganska fort när Apple utannonserar något nytt, så nej det tror jag inte du är. Jag skulle också tippa på slutet av Mars, det tar nog ett tag att skeppa ut alla Ipads, sen brukar första leveransen ha en tendens att ta slut snabbt.

#52

Postad 07 mars 2012 - 17:46

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Det brukar väl gå ganska fort när Apple utannonserar något nytt, så nej det tror jag inte du är. Jag skulle också tippa på slutet av Mars, det tar nog ett tag att skeppa ut alla Ipads, sen brukar första leveransen ha en tendens att ta slut snabbt.


Precis, så den intressanta frågan är egentligen när det är rimligt att få tag i en, om man inte vill ägna en natt åt att köa.

#53

Postad 07 mars 2012 - 17:53

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Så länge den inte heter iPad 2S så är jag rätt intresserad av den :)

#54

Postad 07 mars 2012 - 18:07

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Precis, så den intressanta frågan är egentligen när det är rimligt att få tag i en, om man inte vill ägna en natt åt att köa.


Det här kommer antagligen att låta rätt nördigt men det är sällan som jag har haft det så trevligt som när jag stod och köade för Ipad 2. Det händer inte så ofta annars att man stöter på så mycket folk i ens omgivning som brinner för teknik (och Apple).

#55

Postad 07 mars 2012 - 18:17

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Det här kommer antagligen att låta rätt nördigt men det är sällan som jag har haft det så trevligt som när jag stod och köade för Ipad 2. Det händer inte så ofta annars att man stöter på så mycket folk i ens omgivning som brinner för teknik (och Apple).


Köade för Nexus S i Kalifornien, och absolut har du rätt. Brukar vara trevligt folk. Haken är väl bara den att en marsnatt i Sverige oftast inte är vidare varm och skön ;)

#56

Postad 07 mars 2012 - 18:22

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
http://www.ustream.tv/ltktv

vet inte om det är länkat men kul för dom som inte vet =)

#57

Postad 07 mars 2012 - 19:43

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

http://www.ustream.tv/ltktv vet inte om det är länkat men kul för dom som inte vet =)


Länken var helt värdelös :P

Ipad 3: Retinadisplay, A5X chip, iSight camera, 1080p video recording, voice dictation, och 4G LTE. Samma pris som tidigare modell och med samma bateritid. Värd ett köp?

#58

Postad 07 mars 2012 - 19:47

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
iPad vadå??? :-)

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 07 mars 2012 - 19:48.


#59

Postad 07 mars 2012 - 19:59

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
23:e mars till sverige.

Edit: Preorder idag i USA, frågan är hur det blir här.

Redigerat av jaQoB, 07 mars 2012 - 20:01.


#60

Postad 07 mars 2012 - 20:08

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Längtar!! Den får ersätta min 8 år gamla stationära dator som jag har en extern, MEGASTOR bordsfläkt till för att ösa in luft då fläktarna dött. Annars dör datorn dirr. Tinnitus - nu ska du försvinna!

23 Mars = en fredag. Med sannolikhet blir det arbetsdagarna veckan efter som dem första kan få tag i ett exemplar, skulle jag tro. Jag ska nog beställa ifrån hemsidan Apple så fort dem släpper pre-release. En fin gravyr blir det oxå :)

#61

Postad 07 mars 2012 - 20:26

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Längtar!! Den får ersätta min 8 år gamla stationära dator som jag har en extern, MEGASTOR bordsfläkt till för att ösa in luft då fläktarna dött. Annars dör datorn dirr. Tinnitus - nu ska du försvinna!

23 Mars = en fredag. Med sannolikhet blir det arbetsdagarna veckan efter som dem första kan få tag i ett exemplar, skulle jag tro. Jag ska nog beställa ifrån hemsidan Apple så fort dem släpper pre-release. En fin gravyr blir det oxå :)


Om du orkar att köa får du den på fredagen, 23/3. :)

#62

Postad 07 mars 2012 - 20:27

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Hmm, ska de försöka skippa versionerna, eller vad är tanken? "The new iPad"?

#63

Postad 07 mars 2012 - 20:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Har aldrig fattat det där med att köa för att ev få en grej eller en biljett bara för att få nåt 1dag innan alla andra.

Vad är grejen?

#64

Postad 07 mars 2012 - 20:36

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Har aldrig fattat det där med att köa för att ev få en grej eller en biljett bara för att få nåt 1dag innan alla andra.

Vad är grejen?


Filmer vet jag inte.. men iPhone har det varit flera veckors väntetid på.. så därför brukade en del köa för att få tag på en på en gång. Inte den senaste iPhone då.. utan från iPhone 4 och bakåt.

Jag åker till tyskland det 16:e, den ska tydligen släppas där då.. undrar om man får tag på en utan att behöva köa.. det pallar jag inte göra utomlands :P.

#65

Postad 07 mars 2012 - 20:45

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Tacka vet jag universitet - inget tvång att gå på seminarié och enbart obl. närvaro på prov.
Ledig 5 dagar i veckan så lätt jag köar för köpa Ipaden! Det är akut för mig att slippa min tinnitus av bordsfläkten till min 8år gamla XP stationära dator. Tänk om dem säljs slut och jag får vänta 3 veckor till om jag inte köar?

Pre-release och man betalar i förväg på hemsidan - innebär det att den första leveransen som är i butikerna på fredag (den folk köar för) får man också?

#66

Postad 07 mars 2012 - 20:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Så det är alltså detta vi skattebetalare ger våra pengar till, ledigt 5 dar i veckan för att köa till iPad?

#67

Postad 07 mars 2012 - 20:56

dekbom
  • dekbom
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Så det är alltså detta vi skattebetalare ger våra pengar till, ledigt 5 dar i veckan för att köa till iPad?


+1

#68

Postad 07 mars 2012 - 21:00

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Tolka bäst du vill! Jag behandlar diskursanalys, didaktik och skolpolitik i en rasande stress. Som förutsättning får vi studera hemma. Modernt tänk för att bibehålla psykisk god hälsa?

Hursom: "I Sverige inleds leveranserna den 23 mars, det vill säga om lite drygt två veckor. Det ska dock vara möjligt att förboka nya Ipad så snart webbutiken Apple Store öppnar igen, vanligtvis några minuter efter presskonferensens avslut." Öppnar den när som helst försäljningen så beställer jag dirrmode! Håller utkik :D

#69

Postad 07 mars 2012 - 21:14

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
Gäsp...

#70

Postad 07 mars 2012 - 21:15

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
OOO Apple uppdaterar webbbutiken och snart kan man gå in på den! Skall köpa mitt förhandsexemplar så fort hemsidan uppdaterats! Nu kliar det i fingrarna :D

#71

Postad 07 mars 2012 - 21:30

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0
iPads hemsida http://www.apple.com/se/ipad/ behöver nog uppdateras igen, Tryckfels-Nisse verkar ha varit framme.

De har iPad 2 och "The new iPad" sida vid sida för att visa Retina-displayen, men det är ingen skillnad mellan skärmarna...



EDIT: Nu har de uppdaterat med fräcka kikare att se skillnaden med :)

Redigerat av Pompen, 07 mars 2012 - 23:12.


#72

Postad 07 mars 2012 - 21:46

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

iPads hemsida http://www.apple.com/se/ipad/ behöver nog uppdateras igen, Tryckfels-Nisse verkar ha varit framme.

De har iPad 2 och "The new iPad" sida vid sida för att visa Retina-displayen, men det är ingen skillnad mellan skärmarna...


Haha märkte det också :D

OOO Apple uppdaterar webbbutiken och snart kan man gå in på den! Skall köpa mitt förhandsexemplar så fort hemsidan uppdaterats! Nu kliar det i fingrarna :D


Tror inte man kan förhandsboka i Sverige (men jag kan ha fel), det är butikerna som gäller.

#73

Postad 07 mars 2012 - 21:48

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

Haha märkte det också :D



Tror inte man kan förhandsboka i Sverige (men jag kan ha fel), det är butikerna som gäller.


Gah! Du verkar ha rätt =/ Jag kopplas bara till US store och deras priser. Det styrks ytterligare av leveransdatumet på "16 mars". Får kila till butikerna imorgon och se om man kan boka där. Information om när man kan börja köa oxå ifall man inte kan pre-order kommer jag nog också att fråga om :)

#74

Postad 07 mars 2012 - 21:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
hehe jag är så van vid att Apple skriver revolutionary.. så mina ögon la inte märke till att det faktiskt står Resolutionary - The new iPad :P den här gången.

Keynote videon finns nu på Apples hemsida.

Redigerat av Unregistered1232, 07 mars 2012 - 21:59.


#75

Postad 07 mars 2012 - 22:02

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Ny rubrik nu kanske?

#76

Postad 07 mars 2012 - 22:08

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
Våga vägra Apple...

#77

Postad 07 mars 2012 - 22:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det får bli en "new ipad" då vi får en gratis av jobbet. Den "gamla" jag köpte i höstas kan man ha på dass här hemma eller ngt ;)

#78

Postad 07 mars 2012 - 22:19

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
De var väl samma när iPhone4s kom.
Försökte man komma åt den den svenska delen skickades man automatiskt till den amerikanska.
Minns inte om det tog timmar eller dagar innan den svenska sidan var "öppen"
Hoppas verkligen man kan förboka genom deras webshop. Jag vägrar ju ställa mig och köa...
Men vill ju helst ha den i handen den 23 mars :)

Redigerat av Freppa_, 07 mars 2012 - 22:20.


#79

Postad 07 mars 2012 - 22:21

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Våga vägra Apple...

För att?

#80

Postad 07 mars 2012 - 22:29

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Jag har tittat på alla paddor på marknaden, Ipad, Ipad 2, Asus, Samsung, Acer osv...ne...det får bli en iPad helt enkelt! Nu är det dags - Androidkillen goes Apple Pad..

#81

Postad 07 mars 2012 - 22:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har tittat på alla paddor på marknaden, Ipad, Ipad 2, Asus, Samsung, Acer osv...ne...det får bli en iPad helt enkelt! Nu är det dags - Androidkillen goes Apple Pad..


Kolla upp vad som går och inte går att göra innan du köper bara. Finns inget värre än folk som köper apple-produkter och sen gnäller på forum för att de inte klarar av vad de förväntade sig ;)

#82

Postad 07 mars 2012 - 22:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

23:e mars till sverige.

Edit: Preorder idag i USA, frågan är hur det blir här.


Nämnde de datumet på keynoten lr var fick du det datumet?
Det går inte se den.. på hemsidan, verkar vara överbelastad.

#83

Postad 07 mars 2012 - 22:51

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Hur länge låg applestore sverige nere förra gången? Alltså vid ipad 2 releasen. Orkar fasen inte vara vaken hela natten :)

#84

Postad 07 mars 2012 - 22:53

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Nämnde de datumet på keynoten lr var fick du det datumet? Det går inte se den.. på hemsidan, verkar vara överbelastad.


Ja

#85

Postad 07 mars 2012 - 22:58

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Den finns för Pre-order på den amerikanska Apple Store. Sidan går vääldigt trögt.

#86

Postad 07 mars 2012 - 23:04

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Den finns för Pre-order på den amerikanska Apple Store. Sidan går vääldigt trögt.


Om man ens kommer dit, får bara "Http/1.1 Service Unavailable"

#87

Postad 07 mars 2012 - 23:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kommer vara helt hopplöst att få tag i en ny ipad första 3 månaderna. Kommer vänta tills i höst ändå så då lär det vara lite lättare att få tag i en.

#88

Postad 07 mars 2012 - 23:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Är det inte lättare att uppskatta lättheten/svårigheten att få tag i en runt de datum de faktiskt släpps här? sist så kunde man BESTÄLLA en iPad den dagen de släpptes här, det fanns inga att skicka ut, och så kommer det nog att bli den här gången också, den 23:e så kan ni mer eller mindre förhandsbeställa en.

#89

Postad 07 mars 2012 - 23:13

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Kommer in ibland på applestore usa och kan komma fram till där man väljer modell. Kanske på väg att släppa efter lite nu.

#90

Postad 07 mars 2012 - 23:20

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Är det inte lÄttare att uppskatta lÄttheten/svårigheten att få tag i en runt de datum de faktiskt slÄpps hÄr? sist så kunde man BESTÄLLA en iPad den dagen de slÄpptes hÄr, det fanns inga att skicka ut, och så kommer det nog att bli den hÄr gången också, den 23:e så kan ni mer eller mindre förhandsbestÄlla en.

Antar också att det blir så, förra året vart det av att förhandsboka och stå i kö på releasedatumet på mm. Vi får hoppas det finns fler av dom i år.

#91

Postad 07 mars 2012 - 23:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Enda glada nyheten var att de behåller iPad 2 med 100 dollar billigare.

Är faktiskt riktigt besviken. De brukar vara duktiga på att ta top of the line hårdvara och kombinera det med mjukvara som är innovativ eller ett stort steg framåt.

Hårdvaran spikade de rätt bra. Dock är det trots allt bara skärmen som är ett stort fall fram.

Mjukvaran o andra sidan är det 0 nytt.

Jag förväntade mig ett stort steg fram med att man nu tar fram en ny Apple TV. Trodde man skulle få se nästa steg i deras tanke med AirPlay men icke!

Sämsta lanseringen av Apple sen iPhonen.

#92

Postad 07 mars 2012 - 23:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ny mjukvara släpper de en gång om året. De släppte ny version i oktober så det lär dröja ett tag till innan nästa version avios

#93

Postad 07 mars 2012 - 23:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ny mjukvara släpper de en gång om året. De släppte ny version i oktober så det lär dröja ett tag till innan nästa version avios


Yes men ny hårdvara har gett dem möjlighet till nya funktioner i mjukvaran.

De har alltid visat upp vad som kommer i mjukvaran när de lanserats ny hårdvara. Här var det INGET, bara program som du måste köpa sen.

AirPlay har möjligheten att bli allas svar på det trådlösa hemmet men det kräver att man bygger på visionen. I och med en ny platta och en ny Apple TV så hoppades jag på nästa steg, men även här INGET.

Denna presentation var helt utan vision inom mjukvaran vilket gör att den bli samma gäsp som när andra presenterar sina plattor.......bara massa biffigare specifikationer.

Vi är trots allt i en ålder där mjukvaran gör produkten, inte hårdvaran.

Redigerat av PalmiNio, 07 mars 2012 - 23:35.


#94

Postad 07 mars 2012 - 23:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Jag tycker nya iPaden ser väldigt lovande ut men kommer nog avvakta lite med köp, i alla fall tills det finns ett färdigt iOS 5.1 jailbreak för nya paddan.
Den höga upplösningen på skärmen & 4G stödet är det som lockar mest hos mig. Lite besviken faktiskt att den inte fick Siri men kul med diktering i alla fall.

#95

Postad 08 mars 2012 - 03:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Yes men ny hårdvara har gett dem möjlighet till nya funktioner i mjukvaran.

De har alltid visat upp vad som kommer i mjukvaran när de lanserats ny hårdvara. Här var det INGET, bara program som du måste köpa sen.

AirPlay har möjligheten att bli allas svar på det trådlösa hemmet men det kräver att man bygger på visionen. I och med en ny platta och en ny Apple TV så hoppades jag på nästa steg, men även här INGET.

Denna presentation var helt utan vision inom mjukvaran vilket gör att den bli samma gäsp som när andra presenterar sina plattor.......bara massa biffigare specifikationer.

Vi är trots allt i en ålder där mjukvaran gör produkten, inte hårdvaran.


Men vad skulle nästa steg inom Airplay vara? Du kan redan skicka allt du ser på paddan till en ATV, och i Mountain Lion som kommer i sommar så kan du göra samma sak med en mac.
Jag ser inte riktigt vad som saknas idag om man följer din vision med det trådlösa hemmet, jag är inte säker på att jag riktigt ser vad som saknas hos paddan idag och i sommar så kommer de att visa upp iOS 6 som säkerligen kommer att visa upp nya funktioner, jag kan inte minnas att Apple visat upp vad som ska komma i framtida mjukvaror innan den lanserats oavsett om det kommit ny hårdvara eller inte, och tvärtom, ingen visste riktigt om Siri förrän 4S visades upp trots att det är en del av iOS 5.

#96

Postad 08 mars 2012 - 07:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men vad skulle nästa steg inom Airplay vara? Du kan redan skicka allt du ser på paddan till en ATV, och i Mountain Lion som kommer i sommar så kan du göra samma sak med en mac.
Jag ser inte riktigt vad som saknas idag om man följer din vision med det trådlösa hemmet, jag är inte säker på att jag riktigt ser vad som saknas hos paddan idag och i sommar så kommer de att visa upp iOS 6 som säkerligen kommer att visa upp nya funktioner, jag kan inte minnas att Apple visat upp vad som ska komma i framtida mjukvaror innan den lanserats oavsett om det kommit ny hårdvara eller inte, och tvärtom, ingen visste riktigt om Siri förrän 4S visades upp trots att det är en del av iOS 5.


1. Multiroom/Multisource

Idag kan du bara skicka till 1 mottagare åt gången. De flesta andra trådlösa lösningarna går i en riktning där du kan välja om du vill skicka samma till en eller flera mottagare.

2. Skalningen

All TV idag är 1080p eller 720p. Kör man mirroring idag så är skärmen fylld med svarta kanter, inte sexigt 2012.

3. Smartare mirroring på Apples egna Apps

Om jag vill surfa på TVn så ska Safari vara på TVn och tangentbordet på iPaden. Vill jag visa fotoalbum så kan t ex TVn visa valt foto och på iPaden visas albumet.


Vad gäller iOS så har de alltid teasat en ny version i samband med lanseringen. iPad 2 visade man iOS 4.3 där man tog t ex AirPlay till en helt ny nivå.

Nu visade man iOS 5.1. Vilka features? 5.1 är mer en hotfix.

Man vill som sagt se vad man kan använda den biffigare hårdvaran till. Alla visar alltid biffigare hårdvara, men Apples signum är att man faktiskt ska visa vad man som kund har för användningen av den nya hårdvaran.

Annars gillar jag Apples Tik och Tok (som Intel) liknande system på lansering. 1 år är det helt ny design, nästa år är det hårdvaran som biffas upp. Detta var en iPad 2s, samma design med bättre innehåll.

#97

Postad 08 mars 2012 - 07:51

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen man kommer få förboka den i Sverige snart.
I USA går det ju som sagt. Var in i Englands sida nyss. Där får man också förboka. Samma med i Australien.
Så antar det går att förboka i alla länder som den släpps den 16 mars. Då får de alltså den i brevlådan.
Och att vi ska behöva vänta till den 23 mars innan vi kan beställa låter idiotiskt. Då kan man ju omöjligt få den i brevlådan den 23 mars.

Om det nu är så jäkla dumt. Hur var det förra året när iPad 2 kom.
Släppte El-giganten, Media Markt etc det samma dag? Eller var man tvungen att stå som ett fån och köa vid en Apple Butik?
Står iofs att Media Markt är en "Apple-Store"

#98

Postad 08 mars 2012 - 08:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det kommer vara vansinnig brist på dem gissar jag. Jag skulle inte räkna med att få tag i en på ett par månader iaf.

#99

Postad 08 mars 2012 - 08:25

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Kolla upp vad som går och inte går att göra innan du köper bara. Finns inget värre än folk som köper apple-produkter och sen gnäller på forum för att de inte klarar av vad de förväntade sig ;)


Jag har full koll! Jag har bara väntat på en bra Android-padda, men eftersom det inte kommer så får det bli en iPad. :rolleyes:

#100

Postad 08 mars 2012 - 08:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Filma i FullHD är ju helt meninslöst när det inte finns ordentlig optik. Samma som de löjliga 8 megapixlarna i iPhone 4S. Med den optiken hade 2 megapixlar varit fullt tillräckligt (jo jag har en själv så jag är ingen hatare). Resten är bara slöseri med lagringsutrymme. Digatal zoom typ. :rolleyes:
Angående bättre skärm och vässad prestanda i allmänhet så är det förstås positivt. :) Priset är i överkant men så länge folk köper vore det korkat av Apple att sälja billigare.
Bättre ljud i inbyggda högtalarna hade varit bra för iPad 2 har ju uselt ljud. Lite bättre borde det gå att få trots det platta formatet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.