Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fängelse för bedragarna bakom Kameraexperten i Sverige AB

85 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 december 2008 - 14:23

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 16 december 2008 - 16:28

Skunk5
  • Skunk5
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Detta tycker jag är lite kul, här har prisjakt hittat en "tjänst eller en mervärdesfunktion" som jag inte sett på någon annan website. Det är andra gången dom fungerar som "konsumentrådgivare", dessutom med konkreta fakta! (Vill dock påpeka att jag inte har någon erfarenhet av dom företag som varit på tapeten.)

Bra jobbat grabbar!

#3

Postad 16 december 2008 - 16:59

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Bra jobbat grabbar!


Bra jobbat, men det hade inte skadat om det hade hänt för en vecka sedan. Hade sparat många människor bekymmer... men visst, prisjakt är inte mitt företag och får agera precis hur de vill.

#4

Postad 16 december 2008 - 17:30

almeland
  • almeland
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Riktigt bra sånt här. Har själv följt detta, som tur var hann jag upptäcka att det var något som inte riktigt stämde innan jag la en beställning..

#5

Postad 16 december 2008 - 18:04

Unregisteredc129f0b7
  • Unregisteredc129f0b7
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Där fick jag veta nåt nytt..
Det var inte länge sedan jag beställde en kamera just från Kameraexperten, tyckte det funkade väldigt väl då men jag verkar ha hunnit precis före allt krångel. :wub:

#6

Postad 16 december 2008 - 18:13

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Bra,
Nu kan ni guida det svenskafolket igenom företags träsket.
perfekt :wub:

#7

Postad 16 december 2008 - 18:39

Ronnie1971
  • Ronnie1971
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning den 3 dec och betalade via internet, har inte fått något ännu!! Jag har försökt kontakta via mail och telefon men "kundtjänst" är död!! Jag kommer att polisanmäla ärendet i morgon. :wub: :P

#8

Postad 16 december 2008 - 19:01

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
I dessa kristider ska man nog va väldigt försiktig med att betala i förskott för en vara, även till de "större" firmorna...

#9

Postad 16 december 2008 - 20:03

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Bra jobbat Prisjakt, bra upplysning för oss konsumenter.

#10

Postad 16 december 2008 - 20:18

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
5-6 timmar efter Pricerunner med ungefär samma information men bättre sent än aldrig! B)

#11

Postad 16 december 2008 - 21:11

tomased
  • tomased
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
ja verkar var noll seriöst. Beställde nikon d60 kit för 5070 :- 3/12 betalt o klart förtfarande inte en pryl.
Kontaktade Nikon för att höra om de levererade kameror men ke var inte kund hos dem.
Dessa pengar krävde jag nu ikväll att de sätter in på konto får se vad som händer annars polisanmälan
Vad det nu hjälper
tomased

#12

Postad 16 december 2008 - 21:31

sm6skz
  • sm6skz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Bra Prisjakt!
Handla inte hos okända småhandlare. Och betala aldrig i förskott!
Passar på att rekommendera Dustinhome. Har handlat och ger dem toppbetyg i alla avseenden.
Snabb leverans, ok priser, snabb respons på mailfrågor, och även superseriösa när jag hade lite småproblem vid ett tillfälle. Deras sätt att jobba överträffar mina förväntningar i alla stegen.
Dustin har ju både faktura, kreditköp, kortbetalning etc- bara att välja. Funkar klockrent!

#13

Postad 16 december 2008 - 21:54

Nina41
  • Nina41
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ja ,det är bara att inse att jag blivit lurad på min dotters julklapp.Tyvärr gjorde jag en direktbetalning...någon som vet hur man går tillväga för att få pengarna tillbaka.Vid kortbetalning brukar ju banken kunna hjälpa till.Vet ej hur det är med direktbetalning via Swedbank..
Jag har såklart mailat Kameraexperten om att jag vill ha pengarna tillbaka..men nu svarar de inte ens.Fick svar förut att leveransen var försenad men skulle skickas idag 16/12..,men det verkar de inte gjort..satt och grät innan..fy fan vilken julklapp B)

#14

Postad 16 december 2008 - 22:23

mattiassöderlund
  • mattiassöderlund
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kollade igenom butiken, ALLA artiklar finns i lager,,, bara en sån sak B)

#15

Postad 16 december 2008 - 23:19

To_Be
  • To_Be
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ett ganska dyrt objektiv jag är intresserad av är billigast på Kameraexperten, men jag bestämde mig för att inte handla hos dem på grund av alla negativa omdömen på senare tid. Ville inte förskottsbetala under dessa omständigheter, valde istället en annan leverantör med fysisk butik i Stockholm. Prisskillnad 1000 spänn, men att få objektivet i handen över disk var värt mycket.

Tack alla Prisjakts användare för er feedback, och tack till er som jobbar hos Prisjakt för en god service. Ni gör verkligen en insats för konsumenten. Hoppas att Kameraexperten skärper sig till sist, men det verkar inte troligt?

#16

Postad 16 december 2008 - 23:55

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Ja ,det är bara att inse att jag blivit lurad på min dotters julklapp.Tyvärr gjorde jag en direktbetalning...någon som vet hur man går tillväga för att få pengarna tillbaka.Vid kortbetalning brukar ju banken kunna hjälpa till.Vet ej hur det är med direktbetalning via Swedbank..
Jag har såklart mailat Kameraexperten om att jag vill ha pengarna tillbaka..men nu svarar de inte ens.Fick svar förut att leveransen var försenad men skulle skickas idag 16/12..,men det verkar de inte gjort..satt och grät innan..fy fan vilken julklapp B)


Står i en annan tråd,men maila o avbeställ,så tar det upp till 3 dagar tills du har dina pengar tillbaka.

#17

Postad 17 december 2008 - 00:13

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Står i en annan tråd,men maila o avbeställ,så tar det upp till 3 dagar tills du har dina pengar tillbaka.

Vill bara inflika att en butik har upp till 30 dagar på sig att returnera pengarna.

#18

Postad 17 december 2008 - 01:54

Unregistered0d28dc02
  • Unregistered0d28dc02
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Beställde en mobiltelefon den 8:e december, har inte fått orderbekräftelse samt att inga mejl jag skickat har besvarats. Får väl höra av mig till VISA.

#19

Postad 17 december 2008 - 08:29

Ronnie1971
  • Ronnie1971
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Här kan ni få info om företaget!!
http://www.allabolag.se/5567191365

#20

Postad 17 december 2008 - 08:47

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Om man har betalat med VISA så brukar dom hjälpa till i sådana här fall.
Finns färdiga blanketter för detta.

*** Avlägsnade en oförarglig men i sammanhanget onödig kommentar (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 17 december 2008 - 08:55.


#21

Postad 17 december 2008 - 12:05

gamefreak
  • gamefreak
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Här kan ni få info om företaget!!
http://www.allabolag.se/5567191365


Riktigt fina siffror B)

#22

Postad 17 december 2008 - 16:18

Nina41
  • Nina41
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nu har jag polisanmält Kameraexperten,tyvärr har jag läst i nåt forum att de ,enligt Nordea har konkat..håller på att undersöka med banken om man på nåt sett kan få pengarna tillbaka eftersom jag gjort en direktinbetalning..men det är väl inget större hopp om det.
###### nötter!!!


#23

Postad 17 december 2008 - 16:18

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Usch ligger ute med 15 laxar Men jag låter mig inte nedslås för det Beställde en likadan 50tums plasma från Fyndbörsen, Vis av tabben man gjorde att handal hos KE ringde jag Fyndbörsens kundtjänst några gånger kommer fram varje gång snabbt och enkelt
Fick min nya tv idag... ska precis börja packa upp den. Hoppas jag får igen mina pengar bara från KE då är det frid och fröjd, det löser sej säkert på något sätt men är beredd på en fight även om den kan bli tuff och lång... Polisen börjar väl få många anmälningar på Kameraexperten så de bör väl åka dit och se vad det är för ena jyckar vi har att göra med...God jul alla

#24

Postad 17 december 2008 - 17:03

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Som sagts, undvik att göra direktbetalningar. Detta för att det inte finns nåt sätt alls att reklamera och få tillbaka pengarna utan det går rätt in på säjarens konto och är borta för alltid.

#25

Postad 17 december 2008 - 17:44

Domnerus
  • Domnerus
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Min tjej gjorde intet ont anande en beställning av en mobiltelefon för kanske 10 dagar sedan. På den tänkta leveransdagen makulerades ordern av Kameraexperten, men den utlovade återbetalningen av pengarna har vi inte sett röken av... sedan dess har det varit locket på från deras sida.

#26

Postad 17 december 2008 - 18:58

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att websidan fortfarande är öppen, verkar även som att det går att bestaälla ??

#27

Postad 17 december 2008 - 19:10

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Nej det verkar inte vara några problem att beställa saker därifrån... Gick att klicka 'köp', gick att klicka 'kassa' och gick att klicka 'beställ' Sen skulle man fylla i användaruppgifter och då avbröt jag själv. Står heller inget på deras hemsida att de skulle ha någon form av problem överhuvudtaget.

#28

Postad 17 december 2008 - 19:54

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Lägg av och uppmana till brott i denna tråden, håller ni er inte till reglerna som kommer tråden att låsas och medlemmar att varnas!

Är ni missnöjda så polisanmäl istället för att komma här med diverse hot som ändå inte gör någon nytta mer än att ni förlöjligar er själva.

Edit: Diverse stavfel

Redigerat av Berggren, 17 december 2008 - 19:54.


#29

Postad 17 december 2008 - 20:12

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Lägg av och uppmana till brott i denna tråden, håller ni er inte till reglerna som kommer tråden att låsas och medlemmar att varnas!

Är ni missnöjda så polisanmäl istället för att komma här med diverse hot som ändå inte gör någon nytta mer än att ni förlöjligar er själva.

Edit: Diverse stavfel

???
Jag har läst genom tråden och inte hitta nåt som ens jag med stor fantasi skulle kunna se som uppmaning till brott?
Om du däremot menar den andra tråden kan jag se lite sånt

#30

Postad 17 december 2008 - 20:17

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Att de inte syns är för att jag har dolt dem och gjort dem osynliga för er som inte är involverade i driften av minhembio.
Borde kanske ha upplyst om detta i mitt inlägg innan, men det var så självklart för mig eftersom jag ser dem ;)

Ber om ursäkt för detta och hoppas att denna förklaring kastar lite ljus över det hela.

#31

Postad 17 december 2008 - 21:13

Tejmo_M
  • Tejmo_M
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Bra jobbat, men det hade inte skadat om det hade hänt för en vecka sedan. Hade sparat många människor bekymmer... men visst, prisjakt är inte mitt företag och får agera precis hur de vill.


Instämmer helt!
När jag beställde gick jag mycket på dom användaromdömen och recensioner som visades på Prisjakt och på Pricerunner.
Kanske är en liten skärpning på sin plats.
Kanske har flera tusen snuvats på sina pengar. Kan röra sig om mång miljonbelopp!

#32

Postad 17 december 2008 - 23:22

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

  • 413 inlägg
  • 0

Instämmer helt!
När jag beställde gick jag mycket på dom användaromdömen och recensioner som visades på Prisjakt och på Pricerunner.
Kanske är en liten skärpning på sin plats.
Kanske har flera tusen snuvats på sina pengar. Kan röra sig om mång miljonbelopp!


Jag blev blåst... men inte fan är det väl prisjakts fel? Nää... är man oförsiktig så får man ta ansvar för det också. Har gjort en polisanmälan idag. 11414 ringer man btw. Sedan är det bara att vänta och se.

Jävligt bra gjort av prisjakt att reagera på det sätt dom gjort imo. Kudos till er grabbar. God jul.

#33

Postad 18 december 2008 - 04:18

Hagis2k
  • Hagis2k
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag får en känsla av att de bakom detta ljusskygga företag är ute efter att försöka "sälja" saker som inte existerar,
så när de har fått in tillräckligt med pengar så kommer de säkerligen att fly landet eller något i stilen med detta.

Det sjuka är ju att de tex har 3st a4 sidor med annonser i Digital Foto !

Mig veterligen är inte en sådan sida direkt billig...
så man blir ju lite fundersam...

#34

Postad 18 december 2008 - 08:55

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

  • 413 inlägg
  • 0

Jag får en känsla av att de bakom detta ljusskygga företag är ute efter att försöka "sälja" saker som inte existerar,
så när de har fått in tillräckligt med pengar så kommer de säkerligen att fly landet eller något i stilen med detta.

Det sjuka är ju att de tex har 3st a4 sidor med annonser i Digital Foto !

Mig veterligen är inte en sådan sida direkt billig...
så man blir ju lite fundersam...


Underligt eller hur.
Antingen rör det sig om riktiga proffs? eller något riktigt blåst jävel. Eller ja...
3st a4sidor senare får man ju lätt för sig att detta inte rör sig om någon blufffirma eller?
Smart...

#35

Postad 18 december 2008 - 12:08

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Jag blev blåst... men inte fan är det väl prisjakts fel? Nää... är man oförsiktig så får man ta ansvar för det också. Har gjort en polisanmälan idag. 11414 ringer man btw. Sedan är det bara att vänta och se.

Jävligt bra gjort av prisjakt att reagera på det sätt dom gjort imo. Kudos till er grabbar. God jul.

Jo det är bra att Prisjakt agerar efter att användarna uppmärksammat något som detta. Dock kan iaf jag tycka att det är Prisjakts ansvar att se till att de företag som annonserar genom tjänsten är legitima. Ett företag som står listat på Prisjakt med logo och direktlänk till produkter kan mycket väl tolkas vara godkända av Prisjakt. Detsamma gäller Digital Foto med sina annonser, de ger konsumenten intrycket att butiken är legitim.

Synd bara att Prisjakt, Pricerunner samt Sweclockers måste vänta till den stora skadan redan är skedd innan de agerar (vilket jag kan förstå då även legitima företag kan ha problem med leveranser och överbelastning kring jultider).

Hoppas att alla drabbade får tillbaka sina pengar.

#36

Postad 18 december 2008 - 13:36

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Dock kan iaf jag tycka att det är Prisjakts ansvar att se till att de företag som annonserar genom tjänsten är legitima.

Vilka lagbrott, som Prisjakt borde ha upptäckt, begick Kameraexperten i Sverige AB?

#37

Postad 18 december 2008 - 14:24

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Vilka lagbrott, som Prisjakt borde ha upptäckt, begick Kameraexperten i Sverige AB?

Nu talade jag inte enbart om KE utan svarade på inlägget om huruvida prisjakt har något ansvar. Att Prisjakt först listat priserna som alternativa sedan även tagit bort dem tyder ju på att de tar ansvar för butikerna som finns med i jämförelserna.

Som jag tidigare skrev kan en betalande butik som har logo och direktlänk till produkter genom prisjakt se ordentlig ut för användaren. Detta tycker jag ger Prisjakt ett visst ansvar att kontrollera butikerna som betalar för denna tjänst.

Nu verkar inte KE haft någon anmärkning vare sig hos Polisen, Kronfogden, Mastercard, Skatteverket eller Bolagsverket. Detta gör det svårare för tjänster som prisjakt och pricerunner att kunna agera innan användarna råkar illa ut.

#38

Postad 18 december 2008 - 14:37

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Det sjuka är ju att de tex har 3st a4 sidor med annonser i Digital Foto !

Mig veterligen är inte en sådan sida direkt billig...
så man blir ju lite fundersam...

det är billigt om man får en faktura ... med 30 dagars betalning ... som växer till 60 innan det blir inkasso ... och företaget sedan går i putten. ;)

#39

Postad 18 december 2008 - 15:30

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Nu talade jag inte enbart om KE utan svarade på inlägget om huruvida prisjakt har något ansvar. Att Prisjakt först listat priserna som alternativa sedan även tagit bort dem tyder ju på att de tar ansvar för butikerna som finns med i jämförelserna.

Som jag tidigare skrev kan en betalande butik som har logo och direktlänk till produkter genom prisjakt se ordentlig ut för användaren. Detta tycker jag ger Prisjakt ett visst ansvar att kontrollera butikerna som betalar för denna tjänst.

Nu verkar inte KE haft någon anmärkning vare sig hos Polisen, Kronfogden, Mastercard, Skatteverket eller Bolagsverket. Detta gör det svårare för tjänster som prisjakt och pricerunner att kunna agera innan användarna råkar illa ut.


Det luriga är ju att verksamheten verkar ju ha fungerat ypperligt tills helt plötsligt. Tittar man på recensionerna är ju alla jättenöjda till plötsligen en dag då alla börjar sätta 1:or. Vad var det som hände hos KE? Något måste ju uppenbarligen ha hänt och det är nog mycket svårt för Prisjakt att kunna "förutspå" detta. Var drar man gränsen? Att en person sätter en 1:a, att två gör det, att 100 gör det osv.

Prisjakt är ju ett sätt att hitta ställen att handla på, vare sig det är det billigaste eller kanske det som har fått bäst omdöme. Väljer man att använda den här typen av tjänster får man nog också acceptera att man får hålla koll på om leverantören är ok eller ej.

Låt säga att Elgiganten skulle gå samma väg som KE, skulle då Posten ha anvar i ditt köp därför att de bar hem reklamutskicket som du nappade på?

Jag skulle tro att Prisjakt gör vad de kan för att inte den här typen av saker skall hända eftersom det inte direkt gynnar deras affärsidé, men vilket ansvar de har det kan man ju diskutera...

Som reflektion kan nämnas att jag för inte så länge sedan köpte en vara via Fotokunden istället för just KE, trots 1,5 ggr priset, eftersom jag blev misstänksam när priset hos KE var 800 kr och näst lägsta låg på 1100 kr.

/A

#40

Postad 18 december 2008 - 15:35

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Expressen har en skaplig artikel om KA.

#41

Postad 18 december 2008 - 16:17

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Mycket bra att den dök upp där . ;)

#42

Postad 18 december 2008 - 16:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Aftonbladet har vaknat också

#43

Postad 18 december 2008 - 17:02

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
japp http://www.aftonblad...ticle4029155.ab

#44

Postad 18 december 2008 - 18:28

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Nån som har koll på bakgrunden till bedrägeriet? Allt låter ju väldigt konstigt. Det som idag kallas kameraexperten kan ju inte riktigt vara samma företag som det som fick hyggliga betyg tidigare? Har de bytt ägare och tagits över av bedragare??

I vilket fall som helst så börjar det nog bli hög tid att undvika förskottsbetalningar med kort framöver. De rena bedragarna må vara få, men i finanskrisens spår så är det många firmor som kommer att gå omkull framöver. Även såna som har fått goda betyg på Prisjakt. Försäljningen inom elektronikhandeln rasar rätt rejält för tillfället.

#45

Postad 18 december 2008 - 18:55

mull
  • mull
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Söndagen den 5/10 beställde jag en Nikon Nikkor AF-S DX 18-200/3,5-5,6 G VR IF-ED från Kameraexperten.se.

Den 7/10 (tisdag) kunde jag hämta ut linsen på mitt postkontor.

Inga problem alls. 6099 kr inkl frakt kostade kalaset.



Hade tänkt lämna positiv feedback åt dem (registerade mig här då, men man får ju inte lämna recensioner förrän efter 30 dagar), men om de tagits över så vill jag ogärna bidra med positiva omdömen som vilseleder andra. Jag har i vilket fall bara positiva erfarenheter av kameraexperten. Tänkte köpa min nya kamera där, men nu vet det katten om man vågar. Får avvakta mediacirkusen och pejla läget antar jag.

Redigerat av mull, 18 december 2008 - 18:56.


#46

Postad 18 december 2008 - 19:36

Unregistered98c83223
  • Unregistered98c83223
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Gör så här för att få pengar i avvaktan på utredning!

Jag råkade ut för samma sak som många av er andra. Beställde en Nikon D60 den 6 dec när det bara var positiva kommentarer om företaget. I går kväll, efter att ha försökt att få kontakt med KE för att få besked om varför kameran aldrig dök upp, gick jag återigen in på Prisjakt och såg till min förfäran att recensionerna nu brakat i botten!

Eftersom jag betalat i förskott via min internetbank (Handelsbanken) tog jag kontakt med dem idag. De ordnade så att jag fick tillbaka mina pengar i avvaktan på utredningen. För er som vill ha era pengar innan jul rekomenderar jag er att kontakta er bank. Pengarna är inte förlorade!

#47

Postad 18 december 2008 - 20:59

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Har själv inte handlat av kameraexperten, men råkade se ett inslag på ABC angående detta efter att ha läst om det här, se länken till sändningen nedan.

http://svt.se/svt/ro...i...546&d=35807

#48

Postad 18 december 2008 - 21:32

teknikdåren
  • teknikdåren
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har turligt nog fått tillbaka de bokade pengarna endast ett dygn efter det att vi annullerade ordern den 16 dec.
Dagen efter, den 17 dec. fanns pengarna åter och vi tycker att vi vunnit en riktig högvinst.
Vi räddade "klappen" och julen genon att ta kontakt med Cyberfoto, dom fixade och trixade, kom tillbaka via mejl och telefon med raka generösa besked om lev. kostnader och varor till priser som är i stort som Kameraexpertens.
Vilket bemötande och service, testa detta företag vid ert nästa köp!!

#49

Postad 18 december 2008 - 21:33

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Har handlat en enda gång via nätet och de var på dackonline.se, låg ute med ca 4000 kr i förskotsbetalning och aldrig har jag ångrat mig så mycket med att betala i förskott. Hur som helst fick jag prylarna, men aldrig igen.

#50

Postad 18 december 2008 - 23:10

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Har handlat en enda gång via nätet och de var på dackonline.se, låg ute med ca 4000 kr i förskotsbetalning och aldrig har jag ångrat mig så mycket med att betala i förskott. Hur som helst fick jag prylarna, men aldrig igen.



Jag har handlat en hel del på nätet och gör oftast mycket hellre det än att stå och dividera med okunniga och dryga säljare om bl a varför de tycker att jag ska köpa en helt annan produkt än den jag redan bestämt mig för efter mycket avvägande.

Handla på nätet går ofta före att handla i butik för mig och jag bor ändå i Stockholm med en massa butiker i min närhet, vissa produkter som t ex kläder är ju dock inte så optimalt att handla på nätet, så de köper jag i butik, men hemelektronik brukar vara bra.

Jag har importerat prylar för tusentals kronor från både USA och Tyskland och har aldrig haft några problem.

Det gäller dock att använda common sense och helst googla lite på firman om man inte har någon erfarenhet av dem, jag skulle själv t ex aldrig köpa från en firma som endast har en box adress på sin site som i detta fall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.