Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Android apps/spel *

507 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 26 december 2010 - 15:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
har nu fått möjlighet att testa swype, och måste säga att jag är rejält besviken. kan nån förklara varför detta på något sätt skulle vara bättre än slideit?

slideit är för det första släppt (bara det är en stor poäng gentemot swype).
slideit har svensk layout.
i slideit behöver man inte snurra runt bokstäver för att nåt ord råkar ha en dubbelbokstav.

slideit är absolut inget perfekt tangentbord (saknar en del grejer som finns i andra tangentbord t.ex swiftkey som jag utvärderar just nu), men att det skulle vara sämre än swype är ju bara löjligt. så nån får gärna förklara vad som gör swype bättre.

#352

Postad 29 december 2010 - 10:42

marw77
  • marw77
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

har nu fått möjlighet att testa swype, och måste säga att jag är rejält besviken. kan nån förklara varför detta på något sätt skulle vara bättre än slideit?

slideit är för det första släppt (bara det är en stor poäng gentemot swype).
slideit har svensk layout.
i slideit behöver man inte snurra runt bokstäver för att nåt ord råkar ha en dubbelbokstav.

slideit är absolut inget perfekt tangentbord (saknar en del grejer som finns i andra tangentbord t.ex swiftkey som jag utvärderar just nu), men att det skulle vara sämre än swype är ju bara löjligt. så nån får gärna förklara vad som gör swype bättre.


Jag kör swype och jag har svenskt tangentbord. det är inte alltid man behöver snurra runt bokstämerna för att få två den gissar oftast rätt om inte så får man upp ett flertal att välja mellan.
Finns en massa tips på swipes hemsida som kan vara bra att veta http://swypeinc.com/tips-tricks.html
Jag har en galaxy s

#353

Postad 31 december 2010 - 20:15

mgh
  • mgh
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

PhoneMyPC
Gmote
Unifiedremote, http://www.swedroid....ead.php?t=13410


Kan rekommendera Gmote, enkelt att installera och sen köra

#354

Postad 12 januari 2011 - 15:44

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Så klart måste jag tipsa om MinHembio-appen som jag har utvecklat. Den påminner om Tapatalk och låter dig läsa forumet, marknaden och nyhetsflödet. Självklart kan man lägga till sina favorittrådar och favoritforum så att man lätt kommer åt dem.

QR-kod:
Bifogad fil  QR.png   490bytes   0 Antal nerladdningar
Appen har en egen tråd för diskussioner: https://www.minhembi...howtopic=276627

Redigerat av Sigma78, 12 januari 2011 - 15:50.


#355

Postad 13 januari 2011 - 10:13

Unregisteredd8624e75
  • Unregisteredd8624e75
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Finns en grym komma ihåg födelsedagar applikation.

Man söker på personer (ska vara över 16 år) och kan enkelt lägga till personens födelsedag i kalendern.

http://www.androlib....agar-qwFBi.aspx

#356

Postad 20 januari 2011 - 14:48

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Haypi Kingdom. Suveränt litet spel som inte bara går ut på att bygga ut resursproducenterna utan ställer krav på att du planerar, tänker taktiskt och är smart vid striderna. Du kan alltså vara med i striden och ge dina trupper order... kul!

Den som vill testa detta spel ger jag ett litet tips. Använd de coins du får till att köpa tre guld nuggets. Sälj en av dem för 30 000 på marketplace och behåll de andra två för framtida levlande.

Jag heter DaemonumX om det är någon som vill söka upp mig. Spelar på server 38.

EDIT: Förresten: Någon som spelar Spectral Souls? Ser kul ut och verkar kräva 1,5 Gb utrymme... kostar ca 70 kronor om jag minns rätt. Är det något att ha??

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 20 januari 2011 - 14:49.


#357

Postad 24 januari 2011 - 12:30

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Någon som använder sig av Facebook places? Jag får det inte att fungera, hittar inte rätt adress och kan inte lägga till egna punkter?

#358

Postad 27 januari 2011 - 09:52

Unregisteredd8624e75
  • Unregisteredd8624e75
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Nu finns en ny version av födelsedagar! Den nya versionen heter 1.5 och dessa funktioner finns i dagsläget:

- Söka på personer över 16 år
- Lägga till personers födelsedagar i kalendern
- Välja hur många år födelsedagen ska sparas i kalendern
- Visa personens adress på karta
- Lista på sparade födelsedagar som kan sorteras på dagar till födelsedag, förnamn samt efternamn
- Widget som visar de 3 nästkommande födelsedagarna.
- Möjlighet att välja svart eller vit bakgrund på widget samt uppdateringsfrekvens


Se screenshots och läs mer här!
http://fodelsedagar.wordpress.com/

//henkepenka

#359

Postad 03 februari 2011 - 22:12

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Har letat efter nåt Internet Security / AntiVirus för Andrioder ett tag nu, men idag - på den nya sajten för Andriod Market, så hittade jag äntligen AVG Antivirus.

https://market.andro...d=com.antivirus

AVG Antivirus är fritt, och skyddar även din Android på andra sätt än bara just som AntiVirus.

Kan installeras automatiskt direkt i din Fån från den där webbsajten.

#360

Postad 03 februari 2011 - 22:33

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Nu finns en ny version av födelsedagar! Den nya versionen heter 1.5 och dessa funktioner finns i dagsläget:

Skiten ( ? :) ) låser sig när man trycker på Inställningar ...
Så den avinstallerades!

Sen borde den vara kopplad till t ex Google Contacts, så man kan plocka födelsedatan ur nåt fält från just Google Contacts.

Men tyvärr så har då inte jag fått just fältet Birthday från Google Contacts att synca med min SE Xperia X8.

Mängder av andra fält kommer med - även sådana som inte syns som Default på Contacts - men alltså inte just Birthday-fältet, av någon för mig outgrundlig anledning ...

Nån annan som har en SonyEricsson Android och använder Google Contacts som adressbok, som lyckats få med Birthday-fältet?

Android 2.1. har min X8.

#361

Postad 04 februari 2011 - 13:33

Unregisteredd8624e75
  • Unregisteredd8624e75
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Ny version ute av Födelsedags-appen! (1.6)

http://fodelsedagar....04/version-1-6/

//henkepenka

#362

Postad 17 februari 2011 - 16:38

Unregisteredd8624e75
  • Unregisteredd8624e75
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Version 1.8 är nu släppt!

Många nya funktioner! Bland annat att lägga in födelsedagar manuellt!

http://fodelsedagar.wordpress.com

//henkepenka

#363

Postad 17 februari 2011 - 22:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Har problem med facebook-vänner i min htc legend, i facebook för android syns inte vad mina nyligen tillagda vänner gör, jag får inte heller upp dem så jag kan koppla dem i telefonboken, vilket jag vill, nån som har nån lösning på det.

I appen sociable ser jag allt, men hjälper ju inte vid koppling till telefonboken, och med nya vänner menar jag dem jag lagt till senaste veckan eller så.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 17 februari 2011 - 22:34.


#364

Postad 18 februari 2011 - 15:38

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Music Online Lite

Så bra att det kan inte vara sant (läs lagligt). Någon som vet vad som ligger bakom appen? Vad är principen?
;) :P :ph34r: :P ;)

#365

Postad 18 februari 2011 - 16:19

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Music Online Lite

Så bra att det kan inte vara sant (läs lagligt). Någon som vet vad som ligger bakom appen? Vad är principen?
;) :P :ph34r: :P ;)


Vete fan, men den funkar klockrent :D

#366

Postad 09 mars 2011 - 18:13

dalkullan999
  • dalkullan999
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej.
Någon som har laddat ner "anteckningar" från HTC?
Jag har gjort det men förstår inte riktigt hur man ska göra...? :)

Känner mig lite fånig, kan någon hjälpa?

Sorry, har lagt den här frågan i HTC Legend- tråden istället...

Redigerat av dalkullan999, 09 mars 2011 - 18:53.


#367

Postad 13 mars 2011 - 11:06

owtroid
  • owtroid
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Favoritappar för tillfället:
  • Bankdroid (självklart...)
  • Reseplaneraren (grymt om du åker kollektivt med Västtrafik)
  • XBMC Remote (oumbärligt om man använder XBMC)
  • Remote Launcher (mitt eget... starta program på din pc via din androidenhet, t.ex. stäng av/starta om, xbmc eller vad som helst). Remote Launcher wiki, Remote Launcher på Market

/owtroid

#368

Postad 31 mars 2011 - 18:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
En app för er som vill använda er android som tangentbord till PS3, PC eller andra saker med BT


Blueputroid

#369

Postad 01 april 2011 - 20:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Spb har nu äntligen släppt sitt spb mobile shell även för android, ni kört windows mobile 6.x kanske har varit i kontakt med programmet tidigare, för mig var det det som gjorde winmo 6.x komplett. Jag ska nu testa androidversionen och hoppas den är lika grym som windows-versionen.
Tyvärr verkar de inte ha nån testversion vilket helt klart är irriterande särskilt med ett pris på nästan 100kr
Länk till info Finns på market att köpa.


Edit/ Efter att lite snabbt ha testat så är jag övervägande possitiv, det funkar snabbt och hackfritt, inga fördröjningar eller nått som jag ibland har haft i adw. Gillar ni många homescreens, testade precis med 10 st utan problem, bara att lägga till fler efterhand, vet inte om det finns nån maxgräns, 10 gick iaf väldigt bra.

Däremot tycker jag inte att det var helt självklart hur man gjorde för att ta bort en del av standard-panelerna tex spbs klocka är en hel panel och inte en vanlig widget, däremot kan man byta klockans utseende och liknande. Valde dock att använda beautifull widget istället för att få väder och klocka på samma sida.
En nackdel till jag hittade är att man inte kan lägga ikoner och widgets var man vill, är panelen tom så lägger sig det man lägger dit överst och försöker man flytta den så åker den automatiskt tillbaka till första lediga plats.

Karusell-läget funkar smidigt och utan minsta hack. Leta efter sms i 3D funkar också väldigt fint.

Återkommer med mer när jag testat lite mer.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 01 april 2011 - 21:30.


#370

Postad 02 april 2011 - 11:14

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Spb har nu äntligen släppt sitt spb mobile shell även för android, ni kört windows mobile 6.x kanske har varit i kontakt med programmet tidigare, för mig var det det som gjorde winmo 6.x komplett. Jag ska nu testa androidversionen och hoppas den är lika grym som windows-versionen.
Tyvärr verkar de inte ha nån testversion vilket helt klart är irriterande särskilt med ett pris på nästan 100kr
Länk till info Finns på market att köpa.


Edit/ Efter att lite snabbt ha testat så är jag övervägande possitiv, det funkar snabbt och hackfritt, inga fördröjningar eller nått som jag ibland har haft i adw. Gillar ni många homescreens, testade precis med 10 st utan problem, bara att lägga till fler efterhand, vet inte om det finns nån maxgräns, 10 gick iaf väldigt bra.

Däremot tycker jag inte att det var helt självklart hur man gjorde för att ta bort en del av standard-panelerna tex spbs klocka är en hel panel och inte en vanlig widget, däremot kan man byta klockans utseende och liknande. Valde dock att använda beautifull widget istället för att få väder och klocka på samma sida.
En nackdel till jag hittade är att man inte kan lägga ikoner och widgets var man vill, är panelen tom så lägger sig det man lägger dit överst och försöker man flytta den så åker den automatiskt tillbaka till första lediga plats.

Karusell-läget funkar smidigt och utan minsta hack. Leta efter sms i 3D funkar också väldigt fint.

Återkommer med mer när jag testat lite mer.


Låter väldigt intressant detta. Körde själv detta till Qtec en gång i tiden. Ser fram emot lite mera info ;)

#371

Postad 02 april 2011 - 11:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Låter väldigt intressant detta. Körde själv detta till Qtec en gång i tiden. Ser fram emot lite mera info ;)


Finns ju lite video och bilder hos spb :P Men hittills är jag otroligt nöjd, framförallt med att man kan lägga upp många paneler och att det flyter smidigt, Dock har den hängt sig en gång så jag fick starta om telefonen men tror mer det berodde på mina tester än på spb. Leker man mycket så finns det ju alltid en risk att man ställer till det :D

Spb skickar också med lite egna widgets tex 3d-sms, nån egen kalender-widget och lite annat, bara skal som kopplas till ditt standardprogram.

Generellt sett funkar det precis lika bra som i windows mobile. Saknar dock lite inställningsmöjligheter, finns i dagsläget inga alls inställningar att göra mer än att lägga till ta bort paneler då. Iaf har inte jag hittat fler.

#372

Postad 02 april 2011 - 11:34

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Finns ju lite video och bilder hos spb ;) Men hittills är jag otroligt nöjd, framförallt med att man kan lägga upp många paneler och att det flyter smidigt, Dock har den hängt sig en gång så jag fick starta om telefonen men tror mer det berodde på mina tester än på spb. Leker man mycket så finns det ju alltid en risk att man ställer till det :D

Spb skickar också med lite egna widgets tex 3d-sms, nån egen kalender-widget och lite annat, bara skal som kopplas till ditt standardprogram.

Generellt sett funkar det precis lika bra som i windows mobile. Saknar dock lite inställningsmöjligheter, finns i dagsläget inga alls inställningar att göra mer än att lägga till ta bort paneler då. Iaf har inte jag hittat fler.


Ok. Har skrivit ut manualen och såg att man kan ha max 16 panels. Verkar som sagt vara ett intressant skal. Och som du skriver, när man håller på att "leker" så finns det risk för att saker och ting hänger sig. Men man är ju rätt nyfiken i början :P

#373

Postad 02 april 2011 - 11:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ok. Har skrivit ut manualen och såg att man kan ha max 16 panels. Verkar som sagt vara ett intressant skal. Och som du skriver, när man håller på att "leker" så finns det risk för att saker och ting hänger sig. Men man är ju rätt nyfiken i början ;)


Tror inte jag sett nån launcher innan som klarat mer än 7 screens, hörde nånstans att det fanns nån som klarar 9, men aldrig testat.

Det jag mest saknar i inställningsväg är att kunna ändra storlek på widget, ställa in antal kolumner och rader, samt att inte kunna lägga sina genvägar och widgets längst ner på en tom skärm :D

Det fina med android är ju att man kan ha sin gamla launcher kvar och snabbt växla tillbaka om man inte skulle vara nöjd, lite surt dock om man betalt 94:- och inte är nöjd, men nån måste ju ta risken :D Dessutom om det inte funkar bra så kan man ju hoppas de blir bättre då slipper man ju betala då :P

Dock har man alltid 24h på sig att avinstallera programmet och få sina pengar tillbaka.

#374

Postad 02 april 2011 - 14:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
nån som har tips på en bra agenda kalender widget? slängt in oxygen rom och där finns inget förutom googles widget, och den är varken agenda eller särskilt bra ;). har letat runt lite men hittar inget speciellt bra ;/

#375

Postad 02 april 2011 - 16:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

nån som har tips på en bra agenda kalender widget? slängt in oxygen rom och där finns inget förutom googles widget, och den är varken agenda eller särskilt bra ;). har letat runt lite men hittar inget speciellt bra ;/

Jag kör med Jorte och är rätt nöjd med den

#376

Postad 02 april 2011 - 22:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

nån som har tips på en bra agenda kalender widget? slängt in oxygen rom och där finns inget förutom googles widget, och den är varken agenda eller särskilt bra ;). har letat runt lite men hittar inget speciellt bra ;/


Jag använder en som heter kort & gott Agenda Widget, funkar utmärkt och gott om inställningar.

#377

Postad 03 april 2011 - 09:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är det denna du menar?
blir aldrig riktigt kompis med den =/

#378

Postad 03 april 2011 - 10:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

är det denna du menar?
blir aldrig riktigt kompis med den =/



Japp, jag tycker den är rätt bra, största problemet jag haft med den är att Htc/androids kalender är så grymt ologisk att ställa in. Men smaken är som baken

#379

Postad 03 april 2011 - 11:36

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag själv är på jakt efter agenda widget. Saknar verkligen Sense agenda widget efter att jag gått över till LP. Tyvärr så är alla rekommenderade i tråden widgetar minst sagt inte snygga.

EDIT: någon som vet hur man skall göra för att kunna installera Sense widgetar under LP. Apk filerna ligger ju kvar. Men installationen nekas. Hur låser man upp dem?

Redigerat av master_of_rock, 03 april 2011 - 11:40.


#380

Postad 03 april 2011 - 13:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Körde executive assistant förut, tyckte den var ganska snygg och väldigt konfigurerbar, kan visa massor med info eller bara lite beroende på hur man ställer in den, kan användas som program, widget eller lockscreen eller en kombination av dem. Finns både i gratis och proversion på market.

#381

Postad 03 april 2011 - 13:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
den var ganska najs faktiskt, och passar in ganska bra med resten av mina prylar. ska prova den några dagar tror jag

#382

Postad 03 april 2011 - 17:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

den var ganska najs faktiskt, och passar in ganska bra med resten av mina prylar. ska prova den några dagar tror jag


Märkte att de fixat buggen som fick mig att lämna den så nu har jag gått tillbaka till den. Bryr mig inte så mycket om hur widgets ser ut, funktionen är viktigast, utom när det gäller klocka/väderwidgets :) Men där är ju beatiful widgets oslagbar med alla sina teman ;)

#383

Postad 03 april 2011 - 19:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
bryr mig egentligen inte heller så mycket om hur det ser ut, men försöker hålla det clean nu. såhär ser det ut för tillfället.

vänster, mitten, höger

skulle hellre vilja ha nån lite mer stilren väderwidget, men det får se ut som det gör nu. har executive assistant som lockscreen, men låter kalenderwidgeten ligga kvar för tillfället. kanske tar bort den om ett tag, eller så tar jag bort executive assistant ;).

#384

Postad 03 april 2011 - 23:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

vänster, mitten, höger

Vad använder du för att ta screen shots?

#385

Postad 04 april 2011 - 08:56

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
shootme. kräver root.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 04 april 2011 - 08:57.


#386

Postad 04 april 2011 - 09:17

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

bryr mig egentligen inte heller så mycket om hur det ser ut, men försöker hålla det clean nu. såhär ser det ut för tillfället.

vänster, mitten, höger

skulle hellre vilja ha nån lite mer stilren väderwidget, men det får se ut som det gör nu. har executive assistant som lockscreen, men låter kalenderwidgeten ligga kvar för tillfället. kanske tar bort den om ett tag, eller så tar jag bort executive assistant ;).


Väderwidgeten, är det Snowstorm? Den körde jag in i går, men den beter sig jäääävligt weird. Har uppdaterat sig 45 gånger hittills (kanske har satt för kort frekvens?), och då 41 av gångerna placerat mig i Bränntorp. Problemet? Jag har aldrig varit i Bränntorp. Närmaste Bränntorp jag hittar ligger 35 km från där jag bor. Nu placerar den mig för tillfället korrekt, dock.

Men det där du har som klocka/datum/kompass/luftfuktighet, vad är det? Ser nice ut.

#387

Postad 04 april 2011 - 12:04

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag är också en gammal winmobile användare och blev glatt överraskad när jag först läste om SPB shell 3D. Håller med om det som sagts tidigare i tråden att det är tråkigt att det inte finns någon gratisversion att testa och tänkte därför tipsa om att ta hem betaversionen om man är sugen på prova utan att betala. Den innehåller inte alla funktioner som den färdiga (t.ex. saknas sms-klienten) men det är ju en beta som sagt. sök efter SPB shell 5.0 beta om du är sugen på testa innan du köper.

Jag tycker helt klart att programmet är värt de 94 kr det kostar!

#388

Postad 04 april 2011 - 15:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Väderwidgeten, är det Snowstorm? Den körde jag in i går, men den beter sig jäääävligt weird. Har uppdaterat sig 45 gånger hittills (kanske har satt för kort frekvens?), och då 41 av gångerna placerat mig i Bränntorp. Problemet? Jag har aldrig varit i Bränntorp. Närmaste Bränntorp jag hittar ligger 35 km från där jag bor. Nu placerar den mig för tillfället korrekt, dock.

Men det där du har som klocka/datum/kompass/luftfuktighet, vad är det? Ser nice ut.


det är snowstorm ja. 4x2 widgeten. kör du med gps eller att den ska hitta via mobila nätverket (eller vafan det nu är)? är det via mobil så kan det vara som så att den byter mellan stolparna kanske.

det är clock art live wallpaper.

#389

Postad 04 april 2011 - 16:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

bryr mig egentligen inte heller så mycket om hur det ser ut, men försöker hålla det clean nu. såhär ser det ut för tillfället.

vänster, mitten, höger

skulle hellre vilja ha nån lite mer stilren väderwidget, men det får se ut som det gör nu. har executive assistant som lockscreen, men låter kalenderwidgeten ligga kvar för tillfället. kanske tar bort den om ett tag, eller så tar jag bort executive assistant :D.


Jag körde förut weatherbug väderwidget, den var bara 2x1 och utan egen bakgrundsfärg så var den ganska clean.

#390

Postad 04 april 2011 - 16:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ja ganska najs faktiskt. mycket information när man går in i appen med. provar =)

#391

Postad 04 april 2011 - 21:22

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Betalade 19 SEK och fick alla widgets i LP upplåsta. Helt sjukt vad bra agenda/kalender wedgeten är där!!! Plus att man kan nu ändra storlek på widgetarna!!! Jag är SÅÅÅÅÅÅÅ NÖJD!


Andra stora nyheten idag var att PowerAmp har äntligen fått app2sd stöd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D :P :)

#392

Postad 04 april 2011 - 22:30

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag är också en gammal winmobile användare och blev glatt överraskad när jag först läste om SPB shell 3D. Håller med om det som sagts tidigare i tråden att det är tråkigt att det inte finns någon gratisversion att testa och tänkte därför tipsa om att ta hem betaversionen om man är sugen på prova utan att betala. Den innehåller inte alla funktioner som den färdiga (t.ex. saknas sms-klienten) men det är ju en beta som sagt. sök efter SPB shell 5.0 beta om du är sugen på testa innan du köper.

Jag tycker helt klart att programmet är värt de 94 kr det kostar!


Håller med. Köpte det själv idag.

#393

Postad 05 april 2011 - 07:36

Unregistered26212d6f
  • Unregistered26212d6f
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är ute efter en GTD app (getting things done) som kan synka både med min android telefon och min Mac, har ni några tips?

#394

Postad 05 april 2011 - 08:08

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hej,

Jag är ute efter en GTD app (getting things done) som kan synka både med min android telefon och min Mac, har ni några tips?


Vet inte hur det är med synkningen men du skulle kunna testa Color Note. Bra checklistor med widgetar och påminnelser.

#395

Postad 05 april 2011 - 13:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag är också en gammal winmobile användare och blev glatt överraskad när jag först läste om SPB shell 3D. Håller med om det som sagts tidigare i tråden att det är tråkigt att det inte finns någon gratisversion att testa och tänkte därför tipsa om att ta hem betaversionen om man är sugen på prova utan att betala. Den innehåller inte alla funktioner som den färdiga (t.ex. saknas sms-klienten) men det är ju en beta som sagt. sök efter SPB shell 5.0 beta om du är sugen på testa innan du köper.

Jag tycker helt klart att programmet är värt de 94 kr det kostar!


Skulle vara fint om de släppte lite fler av sina program som finns till winmo. Tex spb keyboard, Diary och phone suit Skulle vara fint att ha dem som widget så man kan se all info man behöver i ett enhetligt skal :D

#396

Postad 06 april 2011 - 00:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
För er som söker en clean calenderwidget så kanske calwidget (den från egg'n stone) kan vara något att kolla. Har inte testat den, såg den bara på xda. Finns iaf att hämta gratis på market.


Battstatt var ganska udda batteriwidget :)

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 april 2011 - 01:15.


#397

Postad 08 april 2011 - 15:42

Unregistered26212d6f
  • Unregistered26212d6f
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Vad har ni för tips för imap mail clienter (och inte K9) ?

#398

Postad 10 april 2011 - 16:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Betalade 19 SEK och fick alla widgets i LP upplåsta. Helt sjukt vad bra agenda/kalender wedgeten är där!!! Plus att man kan nu ändra storlek på widgetarna!!! Jag är SÅÅÅÅÅÅÅ NÖJD!


Andra stora nyheten idag var att PowerAmp har äntligen fått app2sd stöd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
;) :) ;)



Bra att de släppt en extra widgetapp om man vill ha poweramp på sd-kortet, många widgets ställer till problem om de installeras på sd, snygg lösning av de bakom poweramp.

#399

Postad 12 april 2011 - 09:02

Unregisteredac6c614c
  • Unregisteredac6c614c
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Kanske fel tråd, men det handlar om appar. Man är väl lite gammal modig fortfarande när det gäller nya mobiler. Men upptäckte att man kan via Android Market installera direkt till sin mobil. Sjukt bra.

#400

Postad 12 april 2011 - 18:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Kanske fel tråd, men det handlar om appar. Man är väl lite gammal modig fortfarande när det gäller nya mobiler. Men upptäckte att man kan via Android Market installera direkt till sin mobil. Sjukt bra.


Tekniken är fantastisk :P Att man dessutom kan se uppdateringar och uppdatera sina program är ännu bättre ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.