Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG PS6000 & PS8000

1200 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 50PS8000 50" Full HD (1920x1080) (TV) 1 9,03 (57) Inga priser
LG 50PS6000 50" Full HD (1920x1080) (TV) 2 8,9 (9) Inga priser
LG 50PS3000 (TV) 2 8,65 (22) Inga priser
LG 60PS8000 (TV) 3 9 (6) Inga priser
LG 50PS6500 (TV) 4 7 (1) Inga priser
24 relaterade trådar
LG 70UH700V funderingar på bilden. (2 inlägg) 7 år sedan
LG 50PS8000 vs. LG 50PK550N (27 inlägg) 11 år sedan
Skillnad mellan LG 50PS2000 och LG 50PS8000 (48 inlägg) 13 år sedan
Repad plastfilm på 50PS8000 - skaffa aldrig barn! (48 inlägg) 13 år sedan
LG60PS8000 (1 inlägg) 13 år sedan
LG 50PS3000 (196 inlägg) 13 år sedan
LG 50PS3000 RS232 (3 inlägg) 14 år sedan
LG 60PS4000? Skillnad mot PS8000? (12 inlägg) 14 år sedan
Köpråd, 46tum+, 10-30.000 kronor (21 inlägg) 14 år sedan
Vilken av dessa plamor? (39 inlägg) 14 år sedan
LG 50PS8000 eller Samsung PS50B855? (9 inlägg) 14 år sedan
Samsung eller LG plasma ?=beslutsångest (1 inlägg) 14 år sedan
LG 50PQ2000 eller LG 50PS3000? (12 inlägg) 14 år sedan
Mest prisvärda Plasman 50" (9 inlägg) 14 år sedan
LG 50PS8000 (5 inlägg) 14 år sedan
LG 60PS8000 (62 inlägg) 14 år sedan
LGPS8000 50" ? (5 inlägg) 14 år sedan
Köptips 50 tums gaming TV (38 inlägg) 14 år sedan
Panasonic TX-P50G10E vs LG 50PS8000 (58 inlägg) 14 år sedan
LG 50PS8000 vs LG50PS3000 (9 inlägg) 14 år sedan
LG 50PS8000 - kända problem? (6 inlägg) 14 år sedan
LG 60PS8000 vs Samsung LE55B650 (3 inlägg) 14 år sedan
PS6000 vs Bravia KDL W4000 (6 inlägg) 14 år sedan
WAF kontra kvalitet (1 inlägg) 14 år sedan

#1051

Postad 07 februari 2010 - 13:47

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
aaah, nu förstod jag. Jag har försökt att ändra svartnivån i SD-läge, och det går ju inte. Nu slog jag på PS3an och gick in och ändrade inställningarna. Så nu funkar det.

#1052

Postad 07 februari 2010 - 19:08

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Tänkte fråga om hur ni upplever era temporära inbränningar. Har en liten herre i familjen som gillar att kolla på Nickelodeon, där en halvtimmes tittande renderar en halvtimmes tittande på ett annat program innan loggan är borta. Känns inte riktigt som 2010 i mina ögon. Har ni samma upplevelse? Kör fortfarande in tv:n med låg kontrast etc.

En annan sak, har inte synat tv:n närmare förrens idag, hittade två felaktiga pixlar (en rosa och en som kör lite som den vill). Bara att hämta en ny mao, vågar man vara kall och vänta till slutet av garantitiden och hoppas på en annan modell? Två år är hiskeligt lång tid och det kanske inte finns några 50PS8000 kvar... Stör mig inte nämnvärt på de trasiga pixlarna.

#1053

Postad 07 februari 2010 - 19:09

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Har nu varit och köpt en 50PS8000 och är riktigt nöjd, men jag undrar en sak. Den ska ju vara 100Hz, men även om jag kör scart eller hdmi så visar den inte 100Hz. Den visar 50 med digitalboxen med Scart och den visar 60Hz via HDMI från macen.

Ska det va så?

#1054

Postad 07 februari 2010 - 19:35

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
-MLK-:

Jag struntade i inkörningsperiod och har haft hög kontrast från början på min PS8000. Visst är det temporära skuggor men jag störs inte av det. Mina försvinner omgående om jag växlar bild. Jag kör tv och film med HTPC med HDMI. Tittar mycket på Discovery där loggan är ganska ljus och stor, endast temporär skuggning som försvinner omgående.

Felaktiga pixlar verkar vanligt men vissa kanske inte upptäcker det. Jag har en pixel långt ut till vänster som ibland är svagt lysande och ibland blinkande. Jag gör inget åt det nu utan möjligen om det blir fler fel. Syns ändå inte på 3,5 m avstånd.

#1055

Postad 07 februari 2010 - 19:36

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0
Sök på "100Hz" så ser du tidigare svar på denna fråga.

#1056

Postad 07 februari 2010 - 20:01

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Sök på "100Hz" så ser du tidigare svar på denna fråga.


Tack för det då förstår jag.

En annan fråga. Jag har en sunkig comhembox som jag kopplar med Scart till plasman. Blir det bättre bild på de vanliga Digitalkanalerna om jag använder den inbyggda comhemboxen och köper till en CA-modul (eller vad det heter?)? Jag har inga HD-kanaler utan bara vanliga.

#1057

Postad 08 februari 2010 - 22:41

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som vet om det blir bättre bild med den inbyggda comhem-boxen än om man kör med en extern "standard"-box som ansluts med vanlig scart-kontakt?

Tacksam för svar, innan jag går och köper en CA-modul.

#1058

Postad 08 februari 2010 - 22:51

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
det ska inte va någon skillnad... det jag egentligen tycker att du ska göra med CA-Mudul pengarna e att köpa en hd box som kostar ungefär lika mkt, kan nästan garantera dig att kvaliteten blir dubbelt så bra på dem vanliga (Icke HD kanalerna) och 1000X bättre med hd kanalerna:)

#1059

Postad 08 februari 2010 - 22:54

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

det ska inte va någon skillnad... det jag egentligen tycker att du ska göra med CA-Mudul pengarna e att köpa en hd box som kostar ungefär lika mkt, kan nästan garantera dig att kvaliteten blir dubbelt så bra på dem vanliga (Icke HD kanalerna) och 1000X bättre med hd kanalerna:)


Blir verkligen bilden så mycket bättre på de vanliga digital kanalerna för att man kopplar med HDMI?

#1060

Postad 08 februari 2010 - 22:55

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen som vet om det blir bättre bild med den inbyggda comhem-boxen än om man kör med en extern "standard"-box som ansluts med vanlig scart-kontakt?

Tacksam för svar, innan jag går och köper en CA-modul.


Jag törs lova att du får mycket bättre bild med den inbyggda boxen. Jag har inte TVn själv men det kommer att vara ett lyft. Faktum är att du kan prova utan kostnad då Comhem sänder en hel del digitala kanaler gratis sedan 20 januari.

Bara att göra en kanalsökning på din TV så kommer du att få upp 1:an, 2:an, 4:an och några till utan att använda en CA-modul. Du kan alltså i lugn och ro testa hur stor skillnaden blir. Om det blir stor skillnad är det bara att köpa en CA-modul och det är rätt skönt att zappa direkt med TV:n.

#1061

Postad 08 februari 2010 - 22:58

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Blir verkligen bilden så mycket bättre på de vanliga digital kanalerna för att man kopplar med HDMI?


Jag tyckte det, hade en samsung pvr som jag kopplade med scart innan jag köpte hd boxen för 495:-. Bilden blev klart mkt bättre...

#1062

Postad 08 februari 2010 - 23:12

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag törs lova att du får mycket bättre bild med den inbyggda boxen. Jag har inte TVn själv men det kommer att vara ett lyft. Faktum är att du kan prova utan kostnad då Comhem sänder en hel del digitala kanaler gratis sedan 20 januari.

Bara att göra en kanalsökning på din TV så kommer du att få upp 1:an, 2:an, 4:an och några till utan att använda en CA-modul. Du kan alltså i lugn och ro testa hur stor skillnaden blir. Om det blir stor skillnad är det bara att köpa en CA-modul och det är rätt skönt att zappa direkt med TV:n.


Ska jag bara koppla in antennkabeln direkt i tv:n utan boxen emellan och utan CA-modul, när jag gör kanalsökningen direkt i tv:n?

#1063

Postad 08 februari 2010 - 23:44

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag törs lova att du får mycket bättre bild med den inbyggda boxen. Jag har inte TVn själv men det kommer att vara ett lyft. Faktum är att du kan prova utan kostnad då Comhem sänder en hel del digitala kanaler gratis sedan 20 januari.

Bara att göra en kanalsökning på din TV så kommer du att få upp 1:an, 2:an, 4:an och några till utan att använda en CA-modul. Du kan alltså i lugn och ro testa hur stor skillnaden blir. Om det blir stor skillnad är det bara att köpa en CA-modul och det är rätt skönt att zappa direkt med TV:n.


Testade det och det blir samma bild med den inbyggda boxen som med den externa. Kanske är så att man måste ha en HDTV box för att få lite vassare bild som "daddydj" sa.

Skulle va kul att höra flera utlåtanden om det blir bättre bild på de vanliga digitala kanalerna med en HD-box kopplad med HDMI än med en vanlig standard box kopplad med scart.

#1064

Postad 09 februari 2010 - 06:18

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Har nu plöjt hela tråden och är lite lätt förvirrad..

Har ägt en Sony Bravia LCD, de senaste 3-4 åren som jag nyss har sålt. Tv har varit okej men vill nu ha något nytt. har i nuläget 2 aspiranter och den ena är PS8000 och den andra är denna: Philips 47FPL7404H Har ingen störe vana från plasma men det känns som om bilden är varmare på nåt sätt?

Hursom, härhemma går tv´n i princip dygnet runt emellanåt pga. knepiga arbetstider, tonåringar samt inbitna tvspels ungar m.m. Alltså, pallar en plasma med detta eller är det bara å satsa på LCD? Har hänt mer än en gång att ungar springer ut och leker samt glömmer att stänga av tvn. Varvid tvn står på i 2-3 timmar med en mer eller mindre statisk tv bild... Sen detta ghosting problem so många anmärke på? Nån som har nån bild på fenomenet ifråga?

Redigerat av Greedy, 09 februari 2010 - 07:27.


#1065

Postad 09 februari 2010 - 17:47

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
matar PS8000 med hdmi från ps3. Körde uncharted 2 och under en laddningssekvens när bilden är helt svart med en ikon som snurrar i nedre högra hörnet gick jag fram och märkte att en massa pixlar fladdrar och har sig, mycket lustigt. Någon annan som märkt av samma sak?

EDIT: Tydligen kallar folk det för "dansande" pixlar.. men vad beror det på, kan man fixa det på nåt sätt?

Redigerat av ROK, 09 februari 2010 - 20:20.


#1066

Postad 09 februari 2010 - 18:35

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Har nu plöjt hela tråden och är lite lätt förvirrad..

Har ägt en Sony Bravia LCD, de senaste 3-4 åren som jag nyss har sålt. Tv har varit okej men vill nu ha något nytt. har i nuläget 2 aspiranter och den ena är PS8000 och den andra är denna: Philips 47FPL7404H Har ingen störe vana från plasma men det känns som om bilden är varmare på nåt sätt?

Hursom, härhemma går tv´n i princip dygnet runt emellanåt pga. knepiga arbetstider, tonåringar samt inbitna tvspels ungar m.m. Alltså, pallar en plasma med detta eller är det bara å satsa på LCD? Har hänt mer än en gång att ungar springer ut och leker samt glömmer att stänga av tvn. Varvid tvn står på i 2-3 timmar med en mer eller mindre statisk tv bild... Sen detta ghosting problem so många anmärke på? Nån som har nån bild på fenomenet ifråga?


Köp en billig 32" LCD åt ungarna att spela på och en PS8000 åt far att se film på.
Plasma och TV-spel är inget att rekommendera då du garanterat kommer att få inbränningar.
Så lite bestämd fadersdiktatur med indragen veckopeng etc etc om ungarna försöker sig på att koppla in TV-spelet på plasman är min rekommendation.
En bra plasma är bildmässigt, enligt mitt tycke, helt överlägsen en LCD plus att om du har en större familj så behöver du en plasma då en LCD bara visar en bra bild rakt framifrån. Kort sagt inget kiv om vem som skall sitta i mitten. En egen LCD till spelandet ökar också det på husfriden.
Skrivet helt enligt egen erfarenhet... ;)

#1067

Postad 09 februari 2010 - 20:23

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
De här dansande pixlarna uppstår på alla ingångarna på PS8000 .. wtf.. ser fördjävligt ut...

#1068

Postad 09 februari 2010 - 21:20

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

De här dansande pixlarna uppstår på alla ingångarna på PS8000 .. wtf.. ser fördjävligt ut...


Jag har läst om det men har inte sett det själv på min PS8000. Har du kalibrerat bilden eller använder du något förinställt läge?

#1069

Postad 09 februari 2010 - 21:28

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

Köp en billig 32" LCD åt ungarna att spela på och en PS8000 åt far att se film på.
Plasma och TV-spel är inget att rekommendera då du garanterat kommer att få inbränningar.
Så lite bestämd fadersdiktatur med indragen veckopeng etc etc om ungarna försöker sig på att koppla in TV-spelet på plasman är min rekommendation.
En bra plasma är bildmässigt, enligt mitt tycke, helt överlägsen en LCD plus att om du har en större familj så behöver du en plasma då en LCD bara visar en bra bild rakt framifrån. Kort sagt inget kiv om vem som skall sitta i mitten. En egen LCD till spelandet ökar också det på husfriden.
Skrivet helt enligt egen erfarenhet... ;)


Folk har spelat 7-9 timmar i sträck med stillbild i flera timmar och inte ens skymf av ghosting (efter inkörning)
LG och samsung har mer problem än andra märken som är förbi dessa (pioneer & panasonic).
Ville bara rätta dig :lol:

Men LG PS8000 verkar toppen för film & digital tv med den uber bra tv mottagaren. Men varför slå till på en ps8000? deras nyaste släpps ju snart mot en rimlig peng.

#1070

Postad 09 februari 2010 - 21:43

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Köp en billig 32" LCD åt ungarna att spela på och en PS8000 åt far att se film på.
Plasma och TV-spel är inget att rekommendera då du garanterat kommer att få inbränningar.
Så lite bestämd fadersdiktatur med indragen veckopeng etc etc om ungarna försöker sig på att koppla in TV-spelet på plasman är min rekommendation.
En bra plasma är bildmässigt, enligt mitt tycke, helt överlägsen en LCD plus att om du har en större familj så behöver du en plasma då en LCD bara visar en bra bild rakt framifrån. Kort sagt inget kiv om vem som skall sitta i mitten. En egen LCD till spelandet ökar också det på husfriden.
Skrivet helt enligt egen erfarenhet... ;)



Tackar för svaret! Blir in i LCD träsket igen då med andra ord... Ideen är god att ge ungarna en egen men då ska de oxå ha egna konsoller på rummet å helt plötsligt blir detta en dyr affär. Trodde i min enfald att inbränningsproblematiken var borta numera?! Är lite dyrt å chansa...

#1071

Postad 09 februari 2010 - 21:50

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Jag har läst om det men har inte sett det själv på min PS8000. Har du kalibrerat bilden eller använder du något förinställt läge?


Bilden är kalibrerad. Mailade NetonNet och ska se vad de säger... nåt weird är det...

#1072

Postad 09 februari 2010 - 21:55

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Men LG PS8000 verkar toppen för film & digital tv med den uber bra tv mottagaren. Men varför slå till på en ps8000? deras nyaste släpps ju snart mot en rimlig peng.


Vad är det för modell?

#1073

Postad 09 februari 2010 - 22:02

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

Vad är det för modell?


Film: http://cnettv.cnet.c...3-50081922.html

Bilder och teknisk specs: http://www.letsgodig...lg-plasma-hdtv/

och http://www.ces-show....lg/hdtv/plasma/

#1074

Postad 09 februari 2010 - 22:24

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Bilden är kalibrerad. Mailade NetonNet och ska se vad de säger... nåt weird är det...


Det är inget fel! Det är helt vanlig dither-teknik. Genom att låta pixlar blinka i olika färger uppfattar det mänsliga ögat det som olika färgnyanser.
Det är endast om man står ända framme vid TVn som man kan se denna dither-effekt, och det är inte normalt titt-avstånd. :-)

Tänk dig svart färg. Det innebär att ingen ström alls ska komma fram till pixlarna.
Med vit färg brassar man på i full styrka till alla tre subpixlarna (röd, grön och blå). När alla tre lyser i full styrka uppfattar ögat det blandade ljuset som vitt.

Tänk dig nu att TVn ska visa en mörk-mörk-mörkgrå färg. Då måste man alltså skicka på liiiiite ström till pixeln. Men så lite ström gör att den inte orkar tändas alls - alltså blir mörk-mörk-mörkgrått helt svart. Om man ökar aningens aning i strömstyrka orkar pixeln plötsligt lysa upp - men då lite för starkt.
Man har alltså en tröskel att ta sig över först. Efter det brukar man kunna finjustera ljusstyrkan från detta lägsta läge hela vägen upp till full styrka.
Men hur ska man då få till mörk-mörk-mörkgrå nyans om det blir för ljust på lägsta strömnivå? Jo, genom att blinka med pixlar i ett visst mönster så att ögat uppfattar den svarta massan som liiiiiite över helt svart, dvs mörk-mörk-mörkgrått.

Redigerat av elofu17, 09 februari 2010 - 22:26.


#1075

Postad 09 februari 2010 - 22:33

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Testade det och det blir samma bild med den inbyggda boxen som med den externa. Kanske är så att man måste ha en HDTV box för att få lite vassare bild som "daddydj" sa.

Skulle va kul att höra flera utlåtanden om det blir bättre bild på de vanliga digitala kanalerna med en HD-box kopplad med HDMI än med en vanlig standard box kopplad med scart.


sänder inte comhem SVTHD gratis? din tv har väl MPEG 4 avkodning så du borde ju inte behöva någon extern box för att kolla på HD på DVB-C.
det är skillnad mellan alla digitalboxar, så ja det kan absolut bli bättre bild med en digitalbox. sällan inbyggda boxarna ger bäst bild.

#1076

Postad 09 februari 2010 - 22:40

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Film: http://cnettv.cnet.c...3-50081922.html

Bilder och teknisk specs: http://www.letsgodig...lg-plasma-hdtv/

och http://www.ces-show....lg/hdtv/plasma/


tack!

#1077

Postad 10 februari 2010 - 10:48

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Jag har läst om det men har inte sett det själv på min PS8000. Har du kalibrerat bilden eller använder du något förinställt läge?


Det är inget fel! Det är helt vanlig dither-teknik. Genom att låta pixlar blinka i olika färger uppfattar det mänsliga ögat det som olika färgnyanser.
Det är endast om man står ända framme vid TVn som man kan se denna dither-effekt, och det är inte normalt titt-avstånd. :-)

Tänk dig svart färg. Det innebär att ingen ström alls ska komma fram till pixlarna.
Med vit färg brassar man på i full styrka till alla tre subpixlarna (röd, grön och blå). När alla tre lyser i full styrka uppfattar ögat det blandade ljuset som vitt.

Tänk dig nu att TVn ska visa en mörk-mörk-mörkgrå färg. Då måste man alltså skicka på liiiiite ström till pixeln. Men så lite ström gör att den inte orkar tändas alls - alltså blir mörk-mörk-mörkgrått helt svart. Om man ökar aningens aning i strömstyrka orkar pixeln plötsligt lysa upp - men då lite för starkt.
Man har alltså en tröskel att ta sig över först. Efter det brukar man kunna finjustera ljusstyrkan från detta lägsta läge hela vägen upp till full styrka.
Men hur ska man då få till mörk-mörk-mörkgrå nyans om det blir för ljust på lägsta strömnivå? Jo, genom att blinka med pixlar i ett visst mönster så att ögat uppfattar den svarta massan som liiiiiite över helt svart, dvs mörk-mörk-mörkgrått.


Men ffs, det ska väl inte se ut så... känns som ett styrkortsfel. Min lcd-tv ger inga konstiga artefakter som "dansande pixlar" inte heller min lcd-projektor var det något problem med. De "dansande" pixlarna uppkommer när jag ser på tv, scart, hdmi... mycket mindre vid tv-tittande, mest vid hdmi.. vilket är ju det man använder mest.

Edit: fallet är löst, är tydligen normalt på plasmor att detta förekommer. Det syns ju inte vid vanligt titt-avstånd så shit the same. Är för övrigt grymt nöjd med min PS8000.

Redigerat av ROK, 11 februari 2010 - 10:21.


#1078

Postad 10 februari 2010 - 20:10

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0
Det finns ingen webbserver som svarar på www.linusernstad.se (195.47.247.167), så jag kan inte se din bild.

Redigerat av elofu17, 10 februari 2010 - 20:11.


#1079

Postad 11 februari 2010 - 10:17

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Det finns ingen webbserver som svarar på www.linusernstad.se (195.47.247.167), så jag kan inte se din bild.


De håller på att uppdatera, men nu ska det funka.. tänkte ändå ta väck bilden, för nu är det ju löst, tack för hjälpen elofu17 och andra som hjälpte mig lösa de "dansande" pixlarnafrågan.

#1080

Postad 11 februari 2010 - 10:55

The Somme
  • The Somme
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
lite off topic: har funderat ett tag nu på antingen ps 8000 eller ps 6500. men med de nya plasmamodellerna från LG på ingång har jag valt att avvakta. någon som vet mer än vad som går att läsa i länkarna postade tidigare? de kommande modellerna är fyllda med massor av internetgrejer och andra "häftiga" funktioner men kommer de vara bättre än ps serien? någon som har en aning om vad de kommer att kosta ungefär?

#1081

Postad 11 februari 2010 - 10:59

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
köp 50ps8000, ett riktigt kap för det priset OCH bilden den levererar. Att den är snygg gör ju inte saken sämre. Har du någon konsoll, ex. ps3 så har du ju internet och mediacenter där. Jag testade bluetoothfunktionen på ps8000 för skojs skull och de funkade klockrent. Men egentligen är tv:n ju i grund och botten till för att titta på. Fick hem tv:n förra tisdagen (2/2) och kan bara säga att efter lite kalibrering så är den guld. Men som sagt, har du cashen och vill ha det senaste så finns det ju andra alternativ - men i det här fallet får du valuta för pengarna. Lycka till!

#1082

Postad 11 februari 2010 - 11:09

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jag grundade förresten mycket av mitt köp av tv (LG 50PS8000) utifrån omdömen här, efter att ha kikat på ett otal tv-apparater i butik och sist men inte minst en massa tester. En testsida som är mycket bra är den här FLATPANELS.DK

#1083

Postad 11 februari 2010 - 11:30

The Somme
  • The Somme
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
ok, tack för svar. jag gillar vad jag har sett av ps8000 väldigt mycket. men det blir inte något köp förrän om en månad kanske och då är det inte långt kvar tills de nya apparaterna släpps. jag är nyfiken på hur de står sig i jämförelse. är man kall och väntar kanske man tom kan få en ännu billigare ps8000 om man inte skulle gilla de nya. eller så tar de slut och så står man där utan haha :D

#1084

Postad 11 februari 2010 - 11:41

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Fick hem min Ps8000 igår :D Vilken klockren tv... I love it :P

#1085

Postad 12 februari 2010 - 14:23

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Köp en billig 32" LCD åt ungarna att spela på och en PS8000 åt far att se film på.
Plasma och TV-spel är inget att rekommendera då du garanterat kommer att få inbränningar.
Så lite bestämd fadersdiktatur med indragen veckopeng etc etc om ungarna försöker sig på att koppla in TV-spelet på plasman är min rekommendation.
En bra plasma är bildmässigt, enligt mitt tycke, helt överlägsen en LCD plus att om du har en större familj så behöver du en plasma då en LCD bara visar en bra bild rakt framifrån. Kort sagt inget kiv om vem som skall sitta i mitten. En egen LCD till spelandet ökar också det på husfriden.
Skrivet helt enligt egen erfarenhet... :)

Stämmer inte.Bara tillfälliga inbränningar,så kallad image retention som försvinner.Jag är en riktig gamer,ps3,xbox 360,spelar massa timmar dagligen,haft ps8000 i flera månader.inga inbränningar.gammal myt som inte gäller längre.

#1086

Postad 12 februari 2010 - 14:28

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Inbränningar inte något jag upplevt som problem, men kan det vara olika för olika exemplar.

tommyhugo

#1087

Postad 12 februari 2010 - 18:58

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
När jag ser en film på min ps8000 med BD370 så hackar bilden, det gäller bara i panoreringar.

Hela tiden med exakta mellanrum, kanske en halv sekund mellan hacken. Detta är riktigt störande då man inte får något riktigt flyt i bilden. Nån som vet vad som kan vara galet? Har ställt in blurayen på 24 hz, hittar ingenstans att ändra något i tvn.

Och en sak som retar gallfeber på mig är att jag inte hittar nån knapp för att se vilken signal tvn visar för tilfället, har inte alla apparater det?
Tex HDMI 3 1080P.

#1088

Postad 12 februari 2010 - 19:57

Unregistered59224c31
  • Unregistered59224c31
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Och en sak som retar gallfeber på mig är att jag inte hittar nån knapp för att se vilken signal tvn visar för tilfället, har inte alla apparater det?


På min LG PQ3500 trycker man på Ok-knappen så kommer det upp info om upplösning, 16:9 läge, bildfrekvens, ljudtyp mm.

#1089

Postad 12 februari 2010 - 22:53

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

På min LG PQ3500 trycker man på Ok-knappen så kommer det upp info om upplösning, 16:9 läge, bildfrekvens, ljudtyp mm.


Har testat dt men det går inte på min. Drygt.

#1090

Postad 13 februari 2010 - 00:41

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0
Vad har du för TV då? Denna tråd gäller LG PS6000 eller PS8000 och på dem är det bara att trycka på Ok-knappen så får man se ingång, zoom, upplösning, hz och ljud.
Tyvärr visar TVn inte skillnad på 24.0Hz och 23.976Hz, båda visas som "24Hz".

Angående hack i panoreringar kan jag tänka mig två anledningar:
* källan (själva filmen) är urusel, dvs den har så dålig framerate att hacken finns redan i den (dvs inget fel i varken spelare eller TV)
* filmen är gjord för PAL (25Hz) men du tvingar spelaren till att visa den i 24Hz, då måste allting beräknas om, vilket innebär att ryck uppstår.

#1091

Postad 13 februari 2010 - 09:13

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Nu står min nya PS8000 i garderoben i den nya lägenheten.
Bara målaren kan bli färdig så man kan flytta in o kolla lite film, inte kollat på film på över 2 månader nu...

#1092

Postad 13 februari 2010 - 11:42

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Vad har du för TV då? Denna tråd gäller LG PS6000 eller PS8000 och på dem är det bara att trycka på Ok-knappen så får man se ingång, zoom, upplösning, hz och ljud.
Tyvärr visar TVn inte skillnad på 24.0Hz och 23.976Hz, båda visas som "24Hz".

Angående hack i panoreringar kan jag tänka mig två anledningar:
* källan (själva filmen) är urusel, dvs den har så dålig framerate att hacken finns redan i den (dvs inget fel i varken spelare eller TV)
* filmen är gjord för PAL (25Hz) men du tvingar spelaren till att visa den i 24Hz, då måste allting beräknas om, vilket innebär att ryck uppstår.


Jag har en PS8000, när jag trycker på ok knappen får jag bara en röd ring med ett streck igenom, ingen info alls.

Källan (Filmen) bör inte vara urusel, samma fenomen på The dark knight, 300 och terminator salvation.
Om filmerna är gjorde för pal vet jag inte.
Har kollat lite mer igår och sett att det inte bara är vid panoreringar, utan så fort bilden rör sig det minsta.
Kollade även på en dvd film igår och det flöt på hur fint som helst.

#1093

Postad 13 februari 2010 - 13:02

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0
Röd ring med streck igenom har jag aldrig sett på min TV. Det låter som om du trycker på OK-knappen på din mediaspelare och inte på TVn:s fjärrkontroll. Prova att trycka på rätt Ok-knapp (för att vara 100% säker kan du trycka på Ok-knappen på höger sida av TVn istället för att använda fjärren).
...eller så har du nån nyare mjukvara i din TV som skiljer sig radikalt från min.


Om filmen är gjord för PAL eller NTSC borde stå på fodralet. Om inte borde du kunna räkna ut det ändå: Är skivan skapad för att spelas i Europa brukar det vara 25 fps. Om den är gjord för USA är det 23.976 fps.
Prova att tvinga din mediaspelare att visa den i 25 fps istället för 24 och se om det blir bättre. (helst ska man såklart ha ett auto-läge så att man inte behöver ändra detta manuellt.)

#1094

Postad 13 februari 2010 - 15:28

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Röd ring med streck igenom har jag aldrig sett på min TV. Det låter som om du trycker på OK-knappen på din mediaspelare och inte på TVn:s fjärrkontroll. Prova att trycka på rätt Ok-knapp (för att vara 100% säker kan du trycka på Ok-knappen på höger sida av TVn istället för att använda fjärren).
...eller så har du nån nyare mjukvara i din TV som skiljer sig radikalt från min.


Om filmen är gjord för PAL eller NTSC borde stå på fodralet. Om inte borde du kunna räkna ut det ändå: Är skivan skapad för att spelas i Europa brukar det vara 25 fps. Om den är gjord för USA är det 23.976 fps.
Prova att tvinga din mediaspelare att visa den i 25 fps istället för 24 och se om det blir bättre. (helst ska man såklart ha ett auto-läge så att man inte behöver ändra detta manuellt.)


Du hade rätt, jag tryckte på ok knappen på tv fjärren. Men eftersom både TV och spelare var från LG så hade tvn automatiskt aktiverat simplink så man kan styra båda maskinerna med båda fjärrkontrollerna.
Avmarkerade simplink och då fick jag fram den information jag ville ha med ok knappen.
Bildproblemet försvann också (jävligt skumt) när jag avaktiverade simplink, så nu flyter bilden precis så bra som jag vill. Ingen aning hur det kunde bli bra men ingen är gladare än jag.

Tack för hjälpen elofu!

#1095

Postad 17 februari 2010 - 11:17

Deja
  • Deja
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Testade några .mkv filer 720p från USB ingången, GRYM bild måsta jag säga!!Synd bara att man inte verkar kunna ändra på bildinställningarna när man kör från USB.
Men 1080p vägrade fungera? Undrar om det kommer någon uppdatering som fixar det...?


Har inte sett något svar på detta, men har samma problem. Har precis köpt en PS8000 och är hyfsat nöjd. Har testat att mata mkv-filer via USB-ingången både med USB-sticka och hårddisk. Det fungerar med 720p men med testade filer i 1080p får jag en "blixt" över filen och när jag trycker på att spela upp får jag att "filen är ogiltig". Filen har inte DTS-ljud.

Någon som vet vad detta kan bero på?

#1096

Postad 18 februari 2010 - 20:12

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Hyperactive, 18 februari 2010 - 20:13.


#1097

Postad 18 februari 2010 - 20:15

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

-


Och med det vill du säga?

:rolleyes:

#1098

Postad 18 februari 2010 - 20:19

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Förresten var jag inne på Elgiganten i eftermiddags. De tar 13990:- för PS8000. Lite väl saftigt va? Det var dessutom den apparat i butiken som var sämst inställd vad jag kunde se. Riktigt, riktigt sunkigt inställd. Tråkigt!

#1099

Postad 19 februari 2010 - 04:19

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Ni som kan detta? Köpte en PS2000, vad är skillnaden egentligen om man jämför med PS8000? Ja förutom lull-lull å THX läget? Är det samma apparat igrunden eller? Har förövrigt fått riktigt bra bild tycker jag! :rolleyes:

#1100

Postad 19 februari 2010 - 19:39

Linusj
  • Linusj
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Går det att få ut ljud till någon extern ljudkälla när man använder usb?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.