Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MX air mouse

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech MX Air Rechargeable Cordless Air Mouse (Möss & pekdon) 2 7,26 (22) Inga priser

#51

Postad 02 februari 2009 - 17:54

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Vad händer då om man gör så som jag beskrev att man för muspekaren från den ena skärmen till den andra? Försvinner själva pekar från skärmen när man riktar airen mitt i mellan skärmarna? :)

Det verkar som hissen inte vill gå ända upp...

Var du pekar airen i förhållande till skärmen spelar ingen roll! Det är ingen stråle som skickas ut från musen mot skärmarna. Det är ett gyro som känner av hur du rör musen i luften. En fråga, i din värld, hur skulle det funka om man la de två skärmarna på varandra?

#52

Postad 07 februari 2009 - 14:01

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Men sensen på musen på själva skärmen är väl fortfarande det den är, även om jag rör handen sakta eller snabbt. Ställer jag dom på varandra antar jag att musen hoppar upp när jag är bredvid den första eftersom windows lägger bilderna bredvid varandra när man utökar skrivbordet.

#53

Postad 07 februari 2009 - 16:37

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Men sensen på musen på själva skärmen är väl fortfarande det den är, även om jag rör handen sakta eller snabbt. Ställer jag dom på varandra antar jag att musen hoppar upp när jag är bredvid den första eftersom windows lägger bilderna bredvid varandra när man utökar skrivbordet.

Det var verkligen en pedagogisk utmaning att förklara det här för dig. Har du inte spelat Nintendo Wii?

Det jag menade med att lägga skärmarna på varandra var att de ena skärmen skulle sitta framför den andra så att den bakre alltså inte syntes. Inte att den ena skulle vara ovanför den andra. Vet inte vad du avser när du säger att musen hoppar upp (är det markören?) och sen skriver du "när jag är bredvid den första". På vilket sätt är du bredvid? Med markören, airen, handen, kroppen, mentalt?

Kan dessutom tipsa om att man kan flytta om skärmarna i inställningarna och placera dem så som de verkligen sitter i förhållande till varandra dvs. är den ena ovanför den andra kan man ställa in det i Windows.

En liten förklaring till. Vi placerar datorn och skärm i ett rum och går in med musen i ett annat rum. Stänger dörrarna mellan men tänker oss räckvidden för den trådlösa musen ändå räcker till. Om du nu i rummet utan dator och skärm rör musen uppåt och åt höger vad händer? Jo, inne i det andra rummet rör sig musmarkören uppåt och åt höger.

Fortsätter du sedan röra musen, så att markören förflyttar sig ut till kanten där den ska hoppa över till nästa skärm så kommer den hoppa över precis som om du använde en vanlig mus. Hur du står vänd i det andra rummet är irrelevant. Musen till höger = markören till höger.

#54

Postad 08 februari 2009 - 12:21

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Nu tror jag äntligen vi börjar förstå varandra lite :D Jag kanske förklarade lite dåligt hur jag menade. Jag syftade på att musen (då själva pekaren på skärmen) är bunden till de ramar skärmen har, när man då har kopplat in två skärmar i windows så läggs dom automatiskt bredvid varandra (vet inte hur andra har det men mina är så och jag har inte sett några andra inställningar men det finns säkert som du sägen) vilket utökar den ramen som själva pekaren har. Om jag då rör musen (den här gången airen) åt höger så kommer pekaren självklart att åka åt höger. Om jag då kommit fram till det stället där skrivbordet delar sig och fortsätter att dra själva airen så kommer ju såklart muspekaren att hoppa över precis som den skulle göra om jag gjorde samma sak med en vanlig mus. Problemet kommer ju då om avståndet mellan skärmarna är större än vad musen rört sig, det vill säga om pekaren hoppat över när jag pekar med airen mitt emellan skärmarna. Om jag då fortsätter att dra åt höger med airen tills jag kommer så långt att jag fysiskt pekar på den andra skärmen, så antar jag att pekaren rört sig precis lika mycket som jag rört airen. Kommer då, i det här läget när jag pekar inom ramen på den andra skärmen med airen, muspekaren att lägga sig där jag pekar med själva airen eller kommer den att ligga i kanten på skärmen för att jag dragit airen så långt åt höger att den slagit i skärmen?

Bättre än så kan jag inte förklara så du får väl fortsätta kalla mig idiot om du tycker det passar, det är lätt att vara tuff på internet så varsågod;)

#55

Postad 08 februari 2009 - 17:34

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
När pekaren kommer fram till kanten på den första skärmen hoppar den direkt över till nästa skärm. Det spelar ingen roll om skärmarna står en meter ifrån varandra. Om du rört airen framför den första skärmen på samma sätt som pekaren rört sig över den kommer airen befinna sig i tomrummet mellan skärmarna medan pekaren kommer att ha hoppat över till den andra skärmen.

Ber om ursäkt för att jag raljerat över din bristande förståelse. Jag har ju inte fattat direkt vad du frågat om.

#56

Postad 09 februari 2009 - 12:54

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Precis, tror vi är på samma nivå nu:) Det är ingen fara, antar att min beskrivning inte var den bästa;) Har faktiskt upptäckt att man kan få muspekaren att hoppa mitt på skärmen om man skakar airen, detta tror jag kan göra att det fungerar iaf så nu är airen beställd:)

Trots bristande beskrivnings så fungerar det ungefär som jag ville säga, mellanrummet stör :/ Dock så finns det en funktion som gör att man kan frysa pekaren genom att hålla ner en knapp på musen, detta gör att problem i princip inte kvarstår:)

Redigerat av RHellgren, 10 februari 2009 - 19:16.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.