Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Transformers

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Transformers: Filmen (DVD) (DVD-filmer) 2 8,35 (85) Inga priser
Transformers: Filmen - SteelBook 2-Disc (DVD) (DVD) (DVD-filmer) 2 8,46 (40) Inga priser
Transformers: Filmen - Limited Edition (DVD) (DVD-filmer) 2 8,11 (18) Inga priser
Transformers (2007) (US) (DVD) (DVD-filmer) 2 8,67 (35) Inga priser
Transformers (2007) (DVD) (DVD-filmer) 2 8,56 (72) Inga priser

#401

Postad 15 november 2008 - 15:26

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Absolut, det ser man flänga förbi på displayen med jämna mellanrum, tex när filmen startas från menyerna mfl. Du har säkert sett det blir till -6 eller +2 etc. Brukar iofs inte vara några jättedrastiska volymförändringar. Tror det har sin förklaring i hur masteringen är utförd.


ska genast starta upp filmen igen och kolla. dock tvivlar jag på det eftersom isåfall borde ju inställningen vara kvar öven ifall jag byter skiva

#402

Postad 15 november 2008 - 15:29

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Det e samma problem som diskuterats om flera filmer t.ex iron man, ett citat från den tråden men samma fråga.

** It should be noted that during my evaluation of Iron Man it was determined that the Dolby TrueHD soundtrack was activating the Dynamic Range circuitry in my Denon AVR. I recommend that users ensure that the Dynamic Range/Night Mode options are turned OFF in their receivers/processors/PS3/players so that the full audio capabilities inherent in the audio can be achieved. Denon owners will need to check this while sending the TrueHD audio bitstream to the receiver/processor. Those who are using their players to do the decoding (internally) should not be affected. **

DRC eller Night mode aktiveras först när filmen spelas upp och kan därför endast avaktiveras när filmen spelas upp, och det gäller endast filmer med Dolby true HD.


problemet är ju bara att när jag kollar på filmen så händer det inget ifall jag trycker på night mood. så jag tvivlar att det är det också eftersom det är en jädra bas. night mood ska väl främst vara för att ta bort dynamiken och basen i ljudet inte volymen? så fort jag aktiverar de i dom tre olika steken när jag tittar på dvd så hör man en stor skilnad i dynamiktapp. men jag märker inte av något av det när jag kollar transformers.

#403

Postad 15 november 2008 - 15:29

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Borde det inte vara dax för en uppföljare ( transformers 2 ) snart ?


http://www.imdb.com/title/tt1055369/

#404

Postad 15 november 2008 - 15:32

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

http://www.imdb.com/title/tt1055369/

Tack för info, då har man något att se fram emot.

#405

Postad 15 november 2008 - 15:38

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

problemet är ju bara att när jag kollar på filmen så händer det inget ifall jag trycker på night mood. så jag tvivlar att det är det också eftersom det är en jädra bas. night mood ska väl främst vara för att ta bort dynamiken och basen i ljudet inte volymen? så fort jag aktiverar de i dom tre olika steken när jag tittar på dvd så hör man en stor skilnad i dynamiktapp. men jag märker inte av något av det när jag kollar transformers.


Du har en Denon 2909 va?, kanske såg jag fel. Det heter hur som Dynamic Range circuitry på Denon.

#406

Postad 15 november 2008 - 15:51

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Du har en Denon 2909 va?, kanske såg jag fel. Det heter hur som Dynamic Range circuitry på Denon.


2808. har nu tagit fram manualen men hittar inget som heter Dynamic Range circuitry i den iallfall.

jag har nu konstaterat att spelaren inte ändrar någon inställning. jag kan sätta nightmood på filmen om jag väljer ett vanligt DB ljud. tex spanish 5.1 då tänds nightmood ikonen på förstärkaren växlar jag tillbaka till HD ljudet så försvinner ikonen och det går inte att ändra. men kan du hjälpa med hur jag kan koll Dynamic Range circuitry?

#407

Postad 15 november 2008 - 16:03

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Du har en Denon 2909 va?, kanske såg jag fel. Det heter hur som Dynamic Range circuitry på Denon.


DU är en riktig ängel. helt rätt efter lite bläddrande i menyerna hittade jag DRC som var på auto. på OFF så låter filmen som den ska göra:)

stort tack för att du har räddat min favoritfilm!!!

Hemmabioguden bless you;)

#408

Postad 15 november 2008 - 19:08

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

DU är en riktig ängel. helt rätt efter lite bläddrande i menyerna hittade jag DRC som var på auto. på OFF så låter filmen som den ska göra:)

stort tack för att du har räddat min favoritfilm!!!

Hemmabioguden bless you;)


Kul att det funka.. Jag sätter den alltid på OFF numer oavsätt när det är True HD

#409

Postad 06 januari 2009 - 14:13

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Blev så sugen igår så jag köpte BD-versionen av Transformers igår. Jämförde litet snabbt med min DVD-version i plåtbox. BD-versionen är 6 minuter längre då filmen är i 1080/24p.
Tyvärr var det samma material på 2:a skivan.

#410

Postad 10 januari 2009 - 02:51

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Vad är bra med att den är 6 minuter längre? Det är ju inga extra scener utan allt går bara ett par procent långsammare.

#411

Postad 10 januari 2009 - 02:59

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Filmmusiken spelas också upp i rätt hastighet och blir lägre. Mer bas.
Det var som natt och dag när jag växlade mellan dvd-versionen och BD-versionen. Lät som allt hamnade nästan en liten sekund under.

#412

Postad 17 juni 2009 - 12:12

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Nytt material är uppe på BD-live! Vi som äger Tranformers på BD behöver inte köpa en ny skiva. Men de som har den på DVD måste köpa den igen för att få nerladdningskoderna och får ladda ner dem genom datorn. Klippen är ganska små och ganska låg upplösning, men man ser och hör vad som händer utan problem. Vad jag längtar efter den nya filmen. Då detta berör både TF Movie 2007 och TF ROTF så tycker jag det passar bra i även denna tråd.

Nytt innehåll är:

We're Gonna Die (filmklipp från TF ROTF)
Shanghai (filmklipp från TF ROTF)
Adobe Hut (filmklipp från TF ROTF)
From the Set, Day 1 (making of TF ROTF, dag 1)
From the Set, A Day in the Shade (Shia och Megan i TF ROTF)
Maggie and Glen Introduction (Deleted Scene TF Movie 2007)
Fig Death (Deleted Scene TF Movie 2007)
Fly on the Set: Pentagon (Inspelningen vid Pentagon TF Movie 2007)
Music and Mayhem (ILM visar en del av deras arbete från TF Movie 2007)
Metal in Motion (Tester av specialeffekter till TF Movie 2007)
Stunts 101 (Stunts i TF Movie 2007)
Choose Your Weapon (Val av vapen i TF Movie 2007)
The Man on the Ice (Från design till produktion)
Voices (Rösterna i TF Movie 2007)
Audition Tapes: Megan Fox (Audition för Megan Fox, TF Movie 2007)
Traile C English (Trailer till TF ROTF)

Givetvis är det gamla materialet kvar.

#413

Postad 23 juni 2009 - 23:51

astfors
  • astfors
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Kommer precis hem efter att ha sett TROTF, och jag kan bara säga att den kickade verkligen ass! :(

#414

Postad 24 juni 2009 - 21:56

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Finns en egen tråd för uppföljaren :lol:

#415

Postad 20 november 2009 - 01:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

DU är en riktig ängel. helt rätt efter lite bläddrande i menyerna hittade jag DRC som var på auto. på OFF så låter filmen som den ska göra:)

stort tack för att du har räddat min favoritfilm!!!

Hemmabioguden bless you;)


Märkte också just att DRC var på auto, inte sett filmen än på BD men var inte så imponerad när jag skulle dema den för en polare häromdan, nu vet jag varför!

#416

Postad 20 november 2009 - 18:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Testkörde nu Transformers med lite normal filmvolym, DRC på off och nu var det mer liv i ljudet!
Nu förstår man att det är referensklass helt plötsligt :D .

Redigerat av genstruktur, 20 november 2009 - 18:57.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.