Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 14 maj 2012 - 17:35

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Sorry, glömde skriva det. Kör Android. Exakt vad gör du för att det ska funka dåligt? Ska se om jag kan tvinga fram samma symptom på min. Jag kan inte testa med spotify. MP3 har jag.


När jag skjuter reglaget fram och tillbaka reagerar enheten oftast extremt långsamt även om själva reglaget på appen reagerar direkt. Det kan ta typ 30 sekunder innan den sänkt volymen. Och när volymen går ner/upp knastrar det ibland som nålen på en dammig LP-skiva. Dessutom sker volymförändringar ibland märkligt "stötigt". När jag drar reglaget längst till vänster är det inte alltid volymen går ner i bottet överhuvudtaget. Det enda som verkar funka någonsånär är mute-knappen.

Jag har testat både via hdmi (till TV:n) och via a/v-uttaget (till ampen).

#502

Postad 14 maj 2012 - 21:52

faddersson
  • faddersson
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej.

Helt ärligt... Funkar inte denna till MAC? Kul att det står på netonnets hemsida att den funkar på MAC. Har suttit i 3 timmar med detta nu och googlat fram och tillbaka. Kommit fram till att mac os x lion 10.7 inte har samba.. Och för att detta ska funka måste man ha samba? Finns det någon lönsning till detta (förutom dem avancerade) eller blir det att utnyttja öppet köp som netonet har? Och köpa sig en annan som MAC klarar av?

#503

Postad 14 maj 2012 - 22:03

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Serviio som det står en hel del om här i tråden ska funka med Mac:
http://www.serviio.org/

#504

Postad 14 maj 2012 - 22:15

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Hej.

Helt ärligt... Funkar inte denna till MAC? Kul att det står på netonnets hemsida att den funkar på MAC. Har suttit i 3 timmar med detta nu och googlat fram och tillbaka. Kommit fram till att mac os x lion 10.7 inte har samba.. Och för att detta ska funka måste man ha samba? Finns det någon lönsning till detta (förutom dem avancerade) eller blir det att utnyttja öppet köp som netonet har? Och köpa sig en annan som MAC klarar av?

Sida 41 i användarhandboken kanske kan hjälpa dig, finns här;
http://www.wdc.com/w...4779-705062.pdf

Såg nu att detta gällde för 10.5 o 6, kanske inte 10.7? Jag är inte så hemma på OSX.
Och hittade nu även detta;

Windows-resurser Windows nätverksresurser, flertalet nätverksanslutna lagringsenheter, äldre
Mac OS-versioner före Lion, och andra enheter som använder sig av SMB/
CIFS-protokoll.

Kanske redan konstaterats tidigare i tråden. Och även hur man fixar sig en samba-delning.

Redigerat av ae_g, 14 maj 2012 - 22:23.


#505

Postad 14 maj 2012 - 22:29

faddersson
  • faddersson
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Fick inte rätt på det när jag fixade samba och förstod mig inte på serviio. Blir att jag lämnar tillbaka den imorgon och skaffar mig en d-link boxee box.. Lite synd då western digital var väldigt billig, hade väldigt fin design på menyerna, spotify och var även helt knäpp tyst.

#506

Postad 15 maj 2012 - 10:46

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

När jag skjuter reglaget fram och tillbaka reagerar enheten oftast extremt långsamt även om själva reglaget på appen reagerar direkt. Det kan ta typ 30 sekunder innan den sänkt volymen. Och när volymen går ner/upp knastrar det ibland som nålen på en dammig LP-skiva. Dessutom sker volymförändringar ibland märkligt "stötigt". När jag drar reglaget längst till vänster är det inte alltid volymen går ner i bottet överhuvudtaget. Det enda som verkar funka någonsånär är mute-knappen.

Jag har testat både via hdmi (till TV:n) och via a/v-uttaget (till ampen).


Nu har jag bytt enhet och den nya uppför sig exakt likadant vad gäller volymen. Hmmmmm....

#507

Postad 15 maj 2012 - 10:50

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Sedan igår ser jag inte låtarna i playlists på Spotify. Gör ni?

#508

Postad 17 maj 2012 - 08:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Sedan igår ser jag inte låtarna i playlists på Spotify. Gör ni?

Folk som har Spotify i sin Telia digital-tv-box verkar också ha problem med Spotify. Tror Spotify håller på med nån ändring.

#509

Postad 17 maj 2012 - 08:53

marnil
  • marnil
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Sedan igår ser jag inte låtarna i playlists på Spotify. Gör ni?


Nej, de flesta är tomma...
Sen börjar den med kompilering av mediabibliotek titt som tätt vilket gör att man inte kan titta på film för att det hackar, kul att förklara det för en femåring... :(

#510

Postad 17 maj 2012 - 14:21

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Sen börjar den med kompilering av mediabibliotek titt som tätt vilket gör att man inte kan titta på film för att det hackar, kul att förklara det för en femåring... :(

Är inte det en inställning? Har för mig att man kan styra när/om den ska kompilera mediabiblioteket.

#511

Postad 17 maj 2012 - 15:08

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Jag stängde av den där buggiga skitfunktionen. Ibland hänger sig en film när man ska spola i den och då måste hela biblioteket läsas in på nytt. Kul när man ska spola förbi introt på en film en lördagkväll...

#512

Postad 17 maj 2012 - 18:18

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vad gör jag för fel.Min dator win 7 ser wdtvlive i nätverket och jag kan skicka filer från dator till spelaren.
Men wd ser inte min dator.
Någon ide?

#513

Postad 19 maj 2012 - 03:24

Snurre77
  • Snurre77
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag önskade att denna dag aldrig skulle komma, men nu är den här. Efter att ha gjort en systemåterställning i Windows 7 Professional så har network share slutat fungera. Jag har följt de instruktioner som finns hos WDs instruktionsbok och även en del olika guider som mer eller mindre säger samma sak. Så tänkte kort sammanfatta hur situationen ser ut och vad jag har för inställningar.
  • Till att börja med kan jag säga att det är inget problem att från datorn se WDn på nätverket, fungerar fint att komma åt inkopplat USB-minne osv. Men när jag väljer network share --> windows share i spelaren hittar den inget. Samtliga enheter har HomeGroup = WORKGROUP.
  • När jag försöker öppna datorn jag vill dela ut på från min bärbara så har jag inga problem att se datorn under nätverk. När jag klickar på den så säger den dock "Det går inte att komma åt \\STATIONAR" och "Nätverksökväg kan inte hittas. Error code: 0x80070035".
    - Lucky me!
  • Kör via D-link router.
Så till mina nätverksinställningar under network and sharing center:
  • Network 3: Home Network
  • Access type: Internet
  • Home Group: Joined
  • Connections: Local Area Network
Inställningar i Advanced Network Sharing (Home):
  • Network discovery: ON
  • File and printer sharing: ON
  • Public folder sharing: OFF
  • Media streaming: OFF
  • File sharing conncetions: 128 bit encryption
  • Password protected sharing: OFF
  • HomeGroup connections: Allow windows to manage homegroup connection (recommended). (Har även provat "Use user accounts and password")
Mapp inställningar (Security ---> Permissions):
  • Everyone (Trasverse folder / execute file, List folder / read data, Read attributes, Read extended attributes, read permission)
  • Administrators (Full control)
  • Jag (full control)
Mapp inställningar (Sharing --> Advanced sharing --> permissions)
  • Share this folder: kryssad
  • Permissions: Everyone (read), Administrators (Full control).
Så hur löser jag detta problem som driver mig till vansinne!? (Svar: Se till att windows firewall är avstängd.)

------------------------------------------------------------
För övrigt fungerade network share från min laptop efter att ha satt samma inställningar som beskrivits ovan.

EDIT: Hittade felet. Efter systemåterställningen hade windows firewall gått och gjort något dumt vilket krävde att jag gick in och återställde till rekommenderade inställningar och sedan stängde av den. Låter den här långa posten ligga kvar, utifall att någon är intresserad av vilka inställningar jag haft.

Redigerat av Snurre77, 19 maj 2012 - 03:58.


#514

Postad 19 maj 2012 - 15:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vad gör jag för fel.Min dator win 7 ser wdtvlive i nätverket och jag kan skicka filer från dator till spelaren.
Men wd ser inte min dator.
Någon ide?

Brandvägg? Felaktiga inställningar på utdelade katalogerna?

#515

Postad 20 maj 2012 - 19:33

pettat
  • pettat
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag är jättenöjd med min WDTV. :)

Filmerna ligger på en 2,5" hdd kopplad direkt till boxen, en ReadyNAS Duo och resten på en Popcorn Hour med hdd som delar ut alla filmer via nätverket. Allt kopplat med tråd förutom en MacBook Pro som endast används för inköp och överföring av filmer till respektive hdd.

Det som inte fungerar för mig är att synca undertexterna under filmuppspelningen, vilket fungerade fint med Popcornen. Enligt instruktionsboken skall man kunna göra detta med vänster/höger pil.

#516

Postad 21 maj 2012 - 10:07

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag har ett par problem med Svt Play:

1) När jag kör SVT Play via Serviio - hur uppdaterar jag feedsen utan att starta om WDTV:n och/eller Serviio? Jag slog t.ex. på min WDTV igår på förmiddagen och nu när jag ska kolla på nyheter på SVT Play lyckas får jag bara se nyheterna från igår morse. Så här är det hela tiden och det börjar bli rätt irriterande. Jag har fipplat med inställningar både på WDTV:n och i Serviio, men jag hittar inte rätt.

2) Jag delar ut typ 20 feeds från Svt Play och när jag startat WDTV:n och väljer Serviio-utdelningen kan det ta flera minuter innan jag får se alla feeds. Jag får gå fram och tillbaka till utdelningen innan alla feeds kommit fram.

Tips hur jag löser ovanstående mottages tacksamt!

#517

Postad 21 maj 2012 - 15:16

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Har nyss fått hem min WDTV och fått den att hitta filer på min ReadyNas Duo. Det går hyggligt snabbt att navigera etc och den äter de format jag behöver. Men, till frågorna:
1) Jag hittar ingen bra funktion för att sträcka ut bilden från 4:3 till 16:9, bara zoom och panorering som i grunden inte ändrar bildformat. Får trista kanter på vissa filer.
2) Kompilering av mediebibliotek verkar löjligt långsamt, har testat med en mapp med ca 200 filmer och den är efter ca 12h inte färdig...? Ska det ta så lång tid, jag har ca 1000 album med musik...


#518

Postad 21 maj 2012 - 15:28

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Kompilering av 350 mkvfiler på extern hårddisk tar bara några minuter.
Har inte testat med dom drygt 7000 album jag har på min ReadyNas Duo än...

#519

Postad 21 maj 2012 - 15:43

Unregistered1322
  • Unregistered1322
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Kompilering av 350 mkvfiler på extern hårddisk tar bara några minuter.
Har inte testat med dom drygt 7000 album jag har på min ReadyNas Duo än...

Hmm ok, jag kör NASen som "nätverksresurs" och inte som "medieserver" eftersom jag inte tycker DLNA på NASen verkar så stabilt.

Angående bildformatet och min fråga två poster upp, nån med tips?

#520

Postad 22 maj 2012 - 07:28

skallekula
  • skallekula
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Vad gör jag för fel.Min dator win 7 ser wdtvlive i nätverket och jag kan skicka filer från dator till spelaren.
Men wd ser inte min dator.
Någon ide?


blivit samma för mig, har hittat och kunnat spelat film osv från mina 3 datorer men idag står det när man går in på nätverksresurs/samba nätverk inte tillgängligt. omstart hjälper inte, kan det vara telia modemet som spökar? tänkte eftersom spotify krångla för en del åxå?

#521

Postad 24 maj 2012 - 20:12

johanlund
  • johanlund
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag har ett par problem med Svt Play:

1) När jag kör SVT Play via Serviio - hur uppdaterar jag feedsen utan att starta om WDTV:n och/eller Serviio? Jag slog t.ex. på min WDTV igår på förmiddagen och nu när jag ska kolla på nyheter på SVT Play lyckas får jag bara se nyheterna från igår morse. Så här är det hela tiden och det börjar bli rätt irriterande. Jag har fipplat med inställningar både på WDTV:n och i Serviio, men jag hittar inte rätt.

2) Jag delar ut typ 20 feeds från Svt Play och när jag startat WDTV:n och väljer Serviio-utdelningen kan det ta flera minuter innan jag får se alla feeds. Jag får gå fram och tillbaka till utdelningen innan alla feeds kommit fram.

Tips hur jag löser ovanstående mottages tacksamt!


Jag har löst ovanstående efter lite fipplande i Serviio. Jag satte feed expiry interval på 1 timme.

Ny fråga: Kan ni som kör SVT Play i Serviio pausa eller köra fast-forward i program? När jag pausar och sen ska fortsätta går det några sekunder varefter programmet börjar om från början. Att köra fast-forward går också riktigt dåligt, liksom att gå till en specifik tidpunkt i programmet...

Redigerat av johanlund, 24 maj 2012 - 20:13.


#522

Postad 31 maj 2012 - 08:36

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tjena!

funderar på att köpa en sådan här, men jag kan inte hitta hur kylningen sköts, är den passiv, dvs tyst, eller är där en fläkt?

Tack på förhand!

rollo

#523

Postad 31 maj 2012 - 08:39

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Den är tyst och varm. Gör du som jag och ställer den på tvn så kommer den bli överhettad och hänga sig, men har du den på en hylla för sig kommer det gå bra. :)

#524

Postad 31 maj 2012 - 08:58

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tackar overhard!

#525

Postad 02 juni 2012 - 18:35

Unregistered72571861
  • Unregistered72571861
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Min lilla kompis vägrar att uppdatera sig. Den söker efter ny FW i någon minut men sen står det ungefär "kontrollera dina nätverksinställningar". Allting annat fungerar. Förslag?

#526

Postad 02 juni 2012 - 18:44

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Min lilla kompis vägrar att uppdatera sig. Den söker efter ny FW i någon minut men sen står det ungefär "kontrollera dina nätverksinställningar". Allting annat fungerar. Förslag?

Stäng av den helt, dra ur strömmen och börja om. Om inte det funkar hade jag resetat den.

Tidigare fick jag problem med nätverket då den inte ville kännas vid det trödlösa nätverket, och det som löste det för mig var en återställning.

#527

Postad 02 juni 2012 - 18:56

Unregistered72571861
  • Unregistered72571861
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Stäng av den helt, dra ur strömmen och börja om. Om inte det funkar hade jag resetat den.

Tidigare fick jag problem med nätverket då den inte ville kännas vid det trödlösa nätverket, och det som löste det för mig var en återställning.


Har provat bägge utan resultat.

#528

Postad 02 juni 2012 - 19:21

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Har provat bägge utan resultat.

Okej, finns det inte ett alternativ där man kan ladda hem bara filen från WD och lägga denna på ett usb-minne? Har för mig det. Och på så vis uppdatera enheten.

#529

Postad 02 juni 2012 - 19:56

Unregistered72571861
  • Unregistered72571861
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jo, jag såg det. Får prova den varianten.

#530

Postad 03 juni 2012 - 14:26

kim_1138
  • kim_1138
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Nån som kör den senaste firmwaren? Problem? Bättre? Sämre? Kan kvitta?

Mvh

/Kim

#531

Postad 03 juni 2012 - 20:32

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Första jag gjorde när jag fick hem spelaren var att uppdatera till senaste firmwaren så jag vet inte om den gamla var bättre.
Senaste ska dock lösa en del problem så det är väl bara att köra på.

#532

Postad 04 juni 2012 - 05:45

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Bästa FW hittills.

#533

Postad 04 juni 2012 - 23:33

Unregistered58abef45
  • Unregistered58abef45
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hmm, är det helt omöjligt att få Netflix att fungera (eller ens visa sig)?

#534

Postad 06 juni 2012 - 06:43

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Hmm, är det helt omöjligt att få Netflix att fungera (eller ens visa sig)?


Nejdå, använder Netflix nästan varje dag, ihop med unblock-us, fungerar bra.
Hade dock problem med 1.07 programvaran, och fick då gå tillbaka till 1.06.
Har provat 1.08 och nya 1.09 som kom nyligen och det fungerar fint, plus att inloggnings strulet från 1.06 är löst.

#535

Postad 07 juni 2012 - 12:30

Unregistered58abef45
  • Unregistered58abef45
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Nejdå, använder Netflix nästan varje dag, ihop med unblock-us, fungerar bra.
Hade dock problem med 1.07 programvaran, och fick då gå tillbaka till 1.06.
Har provat 1.08 och nya 1.09 som kom nyligen och det fungerar fint, plus att inloggnings strulet från 1.06 är löst.


Hur får du Netflix till att visa sig? Använder unblock-us, har ställt in DNS-inställningarna i min router och jag kan titta fint på Netflix via datorn, men när jag startar WDTV så finns inte Netflix bland mina tjänster. Använder senaste programvaran, 1.09.10

EDIT: Fick fram Netflix och kunde starta och se på det utan problem när jag tog en rollback till 1.06. Så fort jag uppdaterade till 1.09 igen så försvann dom. Hur gjorde du för att behålla appen när du uppgraderade?

Redigerat av Unregistered58abef45, 07 juni 2012 - 13:33.


#536

Postad 07 juni 2012 - 21:11

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Hur får du Netflix till att visa sig? Använder unblock-us, har ställt in DNS-inställningarna i min router och jag kan titta fint på Netflix via datorn, men när jag startar WDTV så finns inte Netflix bland mina tjänster. Använder senaste programvaran, 1.09.10

EDIT: Fick fram Netflix och kunde starta och se på det utan problem när jag tog en rollback till 1.06. Så fort jag uppdaterade till 1.09 igen så försvann dom. Hur gjorde du för att behålla appen när du uppgraderade?


Gjorde inget, bara uppdatera direkt från nätet.
Har däremot angivit DNS inställningarna direkt i WDTV'n, då inte Telias modem/router går att ändra.
Prova sen "check service" på unblock från en dator eller mobil.

#537

Postad 14 juni 2012 - 10:34

Widdeman
  • Widdeman
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej !

Jag fick min WD TV live gen 3 igår. Allt gick smärtfritt med setupen och allt, Den hitta nätverket på engång och även min dator i nätverket samt alla mappar jag delat ut.
Men har problem när jag streamar filmer/serier som fan :/. Mitt bekymmer är att den slår av filmen/serien efter 20sekunder upp till 1.20minuter som max.
Mycket längre än så hinner jag inte se innan den slår av och jag kan inte återuppta filmen/serien från den tid den stängs ner utan måste börja se den från början igen.

Har den senaste firmwaren 1.09xxx, Kan använda youtube och spotify utan bekymmer men när det kommer till att streama film/serier så slår den av.

Min router är en D-Link gaming router dgl-4300 / Modem: Zyxel P-660Hxxxx ifall det är till någon hjälp.

Är det några specifika inställningar jag måste ändra på ? Tycker man har prövat det mesta =/

är tacksam för all hjälp jag kan få

#538

Postad 14 juni 2012 - 10:37

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Blir det så för alla olika format du testat? Eller är det något specifikt format? Trådlöst eller kabel?

Redigerat av overhard, 14 juni 2012 - 10:37.


#539

Postad 14 juni 2012 - 10:45

Widdeman
  • Widdeman
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Blev så för alla format, Jag kör trådlöst eller körde får man väl säga. Nu när jag slår igång den så får den ingen kontakt med det trådlösa nätverket :/.

Hade en till fundering också. Pröva stoppa in en usb disk och tänkte kopiera över filen på den och sen se igenom usb. Men det tog ju sjuuukt långtid att ens kopiera en sketen 174mbs fil från WD till Disken =/

#540

Postad 14 juni 2012 - 10:49

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Jag har hårddisk i min och kör trådlöst. Det går segt att skicka filer, typ 1-3 MB/s. Går det långsammare kan man ju tänka sig att det inte funkar så bra att streama högupplöst video. Kolla om du kan få ut högre hastighet från routern genom att byta trådlös kanal. Jag kollade vilka kanaler som användes i min lägenhet men en app som heter Wifi Analyzer. Den visade att kanal 6 och uppåt var tagna av grannar så jag valde kanal 4 och fick bättre stabilitet och hastighet. Även kryptering kan göra att det går segare. Testa med kabel om du kan, för att se om det funkar. Då ligger problemet i din dators nätverkskort eller i routern.

#541

Postad 14 juni 2012 - 11:06

Widdeman
  • Widdeman
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Flyttade nyss till hus så tror inte mina grannar spökar så mycket :) Men kan ändå ta och kika runt lite. Jag har kabel som är lång nog för att pröva med. Men köpte denna lilla box lite för WiFi's skull, Så att jag skulle slippa borrahål i väggen för att dra kabel :D

Min bärbara fungerar det trådlösa klockrent på så det kan vara mycket möjligt att nätverkskortet i datorn är lite kasst.

Tack för ditt svar ! Ska pröva mig fram och se vad som händer

#542

Postad 14 juni 2012 - 11:31

Widdeman
  • Widdeman
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag har hårddisk i min och kör trådlöst. Det går segt att skicka filer, typ 1-3 MB/s. Går det långsammare kan man ju tänka sig att det inte funkar så bra att streama högupplöst video. Kolla om du kan få ut högre hastighet från routern genom att byta trådlös kanal. Jag kollade vilka kanaler som användes i min lägenhet men en app som heter Wifi Analyzer. Den visade att kanal 6 och uppåt var tagna av grannar så jag valde kanal 4 och fick bättre stabilitet och hastighet. Även kryptering kan göra att det går segare. Testa med kabel om du kan, för att se om det funkar. Då ligger problemet i din dators nätverkskort eller i routern.


Värkar vara mitt nätverkskort i datorn som är kasst. Prövat köra med kabel nu och det fungerar klockrent !. Gick liiiite snabbare att kopiera över filer till usb disken också ;).

#543

Postad 14 juni 2012 - 11:32

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Bra, låter bra. :)

#544

Postad 14 juni 2012 - 13:46

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

  • 588 inlägg
  • 0
Någon som vill visa lite fler bilder över gränssnittet? är intresserad av hur Spotify o youtube ser ut, menyer playlists osv.

Och funkar spotify bra via wd:n? senaste. Så man kan ha den som uppspelare på fest t.ex.

hur funkar youtube? märk nåt konstigt om man spelar youtube klipp?

#545

Postad 14 juni 2012 - 17:39

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Youtube funkar bra hemma hos mig i alla fall, minst lika bra som via min LG BD390.
Finns lite bilder på gränssnittet här : https://www.minhembi...MrLelle/321034/

#546

Postad 15 juni 2012 - 08:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa mig ett trådlöst tangentbord för att styra den här lilla krabaten. Hur vet man vilka tangentbord som fungerar med WD TV Live? Finns det någon lista? Såg att någon här i tråden skrev att ett tangentbord från Kjell & Co fungerade, fast inte piltangenterna. De vill man ju gärna ha stöd för också. Tacksam för förslag.

#547

Postad 15 juni 2012 - 08:19

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
På det här ska piltangenterna funka enl uppgift:
https://www.prisjakt...kt.php?p=779228

#548

Postad 15 juni 2012 - 10:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

På det här ska piltangenterna funka enl uppgift:
https://www.prisjakt...kt.php?p=779228

Tack för svaret. Den hade varit najs om det inte var så att i princip alla omdömen säger att styrkulan går sönder inom 3 månader. Kvaliteten verkar brista något om man säger så. Borde finnas bättre tangentbord för 480kr då.

edit: Det här verkar vara i stort sett samma tangentbord men kanske något hållbarare (inga hemska omdömen än iaf). Egentligen inget fan av Deltacos kvalité heller med den borde väl fungera med WD TV Live?
Deltaco TB-109E

Redigerat av distortion2, 15 juni 2012 - 10:26.


#549

Postad 15 juni 2012 - 11:09

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Kompatibla tillbehör till WD TV Live :
http://wdc.custhelp....d/3805#keyboard

#550

Postad 15 juni 2012 - 17:18

Widdeman
  • Widdeman
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Saknar dock shuffel,repeat m.mm i spotify. Men det kanske dyker upp i någon firmware ?. Annars får man väl gnälla lite på deras forum så att dom malar in det :)

EDIT: Samt som i xmbc att man slipper rara upp filerna hade varit skönt.

Redigerat av Widdeman, 15 juni 2012 - 17:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.