Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#401

Postad 04 april 2012 - 10:12

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jag har köpt denna mediaspelare för ca 1 vecka sedan och jag blir väldigt frustrerad då jag ännu inte lyckats komma åt mina filer via "Nätverksresurs". Kan endas se dom via Mediaserver vilket betyder att många filer inte syns, bland annat ISO-filer.

Jag har följt alla möjliga guider men inget fungerar.

Finns det någon här som kan slänga ihop en kort guide och hjälpa mig att kunna använda denna mediaspelare fullt ut.

Jag har Windows 7, 64bit Home Premium och nätverket går igenom en Netgear N 300 VRN2000 trådlös router.


Hunnit pröva samma lösning som:

Nu var det löst!
Här jag har gått och trott att jag ändrar namn på hemgruppen genom att klicka på Huset i nätverksinställningar. Men icke, såg av en slump när jag var inne i "system" så stod det "Arbetsgrupp: WORKGROUP" och insåg nu att jag hittat felet...

Nu fungerar det som det ska, äntligen!

....som på sidan före beskrev som lösningen på något liknande problem, som han detaljerade par inlägg före.

#402

Postad 06 april 2012 - 08:15

marnil
  • marnil
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Nån mer som har problem med att nya filmer inte dyker upp fast man uppdaterar en katalog, håller på att bli galen på det! Förra gången rensade jag hela mediabiblioteket och började om från början, det löste problemet men nu är det tillbaka! :-(
Har alla filer på en Synology NAS (211j), kan det ha nåt med behörigheter att göra? Jag ser dock filmerna när jag browsar filer på NAS:en, dvs inte via mediabibliotek.

Tacksam för alla ledtrådar!

#403

Postad 06 april 2012 - 10:19

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Nu hittar min enhet inte LAN'et längre. Har inte gjort några som helst ändringar, enheten är trådansluten, och allt annat i huset funkar som det ska. Är den kaputt?

Problemet löst.

Redigerat av Saturnus, 06 april 2012 - 10:28.


#404

Postad 09 april 2012 - 20:35

Unregisteredb2a15602
  • Unregisteredb2a15602
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Verkar råda lite delade meningar (här och på nätet) om spelaren är seg eller inte vid navigering. Någon som har ett bra svar (seg = äldre firmware, snabb = senaste firmwaret)?

#405

Postad 10 april 2012 - 19:14

fuppen
  • fuppen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hej,

Fått en sådan här i present,
Hittar mitt nätverk, dock bara en pinne.
Skriver i lösenordet för att ansluta, men det vill inte, säger... Unable to connect make sure you have the right name and password...

Har anslutit en squeezebox mm utan problem,, vad gör jag för fel ?

Kan tillägga jag har en Dlink bredbandsrouter

Fungerade när jag lade in nätverket manuellt ,,

Redigerat av fuppen, 10 april 2012 - 20:57.


#406

Postad 10 april 2012 - 19:53

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0
Hej igen!

Måste säga att denna är kanon (eftersom det är mycket negativt här) Hade en gen 2 förut oxå men älskar denna!
Min funkar toppen med Serviio för SVTplay, TV4 play o.s.v
Men jag har min PC kabelansluten på nätverket, Kör Serviio 6,2 som funkar fint, la upp länken till hur ni konfigar dator med länkar.. https://www.minhembi...MrLelle/321034/

Stremar film från NAS utan större problem oxå..

#407

Postad 11 april 2012 - 07:33

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Fungerar den mot uthyrningssiter som headweb? Eller går det att streama det man ser på mobilen till boxen?
(Apple TV verkar kunna visa allt man kan streama till en iPad, men jag gillar inte Apple)

#408

Postad 11 april 2012 - 12:32

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Hej igen!

Måste säga att denna är kanon (eftersom det är mycket negativt här) Hade en gen 2 förut oxå men älskar denna!
Min funkar toppen med Serviio för SVTplay, TV4 play o.s.v
Men jag har min PC kabelansluten på nätverket, Kör Serviio 6,2 som funkar fint, la upp länken till hur ni konfigar dator med länkar.. https://www.minhembi...MrLelle/321034/

Stremar film från NAS utan större problem oxå..

Byter du innehållskälla varje gång beroende på om du vill använda serviio eller nasen?

#409

Postad 11 april 2012 - 20:32

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

går det att streama det man ser på mobilen till boxen?
(Apple TV verkar kunna visa allt man kan streama till en iPad, men jag gillar inte Apple)

Den är en DLNA-uppspelare, så har du DLNA-app i mobilen så kan den pusha media till WD:n ja.

#410

Postad 12 april 2012 - 18:24

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Ny FW utkommen 4/4
..inga större uppgraderingar dock.

Version 1.07.18:
Resolved Issues:
• Resolved MLB.TV season 2012 live game playback problem.
• Resolved MLB.TV jump to inning takes 15-20 seconds, freezes video and remote response.
• Resolved MLB.TV Miami Marlins missing team icon.



Från WD's sida

Redigerat av Dark_Vertigo, 12 april 2012 - 18:25.


#411

Postad 19 april 2012 - 00:29

Myzkoo
  • Myzkoo
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon som kan ta reda på om denna fixar att spela upp 24/96khz FLAC-filer utan att downmixa dessa?

#412

Postad 19 april 2012 - 09:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Någon som kan ta reda på om denna fixar att spela upp 24/96khz FLAC-filer utan att downmixa dessa?

Om ingen annan testar åt dig under dagen kan jag testa ikväll när jag kommer hem.

#413

Postad 19 april 2012 - 10:25

Myzkoo
  • Myzkoo
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Om ingen annan testar åt dig under dagen kan jag testa ikväll när jag kommer hem.


Det hade varit snällt! Har du en reciver/dac som kan visa insignalen?

#414

Postad 19 april 2012 - 11:17

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det hade varit snällt! Har du en reciver/dac som kan visa insignalen?

Det har jag.

#415

Postad 19 april 2012 - 15:12

Unregisteredb5858b16
  • Unregisteredb5858b16
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har WDTV 3 gen stöd för Open Subtitles eller dylikt!? Så som Boxee Box har?

Har ni varit med om att mkv fungerat dåligt i spelaren eller att den inte klarat vissa mkv-filer?

#416

Postad 19 april 2012 - 15:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 1

Har WDTV 3 gen stöd för Open Subtitles eller dylikt!? Så som Boxee Box har?

Tror inte det.

Har ni varit med om att mkv fungerat dåligt i spelaren eller att den inte klarat vissa mkv-filer?

För mig har alla mkv:er funkat perfekt, men jag håller mig vanligtvis till 720p.
Det är problem med att spela upp mkv:er i 1080p på 30-40 GB (dvs BluRay ISOs som förpackats i mkv). Det blir ryckigt. Inte alltid, men det är långt ifrån perfekt. Mkv:er i 1080p på 8GB fungerar utan problem.

#417

Postad 19 april 2012 - 18:38

Unregisteredb5858b16
  • Unregisteredb5858b16
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Om man vill ha omslag, info och "fanart" så kommer allt detta läggas i samma mapp där filmen finns? Så om man har 40 filmer i en mapp så kommer det läggas till ca 40 bilder?

#418

Postad 20 april 2012 - 00:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Någon som kan ta reda på om denna fixar att spela upp 24/96khz FLAC-filer utan att downmixa dessa?

Jag vet tyvärr inte om det är jag som gör något fel eller om det är WD:n, men jag får den bara att spela upp FLACen i 48 kHz. Kan alltså vara så att det downmixas. Jag kör med optisk kabel, det är inte så att man behöver hdmi för att få 96 kHz eller något sånt?

WD:n har tyvärr ingen info-knapp eller något sånt, så jag vet inte vad den tycker att det är för format. När man startar en videofil så visas info om filens ljud (Dolby Digital/DTS/DTSMA osv) men den visar inget sånt när jag startar en FLAC tyvärr.


edit: jag googlade runt lite, verkar som att WD TV Live inte stödjer 24/96 kHz ÄN, men att det kanske ska komma i en senare fw.
http://community.wdc...dio/td-p/290586
http://community.wdc...dio/td-p/149710

Redigerat av distortion2, 20 april 2012 - 01:02.


#419

Postad 20 april 2012 - 00:55

Myzkoo
  • Myzkoo
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag vet tyvärr inte om det är jag som gör något fel eller om det är WD:n, men jag får den bara att spela upp FLACen i 48 kHz. Kan alltså vara så att det downmixas. Jag kör med optisk kabel, det är inte så att man behöver hdmi för att få 96 kHz eller något sånt?

WD:n har tyvärr ingen info-knapp eller något sånt, så jag vet inte vad den tycker att det är för format. När man startar en videofil så visas info om filens ljud (Dolby Digital/DTS/DTSMA osv) men den visar inget sånt när jag startar en FLAC tyvärr.


Ok, trist.. det verkar som att den inte kan hantera det.. Dock så skrivs det på diverse forum att vissa tydligen fått det att fungera efter en firmware-uppdatering av WD-TV'n. Har du senaste fw'n?

Redigerat av Myzkoo, 20 april 2012 - 00:55.


#420

Postad 20 april 2012 - 07:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ok, trist.. det verkar som att den inte kan hantera det.. Dock så skrivs det på diverse forum att vissa tydligen fått det att fungera efter en firmware-uppdatering av WD-TV'n. Har du senaste fw'n?

Jag hade faktiskt inte senaste fw, men jag körde in den nu och det blev ingen skillnad. Det kan iof vara så att jag missat någon inställning, antingen i WD TV:n eller i min receiver. Jag har aldrig spelat upp FLAC 24/96 tidigare :)
Jag ska prova att spela upp från datorn -> receivern ikväll, då ska det bli 96 kHz. Blir det inte det kanske jag har gjort fel på någon inställning.

#421

Postad 20 april 2012 - 16:38

Unregistered416bc2c0
  • Unregistered416bc2c0
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Precis inhandlat denna skönhet.

Stämmer det att man måste ha filmerna "lösa" för att få fram info och omslagsbilder??? (D.v.s att dom inte får ligga i mappar som mina gör just nu.)

#422

Postad 20 april 2012 - 16:41

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Precis inhandlat denna skönhet.

Stämmer det att man måste ha filmerna "lösa" för att få fram info och omslagsbilder??? (D.v.s att dom inte får ligga i mappar som mina gör just nu.)

Nej, mina ligger i mappar. Däremot fungerar inte undermappar, typ "Tv-serienamn\s01 \s02 \s03"

Du kan alltså inte ha typ "filmer\iso\bla bla" och "filmer\mkv\bla bla".

#423

Postad 20 april 2012 - 17:37

Unregistered416bc2c0
  • Unregistered416bc2c0
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Nej, mina ligger i mappar. Däremot fungerar inte undermappar, typ "Tv-serienamn\s01 \s02 \s03"

Du kan alltså inte ha typ "filmer\iso\bla bla" och "filmer\mkv\bla bla".


Då måste jag gjort något fel alltså??

Jag har en mapp för varje film, t.ex: Avatar/Avatar.720p.blblba.mkv

För att jag ska se infon och postern om filmen så måste jag gå in i Avatar-mappen.

Om du är med på hur jag menar??

Edit: Antar att du menar att man kan ha Filmer/ och där i ligger alla filmer löst, utan fler mappar.

I WDTV Gen 1 var man tvungen o ha en mapp för varje film för att postern skulle synas.

Redigerat av Unregistered416bc2c0, 20 april 2012 - 17:50.


#424

Postad 20 april 2012 - 18:09

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Då måste jag gjort något fel alltså??

Jag har en mapp för varje film, t.ex: Avatar/Avatar.720p.blblba.mkv

För att jag ska se infon och postern om filmen så måste jag gå in i Avatar-mappen.

Om du är med på hur jag menar??

Edit: Antar att du menar att man kan ha Filmer/ och där i ligger alla filmer löst, utan fler mappar.

I WDTV Gen 1 var man tvungen o ha en mapp för varje film för att postern skulle synas.

Jag har också en mapp per film, inte filmerna liggande löst. Funkar bra.

#425

Postad 20 april 2012 - 18:19

Unregistered416bc2c0
  • Unregistered416bc2c0
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag har också en mapp per film, inte filmerna liggande löst. Funkar bra.


Men då måste du gå in i mappen för att få infon och postern? :)

#426

Postad 20 april 2012 - 19:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Men då måste du gå in i mappen för att få infon och postern? :)

Nej, inte om jag har rätt visningsläge. Har du provat att byta visningsläge med gula knappen några gånger?

#427

Postad 21 april 2012 - 15:42

Unregisteredb2a15602
  • Unregisteredb2a15602
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att fixa till genvägar till mappar i spelaren?

Det går ju att "länka" sifferknapparna (0-9) på fjärren till musikfiler och tom till mappar förutsatt att mappen innehåller musikfiler och inte mappar (musik - rock - dream theater - systematic chaos - forsaken.wav.). Det går alltså att länka till mappen "systematic chaos" (eller valfri låt) men inte mappen "dream theater". Till videofiler fungerar det inte alls, är väl inte tänkt att göra det heller.

Tyvärr kan man tydligen inte stega tillbaks från låten/mappen (om man länkar till mapp/låt) dvs trycker man på "Back" på fjärren när låten spelas så går spelaren till huvudmenyn och inte till mappen där låten ligger.

Det finns ju Genvägs-/funktionstangenter och favoriter men jag tycker inte de funkar så smidigt.

#428

Postad 21 april 2012 - 16:50

pelson
  • pelson
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag har den första WDTV Live, alltså denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=473945
Jag är sugen på en ny mediaspelare och undrar ifall någon kan förklara vad Gen 3 har, som inte min har?

#429

Postad 21 april 2012 - 20:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ok, trist.. det verkar som att den inte kan hantera det.. Dock så skrivs det på diverse forum att vissa tydligen fått det att fungera efter en firmware-uppdatering av WD-TV'n. Har du senaste fw'n?

Det kan vara så att det funkar, men att min receiver inte vill visa det. Jag testade nu att spela upp Flac 24/96 från datorn till receivern och den visar fortfarande bara 48 kHz. Vet inte varför. Receivern (Denon 3808) ska klara 24/96.
Men det kan ju betyda att det är 96 kHz både från dator och WD TV men att jag bara inte ser det. Någon annan får testa vad WD TV klarar helt enkelt.

#430

Postad 21 april 2012 - 22:24

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag provade att spela upp Flac 24/96 och det fungerade utmärkt. Receivern visade att insignalen var PCM med 96Khz samplingsfrekvens. Inga problem med WD:n.

Inte säker på varför det inte funkade för distortion2, det beror antingen på att han kör optiskt (jag körde med HDMI), eller möjligen på hans förstärkare Denon 3803 (jag har en Denon 4310).

#431

Postad 21 april 2012 - 23:52

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Inte säker på varför det inte funkade för distortion2, det beror antingen på att han kör optiskt (jag körde med HDMI), eller möjligen på hans förstärkare Denon 3803 (jag har en Denon 4310).

Meh! Hur vågar du kalla min 3808:a för en 3803:a?!? ;)
Får väl testa med hdmi jag också vid något tillfälle.

Redigerat av distortion2, 21 april 2012 - 23:52.


#432

Postad 22 april 2012 - 11:54

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Meh! Hur vågar du kalla min 3808:a för en 3803:a?!? ;)
Får väl testa med hdmi jag också vid något tillfälle.

Herregud, jag måste ha fått en stroke eller något. Ursäkta! :blush:
(Jag har haft en 3803 själv)

#433

Postad 22 april 2012 - 12:51

pelson
  • pelson
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är värt att köpa Gen 3 ifall man sitter på WDTV HD Live Gen 1. Det enda jag kunnat googla fram är att Gen 3 har ny interface, Wi-Fi samt Spotify och sånt trams.

Är det några andra skillnader? T ex prestanda.

#434

Postad 22 april 2012 - 13:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Någon som vet om det är värt att köpa Gen 3 ifall man sitter på WDTV HD Live Gen 1. Det enda jag kunnat googla fram är att Gen 3 har ny interface, Wi-Fi samt Spotify och sånt trams.

Är det några andra skillnader? T ex prestanda.

Så vitt jag vet är skillnaderna:
  • Bättre processor (Sigma SMP8657 istället för Sigma SMP8635)
  • Wifi-stöd
  • Stöd för HD-ljud (DTS HD, DTS HD MA)
  • DLNA-stöd
  • Appar (spotify, youtube mm)
  • Internetradio
  • Nytt gränssnitt
Jag kan tänka mig att den hanterar typ mkv 1080p bättre än Gen 1. Om nu Gen 1 har problem med lite tyngre filer.

Redigerat av distortion2, 22 april 2012 - 13:13.


#435

Postad 22 april 2012 - 13:16

pelson
  • pelson
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet är skillnaderna:

  • Bättre processor (Sigma SMP8657 istället för Sigma SMP8635)
  • Wifi-stöd
  • Stöd för HD-ljud (DTS HD, DTS HD MA)
  • DLNA-stöd
  • Appar (spotify, youtube mm)
  • Internetradio
  • Nytt gränssnitt
Jag kan tänka mig att den hanterar typ mkv 1080p bättre än Gen 1. Om nu Gen 1 har problem med lite tyngre filer.


Ok! Tack för svaret.
Det enda som jag behöver där är väl processorn isånnafall. Wifi är ju värdelöst om man endå kan använda kabeln som är mycket snabbare, eller? Kablar spelar ingen roll för mig på golvet alls, hastighet går ju helt klart före.

#436

Postad 22 april 2012 - 18:24

Myzkoo
  • Myzkoo
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag provade att spela upp Flac 24/96 och det fungerade utmärkt. Receivern visade att insignalen var PCM med 96Khz samplingsfrekvens. Inga problem med WD:n.

Inte säker på varför det inte funkade för distortion2, det beror antingen på att han kör optiskt (jag körde med HDMI), eller möjligen på hans förstärkare Denon 3803 (jag har en Denon 4310).


Coolt! Då kanske det kan vara något ändå.. Borde väl bli rätt hygglig kvalité på ljudet om man kör ut det via HDMI och använder dac:en i recievern.

Svtplay, tv4play, viasat-play osv.. funkar de? finns de ens en webbläsare?

#437

Postad 22 april 2012 - 21:18

tulla
  • tulla
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag undrar också om denna klar av att spela upp viaplay?

#438

Postad 22 april 2012 - 23:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Svtplay, tv4play, viasat-play osv.. funkar de? finns de ens en webbläsare?

nej, nej, nej och nej.

edit: jag tror inte att du hittar något av detta i en spelare för under tusenlappen tyvärr

Redigerat av distortion2, 22 april 2012 - 23:46.


#439

Postad 23 april 2012 - 21:40

Rowtheboat
  • Rowtheboat
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min WDTV Gen 3 i cirka 7 dagar och måste säga att jag är otroligt nöjd.

Jag ville ha en mediaspelare som löste ett schysst bibliotek till alla mina filer. Jag har fixat omslag till alla filer och folder-omslag till alla mappar. Det är otroligt lätt och ganska kul.

Använder inte så många av "tjänsterna" utan har och kommer nog bara använda flixster och tune in.

Jag funderade på allt mellan htpc, boxee box och wdtv innan jag slog till. 790 kr för en mediaspelare likt denna tycker jag är sjukt bra. Jag har en 2 tb external ansluten till spelaren och därför är den rapp vad gäller uppspelning och visning av omslag. Eftersom man kan komma åt hårddisken från en dator i nätverket så är det lätt att föra över filer till den. Man kan även sortera och pilla med mapparna så att man får den struktur man vill ha.

Jag tycker att det här är det närmaste man kan komma XBMC om man inte vill slänga deg på en HTPC.

Jag kommer försöka pilla lite med den, eventuellt byta tema då det finns en hel del teman som liknar dem som finns i XBMC.

Är det någon av er andra som äger en WDTV gen 3 som har bytt tema till Black Mamba?

#440

Postad 24 april 2012 - 17:39

pelson
  • pelson
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar till HD-kvalité på videos när man kollar inbyggda Youtube. För just nu är det antingen 240p eller 480p.

#441

Postad 24 april 2012 - 19:03

Ajoo
  • Ajoo
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte min box för ca 2 veckor sedan. I början var det en hel del strul med den (kan vara för att det är min första mediaboz, har ingen tidigare erfarenhet av liknande) men efter ca 2 dagar av intensivt googlande lyckades jag lösa diverse problem med bland annat nätverksresursåtkomst och liknande (mycket tack vare vissa av svaren i den här tråden). Nu kan jag utan problem streama mina 720 mkv trådlöst via nätverksresurs, och det var anledningen till att jag köpte spelaren. Jag ville ha en bra men relativt billig box som skulle klara av n-hastighet på wifi och spela de flesta formaten så jag skulle slippa kabeln mellan datorn och TV-n.

MEN, jag har dock fortfarande ett stort problem, ett som jag inte lyckats se att fler har haft problem med (jag har sökt som s*tan) så jag tänkte passa på och fråga här om någon kanske skulle kunna hjälpa mig?

Som sagt, jag streamar mina mkv 720 utan problem via nätverksresurs. Jag har dock problem med avi! Det spelar ingen roll om det är 720 eller det här gamla vanliga (ca 175 MB per halvtimmesserie), det är problem med ALLA avi filer jag har testat, minst 20. Jag får inget ljud och det hackar något oerhört ända från början.

Jag har senaste fw, jag har som sagt inga problem med flac, mp3, 720 mkv, jpg osv... Jag har en fil på 8GB (AC/DC koncert River Plate) som är mkv 1080 som börjar ok men samma problem uppstår ca en minut in i koncerten. Allt fungerar om jag kör från en extern hårddisk. Det är bara via nätverksresurs som det inte fungerar. Jag vill gärna slippa använda en media server. Hastigheten på routern och bredbandet är det inga fel på (300 respektive 24). Jag har testat reseta boxen, omformatera hårddisken med filerna, testa från en annan hårddisk, ja allt jag har kunnat komma på men inget har fungerat.

Jag har letat som fan för att lösa detta men jag hittar inte något. Vad kan det vara? Varför just avi filer? Är det något fel på boxen eller kan jag ha gjort något konstigt?

Är tacksam för alla förslag, får jag det inte att fungera kommer jag lämna tillbaka den, och det vill jag verkligen inte göra...

/Ajoo

#442

Postad 25 april 2012 - 08:36

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej!

Jag köpte min box för ca 2 veckor sedan. I början var det en hel del strul med den (kan vara för att det är min första mediaboz, har ingen tidigare erfarenhet av liknande) men efter ca 2 dagar av intensivt googlande lyckades jag lösa diverse problem med bland annat nätverksresursåtkomst och liknande (mycket tack vare vissa av svaren i den här tråden). Nu kan jag utan problem streama mina 720 mkv trådlöst via nätverksresurs, och det var anledningen till att jag köpte spelaren. Jag ville ha en bra men relativt billig box som skulle klara av n-hastighet på wifi och spela de flesta formaten så jag skulle slippa kabeln mellan datorn och TV-n.

MEN, jag har dock fortfarande ett stort problem, ett som jag inte lyckats se att fler har haft problem med (jag har sökt som s*tan) så jag tänkte passa på och fråga här om någon kanske skulle kunna hjälpa mig?

Som sagt, jag streamar mina mkv 720 utan problem via nätverksresurs. Jag har dock problem med avi! Det spelar ingen roll om det är 720 eller det här gamla vanliga (ca 175 MB per halvtimmesserie), det är problem med ALLA avi filer jag har testat, minst 20. Jag får inget ljud och det hackar något oerhört ända från början.

Jag har senaste fw, jag har som sagt inga problem med flac, mp3, 720 mkv, jpg osv... Jag har en fil på 8GB (AC/DC koncert River Plate) som är mkv 1080 som börjar ok men samma problem uppstår ca en minut in i koncerten. Allt fungerar om jag kör från en extern hårddisk. Det är bara via nätverksresurs som det inte fungerar. Jag vill gärna slippa använda en media server. Hastigheten på routern och bredbandet är det inga fel på (300 respektive 24). Jag har testat reseta boxen, omformatera hårddisken med filerna, testa från en annan hårddisk, ja allt jag har kunnat komma på men inget har fungerat.

Jag har letat som fan för att lösa detta men jag hittar inte något. Vad kan det vara? Varför just avi filer? Är det något fel på boxen eller kan jag ha gjort något konstigt?

Är tacksam för alla förslag, får jag det inte att fungera kommer jag lämna tillbaka den, och det vill jag verkligen inte göra...

/Ajoo


Verkar som vi har samma problem, har inte heller hittat någon lösning dock är min 1 dygn gammal:) Mina AVI:er verkar gå i slow motion och precis som du säger inget ljud, övriga funkar men börjar hacka/stannar efter ca 1 min. Ska följa och återkommer med info om jag finner.

/t

#443

Postad 25 april 2012 - 10:27

marnil
  • marnil
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Nån mer som har problem med att nya filmer inte dyker upp fast man uppdaterar en katalog, håller på att bli galen på det! Förra gången rensade jag hela mediabiblioteket och började om från början, det löste problemet men nu är det tillbaka! :-(
Har alla filer på en Synology NAS (211j), kan det ha nåt med behörigheter att göra? Jag ser dock filmerna när jag browsar filer på NAS:en, dvs inte via mediabibliotek.

Tacksam för alla ledtrådar!


Är det ingen annan som haft detta problem, nu slänger jag snart boxj-veln!!! :angry:
Har rensat mediabibliotek, lagt till igen, rensat nätverkslösenord, kollat behörigheter på dom filer som inte dyker upp, det spelar ingen roll dom vägrar visa sig! Kan ju se filerna och spela dom när jag går in under "Filer" men att skapa metadata verkar inte funka!

Kan ju knappast vara nån utrymmesgräns heller, det är ju bara 55 filer á ca 1,5 GB...

Snälla, minsta ledtråd mottages tacksamt!!!! :(

Tack på förhand!

#444

Postad 25 april 2012 - 14:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Är det ingen annan som haft detta problem, nu slänger jag snart boxj-veln!!! :angry:
Har rensat mediabibliotek, lagt till igen, rensat nätverkslösenord, kollat behörigheter på dom filer som inte dyker upp, det spelar ingen roll dom vägrar visa sig! Kan ju se filerna och spela dom när jag går in under "Filer" men att skapa metadata verkar inte funka!

Kan ju knappast vara nån utrymmesgräns heller, det är ju bara 55 filer á ca 1,5 GB...

Snälla, minsta ledtråd mottages tacksamt!!!! :(

Tack på förhand!

Det går ju att ställa sig på en katalog, trycka på "Options" och välja någonting som "Uppdatera katalog" eller nåt. Då uppdateras metadata-katalogen. Men sånt där brukar uppdatera sig självt för mig när boxen stått avstängd ett tag. När jag startar WD:n brukar det stå typ "15 nya filer" under videoikonen, gör det inte det för dig?

#445

Postad 25 april 2012 - 18:08

Ajoo
  • Ajoo
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Verkar som vi har samma problem, har inte heller hittat någon lösning dock är min 1 dygn gammal:) Mina AVI:er verkar gå i slow motion och precis som du säger inget ljud, övriga funkar men börjar hacka/stannar efter ca 1 min. Ska följa och återkommer med info om jag finner.

/t


Det verkar vara samma problem ja :) Skitbra, om jag nu skulle råka hitta en lösning på något sätt hör jag av mig här! Du streamar också trådlöst via nätversresurs?

/Ajoo

#446

Postad 25 april 2012 - 19:39

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det verkar vara samma problem ja :) Skitbra, om jag nu skulle råka hitta en lösning på något sätt hör jag av mig här! Du streamar också trådlöst via nätversresurs?

/Ajoo


Exakt! kör filer från min macbook och delar via airport till WD:en, AVI är helt uteslutet och mkv kul i 35 sek KUL :( har hittat samma problem som vi på WD forum där många klagat ett tag på just hack samt ljudtapp, ska följa där ett tag men jag har en tendens att tröttna fort...

/t

#447

Postad 27 april 2012 - 09:08

Ajoo
  • Ajoo
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Exakt! kör filer från min macbook och delar via airport till WD:en, AVI är helt uteslutet och mkv kul i 35 sek KUL :( har hittat samma problem som vi på WD forum där många klagat ett tag på just hack samt ljudtapp, ska följa där ett tag men jag har en tendens att tröttna fort...

/t


Ok. Du får gärna lägga upp länken på forumet, så kan jag kika in där också när jag har tid!

/Ajoo

#448

Postad 27 april 2012 - 09:35

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Ok. Du får gärna lägga upp länken på forumet, så kan jag kika in där också när jag har tid!

/Ajoo


http://community.wdc...ck/idi-p/392761

-en bland de jag skummat igenom.

Använder du också MAC till din WD Ajoo?

#449

Postad 27 april 2012 - 13:10

Ajoo
  • Ajoo
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

http://community.wdc...ck/idi-p/392761

-en bland de jag skummat igenom.

Använder du också MAC till din WD Ajoo?


Nej, jag kör med en vanlig PC och win7. Fortfarande samma problem tyvärr...

#450

Postad 27 april 2012 - 18:34

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Nä...börjar bli riktigt trött på produkten, finner inget som kan verka en lösning plus att ju mer man söker ju mer problem dyker upp, blir livrädd för denna spelare ur behålla lugnet-perspektiv . Ska man köra trådlöst verkar denna helt fel, trådat eller med hdd säkert suverän men inte därför jag skaffade den. Lämnar tillbaks min imorn...

-wish me luck...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.