twebbas 04 maj 2013 - 09:34 skrev:
- Ingen 3D
- Dolby True HD är väl det enda HD-ljudformat som stöds även om prisjakt anger DTS HD och DTS HD MA som fungerande ljudformat
- Chipet är Sigma SMP8670
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
Startad av
Static, okt 13 2011 19:12
955 svar i tråden
1 relaterade trådar
Skickat 04 maj 2013 - 11:36
Har läst det mesta i tråden tycker jag, men funkade 3D SBS? Hur är det med HD-ljuden? Går dessa att bitstreama? Sista frågan. Vad är det för chip i burken?
Skickat 08 maj 2013 - 21:08
Har du senaste FWn så kan det bero på det. Verkar ställa till det för vissa. Jag gjorde en rollback igår, tack gode gud, nu går det bra igen! Hej, testade lite nya filmer i kväll och fick samma problem, kopplade USB disken till en dator med XBMC och fick samma symtom ...ska testa och formatera och lägga över materialet igen så få vi se. Skickat 14 maj 2013 - 18:13
Sorry i förväg, som vanligt.. Men nu har jag läst dittan och dattan men inte sett några direkta svar på en sak som även andra påpekat. Blir lite halvsjuk på det, men men..
Kör med Dlinks NAS, DNS-320L och kan bara komma åt den på WDTV genom Media Server (Som bara blir tillgängligt genom UPnP). Och därigenom blir det som att bläddra i filer. Ingen metainfo eller mediebibliotek och de där "häftiga" sakerna. Tydligen ska man gå igenom Nätverksresurs för roligheter, men jag hittar inte min NAS där vad jag än gör. Inte för att jag kan göra mycket, men .. Nej, inget. Är det någon som vet något om det här? Nästa spännande upptäckt är ju att genom Mediaserver så funkar inte srt eller sub-filer. Men lägger man in allt på en USB-sticka och pluggar i så den uppdaterar mediebiblioteket funkar allt prima. Blir ju trött för mindre. Det här inlägget har ändrats av GrimG 14 maj 2013 - 19:09 Skickat 15 maj 2013 - 22:14
Ny WD HD Live-ägare.
Fått den att känna av min NAS och även lagt till en del mappar till "Mediebiblioteket". Ett problem är dock att alla mappar jag lägger till i mediebiblioteket sen visas under alla kategorier i menyn(Foton, Musik, Video). Går jag in på Video vill jag inte se mina Foto-mappar där, förslag på lösning? Det här inlägget har ändrats av jaws_ 15 maj 2013 - 22:15 Skickat 16 maj 2013 - 19:54
Behöver hälp!! Har precis skaffat denna apparat, o får det inte riktigt att funka.. :'(
Går jag via mediaserver så hittar jag min dator men i mapparna med mkv filer så står det att det inte finns nån media! Xvid funkar bra...? Går jag via nätverk resurs så står den bara o tuggar typ 5min sen låser den sig.. :'( Jag har Windows 8.Efterlyser en lathund med tydlig beskrivning över hur jag ska gå till väga för att lösa detta!! Snälla hjälp mig!! Edit:Kör trådat nätverk med telias Thomsonrouter... Mvh. Henke Det här inlägget har ändrats av HK-Henke 16 maj 2013 - 19:56 |
Detta forum sponsras av
|