Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#751

Postad 11 mars 2012 - 11:12

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Jag har senaste programvaran 7.10.8107.79 men jag är riktigt missnöjd med batteritiden.
Ska det komma fler uppdateringar som löser det?

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden men vet att det diskuterats innan. Det var något
med att man skulle göra en total återställning eller något, men ska jag verkligen behöva
göra det? Om någon vill förklara hur jag ska gå till väga?

Men egentligen är jag inte intresserad av att rensa telefonen nu när jag fått allt att fungera.
Vill tillägga att jag är riktigt nöjd annars, men batteritiden är riktigt kass.

#752

Postad 11 mars 2012 - 11:44

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jag har senaste programvaran 7.10.8107.79 men jag är riktigt missnöjd med batteritiden.
Ska det komma fler uppdateringar som löser det?

Du har säkerligen inte den senaste uppdateringen av telefonens programvara, backa några inlägg i denna tråd så hittar du info om hur du lägger in den själv om du inte vill vänta på att den släpps officiellt inom ca en månad. Verkar dock finnas en ljudbugg i den programvaran men jag tycker mig märka en markant förbättring av batteritiden.

#753

Postad 11 mars 2012 - 11:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Jag har senaste programvaran 7.10.8107.79 men jag är riktigt missnöjd med batteritiden.
Ska det komma fler uppdateringar som löser det?


Det där är OS versionen och har inget med själva programvaran att göra. Kolla vilken firmware version du har.

Förmodligen har du 11500, 11501 eller något på 11450 eller vad det nu var. Den som fixar batteritiden heter 12070 på slutet och har du inte den kan du inte vara säker på att batteriet beter sig som det ska. Den uppdateringen kommer som sagt inom en månad. typ. Det kanske är lika bra du väntar om du inte orkar hålla på att trixa en massa för att få in nyaste programvaran.

#754

Postad 11 mars 2012 - 12:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Det där är OS versionen och har inget med själva programvaran att göra. Kolla vilken firmware version du har.

Förmodligen har du 11500, 11501 eller något på 11450 eller vad det nu var. Den som fixar batteritiden heter 12070 på slutet och har du inte den kan du inte vara säker på att batteriet beter sig som det ska. Den uppdateringen kommer som sagt inom en månad. typ. Det kanske är lika bra du väntar om du inte orkar hålla på att trixa en massa för att få in nyaste programvaran.

Jag har 11501, jag gör som du rekommenderar, jag avvaktar uppdateringen.

En annan fråga: Jag lyckas inte att enbart söka på svenska appar på Marketplace, går det?

#755

Postad 11 mars 2012 - 16:17

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Hur tillförlitlig är gps'en på denna telefon? Startade drive/maps för första gången nu. Är ute på landet och positionen är helt galen. Typ en halmil fel fågelvägen. Kan inte få den att stämma överens med var jag är.

#756

Postad 11 mars 2012 - 16:23

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Nu hoppade den rätt. Dubbeltappade på min position så hoppade den rätt (men tror inte min dubbeltappning hade nåt med det att göra).

Nu hittar den min exakta position väldigt snabbt hela tiden.

#757

Postad 11 mars 2012 - 22:42

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Någon här som fixat developer tools, osv?
Är rätt sugen på att vandra runt i regedit och först och främst kunna greja med egna färger i teman.

Skall börja läsa lite här nu: http://forum.xda-dev...ad.php?t=938106

#758

Postad 11 mars 2012 - 22:59

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Nu hoppade den rätt. Dubbeltappade på min position så hoppade den rätt (men tror inte min dubbeltappning hade nåt med det att göra).

Nu hittar den min exakta position väldigt snabbt hela tiden.

Jag laddade ner kartorna över Sverige och Danmark och öven röstnavigering.
Körde från Skåne och in en runda i Danmark och hem igen. Hade en tomtom gps igång och min Lumia samtidigt.
De följdes åt perfekt, så "Nokia kör" är jag grymt nöjd med.

#759

Postad 11 mars 2012 - 23:37

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Jag laddade ner kartorna över Sverige och Danmark och öven röstnavigering.
Körde från Skåne och in en runda i Danmark och hem igen. Hade en tomtom gps igång och min Lumia samtidigt.
De följdes åt perfekt, så "Nokia kör" är jag grymt nöjd med.


Jag har letat efter funktionen "vilken tid är jag framme" som finns på alla GPS idag, inkl Navigon och TomTom för Android och IOS. Jag kan inte hitta detta i Nokia Kör, finns den inte?
I många fall vet jag var jag skall, men vill ha koll på hur jag ligger till tidsmässigt när jag är framme

#760

Postad 11 mars 2012 - 23:42

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Min batteritid har blivit riktigt bra efter uppdateringen måste jag säga! :)

Fråga!
Som jag förstår det så har Nokia gjort om sin 3,5 mm jack på lumian till att vara samma standard som iphone kör med, stämmer det?
Om ja, hur fungerar då alla headsets som gjort för iphone, fungerar alla kontroller och är den någon som kan rekommendera bra lurar runt 1000-lappen?
Något som provat Nokia purity headset?

Tacksam för svar?


Jag har ett A-jays four iPhone och musiken fungerar bra. Däremot fungerar inte knappar eller mic. Körde med BT headset med A2DP och det fungerade klockrent!

#761

Postad 12 mars 2012 - 01:19

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Jag har ett A-jays four iPhone och musiken fungerar bra. Däremot fungerar inte knappar eller mic. Körde med BT headset med A2DP och det fungerade klockrent!


Tack för svaren.

Jag tror det blir Nokia wh-920 för mig. Har läst att dem är riktigt bra om man använder dem med en lumia. Tydligen så ska den få extra kontroller från knapparna tack vare mjukvaran i lumian,

#762

Postad 12 mars 2012 - 07:49

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Någon här som fixat developer tools, osv?
Är rätt sugen på att vandra runt i regedit och först och främst kunna greja med egna färger i teman.

Skall börja läsa lite här nu: http://forum.xda-dev...ad.php?t=938106


Väntar nog tills www.chevronwp7.com får nya tokens igen. Är nöjd med Nokia Blue temat faktiskt. Hade inte det funnits hade jag nog ansträngt mig lite.

Jag laddade ner kartorna över Sverige och Danmark och öven röstnavigering.
Körde från Skåne och in en runda i Danmark och hem igen. Hade en tomtom gps igång och min Lumia samtidigt.
De följdes åt perfekt, så "Nokia kör" är jag grymt nöjd med.


Provade lite igår när jag körde och visst fungerade den klockrent. Helt sjukt bra för att vara gratis faktiskt. Lyssnade på spotify och körde med Nokia Drive och det gick primus och växla mellan dem vid behov.

Jag har letat efter funktionen "vilken tid är jag framme" som finns på alla GPS idag, inkl Navigon och TomTom för Android och IOS. Jag kan inte hitta detta i Nokia Kör, finns den inte?
I många fall vet jag var jag skall, men vill ha koll på hur jag ligger till tidsmässigt när jag är framme


Tror inte det finns. Det står väl när man lägger upp destination hur lång tid det tar att köra dit men sen så ser man ingen sån info vad jag märkt. Det kanske finns med i Navigon men det kostar ju 800kr.

----

För övrigt så tycker jag telefonen har grym täckning! Helt makalös. Där alla mina Androider haft problem och jag har kunnat surfa hälften av gångerna kanske och fått blackouts titt som tätt så fungerar Lumian klockrent i stort sett hela tiden! Snabbt också för den delen.

#763

Postad 12 mars 2012 - 10:58

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Jag har letat efter funktionen "vilken tid är jag framme" som finns på alla GPS idag, inkl Navigon och TomTom för Android och IOS. Jag kan inte hitta detta i Nokia Kör, finns den inte?
I många fall vet jag var jag skall, men vill ha koll på hur jag ligger till tidsmässigt när jag är framme


Tror inte heller den finns. Det verkar vara en väldigt basic GPS, dvs den tar dig från punkt A till B utan några funktioner förutom röstguidning. (Men allt är gratis vilket är bra)

Personligen saknar jag att kunna be GPS:en visa närmaste bensinmack, restaurang eller intressanta platser.
Finns funktionen kan ni få berätta vart...

#764

Postad 12 mars 2012 - 11:13

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Vill man ha ett mer komplett navigeringsprogram så får man nog som sagt köpa Navigon för 800kr från marketplace. Inte kollat i detalj vad det kan göra men det ska väl vara ett mer fullfjädrat navigeringsprogram.

#765

Postad 12 mars 2012 - 15:42

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Vill man ha ett mer komplett navigeringsprogram så får man nog som sagt köpa Navigon för 800kr från marketplace. Inte kollat i detalj vad det kan göra men det ska väl vara ett mer fullfjädrat navigeringsprogram.


Denna fungerade faktiskt helt ok: http://www.windowsph...6b-78e7d1fa76f8
Kostar endast 39 pix...nackdelen är att man inte laddar hem kartorna utan streamar dem.
Finns en annan för 300 pix som har kartorna inbyggda. Båda apparna går att testa!

#766

Postad 12 mars 2012 - 18:19

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Beställd med 3 total nu

#767

Postad 12 mars 2012 - 19:39

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Vill man ha ett mer komplett navigeringsprogram så får man nog som sagt köpa Navigon för 800kr från marketplace. Inte kollat i detalj vad det kan göra men det ska väl vara ett mer fullfjädrat navigeringsprogram.


Dock så kommer kartorna att vara nästintill identiska då Navigon kör med kartor från Navteq, ett företag som Nokia äger. Om det inte finns några speciella funktioner man verkligen måste ha så är det ett ganska onödigt köp, enligt mig då.

Redigerat av Murer, 12 mars 2012 - 19:40.


#768

Postad 12 mars 2012 - 20:33

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Vill man ha ett mer komplett navigeringsprogram så får man nog som sagt köpa Navigon för 800kr från marketplace. Inte kollat i detalj vad det kan göra men det ska väl vara ett mer fullfjädrat navigeringsprogram.

Jag hade navigon på iphone, och den var mycket bra, men vänta ett par veckor! Det kommer en mindre uppdatering av nokia kör strax och en en större ligger månader bort enligt nokia. Där kommer en hel saknade funktioner finnas.
Jag saknar sökning bland kontakter, trafik, fartkameror just nu. Allt detta fanns i symbian versionen (om jag inte minns helt fel) varför jag nog är ganska trygg i att det kommer här med :)

#769

Postad 12 mars 2012 - 21:12

Unregistered37648ae6
  • Unregistered37648ae6
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Enligt Nokiagadgets så ska det komma en uppdatering till "Nokia Drive 2.0" som ska fixa det ena med det andra. http://nokiagadgets....ine-navigation/

#770

Postad 12 mars 2012 - 21:38

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Enligt Nokiagadgets så ska det komma en uppdatering till "Nokia Drive 2.0" som ska fixa det ena med det andra. http://nokiagadgets....ine-navigation/

Postad bild

#771

Postad 13 mars 2012 - 05:38

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Läte precis att Nokia har ingått avtal med EA om 27 spel till wp7... Bra Nokia

#772

Postad 13 mars 2012 - 08:15

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Haha borjeboy. Vi verkar ha triggat någon WP motståndare på Swedroid... inte helt oväntat, på "fiendens" territorium ;)

#773

Postad 13 mars 2012 - 10:29

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Några frågor om "Batterisparfunktionen".

Jag kan ju själv testa, men någon annan har kanske redan gjort det och vill dela med sig?
Märker man någon skillnad på batteritiden med funktionen på eller av hela tiden?

Går det inte att ha den aktverad hela tiden, eller måste man göra det efter varje gång man laddat?
Vad förlorar man på att ha den aktiverad?

#774

Postad 13 mars 2012 - 10:53

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Några frågor om "Batterisparfunktionen".

Jag kan ju själv testa, men någon annan har kanske redan gjort det och vill dela med sig?
Märker man någon skillnad på batteritiden med funktionen på eller av hela tiden?

Går det inte att ha den aktverad hela tiden, eller måste man göra det efter varje gång man laddat?
Vad förlorar man på att ha den aktiverad?


Ärligt talat tror jag inte den gör någon större skillnad. Det den gör är att stänga av bakgrundsappar och den tar inte emot email automatiskt.

#775

Postad 13 mars 2012 - 14:19

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Haha borjeboy. Vi verkar ha triggat någon WP motståndare på Swedroid... inte helt oväntat, på "fiendens" territorium ;)


Han är inte lite frälst den,msom och prata om den senaste forskiningen med påven...Med tanke på vad han sagt så har han nog inte använt wp7..

#776

Postad 13 mars 2012 - 14:26

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Han är inte lite frälst den,msom och prata om den senaste forskiningen med påven...Med tanke på vad han sagt så har han nog inte använt wp7..


Förmodligen inte. Han framstår bara som lite bitter...

#777

Postad 13 mars 2012 - 23:09

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Lite info ang laddare.

" While it's been confirmed by Nokia already, the team over at WeLoveWP.hk have run some tests on charging the Lumia Windows Phone with a number of options. Turns out when put up against generic USB chargers (eg. Apple), USB ports and another Nokia charging unit, the Nokia Lumia adapters provided more charge for a faster rate of recharge.

Check out the summarised results below:

- Computer USB 2.0 port: 3.85V - ~110mA
- Nokia DC-11K Mobile Charging Unit: 3.9V - 330mA
- Apple Charger: 3.88V - 300mA
- Lumia 800 AC-16 Charger: 3.95V - 600mA

Should you have a Nokia Lumia charger in your procession, using it over your PC (or other USB based chargers) will pump the juice into your Lumia handsets at a faster rate."

http://www.wpcentral...s-phones-faster

Vad Nokia tycker du ska använda för att ladda din Lumia.

"Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery. If you have several Nokia chargers at home, just check the respective labels or plastic parts as the product name is mentioned there."

http://forums.wpcent...-800/186576.htm


Ser ni på jämförelsen mellan olika laddare så har laddare för Lumia bra effekt. Kan kanske vara så att en laddare med lägre effekt inte fixar att ladda telefonens batteri helt fullt eller på ett sätt som batteriet är anpassad för. För att sedan kunna ge bästa batteri tiden


I och med att Lumia 800 har batteriproblem så rekommenderar Nokia att man bara använder originalladdaren AC-16e som ger 1000mAh då andra laddare ger för lite. Följden kan bli att batteriet inte blir fullladdat.
http://www.misco.se/...#itab.3952004.2



Då kan man fråga sig om det inte är bra att använda Nokias micro-USB laddare AC-10 som ger maximalt 1200mAh.
Som jag tycker borde det vara bättre för batteriet med denna laddaren än den som följde med Lumian.
http://www.katshing....-10-11655_20701

Vad tror ni. Ska man inte våga använda denna laddare? Laddaren styr ju själv hur mycket den behöver ge.

#778

Postad 14 mars 2012 - 06:35

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Det är intressant varenda dag får jag läsa om hur wp inte är nåt för företag. Det är däremot Android och iphone enligt dem..Men katshing mfl företag verkar gå mot wp7 pga integreringen med Office 365.. Har inte Office 365 så kan inte kolla det. Men intressant finner jag det onekligen

#779

Postad 14 mars 2012 - 09:53

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

I och med att Lumia 800 har batteriproblem så rekommenderar Nokia att man bara använder originalladdaren AC-16e som ger 1000mAh då andra laddare ger för lite. Följden kan bli att batteriet inte blir fullladdat.
http://www.misco.se/...#itab.3952004.2



Då kan man fråga sig om det inte är bra att använda Nokias micro-USB laddare AC-10 som ger maximalt 1200mAh.
Som jag tycker borde det vara bättre för batteriet med denna laddaren än den som följde med Lumian.
http://www.katshing....-10-11655_20701

Vad tror ni. Ska man inte våga använda denna laddare? Laddaren styr ju själv hur mycket den behöver ge.


Ringde Nokias support och det var som jag misstänkte.

AC-10 är Nokias universalladdare och fungerar till allt med micro-USB, då den själv reglerar hur mycket effekt den ska ge.
Då kan man fråga sig varför inte 1200mAh-laddaren följer med Lumian?

Förmodligen för att AC-16e är delbar och används som datakabel också och att nätdelen ser olika ut för andra länder.

#780

Postad 14 mars 2012 - 10:09

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Jag har fått lite dille på allt om batteri och laddning till Lumian :)

Söker och söker och läser, men snacka om onödig app: http://www.windowsph...32-31ea1676a40e

Edit: Snacka om att det kommer nya appar hela tiden, men tyvärr många "skitappar".

Undrar hur många appar det finns till WP i dagsläget?

Redigerat av stelex, 14 mars 2012 - 10:12.


#781

Postad 14 mars 2012 - 12:11

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Det var över 71.000 vid månadsskiftet... Och hastigheten är runt 300 apps om dagen.. Så runt 75000 skulle det kunna vara/är troligt

#782

Postad 14 mars 2012 - 12:31

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Väljer mellan denna och nya Sony S, Nokian tilltalar med sin grymt gedigna känsla medan Sonyn har grym skärm och kamera. Det som får fälla avgörandet för min del är batteritiden, har en Samsung Galaxy S idag som drar ur batteriet på en förmiddag om jag använder telefonen. Grymt irriterande...

Så frågan är om batteriproblemet med Lumian är helt åtgärdat iom uppdateringen samt hur den står sig mot Sonyn?

#783

Postad 14 mars 2012 - 14:21

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Väljer mellan denna och nya Sony S, Nokian tilltalar med sin grymt gedigna känsla medan Sonyn har grym skärm och kamera. Det som får fälla avgörandet för min del är batteritiden, har en Samsung Galaxy S idag som drar ur batteriet på en förmiddag om jag använder telefonen. Grymt irriterande...

Så frågan är om batteriproblemet med Lumian är helt åtgärdat iom uppdateringen samt hur den står sig mot Sonyn?


Jag skulle tippa på att Sonyn har mycket bättre batteri tid. Tror hela Xperia serien har det? Hört nåt om att de är väldigt energi optimerade så att säga. Kan ha fel dock. De nya kanske inte är lika bra heller.

Min Xperia Play har helt fantastisk batteri tid så det var ju ett byte till det sämre när jag köpte Nokian. Så prioriterar du batteri tid så är nog Sony det bättre valet.

#784

Postad 14 mars 2012 - 16:42

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Väljer mellan denna och nya Sony S, Nokian tilltalar med sin grymt gedigna känsla medan Sonyn har grym skärm och kamera. Det som får fälla avgörandet för min del är batteritiden, har en Samsung Galaxy S idag som drar ur batteriet på en förmiddag om jag använder telefonen. Grymt irriterande...

Så frågan är om batteriproblemet med Lumian är helt åtgärdat iom uppdateringen samt hur den står sig mot Sonyn?

Jag har lärt mig lite om Lumian nu och vet hur man stänger tex bakgrundsprogram. Har nu haft Lumia igång i över 30 timmar med surf, prat, sms, gps och spel, iofs inte överdrivet mycket och jag har 32% kvar på batteriet. Snart kommer en uppdatering till som ska lösa batterproblem.

#785

Postad 14 mars 2012 - 18:13

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Sonyn har enorma problem med att knapparna på skärmen inte svarar

Xperia S, som lanseras med Android 2.3/Gingerbread, har utrustats med kapacitiva knappar (”touchknappar”), tre till antalet, nedanför skärmen; Tillbaka, Hem och Meny. Dessa knappar har dessvärre, på båda Swedroids exemplar, visat sig vara till mycket förtret då de helt enkelt inte reagerar på våra tryck till belåtenhet. Man måste trycka på precis rätt ställe, vilket har en väldigt snäv träffyta, samtidigt som toppen på tummen/fingret inte får röra vare sig listen nedanför knappen eller skärmytan ovanför då detta verkar förbrylla touchknapparna. Man bör dessutom vara övertydlig i sitt tryck. Ägare av Nexus One känner nog igen sig i övertydligheten som krävs – men Xperia S är ett par snäpp värre. Med lite vana så har det med tiden blivit bättre, men efter två veckor är det fortfarande allt för vanligt att man får trycka flera gånger innan knappen reagerar.

Detta är från swedroids test

#786

Postad 14 mars 2012 - 19:55

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Ganska nöjd med kameran i denna telefon faktiskt. Det är den första telefonen som har så pass bra kamera så jag känner att jag vill använda den emellanåt för att föreviga saker.

Grejen är den att jag är väldigt kräsen när det gäller bildkvalité. Fotar som seriös hobbyfotograf (photography.dj <--- shameless self promotion) med fullformats utrustning så de Androider jag har haft har haft så pass kass kamera så jag har vägrat att använda dem. Men Lumian känner jag har tillräckligt bra kvalité för att jag ska känna mig motiverad att använda dess kamera!

Koppla nyss min goa hund som produktbild så det kommer lite mer kamera bilder som folk kan titta på.

Redigerat av deeyay, 14 mars 2012 - 19:56.


#787

Postad 14 mars 2012 - 20:50

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Jag har lärt mig lite om Lumian nu och vet hur man stänger tex bakgrundsprogram. Har nu haft Lumia igång i över 30 timmar med surf, prat, sms, gps och spel, iofs inte överdrivet mycket och jag har 32% kvar på batteriet. Snart kommer en uppdatering till som ska lösa batterproblem.


Man tar på bakåt knappen för att stänga av appar va? Får min egna imorgon om nu inte posten lipar, har ett live konto jag använder dagligen. Undrar dock hur jag kollar om det står att jag är svensk så att jag kommer åt rätt Market.. Iofs är ju både mitt Xbox live och hotmail på svenska så det bör väl bli rätt.

Redigerat av borjeboy, 14 mars 2012 - 21:30.


#788

Postad 14 mars 2012 - 22:45

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Bakåt stänger appen ja. När du startar market för första gången så kommer telefonen fråga dig vilken region du är i om du inte gjort det förut. Detta går inte att ändra sen.

#789

Postad 15 mars 2012 - 00:15

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Aha... Tackar

#790

Postad 15 mars 2012 - 09:58

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag har fått lite dille på allt om batteri och laddning till Lumian :)

Söker och söker och läser, men snacka om onödig app: http://www.windowsph...32-31ea1676a40e

Edit: Snacka om att det kommer nya appar hela tiden, men tyvärr många "skitappar".

Undrar hur många appar det finns till WP i dagsläget?


Installera appen "AppFlow App Discovery" så ser du hur många appar som finns, dessutom en väldigt bra app för Marketplace.

#791

Postad 15 mars 2012 - 11:10

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Måste säga det att batteriet verkligen blir bättre med tiden.

I början så kunde den ibland ta slut innan man ens kommit hem från jobbet. Men har nu förluten tid sedan senaste laddning 1 dag 1 timme, och då har jag 43% kvar på batteriet. Då har jag väderappen och bankhubben igång med livetilesuppdatering. Sen synkar mailen var 30:e minut. Inloggad på facebook och messenger inne på meddelandehubben där det skrivs både sms och på facebook flera gånger i timmen. Spelade även en del spel under gårdagen då det var lugnt på jobbet (vilket det ofta är).


Och då har jag inte ens den riktiga laddaren, då den gick sönder under andra laddningen redan. Utan använder en som ligger under 1000mA.

Så ser fram emot att få en ny laddare och den nya uppdateringen för att se hur batteritiden blir då. Har version 11501 just nu.

Kan tillägga att jag stängt av 3G då det slukade batteri då 3G-mottagningen var på lägsta hela tiden där jag befinner mig.

#792

Postad 15 mars 2012 - 13:54

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
För de som har problem med battteriet så skulle det inte förvåna mig om flertalet av dessa använder Tele2...Deras 3g-täckning genomsyras av dropouts vid tex lyssning av webbradio på högre kvalitett, tex bitrate på 192 kbit/s.
Vi testade flera nallar, Nokia 701 Belle och Nokia E6 och oilka operatörer och Tele2 vara avsevärtsämre och ideligenvisade det sig i tjänster som kräver stabil 3G-uppkoppling.
Om nätet "hoppar" sådras avsevärt mer batteri..i övrigt så borde an intestödja Tele2 som använder Huawei som statsfinanieras med billiga lån från staten Kina. Orkar inte skriva om detta men jag ogillar starkt Huaweii och hur deras verksamhet subventioneras av statskina.

Jag fick 27 timmars batteritd vid dygnet runt körning på Lumia 800. 4 epostkonton synkades vart 20:e minut. Facebooking kanske 90 minuter och 80 öppnande epostmeddelanden. 1 timmes samtal. 2 timmars surf. Uppskattar dessa siffror nu.
Om mediokert användande 2 dygn i sträck.

kan läggas tilll att Lumian "förtidspensionerats" nu med förmån för Nokia Belle 701.

#793

Postad 15 mars 2012 - 16:22

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
jag hämtade min lur vid 13 tiden idag... Vilken lur :) om man jämför med min gamla SGS. Lättare att ställa in, både facebook, twitter, gmail och hotmail var/är smidigare att ställa in. SMS och framförallt MMS komigång utan problem.. MMS har jag haft stora problem med på min gamla telefon..

Dessutom vilket tangentbord, här har android fått att jobba på. Skriver ju snabbare än vad man gör på datorn.. Android känns så 2010 :)

Spotify klienten är med bra.

#794

Postad 15 mars 2012 - 17:37

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Jag tycker om att tangentbordet inte går helt ut i kanterna i landskap läget. Sett flera som klagar på det men jag tycker det är bra. Det blir lättare att skriva för man behöver inte sträcka lite mycket på fingrarna.

Trots det, samt kombinerat med en 3,7" skärm så har jag lättare att skriva på detta tangentbord än jag haft på någon Android förut. Jag skriver inte fel lika ofta.

#795

Postad 15 mars 2012 - 20:46

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Installera appen "AppFlow App Discovery" så ser du hur många appar som finns, dessutom en väldigt bra app för Marketplace.

Great :) Dankeschön.

#796

Postad 16 mars 2012 - 07:25

asbra
  • asbra
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Körde guiden på http://nokiagadgets....-to-your-phone/

Så nu har jag äntligen 12070, ska bli spännande att se batteritiden då den går från 140mAh till 50-60mAh i normal användning.
Nu dags för att ladda upp den helt.

#797

Postad 16 mars 2012 - 10:05

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Körde guiden på http://nokiagadgets....-to-your-phone/

Så nu har jag äntligen 12070, ska bli spännande att se batteritiden då den går från 140mAh till 50-60mAh i normal användning.
Nu dags för att ladda upp den helt.


Återkom gärna med synpunkter så snart du kan, verkar ju faktiskt som att fler och fler har bra batteritid. Köper hellre denna lur än Sony S.... :)

#798

Postad 16 mars 2012 - 11:45

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Återkom gärna med synpunkter så snart du kan, verkar ju faktiskt som att fler och fler har bra batteritid. Köper hellre denna lur än Sony S.... :)


Batteriet blir betydligt bättre i viloläge.


/jonas

#799

Postad 16 mars 2012 - 11:48

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Hur ser ni hur mycket mah den drar vid normalanvändnibg?

#800

Postad 16 mars 2012 - 12:37

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Den nya uppdateringen ger bara bättre batteritid till dem som haft problem. För mig vart det ingen som helst skillnad gentemot 11501 programvaran. Även om diagnostik appen visar halverat användande så är det ingenting jag har märkt av i praktiken.

Dock ska sägas att nu när jag har haft telefonen i några veckor så tycker jag att batteritiden har blivit bättre och bättre hela tiden. Fullt nöjd.

Hur ser ni hur mycket mah den drar vid normalanvändnibg?


Diagnostik appen installerar du genom att slå in ##634# i telefonen. Sen går du till batteri info i den appen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.