Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2345 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#801

Postad 14 december 2014 - 21:05

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Börjat spela Banished igen, grymt kul med Colonial modden som lägger till massa nya byggnader, yrken, resources osv.

#802

Postad 15 december 2014 - 09:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Håller första spelet ännu? Jag dreglade över det för en herrans massa år sedan, men hade ingen PC...

Grafiken, framförallt på mellansekvenserna är inte något att hänga i julgranen men som RTS-spel fungerar det synnerligen väl fortfarande. Rolig kampanj och gott om utmaningar. Med tanke på vad man kan få spelet för idag rekommenderar jag det varmt.

#803

Postad 15 december 2014 - 14:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har några nya spel på hyllan som jag fyndat nu på rea.

1. Super Smash Brothers, testade ca 1 timma igår, verkar skojigt men jag suger verkligen på det.

2. Far Cry 4 till PS4, har inte ens öppnat fodralet men lär bli nu till jul, köpte för 399kr.

3. Sunset Overdrive har inte heller öppnat fodralet, köpte för 299kr.

Måste säga att jag verkligen gillar Nintendos boxarts, dom är klart snyggast.

#804

Postad 15 december 2014 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Måste säga att jag verkligen gillar Nintendos boxarts, dom är klart snyggast.

Och skivorna. Mjuka kanter :)

#805

Postad 15 december 2014 - 16:04

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Själv har jag gjort stora framsteg, från att enbart spela bf4. Brukar lessna på alla former av upprepning och AI därav spelar jag uteslutande multionline, men slog på stort och köpte The Last of Us remastered när det var billigt, så nu har jag dragit igång det.

Förstår varför spelet fått så många fina utmärkelser, tycker allt är logistkt och man störs inte av ex dumma medpersoner som står ivägen i dörröpnningar osv. Ett fantastiskt spel och kommer jag lite längre in tror jag storyn kommer att bli mer fantastiskt. Sedan smygspelar jag lite PvZ men det verkar bli kortvarigt.

#806

Postad 15 december 2014 - 21:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Själv har jag gjort stora framsteg, från att enbart spela bf4. Brukar lessna på alla former av upprepning och AI därav spelar jag uteslutande multionline, men slog på stort och köpte The Last of Us remastered när det var billigt, så nu har jag dragit igång det.

Förstår varför spelet fått så många fina utmärkelser, tycker allt är logistkt och man störs inte av ex dumma medpersoner som står ivägen i dörröpnningar osv. Ett fantastiskt spel och kommer jag lite längre in tror jag storyn kommer att bli mer fantastiskt. Sedan smygspelar jag lite PvZ men det verkar bli kortvarigt.

Last of us är som en 10h+ film som man själv spelar :) blir dessutom roligare ju längre man kommer

#807

Postad 15 december 2014 - 21:41

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Slog på NFS:MW på Vitan för några timmar sedan och fastnade riktigt ordentligt.
Samma spel som till PS3, men på något sätt mycket goare, kommer bli en självklar favorit när någon annan har TV-fjärren.

#808

Postad 16 december 2014 - 13:59

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Håller första spelet ännu? Jag dreglade över det för en herrans massa år sedan, men hade ingen PC...

Det gör det absolut. Båda spelen är fantastiska på sina sätt. CoH1 & 2 är världens bästa RTS tycker jag. Jag har aldrig spelat Starcraft men det ser inte så lockande ut.

Det finns supermycket innehåll till CoH2 nu också. Jag har 350 timmar i spelet enligt Steam.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 16 december 2014 - 14:00.


#809

Postad 17 december 2014 - 22:47

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Efter att ha klarat av Dragon Age 2 för andra gången, så har jag tagit mig an Inquisition. Måste bara säga att DA2 är ju alldeles för långt för så få platser det finns att utforska. Det känns ju efter ett tag som man är med i nån svängdörrsfars, bara springer fram och tillbaka mellan de olika små zonerna/hubbarna. Kände mig klar med spelet efter ca 10-15 timmar, men tvingade mig igenom det på ca 35. Ujuj.

Inquisition känns klart bättre i det avseendet, men jag kan inte riktigt låta bli att tycka det är synd att kontrollerna funkar så mycket bättre med handkontroll. Trist att inte pc-versionen kan vara bättre anpassad för pc. Så jag har fortsatt köra med handkontroll. :/ Men nåväl, ett rätt trevligt spel en sådär fem timmar in.

#810

Postad 30 december 2014 - 08:15

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Sen på denna...
Guacamelee Super Turbo Edition. Kör det på Wiiu där kan man ha kartan på gamepaden och och allt röj på tv'n.
Riktigt roligt och det går även köra co-op på ett bra sätt.

Mexikanskt Metroid beat em up som även ser fint ut och låter bra.
125 spänn på e-shop, lätt värt!

#811

Postad 31 december 2014 - 00:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Gta V online. Fy fasen vad mycket content det finns!

#812

Postad 31 december 2014 - 22:46

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Lego Batman 2 och 3 samt Lego Marvel med grabben och BF4 för egen del.

#813

Postad 01 januari 2015 - 02:37

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Har precis spelat färdigt 100% på marvel super heroes med grabben på 5år. Mycket upskattat spel då han inte tjatar om något annat ;) Blir att ge sig på Lego batman nu :)

#814

Postad 01 januari 2015 - 12:52

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Company of Heroes 2 - Ardennes Assault. Jag tänkte jag skulle stötta Relic eftersom jag spelar så mycket CoH och köpte därför detta. Jäkligt roliga uppdrag och coolt upplägg! Det är en fristående singleplayerkampanj men man bör ha spelat Western Fronts för att förstå US Forces och hur spelet fungerar eftersom ingenting förklaras i detta spel. Det är väldigt utmanande också. Jag har 400 timmar i spelet och började intro på hard utan större problem men sen fick jag pisk så jag fick sänka till standard svårighetsgrad. Min Airborne commander har fått väldigt mycket stryk för de uppdragen var förjävliga ha ha. Rekommenderas! :)

#815

Postad 01 januari 2015 - 13:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Company of Heroes 2 - Ardennes Assault. Jag tänkte jag skulle stötta Relic eftersom jag spelar så mycket CoH och köpte därför detta. Jäkligt roliga uppdrag och coolt upplägg! Det är en fristående singleplayerkampanj men man bör ha spelat Western Fronts för att förstå US Forces och hur spelet fungerar eftersom ingenting förklaras i detta spel. Det är väldigt utmanande också. Jag har 400 timmar i spelet och började intro på hard utan större problem men sen fick jag pisk så jag fick sänka till standard svårighetsgrad. Min Airborne commander har fått väldigt mycket stryk för de uppdragen var förjävliga ha ha. Rekommenderas! :)

Har shoppat loss för mer än jag kommer hinna spela nu under Steamrean. 75% off gör det alldeles för lätt att klicka på köp...
Bl.a. Company of Heroes 1 & 2 + ett gäng DLC. Dock inte Ardennes Assault. Är lite sen till festen, de här ville jag spela för en massa år sedan, men bättre sent än aldrig hoppas jag.

#816

Postad 01 januari 2015 - 23:08

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Company of Heroes 2 - Ardennes Assault. Jag tänkte jag skulle stötta Relic eftersom jag spelar så mycket CoH och köpte därför detta. Jäkligt roliga uppdrag och coolt upplägg! Det är en fristående singleplayerkampanj men man bör ha spelat Western Fronts för att förstå US Forces och hur spelet fungerar eftersom ingenting förklaras i detta spel. Det är väldigt utmanande också. Jag har 400 timmar i spelet och började intro på hard utan större problem men sen fick jag pisk så jag fick sänka till standard svårighetsgrad. Min Airborne commander har fått väldigt mycket stryk för de uppdragen var förjävliga ha ha. Rekommenderas! :)

Jag är ruskigt sugen på det men får vänta tills det droppar i pris.

#817

Postad 02 januari 2015 - 12:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

eftersom ingenting förklaras i detta spel

Det där tar jag tillbaka. Det finns faktiskt tutorial, snabbkommandon listade och koncept att läsa om i spelet.

#818

Postad 02 januari 2015 - 18:57

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Det är en riktigt hetsig singleplayer de skapat med Ardennes Assault. Man har begränsat med Manpower (requisition) som man bär med sig mellan missions (dock inte i missions) och som dräneras snabbare om man tar mycket förluster. Det finns ingen sparfunktion man kan backa till heller så gör man misstag så får man leva med det. Jag gick in i ett uppdrag med fyra av fem stjärnor för fiendens styrka för det var det bästa valet jag hade med ett förband som hade under 50% styrka kvar (för de andra var värre tilltygade) och gick in och förlorade och sen nytt försök och under det fick jag höra att det nu var slut på resurser och om jag förlorade så var det slutet för detta förband (mekaniserade förbandet) vilket gjorde att man slogs i vild desperation av vad som kunde vara ens sista hurra i ett uppdrag som var ett race mot att ta övergivna tanks före fienden och täcka sina ingenjörer som lagade dom medans kulorna viner samtidigt som man var tvungen att cappa övriga kartan.

Helsike vad svettigt det var :). De har verkligen lyckats med detta spel för så har jag aldrig känt i kampanjerna annars då man bara gör ett nytt försök om man missar. Jättestor skillnad och mycket puls!

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 02 januari 2015 - 19:00.


#819

Postad 02 januari 2015 - 22:35

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
PT

Och jag som tyckte Bioshock 1 var lite läskig. Får återkomma när jag är klar.

#820

Postad 03 januari 2015 - 01:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det är en riktigt hetsig singleplayer de skapat med Ardennes Assault. Man har begränsat med Manpower (requisition) som man bär med sig mellan missions (dock inte i missions) och som dräneras snabbare om man tar mycket förluster. Det finns ingen sparfunktion man kan backa till heller så gör man misstag så får man leva med det. Jag gick in i ett uppdrag med fyra av fem stjärnor för fiendens styrka för det var det bästa valet jag hade med ett förband som hade under 50% styrka kvar (för de andra var värre tilltygade) och gick in och förlorade och sen nytt försök och under det fick jag höra att det nu var slut på resurser och om jag förlorade så var det slutet för detta förband (mekaniserade förbandet) vilket gjorde att man slogs i vild desperation av vad som kunde vara ens sista hurra i ett uppdrag som var ett race mot att ta övergivna tanks före fienden och täcka sina ingenjörer som lagade dom medans kulorna viner samtidigt som man var tvungen att cappa övriga kartan.

Helsike vad svettigt det var :). De har verkligen lyckats med detta spel för så har jag aldrig känt i kampanjerna annars då man bara gör ett nytt försök om man missar. Jättestor skillnad och mycket puls!

Låter synnerligen lovande, kommer ligga högt på min inköpslista i år.

#821

Postad 04 januari 2015 - 17:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Låter synnerligen lovande, kommer ligga högt på min inköpslista i år.

Ja det tycker jag :)
Hittade ett fel till av mig: det är visst så att man inte kan reinforca i uppdragen längre om ens requisition har gått ner på noll. Så då får man slåss med det man har kvar. Jag körde sen ett hold-the-line uppdrag som var på kniven igen som jag klarade med noll förstärkningar tillgängliga kvar och fi hade brutit igenom men med ticker nere på noll, så efter ännu en Pyrrhusseger så var det slutet för alla mina förband som därmed stod inför självmordsuppdrag, fullständigt försvagade. Så jag får spela om kampanjen och ha bevarande av enheter som högsta prioritet så får vi se hur det går.

#822

Postad 04 januari 2015 - 19:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

PT

Och jag som tyckte Bioshock 1 var lite läskig. Får återkomma när jag är klar.

Är det PT som ligger under Demos på PSN? Huga, det var inte skoj :o

Själv lirar jag Alien Isolation just nu, helsike vilken känsla i spelet. Känner mig konstant jagad och tror jag gått i hukad ställning 70% av speltiden hittills...

Har många timmar kvar, sen är det en massa DLC som följde med min version som ska tas igenom sen. Rekommenderas om man klarar av att spela det ;) med några öl i kroppen och helst någon bredvid så går det hyfsat bra för mig, nykter och helt nedsläckt är lite sisådär..

#823

Postad 04 januari 2015 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har många timmar kvar, sen är det en massa DLC som följde med min version som ska tas igenom sen. Rekommenderas om man klarar av att spela det ;) med några öl i kroppen och helst någon bredvid så går det hyfsat bra för mig, nykter och helt nedsläckt är lite sisådär..

Tänk på att du har det värsta kvar bara :)

DLC:n är hyfsad.. men de är extremt korta, de två jag spelade.

Redigerat av Zoiler, 04 januari 2015 - 21:19.


#824

Postad 04 januari 2015 - 21:15

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Är det PT som ligger under Demos på PSN? Huga, det var inte skoj :o

Själv lirar jag Alien Isolation just nu, helsike vilken känsla i spelet. Känner mig konstant jagad och tror jag gått i hukad ställning 70% av speltiden hittills...


Klar och nej det var inte skoj! Lär inte köpa nästa Silent Hill.

Lustigt, nästa spel på tur är Alien Isolation. Får återkomma när jag är klar men det kommer ta väldigt lång tid :)

#825

Postad 05 januari 2015 - 13:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Elite Dangerous (Elite 4)

Det här är den bästa virtuella rymdupplevelsen jag haft och då har jag spelat och älskat Elite 2, Wing Commander, X-wing, m.fl.

Flygkänslan är i toppklass och då spelar jag med handkontroll på en 42" TV. Jag kan bara föreställa mig hur mäktigt det är om man har en HOTAS Warthog och Oculus Rift.

Det är fantastiskt hur de lyckats återskapa galaxen och hur liten man känner sig när man besöker okoloniserade solsystem ljusår från närmaste civilisation.

Spelet är en sandlåda utan main kampanj som utvecklarna släpper nya features till allt eftersom det blir klart. Just nu blir det som att spela Skyrim utan main quest eller guild quests. Allt är till synes random generated. Jag saknar för närvarande inte någon kampanj även om jag hoppas att de lägger till det framöver.

Dör man så förlorar man all innestående bounty man inte hunnit redeema, alla cargo man bär, all data från outforskade delar av galaxen man samlat, men inte hunnit sälja plus att man måste casha ut ett nytt skepp + utrustning på försäkringens självrisk som uppgår till 5% av dess värde. Det senare gör att det blir dyrare att dö ju dyrare prylar man åker runt i. Har man inte råd med självrisken får man ta ett av sina andra skepp. Man har alltid tillgång till en Sidewinder i värsta fall.

Spelet går att spela i Open eller Solo. I det senare finns bara NPC:er, men galaxen formas fortfarande av vad som händer i Open. Jag har provat både och föredrar just nu Solo eftersom jag fortfarande befinner mig i ett startområde så det blir köbildning till rymdstationer inför dockning. Så snart jag uppgraderat min FSD och kan bryta mig ur det stjärnkluster jag spawnat i blir det att spela i Open.

#826

Postad 07 januari 2015 - 09:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Elite Dangerous (Elite 4)

Det här är den bästa virtuella rymdupplevelsen jag haft och då har jag spelat och älskat Elite 2, Wing Commander, X-wing, m.fl.

Flygkänslan är i toppklass och då spelar jag med handkontroll på en 42" TV. Jag kan bara föreställa mig hur mäktigt det är om man har en HOTAS Warthog och Oculus Rift.

Det är fantastiskt hur de lyckats återskapa galaxen och hur liten man känner sig när man besöker okoloniserade solsystem ljusår från närmaste civilisation.

Spelet är en sandlåda utan main kampanj som utvecklarna släpper nya features till allt eftersom det blir klart. Just nu blir det som att spela Skyrim utan main quest eller guild quests. Allt är till synes random generated. Jag saknar för närvarande inte någon kampanj även om jag hoppas att de lägger till det framöver.

Dör man så förlorar man all innestående bounty man inte hunnit redeema, alla cargo man bär, all data från outforskade delar av galaxen man samlat, men inte hunnit sälja plus att man måste casha ut ett nytt skepp + utrustning på försäkringens självrisk som uppgår till 5% av dess värde. Det senare gör att det blir dyrare att dö ju dyrare prylar man åker runt i. Har man inte råd med självrisken får man ta ett av sina andra skepp. Man har alltid tillgång till en Sidewinder i värsta fall.

Spelet går att spela i Open eller Solo. I det senare finns bara NPC:er, men galaxen formas fortfarande av vad som händer i Open. Jag har provat både och föredrar just nu Solo eftersom jag fortfarande befinner mig i ett startområde så det blir köbildning till rymdstationer inför dockning. Så snart jag uppgraderat min FSD och kan bryta mig ur det stjärnkluster jag spawnat i blir det att spela i Open.

Finns vissa spel som gör att jag är sugen på att skaffa en värstingdator igen, Elite är en av anledningarna! :)

Är det väldigt invecklat ala EVE Online style eller är det enklare? Nu är jag inte född i farstun, men någorlunda enkelhet i inventory osv skadar inte. :)

#827

Postad 07 januari 2015 - 09:30

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Växlar mellan Far Cry 4 och Captain Toad: Tresure Tracker. Sen är Ultra Street Fighter 4 ett stående spel som spelas aktivt varje dag.

Sen blev jag nyligen klar med Professor Layton and the Miracle Mask och började på Professor Laytong and Azaran's Legacy.

#828

Postad 07 januari 2015 - 13:00

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Precis börjat med "The Crew"

#829

Postad 07 januari 2015 - 13:14

Unregisterede3ba728d
  • Unregisterede3ba728d
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Captain Toad - Treasure Tracker och NES Remix 1 & 2.....i väntan på Bloodborne

#830

Postad 07 januari 2015 - 13:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Fortsätter på Alien Isolation, börjar bli jobbigare och jobbigare att ta sig igenom spelet...konstant jagad känns det som, vill springa men ändå inte för jag vet att jag blir sprättad i ryggen då.

Men rätt filmisk känsla, härlig atmosfär och fortsatt skitsnygg grafik. Eld och rök är ju bara mums!

#831

Postad 07 januari 2015 - 14:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Finns vissa spel som gör att jag är sugen på att skaffa en värstingdator igen, Elite är en av anledningarna! :)

Är det väldigt invecklat ala EVE Online style eller är det enklare? Nu är jag inte född i farstun, men någorlunda enkelhet i inventory osv skadar inte. :)

Jag har inte spelat EVE, men det tog någon timme innan jag kom igång med Elite. Jag upplever det inte som så krångligt (längre).

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 januari 2015 - 15:57.


#832

Postad 07 januari 2015 - 16:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Fortsätter på Alien Isolation

Vilken plattform? Är det stor skillnad i mellan PS3 och PS4, om du eller någon annan vet?

#833

Postad 07 januari 2015 - 16:43

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Vilken plattform? Är det stor skillnad i mellan PS3 och PS4, om du eller någon annan vet?

Det är rätt stor skillnad mellan konsolerna, https://www.youtube....h?v=ZyaccUkU6Nc

Det är ju enormt mycket skuggor i spelet, något som verkligen blomstrar ut på denna generation och som begränsas i den gamla.

#834

Postad 07 januari 2015 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Man bör verkligen spela det på PS4/XB1/PC, stämningen gör en stor del av spelet med skuggor och ljussättning som sagt. Vore tråkigt att förstöra ett sånt spel.

#835

Postad 07 januari 2015 - 21:32

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Fortfarande Guacamelee till wii u. Börjar närma mig slutet och det är fortfarande riktigt skoj.
Alla som inte har kört det, gör det.

Varvar det med Ninja Gaiden 3 razor's edge.Också det till wii u, inte lika skoj.
Ganska tråkiga banor och halvtaskig grafik men hålls kvar i spelet pga att jag vill se alla vapen och combos man låser upp plus att själva fightingen är helt ok och spektakulär. Gillar man inte det så går det få de kvinnliga karaktärernas bröst att guppa med hjäp av gamepaden ;)
Och det måste vara det svåraste "normal" jag spelat i ett spel.

#836

Postad 07 januari 2015 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och det måste vara det svåraste "normal" jag spelat i ett spel.

Haha, ja det är typ master ninja :P

De fick klagomål på att det var för lätt på 360/PS3, men de kanske tog i aningen för mycket till Wii U =P

#837

Postad 07 januari 2015 - 21:50

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Började spela FTL igår efter att Steam hade det på bra rea... sjukt kul, men sjukt svårt också. Fram till home-ship är det väl ok, men där är det bara, tvärstopp med enklare spelstil.

#838

Postad 07 januari 2015 - 23:43

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det är rätt stor skillnad mellan konsolerna, Det är ju enormt mycket skuggor i spelet, något som verkligen blomstrar ut på denna generation och som begränsas i den gamla.

Man bör verkligen spela det på PS4/XB1/PC, stämningen gör en stor del av spelet med skuggor och ljussättning som sagt. Vore tråkigt att förstöra ett sånt spel.

Ok då sparar jag det till när jag skaffat PS4.

#839

Postad 08 januari 2015 - 01:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Började spela FTL igår efter att Steam hade det på bra rea... sjukt kul, men sjukt svårt också. Fram till home-ship är det väl ok, men där är det bara, tvärstopp med enklare spelstil.

Homeship?
Menar du "slutbossen"? Isf är ett tips att
Spoiler


#840

Postad 08 januari 2015 - 12:21

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Haha, ja det är typ master ninja :P

De fick klagomål på att det var för lätt på 360/PS3, men de kanske tog i aningen för mycket till Wii U =P


Haha ja nog tog de i ordentligt. Jag hade problem direkt på första bossen, spindelroboten.
Sen har det flytit på ett tag fram tills de tyckte det var en bra idé och slänga in en massa bazooka killar som står på avsatser som man ej når medans man får en hel drös med självmordsbenägna fiender som alla kastar sig på en samtidigt.

Visst, autoaim på pilbågen men man ska hinna avlossa den innan man är död också.

Men nu flyter det på ganska bra igen efter att jag börjat köra med staven. Bra räckvidd och de dör relativt fort och sen spamma pilbåge så fort det börjar hagla raketer mot en.


#841

Postad 08 januari 2015 - 20:54

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
MdaG - jo, jag kollade lite på youtube och såg det, kruxet är att jag hittills inte orkat spela med teleporten, men utan den verkar det vara halvt omöjligt. Har fått ner två omgångar, men det faller alltid på att jag har för lite hull eller för dåligt utbyggt med vapen för att hinna skjuta ner det innan jag är nere på för låg hälsa.

Kanske är så att teleport är det enda säkra, men då är designen lite fel om det bara är ett sätt som fungerar.

#842

Postad 08 januari 2015 - 21:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det är enda sättet jag fått ihjäl den på. Ett annat är iofs att blåsa på med alla vapen man har tills rummet är sönder.

#843

Postad 18 januari 2015 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Indiespelet The Swapper som är gratis på PS+ i januari. Ett hyfsat roligt pusselspel med en unik och innovativ mekanism, men man känner sig rätt dum när man inte klarar vissa pussel =/

#844

Postad 19 januari 2015 - 09:41

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Indiespelet The Swapper som är gratis på PS+ i januari. Ett hyfsat roligt pusselspel med en unik och innovativ mekanism, men man känner sig rätt dum när man inte klarar vissa pussel =/

Det är det som är det dumma med pusselspel, de får en att känna sig dum ibland :(

#845

Postad 23 januari 2015 - 11:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Dragit igång black flag igen. Börjar bli dags låsa upp den södra delen har ödslat en massa tid på att öka på mitt rykte i de karibiska haven :)

Hur är det med Legendary skeppen dyker de upp närsom eller måste man ta dem när de dyker upp. Efter att ha fixat något fort dök två legendary upp på kartan men sen försvann de. Sedan fixade jag sekvens 3 då dök ett annat upp.

#846

Postad 23 januari 2015 - 13:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Du kan ta dem när som helst.

#847

Postad 23 januari 2015 - 16:43

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Ett tips är dock att ha skeppet fullt uppgraderat innan du tar dig an de legendariska skeppen.

#848

Postad 25 januari 2015 - 16:22

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Dragit igång black flag igen. Börjar bli dags låsa upp den södra delen har ödslat en massa tid på att öka på mitt rykte i de karibiska haven :)

Hur är det med Legendary skeppen dyker de upp närsom eller måste man ta dem när de dyker upp. Efter att ha fixat något fort dök två legendary upp på kartan men sen försvann de. Sedan fixade jag sekvens 3 då dök ett annat upp.


Hur är black flag?
Jag spelade AC 1 och 2 men tröttnade lite på hopp och klättra. Men hur mycket av det blir det på en båt?

#849

Postad 25 januari 2015 - 17:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Du är inte på en båt hela tiden, bara ibland. Annars klättrar du runt på fast mark. Och på båten klättrar du upp för masten ;)

#850

Postad 25 januari 2015 - 18:21

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Hur är black flag?
Jag spelade AC 1 och 2 men tröttnade lite på hopp och klättra. Men hur mycket av det blir det på en båt?


Jag har spelat 1:an, 2:an och Black Flag. Gillade alla men tycker Black Flag var bäst.

Åka runt med piratskepp och dundra med kanoner och ta över fartyg var en riktig höjdare. Ett skönt avbräck från parkour-hoppandet (som visserligen också är skoj).



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.