Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony RDR-HX510/710/910/1010 & GX210

521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony RDR-HX710 160GB (DVD-spelare) 0 8,17 (41) Inga priser
Sony RDR-HX910 250GB (DVD-spelare) 1 7,5 (7) Inga priser
Sony RDR-GX210 (DVD-spelare) 1 6,38 (12) Inga priser
Sony RDR-HX510 80GB (DVD-spelare) 9 (0) Inga priser
Sony RDR-HX1010 400GB (DVD-spelare) 1 9 (9) Inga priser
3 relaterade trådar

#51

Postad 10 mars 2005 - 13:57

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hm, Dustin verkar ha tagit bort Sony RDR-HX710 från sortimentet???

<{POST_SNAPBACK}>



Konstingt.
Jag har inte hört något nytt om min beställning. Det borde ju varit ett gäng som hann beställa, så det måste ju vara fler som är berörda. De kanske avvaktar för att se vad priset verkligen kommer att bli innan de lägger ut produkten så de inte schabblar mer...?

De har ju inga Sony-recorders längre? De hade väl någon mer förut?

Är det någon som översatt den österrikiska press-releasen? Det var ett tag sen jag pluggade tyska...

Redigerat av abob, 10 mars 2005 - 13:58.


#52

Postad 10 mars 2005 - 14:27

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Är det någon som översatt den österrikiska press-releasen? Det var ett tag sen jag pluggade tyska...

<{POST_SNAPBACK}>


Det är bara att köra sidan i Babel fisken

Blir kanske lite skum översättning på sina ställen men fullt läsbart. :unsure:

#53

Postad 10 mars 2005 - 15:17

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Ok. Kör man den i Babelfisken blir det:

Sony DVD recorders RDR-GX210 and HDD/DVD recorder RDR-HX710 and RDR-HX910 DVD Recording from the master class Sony brings three new DVD recorders in the next weeks into the trade. On the new RDR-GX210 with i.LINK interface multi-format-in-paste-suppl.-guesses/advises follows the Top models RDR-HX710 and -HX910 with 160 GB- and/or. 250 GB non removable disk and double Layer (DL) DVD+R compatibility. With an innovative intercarrier noise suppressor system and many equipment extras Sony sets again new yardsticks in things image quality and convenient operation.

Away of the video cassette, purely in the full DVD pleasure: The new DVD recorders of Sony bring fresh momentum into the world of the Home Entertainment. Sony introduces three models for different requirements in the next weeks on the Austrian market.

Entrance after measure: RDR-GX210. The multi-format-able a riser model RDR-GX210 with i.LINK(DV) entrance and PAL progressive exit makes the beginning. With this DVD recorder one can take up and play Discs of the formats DVD±R and DVD±RW - format problems belong thereby also in this device class to the past. The i.LINK interface will particularly make Homevideo fans happy: they can copy thereby very easy data processing or digital 8-Videofilme on DVD, even turned.
A Top feature for low-priced equipment like the RDR-GX210 is also the "Picture in Picture" function: While one a DVD plays can one the TV-live-Bild in a small window fade in and in such a way for example also during a DVD Heimkinoabends always an eye on an exciting live-sportuebertragung have. Eight positions for the small picture are selectable with this PiP function.

Memory miracle for the DL DVD era: New non removable disk DVD recorders of Sony. An abundance of new features offers the new HDD/DVD recorders (HDD: Hard disk drive) RDR-HX710 and RDR-HX910, whose introduction on the market is planned for April. Up to 428 hours video fit on the RDR-HX910 with 250 GB non removable disk, maximally 269 hours are it with the RDR-HX710 (150 GB). For the first time Sony with these devices offers Multiformat DVD recorders, which can describe and play double Layer DVDs (DL DVDs) of the format DVD+R beside DVD±R and DVD±RW also. In addition come still DVD video and CD rendition, as well as MP3- and JPEG jPEG-Playback of CD R/RWs.

The DVD fan comes with on both sides recordable DVDs into the benefit of the enormous storage capacity of 8,5 GB, that means up to 14 hours the video on a Disc. Besides the two models have a new Longplay Aufnahmemodus (September mode), with which one can 8 hours video on a single Layer DVD note.

Still image quality improves with the Top models: D-matrix intoxication reduction. The two non removable disk DVD recorders offer also the possibility of taking up videos in the HQ+ mode on the hard disk. This Fomat offers a still better image quality as the DVD video Fomat. 34 hours in the HQ+Modus fit on the non removable disk of the RDR-HX910, 21 hours are it with the RDR-HX710. Also in things the Sony technicians something new let themselves digital intoxication reduction be broken in. In order to raise the image quality again, both models have new, three speed "D-matrix the Noise Reduction system". With BNR (block Noise Reduction) compression errors are reduced, FNR (Frame Noise Reduction) and MNR (Mosquito Noise Reduction) it ensures for the fact that picture errors are additionally minimized.

New TV feature: "break Live TV" function. To the multiplicity of new functions with the models RDR-HX710 and RDR-HX910 belongs the new "break Live TV" function. If one gets the current TV program over the tuner of the HDD/DVD recorder on the screen, one can freeze the TV picture with a pressure on tracing branch the remote maintenance and for example the quiet Oertchen briefly to visit or the dinner up warm. If one returns afterwards, a pressure is sufficient on the Play key and the transmission continues to run, where one interrupted it. The user can pre and go back in the "missing" program section also with the search function, in order to regard scenes again. And it can return at any time to the live-programm and regard the current transmission to end.

Intelligently Scene Chaptering and Visual search. For finding scenes in programs even taken up Sony developed its own, thought out algorithm technology. In order to facilitate the search for certain scenes further, the RDR-HX710 and RDR-HX910 have a new function. At the beginning of each new scene they set a chapter marking automatically ("intelligently Scene Chaptering"). Over the function "Visual Chapter search" are indicated the chapter beginnings in the menu as Thumbnails and are available immediately after the admission to the fast selection. Over a further function named "Scene Chapter Edit" can delete the user necessary preview pictures simply and arrange so a chapter overview after desire.
Singular convenient operation. The models RDR-HX710 and RDR-HX910 offer special comfort functions, which make the DVD life still more beautiful. That begins already with the intelligent GUI (Grafical user interface): the functions "Quick start UP" and "Quick Response" facilitate a looking for and a working on of taken up transmissions enormously. Also in connection with digital Camcordern (data processing or digital 8) the devices play special strengths out. If one connects a Handycam by the i.LINK interface (Data processing in) with the DVD recorder, one can overact the entire admission on DVD or non removable disk by "One Touch Dubbing" function with only one depressing the key. With the help of the "Program Edit" function can select the Hobbyfilmer also certain scenes, which are then copied automatically.

Rapid copying of non removable disk on DVD. The new Sony non removable disk DVD recorder plays trumps with 64 x High speed Dubbing of hard disk on DVD. That means it that an in-hour admission on the non removable disk in fastest mode (September; VR mode) in only 56 seconds on a DVD to be overacted can - presupposed, one uses 8x DVD RW media. New "nearly Playback" function with clay/tone. A further interesting feature of the new High end models is "nearly playback with sound". One knows all photographs on the non removable disk also in the high-speed run with clay/tone (1,5-fache speed) through forests. For a 60-Minuten-Aufnahme one needs so only 40 minutes - with amazingly good, clearly understandable clay/tone quality.

The new Sony DVD recorder is available at the following prices (UVPs) in the specialized trade: RDR-GX210: 349, - - euro (starting from March) RDR-HX710: 699, - - euro (starting from May) RDR-HX910: 899, - - euro (starting from May) Vienna, 22 February 2005 Further presse-Informationen: Sony Austria GmbH Birgit Hoermanstorfer, Tel.: +43 1 61050-135 E-Mail: [email protected] or IMPULSE - agency for public work contactor meadow lane 4 A-3033 Altlengbach Tel.: +43 2774 6031-1 E-Mail: team@agentur impuls.at

#54

Postad 12 mars 2005 - 17:09

PrivateRyan
  • PrivateRyan
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Mailade Technistore och fick följande info om Sony RDR-HX710:

"Har inte testat dem så jag kan bara gå efter specifikationerna.
Den äldre hade väl inte HDMI?
Det har nu 710. RGB ut vet jag att den har men vet inte om den har både in och
ut ännu.

Det är HDMI som är den mest påtagliga skillnaden jag har märkt vilket skulle ge
dig bättre bild om du kopplar till en skärm (LCD;PLASMA;PROJEKTOR)
Sen har dem förmodligen tagit bort lite småbuggar etc.

Men på papper så ser den kanon ut"

#55

Postad 15 mars 2005 - 14:27

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Jag fick just mail från Dustinhome där de meddelar att de väntar en leverans i slutet av Mars av 710:an.

#56

Postad 15 mars 2005 - 17:01

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
SONY 400-DISC HDMI DVD/SA-CD CHANGER
är det någon som vet när den kan tänkas landa i sverige, pris i usa 400 dollar så hamnar den runt 3000 kr så köper jag den direkt, visst hade det varit bra med brännare och hårddisk men frågan är om jag inte skulle tycka den här är bättre länk till nyheten
http://news.sel.sony...essrelease/5661

rgds
matte

#57

Postad 16 mars 2005 - 10:13

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Så här svarar Sony Sverige om datum för de nya DVD-inspelarna:

Vi har inte fått in fullständiga specifikationer på dessa apparater ännu. Vi kan inte ge dig några detaljerade svar riktigt än på dessa apparater som kommer till Sverige april månad.


Ovanligt informativt för att vara Sony. Däremot tycker jag det är underligt att de inte har några specifikationer när spelarna kommer om en månad.

#58

Postad 16 mars 2005 - 10:22

perado
  • perado
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Så här svarar Sony Sverige om datum för de nya DVD-inspelarna:

Vi har inte fått in fullständiga specifikationer på dessa apparater ännu. Vi kan inte ge dig några detaljerade svar riktigt än på dessa apparater som kommer till Sverige april månad.


Ovanligt informativt för att vara Sony. Däremot tycker jag det är underligt att de inte har några specifikationer när spelarna kommer om en månad.

<{POST_SNAPBACK}>


Ha ha ha. Det gäller att ha framförhållning med broschyrmaterial och säljmaterial.

#59

Postad 19 mars 2005 - 12:39

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Såg oxå dessa nya dvd recorders när jag surfade på dustins hemsida. Det har nämnts här att dom skulle ha digital TV tuner om jag fattat rätt, vad kommer detta att inebära, hur kan man använda det ?
Om det alltså gäller att kunna ta emot marksänd digital TV så gäller det väl iså fall bara dom fria kanalerna för annars krävs väl en kortläsare... ?

#60

Postad 19 mars 2005 - 19:43

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Såg oxå dessa nya dvd recorders när jag surfade på dustins hemsida. Det har nämnts här att dom skulle ha digital TV tuner om jag fattat rätt, vad kommer detta att inebära, hur kan man använda det ?
Om det alltså gäller att kunna ta emot marksänd digital TV så gäller det väl iså fall bara dom fria kanalerna för annars krävs väl en kortläsare... ?

<{POST_SNAPBACK}>


Det där med digitalTV tuner gäller väl bara UK utgåvan , eller iaf inte den svenska modellen.

#61

Postad 19 mars 2005 - 19:52

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0

Såg oxå dessa nya dvd recorders när jag surfade på dustins hemsida. Det har nämnts här att dom skulle ha digital TV tuner om jag fattat rätt, vad kommer detta att inebära, hur kan man använda det ?
Om det alltså gäller att kunna ta emot marksänd digital TV så gäller det väl iså fall bara dom fria kanalerna för annars krävs väl en kortläsare... ?

<{POST_SNAPBACK}>


Det där med digitalTV tuner gäller väl bara UK utgåvan , eller iaf inte den svenska modellen.

<{POST_SNAPBACK}>


Tror ni att det skulle funka att köpa en i UK som har digital tuner och att den funkar här?

#62

Postad 21 mars 2005 - 09:14

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en 910:a, vår leverantör gav idag besked att den skulle komma 2005-04-14, 710:an hade 2005-04-12 som levdatum..

Får väl se om det stämmer då..

Ingen som har hittat mer ingående specar på maskinerna?

#63

Postad 21 mars 2005 - 09:30

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Här är lite info jag hittat om RDR 710
RDR-HX710 B/S NEW
Features:
• 160 GB harddisc (max. 273 hours rec.)
• 9 recording modes
• +R double layer recording (8.5 GB)
• DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW recording and playback
• CD / CD-R / CD-RW / (S)VCD / MP3/ JPEG playback Quality
• HQ+ HDD recording (15Mbps)
• Dynamic Variable bit reate recording (2path technology)
• 12bit/216Mhz D/A converter
• D-Matrix noise reduction
• AV sync
• Precision cinema progressive Intelligence
• i.Link one touch and programm dubbing
• intelligent scene chaptering
• Hoofdstuk indeling door beeldverandering
• Pauze live TV
• Max. 64x dubbing speed
• HDD playlist
• Chasing playback
• Simultaneous recording and playback
• Showview
• Available in Black (:P and Silver (S)

#64

Postad 21 mars 2005 - 13:47

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Från en Digicom säger man:

Lagerstatus: april

Ny DVD-inspelare med 160 GB Hårddisk och den kan också bränna ner på double layer DVD+R som lagrar upp till 8,5 GB.
Lika förgångaren HX900 kan denna modell spela in med hela 15 megabit/sek.

Hårddisk 160 GB
Kompatibla format DVD-R/RW, DVD-RW (VR format) DVD+R/RW, CD-R/RW, MP3, JPEG
Spelar in på DVD-R/RW (video format), DVD-RW (VR format), DVD+R/RW

Utgångar Komponent Video, S-Video, Video, Audio, Optisk och Koaxial

Ingångar Dubbla Scart (en RGB), Dubbla S-Video (en RGB), Video DV ingång för snabb och enkel redigering

Övrigt Samtidig in- och uppspelning i HDD och DVD-RW (VR mode) Show View, Quick Timer, Synchro Rec, Nerladdning av programnamn från text tv, Progressive Scan, D-Matrix Noise Reduction, Pause-Funktion vid Live-TV, Intelligent Chaptering och Visual Search,
Mått (H x B x T) mm: 65 x 430 x 328
Vikt 4,9 kg

Chasing Playback,
64x High-Speed-Dubbing från HDD till DVD,
Lip-Sync Funktion,

#65

Postad 21 mars 2005 - 14:32

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

  • 425 inlägg
  • 0

Från en Digicom säger man:

Lagerstatus: april

Ny DVD-inspelare med 160 GB Hårddisk och den kan också bränna ner på double layer DVD+R som lagrar upp till 8,5 GB.
Lika förgångaren HX900 kan denna modell spela in med hela 15 megabit/sek.

Hårddisk 160 GB
Kompatibla format DVD-R/RW, DVD-RW (VR format) DVD+R/RW, CD-R/RW, MP3, JPEG
Spelar in på DVD-R/RW (video format), DVD-RW (VR format), DVD+R/RW

Utgångar Komponent Video, S-Video, Video, Audio, Optisk och Koaxial

Ingångar Dubbla Scart (en RGB), Dubbla S-Video (en RGB), Video DV ingång för snabb och enkel redigering

Övrigt Samtidig in- och uppspelning i HDD och DVD-RW (VR mode) Show View, Quick Timer, Synchro Rec, Nerladdning av programnamn från text tv, Progressive Scan, D-Matrix Noise Reduction, Pause-Funktion vid Live-TV, Intelligent Chaptering och Visual Search,
Mått (H x B x T) mm: 65 x 430 x 328
Vikt 4,9 kg

Chasing Playback,
64x High-Speed-Dubbing från HDD till DVD,
Lip-Sync Funktion,

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen scart utgång? Det hade väl HX900?
Vore bra om man vill koppla digitalboxen till recordern och sedan till tv:n.

#66

Postad 21 mars 2005 - 17:03

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Det kanske har nämnts någonstans här, men jag hittar det då inte nu..

Jag har som sagt beställt en 910:a.
Jag hoppas att man kan programmera fler än 8 st timerinspelningar på denna nya till skillnad mot den g:a modellen?

Det kändes som en liten begränsning jag inte ville ha, så därför hade jag tidigare Pioneer's spelare som förstaval..

Någon som sett info om det någonstans? Max antal timerinspelningar i minnet samtidigt?

Redigerat av BulanS, 21 mars 2005 - 17:03.


#67

Postad 21 mars 2005 - 17:27

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

  • 425 inlägg
  • 0
Enligt Jeanette på www.technistore.se så ska den även ha HDMI utgång.

Hon skrev att det är den främst förändringen mot HX900, samt att de ska ha tagit bort en del buggar.

#68

Postad 21 mars 2005 - 21:15

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Ingen scart utgång? Det hade väl HX900?
Vore bra om man vill koppla digitalboxen till recordern och sedan till tv:n.

<{POST_SNAPBACK}>



Jo, det verkar ju lite orimligt att det inte skulle finnas scartutgång va?

#69

Postad 21 mars 2005 - 23:41

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0

Ingångar Dubbla Scart (en RGB), Dubbla S-Video (en RGB), Video DV ingång för snabb och enkel redigering


RGB via S-video, det måste vara ett nytt tekniskt genombrott ! :D

#70

Postad 22 mars 2005 - 10:05

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Enligt Dealernet Sony finns inget lager datum för
RDR710 än kontakta Sony för leveransbesked
RDR910HX har dom helt plötsligt lag 27 jun på istället
för April verkar inte vara någon ordning hos sony tycker jag

#71

Postad 22 mars 2005 - 15:38

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Enligt Dealernet Sony  finns inget  lager datum för
RDR710 än kontakta Sony för leveransbesked 
RDR910HX har dom helt plötsligt lag  27 jun på istället
för April verkar inte vara någon ordning hos sony tycker jag

<{POST_SNAPBACK}>


Ordning?

#72

Postad 22 mars 2005 - 15:43

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Ja dom verkar ha väldigt dålig koll på när saker och ting ska komma in
men antar att Sverige inte är det land som får dom första leveranserna
i Europa synd då får man vänta ytterligare 2 mån.

#73

Postad 22 mars 2005 - 16:58

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
De 2 leverantörer vi har här på jobbet anger den ena 2005-04-07 och den andra 2005-04-14 för 910:an..
Men båda tiderna är bara preliminära..

#74

Postad 23 mars 2005 - 15:20

stenene
  • stenene
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Enligt Jeanette på www.technistore.se så ska den även ha HDMI utgång.

Hon skrev att det är den främst förändringen mot HX900, samt att de ska ha tagit bort en del buggar.

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt Hjemmekino i Norge saknar 710 både DVI och HDMI utgångar, medan 910 har DVI.

http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=52
http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=50

#75

Postad 26 mars 2005 - 17:35

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Vet någon om de nya Sony modellerna klarar av att spela in 16:9 sändningar på DVD+R/+RW?

RDR-GX300 klarar t ex inte det vilket är ganska dåligt av Sony för en spelare dom marknadsför som "Dual RW compatible"...)

#76

Postad 26 mars 2005 - 21:26

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Tror inte någon av dom klarar det.

#77

Postad 26 mars 2005 - 22:13

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Hur kan det vara skillnad på 4:3 och 16:9 när det gäller inspelning på olika format?

#78

Postad 27 mars 2005 - 00:00

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0

Hur kan det vara skillnad på 4:3 och 16:9 när det gäller inspelning på olika format?


Det undrar jag med. Är det bara en löjlig "format-krigs-grej"? Eller är det tekniska begränsningar som styr? Philips spelar väl in 16:9 på DVD+R/RW så varför klarar inte Sony det?

En skiva inspelad i DVD-VR mode är inte speciellt kompatibel med andra DVD-spelare och DVD-VR går väl inte ens att läsa på en vanlig PC utan speciell hårdvara och program?

#79

Postad 30 mars 2005 - 17:02

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Vänta nu, detta trodde jag var en självklarhet. Kan man inte spela in 16:9 sändningar på vilket format som helst ?

Hur är det med att spela in en 16:9 sändning på hårddisken då ?

#80

Postad 30 mars 2005 - 17:34

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Jag köpte en GX300 i helgen, har testat lite nu och det är verkligen löjligt...

Med DVD+ skivor kan man spela in 16:9 sändningar utan problem men det läggs inte in någon formatinformation på skivan för 16:9 format. Det innebär att man själv får trycka på "wide"-knappen på sin tv-fjärr när man ska titta på sina inspelade 16:9 sändningar.

Med DVD- skivor ställer spelaren själv om TV:n till wide-läget (eftersom 16:9 formatinformationen skrivs in på skivan)

Det är enda skillnaden. Verkar knappast vara en teknisk begränsning utan snarare något fuffens hos Sony... Dom kanske vill sälja DVD- skivor?

Annars är jag mycket imponerad av GX300. Bilden, färger och kontrast är verkligen extremt bra på alla sätt. Både via RGB och komponent är det högsta klass. Inspelningskvaliten är felfri även i 2-3 timmars lägena även på stor skärm. Ljudet på DVD och CD är mycket bra också (över förväntan). På ljudet är den nog bättre än min Pioneer 575A faktiskt.

Enda minuset med GX300 är att mp3 avspelningen är av närmast usel kvalitet men det känns inte så viktigt i sammanhanget. Ganka skönt att bli av med VHS äntligen...

#81

Postad 31 mars 2005 - 07:35

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Det är enda skillnaden. Verkar knappast vara en teknisk begränsning utan snarare något fuffens hos Sony...

Samma begränsning finns på andra + brännare, så Sony är inte ensamma om det.

#82

Postad 31 mars 2005 - 08:48

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Någon som vet ngt om uppstartstiderna på 710/910??

Hörde av ngn att 900:ans uppstartstid var under all kritik...

#83

Postad 31 mars 2005 - 08:57

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Någon som vet ngt om uppstartstiderna på 710/910??

Hörde av ngn att 900:ans uppstartstid var under all kritik...

<{POST_SNAPBACK}>

De ska tydligen ha quickstart.

#84

Postad 04 april 2005 - 08:51

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Kollade runt lite på www.recordere.dk och hittade lite saker:


En sammanställning på skillnaderna mellan 210-710-910
http://www.brugerman...210-710-910.pdf

Officielle danska pressmeddelande: http://www.recordere...56&PN=1&TPN=100

Och en bild på spelaren

http://www.brugerman...box=&shownew=on

Redigerat av BulanS, 04 april 2005 - 09:06.


#85

Postad 04 april 2005 - 12:19

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
GX210:an verkar vara betydligt mer avskalad än vad man kunde vänta sig. Tex har man tagit bort chasing playback som ju föregångaren (GX300) och de flesta konkurrenterna i den här prisklassen har.

#86

Postad 04 april 2005 - 18:04

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
GX210 är nedskalad i vikt också (3,6 kg mot 4,9kg för GX300). Jag valde mellan dessa två och tog GX300 för den verkar vara i en helt annan klass kvalitetsmässigt.

Redigerat av Unregisteredb3c6d6ac, 04 april 2005 - 18:05.


#87

Postad 05 april 2005 - 09:12

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Enligt Jeanette på www.technistore.se så ska den även ha HDMI utgång.

Hon skrev att det är den främst förändringen mot HX900, samt att de ska ha tagit bort en del buggar.

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt Hjemmekino i Norge saknar 710 både DVI och HDMI utgångar, medan 910 har DVI.

http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=52
http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=50

<{POST_SNAPBACK}>


Det står "Nei" på 910 om DVI nu. Finns det någon som verkligen kan bekräfta hur det ligger till med de här båda spelarna? Att någon av dem har DMI/DVI är avgörande för min del om de är intressanta eller inte.

#88

Postad 05 april 2005 - 11:07

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Av allt att döma har dom inte HDMI/DVI. Sony gick för ett tag sen ut med en pressrelease om att dom skulle komma med inspelare med HDMI till hösten och i den nämndes 710:an och 715:an. Nu verkar det som att dom skyndat fram 710:an och därmed verkar HDMI försvunnit. Vore märkligt om man lyckades skära bort 4-5 månaders utvecklingstid utan att skala bort funktionalitet. Och priset är helt enkelt för lågt. 710:an ser ut att från start bli 1500:- billigare än föregångaren 900, och med bättre spec (även utan HDMI). Så jag har svårt att se hur dom spelarna ska kunna ha HDMI. Orsaken till att vissa återförsäljare och andra fortfarande ibland påstår att spelarna ska ha HDMI beror nog på den numera felaktiga (?) pressreleasen.

#89

Postad 05 april 2005 - 11:17

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Tack för svaret magic75, allt tyder på att det du skriver är rätt (tyvärr).

Finns det någon annan recorder med dvi/hdmi förutom Pioneers dyra flaggskepp? Man tycker ju att detta är det nästa steget inom dvd, att få ut recorders med hdmi/dvi-utgångar till ett rimligt pris ( ca 5-7k till att börja med). Här finns det marknadsandelar för storföretagen att tjäna på dvdmarknaden innan Blu-Ray- och HD-DVD-kriget avgjorts.

Känns ju knasigt att både behöva köpa en dvdspelare med dvi/hdmi OCH en recorder när möjligheten finns att göra en enda recorder med bra utgångar. Å andra sidan får man ju nästan tag på både och för det pris jag just nämnde. Men visst skulle det vara smidigare att ha en enskild apparat istället för två.

Nåja, den som lever får se.

Redigerat av Namtrac, 05 april 2005 - 11:19.


#90

Postad 05 april 2005 - 17:33

stenene
  • stenene
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Enligt Jeanette på www.technistore.se så ska den även ha HDMI utgång.

Hon skrev att det är den främst förändringen mot HX900, samt att de ska ha tagit bort en del buggar.

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt Hjemmekino i Norge saknar 710 både DVI och HDMI utgångar, medan 910 har DVI.

http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=52
http://www.hjemmekin...info.aspx?ID=50

<{POST_SNAPBACK}>


Det står "Nei" på 910 om DVI nu. Finns det någon som verkligen kan bekräfta hur det ligger till med de här båda spelarna? Att någon av dem har DMI/DVI är avgörande för min del om de är intressanta eller inte.

<{POST_SNAPBACK}>

De har tydligen ändrat specifikationen. När jag lade in den var det "ja" på DVI för 910an.

Redigerat av stenene, 05 april 2005 - 17:35.


#91

Postad 07 april 2005 - 15:36

d96ez
  • d96ez
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Har nte några problem med min HX900, antigen är du extremt kräsen eller så var det fel på spelaren du hade hemma!

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser igenom Sony HX900 tråden och surfar igenom lite andra forum så kommer du att upptäcka att ungefär hälften säger att den är knäpptyst och hälften säger att den väsnas alldeles för mycket. Tycker det verkar som att Sonys fläktkontroll är problemet. För de som anser att den är tyst så skulle jag gissa på att utblåsfläkten baktill inte går igång alls. För mig var HX900:n fullt acceptabel de första 5-10 minutrarna, då man bara kunde höra hårddisken och nåt jag gissar är motorljud i DVD-delen. Men därefter gick alltid fläkten igång och blåste på oavbrutet.

Känner du igen nåt av detta? Kan du höra att fläkten går igång överhuvudtaget? Tittar man baktill så kan man se om fläktbladen roterar eller inte.

Min teori är som sagt att det är fläktkontrollen som är problemet och att den verkar trigga vid olika temperaturer för olika enheter, alternativt att olika enheter blir olika varma.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan bara hålla med. Fläktljudet på min HX900 är alldeles för hög men det är som sagt endast störande vid tv-tittande på låg volym. Men visst infinner sig den där känslan "vad tyst det blev" efter att man stängt av den. Men misströsta inte, det är bara att modda lite väl :blink:?

#92

Postad 09 april 2005 - 13:04

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
är det någon som har någon info om Sony RDR-HX1010 har gogglat men inte lyckats hitta något, var inne på sony center i uppsala idag och kollade lite och Sony RDR-HX910 som jag trodde skulle ha hdmi men inte får det går bort nu så då nämde han som jobbar där att efter sommaren skulle Sony RDR-HX1010 komma och den ska ha hdmi och 400 gig hårddisk men han hade inget pris på den än.DVP-CX995V deras 400 skivors dvd-växlare hade han aldrig hört talas om.

rgds
matte

#93

Postad 11 april 2005 - 07:35

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Boooooring... :)

Nu har leverantören som tidigare uppgav 2005-04-14 som leveranddatum för 910:an plockat bort datumet helt...
I texten står det "..kommer i butikerna i maj..."
710:an ligger datumet kvar på den 12:e dock... men det lär väl ändras det med...

Redigerat av BulanS, 11 april 2005 - 07:36.


#94

Postad 11 april 2005 - 13:14

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Nån som vet något om förra årets modell Sony RDR-GX700 om den är något att ha. Hittar inga recensioner om den. Säljs just nu för halva priset 2990kr. Är i denna prisklassen jag tänkt mig. Hade först tänkt mig Sony RDR-GX300 eller Sony RDR-GX210.

#95

Postad 11 april 2005 - 15:32

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
GX700 är princip GX300 + DV/Firewire ingång. GX210 ersätter bägge dessa modeller.

#96

Postad 12 april 2005 - 07:40

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Nu verkar det som Sony Har både 710/910 i lager

bara beställa alltså

#97

Postad 12 april 2005 - 09:25

Bonnie
  • Bonnie
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
I vilken butik finns den i lager?

#98

Postad 12 april 2005 - 09:40

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0

GX700 är princip GX300 + DV/Firewire ingång. GX210 ersätter bägge dessa modeller.

<{POST_SNAPBACK}>



Tänkt dock på att 210 är en riktig budgetmodell i jämförelse med 300/700. Mycket sämre VideoDac, plastigare, ingen inspelning i 1,5 H läge m.m.

#99

Postad 12 april 2005 - 10:29

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Jag hittade lite länkar igår som jag sammanställde i följande tråd https://www.minhembi...showtopic=92275

Netonnet har gx700:an regionsfri för 3190:-


Nån som vet något om förra årets modell Sony RDR-GX700 om den är något att ha. Hittar inga recensioner om den. Säljs just nu för halva priset 2990kr. Är i denna prisklassen jag tänkt mig. Hade först tänkt mig Sony RDR-GX300 eller Sony RDR-GX210.

<{POST_SNAPBACK}>



#100

Postad 12 april 2005 - 13:58

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

I vilken butik finns den i lager?

<{POST_SNAPBACK}>




Den Finns inte i butik än Sonys lager har fått in dom nu



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.