Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi Vinylsamlare

3715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2151

Postad 14 mars 2012 - 09:25

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Springsteen-skivan har jag funderat på. Vore tacksam för ett omdöme på ljudkvalitet. Jag har hamnat i att jag sällan startar upp skivor där jag stör mig så mycket på ljudkvaliteten att jag inte lyckas njuta av musiken.

Som jämförelse skulle jag på en sjugradig skala sätta First Aid Kit "Liaons Roar" på en fyra, medan t.ex. min svenskpressade Dire Straits (deras första) är en solklar femma. Sexan på skalan reserverar jag för vinyler jag hoppas på, t.ex. Diana Krall på 45-varvs LP. Sjuan tror jag ljudmässigt min anläggning aldrig når upp till. B)

Har lyssnat igenom första skivan via Goldring 2400->SME 3009 S2 Imp->TD160 Super->HK 980->Creek OBH-11 (moddad)->HD650 (studiedag, grabben sover). Kan ju inte jämföra med dina betyg men ljudet är i mina öron mycket bra, fin rymd, gott om detaljer, bra separation av instrumenten, stark närvaro i rösten och ett bra tryck i produktionen. Jag tror knappast att du lär bli besviken på ett köp (detta rör Europapressen, Sony/Columbia)

Och vilket album! I mitt tycke det bästa han gjort på mycket länge. Det här är The Boss som jag gillar honom, arg och energisk.

#2152

Postad 14 mars 2012 - 10:58

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Förra skivan med Sprängsten hade vidrigt uselt ljud. Den låter inte som den hoppas jag?

#2153

Postad 14 mars 2012 - 11:36

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Förra skivan med Sprängsten hade vidrigt uselt ljud. Den låter inte som den hoppas jag?

Vet ej, har den inte och har inte hört den

#2154

Postad 14 mars 2012 - 13:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack för omdömet tomano58! Jag har lyssnat på Springsteens senaste på Spotify och håller helt med om att det är hans bästa på länge. Faktum är att jag nog mest gillar hans äldre plattor, som "The River". Den senaste har lite av samma känsla, men känns lite fräschare på något sätt. Med din beskrivning av ljudkvaliteten blir det antagligen ett Springsteen-vinyl-köp nästa gång jag springer förbi skivbutiken.

#2155

Postad 14 mars 2012 - 15:07

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Tack för omdömet tomano58! Jag har lyssnat på Springsteens senaste på Spotify och håller helt med om att det är hans bästa på länge. Faktum är att jag nog mest gillar hans äldre plattor, som "The River". Den senaste har lite av samma känsla, men känns lite fräschare på något sätt. Med din beskrivning av ljudkvaliteten blir det antagligen ett Springsteen-vinyl-köp nästa gång jag springer förbi skivbutiken.

Trevligt, hoppas bara våra öron är tillräckligt i synk ;)

#2156

Postad 14 mars 2012 - 20:11

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Finns denna Springsteen i icke skevt utförande ? :blink:

Fick idag 1a ersättnings skivan (SADE) för en av mina 3 st defekta (nya) ,vågar inte öppna den :(
En intressant detalj är att jag reklamerade 2st LP samma dag 1/3, en till CDON och en till Amazon UK, gissa vilken som kom först ?

Redigerat av Hakon, 14 mars 2012 - 20:12.


#2157

Postad 14 mars 2012 - 20:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Finns denna Springsteen i icke skevt utförande ? :blink:

Fick idag 1a ersättnings skivan (SADE) för en av mina 3 st defekta (nya) ,vågar inte öppna den :(
En intressant detalj är att jag reklamerade 2st LP samma dag 1/3, en till CDON och en till Amazon UK, gissa vilken som kom först ?

Du verkar inte direkt ha turen med dig. Måste vara nåt annat än matjord i dina fickor... Mitt Springsteen-ex var i perfekt skick. Köpt via CDON den 9/3 och hämtade på ICA den 13/3.

#2158

Postad 15 mars 2012 - 08:45

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Behöver frigöra lite pengar till ny PU - väljer därför att sälja denna raritet. Kommer ihåg att Heavy Sound tog in ett par ex till Sverige när det begav sig - de lär vara öppnade sen länge. Detta ex är ännu sealed, riktigt roligt samlarobjekt för ett rockfan...

Länk till skivan för de som är intresserade:


http://www.tradera.c...40525_151697096



Bifogad fil  DSC05735.JPG   154,34K   2 Antal nerladdningar

Still Sealed since 1981

#2159

Postad 15 mars 2012 - 12:31

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0

Du verkar inte direkt ha turen med dig. Måste vara nåt annat än matjord i dina fickor... Mitt Springsteen-ex var i perfekt skick. Köpt via CDON den 9/3 och hämtade på ICA den 13/3.

Mja jag har inte köpt Spingsteen ännu, mitt köpande har fått stiltje efter allt senaste klabb. Vågar inte handla mer just nu, även om intresset finns.

#2160

Postad 15 mars 2012 - 13:00

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
När vi nu är inne på kvalitet av skivor så vill jag bara klaga lite på folks förmåga (eller snarare brist på) att betygsätta skivorna de säljer ordentligt. Hade något av en dispyt med en säljare på Discogs som hade betygsatt helt åt **** och idag fick jag hem två Dionne Warwick och en Four Tops-skiva som alla var, enligt min åsikt, felgraderade. Jag älskar att leta skivor på nätet men senare tids dåliga upplevelser gör att jag snart inte orkar längre. Suck...

Vad är er åsikt, ska man klaga om skivan låter som något (i det här fallet VG+) men ser ut som något annat eller ska man bara låta den passera?

#2161

Postad 15 mars 2012 - 13:34

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

När vi nu är inne på kvalitet av skivor så vill jag bara klaga lite på folks förmåga (eller snarare brist på) att betygsätta skivorna de säljer ordentligt. Hade något av en dispyt med en säljare på Discogs som hade betygsatt helt åt **** och idag fick jag hem två Dionne Warwick och en Four Tops-skiva som alla var, enligt min åsikt, felgraderade. Jag älskar att leta skivor på nätet men senare tids dåliga upplevelser gör att jag snart inte orkar längre. Suck...

Vad är er åsikt, ska man klaga om skivan låter som något (i det här fallet VG+) men ser ut som något annat eller ska man bara låta den passera?

Jag har med tänkt på det där. Det är väl bara värt att klaga om man betalat vad skivan ska vara värd om man säger.. Jag har fått hem en hel del auktioner på tradera där jag betalat 9 kr för skivorna och sedan har det varit hack på dem även om de säger att de ska spela VG++. I dessa fall har jag inte klagat (ibland dragit iväg ett mail å sagt till dem att det där var fel graderat) och de skivor jag köpt för lite mer pengar har oftast varit mycket bättre kvalité som tur är!

#2162

Postad 15 mars 2012 - 18:28

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Jag har med tänkt på det där. Det är väl bara värt att klaga om man betalat vad skivan ska vara värd om man säger.. Jag har fått hem en hel del auktioner på tradera där jag betalat 9 kr för skivorna och sedan har det varit hack på dem även om de säger att de ska spela VG++. I dessa fall har jag inte klagat (ibland dragit iväg ett mail å sagt till dem att det där var fel graderat) och de skivor jag köpt för lite mer pengar har oftast varit mycket bättre kvalité som tur är!

Alltid lika svårt. Det finns ju definitioner på vad de olika graderna betyder men det är ändå en människa i andra änden som skall göra graderingen. Är man ovan blir det lätt fel och misstag kan också göras. Det bästa innan köp/bud är att läsa säljarens recensioner.

#2163

Postad 15 mars 2012 - 21:31

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Problemet med ett ställe som Discogs är att många som köper är okunniga eller inte tänker på gradueringen när de fått skivan. Dessutom träffar ju säljarna rätt ibland och fel ibland. Således kan en säljare ha (som i mitt fall) flera tusen positiva recensioner men ändå leverera undermåliga varor.

Hursomhelst så skickade jag ett mail och förklarade vad jag tyckte var fel och varför. Det slutade med att jag fick mina pengar i retur utan att något skulle skickas tillbaka. Visserligen hade det varit lite bök tidigare så det har säkert varit en förmildrande omständighet. Dock så bidrar jag ju nu till att andra riskerar att bli "lurade" genom att ge säljaren positiv respons då min personliga upplevelse varit positiv.

#2164

Postad 15 mars 2012 - 22:15

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Problemet med ett ställe som Discogs är att många som köper är okunniga eller inte tänker på gradueringen när de fått skivan. Dessutom träffar ju säljarna rätt ibland och fel ibland. Således kan en säljare ha (som i mitt fall) flera tusen positiva recensioner men ändå leverera undermåliga varor.

Hursomhelst så skickade jag ett mail och förklarade vad jag tyckte var fel och varför. Det slutade med att jag fick mina pengar i retur utan att något skulle skickas tillbaka. Visserligen hade det varit lite bök tidigare så det har säkert varit en förmildrande omständighet. Dock så bidrar jag ju nu till att andra riskerar att bli "lurade" genom att ge säljaren positiv respons då min personliga upplevelse varit positiv.

Sant, har problem/misstag rättats till/löst sig så ger man ju en positiv recension som tack.

#2165

Postad 16 mars 2012 - 10:22

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Lite nytt godis från Myrorna

Bifogad fil  nytt.jpg   243,18K   6 Antal nerladdningar

#2166

Postad 16 mars 2012 - 11:19

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Lite nytt godis från Myrorna

Bifogad fil  nytt.jpg   243,18K   6 Antal nerladdningar

Fan ditt myrorna verkar vara riktigt bra. Här finns det inte ett skit. Två platter med vikingarna thats it.

#2167

Postad 16 mars 2012 - 14:37

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Kom på posten, en mini-lp med Jason & The Scorchers.

Postad bild

#2168

Postad 16 mars 2012 - 19:48

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Kom på posten, en mini-lp med Jason & The Scorchers.

Postad bild


Coolt band. Jason har även gjort en hel del bra solo prylar som jag tyvärr bara har hittat på CD. Sen har vi ju det här! :)

http://www.youtube.com/watch?v=WApBadMEOro&feature=related

Trevlig helg!

Redigerat av Sidelakebob, 16 mars 2012 - 19:49.


#2169

Postad 16 mars 2012 - 21:14

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Fick också post idag, :) Regina Spektors "Live in London" och John Hiatts "Dirty Jeans & Mudslide Hymns". Båda kanonskivor. Ljudet på Spektors är ok, på Hiatts riktigt bra. Hiatts skiva hade en klisterlapp med en text om 180g audiophile edition eller något i den stilen. En kul grej är att det är två skivor med tre sidor, fjärde sidan är helt blank. Det har jag aldrig sett förr.

#2170

Postad 16 mars 2012 - 22:06

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Fick också post idag, :) Regina Spektors "Live in London" och John Hiatts "Dirty Jeans & Mudslide Hymns". Båda kanonskivor. Ljudet på Spektors är ok, på Hiatts riktigt bra. Hiatts skiva hade en klisterlapp med en text om 180g audiophile edition eller något i den stilen. En kul grej är att det är två skivor med tre sidor, fjärde sidan är helt blank. Det har jag aldrig sett förr.


Tror det är lite vanligare med blanka baksidor på singlar. Dom jag har är mest promos och sånt.

#2171

Postad 16 mars 2012 - 22:40

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Även jag erhöll ett paket i dag, från Megastore. Hade slagit på stort o beställt åtta skivor men dom kunde bara klämma fram fyra (varav två dubblar), efter två veckor.

Med tanke på en del otursförföljda skivköpare kan jag dock meddela att samtliga var både plana o repfria. Tre återutgivna klassiker; Miles Davies-Bitches brew, Lizzy-Jailbreak o Skynard-Pronounced..., bolag Music on vinyl o Back on black, lät mycket bra alla tre. Den fjärde var Clutch-Blast tyrant på bolaget WeatherMaker Music, denna lät inte lika bra, trist ljud tycker jag, dock bra musik.

#2172

Postad 17 mars 2012 - 07:49

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Finns denna Springsteen i icke skevt utförande ? :blink:

Fick idag 1a ersättnings skivan (SADE) för en av mina 3 st defekta (nya) ,vågar inte öppna den :(
En intressant detalj är att jag reklamerade 2st LP samma dag 1/3, en till CDON och en till Amazon UK, gissa vilken som kom först ?


Vi borde kanske göra en tråd där vi listar skeva skivor, Bolag och hur det fungerar med reklamationer .. Vad tycker ni?

#2173

Postad 17 mars 2012 - 10:19

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Vi borde kanske göra en tråd där vi listar skeva skivor, Bolag och hur det fungerar med reklamationer .. Vad tycker ni?


Kan nog vara bra, särskilt vilka återförsäljare som sköter reklamationer på ett bra sätt.

Tyvärr är min erfarenhet att skevhet är väldigt vanligt på nypressat, även på skivor från de bolag som säger sig sätta kvalitet i främsta rummet, t.ex. MOV. Ibland är också hålet för litet så att man måste vidga det med en kniv. Enstaka skivor har de inte skurit bort tillräckligt på i ytterkant, vilket gör att de är svåra att få ner i fickor och konvolut. Antingen säljer vinyl så bra att de inte bryr sig, eller också går det för snabbt i tillverkningen (som så mycket annat i detta organisationsslimmade och övereffektiviserade samhälle) eller så saknas helt enkelt kunskapen.

#2174

Postad 17 mars 2012 - 18:35

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Tyvärr är nog mycket av kunskapen och hantverket förlorat när det gäller att pressa vinyl i större skala. Vad jag vet finns bara ett ställe i sverige, Rätta mig om jag har fel. http://www.tailrecvinyl.com/

Mange, Jag gör slag i saken senare ikväll och skapar en tråd om skeva nypressar. Kanske kan vi se något mönster om vi blir några som postar.

#2175

Postad 17 mars 2012 - 19:45

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Blev lite Den Svenska Björnstammen, båda limiterade till 500 ex

Bifogad fil(er)



#2176

Postad 17 mars 2012 - 21:26

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Tyvärr är nog mycket av kunskapen och hantverket förlorat när det gäller att pressa vinyl i större skala. Vad jag vet finns bara ett ställe i sverige, Rätta mig om jag har fel. http://www.tailrecvinyl.com/

Mange, Jag gör slag i saken senare ikväll och skapar en tråd om skeva nypressar. Kanske kan vi se något mönster om vi blir några som postar.


Spännande. Lägg in en länk i denna tråd.

#2177

Postad 17 mars 2012 - 22:23

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Spännande. Lägg in en länk i denna tråd.


https://www.minhembi...howtopic=296334

#2178

Postad 17 mars 2012 - 22:43

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Tyvärr är nog mycket av kunskapen och hantverket förlorat när det gäller att pressa vinyl i större skala. Vad jag vet finns bara ett ställe i sverige, Rätta mig om jag har fel. http://www.tailrecvinyl.com/

Mange, Jag gör slag i saken senare ikväll och skapar en tråd om skeva nypressar. Kanske kan vi se något mönster om vi blir några som postar.


Du har delvis rätt, Tailrecvinyl graverar men pressar inga skivor.
Det gör däremot Vic-Tone Records http://www.urshult.nu/victone.html

#2179

Postad 18 mars 2012 - 00:14

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Du har delvis rätt, Tailrecvinyl graverar men pressar inga skivor.
Det gör däremot Vic-Tone Records http://www.urshult.nu/victone.html

Intressant, Tail Records ljuger alltså kunderna rakt upp i ansiktet på sin hemsida?

"Sveriges enda vinylpresseri!

Genom åren har många svenska stora band valt att pressa hos Tail Records, främst därför att vi alltid haft ett stort kunnande och mycket hög kvalitet."

Tom med på sidan "Om oss" så står det "Vi är Sveriges enda vinylpresseri"??

#2180

Postad 18 mars 2012 - 13:31

croft
  • croft
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Här 2 av mina absoluta favoriter bland mina vinylskivor.
Båda är Hurriganes.
Inköpta av min bror på tidigt 80tal, som jag 'tagit över' efter honom :)

Hurriganes hotwheel är riktigt bra bevarad utan någon repa alls.
Stranded in the jungle är riktigt bra den också men har fått en repa på första låten andra sidan :(

Bifogad fil(er)



#2181

Postad 18 mars 2012 - 14:23

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Hurriganes är coola. Dessa har jag, inköpta när det begav sig...

Postad bild Postad bild Postad bild

#2182

Postad 19 mars 2012 - 11:44

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Simple Minds fans! Missa inte min auktion på Tradera med sluttid Sön 25 mar 22:15. Så länge inget bud finns går det att PM'a mig för köp direkt.

#2183

Postad 19 mars 2012 - 12:09

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Måste bara tipsa om Bengans Vinyl rea om ni mot all förmodan missat den
http://www.bengans.s...mages&ca_id=212
Jag köpte
White Stripes - White Stripes
White Stripes - De Stilj
Velvet Underground & Nico - Andy Warhol
Stevie Wonder - Innervisions
Stevie Wonder - Talking Book
The Ting Tings - We started nothing
Neil Young - After the goldrush
Johnny Cash - Aint no grave

Allt nypress - alla 119:- styck
Tyckte jag kändes helt ok

#2184

Postad 20 mars 2012 - 15:08

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Kom idag
  • Guns N' Roses - Apetite for destruction. Tyskt original -87 med klistermärke och med plastomslaget kvar. Budade tidigare hem ett ex på Tradera men den visade sig defekt vid lyssning så det blev pengarna tillbaka. Nosade upp denna på Discogs.
  • R.E.M. - Automatic for the people, Tyskt original -92, NOS (oöppnad och givetvis ospelad)
Bifogad fil  IMG_20120320_145540.jpg   1,37MB   3 Antal nerladdningar

Någon som har ett fint ex av "Appetite..." med det "obannade" omslaget att sälja? PM'a i så fall!

#2185

Postad 20 mars 2012 - 20:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Satsa istället på återsläppet av Appetite som kom runt 99-00. Den med 320 i vaxet. Låter klart trevligare vill jag minnas.

#2186

Postad 20 mars 2012 - 22:32

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Säkert men det är inte samma grej.

#2187

Postad 20 mars 2012 - 22:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Möjligt, men rent ljudmässigt. Den har även originalomslaget. Vill minnas att originalet lätt ljus och basfattig mot den.

#2188

Postad 22 mars 2012 - 16:19

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Har idag beställt tre limiterade hiphop-alster.

The Roots - Undun
Pharcyde - Bizzare Ride II The Pharcyde
Pharcyde - Labcabincalifornia

De två senare givetvis nyutgåvor på färgad vinyl. :D
Hoppas inte att det slutar i skeva skivor-tråden

#2189

Postad 22 mars 2012 - 17:19

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Har idag beställt tre limiterade hiphop-alster.

The Roots - Undun
Pharcyde - Bizzare Ride II The Pharcyde
Pharcyde - Labcabincalifornia

De två senare givetvis nyutgåvor på färgad vinyl. :D
Hoppas inte att det slutar i skeva skivor-tråden


Nice, var beställer du ifrån?

#2190

Postad 22 mars 2012 - 18:26

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Hip-hop och liknande (nytt) köper jag i regel från HHV.de. Man kan säkert få bättre utbud och priser någon annanstans men jag frekventerade butiken när jag bodde i Berlin och de är ganska trevliga där inne så jag stöder dem gärna. :)

#2191

Postad 22 mars 2012 - 18:46

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Fick svenska Vånna inget - Allvar på grön vinyl idag. Sjukt bra skiva!

#2192

Postad 22 mars 2012 - 19:03

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Hip-hop och liknande (nytt) köper jag i regel från HHV.de. Man kan säkert få bättre utbud och priser någon annanstans men jag frekventerade butiken när jag bodde i Berlin och de är ganska trevliga där inne så jag stöder dem gärna. :)


Vad väljer du för fraktalternativ? Jag beställde ett par skivor där för ca 250kr och fick en chock när de ville ha nästan 150kr betalt för frakten. När jag mejlade dem sa de att det finns ett billigare alternativ, men då kan det ta upp till 30 dagar, påstod de. Skivorna kom dessutom med UPS som kom och ringde på dörren en massa gånger och lade lappar i brevlådan om att jag inte var hemma, vilket jag inte var eftersom de envisades med att komma på dagtid. Onödigt dyr och krånglig leverans. Sedan dess har jag inte handlat där.

#2193

Postad 22 mars 2012 - 19:20

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Har inte hört något om ett billigare alternativ utan kör bara UPS. Dock bor jag i Danmark så kostnaden hit är något lägre, 9 euro eller något i den stilen.

#2194

Postad 22 mars 2012 - 19:25

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0

Hip-hop och liknande (nytt) köper jag i regel från HHV.de. Man kan säkert få bättre utbud och priser någon annanstans men jag frekventerade butiken när jag bodde i Berlin och de är ganska trevliga där inne så jag stöder dem gärna. :)


Bra butik!! Där handlar jag helst. Prickfri och snabb frakt. Namnet kan missleda. Dom har inte bara hip-hop och liknande.

Redigerat av Bongo_Mongo, 22 mars 2012 - 19:25.


#2195

Postad 22 mars 2012 - 19:50

Spinningblack
  • Spinningblack
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Dags att ge sig in i denna tråd efter att ha följt den länge.
Får väl börja med att presentera vad jag har förbokat och väntar på. Europes Bag of bones (signerad) och Kents kommande.

Läs mer om mina skivor på http://Spinningblack.blogspot.com

#2196

Postad 22 mars 2012 - 20:34

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Dags att ge sig in i denna tråd efter att ha följt den länge.
Får väl börja med att presentera vad jag har förbokat och väntar på. Europes Bag of bones (signerad) och Kents kommande.

Läs mer om mina skivor på http://Spinningblack.blogspot.com


Många schyssta vinyler. Abruptum är rätt "speciella". Var tvungen och kolla om du hade Opthalamia och mycket riktigt...Läste förresten nånstans att Soulseller även ska ge ut Dominion på vinyl, i mitt tycke deras bästa kanske..

Ska kolla vidare i din blogg senare

#2197

Postad 22 mars 2012 - 20:49

Unregistered11290036
  • Unregistered11290036
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Fick äntligen hem Attentats Fågel och Tvärs över tiden. Hittade dem otippat på spanska ebay för 1€ styck.

#2198

Postad 22 mars 2012 - 21:46

Spinningblack
  • Spinningblack
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Spiritwalker, kul att du gillar lite i min samling. Får hoppas på att Dominion kommer snart då.

#2199

Postad 23 mars 2012 - 06:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Har inte hört något om ett billigare alternativ utan kör bara UPS. Dock bor jag i Danmark så kostnaden hit är något lägre, 9 euro eller något i den stilen.


Ok. 9 euro känns ju lite mer överkomligt, i alla fall om man gör en stor beställning.

#2200

Postad 23 mars 2012 - 07:50

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Nu när vi har fått skeva-skivor-tråden, vore det inte en idé att skapa en tråd med en lista över hemsidor där man kan köpa vinyl? Möjligtvis tillsammans med en liten kommentar om pris, utbud, service etc.

Personligen kan jag tänka mig ett lite bredare spektrum av butiker på nätet då det idag mest blir Discogs, HHV och Amazon.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.