Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Seeker AI-70 *

432 svar i tråden
Seeker AI 70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 5 8 (4) Inga priser
Seeker AI-70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 22 8,75 (4) Inga priser

Skickat 05 juni 2005 - 12:52

Henrikn Jun 5 2005, 12:34 skrev:

Åkomma nr 1: :D

Menysystemet var på kinsesiska  ;)
Visst hade ni andra engelska från början? Förhoppningsvis betyder detta att dessa seekers har en ny mjukvara <_<

Instruktioner för att byta till Engelska (tog ett litet tag för mig att tyda detta i den kinesiska handboken :lol: )
Meny -> 4 -> 6 -> Engelska! ;)

Ber om ursäkt om detta redan tagits upp i denna gigantiska tråd.

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Ett annat knep är att titta på den "fula" fjärren och använda sig av den knapp som är markerad "English" :D

Det här inlägget har ändrats av InSane 05 juni 2005 - 12:52

Skickat 05 juni 2005 - 13:19

Alla ni som nyligt har fått/kommer få en AI-70, håll gärna oss andra uppdaterade med era upptäckter och tester. Det är många av oss som skulle vara betydligt mer intresserad av AI-70 om man slapp buggarna, och därmed inte behöver köpa en extern dekoder för att koda bioljud.

Skickat 05 juni 2005 - 13:53

InSane Jun 5 2005, 12:52 skrev:

Visst hade ni andra engelska från början? Förhoppningsvis betyder detta att dessa seekers har en ny mjukvara <_<

Instruktioner för att byta till Engelska (tog ett litet tag för mig att tyda detta i den kinesiska handboken :D )
Meny -> 4 -> 6 -> Engelska! ;)

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Ett annat knep är att titta på den "fula" fjärren och använda sig av den knapp som är markerad "English" :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, gissa om jag skäms? :lol:
Hade inte packat upp den fjärren när jag började krångla med menyerna, därav mitt geniala inlägg... :D

Skickat 06 juni 2005 - 16:06

Henrikn Jun 5 2005, 13:53 skrev:

InSane Jun 5 2005, 12:52 skrev:

Visst hade ni andra engelska från början? Förhoppningsvis betyder detta att dessa seekers har en ny mjukvara :)

Instruktioner för att byta till Engelska (tog ett litet tag för mig att tyda detta i den kinesiska handboken :P )
Meny -> 4 -> 6 -> Engelska! B)

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, gissa om jag skäms? ;)
Hade inte packat upp den fjärren när jag började krångla med menyerna, därav mitt geniala inlägg... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Själv har jag en ickefungerande "snygg" fjärrkontroll. :blink: Vet inte om Norman skickat en ny heller, måste fråga Franz. :)

Skickat 08 juni 2005 - 06:05

Då har man äntligen packat upp Seekern och kopplat ihop den med min Jungson Moon Harbour DVD och Swan 6.2.

Har bara spelat musik på den ännu och det fungerade :)

Skickat 08 juni 2005 - 13:34

mer kommentarer !!!

Kan den spela ut dinna swan klöddar dekodern m.m ???

Skickat 10 juni 2005 - 06:42

Hej alla Seeker fans.

Jag har kopplat in den och kört med analog signal från min Moon Harbour DVD och även optisk. Endast musik ännu.

Det jag märkt är att ljudet blir högre med optisk, gissar att det har med spelarens utsignal att göra eller kan det vara så att dekodern i seekern sänder ut högre volym än på de analoga signalerna?

Vilket är bäst, att låta seekern processa ljudet eller låta DVD spelaren göra det ? Hur vet man vilken som klarar det bäst?

En annan sak är att om jag slår på förstärkaren och går nära Swanarna så hör man att det brusar ur högtalarna. Någon som vet om det går att få bort??

Chassit tycker jag är rejält och tyst. Tycker inte den låter något.

Skickat 10 juni 2005 - 23:53

hajomer Jun 10 2005, 06:42 skrev:

En annan sak är att om jag slår på förstärkaren och går nära Swanarna så hör man att det brusar ur högtalarna. Någon som vet om det går att få bort??

Jag har haft min Seeker i ett par månader nu och bruset har jag inte heller lyckats göra någonting åt. Precis som du säger så hör man klart att det brusar en del om man lyssnar intill högtalaren när Seekern är påslagen och man inte har någon musik igång. Brusar lika mycket oavsett om jag kör digitalt eller analogt. Dock så tycker jag inte det stör speciellt mycket, inget man hör när man sitter i soffan och än mindre när man har musik igång. Men visst den brusar ungefär lika mycket som min 7 år gamla hemmabioförstärkare i 4000 kr klassen och man kan ju tycka att Seekern borde vara lite bättre än den även vad gäller bruset. :o

Den enda som jag egentligen stör mig lite på är att den går i standby-läge automatiskt om den inte får någon signal på ca 10 min. :ph34r: Ingen som har lyckats slå av detta? Dessutom börjar min subwoofer brumma lite grann när Seeker går i standby vilket jag tycker är skumt. Den brummar inte om jag slår av Seekern med huvudströmbrytaren utan bara när den är i standby och under uppstarten tills Seekern knäpper till och slår på slutstegen (eller vad den nu gör).

Ytterliggare en sak som jag upptäckt är equalizern som jag tvivlar lite på. Lägsta frekvensen som jag kan ställa in där är 15 Hz, alltså riktigt djup bas, troligtvis knappt hörbar, men jag skulle nog snarare tro att det är runt 60-80 Hz som den egentligen justerar. Nästa steg på eqn är 63 Hz som låter som en bit över 100 Hz. Detta har de kanske rättat till i de nya, om de nu har ny mjukvara.

Annars är jag helnöjd med min Seeker och ljudet är klockrent! :rolleyes:

Skickat 11 juni 2005 - 09:46

Här är en liten rolig grej som jag upptäckte för ett tag sedan. Jämför de två fjärkontrollerna på bilderna nedan. Den vänstra är Seekerns ”mindre eleganta fjärrkontroll” och den högra är till brosans 3 år gamla Pioneer dvd-spelare. Bilderna är helkassa men jag som har sett båda fjärrkontrollerna på riktigt kan ju säga att de utseendemässigt är identiska. Det enda som skiljer är ett par knappar.
Så Pioneer har alltså snyltat Seekerns fjärrkontroll rakt av! :ph34r:
Hmm för inte kan väl kineserna snott Pioneers :o :rolleyes:

Bifogad fil  Seeker_fjarr.jpg   50,99K   72 Antal nedladdningar Bifogad fil  Pioneer_fjarr.jpg   72,25K   68 Antal nedladdningar

Det här inlägget har ändrats av cookie 11 juni 2005 - 09:47

Skickat 11 juni 2005 - 22:40

Tackar för den COOKIE Jag kommer ihåg att fjärren kändes VÄLDIGT bekant ;), men kunde inte placera den.

Skickat 14 juni 2005 - 22:08

Jag har brus i bakgrunden, några tips på hur jag bli av med det?

Skickat 23 juni 2005 - 11:47

InSane Jun 14 2005, 23:08 skrev:

Jag har brus i bakgrunden, några tips på hur jag bli av med det?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som har ett bra tips?

Skickat 24 juni 2005 - 10:08

Kör ni jordat annars så prova jordat eller ojordat.

Skickat 25 juni 2005 - 17:32

mr huhta Jun 24 2005, 10:08 skrev:

Kör ni jordat annars så prova jordat eller ojordat.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen jord hos mig inte :unsure:
Skulle kosta 1700:- per rum!!! att fixa jord i lägenheten. Man var tydligen tvungen att göra det i alla rum & jag lägger inte ut de pengarna på en hyresrätt som jag ska bo i i max 2-3 år.

Skickat 26 juni 2005 - 01:25

Dra en förlängningskagbel ifrån ett rum som har jordat(kök eller badrum) bara för att testa :unsure:

Skickat 26 juni 2005 - 01:36

mr huhta Jun 26 2005, 01:25 skrev:

Dra en förlängningskagbel ifrån ett rum som har jordat(kök eller badrum) bara för att testa :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Får testa det, om jag hittar en sladd tillräckligt lång :blink:

Skickat 06 juli 2005 - 13:51

Hej alla Seeker ägare.

Eftersom jag har problem med Ljudtapp i Optisk och Coaxial delen har jag idag skickat väg förfrågning till norman på Coem Audio.

Skrev att jag har problem med ljudtapp i bakre kanalerna, tom går dem inte att köra i Stereo, samt att det klipper och kommer igång när de vill. Så nu har jag sålt de 2 bakre surrounderna för att slippa problemet. Enormt störande

Ni som har problem med detta kan kanske öppna sin Seeker och kolla på dekoderchipet vad det är för chip samt serienr. Skulle ju förenkla lite om någon som har en felfri produkt har ett annat serienr. Jag var ju trots allt en av de första som köpte Seekern i Sverige

På min står det CS493263-CL under det serienr: VTACMG0230

Jag har även fått problem när det blir tyst under vissa filmer, då verkar det som att den inte skickar ut något ljud alls utom hoppar igång när de ex pratar. Ibland kan det ta någon sekund extra och komma in i början av en mening. Det har även blivit problem med de främre högtalarna dvs ljudtapp

Om jag inte får ordning på detta kommer jag köra dvdns dekoder eller att köra musik på Seekern (2ch), det är bara vid coaxial/optisk detta händer och inte med alla filmer.

Mvh Niklas

Skickat 07 juli 2005 - 10:28

Fick svar från Norman idag ang mina problem jag har.

Hi Niklas
we have put it high profile to the factory

but it seems that it is a latent software problem beyoud the control of the factory

they simply told us not to sell this item again

and you can see we have high lighted a warning on our price list
but still there are many customers insist to order it

and we cannot do anything for this unpleasant situation since the engineer can do nothing and they are only waiting for the new design and new software in the new models
sorry for this

Skickat 07 juli 2005 - 11:50

Tjena nixda1!

Kul att du skakade liv i den frågan igen.
Jag har ju samma problem, dock inga när jag kör 2ch (PCM) via coax från Pioneer-dvd´n.
Seekerns dekoder låter hästlängder bättre än Pioneerens iaf.
Synd att det inte verkar vara något lättfixat... ;) Jag har inte öppnat och kollat vad som står på mitt chip, men antar att det är samma som ditt. (orkar inte glutta nu när det verkar kokt iaf ;) )
Själv köpte jag en dvd med dekoder så problemet är ur världen för mig, men det är ju tråkigt att en sådan viktig detalj inte fungerar som den ska.
Annars är jag kalasnöjd med stärkaren... :)

/Thomas

Skickat 08 juli 2005 - 16:39

nixda1 Jul 7 2005, 11:28 skrev:

and we cannot do anything for this unpleasant situation since the engineer can do nothing and they are only waiting for the new design and new software in the new models
sorry for this

Tänk er en ny 7.1 Seeker med möjlighet till bi-ampning av de två sista kanalerna, helt utan dessa ljudtapp och övriga fel. Detta skulle bli hyperintressant.

Vet ni om det är någon uppföljare under utveckling eller är det bara spekulationer från Coem?

Skickat 08 juli 2005 - 18:47

"Tänk er en ny 7.1 Seeker med möjlighet till bi-ampning av de två sista kanalerna, helt utan dessa ljudtapp och övriga fel. Detta skulle bli hyperintressant." + THX = hypermegasuperultraintressant

:D :lol: :rolleyes: :huh: ;) :D

Det här inlägget har ändrats av palla 08 juli 2005 - 18:54

Skickat 08 juli 2005 - 20:23

Det ÄR en uppföljare på gång, så det är inte bara spekulationer från Norman :D .

Skickat 08 juli 2005 - 20:56

Det finns inte någon som har lite info om den nya seekern ?

Skickat 08 juli 2005 - 21:26

det vore inte bra om uppföljaren var så bra som föreslås---- jag har inte råd ännu, vänta till jul eller så :rolleyes: :D ;) :huh: :lol:

Skickat 09 juli 2005 - 00:32

Låter intressant. Måste också påpeka att det kommer en ny CAV A8 som har bildväxel, 6.1, m.m.

Nu kommer vi att se om de i Kina inte gör saker och ting helt rätt...

Skickat 11 augusti 2005 - 12:21

Tittade lite på Cayin DP12EX och tycker mig se vissa likheter med Seeker AI-70...

Vilka är det som tillverkar dem egentligen?

Någon som vet något mer om uppföljaren till AI-70?

Postad bild
Stor bild
Cayin DP12EX

Det här inlägget har ändrats av MoFF81 11 augusti 2005 - 12:23

Skickat 31 oktober 2005 - 07:18

Inget nytt om uppföljaren till Seeker AI-70?

Skickat 31 oktober 2005 - 23:14

Ser attt det är exakt samma fjäris till Cayin DP12EX som det är till seekern.

Skickat 31 oktober 2005 - 23:24

Lite andra färger bara, samt att en knapp saknas längst upp i högra hörnet. (Orkar inte gå ut o titta på fjärren i vardagsrummet)

Skickat 31 oktober 2005 - 23:29

MoFF81 Aug 11 2005, 12:21 skrev:

Tittade lite på Cayin DP12EX och tycker mig se vissa likheter med Seeker AI-70...
Vilka är det som tillverkar dem egentligen?
Här är en länk om du inte hittat det vid detta laget:
http://www.sparkaudio.cn

Skickat 16 april 2006 - 22:43

Är det någon som fått bukt på det surande ljudet?

Skickat 10 maj 2008 - 20:13

Då var det dags att uppgradera. Ska köpa en AVR-255 men kan inte bestämma mig ifall jag vill ha denna som slutsteg eller använda H/K stärkarens egna?

Skickat 03 december 2008 - 12:00

Det finns en SEEKER AI-70 till salu.

Lägg ett PM till mig

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.