Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HD DVD - Nyheter och Rykten

1936 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1901

Postad 03 mars 2008 - 18:45

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Det var väntat. Det verkligt ironiska i sammanhanget är ju att Warner blir siste man ut, när de var först med att droppa formatet... :)

#1902

Postad 03 mars 2008 - 21:18

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Ja, Warner är en seriös filmstudio som tänker på oss konsumenter.
Inte som Paramount som drar in titlar hur som helst. :)

#1903

Postad 03 mars 2008 - 23:35

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Toshiba, Paramount och Universal har verkligen ju visat vad dom går för. Skulle tro att det här scenariot redan planlades någon gång i början av December.

#1904

Postad 04 mars 2008 - 09:42

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Toshiba CEO talks about life after HD DVD

http://www.dvdtown.c...ter-hd-dvd/5299

"Toshiba will continue to produce standard DVD players. They believe they can still make a difference. "What people don't realize is that Hollywood studios are going to release new titles not just for Blu-ray but for standard DVDs as well, and there are a far greater number of current-generation DVD players out there. If you watch standard DVDs on our players, the images are of very high quality because they include an "upconverting" feature. And we're going to improve this even more, so that consumers won't be able to tell the difference from HD DVD images. The players would be much cheaper than Blu-ray players too. Next-generation DVD players are in a much weaker position than when standard DVD players were first introduced." Nishida said.

When asked about video downloads he replied "That's what we're hoping. We've been developing technologies in this area already, but now that we don't have the HD DVD business, I want to put even more energy into that."

Source: Wall Street Journal."

Den dagen en 480p-källa övertygar mig om att den ser lika bra ut uppkonverterad som en 1080p-variant ska jag äta mina skor.

Tragiskt ...

Redigerat av Johan78, 04 mars 2008 - 09:44.


#1905

Postad 04 mars 2008 - 11:12

Machinegunjoe
  • Machinegunjoe
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Enda filmen jag sett som dvdn såg nästan ut att vara HD var Sin City... men hade jag haft den på HD o ploppat in efter hade jag antagligen sett en stor skillnad

#1906

Postad 04 mars 2008 - 11:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Toshiba CEO talks about life after HD DVD
Den dagen en 480p-källa övertygar mig om att den ser lika bra ut uppkonverterad som en 1080p-variant ska jag äta mina skor.

Nja, XA2 i amerika övertygade nån media tidning och dom hade svårigheter att avgöra vilken var HD DVD och uppskalad DVD bild när denna spelare provades, det är tack vare REON prestige chip som dom hade i den maskinen.

Dessutom har vi i sverige några linjer fler och det blir 576p i vårat fall...kanske spelar mindre roll.

Än färre har fortfarande 1080p tv apparater att se dem på...

#1907

Postad 04 mars 2008 - 17:55

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Toshiba, Paramount och Universal har verkligen ju visat vad dom går för. Skulle tro att det här scenariot redan planlades någon gång i början av December.

ja, man undrar ju verkligen hur en titel som bee movie som skulle släppts 11/3 INTE kan vara färdigproducerad? de måste ju tagit beslutet väldigt långt innan offentliggörandet - eller också står de med en båtlast bee movierödingar som de måste elda upp...

#1908

Postad 04 mars 2008 - 21:23

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
-dubbelpost, sorry- (min dator stod och malde tills mhbservern vaknade ur sin törnrosasömn)

Redigerat av outdoor_miner, 04 mars 2008 - 21:25.


#1909

Postad 04 mars 2008 - 23:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Som ovan men via high-def digest....

Toshiba CEO Speaks Out on HD DVD Decision

In his first in-depth interview since announcing his company's plans to drop HD DVD support, Toshiba CEO Atsutoshi Nishida says HD DVD "didn't stand a chance" following Warner's decision to exclusively back Blu-ray.

Speaking with the Wall Street Journal, Nishida said that without Warner's support, HD DVD would have just 20% to 30% of software market share, effectively sealing its fate in the high-def format war.

"One has to take calculated risks in business, but it's also important to switch gears immediately if you think your decision was wrong," explained Nishida. "We were doing this to win, and if we weren't going to win then we had to pull out, especially since consumers were already asking for a single standard."

Nishida went on to say that post-HD DVD, Toshiba would turn its focus to upconverting standard-def DVD players and PCs, with an eye to digital downloads.

"We've been developing technologies in [the video downloads] area already, but now that we don't have the HD DVD business, I want to put even more energy into that," explained the CEO.


Tänk om de skulle lägga ett fett bud på Net Insight :)

#1910

Postad 05 mars 2008 - 13:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
SD-downloads i så fall. Jag menar vad ska man med HD till om man kan uppkonvertera SD till att se lika bra ut som HDDVD? ;)

Tragiskt var rätta ordet.

Redigerat av pacman, 05 mars 2008 - 13:44.


#1911

Postad 05 mars 2008 - 14:30

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Toshiba kryper nog över till Blu-ray så småningom (om formatet överlever så länge) men just nu svider det nog för mycket...

#1912

Postad 06 mars 2008 - 14:08

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
ALLA hd-dvdfilmer på MediaMarkt Sthlm kostar 99kr.

#1913

Postad 06 mars 2008 - 15:33

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Toshiba kryper nog över till Blu-ray så småningom (om formatet överlever så länge) men just nu svider det nog för mycket...

Det är bara en tidsfråga. Om man spekulerar ett år framåt och det visar sig att nedladdningar inte gick så smidigt som man trodde och Blu-ray får fler och fler anhängare så självklart hakar de på Blu-ray. Men det tar väl emot för dem att behöva betala royalties till Sony.

#1914

Postad 06 mars 2008 - 16:57

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Men det tar väl emot för dem att behöva betala royalties till Sony.

Det sker nog mer saker bakom galleriet än vad vi känner till.

#1915

Postad 06 mars 2008 - 20:41

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

SD-downloads i så fall. Jag menar vad ska man med HD till om man kan uppkonvertera SD till att se lika bra ut som HDDVD? :)

Tragiskt var rätta ordet.

LOL, exakt.
Det är faktiskt tragiskt, för nu gör de ju bara bort sig...

#1916

Postad 06 mars 2008 - 21:34

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

SD-downloads i så fall. Jag menar vad ska man med HD till om man kan uppkonvertera SD till att se lika bra ut som HDDVD? :)

Tragiskt var rätta ordet.

LOL, exakt.
Det är faktiskt tragiskt, för nu gör de ju bara bort sig...

Man kan kanske tycka att Toshiba gör bort sig, men det nog bara lite för tidigt för dem att prata om Blu-ray nu. Å andra sidan är digital downloads framtiden, även om det kommer att ta ett tag innan det går att konkurrera med optiska medium på riktigt. Så det är inte fel att satsa på det också.

#1917

Postad 10 mars 2008 - 02:06

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Att det skulle bli mindre pinsamt genom att dom senare ändrar sig en gång till kan jag bara inte förstå. :)

Det icke pinsamma alternativet hade varit att säga att dom inte ser någon realistisk möjlighet för hd-dvd att nå dom framgångar dom ursprungligen hade hoppats. <-- punkt, tystnad och ingen kommentar till framtida planer förän sådana är klara och produkter på gång.

#1918

Postad 10 mars 2008 - 10:20

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Men va spelar de för roll va Toshiba gör i framtiden?
Jag skulle aldrig köpa en Toshiba DVD spelare idag.

För min del finns de betydligt intresantare märken som står i startgroparna.

#1919

Postad 10 mars 2008 - 10:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Flera miljoner andra lär köpa deras dvd spelare.
Medan Net Insight får fot fäste i japan...i like :)

#1920

Postad 16 mars 2008 - 02:28

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Warner tyskland slutar med HD DVD under mars? tydligen så har titlar som haft datum senare bort från deras release lista.

http://www.areadvd.d...er_HD_DVD.shtml

#1921

Postad 29 mars 2008 - 21:23

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Dissolution of the HD DVD Promotion Group

HD DVD Managing Members
March 28, 2008


The HD DVD Promotion Group was dissolved as of March 28, 2008,
and the website was closed accordingly.

Please access to DVD Forum for HD DVD formats, and
DVD Format/Logo Licensing Corporation for format books and its license.
Regarding the HD DVD products, please contact each selling agency directly.

Contact for the subject: [email protected]

Källa: Hddvdprg.com

#1922

Postad 06 april 2008 - 14:00

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Verdi's 'Il trovatore' Set for HD DVD

In a late-breaking announcement, Opus Arte is bringing its latest musical release 'Guiseppe Verdi: Il trovatore' to HD DVD this week.

Shot entirely in high-definition, 'Il trovatore' features Jose Cura and Dmitri Hvorostovsky leading an all-star cast of Verdi’s blazingly passionate opera, in Elijah Moshinsky’s Royal Opera House production co-produced with Teatro Real Madrid and featuring sets by noted Italian film designer Dante Ferretti.

Opus Arte has set a March 25 street date for the stateside HD DVD release.

Tech specs include 1080i video (at 1.78:1), with Dolby TrueHD tracks in 5.1 Surround and 2.0 Stereo.

Supplements include a suite of three behind-the-scenes featurettes, including "Meet the Cast," "All About Schläger" and "Designing Il trovatore."

Suggested retail price for the HD DVD has been set at $39.99.

You'll find disc details for 'Guiseppe Verdi: Il trovatore' linked from our HD DVD Release Schedule, where it's indexed under March 25.

We've also set up a dedicated thread for Opus Arte's latest in our Forums area -- click the following link to discuss the 'Il trovatore' HD DVD release.

Discs mentioned in this article: (Click for specs and reviews)
Verdi: Il Trovatore (HD DVD)



#1923

Postad 06 april 2008 - 17:35

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Om Microsoft's intentioner inte var uppenbara från början:
http://www.blu-ray.com/news/?id=1185

#1924

Postad 06 april 2008 - 19:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Om Microsoft's intentioner inte var uppenbara från början:
http://www.blu-ray.com/news/?id=1185

Haha ja du, den sidan är full av rolig och meningslös propaganda. Vad är det du vill säga med länken?

#1925

Postad 06 april 2008 - 19:35

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Most soon realized that Microsoft never wanted HD DVD to succeed, only to stall adoption of Blu-ray long enough for digital downloads to become a reality.

Tror inte MS ser BD som ett hot mer än Apple ser CD som ett hot mot deras tjänster, dom har sagt gång på gång att downloads inte är redo ännu och därför ger dom (halvhjärtat) stöd åt fysiska formaten ännu.

Guld att dom klämde in en kommentar från en EU direktör, som om han skulle ha någon som helst inblick i MS beslut. Hur kommer det sej att dom inte lanserat en videodownload för PC bruk? Om dom såg BD som ett hot mot deras planer skulle dom ha satsat för fullt på att få ut sina egna tjänster, allt som krävs finns redan, både Apple och Amazon är redan i full fart med produktion och försäljning.

Now that Blu-ray has been declared the victor, it is shocking to think of what could have been if Microsoft had succeeded in getting HD DVD established as a high definition format, only to pull the rug out from the format and switch to digital distribution.

Låter ju inte så sannolikt... Det är fortfarande Toshibas format med påverkan från DVD-forum, MS har nog inte mycket att säja till om när det gäller distrubutionen av filmer på formatet.

For as much as the mandatory Ethernet connection was praised by HD DVD supports, its a scary thought of how that could have easily become a way to easily switch to a digital download - and much lower quality - distribution format.

Varför skulle alla filmstudios hux-flux sluta producera skivor och låta folk streama filmerna till sina spelare som är byggd för avspelning av ett fysiskt format? Och vad exakt skulle MS ha att tjäna på det?! Jag antar att dom skulle förväntas ta ut en hög avgift trots avsaknad av juridisk befogenhet att göra så då dom inte äger eller har utvecklat någon teknologi som skulle använts i syftet utom möjligtvis OS på filmstudio servrarna...

Och här kommer det, det bästa av allt!
Blu-ray provides consumers with the ultimate in high definition picture and sound that is not compromised by the necessity to stream it over the Internet. HD DVD's use of lower quality video and lossy audio reveal a potential future that no home theater enthusiast would ever want to see realized. Thankfully, as more and more consumers continue to adopt Blu-ray as the successor to DVD, we may never have to.

The ultimate picture and sound, bättre än så blir det inte, det är omöjligt, BD är perfekt! Och det är dessutom inte begränsat av nödvändigheten att strömma det över nätet!? Till skillnad från HD DVD?
HD DVDs use of lower quality video (ofta, snarare tvärtom...) and lossy audio (använder inte BD i större utsträckning lossy audio, eller är lossless nu också ansett som lossy? då lär BD fans bli besvikna i framtiden) reveals a potential future that no home theater enthusiast would eer want to see realized. Jo, ända sedan HD DVD släpptes har ju filmentusiaster inte gjort annat än klagat på HD DVDs bild och ljudkvalitet... Eller är det kanske så att dom som klagade råkade vara BD fans som aldrig ens sett HD DVD?

Det här är det yttersta beviset på MS ondskefullhet, dom vill inget annat än att förstöra världen och råna oss blinda till på köpet, och värst av allt, dom försökte med alla sina krafter att stjälpa det gudomliga BD formatet, det bästa som hänt mänskligheten, någonsin!

#1926

Postad 07 april 2008 - 22:01

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Så det finns fortfarande BD f a n b o y s, va gulligt. Trodde de hade hittat ut i vårsolen. :)

Redigerat av HD-Ready, 07 april 2008 - 22:01.


#1927

Postad 08 april 2008 - 11:02

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Är jag en f a n b o y för att jag påpekar att MS pissar på både BD och HD DVD?

Redigerat av HDGuru, 08 april 2008 - 11:02.


#1928

Postad 08 april 2008 - 12:14

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Eftersom du länkar till partiorganet och uppenbarligen tror på vad som står där så... :wacko:

MS sålde i alla fall en HD DVD-spelare, det är mer än de flesta andra så kallade HD-supporters kan skryta med. För vissa var det viktigare att hålla på "rätt" format snarare än att erbjuda HD till konsumenterna.

Redigerat av HD-Ready, 08 april 2008 - 12:15.


#1929

Postad 08 april 2008 - 21:51

HDGuru
  • HDGuru
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Partiorganet? ;)

Ok, förlåt, då länkar jag till The Guardian då där citaten kommer ifrån: http://www.guardian....crosoft.xbox360

Är det bättre? :)

#1930

Postad 08 april 2008 - 23:09

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0

Eftersom du länkar till partiorganet och uppenbarligen tror på vad som står där så... :)


du vet att hd-dvd.com hade samma ägare/folk va? ;)

Redigerat av Scrapanatchi, 08 april 2008 - 23:10.


#1931

Postad 12 april 2008 - 09:36

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Postad bild

#1932

Postad 12 april 2008 - 10:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sand låda nivåer ;)

Digital nedladdning är framtiden, förlorarna är....sony?

Äh, min hylla innehåller 85% DVD och 15% HD.

Räknar man in LD och vhs blir det ytterligare andra siffror, men dvd 'rular' lika mycket i min hylla som i den övriga media världen och det kan man knappast belasta MSFT för :)

#1933

Postad 12 april 2008 - 10:59

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Får hoppas att det tar fart nu och att fler o fler överger skräpformatet DVD :)

#1934

Postad 13 april 2008 - 12:44

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Digital nedladdning är framtiden, förlorarna är....sony?


Hoppas verkligen inte det!
Nedladdning suger fett.
Jag vill ha mina filmer i bokhyllan.
Dock så vore det kanske nått istället för att hyra film.

#1935

Postad 28 oktober 2008 - 22:40

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
ingen som har hört något nytt? varit ganska tyst på hd dvd delen sista tiden..

#1936

Postad 28 oktober 2008 - 22:41

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ja formatet lades ner för över ett halvår sen :(

#1937

Postad 28 oktober 2008 - 22:55

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
attans :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.