Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 19 maj 2012 - 16:54

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
DEL

Redigerat av Kung67, 28 maj 2012 - 18:19.


#152

Postad 20 maj 2012 - 08:54

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1
1.Det blir definitivt fler uppdateringar. Spelaren börjar sälja ganska bra nu och ASUS har fått blodad tand.

2. Jättetråkigt att höra, om du har mer konkret feedback så hör gärna av dig.

3. Det här är såklart inget bra "bevis" men detta är copy pastat rakt ur vårt adminsystem:
0%Returer: 1 / Service: 0

4. Tusentals produkter har medlemspriser hos oss, vi använder såklart inte bara medlemspriser för att bli av med svårsålda saker, vi använder det för att ge bra fördelar till trogna kunder.
Traderakampanjen var planerad långt i förväg, dvs innan produkten fanns på vårt lager och därmed innan vi visste hur bra den sålde och/eller om det fanns några problem.
Traderas krav på att göra fyndprodukter är att de är väldigt heta för tillfället (BDS-700 är högst rankad på prisjakt så het är den) samt att det är en viss rabatt i %. (För övrigt tar kampanjen slut natten till måndag precis som det står på tradera.)
Det har inget med att vi vill bli av med spelarna att göra, faktum är att vi desperat försöker jaga tag på fler, de är inte helt lätta att få tag på.

5. Tråkigt men du har såklart all rätt att utnyttja din ångerrätt om du beställt via postorder eller reklamera varan om du finner att den är befäst med fabrikationsfel. (För de andra köparnas skull så vore det såklart jättebra med en detaljerad felbeskrivning om du vill reklamera varan så att vi kan försöka lösa problemen tillsammans med ASUS för andra ägare.)


1 känns som webhallen vet mer en vi gör om denna spelare eftersom dom slumpar bort den nu...
blir det inge mer uppdateringar kanske?

2 har provat den nu och den är oduglig även som vanlig bd och dvd spelare som den är just nu...

3 tror inte ett dugg på att ingen av dom som köpt sina spelare på webhallen inte har klagat som spelaren är just nu....

4 hur som helst ge medlemmar ett pris på 1700-1900:- och sen slumpa iväg skiten på tradera för 1490:- luktar riktigt illa...

5 bara därför blir det ett återköp rakt av för det är så dåligt gjort om dom inte kan komma med en bra förklaring


Redigerat av Webhallen, 20 maj 2012 - 08:56.


#153

Postad 20 maj 2012 - 11:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

1.Det blir definitivt fler uppdateringar. Spelaren börjar sälja ganska bra nu och ASUS har fått blodad tand.

2. Jättetråkigt att höra, om du har mer konkret feedback så hör gärna av dig.

3. Det här är såklart inget bra "bevis" men detta är copy pastat rakt ur vårt adminsystem:
0%Returer: 1 / Service: 0

4. Tusentals produkter har medlemspriser hos oss, vi använder såklart inte bara medlemspriser för att bli av med svårsålda saker, vi använder det för att ge bra fördelar till trogna kunder.
Traderakampanjen var planerad långt i förväg, dvs innan produkten fanns på vårt lager och därmed innan vi visste hur bra den sålde och/eller om det fanns några problem.
Traderas krav på att göra fyndprodukter är att de är väldigt heta för tillfället (BDS-700 är högst rankad på prisjakt så het är den) samt att det är en viss rabatt i %. (För övrigt tar kampanjen slut natten till måndag precis som det står på tradera.)
Det har inget med att vi vill bli av med spelarna att göra, faktum är att vi desperat försöker jaga tag på fler, de är inte helt lätta att få tag på.

5. Tråkigt men du har såklart all rätt att utnyttja din ångerrätt om du beställt via postorder eller reklamera varan om du finner att den är befäst med fabrikationsfel. (För de andra köparnas skull så vore det såklart jättebra med en detaljerad felbeskrivning om du vill reklamera varan så att vi kan försöka lösa problemen tillsammans med ASUS för andra ägare.)



det jag mest tänkte va dåligt va att ni tar mer betalt för trogna kunder grymt dåligt borde inte inte dom fått priset 1490 eller lägre? oavsett om ni planerat traderakampanjen långt tidigare...

hur som helst så behåller jag spelaren och inväntar ny fw som tydligen ska dyka upp i slutet av denna månad eller början på nästa...

men för tillfället står den bara å dammar går inte ens att använda så jag tröttnade efter jag testat 3 bluray och alla hackar bilden på provat alla inställningar typ PAL/NTSC och olika upplösningar och det kvittar vad man har antingen får man svart bild eller så hackar det.... måste vara att den gör om signalen till 50/60hz


det som måste fixas är auto PAL/NTSC

fixa så den spelar upp rätt framerate så att den inte gör om 24p uppspelning till 50/60hz = bilden hackar...

när man stoppat en film så startar den inte där man va utan den startar om från början så man kan inte gå in i setup som man måste för att göra inställningarna som behövs för att filmen inte ska hacka osv...
och varje gång får man börja från början vilket är grymt irriterande...

att spara dom valen man gjort, många val är i default igen efter man startat om spelaren

fixa så den klarar mkv mm över nätverk

gärna samba stöd

#154

Postad 20 maj 2012 - 16:29

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Plötsligt har medlemspriset gått upp från 1 689 till 1 789 kr. Tur att priset på Tradera endast är 1 490 SEK. Passa på nu alla intresserade, auktionen slutar om endast 6,5 timmar.

Redigerat av Kung67, 20 maj 2012 - 16:49.


#155

Postad 20 maj 2012 - 21:22

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Aha ja jo, ibland blir vissa kampanjer bättre än medlemspriserna, till skillnad från tradera-kampanjen där vi får "ekonomiskt stöd" för att kunna köra ett så lågt pris får vi inget sånt stöd för våra medlemspriser.
Visst hade vi kunnat undvika att köra den på tradera för 1490 i "rättvisans namn" men det kändes inte heller rätt. Så tyvärr kommer det att förekomma sådana skiljaktigheter i prissättningen ibland. Det är dock sällsynt. (Annat exempel är våra butiksöppningar då kan vi ofta ha priser som är ännu bättre än våra bästa medlemspriser just eftersom tillverkarna hjälper till med en begränsad kampanj.)

Angående att skifta till 50/60 Hz per automatik ska spelaren absolut inte göra det om du inte självmant stängt av 24Hz playback eller om din skärm/tv rapporterar (felaktigt eller korrekt) att den inte har stöd för 24Hz. Kan du få upp info om signalen TVn tar emot? Då brukar man på de flesta apparater kunna se vilken upplösning och Hz som tas emot.

Att spelaren inte stöder ordentlig resume-funktion är etablerat och vi pushar ASUS för att få in det i en framtida uppdatering. (Tycker själv det är ganska konstig miss och tror inte det bör vara något problem för dem att lösa.)

Har du något exempel på någon inställning som spelaren glömmer? (Är det slumpmässigt eller händer det varje gång etc)

MKV över nätverk ska den så vitt jag vet klara av?

Angående medlemspriserna som Kung67 kommenterat på så kommer de att gå upp något nu då nya inköpspriserna gått upp tack vare dollarn och euron. Tradera går också mycket riktigt ut om bara en och en halv timme.
Däremot kör vi vidare på erbjudandet med Game of thrones på köpet för 1 kr månaden ut.

det jag mest tänkte va dåligt va att ni tar mer betalt för trogna kunder grymt dåligt borde inte inte dom fått priset 1490 eller lägre? oavsett om ni planerat traderakampanjen långt tidigare...

hur som helst så behåller jag spelaren och inväntar ny fw som tydligen ska dyka upp i slutet av denna månad eller början på nästa...

men för tillfället står den bara å dammar går inte ens att använda så jag tröttnade efter jag testat 3 bluray och alla hackar bilden på provat alla inställningar typ PAL/NTSC och olika upplösningar och det kvittar vad man har antingen får man svart bild eller så hackar det.... måste vara att den gör om signalen till 50/60hz


det som måste fixas är auto PAL/NTSC

fixa så den spelar upp rätt framerate så att den inte gör om 24p uppspelning till 50/60hz = bilden hackar...

när man stoppat en film så startar den inte där man va utan den startar om från början så man kan inte gå in i setup som man måste för att göra inställningarna som behövs för att filmen inte ska hacka osv...
och varje gång får man börja från början vilket är grymt irriterande...

att spara dom valen man gjort, många val är i default igen efter man startat om spelaren

fixa så den klarar mkv mm över nätverk

gärna samba stöd



#156

Postad 20 maj 2012 - 21:43

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Angående att skifta till 50/60 Hz per automatik ska spelaren absolut inte göra det om du inte självmant stängt av 24Hz playback eller om din skärm/tv rapporterar (felaktigt eller korrekt) att den inte har stöd för 24Hz. Kan du få upp info om signalen TVn tar emot? Då brukar man på de flesta apparater kunna se vilken upplösning och Hz som tas emot.


det är ju det man vill att den ska göra per automatik inte att man ska behöva gå in manuellt varje gång man ska titta och välja pal eller ntsc beroende på standarden på skivan...

det är en funktion som va problen i dvd,ns begynnelse men idag funkar det per automatik på dom mest simplaste dvd och bd spelare för några hundra kronor

och jo läser man på andra forum så har andra samma problem den vägrar spela upp vissa orginal bd som har 24fps eller 23, nånting va det nu är och ställer den i 50/60hz istället...

både min proje och plasma klarar det utan problem funkat klockrent med andra spelare

#157

Postad 21 maj 2012 - 14:19

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Snackade precis lite med ASUS, de säger att spelaren har stöd för resume-funktionalitet sedan 1.04 firmwaren. Har den inte det så återkom till mig med hur ni avbröt playbacken samt vilken film det gäller så kan jag skicka ett konkret case.

De har en ny firmware på g också, se nedan:

Firmware 1.05.01:
https://www.asuswebs...e/s?u=yyy7yhnyi

Kommer att publiceras den 25:e på ASUS hemsida men för er som vill vara ute i förväg.

Inte jättemycket i changelogen men det här med MKV och att inte kunna spela filer på över 2GB låter ju ganska kritiskt och bra att de fixat:

- Improve MKV playback compatibility.

- Added Hungarian OSD language support.

- Fix the non-playback problem of large files(>2G) via DLNA.

- Fix the YouTube "network error" problem caused by YouTube API change.



#158

Postad 21 maj 2012 - 15:23

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
DEL

Redigerat av Kung67, 28 maj 2012 - 18:19.


#159

Postad 21 maj 2012 - 17:55

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Hur är ljudnivån på denna? Vissa spelare låter ta me fan som de ska flyga iväg.

Var ute och beställde lite filmer och skulle ändå köpa GoT S1 så då plockade jag paketet som fanns, kan ju vara en kul spelare att prova.

#160

Postad 21 maj 2012 - 18:27

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
i mina öron riktigt tyst betydligt mycket tystare en min ps3 som är relativt ny

#161

Postad 21 maj 2012 - 20:27

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Låter ju bra, ska bli spännande att se om den är nått att ha.

Har fortfarande kvar min BD390 som börjar sjunga på sista versen.

#162

Postad 21 maj 2012 - 20:34

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Har snabb testat med DVD Star Wars 2 film på Asus BDS-700 gentemot Toshiba HD-XE1, Asus spelare skalar upp 1080p bättre än Toshiba man ser mindre flimmer i filmen.
Även testat PS3 gentemot Asus BDS-700 på Blu-ray film Sagan om ringen tyckte bilden blev klarare med Asus.

Redigerat av Thunderbird, 22 maj 2012 - 17:39.


#163

Postad 21 maj 2012 - 21:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Låter ju bra, ska bli spännande att se om den är nått att ha.

Har fortfarande kvar min BD390 som börjar sjunga på sista versen.


Sony BPD-s390 det är väl fjolårets modell? Utsliten redan? Har den alltid vart högljudd eller blivit värre :)
Har en BDP-S370 som jag bytt laser på...

Asus BDS-700 på väg här blir spännande. Hoppas jag kan få till DLNA på den bättre än på Panasonic BDT320 som inte kan snacka med min Allshare DLNA klient vad det verkar...

#164

Postad 21 maj 2012 - 21:21

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Inte s390 utan BD390. Köpte den precis vid release så den börjar närma sig pensionsålder.

Har ingen användning själv av nätverksfunktionerna utan vill bara ha en tyst och stabil spelare som jag kan byta region på.

#165

Postad 22 maj 2012 - 02:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
har nu lagt in nya fw och provat ett 30 tal olika filmer och olika storlekar och format med serviio som dlna server trådat och den har spelat upp precis alla jag testat utan problem =)

så mediaspelaren verkar bli riktigt riktigt bra ej provat bd iso men tror inte det ska vara nåt problem heller...

och även resume börja där man slutade funkar som det ska nu...

enda jag vill ska fixas nu är auto PAL/NTSC sen är jag mer en nöjd

spelaren är tyst och har riktigt bra bildkvalite

#166

Postad 22 maj 2012 - 08:35

Pilgriim
  • Pilgriim
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
jag har problem med min fjärrkontroll till Asus BDS-700 ,den stänger inte av sig själv så jag har redan efter en vecka fått byta batteri. är där nån inställning man kan göra så att den stänger av sig själv? Enligt Asus själva så står det --- Knapparna kan programmeras så att de tänds automatiskt när användaren trycker på en knapp. vill hellre ha en knapp som kan stänga av dom så att jag inte behöver byta batteri en gång i veckan eller plocka ur dom när jag inte använder spelaren.

#167

Postad 22 maj 2012 - 13:38

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

jag har problem med min fjärrkontroll till Asus BDS-700 ,den stänger inte av sig själv så jag har redan efter en vecka fått byta batteri. är där nån inställning man kan göra så att den stänger av sig själv? Enligt Asus själva så står det --- Knapparna kan programmeras så att de tänds automatiskt när användaren trycker på en knapp. vill hellre ha en knapp som kan stänga av dom så att jag inte behöver byta batteri en gång i veckan eller plocka ur dom när jag inte använder spelaren.



tror inte det är nåt problem utan det är orginal batterierna som följer med som är skräp mina och en polares funkade inte alls utan fick skaffa nya på direkten...


min fjärr lyser upp en 5-10 sek när jag tryckt på en knapp och sen slocknar den igen

Redigerat av Rumpnisse, 22 maj 2012 - 13:39.


#168

Postad 22 maj 2012 - 18:06

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
OBS dom som ska använda den som mediaspelare över dlna....

den verkar inte funka så bra med vissa dlna server program den vägrar spela upp vissa filer med vissa program...

serviio är det som funkar bäst för mej en så länge...

så prova lite olika tills ni hittar den ni tycker funkar bäst

#169

Postad 22 maj 2012 - 18:32

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Nu har jag hämtat ut mitt ex.

Jag har exempelvis provat Avatar i full HD 3DBD (iso). Den var imponerande! Tyvärr klarar ASUS (ännu) inte av att läsa en separat srt-fil (med svenska) ihop med iso-filen.

Regionshacken fungerar perfekt, klart lätt att fixa med fjärren:

1. Power on the player.
2. Move the cursor to SETUP and select it.
3a. Keep cursor highlight on Playback.
3b. Key in the number 0123456789 in sequence by using the number keys on the remote control.
4. A dialog window pops up showing the current BD/DVD region code setting. Press the left/right key on the remote control to change it.
5. Press the Return key back to SETUP menu.


Min bedömning efter att ha provat den i några dagar är att denna vara lär bli en succé. Om du fick den för 1 490 kr på Tradera är affären riktigt bra, tänk bara på att ha tålamod och invänta bättre mjukvara för att få ut modellens fulla potential. För 1 490 kr blir betyget 9/10, 10/10 kan den få först när allt fungerar som det är tänkt. Räkna med ett normalpris på cirka 2 000 SEK.

Redigerat av Kung67, 28 maj 2012 - 18:18.


#170

Postad 22 maj 2012 - 23:50

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
för mig har den aldrig fryst vid skip och spolning på bd filmer men vid streamat matrial så kan den vara seg och frysa till en kort stund men kommer igång igen aldrig fått en omstart...

och när man streamar så är det ju inte bara spelaren som påverkar utan dlna programmet, datorn och router osv...

för mej är den lätt värd 2k som den är just nu bara att ha en regfri spelare utan cinavia för dessa pengar är klockrent finns inte många att välja på...

oppon har dom börjat begränsa och den har cinavia och ockerpris på den i sverige

och den kommer bara att bli bättre och bättre

fixar dom auto pal/ntsc prylen så är den värd mer en 2k =)

#171

Postad 23 maj 2012 - 17:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Fick hem min idag. Första intrycken innan användning är nästintill klockrent. Var ena pjösiga batterier inte konstigt de tar slut på nolltid men fjärrkontrollen är i stället lätt som en fjäder då. Hoppas piltangenterna mjukas upp lite med nötning bara.

Spelaren är absolut ljudlös just nu när den laddar ner firmware så den gedigna känslan håller i sig än så länge. Lyxkänslan är så sjukt mycket större än för min dyrare Panasonic BDT320 men den ska ju leverera också. Asus servrar är sjuuuukt långsamma så det verkar ta många timmar innan jag fått in senaste firmware uppgraderingen i den.

Det här pal/ntsc problemet om man väljer pal och kör pal skivor så fungerar det som det ska? Bara när man kör auto som det strular?

#172

Postad 23 maj 2012 - 21:07

Big Woods
  • Big Woods
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Spelaren verkar helt klart intressant. Något jag funderar över är om den klarar att bitstreama hd-ljud ifrån mkv och/eller bd-iso? Någon vänlig som kan tänka sig att testa detta? Att den fixar det med BD skivor tar jag för givet.

Kör boxee box normalt, men tröttnat på drop-outs på dts-hd osv och då kan kanske denna vara ett bra komplement.

#173

Postad 23 maj 2012 - 21:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Så då är den invigd. Suttit i en timme och växlat mellan min BDT320 och BDS700 . Såg Alien 3 från anthology boxen bluray häromdagen så valde att jämföra scener där emellan Kapitel 9-11 om jag inte minns fel. TV. Samsung PS51D7005 plasma.

Testade "neutral" samt user defined med alla reglage inställt på 10 och skärpa på 1 då jag förmodar detta är så nära referens man kommer från BDS-700n?. Stängde av deep colour och xyv tjosan som brukligt. Ingen större skillnad vilket är bara positivt. Jag har haft ett jäkla sjå med att hitta fel i bilden på BDT320n och det är samma med BDS-700n. Dock upplevde jag bilden från BDT320n som något attraktivare trots att jag hade riktigt svårt att förklara varför. Gav på något sätt intryck av ett ännu lite bättre bilddjup och mer levande bild därav. Såg inga problem i svärtan på Asusen heller dock vilket är främsta sättet att skapa bra djupkänsla. Måhända bättre 24p läge eller så har den någon subtil bildförbättrare som faktiskt fungerar någonstans.

Hårfin första rond till BDT320n alltså.

Ljudnivå ronden vinner Asusen dock. Den är marginellt tystare än panasonicen men det är också ett mer lågfrekvent surr medan pannan har ett mer genomträngande plasmalikt buzz med högre frekvenser inblandade. Men som sagt panasonicen är bara riktigt högljudd under standby och jag noterar ingen av dem vid aktivt filmtittande med ljud på.

Fjärrkontroll ronden vinner BDS-700n på tko. Känns ytterst genomtänkt och allt man vill åt finns där och enkelt att hitta. Skönt att slippa rota djupt in i menyerna som är ett måste på panasonicen förutom att handskas med touchpaden.Panasonics fjärris ger bättre kvalitetskänsla visserligen men de hade gärna fått använda de pengarna till tjockare och stabilare skal på blurayspelaren i stället

DLNA är man en total newbie på men har fått igång mpg och mkv filer utan större problem. Ibland fastnar man i buffring men det har nog mer att göra med min internetuppkoppling än något annat. 100 gb men med wifi är det ju en extrem teoretisk siffra. Det buffras emellanåt vare sig det handlar om min samsung tv eller BDS-700n. Inga problem alls med mindre ljudfiler dock.

Panasonicen har jag ännu att få igång en enda videofil på. Den verkar inte gilla vare sig allshare eller serviio.

Också testat det analoga ljudet och det tog verkligen inte lång tid att kora Asus BDS-700 till vinnare här. Här har vi ljud som faktiskt kan stå sig med mina dedikerade DACar. Återigen klockrent med pureaudio läge som direktknapp på fjärrkontrollen för att släcka ner plasman och video kretsarna.

Lite synd att den inte har 7.1 analoga utgångar men svårt få allt för den här pengen. Sjukt lovande spelare.

#174

Postad 24 maj 2012 - 13:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Låter bra det där, oqvist. Ska hämta min spelare imorgon på Webhallen i Göteborg. Hmm, andra prylen jag åtminstone delvis gått på dina rekommendationer.

#175

Postad 24 maj 2012 - 15:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Låter bra det där, oqvist. Ska hämta min spelare imorgon på Webhallen i Göteborg. Hmm, andra prylen jag åtminstone delvis gått på dina rekommendationer.


Vilken var den första?

Testat en del dvd och ännu mer filstöd. Den sväljer verkligen det mesta. ISO med menyer, mkv, mpg etc. Vid uppspelning av isofil från usb disk så fick jag manuellt stänga av 24 hz funktionen. Efter det flyter det på klockrent.

Gällande dvd så fokuserade jag på skärpefiltrena och uppskalningen främst. Upplevde att Asus BDS-700ns brusfilter introducerade mer artifakter i rörelse än BDT320ns brusfilterns gjorde. Grundmaterialet är en Scorpions Acoustica DVD konsert som är av relativt bra kvalitet till att börja med. Slutkontentan lär nog bli som alltid att man väljer att leva med lite brus för det mesta.

Utan skärpefilter aktiverat så återigen det skiljer inte mycket mellan dem. Noterade en ilten push mot rött här liksom på Alien 3 men var inga problem att korrigera för på tvn.

Har inte drabbats av flera av de problem som nämnts.

Auto resume fungerar klockrent även när man bytt skivor och kört annan film emellan. Både bluray och DVD. BD Live är avstängt så inget sådant som kan ställa till problem.

Den kommer ihåg alla inställningar så vitt jag kan se. Dock verkar man åtminstone för nätverksfiler få stänga av 24p manuellt men det gäller månne bara de komprimerade formaten?

Enda negativa är att den har låst sig en gång så pass man fick dra ur nätkabeln hyfsat oprovocerat. Val av DVD meny men det var någon slumpmässig engångsgrej vad det verkade. Lyckades inte replikera den.

#176

Postad 24 maj 2012 - 15:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Vilken var den första?

Fanatec-ratten.

#177

Postad 24 maj 2012 - 16:10

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
En del problem med undertexter avs. mediaspelardelen, fixas förhoppningsvis till i nästa FW-utgåva.

Redigerat av Kung67, 25 maj 2012 - 04:29.


#178

Postad 24 maj 2012 - 20:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Apropå undertexter skulle testa TT3D 3D Bluray men texten hoppar lite mellan två positioner. 3D bilden i sig är stabil.

#179

Postad 25 maj 2012 - 18:51

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Min spelare är ännu inte skickad. Har försökt få tag i webhallen både genom mail och telefon för att ändra ordern så att jag får spelaren nån gång.

En produkt på beställning som inte finns i lager så jag antar att det är den som bromsar allt. Responstid hos deras kundtjänst är under all kritik.

#180

Postad 26 maj 2012 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Rensades väl lite för mycket inlägg nu? Av vilken anledning raderades inläggen före flames intåg?

#181

Postad 26 maj 2012 - 23:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Rensades väl lite för mycket inlägg nu? Av vilken anledning raderades inläggen före flames intåg?

Det har inte rensats några inlägg före flammans ....

F.ö håll er till topic, läs förumreglerna, och håll piratsnacket någon annanstans än på minhembio.

#182

Postad 28 maj 2012 - 17:56

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Jag har nu testat min inköpta Piranha 3D BD. Som väntat är det bra bild & ljud. Men vad den låter! Jag hade kanske otur med mitt ex. och blir tvungen att utnyttja min ångerrätt. :-( Hur är det för andra, låter den ok?

#183

Postad 28 maj 2012 - 19:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Det är trist att det ska va så svårt få de här blurayspelarna tyst när de ska skyffla en massa data. Min BDS-700 är så gott som ljudlös för att inte säga ljudlös med cd och DVD men bluray 3D då börjar den absolut väsnas en del när den ska skyffla mer data. Inte värre än någon annan bluray 3D spelare jag testat dock snarare bättre. Verkar som det är göra backup som gäller om man vill få tyst på drivverket om ingen hittat någon absolut knäpptyst spelare. Funktion där blurayspelaren buffrar till USB hårddisk eller USBminne i större format hade månne kunnat fungera smidigare än att behöva göra backuper själv och spela upp.

#184

Postad 28 maj 2012 - 20:47

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Min spelare är knäpptyst även när jag kör bd 3d körde smurfarna för en stund sen och inte ett ljud från den....

Va min första 3d film och på ny proje ( acer h9500bd) och jössess vilken bild... Trodde aldrig det skulle vara så här bra ett stort flin hela filmen igenom....

#185

Postad 28 maj 2012 - 22:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vad har du för magisk spelare då :). Sitter inte bakom någon ljuddämpande lucka eller någonting? Personligen märker jag bara av den när jag kör bluray 3D med ljudet mutat då surrar den rätt duktigt. Nu kör jag visserligen med hörlurar allt som oftast vilket dämpar ett uns och det är vänliga frekvenser för mina öron i alla fall. Har tränat hjärnan att selektera bort störande frekvenser.

Botaniserat lite bland DVD och uppskalningen fungerar ypperligt för det mesta. Hittat mycket material där jag föredrar den över BDT-320n här. Men det är verkligen tokdrygt att hela tiden behöva avaktivera 24p och sedan välja mellan pal och ntsc och sedan aktivera 24p igen för bluray. Den här auto för 24p fungerar inget vidare den spelar upp dvd i 24p med det aktiverat med massa hackande som följd.

Hoppas att detta är högsta prioritet hos Asus.

#186

Postad 29 maj 2012 - 10:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
jag måste haft tur för en gångs skull annars brukar jag alltid få värsta sorten tex 2 av mina 3 ps3 har låtit apa och pajjat osv...

samma med xbox 360 som även den dog efter ett år hehehe

men denna asus spelare är verkligen tyst och kommer nog sitta grymt nöjd med den barra några små grejer fixas i kommande fw

#187

Postad 30 maj 2012 - 00:10

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Bör få min imorgon, ska bli kul att se hur stabil den är.

#188

Postad 02 juni 2012 - 18:05

pellepellepelle
  • pellepellepelle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Köpte min på Netonnet igår. Tyvärr fick jag köra tillbaka den då luckan efter att ha öppnats inte gick att stänga - det blev tvärstopp med en cm kvar. Fick en ny förstås som jag uppdaterade från usb med senaste firmware enligt länken ovan. På samma usb-minne hade jag en xvid fil 720p med ac3 5.1-ljud som jag tänkte prova. Funkade ej. Apparaten fastnde i meddelandet "Loading divx" och inget annat funkade än att stänga av apparaten. Provade igen med samma resultat men med skillnaden att jag nu blev tvungen att dra ut sladden. Hmm.

Blurayspelaren ger en mycket fin och krispig bild och hd-ljudet är rappt och liksom svarar i explosionerna. Dvd ser också bra ut, dock inte, som jag läste någonstans, att man tror att man ser på bluray.

Har även testat cd via den analoga ljuddelen med ganska höga förväntningar. Aj, aj. Möts av ett platt ljud utan ljup och med en bas som är slapp. Visst, jag hade väntat mig mer och den låter bättre än ps3:n (som på något underligt sätt har hamnat i min sons rum) men med tanke på att asus gör en grej av analogdelen och att de har bra kretsar i många ljudkort så...

Jag har mycket testande kvar. Hittills verkar den vara en habil blurayspelare till ett något hört pris. Får se om den tar sig med tiden.

#189

Postad 02 juni 2012 - 19:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kör du analogt ur PS3n? Vilken DAC jämför du med :)

#190

Postad 02 juni 2012 - 20:52

Anehall
  • Anehall
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Har ni provat att flytta undertexterna på Bd, dvd samt från fil? Jag ska köpa 2.35:1 duk, så textflytt är ett måste.

Mvh. Jocke

#191

Postad 03 juni 2012 - 15:40

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Har fått min spelare nu, inte haft tid att leka med den särskilt mycket ännu men det lilla jag sett så verkar den väldigt stabil faktiskt.

Ska försöka testa den lite mer utförligt ikväll

#192

Postad 03 juni 2012 - 17:12

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
köpte denna spelare till sist och nu har jag kopplat in den och får inget ljud ut till min pioneer sc lx 82a.
har kopplat audio out från den till in på bd hdmi ingången på min pioneer. men får inget ljud.
får bild till min panasonic vt50 för den är kopplad på den andra hdmi utgången.
kan någon snäll själ hjälpa mig med detta?

#193

Postad 03 juni 2012 - 18:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Sub HDMI utgången till din Pioneer? Något slags handskakningsfel låter det som. Omstart av receivern etc hjälper inte? Har någon gång inte riktigt fått igång ljudet men då räckte det med omstart av receivern.

Har haft lite udda krascher då och då men inte till den grad det är direkt alarmerande. Även min BDT320 har buggat ut lite nu och då. Antar att det här är problemet med att kunna firmware uppdatera spelare. Producenterna blir lata och släpper produkter i förtid.

Här är då Ps3n överlägsen. Har aldrig någonsin vart med om att den kraschat eller att den misslyckats spela upp någon skiva och kräva omstart och den har man haft i många år vid det här laget :)

#194

Postad 03 juni 2012 - 18:22

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
japp så har jag kopplat det är precis som att min förstärkare inte hittar hdmi kontakten för då ska det lysa en röd lampa nere i det högra hörnet men det gör det inte.
har provat att stänga av och sätta på men inget hjälper.
det finns ingen inställning nån stans?
eller kanske är min spelare defekt?

#195

Postad 03 juni 2012 - 18:33

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
fick igång ljudet nu jag kopplade in min bärbara dator och byte hdmi ingången på tvn och då fick jag upp bild där sen satte jag in den kabeln i spelaren och ändrade över till den hdmi ingången på tvn och sen funkade allt och nu lyser lampan som indikerar att den hittar hdmi kontakten skumt som bara den.
men men nu funkar det.
tack så mycket trodde först att det var nån inställning som var fel

#196

Postad 04 juni 2012 - 05:15

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Är ganska sugen på 700 eller rent av 500, men jag har några funderingar; vilka är de största skillnaderna mellan modellerna? Fungerar regionshacket till 500? Fungerar regionshacket definitivt, alltså någon som faktiskt provat med en region A-film? Kan man vara "säker" på att regionsfriheten inte försvinner med framtida FW? Jag vet att vissa frågor kan vara svåra att besvara, men framför allt WH kanske har någon aning? Mediafunktionerna är helt oviktiga för mig. Behöver bara en bra BR-spelare som tar alla regioner.

#197

Postad 04 juni 2012 - 06:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
500 har inte inbyggd wifi. Kanske oviktigt för dig, om du inte alls bryr dig om några mediafunktioner. Tror inte att 500 har separat hdmi ut för ljud heller.

#198

Postad 04 juni 2012 - 07:01

Muyfa666
  • Muyfa666
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Inte oviktigt, men ingen prioritet. Det viktigaste är ju som sagt regionsfriheten...

#199

Postad 04 juni 2012 - 15:23

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Av erfarenhet kan man väl säga att det sällan finns någon garanti för att mjukvarubaserad regionsfrihet är något beständigt.
Bästa är att hålla koll på changelogen för att se vad som händer och kolla vad andra användare säger.
Finns ju också möjlighet till custom firmwares antar jag.

Vad vi kan se är firmwaren universal så allt som beror på mjukvara ska vara identiskt i de två spelarna.

Är ganska sugen på 700 eller rent av 500, men jag har några funderingar; vilka är de största skillnaderna mellan modellerna? Fungerar regionshacket till 500? Fungerar regionshacket definitivt, alltså någon som faktiskt provat med en region A-film? Kan man vara "säker" på att regionsfriheten inte försvinner med framtida FW? Jag vet att vissa frågor kan vara svåra att besvara, men framför allt WH kanske har någon aning? Mediafunktionerna är helt oviktiga för mig. Behöver bara en bra BR-spelare som tar alla regioner.



#200

Postad 04 juni 2012 - 17:43

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Annars kan man ju alltid installera den gamla FW som funkade med regionsfriheten. Tips: spar filerna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.