Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köper ni fortfarande dvd filmer eller blu ray?

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 30 mars 2014 - 22:44

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

På film köper jag bara BD, Tv-serier blir både dvd och BD är inte lika noga där. Sen finns inte alla tv-serier på bd heller.

Instämmer här.
Försöker i största mån undvika DVD och bara skaffa BD.

#102

Postad 05 april 2014 - 16:19

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag köper några enstaka Blu-ray om året, nuförtiden hyr eller köper vi nyare filmer på Vudu - så nära BD man kommer idag utan skivor.
Innan vi började med Vudu köpte och rippade jag allt på BR men nu har jag inte stoppat in en ny disk i servern sen i höstas :)

#103

Postad 05 april 2014 - 17:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Köper så gott som enbart Blu-ray nu för tiden men tänkte testa att hyra min första film via itunes i kväll.

Edit: Hyrde och såg filmen Gravity via iTunes och tyckte bild och ljudkvaliteten var klart godkänd även om det inte riktigt nådde upp till Blu-ray kvalitet.

Redigerat av Dr. Zaius, 05 april 2014 - 21:04.


#104

Postad 10 april 2014 - 11:58

Molok
  • Molok
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hyr enbart BD och om filmerna är bra rippar jag dem omkomprimerat till externa hårddiskar varifrån jag spelar upp via mediaspelare.
Köper i enstaka fall från Amazon.uk, särskilt lite äldre filmer i BD, som inte går att få tag på någon annanstans.

#105

Postad 10 april 2014 - 12:25

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Köper de filmer och tv-serier jag tycker var riktigt bra i efterhand. Då bara som BD.

#106

Postad 16 april 2014 - 15:55

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Har slutat köpa och hyr istället, ser oftast bara en film en gång.
Vetefasen vad man ska göra med alla dvd och bluray man har.

#107

Postad 20 april 2014 - 21:38

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

Har slutat köpa och hyr istället, ser oftast bara en film en gång.
Vetefasen vad man ska göra med alla dvd och bluray man har.


Ge mig.

#108

Postad 20 april 2014 - 23:45

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Hyr massvis med BD filmer. Köper fortarande en del filmer. Hos oss kostar en nyhet 15 kr och en äldre 10 kr. Helt ok pris tycker jag.
Varför håll på att ladd ner när det bara kostar 15 kr för en nyhet?

G

Ps. Är dt fler än jag som tycker att automatsparfunktionen på forumet är KASS. Det går knappt ens att skriva då funktionen inte hänger med! Gör om gör rätt!!!!

#109

Postad 21 april 2014 - 13:02

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Menar du att det kostar 15 kr att hyra eller köpa en nyutgiven bluray? Vilket ställe kan man göra det på?

#110

Postad 21 april 2014 - 14:16

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
50,kr per nyhet här ännu angående film så kostar ju en del att hyra.
Alldeles för dyrt tycker jag.

#111

Postad 21 april 2014 - 17:39

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Hur många är det som köper REG1 filmer fortfarande?

Redigerat av Turtle, 21 april 2014 - 17:39.


#112

Postad 21 april 2014 - 23:53

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Stämmer :)
Att hyra nyheter, 15 kr. Hyra för äldre filmer 10 kr. Gäller både BD och DVD.

Som sagt, är det någon mer än jag som har svårt att skriva på forumet? Ska det fortsätta så här kan jag inte skriva längre.

Har en ny dator. Övriga forum jag är delaktig i funkar bra. Det här är SÄMST!!! Snäll fixa till och ta bot Automatatspar

G

#113

Postad 22 april 2014 - 05:42

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Stämmer :)
Att hyra nyheter, 15 kr. Hyra för äldre filmer 10 kr. Gäller både BD och DVD.

Som sagt, är det någon mer än jag som har svårt att skriva på forumet? Ska det fortsätta så här kan jag inte skriva längre.

Har en ny dator. Övriga forum jag är delaktig i funkar bra. Det här är SÄMST!!! Snäll fixa till och ta bot Automatatspar

G

Trevliga priser, förändrar ju typ allt.
Själv har jag slutat köpa nyheter för efter 6 månader kostar de ju inte mer än 50:- max, känns det som i alla fall.

Automatspar? Inget jag någonsin märkt av.
Ta upp det under forumavdelningen "Kommentera och felrapportera" så får du nog någon form av lösning.

#114

Postad 22 april 2014 - 06:19

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Köper Blu-ray, men bara när det är något som verkligen "fångar mig".
Annars streamas det det rätt friskt här.
DVD har jag nog inte köpt någon på gott och väl 5 år.

Som kontrast har jag en gammal kollega som precis börjat lämna VHS och köpt en helt ny DVD-spelare i övre prisklassen (så övre det går på stormarknad that is).
Dock kör han fortfarande mestadels VHS för barnen på sin 60" plasma.
Lite som att köra en gaffel i ögat varje gång man ska se på film imo ;)

#115

Postad 22 april 2014 - 07:02

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 1
Köper när priserna kommer neråt 4bd för 100 är populärt kan hitta mycket skoj i sådana korgar annars köper man det man tycker är värt.
Gillar att ha filmer i bokhyllan :)

#116

Postad 22 april 2014 - 08:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Stämmer :)
Att hyra nyheter, 15 kr. Hyra för äldre filmer 10 kr. Gäller både BD och DVD.


Var nånstans?

#117

Postad 22 april 2014 - 09:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Var nånstans?

Kanske Hemmakväll, per dygn då?
Annars hyr vi för det mesta 3 i en vecka för 100 kr. Blir 4.70 per film och dygn!

#118

Postad 22 april 2014 - 11:37

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
På hemmakväll kostar det mellan 50-60:-/ dygn för nyheter.

#119

Postad 22 april 2014 - 12:33

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 1

Var nånstans?


I Alingsås. Ca 4,5 mil nordost fr Gbg. Kan meddela att filmdistributörerna är lyriska då Alingsås kan uppvisa att mängden nerladdad film är bland de lägsta i hela Sverige. Det har garanterat ett samband med priset på hyrda filmer. I och med att priset såpass lågt brukar jag hyra 2-3 filmer åt gången. Det gör inte speciellt mycket om man råkar missa att se en film. Det är bara att hyra igen. Kan meddela att utbudet är grymt, vilket avser både antalet av en viss film, samt mängden olika filmer. Det är inte ovanligt att det finns mellan 5-10st BD + 15st vanliga DVD filmer av en och samma storfilm.

Fler videouthyrare i Sverige borde haka på. Det är ovanligt att se någon som hyr en film i den här butiken. Vanligtvis hyr man två filmer.

Kuriosa är följande: Personalen i butiken brukar veta vilka filmer som visas på TV utan att titta i tablån. Det enkla svaret är att folk tycker det är värt 10 kr att se filmen utan reklam ;)

G

#120

Postad 22 april 2014 - 17:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Tror jag det, att nedladdning minskar med såna priser. Tyvärr är Alingsås lite för långt från Göteborg.

#121

Postad 23 april 2014 - 18:23

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

50,kr per nyhet här ännu angående film så kostar ju en del att hyra.
Alldeles för dyrt tycker jag.

Håller jag inte med om. Vad får man för en femtilapp idag? Typ en öl på krogen.

På hemmakväll kostar det mellan 50-60:-/ dygn för nyheter.

Jag hyr alltid minst två och då får jag behålla dom en vecka. Det tycker jag är bekvämt.

#122

Postad 24 april 2014 - 07:17

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Håller jag inte med om. Vad får man för en femtilapp idag? Typ en öl på krogen.


Jag hyr alltid minst två och då får jag behålla dom en vecka. Det tycker jag är bekvämt.

oftast finns det bara 1film i veckan som jag kan tänka mig att se, sen att man måste lämna tbx filmen dagen efter har jag oftast inte tid till eller så glöms det lätt bort vilket resulterar i böter och då hade jag egentligen kunnat köpa filmen direkt istället för att hyra den. Har mer och mer börjat att hyra genom filmbutiken via min comhembox. Streama filmer har ju såklart inte samna höga kvalite som bluray men jag tycker det är försumbart, då försvinner filmen efter 2dagar så man slipper stressen med att lämna tbx filmen redan dagen efter.,

#123

Postad 25 april 2014 - 13:25

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

oftast finns det bara 1film i veckan som jag kan tänka mig att se, sen att man måste lämna tbx filmen dagen efter har jag oftast inte tid till eller så glöms det lätt bort vilket resulterar i böter och då hade jag egentligen kunnat köpa filmen direkt istället för att hyra den. Har mer och mer börjat att hyra genom filmbutiken via min comhembox. Streama filmer har ju såklart inte samna höga kvalite som bluray men jag tycker det är försumbart, då försvinner filmen efter 2dagar så man slipper stressen med att lämna tbx filmen redan dagen efter.,

Det är väl därför man alltid hyr 3 filmer och behåller en vecka, finns det inte 3 filmer så tar man en av köpfilmerna man har liggandes hemma och ser den i stället och väntar med att hyra 3 filmer tills nästa vecka i stället ^_^

#124

Postad 25 april 2014 - 13:35

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 1
Jag köper alltid mina filmer, alltså dom jag vill se. Jag går aldrig på bio eller hyr via nätet eller via närliggande butik. Vill jag se en film väntar jag tills den finns på Blu-ray, sen beställer jag på nätet. Enda gången jag hyr är när någon i familjen tvingar mig att hyra men det är när dom har tjatat i 30 min att vi ska gå och hyra. Jag ser helst det jag har hemma och gillar inte att gå och hyra. Brukar beställa ett gäng på nätet tex 10 Blu-rays åt gången och några DVD (dom som inte finns på Blu-ray) om det är någon speciell, även import film via Ginza eller CDON, ibland Discshop :)

#125

Postad 25 april 2014 - 13:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag har aldrig ägt en dvd/bd-spelare, brorsan kopierade vhs och hade ett stort bibliotek som jag hade tillgång till, vid -97 hade jag dock en dvdläsare, men tror jag såg en film på datorn, det var dyrare än vad det smakade. Men när jah fickbredband tidigt -01 och divx kom så fick jag all min film via det mediet, när jag skaffade min första plasmaTv så hade pch100 precis kommit på marknaden och jag gick över till mkv och fullhd i den mån det gick att få tag i. Sen några årsenare fick popcorn:en ge vika för en riktig htpc(utan optisk media) och kunde inte vara nöjdare.
Så svaret på frågan är, nej aldrig.

Redigerat av SKIBBE, 25 april 2014 - 13:43.


#126

Postad 25 april 2014 - 13:45

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Väntar också tills de man anser sevärt finns på hyrfilm, litar inte riktigt på 800mb bluray rip :-P
Sedan köper jag dem när jag hittar dem på MAXI`s realåda, filmerna jag betalat fullpris för går att räkna på en hand
senaste inlköpet :

Bifogad fil(er)



#127

Postad 25 april 2014 - 13:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Väntar också tills de man anser sevärt finns på hyrfilm, litar inte riktigt på 800mb bluray rip :-P
Sedan köper jag dem när jag hittar dem på MAXI`s realåda, filmerna jag betalat fullpris för går att räkna på en hand
senaste inlköpet :


ofta man laddar en 800MB rip? :P beroende på typ/ljud av film och längd så är det ju 9GB+ per film i vettig kvalité

Redigerat av SKIBBE, 25 april 2014 - 14:06.


#128

Postad 25 april 2014 - 14:20

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1

Det är väl därför man alltid hyr 3 filmer och behåller en vecka, finns det inte 3 filmer så tar man en av köpfilmerna man har liggandes hemma och ser den i stället och väntar med att hyra 3 filmer tills nästa vecka i stället ^_^

Här väntas inte, vill jag se en film vill jag se den direkt :)

#129

Postad 25 april 2014 - 14:22

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
De flesta filmer (DVD & Bluray) som utökar samlingen nu för tiden är recensionsexemplar som brukar droppa ner i brevlådan med jämna mellanrum (senaste paketet kom igår, innehöll "Anchorman 2" och "Walking with Dinosaurs: The Movie", tidigare i veckan kom ett gäng rullar från Njutafilms/Studio S), men det händer att jag då och då köper en film eller två. Försöker att hålla mig till Blu-ray, väntar gärna tills de går ner i pris eller vid erbjudanden. Nappade nyligen på "Gravity" 3D Steelbook för 99:- och "Pacific Rim" 3D för samma peng på Elgiganten. Lite lagom.

Händer även att jag plockar upp någon billig DVD, om det är en film jag verkligen vill ha/priset är löjligt lågt.

Har Netflix, men kollar mest TV-serier där (samt att ungarna kollar barnprogram). Har fortfarande inte testat att hyra film via iTunes på AppleTV:n, men det kanske kommer det också någon gång.

Hyr aldrig film längre (inte sedan LoveFilm lade ner), dels för att jag inte har någon butik i närheten och dels för att med två småbarn vet man aldrig om man kommer hinna se filmen innan den ska lämnas tillbaka.

Laddar inte ner film alls. Jo, det har faktiskt hänt. Laddade för ett par år sedan ner "KISS meets the Phantom of the Park" eftersom jag inte längre kunde titta på min VHS av den. Men nu har jag köpt "KISStory"-boxen som innehåller den på DVD.

Redigerat av Unregisteredd77fcd1d, 25 april 2014 - 14:24.


#130

Postad 25 april 2014 - 14:26

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag har aldrig ägt en dvd/bd-spelare, brorsan kopierade vhs och hade ett stort bibliotek som jag hade tillgång till, vid -97 hade jag dock en dvdläsare, men tror jag såg en film på datorn, det var dyrare än vad det smakade. Men när jah fickbredband tidigt -01 och divx kom så fick jag all min film via det mediet, när jag skaffade min första plasmaTv så hade pch100 precis kommit på marknaden och jag gick över till mkv och fullhd i den mån det gick att få tag i. Sen några årsenare fick popcorn:en ge vika för en riktig htpc(utan optisk media) och kunde inte vara nöjdare.
Så svaret på frågan är, nej aldrig.


Du måste tala om för oss andra var detta fantastiska ställe på nätet finns där man kan "få" alla dessa filmer... :wacko:

#131

Postad 25 april 2014 - 14:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Du måste tala om för oss andra var detta fantastiska ställe på nätet finns där man kan "få" alla dessa filmer... :wacko:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Usenet

#132

Postad 25 april 2014 - 14:33

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Ge mig.


Hihi, jag gav faktiskt bort en flyttlåda full med dvd i vintras...

#133

Postad 25 april 2014 - 15:10

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 1

http://sv.wikipedia.org/wiki/Usenet


Och jag som trodde att du hade upptäckt filmbolagens nya distributionskanal. Men alltså bara ännu en snyltare. Jeez...

;)

#134

Postad 25 april 2014 - 15:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Och jag som trodde att du hade upptäckt filmbolagens nya distributionskanal. Men alltså bara ännu en snyltare. Jeez...

;)


Jag betalar för min tjänst, dock så kanske inte pengarna går till "rätt" personer, har inget emot att betala för bra tjänster. men finns ingen där ute som fyller mina behov som innebär att jag inte "snyltar".

Redigerat av SKIBBE, 25 april 2014 - 15:36.


#135

Postad 25 april 2014 - 15:46

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 1

Jag betalar för min tjänst, dock så kanske inte pengarna går till "rätt" personer, har inget emot att betala för bra tjänster. men finns ingen där ute som fyller mina behov som innebär att jag inte "snyltar".


<comic book guy mode>Worst. Argument. Ever.</comic book guy mode>

#136

Postad 25 april 2014 - 15:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2

Jag betalar för min tjänst, dock så kanske inte pengarna går till "rätt" personer, har inget emot att betala för bra tjänster. men finns ingen där ute som fyller mina behov som innebär att jag inte "snyltar".


Precis. Det fanns ingen affär som fyllde mitt behov av en billig AK47 utan licens så jag fick köpa en av en snubbe ur en baklucka. :P

#137

Postad 25 april 2014 - 15:50

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 1

<comic book guy mode>Worst. Argument. Ever.</comic book guy mode>


Ain't that the truth... :)

#138

Postad 25 april 2014 - 15:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Precis. Det fanns ingen affär som fyllde mitt behov av en billig AK47 utan licens så jag fick köpa en av en snubbe ur en baklucka. :P


Precis! men du kan ju inte ens köpa en AK47 i sverige med licens :( då är det bra att det finns alternativ ;)

#139

Postad 25 april 2014 - 21:59

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

oftast finns det bara 1film i veckan som jag kan tänka mig att se, sen att man måste lämna tbx filmen dagen efter har jag oftast inte tid till eller så glöms det lätt bort vilket resulterar i böter och då hade jag egentligen kunnat köpa filmen direkt istället för att hyra den. Har mer och mer börjat att hyra genom filmbutiken via min comhembox. Streama filmer har ju såklart inte samna höga kvalite som bluray men jag tycker det är försumbart, då försvinner filmen efter 2dagar så man slipper stressen med att lämna tbx filmen redan dagen efter.,

Då hyr jag inget alls den veckan och tittar på någon av mina köpfilmer istället. Sedan ser jag oftast någon eller några filmer i vecka på bio också. Jag kan dock förstå ditt problem. Sedan kan man välja olika lösningar. :)

Jag betalar för min tjänst, dock så kanske inte pengarna går till "rätt" personer, har inget emot att betala för bra tjänster. men finns ingen där ute som fyller mina behov som innebär att jag inte "snyltar".

Tycker du det argumentet håller om du tänker efter?
Dom som du köper tjänsen av har väl egentligen inga rättigheter att distribuera något. Du kan ju istället tacka oss som betalar för ditt tittande (snyltande). När vi slutar betala din biljett då lär inte du ha något nytt att se på heller. Då försvinner den ekonomiska förutsättningen för att producera nytt material. Fundera lite över det istället.

Sedan tror jag man kan få licens för AK4 och AK47. Jag tror en bekant till en bekant tävlade med det vapnet (AK4). Men det var många år sedan så det kan ha ändrat sig.

Redigerat av Mr_Tom, 25 april 2014 - 22:04.


#140

Postad 26 april 2014 - 01:27

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Precis! men du kan ju inte ens köpa en AK47 i sverige med licens :( då är det bra att det finns alternativ ;)


Det går säkert med tanke på att du kan köpa AR15 idag så borde inte AK47 vara helt omöjligt.

Men det är en helt annan historia.

Brukar gå på bio ett par gånger per år men när man går ut förbannad varje gång så börjar det bli allt mer sällan.
Har hyrt men numera är det slut med det då min lokala butik slutar med hyrfilm.
Köper dock en del DVD men mest BlueRay!

#141

Postad 27 april 2014 - 07:06

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Har slutat köpa och hyr istället, ser oftast bara en film en gång.
Vetefasen vad man ska göra med alla dvd och bluray man har.


Har några hyllmeter kvar att fylla...
Jag ska börja försöka lägga in de flesta filmer på disk istället. Men det är lite pickel

#142

Postad 27 april 2014 - 10:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1
Jag köpte en film förra året på bd. Får en 5-6 filmer i månaden som jag skall recensera. Sedan täcker Netflix med unblock-us mina filmbehov gott och väl. Plus de där 500 filmerna jag köpt tidigare som jag fortfarande inte hunnit se.

#143

Postad 27 april 2014 - 19:04

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hur många är det som köper REG1 filmer fortfarande?


Händer ibland, varför skulle man lägga av med just region 1/A?

#144

Postad 27 april 2014 - 19:09

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Köper en del Bluray till grabben, mestadels Disney, annars är de ganska sparsamt.

#145

Postad 28 april 2014 - 01:29

danli560
  • danli560
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Händer ibland, varför skulle man lägga av med just region 1/A?

Köpte bara reg A i början för att det var billigast, nu bara om filmen bara finns där eller om det är ett riktigt bra pris. Köper mest från England nu, då det är billigare/gratis frakt och man slipper tull samt snabbare leverans.


#146

Postad 28 april 2014 - 02:21

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Händer ibland, varför skulle man lägga av med just region 1/A?

Det blir sällan numera har väl blivit lat.


Köpte bara reg A i början för att det var billigast, nu bara om filmen bara finns där eller om det är ett riktigt bra pris. Köper mest från England nu, då det är billigare/gratis frakt och man slipper tull samt snabbare leverans.

Köpte enbart Reg1 i början av DVD boomen men har väl vänt den trenden på sistone.

Men är det bara jag som tycker att många av dom svenska utgåvorna suger.
Under DVD perioden så var det ofta DTS ljud på Reg1 men när den kom som Reg2 här så var det bara DD.

#147

Postad 29 april 2014 - 22:49

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Köper enbart DVD för det är serie jag är intresserad av och vill vara säker på att man inte behöver köra BD i några säsonger och DVD i andra.

Filmer tittar jag på streamingtjänster fast det blir inte så ofta det heller för jag är serienörd.


Dock har det kliat ett antal gånger i fingarna att köpa dubbletter, dvs komplett serie i BD men det får bli när jag har skaffat projektor (och kanske då har BD boxarna gått ner i pris)

#148

Postad 16 maj 2014 - 11:08

Paddey
  • Paddey
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Om filmen finns på bluray så köper jag självfallet den till det formatet. Vissa filmer har ju dock inte blivit släppta på bluray, så då tvekar jag inte att köpa DVD

#149

Postad 07 juni 2014 - 23:41

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Finns det någon online/fysisk butik som har ett bra utbud av bluray 3D hyrfilmer?

Fysiska filmer, ej streamade.

Redigerat av spuj, 08 juni 2014 - 00:28.


#150

Postad 13 juni 2014 - 23:58

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Beror på vad som klassas som bra utbud men mitt lokala Hemmakväll verkar ha rätt många 3D-titlar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.