Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frågor ang Pioneer VSX921

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 15 mars 2012 - 21:55

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Vilken dynga alltså.bara hackar och kommer och går som att signalen försvinner hela tiden.


Byt router om det går. Själv kör jag med Airport Extreme Base Station och har inga problem alls, i alla fall så länge BT är avstängt på min IPod (med första iOS 5 versionen störde BT ut WiFi).

Redigerat av twintin, 15 mars 2012 - 21:57.


#102

Postad 16 mars 2012 - 20:18

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Märkliga grejer detta alltså.
Nån som vet varför recivern byter ip ibland?
Den pendlar mellan 2 olika adresser ibland och de är helt olika 192.168.1.82-och 169.254.112.202!
Icontrol funkar nästan aldrig utan att behöva kolla och ändra med detta.irriterande!
Har detta också med telia att göra?det har det väl inte väl...
Börjar tröttna på de här billiga skräpgrejerna!

#103

Postad 17 mars 2012 - 00:56

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Inget problem med adresser eller iControl. Stable as a rock. Adresserna delas ut av din router och tappar din receiver kontakten, så kan det nog vara som du säger. Personligen tror jag ditt problem är routern då det verkar vara många som har problem med den i olika former vad jag kunnat läsa mig till. Kan kanske förklara också varför din Air Play fungerar så dåligt. Prova att antingen att sätta en statisk IP adress i VX-921 alternativt att konfigurera din router att alltid tilldela din VSX-921 samma adress (om det nu än är en funktion som finns i din Thomson).

Har du möjlighet att testa en annan router, gör det också.

#104

Postad 09 april 2012 - 19:04

Tulula
  • Tulula
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har precis köpt en VSX-921 och kopplat in hemma, det mesta funkar fint men jag får inte HDMI ut att funka till min (ganska gamla) Pioneer plasma TV.

För att övertyga mig själv om att jag inte var helt ute o cyklade så provade jag med en annan (lite nyare) TV. Det gick bra, funkade på första försöket. Märkte dock att det är lite stökigt med HDMI. Om jag låter HDMI kabeln mellan 921:an och Pioneer TV'n vara inkopplad när jag startar recievern så funkar det inte att byta TV men om den är urkopplad eller inkopplad i den andra TV'n från början går det bra.

Har försökt ändra upplösningar andra inställningar men får inte igång det. Man kan ju tycka att prdukter från samma tillverkare borde vara kompatibla!

Några ideer någon? Vill ju inte behöva köra komponent!

#105

Postad 09 april 2012 - 21:43

stebergl
  • stebergl
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Märkliga grejer detta alltså.
Nån som vet varför recivern byter ip ibland?
Den pendlar mellan 2 olika adresser ibland och de är helt olika 192.168.1.82-och 169.254.112.202!
Icontrol funkar nästan aldrig utan att behöva kolla och ändra med detta.irriterande!
Har detta också med telia att göra?det har det väl inte väl...
Börjar tröttna på de här billiga skräpgrejerna!


Som någon sa så är 169.254.112.202 receiverns egna ip-adress som den hittar på. Du kommer inte åt internetradio med denna adress och oftast funkar inte appen i iPad heller. Jag ledsnade och köpte nätverk via elnätet istället för WiFi-dongeln.
Nu har jag satt upp en fast ip-adress och allt utom Airplay funkar. Internetradio och appen till iPad funkar alltid, aldrig något strul men Airplay kommer och går. Är övertygad om att det är mitt Telia Thomsonmodem som ställer till det.
Fick ett nytt eftersom det gamla ofta startade om, detta startar inte om men Airplay funkar som sagt sällan.
Hade nog varit bättre att lägga pengarna på ett nytt modem.
Har ni något tips på vilket modem som kan ersätta Telias Thomson 789? Inga gissningar, jag vill ha svar från er som har bytt och fått det att funka.

#106

Postad 10 april 2012 - 09:21

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Om jag låter HDMI kabeln mellan 921:an och Pioneer TV'n vara inkopplad när jag startar recievern så funkar det inte att byta TV men om den är urkopplad eller inkopplad i den andra TV'n från början går det bra.


Låter som du har HDMI Control igång. Den kan ge sådanna här skumma fenomen ibland. Stäng av den både på din receiver samt TV (på din TV kan funktionen heta Kuro Link) och se hur det går.

#107

Postad 10 april 2012 - 10:56

Ekan199
  • Ekan199
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hallå,
För mig funkar nätverkandet riktigt bra. Har inte Telia, vilket verkar vara en fördel i det här fallet (också?).

Men, min 921:a har fastnat i någon sorts demoläge, någon som vet hur jag kommer ur det? Allt funkar som det ska, men istället för att visa aktuell input snurrar demotexten i displayen, vilket är lite störande (veckans i-landsproblem).

/M

#108

Postad 10 april 2012 - 14:55

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Jag har det inte i huvudet, men det står faktiskt i manualen hur du kommer ur demoläget (man skall hålla någon knapp intryckte medan man slår på strömment etc.).

#109

Postad 10 april 2012 - 15:00

Ekan199
  • Ekan199
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Manualen, vad är det för något... :blink: ?
Nej, allvarligt talat, jag har kollat den, men det verkar som att jag läste slarvigt. Får testa igen. Tack för tipset.

#110

Postad 10 april 2012 - 18:04

Tulula
  • Tulula
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Låter som du har HDMI Control igång. Den kan ge sådanna här skumma fenomen ibland. Stäng av den både på din receiver samt TV (på din TV kan funktionen heta Kuro Link) och se hur det går.


Har prövat med att stänga av det på recievern (vilket borde räcka) men hittar inte motsvarande inställning på TV:n. Funderar på om den helt enkelt är för gammal, men den har fortfarande väldigt bra bild så det hade varit kul att få till en lösning.

#111

Postad 10 april 2012 - 18:17

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Tror att det va nåt med att trycka på recieverknappen..
Har knappat in den vanliga ipadressen manuellt nu så får jag se om det funkar stabilare och stängt av dhcp.
Har fått routern uppdaterad men jag tyckte inte att det hjälpte så värst mycket- kanske liiite lite.
Sen sa de på telia att telefonen kunde störa om man har basstationen för nära modemet...

#112

Postad 11 april 2012 - 08:42

Unregistered05367bdf
  • Unregistered05367bdf
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0

Hallå,
För mig funkar nätverkandet riktigt bra. Har inte Telia, vilket verkar vara en fördel i det här fallet (också?).

Men, min 921:a har fastnat i någon sorts demoläge, någon som vet hur jag kommer ur det? Allt funkar som det ska, men istället för att visa aktuell input snurrar demotexten i displayen, vilket är lite störande (veckans i-landsproblem).

/M


Du måste köra en kalibrering eller stänga av det manuellt och det står som sagt i manualen :)

#113

Postad 13 april 2012 - 15:55

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Yes!
Nu funkar det perfekt...
Slog av dhcp och ställde in ipadress, subnet, gateway och dns manuelt så funkar allt bra.Icontrol och nätradio.

#114

Postad 17 april 2012 - 22:25

Publicityinc
  • Publicityinc
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Problemen blir bara fler och fler med denna recievern.


Har som sagt aldrig sett airplaysymbolen förutom när jag kopplade datorn till nätverket med kabel. (iPhonen har aldrig hittat airplay)

Någon som använder sig av W300? (wifi-dongeln) ovärt att köpa om det inte fungerar.


Men nu verkar det som att hela nätverksdelen har kraschat, nu finner jag inte recievern när jag loggar in på routern och iControl fungerar inte längre, funkade lite lustigt på telefonen innan troats airplay-problemet.


Jag kör med BBB och har en ZyXEL-router, men den verkar minst lika taskig som Telias, om det är så att Recievern inte är ren skit. (ursäkta, men börjar bli riktigt less när skiten inte fungerar.)


Någon osm har liknande problem/router som vill hjälpa en man i nöd?

#115

Postad 18 april 2012 - 10:28

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra om dina problem. Jag kör med Apple AirPort Extreame Basestation som router samt W300 dongeln och den kombinationen fungerar kanonbra för mig. Dongeln är kanske lite i det dyraste laget, men så länge den gör det den skall så är jag nöjd. Har aldrig tappat kontakten med receivern och AirPlay har fungerat klockrent. Ända gången jag haft problem med AirPlay var när jag hade BT påslaget på min IPod Touch. Efter att jag stängde av BT, så fungerade AirPlay kanon.

Redigerat av twintin, 18 april 2012 - 10:31.


#116

Postad 06 maj 2012 - 06:47

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Undrar lite om man kan köra bara med dom bakre högtalarna. Tex på kvällen när lillen ska sova så vill jag bara köra med dom bak så man hör bättre.
Går det att fixa har kollat runt men inte hittat. ?

#117

Postad 06 maj 2012 - 11:59

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Har faktiskt inte tittat så noga på just detta, men iOS/Android appen har en snarlik funktion med vilken man kan sjutera varifrån man vill ha mest ljud bara genom att vicka telefonen. Fungerar faktiskt yppligt.

Annars kanske det också skulle fungera om du kalibrerar med olika högtalare inkopplade och spara i olika minnen som du sen kan växla mellan. Lite mer meckigt och jag vet inte med 100% receivern kan kalibrera med frontarna bortkopplade.

Det är vad jag kunde komma på just nu utan att jag tittat i manualen.

Redigerat av twintin, 06 maj 2012 - 12:03.


#118

Postad 06 maj 2012 - 13:17

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tack.
Men går det att köra med alla högtalare samtidigt.
Tänkte ha det när jag ser på tv för jag har kopplat tv med optical så att jag får ljud i högtalrna har 5.1.
Har bara en antennsladd i tv så det är inte 5.1. Men skulle vilja att ljudet kom ut till alla högtalrna går det?
Tack.

#119

Postad 06 maj 2012 - 17:28

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Ja, det skall gå enligt manualen. Har dock inte testat hur detta låter eftersom jag endast har två högtalare.

#120

Postad 09 maj 2012 - 18:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tack.
Men går det att köra med alla högtalare samtidigt.
Tänkte ha det när jag ser på tv för jag har kopplat tv med optical så att jag får ljud i högtalrna har 5.1.
Har bara en antennsladd i tv så det är inte 5.1. Men skulle vilja att ljudet kom ut till alla högtalrna går det?
Tack.


Inte pillat så mycket men genom extedent stereo får du ljud i samtliga högtalare går säkert på fler sätt bara trycka och prova. Sedan tycker jag det är synd att så många har problem med airplayen! Har inte haft några som helst problem med den kör comhem och funkar kanon:)

#121

Postad 12 maj 2012 - 08:20

Unregisteredf74ff5b9
  • Unregisteredf74ff5b9
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men måste jag ha

AS-WL300 Wifi-adapter för att få alla app funktioner och airplay att funka?


Fundrar på införskaffa denna reciver.



#122

Postad 12 maj 2012 - 09:45

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Ja om du inte vill dra en nätverkskabel till recivern så behövs en sån.

#123

Postad 14 maj 2012 - 07:04

Unregistered05367bdf
  • Unregistered05367bdf
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men måste jag ha

AS-WL300 Wifi-adapter för att få alla app funktioner och airplay att funka?


Fundrar på införskaffa denna reciver.



Adaptern eller en kabel är alternativen, jag tyckte pak var lite otydlig ;) Den måste ju kopplas in i nätverket.

#124

Postad 14 maj 2012 - 18:38

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Fattar man inte det så är det inte helt enkelt;)

#125

Postad 09 juni 2012 - 14:53

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
ja man hann knappt köpa 921 innan 922 släpptes.fler hdmi bättre ljud chip bättre uppskalning av bild.men om man hör bättre ljud eller ser bättre bild på tv det är en annan femma

#126

Postad 10 juni 2012 - 16:02

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Är det bara jag som behöver höja väldigt mycket för att få hög volym? Nu har jag datorn inkopplad med Aux och har volymen på -17db men det är ändå inte riktigt högt.

Har ett par Dynavoice S-61. Orkar inte min förstärkare att driva dessa?

#127

Postad 10 juni 2012 - 16:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Är det bara jag som behöver höja vÄldigt mycket för att få hög volym? Nu har jag datorn inkopplad med Aux och har volymen på -17db men det Är Ändå inte riktigt högt.

Har ett par Dynavoice S-61. Orkar inte min förstÄrkare att driva dessa?


Driver mina Yamaha utan problem. Kör inte på mcacc ganska värdelöst. Icontrolav2 och s retriver då blir det bra:)

#128

Postad 10 juni 2012 - 16:31

Vesslan_91
  • Vesslan_91
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Är det bara jag som behöver höja väldigt mycket för att få hög volym? Nu har jag datorn inkopplad med Aux och har volymen på -17db men det är ändå inte riktigt högt.

Har ett par Dynavoice S-61. Orkar inte min förstärkare att driva dessa?


Jag har exakt samma högtalare och jag brukar ha volymen på -30-40 db när jag lyssnar på musik. (Jag har samma förstärkare som dig)
Bak på högtalarna fiins det 3 lägen, 0db, +2db, +4db. Just n u har jag på 0db men pröva att ändra där och se om det blir bättre

#129

Postad 10 juni 2012 - 16:34

Maxiseglaren
  • Maxiseglaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Lånar också denna tråd då det ser ut som att det avhandlas diverse runt 921:an.

Jag har två problem...
1) När jag kör automatisk kaliberering med mikrofon etc så säger den att jag ska vända fas på vänster bakre högtalare,
har kollat och är 100% säker på att den är rätt kopplad +/-. Någon som stött på detta? Kan det vara så att jag har så fruktansvärda reflektioner i rummet så att den tror att fasen är felvänd?

2) Kör en Airport Express som brygga från trådlöst till kabelnätverk där kabeln är ansluten till receivern. Detta med iControl från min iPad funkade EN gång i ca 30 min, sen har jag inte fått igång det mer, någon som har tips för att få detta stabilt? Samma sak med Airplay, funkade lika länge med Spotify från min iPhone.

För övrigt funkar den fint och för pengarna anser jag det vara ett fynd.

#130

Postad 10 juni 2012 - 16:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Lånar också denna tråd då det ser ut som att det avhandlas diverse runt 921:an.

Jag har två problem...
1) När jag kör automatisk kaliberering med mikrofon etc så säger den att jag ska vända fas på vänster bakre högtalare,
har kollat och är 100% säker på att den är rätt kopplad +/-. Någon som stött på detta? Kan det vara så att jag har så fruktansvärda reflektioner i rummet så att den tror att fasen är felvänd?

2) Kör en Airport Express som brygga från trådlöst till kabelnätverk där kabeln är ansluten till receivern. Detta med iControl från min iPad funkade EN gång i ca 30 min, sen har jag inte fått igång det mer, någon som har tips för att få detta stabilt? Samma sak med Airplay, funkade lika länge med Spotify från min iPhone.

För övrigt funkar den fint och för pengarna anser jag det vara ett fynd.


Kör en manuell inställning du får mycket mer tryck än auto drar ner volymen så mye. Har du Thomson router?

#131

Postad 10 juni 2012 - 17:18

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma högtalare och jag brukar ha volymen på -30-40 db när jag lyssnar på musik. (Jag har samma förstärkare som dig)
Bak på högtalarna fiins det 3 lägen, 0db, +2db, +4db. Just n u har jag på 0db men pröva att ändra där och se om det blir bättre

Tyvärr ingen skillnad. Jag har satt mina på +4db för det känns som om det blir mer bas då. Har förövrigt ingen subwoofer.


Driver mina Yamaha utan problem. Kör inte på mcacc ganska värdelöst. Icontrolav2 och s retriver då blir det bra:)

Vad är S Retriever?

#132

Postad 10 juni 2012 - 17:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tyvärr ingen skillnad. Jag har satt mina på +4db för det känns som om det blir mer bas då. Har förövrigt ingen subwoofer.



Vad är S Retriever?


Finns en knapp på fjärren. Där kan du ställa in så att du får mer tryck blir en stor skillnad om du aktiverar EQ on vid musik. Ch level på fjärren skruva upp varje kanal till Max börja där.. Blir skillnad ska du se..Du måste även i menyn se till att ha rätt inställning på frontarna small/large beror på om du bi ampat. Ha musik på och tryck dig fram annars..

#133

Postad 10 juni 2012 - 17:29

Maxiseglaren
  • Maxiseglaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kör en manuell inställning du får mycket mer tryck än auto drar ner volymen så mye. Har du Thomson router?


Ok, får testa det också. Man kan man ställa vissa saker manuellt och sedan kalibrera resten automatiskt?

D-link som router men har en Mac Time Capsule med inbyggd Airport extreme, ska prova att koppla in den först, kanske
blir bättre med "bryggan" till Airport express då!?

#134

Postad 10 juni 2012 - 17:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ok, får testa det också. Man kan man ställa vissa saker manuellt och sedan kalibrera resten automatiskt?

D-link som router men har en Mac Time Capsule med inbyggd Airport extreme, ska prova att koppla in den först, kanske
blir bättre med "bryggan" till Airport express då!?


Kalibreringen tar bort trycket i förstärkaren tycker jag. Spelar jag musik så aldrig under -50 då skulle jag bli vräkt. Du kan spara upp till fyra olika ljud inställningar i mcacc menyn. Bara och prova dig fram:)

#135

Postad 13 juni 2012 - 19:57

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Finns en knapp på fjärren. Där kan du ställa in så att du får mer tryck blir en stor skillnad om du aktiverar EQ on vid musik. Ch level på fjärren skruva upp varje kanal till Max börja där.. Blir skillnad ska du se..Du måste även i menyn se till att ha rätt inställning på frontarna small/large beror på om du bi ampat. Ha musik på och tryck dig fram annars..

Det blev lite mer tryck nu, tack så mycket!

Kalibreringen tar bort trycket i förstärkaren tycker jag. Spelar jag musik så aldrig under -50 då skulle jag bli vräkt. Du kan spara upp till fyra olika ljud inställningar i mcacc menyn. Bara och prova dig fram:)

Så fort jag går in på menyn så slutar AUX-ingången fungera, ska det vara så?

Ska det vara möjligt att kunna få ut ljud ur högtalarna om jag endast har en HDMI-kabel från förstärkaren (hdmi out) och upp till tv'n eller måste jag dra en AUX där emellan? Har provat att ställa förstärkaren på TV/SAT men får inget ljud. Skulle även vilja spela PS3 som är kopplad till förstärkaren och samtidigt köra ljud via datorn som sitter på AUX. Jag får inte det att fungera men det är väl sånt HDMI Pass-through är till för?

Förlåt för mycket frågor men detta är min första förstärkare hehe

#136

Postad 13 juni 2012 - 20:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det blev lite mer tryck nu, tack så mycket!


Så fort jag går in på menyn så slutar AUX-ingången fungera, ska det vara så?

Ska det vara möjligt att kunna få ut ljud ur högtalarna om jag endast har en HDMI-kabel från förstärkaren (hdmi out) och upp till tv'n eller måste jag dra en AUX där emellan? Har provat att ställa förstärkaren på TV/SAT men får inget ljud. Skulle även vilja spela PS3 som är kopplad till förstärkaren och samtidigt köra ljud via datorn som sitter på AUX. Jag får inte det att fungera men det är väl sånt HDMI Pass-through är till för?

Förlåt för mycket frågor men detta är min första förstärkare hehe


Har du arc i tv:n?Optisk emellan? Sedan är det tyvärr så att den valda ingången typ hmg gäller när du använder den, alltså inte två samtidigt. Det går inte. Vet inte om jag förstod frågan riktigt??

#137

Postad 13 juni 2012 - 21:36

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Har du arc i tv:n?Optisk emellan? Sedan är det tyvärr så att den valda ingången typ hmg gäller när du använder den, alltså inte två samtidigt. Det går inte. Vet inte om jag förstod frågan riktigt??

Så det går inte att låta PS3n gå rakt igenom och samtidigt spela musik via AUX?
Vad är arc?

#138

Postad 13 juni 2012 - 21:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Så det går inte att låta PS3n gå rakt igenom och samtidigt spela musik via AUX?
Vad är arc?


Auto return channel ljud via hdmi. Nej jag har iaf inte fått till det. Ska inte gå vad jag vet :mellow: Därför kör jag inte tv genom förstärkaren just för att kunna kolla på den samtidigt som man spelar musik via air play...Är väl enda nackdelen med 921 tyvärr..

#139

Postad 13 juni 2012 - 22:41

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Auto return channel ljud via hdmi. Nej jag har iaf inte fått till det. Ska inte gå vad jag vet :mellow: Därför kör jag inte tv genom förstärkaren just för att kunna kolla på den samtidigt som man spelar musik via air play...Är väl enda nackdelen med 921 tyvärr..


Nått jag upptäckte nu, jag får mycket högre volym när jag kör via Airplay än med AUX. Har nu på -57db och det är lagom högt. Med AUX så skulle det vara väldigt lågt. Någon som har en bra förklaring?

#140

Postad 14 juni 2012 - 06:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nått jag upptäckte nu, jag får mycket högre volym när jag kör via Airplay än med AUX. Har nu på -57db och det är lagom högt. Med AUX så skulle det vara väldigt lågt. Någon som har en bra förklaring?


Ligger nog i källan ljudet kommer ifrån dvs lägre ljud utgång från spelaren inkopplad i aux. Tv ljudet/signalen in är alltid lägre än airplay. Blir då så även ut i förstärkaren..

#141

Postad 10 juli 2012 - 11:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Pre out ska inte signalen vara den samma oavsett hur mycket man höjer ljudet på förstärkaren? :) Faktiskt inte tänkt på det förrens nu. Kör Yamaha YSW-sw315...

#142

Postad 10 juli 2012 - 12:33

klotron
  • klotron
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
är det någon som fått ordning på Airplay med Thomson-routern?

#143

Postad 01 augusti 2012 - 10:30

FredrikJR
  • FredrikJR
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Det går att få AirPlay att fungera underbart. Jag har också en vsx921 och hade mycket problem att få det att fungera. Listade till slut att det var Telias bajs router.
Nu har jag bryggat en gamal router som jag hade hemma till Telias modem/router. Dock kan man ju inte göra det här själv utan man måste ringa Telia och berätta att man vill brygga och be dom fixa inställningarna eftersom man själv inte har åtkomst till dom.
Nu fungerar alla AirPlay enheter i huset utmärkt, trots att jag fortfarande har lite problem med thomson modemet emellanåt.

Redigerat av FredrikJR, 01 augusti 2012 - 10:32.


#144

Postad 05 augusti 2012 - 08:18

Gerrard1967
  • Gerrard1967
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har provat hur många inställningar som helst men har ändå problem med att ska jag få ljud i alla fyra surround på 7.1 filmer så får jag köra en inställning där det blir ljud i alla fyra även på 5.1 filmer. Och kör jag en annan inställning så får jag bara 5.1 ljud oavsett källa. Förstärkarens display visar dock rätt med 5.1, 6.1 eller 7.1. Måste man verkligen byta inställning manuellt för olika källor ?

#145

Postad 25 augusti 2012 - 22:50

stebergl
  • stebergl
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Det går att få AirPlay att fungera underbart. Jag har också en vsx921 och hade mycket problem att få det att fungera. Listade till slut att det var Telias bajs router.
Nu har jag bryggat en gamal router som jag hade hemma till Telias modem/router. Dock kan man ju inte göra det här själv utan man måste ringa Telia och berätta att man vill brygga och be dom fixa inställningarna eftersom man själv inte har åtkomst till dom.
Nu fungerar alla AirPlay enheter i huset utmärkt, trots att jag fortfarande har lite problem med thomson modemet emellanåt.


Har du lust att punkta upp lite hur du gjorde? Det finns säkert beskrivet lite här o där men eftersom du så nyss har gjort det så vore det väldigt värdefullt!
Min gamla router klarar inte 30 ner och 10 upp, måste jag använda den för hela nätverket, eller kan jag köra Thomson till en del prylar och den gamla routern till en del?

Tack på förhand! Jag har gett upp Airplay sedan länge och nu har internetradion lagt av också. RemoteAppen funkar i alla fall fortfarande.

#146

Postad 28 augusti 2012 - 14:40

nmkea
  • nmkea
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ni som har prob med Airplay (med telias router) kör ni 921:an trådlöst?
Jag kan inte köra i gång Airplay när recivern har varit igång ett tag utan måste då starta om recivern så poppar det upp, skittelia bryr sig inte heller.

Nån som vet nån liten billig pryl man kan köra Airplay och mata ut analog signal ur? eller nån annan lösning för Airplay på zone2?

#147

Postad 29 augusti 2012 - 20:03

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en sub till mitt system, en XTZ w10 99.16 som jag har kopplat in i min förstärkare. Dock får jag ingen bas ifrån den.. När jag gör "ljudtestet" i förstärkaren så ger den ifrån sig bas men inte annars. Något man behöver ställa in som jag har missat?

#148

Postad 30 augusti 2012 - 11:22

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Ni som har prob med Airplay (med telias router) kör ni 921:an trådlöst?


Japp. Jag har kopplat in Pioneers egen WiFi dongel (WL300) i min receiver och kör Airplay via en Apple Airport Extreme Base Station router. Fungerar klockrent utan några som helst problem (kan köra i flera timmar).

Nu har jag köpt en sub till mitt system, en XTZ w10 99.16 som jag har kopplat in i min förstärkare. Dock får jag ingen bas ifrån den.. När jag gör "ljudtestet" i förstärkaren så ger den ifrån sig bas men inte annars. Något man behöver ställa in som jag har missat?


Ja, du måste ställa in din högtalarkonfiguration. Går att göra manuellet, men kör du Pioneers automatiska ljudinställning (MCACC) så fixar den det åt dig. Kika i manualen.

#149

Postad 01 september 2012 - 17:39

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Japp. Jag har kopplat in Pioneers egen WiFi dongel (WL300) i min receiver och kör Airplay via en Apple Airport Extreme Base Station router. Fungerar klockrent utan några som helst problem (kan köra i flera timmar).



Ja, du måste ställa in din högtalarkonfiguration. Går att göra manuellet, men kör du Pioneers automatiska ljudinställning (MCACC) så fixar den det åt dig. Kika i manualen.


Jag gjorde nyss MACC men subwoofern fungerar fortfarande inte.... Har provat att höja volym/frekvens på subben men ingen skillnad.

#150

Postad 01 september 2012 - 17:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag gjorde nyss MACC men subwoofern fungerar fortfarande inte.... Har provat att höja volym/frekvens på subben men ingen skillnad.


MCACC är värdelöst, gå in i menyn och gör en manuell inställning ist. Där kan du även ställa in subben (Large) kanske du redan gjort?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.