Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Film på bio - kan det bli värre?

138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 februari 2003 - 12:44

Unregistered3411a2ec
  • Unregistered3411a2ec
  • Forumräv

  • 764 inlägg
  • 0
Jag gillar inte att gå på bio. Man blir så gott som alltid störd av en massa snorungar. Tycker att man borde införa vakter i varje salong som kan slänga ut (och för alltid porta) alla orosmoment...

Det borde gå att via digitalboxen hyra filmen samtidigt som den går på bio, givetvis med surround ljud och hela kalaset....

#52

Postad 15 februari 2003 - 19:09

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
PPV finns ju, men filmerna där visas ju inte direkt samtidigt som på bio, men ändå...

#53

Postad 25 februari 2003 - 01:12

Unregisteredb18d8fe3
  • Unregisteredb18d8fe3
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Bio är kasst gemfört med en välinvesterad hemmabioanlägning.Man slipper att få dåliga platser och du kan pausa filmen när du går på toa.Och det bästa är om man inte fattar filmen så kan man se den igen(ironi)

#54

Postad 25 februari 2003 - 03:06

Unregistered64b8273a
  • Unregistered64b8273a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
FILM ÄR BÄST PÅ BIO!!! Om ni inte har riktiga biografer där ni bor, FLYTTA!!!
I skåne finns Filmpalatset i Bromölla. Tidigare nämnda Royal i Malmö som bara har två nackdelar. Ett, det är en SF bio och två, inget benutrymme. Parkbiograferna i Hässleholm, en biljett kostar 60:-, och Kosmorama i Kristianstad. Sedan finns det ytterligare tre bra biografer så här är det inga problem med dåligt ljud eller bild.
Men man får en rejäl kick hemma med men det kostar. Har själv elektronik och högtalare för mer än vad det kostar att köpa en ny volvo men det kommer aldrig att slå skånes bästa biografer.
Ej nöjd med den lokala bion? FLYTTA!!!

#55

Postad 25 februari 2003 - 09:10

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Inget illa menat, men jag hoppas verkligen att Du inte menar allvar med: "Ej nöjd med den lokala bion? FLYTTA!!! [?]

*Hmm, undrar hur många här flyttar (geografiskt) p.g.a. av missnöje med den lokala biografen?!* [:)]

#56

Postad 27 mars 2003 - 09:40

Unregistered143f0141
  • Unregistered143f0141
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag går gladeligen och betalar för att se film på bio. I Lund och Malmö har vi riktigt bra bio med bra ljud. Däremot har jag blivit tjinkig när det gäller bilden på duken sedan jag köpte DVD. Det kompenserar jag med en fet kartong popcorn!

Tycker man får skylla sig själv om man inte klarar av att andra ser på samma film om man blir störd. Det är klassiskt och charmigt att se film på bio.

#57

Postad 29 mars 2003 - 14:08

Unregistered5881bfb4
  • Unregistered5881bfb4
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Alltså allvarligt cineman, hur kan man köpa en DVDspelare för 55000kr, förstärkare och högtalare i ungefär samma prisklass, och sen köra med en Grundig 33" tv ??? Sheesh kebab säger jag bara!!
Inte så konstigt att du inte tycker att 'bio hemma' är lika bra som skånes bästa biografer...

Det finns många bra biografer i Sthlm, men film hemma med en bra och KOMPLETT anläggning är nästan alltid bättre än på bio i vilket fall som helst! Även om bion skulle ha bra bild och ljud, och man skulle ha turen att hamna i en salong där folk håller TYST under filmens gång så har man fortfarande problemet med huven som vrider sig och sticker upp i bilden framför sig, godisprassel, folk som ska ut mitt i filmen etc. Dessutom, hemma kan man efter filmen kolla på Specials och man kan slippa textning om man vill det!!

Btw Dassman: Det ska nog vara newt ;-)

#58

Postad 28 februari 2011 - 01:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Fast även om störmomenten på bio kan vara stora så tycker jag att hemmatittningsbesvären är värre.
"Kan du pausa, jag måste på toa/hämta snacks eller dricka" eller ännu värre "jag gick på toa under 5 minuter, vad har hänt?"

#59

Postad 28 februari 2011 - 13:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag går gladeligen och betalar för att se film på bio. I Lund och Malmö har vi riktigt bra bio med bra ljud. Däremot har jag blivit tjinkig när det gäller bilden på duken sedan jag köpte DVD. Det kompenserar jag med en fet kartong popcorn!

Tycker man får skylla sig själv om man inte klarar av att andra ser på samma film om man blir störd. Det är klassiskt och charmigt att se film på bio.


Nja. Det kan jag inte hålla med om. Det enda som går att se på bio är när de visar digitalfilm eller 3D. Analog film ser ut som skit oavsett vilken biograf man är på. Dålig skärpa och kass focus. Sällan jag går på bio numera. Jag får bara ont i ögonen av den suddiga bilden. Tacka vet jag BD hemma i soffan.

Fast även om störmomenten på bio kan vara stora så tycker jag att hemmatittningsbesvären är värre.
"Kan du pausa, jag måste på toa/hämta snacks eller dricka" eller ännu värre "jag gick på toa under 5 minuter, vad har hänt?"


Sånna personer åker ut från min lägenhet fortare än snabbt :)

#60

Postad 28 februari 2011 - 13:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Massa text från 2003.

Nja. Det kan jag inte hålla med om.


Tidernas långsammaste konversation ???

#61

Postad 28 februari 2011 - 13:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Precis som Treebeard skulle ha sagt.

You must understand, young Hobbit, it takes a long time to say anything in Old Entish. And we never say anything unless it is worth taking a long time to say.

:)

#62

Postad 28 februari 2011 - 13:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Nja. Det kan jag inte hålla med om. Det enda som går att se på bio är när de visar digitalfilm eller 3D. Analog film ser ut som skit oavsett vilken biograf man är på. Dålig skärpa och kass focus. Sällan jag går på bio numera. Jag får bara ont i ögonen av den suddiga bilden.

Du lär inte vara så gammal tror jag :)

Analog film är fortfarande bäst :)

Förresten är det smart att ge en replik på vad nån tyckte för 8 år sedan?

Redigerat av Audio Code 3, 28 februari 2011 - 13:53.


#63

Postad 28 februari 2011 - 22:07

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Nu för tiden så brukar bio innebära en killkväll med polarna!
Man åker och hämtar billjetterna och sen bär det iväg till nån resturang (Oftast Kina mat)
Man sitter och käkar och snackar skit i dryga 2 timmar sen knallar vi bort till biografen.
Och måste säga det att det är väldigt sällan nån som beter sig illa i biosalongen.
Däremot så blir man ofta bessviken på bilden eller ljudet i salongen.
Utav 5 salonger så är det en som är ok på Saga biografen i Skövde.
Men försöker att inte störa mig på högt ljud eller suddig bild men i bland så blir det för mycket.

#64

Postad 28 februari 2011 - 22:12

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Satt i samma salong för någon vecka sedan och kan inte mer än att hålla med! Men dom håller just nu på med en ny salong i västerås så hoppas att det blir bättre denna gång + sköna stolar så man kan sitta riktigt :)

#65

Postad 28 februari 2011 - 23:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Du lär inte vara så gammal tror jag :)

Analog film är fortfarande bäst :o

Förresten är det smart att ge en replik på vad nån tyckte för 8 år sedan?


Såg inte det var en gammal tråd. Det var inte jag som pushade upp en gammal tråd.

Mitt svar är dock giltigt. Film på bio iaf i malmö ser ut som skit 9 gånger av 10. Det såg kass ut 2003 och det är inte ett dugg bättre 2011.

Jag är 37 för övrigt :)

#66

Postad 01 mars 2011 - 10:50

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Det var konstigt, kollar jag på timestampen så var mitt svar det första sen 2003, men jag letade mig ju knappast fram till tråden utan den låg ju på förstasidan i filmsektionen...
Har däremot sett att en tråd markeras som oläst om man redigerat sitt senaste inlägg, jag antar att den bumpas upp om ngn skriver ett inlägg som senare tas bort, jag har inte för vana att necroposta.

Redigerat av simulacra, 01 mars 2011 - 10:52.


#67

Postad 01 mars 2011 - 10:58

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
necroposta, dagens ord.

Nu äre' dags att necrokäka, gårdagens mat i låda, mums !

#68

Postad 04 mars 2011 - 01:24

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Läs det här!
http://www.senses.se...e-leve-vip-bio/

#69

Postad 05 mars 2011 - 22:16

DanielPet
  • DanielPet
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har också tappat intresset för att gå på bio nu förtiden, följer med ibland för att vara sällskaplig men inget jag skule föreslå på egen hand. Va på Rango idag i göteborg på bergakungen. En liten sal då alla dom stora/bra salarna är upptagna av 3D-visningar så får man trängas i en liten sal istället. Ljudet va det bästa men bilden va suddig och början på fimen va det ett j**la massa flimmer i bilden så man fick ont i ögonen. Folk pratar som om dom vore ensamma i salongen och smsar mm hela tiden. Några som inte ville sitta där dom skulle fick flytta runt under filmens början för att dom som hade platserna dom satt på kom.

Sedan fattar inte jag varför sf säljer sådana dära fläsksvålar eller va det heter, dom kunde ju lika väl sälja knäckebröd i så fall för det låter lika mycket när folk tuggar i sig dom med öppen mun under hela filmen :)

Det bästa med bergakungen är som inlägget ovan, VIP-salen. Går det bara rätt film som jag intresserad av så går jag gärna på VIP-salen och tittar och betalar dom extra pengarna för det. Stora goa stolar som man sitter gott i, ganska stort bord mellan stolarna så grannarna kan både snarka och knapra chips utan att det stör för mycket, det lilla ljud som man kanske kunnat höra döljs av ljudet som är grymt bra i VIP-salen.

Så man kan väll säga som så här: Att betala biljett + ev. extra för benutrymme + ev. 3D för att se en film i vanlig salong NEJ-tack

Att betala extra för VIP-sals visning, JA-tack

Och jag är 28år och inte grinig i vanliga fall :P

#70

Postad 06 mars 2011 - 00:11

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Ni som klagar på bio pga att folk ej kan bete sig under filmen. Hoppas verkligen ni säger till dem och inte bara sitter och är tysta och suckar för att sedan klaga sönder med polarna och folket på forumet. Liksom alla har inte samma moral och då ska man säga åt dem så de lär sig att de stör andra.

Min värsta bio upplevelse (att folk stör) måste vara under visningen av The Dark Knight. Den visades under Helsingborgsfestivalen och då var jag och tjejen och såg den. Några pajasar bakom satt och skrek ut (WOW, Cooolt Feeeettt med ironi) varje gång Batman visades i början av filmen. Jag blev så fly förbannad och sa till dem ett par gånger att de skulle dämpa sig men de fick endast mer bränsle av det. Tills en väldigt stor kille reste sig upp några rader framför och sa ett par väld valda ord till dem sen var de tysta under resten av filmen... =)


Håller med om att bio har tappat sin charm nu när man kan ha enormt bra ljud och bild hemma samt att SF ej verkar förstå att det är dags att uppgradera sina lokaler och utrustning.

#71

Postad 06 mars 2011 - 13:35

DanielPet
  • DanielPet
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ni som klagar på bio pga att folk ej kan bete sig under filmen. Hoppas verkligen ni säger till dem och inte bara sitter och är tysta och suckar för att sedan klaga sönder med polarna och folket på forumet. Liksom alla har inte samma moral och då ska man säga åt dem så de lär sig att de stör andra.

Min värsta bio upplevelse (att folk stör) måste vara under visningen av The Dark Knight. Den visades under Helsingborgsfestivalen och då var jag och tjejen och såg den. Några pajasar bakom satt och skrek ut (WOW, Cooolt Feeeettt med ironi) varje gång Batman visades i början av filmen. Jag blev så fly förbannad och sa till dem ett par gånger att de skulle dämpa sig men de fick endast mer bränsle av det. Tills en väldigt stor kille reste sig upp några rader framför och sa ett par väld valda ord till dem sen var de tysta under resten av filmen... =)


Håller med om att bio har tappat sin charm nu när man kan ha enormt bra ljud och bild hemma samt att SF ej verkar förstå att det är dags att uppgradera sina lokaler och utrustning.


Klart man säger till om dom sitter i närheten, igår hade det dock ingen inverkan då han tittade på mig som om jag va puckad och fortsatte bara prata med sin tjej. Det är då man blir extra trött.

#72

Postad 06 mars 2011 - 20:54

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Klart man säger till om dom sitter i närheten, igår hade det dock ingen inverkan då han tittade på mig som om jag va puckad och fortsatte bara prata med sin tjej. Det är då man blir extra trött.


Ja då håller jag med dig absolut. Det är i sådana fall man drar upp sin Magnum 44 och frågar om han känner att han har tur idag... Men allvarligt i sådana fall så ska man ju ut och hämta personal även att det ej ska behövas.

Kan faktist bli mer irriterad på folk som bara sitter och klagar i tystnad än själva folket som stör.

#73

Postad 07 mars 2011 - 21:32

Legendary
  • Legendary
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Vem går ens på bio bara för att man se filmen? Jag går bara för att vara sällskaplig. Vill jag verkligen se en film så sitter jag hellre hemma och ser den.

#74

Postad 07 mars 2011 - 21:58

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Jag går på bio för att se filmen, Inte betalar ja 100:- för att sitta o prata med någon jag kan prata med när somhelst, eller håller på med mobilen som ja använder dagligen ändå.

#75

Postad 08 mars 2011 - 02:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag går på bio för att se filmen, Inte betalar ja 100:- för att sitta o prata med någon jag kan prata med när somhelst, eller håller på med mobilen som ja använder dagligen ändå.


Precis så. Nu kommer jag iofs gå att se sista delen av Harry Potter på bio för jag orkar inte vänta på blurayn men det är typ en gång om året jag går på bio om ens det.

#76

Postad 08 mars 2011 - 06:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Rätt lustigt egentligen. Man betalar för att uppleva filmen ensam, tillsammans med andra.

#77

Postad 08 mars 2011 - 11:03

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Rätt lustigt egentligen. Man betalar för att uppleva filmen ensam, tillsammans med andra.

+1

#78

Postad 08 mars 2011 - 14:17

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Rätt lustigt egentligen. Man betalar för att uppleva filmen ensam, tillsammans med andra.


Jag stör mig inte så mycket på om folk reagerar på filmen men när dom sitter och snackar som om dom vore helt själva i biografen då blir man förbannad.
Eller folk som svarar i telefon i biosalongen där går gränsen.
Sen lite pappers och godis prassel hör liksom till biobesöket.

#79

Postad 09 mars 2011 - 15:54

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag sällar mig till skaran som går mer sällan på bio nuförtiden pga "böket & stöket" under filmens gång. Det ska sms'as och tjafsas under filmen. Det händer ibland att någon bättre vetande ska dra hela storyn under filmens gång för sin kompis. Högljudna kommentarer om scener/vad som sker och varför.......... och så det "vanliga" med att säga ifrån; det verkar många gånger bara kicka igång "bråkstakarna" mer, därför orkar jag inte bemöda mig med ordväxlingen med sådana längre. Är det konstigt att man ledsnar på biobesöken och hellre ser film hemma?! Helt klart kan det bero på vilken typ av genre av film det gäller......kanske gäller ovanstående kritik inte vid de mer "smala" och udda filmerna?

#80

Postad 09 mars 2011 - 18:12

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Fast när jag tänker efter så har det varit väldigt lugnt på dom senaste besöken och inga störande moment.
Men sen kommer det snart några större action rökare snart och då är det nog skillnad tyvärr.

#81

Postad 10 mars 2011 - 16:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Blu-ray < 100kr < en biobiljett

#82

Postad 11 mars 2011 - 08:07

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Går numera endast på bio med mitt barn, och inte så ofta då det blir riktigt dyrt. Anledningen är dåliga salonger (mest stolarna och utrymmet), ofta problem med bild/ljud samt en publik som får en att tro att man sitter med ett gäng schimpanser.

#83

Postad 11 mars 2011 - 10:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
"Böket&stöket" harjag inget emot men dålig bild och för högt ljud är jag allergisk mot.

#84

Postad 11 mars 2011 - 11:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vem går ens på bio bara för att man se filmen? Jag går bara för att vara sällskaplig. Vill jag verkligen se en film så sitter jag hellre hemma och ser den.

Hoppas vi inte hamnar i samma salong då!

#85

Postad 11 mars 2011 - 16:08

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Jag har i princip slutat att gå på bio. I princip för att sambon ibland tvingar med mig.

Det som jag ungefär varannan gång råkat ut för är ungdomar som pratar, skrattar och kastar godis och papper på andra människor. Har vid flera tillfällen blivit mer eller mindre rasande och bett olika människor att hålla käften men det hjälper inte alltid heller. De gånger det har hjälpt är min upplevelse ändå redan förstörd.

Nu har den lokala bion en regel som säger att de människor som beter sig störande i bions allmänna lokaler får inte störas eftersom de lika gärna kan vara kunder. Stön... säger jag bara.

Jag inser att det inte är såhär överallt men detta är min erfarenhet och då uppskattar jag en go film i hemmets lugna vrå med min lilla anläggning som jag trivs så bra med. Och jag väljer själv om jag vill ha sällskap. Och jag kan pausa :)

#86

Postad 13 mars 2011 - 15:05

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Suck ja, jag undviker på bio så långt det går så länge jag inte är i tejckien. Sverige är ju så neandertaliga som det kan bli när det gäller bio, men i kära Prag (och många andra östländer) är biograferna byggda på 2000-talet av amerikanska giganter. Biografer med 10-20 salar, och de minsta är lika stora som våra största. Bild och ljud i toppklas, benutrymme på en meter+ (jag skojjar inte) osv osv.

Att det sedan kostar halva priset mot hemma är inte fel det heller.

SF Biografer kan dra åt ****. Har gått så långt att jag kastar eller ger bort gratis biocheckar jag får lite här och var.

#87

Postad 12 juli 2011 - 08:45

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag har varit en någolunga flitig besökare med en sisådär 12 besök om året, oftast i klasar med tätare besöka ibland. Tack vare rabattkortet, det där som hör att man kan se på bio för halva priset mån-tors, så kändes det okej.

Men sista tiden så kommer allt jälva skit ut i 3D, och där gäller helt plötsligt inte dessa kort!

Nu förra veckan så var vi 6 pers och betalade 140 spän var för att se Transformers 3.. Bah! 840 spän. För det kan man nästan köpa BD-verisionen å få en spelare med på köpet! Lägg sedan till popcorn å allt..

Dom måste ju inse att det är ohållbart.

Ps: Jag gillar inte ens 3D!

Redigerat av novaland, 12 juli 2011 - 08:46.


#88

Postad 12 juli 2011 - 09:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har varit en någolunga flitig besökare med en sisådär 12 besök om året, oftast i klasar med tätare besöka ibland. Tack vare rabattkortet, det där som hör att man kan se på bio för halva priset mån-tors, så kändes det okej.

Men sista tiden så kommer allt jälva skit ut i 3D, och där gäller helt plötsligt inte dessa kort!

Nu förra veckan så var vi 6 pers och betalade 140 spän var för att se Transformers 3.. Bah! 840 spän. För det kan man nästan köpa BD-verisionen å få en spelare med på köpet! Lägg sedan till popcorn å allt..

Dom måste ju inse att det är ohållbart.

Ps: Jag gillar inte ens 3D!


Stanna hemma då

Suck ja, jag undviker på bio så långt det går så länge jag inte är i tejckien. Sverige är ju så neandertaliga som det kan bli när det gäller bio, men i kära Prag (och många andra östländer) är biograferna byggda på 2000-talet av amerikanska giganter. Biografer med 10-20 salar, och de minsta är lika stora som våra största. Bild och ljud i toppklas, benutrymme på en meter+ (jag skojjar inte) osv osv.

Att det sedan kostar halva priset mot hemma är inte fel det heller.

SF Biografer kan dra åt ****. Har gått så långt att jag kastar eller ger bort gratis biocheckar jag får lite här och var.


Finns utmärka SF biografer också tex Royal i Malmö. Där har du också minst en meter i benutrymme och Sveriges kanske största duk. Tyvärr så blir det kass ändå när de visar film analogt. Ser hemskt ut. Allt borde vara digitalt idag.
Ser nästan uteslutande 3D på bio för det är iaf digitalt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 juli 2011 - 09:14.


#89

Postad 12 juli 2011 - 11:36

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Stanna hemma då


Japp, ska prova det! Skulle dock önska att dessa sajter man behöver besöka hade någon form av "Skänka"-knapp så att man kan göra rätt för sig.

Redigerat av novaland, 12 juli 2011 - 11:37.


#90

Postad 12 juli 2011 - 12:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Japp, ska prova det! Skulle dock önska att dessa sajter man behöver besöka hade någon form av "Skänka"-knapp så att man kan göra rätt för sig.



Köp eller hyr filmerna på BD så gör du rätt för dig. :)

#91

Postad 13 juli 2011 - 13:07

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Är sällan på bio utan ser film hemma. Kan vara svårt det också ibland eftersom ungarna måste sova. Men sen när det väl är tyst och mörkt hemma är det riktigt gôtt. Sen kan man pausa när man vill, bestämma ljudnivå själv och bilden är riktigt bra då jag hyr 95% bd.

Redigerat av Unregistered6df60672, 13 juli 2011 - 13:08.


#92

Postad 13 juli 2011 - 18:57

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Såg senaste HP 7.2 och tror att just bioupplevelsen drog ner filmen lite, mkt prassel(dock inget prat), ljudet i filmen var undermåligt och bilden kändes inte så stor som man önskade /:

för/Nackdelen när man börjar få bra bild/ljud hemma

#93

Postad 13 juli 2011 - 19:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Såg senaste HP 7.2 och tror att just bioupplevelsen drog ner filmen lite, mkt prassel(dock inget prat), ljudet i filmen var undermåligt och bilden kändes inte så stor som man önskade /:

för/Nackdelen när man börjar få bra bild/ljud hemma


Ja. Man har bättre bild och ljud hemma om man köper hyfsade grejjer. 3D är dock en helt annan grej på bio.
Krävs inte så dyra grejjer med tanke på hur de flesta biografer är i Sverige.
Lite svårt att se de senaste filmerna i bra kvalitet hemma bara :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 juli 2011 - 19:12.


#94

Postad 13 juli 2011 - 19:19

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Går på bio ibland med ungarna, då ser vi filmerna ganska tidigt på kvällarna och "filmförstörarna" har knappt pallat sig ur sängarna än så dom slipper vi. För egen del avnjuter jag helst film hemma nuförtiden.. ren bekvämlighet -javisst :)

#95

Postad 14 juli 2011 - 07:46

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlägg
  • 0
Var och kollade på Kronjuvelerna, vilket inte var en jätte upplevelse bara det...
Men första felet var att det var konstiga ränder i bilden hela tiden, framförallt i ljusa partier.
Sedan var det en grupp tjejer som fnissade varje gång någon åt chips, samt sprang och pissade ett par gånger under filmen.
Nä fy fan, det är så sjukt mycket bättre hemma på alla plan.

#96

Postad 14 juli 2011 - 08:31

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Ja. Man har bättre bild och ljud hemma om man köper hyfsade grejjer. 3D är dock en helt annan grej på bio.
Krävs inte så dyra grejjer med tanke på hur de flesta biografer är i Sverige.
Lite svårt att se de senaste filmerna i bra kvalitet hemma bara :)


jo är inte så intresserad av 3d heller men vissa filmer känns självklara(med alla problem som medkommer) att se på bio (: harry potter var en av dem (:

#97

Postad 14 juli 2011 - 08:55

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Såg HP 7.2 igår i 2D och kvaliten var tyvärr usel. Flera gånger skrek folk ur publiken "ställ in skärpan". Egentligen borde man ha gått ut och sagt till. Eller rent av begärt pengarna tillbaka och lämnat bion.

#98

Postad 14 juli 2011 - 09:23

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Jag och brorsan brukar ta visningen 17:30 i grannstaden några dagar efter premiären och förutom en incident ved brutal fotsvett några stolar jämte så har det vart skitbra på samtliga tre besök i år. (Halmstad, röda kvarn)

Det var länge sedean jag kom på att om man ska ha nån form av trevlig upplevelse så är det bara att undvika de första dagarnas kvällsvisningar. Tyvärr.

#99

Postad 14 juli 2011 - 09:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Fördelar komersiell bio vs min bio:
1. Större och luftigare
2. Ingen risk att frun eller barnen kommer in och stör
3. Filmerna kommer tidigare på komersiell bio än på BD

Fördelar min bio vs komersiell bio
1. Bättre bild (oj filmen är i fokus, vilken shock)
2. Bättre ljud på alla sätt (bla saknas djupbas helt på komersiell bio)
3. Inga idioter i salongen
4. Fler filmer att välja på
5. Filmen startar när det passar mig
6. Ingen reklam eller trailers
7. En kall öl eller ett glas vin kan inmundigas
8. Nära till sängen efter filmen
9. Man kan pausa och gå på toa eller sträcka på sig
10. Ljudvolymen kan regleras
11. Mycket skönare fåtöljer

Redigerat av hassesolo, 14 juli 2011 - 09:57.


#100

Postad 19 juli 2011 - 07:24

NTM
  • NTM
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag måste hålla med helt. Bion här i Borås är ganska värdelös. Ingen direkt bas och ibland har de alldeles för hög ljudvolym.
Jag såg på Super 8 för ett tag sen med en kompis och under tågkraschen så satt vi båda och höll för öronen för var så högt att det fysiskt gjorde ont. Likt förbannat var det dåligt ljud utan bas :/

Själv stör jag mig inte så mycket på prasslade påsar och liknande så länge det inte går till överdrift. Men för några månader sen så såg jag en film och i raden framför mig var det en dam som troligen hade tagit ett skönt dopp i ett badkar med parfym innan hon kom dit.
Resultatet blev att jag satt och mådde illa hela filmen för det luktade så fruktansvärt stark.

Hemmabio är och kommer alltid att vara bäst!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.