Redigerat av MikeVKR, 22 november 2015 - 23:18.
Postad 23 november 2015 - 03:55
Hunger Games: Catching Fire
3½ av 5
Det var roligt att se de tidigare filmerna igen nu när jag sett den senaste på bio. De hör verkligen ihop.
The Hobbit: An Unexpected Journey 3D (Extended)
3½ av 5
Bättre än när jag såg den senast, som var på bio.
A View to a Kill
2 av 5
Oj, vad Roger Moore åldrats. Kanske lika bra att det var hans sista Bond. Filmen var inget vidare.
The Hobbit: The Desolation of Smaug (Extended)
4 av 5
Återigen, bättre än när jag såg den senast, på bio.
Jag hade tänkt se den sista filmen i helgen också, men den får vänta...
Postad 23 november 2015 - 11:14
Nä detta var ingen hit..kändes alldeles för nerkortad.
Bifogad fil(er)
Postad 23 november 2015 - 21:51
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (Extended)
Riktigt bra! 5/5
Postad 24 november 2015 - 09:32
Mission Impossible Rogue Nation
Riktigt bra film, mycket tvister och cool action Pappa gav den 9/10 och jag ger den 8,5/10
Postad 24 november 2015 - 10:19
When Marnie was there
Från Studio Ghibli. Egentligen behöver man inte säga så mycket mer. Gillar man det så gillar man det även om inte Miyazaki är med.
Postad 24 november 2015 - 15:25
En Underbar Javla Jul
En riktigt bra film, jag gillade t.o.m. slutet
4/5
Den piggade upp rejält en gråmulen dag i huvudstaden och jag fällde t.o.m. en eller annan tår...
Ja, ja, kliché på kliché men tar man den för vad den är så
Redigerat av FEA, 24 november 2015 - 22:05.
Postad 24 november 2015 - 23:03
Terminator Genisys
Väldigt ointressant och stel. Hur mycket fick de betala James Cameron för att hylla filmen?
3/10
Redigerat av Voldo, 24 november 2015 - 23:03.
Postad 25 november 2015 - 12:12
Jag har så smått börjat ladda inför 16 december med en morgonvisning av Star Wars Episode IV: A New Hope,
fast så kallades den inte när jag såg den på bio för snart 40 år år sedan, då hette den bara Star Wars.
Specialutgåva med förbättrad bild och ljud och diverse tillägg eller inte: jag ger den fortfarande 5/5.
Då, 1977, visste jag inte vad jag gav mig in på när jag äntrade salongsmörkret.
Idag vet jag bättre, men är ändå spänd på vad J.J. Abrams & Co. har kokat ihop...
Redigerat av FEA, 25 november 2015 - 12:13.
Postad 25 november 2015 - 12:33
Avengers: Age of Ultron
5 Warlokks av 10 får den.
Otroligt fjantig dialog, men det fanns ändå ett visst underhållningsvärde... antar jag.
Postad 27 november 2015 - 13:06
Kurerade min förkylning igår med:
Ant Man. Lite mer humoistisk än övriga "Avengers"-filmer. Gillade den! 3,5/5
Mission Impossible: Rouge nation. Samma anda som i de förra filmerna och kul med både svenska skådisar och svenskt tal i vissa scener. Rebecca Ferguson är ju rätt ok att titta på också... 3,5/5
Star Trek. Första av JJ Abrams. Älskar den! 5/5
Postad 28 november 2015 - 20:24
Spionernas bro
5/5
Jag hade inga förväntningar och hade nogsamt undvikit spoilers i form av trailers och recensioner.
Jag lockades till stora duken av namn som Spielberg, Hanks och inte minst bröderna Coen.
Jag blev inte besviken
Oscarn kommer dock gå till kostym/scenografi.
Se den!
Postad 30 november 2015 - 04:06
På bio 1980 var första gången jag såg Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back.
Jag såg om den i hemmabion för femtioelfte gången.
Den är fortfarande lika bra och jag ger den 5 av 5 i betyg plus en guldstjärna i kanten.
Sen såg jag Tomorrow Never Dies.
3 av 5 får den.
Postad 01 december 2015 - 10:12
Nu har jag sätt Mission Impossible ,bra action och med Dolby Atmos underbart ljud upplevelse !
Postad 01 december 2015 - 19:16
Tyckte den var bra men den lyckas inte toppa varken Casino Royale eller Skyfall.
Bifogad fil(er)
Postad 02 december 2015 - 19:06
Spionernas bro
5/5
Kombinationen (för) pratglada biogrannar, tråkig ledig dag och bra film gjorde att jag såg den igen.
Jag såg den på (gamla) Sergel 1 i Stockholm, där det var bättre bild och framför allt ljud än i splitternya Filmstaden Scandinavia 4 (förberedd för Dolby ATMOS ® ). Märkligt.
Postad 02 december 2015 - 22:08
Star Wars Episode VI: Return of the Jedi
4½ av 5. Jabb-jabb!
... och härmed är jag redo för uppföljaren
Redigerat av FEA, 02 december 2015 - 22:10.
Postad 03 december 2015 - 19:01
Cloud Atlas
4 av 5 för det visuella och skådisarna men handlingen måste jag se om filmen för...
Die Another Day
3 av 5
Postad 03 december 2015 - 21:20
Har i princip dömt ut den här filmen på förhand men eftersom jag själv var Turtle fan när jag var grabb och min 6-åring här hemma är det nu så var jag tvungen att se den trots allt. Mycket bättre än jag förväntade mig men inte mer än så. Ok underhållning
Bifogad fil(er)
Postad 04 december 2015 - 16:58
The Night Before
4 av 5
En bagatell, men faktiskt en riktigt rolig sådan
De tycker fortfarande att svordomar och snuskhumor är kul borta i staterna, men jag garvade ändå en hel del, synd bara att salongen var närapå tom, det hade kunnat bli en rejäl skrattfest annars, men det var ju liksom inte filmens fel...
[edit] Jag ändrade mitt betyg från 3 till 4 när jag mindes många roliga scener så här i efterhand
... och slutligen en varning till alla känsliga: i england blev den barnförbjuden, där censuren inte gillade alla sexscener, droganvändande och det mycket grova språket... i Sverige är den tillåten från 11 år...
Redigerat av FEA, 05 december 2015 - 20:33.
Postad 04 december 2015 - 23:07
CSI i 1800-tals miljö med inslag av humor. Full pott!
-----------------------------------------------------------------------
Sherlock Holmes - A Game of Shadow
Gillade den lika mycket som förra. Bra underhållning
Bifogad fil(er)
Redigerat av MikeVKR, 04 december 2015 - 23:08.
Postad 05 december 2015 - 08:35
Nightcrawler - Riktigt bra med en strålande Jake Gyllenhaal i huvudrollen. 4/5.
Babadook - Nja, inte min kopp te. Oväntat icke-läskig faktiskt. 2/5.
The Guest - Bra film med ett grymt soundtrack. 3+/5.
Postad 05 december 2015 - 12:39
Terminator Genisys
4 av 5
Bättre än jag trodde.
Mycket fin bild på blu-rayn.
Ljudet var i toppklass på alla sätt trots att jag inte har en Dolby ATMOS-anläggning.
Subwoofern är fortfarande svettig.
Postad 05 december 2015 - 23:01
Nostalgi med fortfarande ok. Bilden bra och ljudet var nice har bara vhs att jämnföra med haha så klar 4/5
Andra valde jag och fick bli Ant-man köpte bd utgåvan under BF rean bara för att jag tyckte om dräkten på fodralet men fan det var nog en av dom bästa marvel filmerna. skön action med skön humor blandad med bra bild och ljud 5/5 myror
Postad 06 december 2015 - 00:31
Första gången jag såg denna så somnade jag därför ville jag ge den en ny chans. Ljudet och bilden är bra men inte heller denna gång lyckas jag dras med riktigt i filmen. Helt ok rulle men inte mer..
Bifogad fil(er)
Postad 06 december 2015 - 00:53
Gav den här en ny chans och jag gillade filmen den här gången. Ser framemot en uppföljare..
Bifogad fil(er)
Postad 06 december 2015 - 14:59
Nu vid juletid så tänkte vi se igenom alla filmerna i serien med barnen. Nackdelen är att vi får se filmerna med svenskt tal där ljudet låter väldigt distat. Bildkvaliten är inte jätte bra heller men som film håller den fortfarande
Bifogad fil(er)
Postad 06 december 2015 - 19:00
/r
Postad 06 december 2015 - 19:19
Bilden var snäppet bättre på den här och även ljudet, trots dubbat Filmen i sig var oxå bättre än första
Bifogad fil(er)
Postad 06 december 2015 - 21:11
Star Wars Episode I: The Phantom Menace
3 av 5
Jag har precis sett om ursprungstrilogin inför SW7 och tyckte det fick räcka, särskilt som de är i kronologisk ordning.
Nu förblev det inte så.
SW1 hade jag inte sett på ett bra tag, flera år faktiskt, och den var inte så dum, trots allt. Ljudmässigt (bl.a. racet!) håller den än, vilka effekter
Postad 06 december 2015 - 21:25
(HarryPotter-filmerna är verkligen fantastiskt castade)
Här blev det Maleficent på Netflix med familjen; helt ok, men inte jättebra.. Yngregossen hängde inte riktigt med i allt berättande och tyckte den var rätt trist. Även den äldre som brukar kunna leva sig in ordentligt i filmerna tyckte filmen var lite meh. Men jag tyckte den var helt ok. Den fick 3 av 5 av mig på netflix.
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 06 december 2015 - 21:25.
Postad 06 december 2015 - 23:25
Det blev en till film den här helgen, med "juliga filmer" som tema så valde jag och frun den här. En bra film med väldigt bra bildkvalite.
Bifogad fil(er)
Postad 07 december 2015 - 12:09
Postad 07 december 2015 - 14:30
Försök att undvika längre diskussioner i denna tråd, håll er till PM
/MOD
Postad 07 december 2015 - 16:03
Inside Out (3D)
3 av 5
Jag hade kanske för höga förväntningar på denna efter all positiv kritik.
Tekniskt sett inga anmärkningar
Postad 07 december 2015 - 16:14
Mission Impossible -Rogue Nation
4/5
Action från början till slut, riktigt bra.
Postad 07 december 2015 - 19:38
jag och tanten såg...
Jurassic world!
en dramadokumentär med homoerotiska inslag, om livet på en ö utanför kaffets förlovade land, costa rica!
va? ska jag vara seriös? då kanske filmen skulle vara seriös också...
filmen handlar om.. ja, det är en ny nöjespark som är öppen, men för att locka fler besökare så genmodifieras dinosaurierna med en massa märkliga gener för att dom ska bli mer attraktiva för befolkningen. föga förvånande så blir det kaos och kalabalik.
den här filmen har en riktigt riktigt dålig story. det känns som att vissa scener är skrivna av tolvåringar, andra av åttaåringar som just sett the neverending story. jag vet inte vad jag ska börja att kritisera, så jag skriver bara att så gott som hela manuset är riktigt dåligt, det är vissa scener som är rentav pinsamma, och det är en rätt stor del av filmen som är plågsam att se. riktigt plågsam.
bilden är faktiskt bara sådär på sin höjd. nu minns jag väl fel, men när jag såg jurassic park för bara ett par år sen så mindes jag att dom flesta dinosaurierna var snyggare då. för 20 år sen. behöver man säga mer? ljudet var dock ok, och jag måste säga att jag tycker att dom tryckt in endel bra items.
Bild: 2/5, att jag bara har ett minne av att den första filmen i serien var snyggare så säger det endel om den nuvarande kvaliteten.
Ljud: 3/5, en stark trea. bra ljud och lite bra items, men jag kan inte sträcka mig till en fyra. inte ens för dom klassiska, återanvända tonerna.
Film: 0/5, slöseri på tid, ork, energi och dasspapper. Se den inte, den är riktigt riktigt dålig!
Postad 07 december 2015 - 21:20
Postad 07 december 2015 - 21:32
MI Rouge Nation. Bättre än förra. 7/10!
Ant Man. Småkul utan att engagera. 6/10.
Jurassic World. Barnslig matiné som väntat. 5/10. I klass med de andra i serien.
Postad 07 december 2015 - 22:03
Den är mer och mindre lik Jurassic Park. Sågar du denna sågar du den första med
inte för att starta en diskussion, men jurassic park var en helt annat film med en helt annan logik och rimlighet, inte i närheten av samma korkade scener ect. det är verkligen verkligen inte i närheten av samma film. som att jämföra teletubbies och pokemon =)
Postad 07 december 2015 - 23:43
Kingsman
**** vilken kung rulle. Brutal action och härlig humor. Mycket välgjord och välljudande med ett skönt 80-tals soundtrack
Postad 08 december 2015 - 08:19
Väldigt snyggt gjord och en fantastisk film. Full pott!
Bifogad fil(er)
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar