Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 PC

1123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PC) (PC-spel) 9 7,53 (72) 59:-
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 3 7,61 (48) 74:-

#1

Postad 07 augusti 2010 - 11:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
http://ve3d.ign.com/...tlefield-3-Beta

"Awesome sauce for peeps planning to snag the Limited Edition version of Medal of Honor. EA has announced that the game will come with an invite to the Battlefield 3 beta. The Limited Edition will also grant players exclusive access to the MP7, a unique weapon, and early access to the TOZ-194 and 870MC2 shotguns. Medal of Honor launches on October 12, 2010, and the BF3 beta should start in 2011. Battlefield 3 is confirmed to be in development for the PC, 360 and PS3."

Är det bara jag som sett fram emot detta nu i flera år? Har nog aldrig spelat ett spel så många timmar och under så många år som BF2 och blev lite besviken på BC2 när man inte längre kunde spaka bomb och jaktkärror som var min favorit. Även lite större maps och fler olika fordon har jag saknat i BC2.

Hoppet har stått till BF3 och man hoppas ju att det blir allt som BF2 hade fast med extra allt och en krispig Frostbite grafikmotor som grädde på moset.

Bara beta inviten i sig gör att jag kommer köpa MoH fast jag knappt är särskilt intresserad alls av det spelet.

Vad tycker ni?

Redigerat av masse70, 01 augusti 2011 - 13:48.


#2

Postad 08 augusti 2010 - 09:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Vilket fall blir det dyrt... ska ha det både till PSs3 och PC ;)

Hoppas på mer flyg som i BF2, det saknar jag i BFBC2... vet inte hur många timmar jag hade i cockpiten i bf2! Grym känsla och flyga bombplan, och J-10! ;) Lite overkill va dom bara... tror jag har rekord med 85-0 i K:D på en runda med J-10... skulle finnas lite bättre AA maskiner, så man inte kan bli så överlägsen i luften med lite träning ;)

Redigerat av Garrett, 08 augusti 2010 - 09:18.


#3

Postad 09 augusti 2010 - 06:46

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
skulle gissa på att banorna inte kan bli så mycket större på konsol med tanke på destruction grejen. Var väl destruction 2.0 som gjorde att banorna blev mindre i bc2 än i bc1 t.ex. Men man kan ju alltid hoppas ;) Har för mig jag läste någonstans att anledningen till att planen försvann var att de blev så överlägsna som sagt ovan, men det lär visa sig också hur det blir i bf3 ;)

#4

Postad 09 augusti 2010 - 21:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Givetvis och själklart är det Pc jag menar, att spela ett spel som detta på konsoll är som att spela dragspel med boxhandskar på om du frågar mig :P

Inte bara styrmässigt utan just att så fort man pratar konsoll blir det inskränkningar åt ena eller andra hållet. Antingen vad gäller banstorlek, minskat innehåll, urusel server browser och skämtet P2P utan att själv kunna välja server.

Det eller nån funktion som skalas bort pga begränsingarna en konsol ger.

Tråkigt men allt för sant.

Själv saknar jag mest att få spaka själv eller agera "gunner" i en valfri SU som gett mig grymt många roliga timmar och trevlig score ;)

För att inte förglömma det klart roliga Commander-läget som jag saknat stort!

Redigerat av masse70, 09 augusti 2010 - 21:42.


#5

Postad 10 augusti 2010 - 06:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
kan hålla med om att commander läget från t.ex bf2142 var roligt, det andra får du stå för själv :D too each his/her own :(

#6

Postad 11 augusti 2010 - 14:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Jo jag vet ju hur konsoll vs pc brukar spåra ur. Sa bara min synpunkt i den frågan. Andra får köra det från vilken box dom nu vill.

Redigerat av masse70, 12 augusti 2010 - 08:26.


#7

Postad 12 augusti 2010 - 06:51

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
man tycker ju dom borde kunna inkludera ett commander läge även på konsol. men det lär ju visa sig när det släpps! :)

#8

Postad 21 oktober 2010 - 20:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
från pcgamer.com:

Quote:
“PC players have their own set of requirements. They tend to play only on PC, and they know their PCs have capabilities beyond that of a console. The gap is narrowing, but PCs still have a clear advantage in memory. PC players also demand a PC interface, a server browser, and anything that feels like it might have been “ported” from a console is going to get flamed hard. They are more forgiving of complex systems and will tear any design down into its parts to really figure out how it works. It’s a damn sight harder to please a PC player, they have higher expectations.”

Quote:
“It’s too early to talk BF3 specifics. But it’s never too early for me to acknowledge that PC players have a fear that BF3 will be “consolized.” PC gaming is alive and well, BFBC2 has proven that and no one at DICE or EA can argue with the numbers. Battlefield 3 needs an extra bit of special attention on the PC. I intend to give it that attention, tradition and our community demand it



#9

Postad 23 oktober 2010 - 23:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Att de ens måste göra ett sånt inlägg visar på felaktig inriktning från början imo.

Varför inte bara ha samma inriktning som BF2 och sen förenkla nedåt för konsolerna om det skulle behövas?

#10

Postad 25 november 2010 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Rensade en del OT-inlägg.

#11

Postad 08 februari 2011 - 08:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Teaser Trailer


Redigerat av MrSpokk, 08 februari 2011 - 13:04.


#12

Postad 08 februari 2011 - 09:20

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
http://battlefield.g...ncluding-scans/

Scans från Gameinformers artikel om BF3 *dregla*

#13

Postad 08 februari 2011 - 09:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
OMG!

Vill ha nu!!! ;)

5 års väntan är snart över och tomten kommer vara snällare än nånsin i år.

#14

Postad 08 februari 2011 - 13:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Det här låter ju alldeles underbart, och ser alldeles underbart ut.
Längtar!

Bifogad fil  Namnl_s.jpg   104,88K   0 Antal nerladdningar

#15

Postad 15 februari 2011 - 14:15

marben
  • marben
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Det här kommer bli spännande att följa, särskilt då de sagt att det rör sig om ett PC-spel i första hand (och därefter konsolspel). Frostbrite 2.0 sägs kunna producera riktigt vackra resultat.

#16

Postad 15 februari 2011 - 15:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Intressant att man skaffat sig en bild och prisat spelet när det inte ens är säkert spelet kommer i år. Spelbutiken har garderat sig och satt datumet till år 2015.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 15 februari 2011 - 15:04.


#17

Postad 15 februari 2011 - 16:00

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Intressant att man skaffat sig en bild och prisat spelet när det inte ens är säkert spelet kommer i år. Spelbutiken har garderat sig och satt datumet till år 2015.


Kika på senaste teasern så står de när de kommer.

#18

Postad 16 februari 2011 - 11:31

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Det har ju varit mycket snack om hur "verkligt" Battlefield är men jag vet inte om jag vill hålla med om det. Nu kanske Bad Company är lite annorlunda jämfört med BF2 men jag spelade nyss ut det och tyckte att det är alldeles för enkelt att göra headshots på långa avstånd och att spreja från höften med god träffbild. Spelet ska ha så kallad bullet drop men det känns inte som något problem att träffa precis där man siktar på 200 meters avstånd ändå. Kanske är det så att just BC-serien lider lite av Call of Duty-sjukan och att BF är de riktiga hardcoretitlarna, vad vet jag? Kan någon vara god och kasta ljus över detta?

#19

Postad 16 februari 2011 - 20:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det har ju varit mycket snack om hur "verkligt" Battlefield är men jag vet inte om jag vill hålla med om det. Nu kanske Bad Company är lite annorlunda jämfört med BF2 men jag spelade nyss ut det och tyckte att det är alldeles för enkelt att göra headshots på långa avstånd och att spreja från höften med god träffbild. Spelet ska ha så kallad bullet drop men det känns inte som något problem att träffa precis där man siktar på 200 meters avstånd ändå. Kanske är det så att just BC-serien lider lite av Call of Duty-sjukan och att BF är de riktiga hardcoretitlarna, vad vet jag? Kan någon vara god och kasta ljus över detta?

Du måste ju ändå hålla med om att bullet-drop är mer verkligt än att inte ha det?
Kör man hardcore så tål man inte speciellt mycket och det är svårare att skjuta från höften i multiplayer.

Redigerat av pancreas, 16 februari 2011 - 20:19.


#20

Postad 18 februari 2011 - 17:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Du måste ju ändå hålla med om att bullet-drop är mer verkligt än att inte ha det?
Kör man hardcore så tål man inte speciellt mycket och det är svårare att skjuta från höften i multiplayer.


Du missförstår mig. Vad jag menar är att det är för lite Bullet drop. Det känns inte alls svårt att sätta ett skott jämfört med vad det är i verkligheten på samma avstånd. I lumpen skjöt jag med allt från vanliga automatvapen som AK5 och KSP till prickskyttegevär som PSG och det där jättestora prickskyttegeväret med enorma patroner (minns inte vad det heter) och där fick man verkligen kompensera för avståndet.

Nu spelade jag ut det på näst svåraste visserligen, kanske måste testa på svåraste också. Jag älskar ju de förstörbara miljöerna, även om det känns som om inte allt är förstörbart...

Så multiplayer är svårare än singleplayer? Hmm, det visste jag inte. Synd att jag inte gör MP. ;)

I SP blir det precis som i alla CoD att det är precis lika enkelt om inte enklare att skjuta från höften i alla fall...

#21

Postad 18 februari 2011 - 18:38

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Du missförstår mig. Vad jag menar är att det är för lite Bullet drop. Det känns inte alls svårt att sätta ett skott jämfört med vad det är i verkligheten på samma avstånd. I lumpen skjöt jag med allt från vanliga automatvapen som AK5 och KSP till prickskyttegevär som PSG och det där jättestora prickskyttegeväret med enorma patroner (minns inte vad det heter) och där fick man verkligen kompensera för avståndet.

Nu spelade jag ut det på näst svåraste visserligen, kanske måste testa på svåraste också. Jag älskar ju de förstörbara miljöerna, även om det känns som om inte allt är förstörbart...

Så multiplayer är svårare än singleplayer? Hmm, det visste jag inte. Synd att jag inte gör MP. ;)

I SP blir det precis som i alla CoD att det är precis lika enkelt om inte enklare att skjuta från höften i alla fall...

SP är mycket lättare än MP. Tycker inte heller det är särskilt svårt att träffa men det kanske har att göra med att jag är en bra sniper. ;) Hursomhelst så tycker jag att du ska spela MP, nästan så att man köper spelet för att spela MP och inte SP.

#22

Postad 18 februari 2011 - 20:56

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

SP är mycket lättare än MP. Tycker inte heller det är särskilt svårt att träffa men det kanske har att göra med att jag är en bra sniper. ;) Hursomhelst så tycker jag att du ska spela MP, nästan så att man köper spelet för att spela MP och inte SP.

Jag har spelat ett par "kapitel" eller vad man ska kalla dem singleplayer, och det var nyligen.. Jag har nog närmare 170h i multiplayer dock ;)

#23

Postad 21 februari 2011 - 11:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Jag missade nog delarna där man kunde springa omkring och sprayskjuta från höften med bra träffbild i bc2 faktiskt. Inte på svårare svårighetsgrader iaf. På easy var det ju bara att springa och pumpa sprutor etc .>

men jao. multiplayer märker man av kuldroppen rätt så mycket.

#24

Postad 02 mars 2011 - 10:21

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/fil...d-part-of-town/

Mer trailers att dregla till.. Måste köpa nytt grafikkort innan The Witcher 2, hoppas bara samma kort kommer räcka för Battlefield 3, haha.

#25

Postad 02 mars 2011 - 10:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Hopas f*n nte jag behöv uppgradera datorn igen..men kan ju köra i 1680*1050 på high på min PC ibfbc2... dock kör jag medium/low på inställningar, blir för plottrigt, och ser fienden sämre med allt på high... :blink:

#26

Postad 02 mars 2011 - 12:18

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Tuff trailer. Spelet såg riktigt snygg ut måste jag säga!

Hoppas att det inte knappt går att träffa något alls från höften i detta spel nu då!
Ett annat önskemål jag har är att man inte ska ha så himla mycket liv, eller att det ska regenereras långsammare.
Det ska man då kompensera genom att inte spawna en miljard fiender som CoD har gjort så länge nu. I fall man har lätt för att dö kommer man inte att behöva slåss mot 25 fiender på samma gång för att det ska bli utmanande. Då kan man istället fokusera på att få en nervkittlande upplevelse där man måste vara taktiskt och samarbeta med sina squadmaes (som förhoppningsvis ska AI:n då vara något att hänga i granen).

Om spelet ska utspelas i Irak vore det ju ett perfekt tillfälle att tillämpa detta för vad jag har förstått möter soldaterna sällan mer än en handfull fiender åt gången i de skärmytslingar som uppstår.

#27

Postad 04 mars 2011 - 21:40

Unregistered91a58c3b
  • Unregistered91a58c3b
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
http://www.gameranx....otage-from-gdc/


En till film att dregla över :)

#28

Postad 05 mars 2011 - 02:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

http://www.gameranx....otage-from-gdc/


En till film att dregla över :)


Finns knappt ord...

#29

Postad 06 mars 2011 - 12:55

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0
Kolla in denna GRYMMA gameplay video!!!:

http://www.youtube.c...h?v=ixGiqFS-u7g

OBS! Kolla i HD 1080!

Del 2 till videon kommer 16 mars.

Redigerat av King D, 06 mars 2011 - 13:02.


#30

Postad 07 mars 2011 - 21:24

Legendary
  • Legendary
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Hoppas att Battlefield 3 blir lika kul som det ser ut. :)

#31

Postad 09 mars 2011 - 22:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
För att vara lite mer ontopic här...
Hur mycket mer krävande tror ni bf3 kommer var än bfbc2? Om man klarar köra bfbc smärtfritt?
Fasen om man skulle behöva uppgradera datorn igen... kör på 1680*1050 med texture och effects på medel, och allt annat low, och har mellan 90-140fps som det ser ut på BC... men ser man dom hör traliers och så, ser det ut som det kommer vara mycket mer krävande i bf3..? :)
Edit: Hoppas verkligen att skotten tar mer damage än i bfbc... det är ju tråkigt att bara behöva köra hardcore för det ska va roligt...

Redigerat av Garrett, 09 mars 2011 - 22:56.


#32

Postad 09 mars 2011 - 23:51

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

För att vara lite mer ontopic här...
Hur mycket mer krävande tror ni bf3 kommer var än bfbc2? Om man klarar köra bfbc smärtfritt?
Fasen om man skulle behöva uppgradera datorn igen... kör på 1680*1050 med texture och effects på medel, och allt annat low, och har mellan 90-140fps som det ser ut på BC... men ser man dom hör traliers och så, ser det ut som det kommer vara mycket mer krävande i bf3..? :)
Edit: Hoppas verkligen att skotten tar mer damage än i bfbc... det är ju tråkigt att bara behöva köra hardcore för det ska va roligt...

Finns inte ens några system requirements, så det är inte så lätt att säga... men kör du på low på nästan allt i BFBC2 så behöver du inte oroa dig. Ska bli intressant att se vad som krävs för att köra allt på max, jag har en känsla av att det inte kommer vara så farligt som man kan tro. DICE är de nya teknikgudarna!

#33

Postad 10 mars 2011 - 11:57

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

För att vara lite mer ontopic här...
Hur mycket mer krävande tror ni bf3 kommer var än bfbc2? Om man klarar köra bfbc smärtfritt?
Fasen om man skulle behöva uppgradera datorn igen... kör på 1680*1050 med texture och effects på medel, och allt annat low, och har mellan 90-140fps som det ser ut på BC... men ser man dom hör traliers och så, ser det ut som det kommer vara mycket mer krävande i bf3..? :o
Edit: Hoppas verkligen att skotten tar mer damage än i bfbc... det är ju tråkigt att bara behöva köra hardcore för det ska va roligt...


Det lär vara mer krävande än BFBC2, åtminstone på högre inställningar lär det vara rätt mycket mer krävande.
Men jag tror de kommer optimera det såpass att även något äldre datorer kan spela det på lägre inställningar, hoppas jag iaf, annars kanske vi inte bli så många som spelar det :)

Jag läste i den där GameInformer-tidningen att de kommer åtminstone ta bort magnum-ammo och jag har för mig de skulle tweaka just skada osv. Men vem vet.. Tyvärr kan jag inte spela på hardcore, jag blir tokig efter att ha spelat normalt i 170h. Även om jag ibland skulle vela ha hardcores skademodell, trots att det blir sniper heaven så ännu fler kör recons då..

#34

Postad 10 mars 2011 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Gömde inläggen om våld i spel på TS begäran, kan flyttas till en annan tråd om någon hittar någon passande...

Redigerat av Zoiler, 10 mars 2011 - 13:54.


#35

Postad 10 mars 2011 - 13:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Gömde inläggen om våld i spel på TS begäran, kan flyttas till en annan tråd om någon hittar någon passande...

En tackar för det!

#36

Postad 10 mars 2011 - 15:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är bara att hosta upp och köpa det festaste grafikkortet man kan hitta för å köra det här :)
Kan inte skada med fett grafikkort till Skyrim heller.

#37

Postad 10 mars 2011 - 16:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Bara man kan köra med bra FPS med medelgrafik... när jag kör MP på såna här spel, kör jag aldrig maxat med massa lulllull... som i BFBC2, maxar jag där med alla detaljer etc, tycker jag det är skitsvårt att se den lede fi bland alla massa fina detaljer och textures, som man inte har tid att titta på ändå... sen hatar jag när det blir FPS drops om det händer mycket, då MÅSTE FPSen va stabil, blir ju asirreterad om det droppar mycket i en närstrid, och om man förlorar på just det... om man tex kommer bakom en grupp på 5man, och kommer i bakhåll med M60... då ska jag kunna aima in och ta alla dom med ryggen mot mig, utan att det börjar lagga och den mjuka känsla i siktet försvinner pga framedrops, och man blir dödat för att siktet inte går smooth...

#38

Postad 10 mars 2011 - 20:06

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Det är bara att hosta upp och köpa det festaste grafikkortet man kan hitta för å köra det här :)
Kan inte skada med fett grafikkort till Skyrim heller.

Frukta ej, det har precis släppts ett fett grafikkort som kör Bad Company 2 i 190 FPS i full-HD och allt på max. Till och med Crysis körs i 85 FPS!

Eller ja, två sådana kort då. 12 000 spänn går det på men vad gör man inte för att få leka krig?

#39

Postad 10 mars 2011 - 20:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Fast såvitt jag förstått ska den nya FB2 motorn vara mer skalbar än den tidigare vilket också innebär högre prestanda med sämre hårdvara jämfört med tidigare. Eller snarare att man borde kunna tweaka specifika grafiska alternativ för att maxa ut allt för varje given nivå av densamma.

Lite som Crytek gjort från första Crysis till den senare Warhead men framförallt till Crysis 2.

Även diverse optimeringar lär hjälpa de med sämre hårdvara, inte helt olikt den utvcklingen som funnits på konsollsidan där med samma given hårdvara att man på senare tid lyckats krama ur mer bling.

#40

Postad 10 mars 2011 - 20:36

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
eller så kör man som alla "pros" å kör allt på Low.
en kul grej i BF2 var om jag körde på high i grafik så kunde jag gömma mig bakom en buske,men du/ni som kör på low såg inte busken utan bara mig som låg och "gömde" mig i det öppna :rolleyes: ....kan ju ha patchats bort :) .

#41

Postad 10 mars 2011 - 20:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Frukta ej, det har precis släppts ett fett grafikkort som kör Bad Company 2 i 190 FPS i full-HD och allt på max. Till och med Crysis körs i 85 FPS!

Eller ja, två sådana kort då. 12 000 spänn går det på men vad gör man inte för att få leka krig?


Ett sånt borde man få över 60 fps och det räcker länge för mig.

#42

Postad 11 mars 2011 - 09:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Postad bild

At GDC, DICE have a number of technical presentations concerning their new Frostbite 2 engine, which powers Battlefield 3. One of the presentations, called “DirectX 11 Rendering in Battlefield 3″, goes into detail on the PC version of Battlefiled 3, and the DirectX 11 features it uses, such as Deferred Shading and SRAA antialiasing.

What caught our attention was also the talk of 3D support for Battlefield 3, of which one presentation slide was dedicated to, explaining how DICE incorporates 3D into the game. Battlefield 3 will support both Nvidia’s 3D Vision technology, and rival AMD’s HD3D. DICE will use “explicit 3D rendering”, which in essence means each frame is rendered to each eye, while retaining much of the image quality and detail that was in a regular 2D image.

3D on PCs of course requires a modern graphics card and a 3D monitor. There was no mention of 3D support on consoles.



#43

Postad 14 mars 2011 - 08:11

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Ngn mer än jag som ser fram emot den nya gameplayfilmen på onsdag?

De får gärna visa upp mer av hur de förbättrat förstörelsen i.o.m. Destruction 3.0.

#44

Postad 17 mars 2011 - 10:06

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Kommer köpa spelet till PS3, men jag är även sugen på att bygga ihop en dator för jag är riktigt sugen på att
köpa/spela det på PC.

men hittar ingen spec. någon stanst på rekomenderad hårdvara.

har ingen spel dator just nu, så jag måste köpa allt nytt :D antar att det kommer att kosta en heldel.
men det kommer det vara värt :rolleyes:

#45

Postad 17 mars 2011 - 10:08

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Idag får du en värdig speldator för kanske 8k utan skärm, vilket borde räcka för BF3 tror jag.

#46

Postad 17 mars 2011 - 12:07

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Ok 8K är ju inte så farligt.. dags att börja jaga delar :rolleyes:

#47

Postad 17 mars 2011 - 18:16

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Systemkrav för PC-spel brukar väl släppas en månad eller två innan release.

#48

Postad 17 mars 2011 - 21:05

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0
Jag har läst på diverse forum att "gameplay" de har visat upp har körts på en dator med Geforce GTX580, men det är ju inga officiella tillkännagivanden.

Om man ska köpa dator mest för att spela BF3 så är det väl bäst att vänta tills i höst, då lär nog priserna ha gått ner på dagens hårdvara alt ny lanserats.

#49

Postad 17 mars 2011 - 21:20

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Har också läst att de använt gtx580 under utvecklingen av spelet.

Lite ot men varför går det inte att snabbsvara i den här delen av forumet?

#50

Postad 22 juli 2011 - 08:02

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Bf3 beta gameplay

Jisses.... vill ha detta nu! regnar ju ute!!! :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.