Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2057 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 5,55 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,5 (3) 219:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) 299:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7,67 (2) 379:-

#51

Postad 30 juni 2008 - 10:32

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Grymt bra nyhet blir och inhandla nytt grafikkort då det släpps och som vanligt fastnar man väl så jobb och vänner riskeras :)

#52

Postad 30 juni 2008 - 10:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Vad händer med StarCraft Ghost då? :)

#53

Postad 30 juni 2008 - 10:56

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Vad händer med StarCraft Ghost då? :)

De har ju sagt att de kanske "tinar" upp det till den nya generationen (alltså nuvarande) och de sade ju även i intervjun att de håller på med flera titlar samtidigt (de som idag är kända är ju Starcraft 2, Diablo 3 och WoW:Wrath of the lithchking) och för mig innebär "several" fler än tre så kanske håller de även på med Starcraft : Ghost (man kan ju iaf hoppas :)).

#54

Postad 30 juni 2008 - 11:05

Werokigjar
  • Werokigjar
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jaaaaaaa!!

#55

Postad 30 juni 2008 - 11:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

De har ju sagt att de kanske "tinar" upp det till den nya generationen (alltså nuvarande) och de sade ju även i intervjun att de håller på med flera titlar samtidigt (de som idag är kända är ju Starcraft 2, Diablo 3 och WoW:Wrath of the lithchking) och för mig innebär "several" fler än tre så kanske håller de även på med Starcraft : Ghost (man kan ju iaf hoppas :)).


fast är inte woftk färdigt?

för övrigt hoppas jag på att dom jobbar på ett nytt lost vikings :)

#56

Postad 30 juni 2008 - 11:32

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

fast är inte woftk färdigt?

för övrigt hoppas jag på att dom jobbar på ett nytt lost vikings :)

Då hade det redan gått guld så nej det tror jag inte (spelet är väl kanske klart men det återstår nog en hel del genomspelningar för att få rätt balans och leta buggar ) :).

Ja ett nytt Lost Vikings hade ju varit eller ett nytt Blackthorne=).

Redigerat av Jack of all trades, 30 juni 2008 - 11:33.


#57

Postad 30 juni 2008 - 11:39

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att Paladin, Amazon och Sorcerer kommer vara de andra klasserna. Gillar inte riktigt Witch Doctorn, tycker Necromancern är tuffare.

Sen är jag lite skeptisk till att man ska springa på liv och manabollar istället för att dricka potions. Då har man mycket mindre koll och kontroll över sitt egna liv. Hoppas att det kommer ändras innan det släpps.

I annat fall verkar det bli riktigt coolt. Känns dock som att det skulle släppts redan, för ca 3 år sedan. Dessutom vänta ytterliggare 1-2 år innan det kommer, suck.

#58

Postad 30 juni 2008 - 11:56

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
fast har dom sagt att potions är försvunna helt och hållet?
jag tycker om det nya systemet faktiskt =). av några anledningar gillade jag inte potions i d2 XP.

#59

Postad 30 juni 2008 - 12:41

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har bara kollat gameplayvideon en gång, men jag uppfattade det som att man inte kommer att ha potions. Tycker inte att man behöver ha flera rutor och flera knappar för att dricka potions, hade räckt med en och samma knapp, men jag vill kunna välja när jag vill hela mig osv. Sen finns det ju en viss charm med bältena och bältesstorlek för potions.

#60

Postad 30 juni 2008 - 12:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

fast har dom sagt att potions är försvunna helt och hållet?

Nepp, det är rätt så säkert att de finns kvar på sidan om - orbs är bara till för att man inte längre ska behöva gå runt med ett halvt inventory fyllt med flaskor :)

#61

Postad 30 juni 2008 - 13:20

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Inte så säker på det, man kan ju ha potions stackade i en ruta. Typ 99 i varje ruta. Som jag förstått det regenereras livet lite hela tiden + att orbsen är helande. Inga potions längre, men jag kan ha fel. Kan tyvärr inte kolla den sidan från jobbet, ska kolla närmre när jag har kommit hem.

#62

Postad 30 juni 2008 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att Paladin, Amazon och Sorcerer kommer vara de andra klasserna. Gillar inte riktigt Witch Doctorn, tycker Necromancern är tuffare.

Sen är jag lite skeptisk till att man ska springa på liv och manabollar istället för att dricka potions. Då har man mycket mindre koll och kontroll över sitt egna liv. Hoppas att det kommer ändras innan det släpps.

I annat fall verkar det bli riktigt coolt. Känns dock som att det skulle släppts redan, för ca 3 år sedan. Dessutom vänta ytterliggare 1-2 år innan det kommer, suck.

Sorceress om jag får be /inbiten sorc :D

Jag hoppas som du - om det nu bara är fem (vem säger det btw?) så vill jag ha kvar pala, ama och sorc. De är ju grundpelare, de måste vara givna. Man måste ha en ranger som kan använda båge, man måste ha en elemental och.. då är väl paladin mest osäkert. Men han symboliserar ju godheten så han borde vara med. Jag tror isåfall på fler karaktärer, sen kommer det såklart komma fler med expansion som vanligt.

Om de tar bort trapassinlamers så gör det inte mig nåt :) . Druiden kändes också så komplett onödig... HI I WANNAE CHEAT WITH LIFEAURA! NO I DIDNT REUSE IT! Spam spam.

Vad gäller potions så har man garanterat tillgång till det. Det säger sig självt. Tänk dig slutbossen, han har 20 000 liv och man ska klara det utan pots..? Yeah right :)

#63

Postad 30 juni 2008 - 13:29

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Vad gäller potions så har man garanterat tillgång till det. Det säger sig självt. Tänk dig slutbossen, han har 20 000 liv och man ska klara det utan pots..? Yeah right :)

Precis precis, där droppar det inga orbs ^^ Och sen var det väl ingen som såg några mana-orbs droppa heller va? Så potions finns garanterat kvar :)

#64

Postad 30 juni 2008 - 14:02

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har heller aldrig riktigt gillat Assasin eller Druid. Framförallt Assasin kändes helt malplacé. Har spelat både D1 och D2 väldigt mycket. Har med ca 2 års mellanrum plockat fram och dammat av D2. Vid varje tillfälle har jag och en kompis spelat upp flera lvl 99 gubbar var. Ringde direkt jag fick reda om D3 till min kompis och berättade om nyheten. Han föreslog att vi skulle börja lira D2 igen i väntan på D3, men nej, nu får det vänta tills D3. Ska spela AoC under tiden :) Om Blizzard bara hade släppt expansions till D2 och kanske D3 tidigare och jobbat på D4 nu istället hade dom tjänat mycket pengar på mig :)

#65

Postad 30 juni 2008 - 14:20

Unregisterede94bb78b
  • Unregisterede94bb78b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Sorceress om jag får be /inbiten sorc :D

Jag hoppas som du - om det nu bara är fem (vem säger det btw?) så vill jag ha kvar pala, ama och sorc. De är ju grundpelare, de måste vara givna. Man måste ha en ranger som kan använda båge, man måste ha en elemental och.. då är väl paladin mest osäkert. Men han symboliserar ju godheten så han borde vara med. Jag tror isåfall på fler karaktärer, sen kommer det såklart komma fler med expansion som vanligt.

Om de tar bort trapassinlamers så gör det inte mig nåt :) . Druiden kändes också så komplett onödig... HI I WANNAE CHEAT WITH LIFEAURA! NO I DIDNT REUSE IT! Spam spam.

Vad gäller potions så har man garanterat tillgång till det. Det säger sig självt. Tänk dig slutbossen, han har 20 000 liv och man ska klara det utan pots..? Yeah right :)


från FAQ på den officiella sidan:

How many character classes are included in Diablo III? What are they?
Five character classes will be included in the game, two of which, the barbarian and witch doctor, were revealed when the game was announced at the 2008 Blizzard Entertainment Worldwide Invitational. The other classes will be announced at a later date.

#66

Postad 30 juni 2008 - 14:47

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Och en tredje klass lär ju vara Sorcerer/Mage - annars går många i taket, jag däribland :)

#67

Postad 30 juni 2008 - 14:52

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Har dom inte med sorc blir jag faktiskt sur.

Spelade sorc från dag 1 tills jag slutade spela istort sett

#68

Postad 30 juni 2008 - 16:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Precis precis, där droppar det inga orbs ^^ Och sen var det väl ingen som såg några mana-orbs droppa heller va? Så potions finns garanterat kvar :)

De behövde inga manadrops, men det kommer garanterat också finnas. De körde med fuskkod (manan fylldes på automatiskt) i demot... annars skulle barbaren aldrig kunna WW:a, hoppa och dasha så mycket som han gjorde. Barbarer har ingen mana ^^

Självklart ska sorc vara med. Behövs för mephruns -_-. No tele, no fun.

från FAQ på den officiella sidan:


Ah, den fanns inte när jag kollade först. Måste in och kolla då :)

Annars spelar jag Dungeon Siege 2 för tillfället. Det är hyyyfsat likt D2 men D2 är såklart bättre. Något att göra under tiden dock. Får väl ta Titan Quest, Mythos och alla andra wannabees tills kungen är tillbaka.

#69

Postad 30 juni 2008 - 17:42

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Nepp, det är rätt så säkert att de finns kvar på sidan om - orbs är bara till för att man inte längre ska behöva gå runt med ett halvt inventory fyllt med flaskor :)

Ja det blev ju en hel del potions man sparade på som tog upp dyr plats för allt annat godis=).

"Får väl ta Titan Quest, Mythos och alla andra wannabees tills kungen är tillbaka."
Finns ju demo på Titan Quest men annars så går det nog att få för en billig pening och av det lilla jag spelade (demot) så verkar det helt klart vara en av de bättre Diablo "klonerna" =).

Redigerat av Jack of all trades, 30 juni 2008 - 17:47.


#70

Postad 30 juni 2008 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Hade ni verkligen pots i inventory? Det fanns ju plats för 8 i bältet, räckte gott och väl :)

#71

Postad 30 juni 2008 - 19:25

comp1337
  • comp1337
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Anä, inga pots i inventory:). Några såna lila 100%are i bältet räckte gott och väl. Inventory användes till diverse charms, och en del rutor tomma, så man kunde plocka upp nya värdefulla grejor.

Hmm, ska installera D2 nu:)

Edit: Vissa bälten hade plats för 16 pots väl? 4x4

Redigerat av comp1337, 30 juni 2008 - 19:26.


#72

Postad 30 juni 2008 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Edit: Vissa bälten hade plats för 16 pots väl? 4x4

Dubbelbältena ja.. fast deras stats sög oftast.

#73

Postad 01 juli 2008 - 00:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Äntligen en uppföljare. Jag spelar fortfarande Diablo 2 då och då.

#74

Postad 01 juli 2008 - 07:25

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite synd att de använder samma klasser som i D2. Det känns lite som att de gör en förbättrad kopia av deras tidigare spel. Självklart ska man ha med en "Fighter", "Rogue" och Sorc" men att kalla dem för samma sak är tråkigt. Samt att många skills är de samma som tidigare. De kunde istället hitta på ett nytt namn för "Fightern", t ex Warlord, Gladiator etc och samtidigt hitta på nya skills.

#75

Postad 01 juli 2008 - 09:58

Unregisterede94bb78b
  • Unregisterede94bb78b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Det är faktiskt konstigt att man blir sugen på att spela D2 nu igen såhär 8 år efter releasen ;) Hade ju bestämt mig för att inte köpa nån mer "speldator" men D3 ändrar helt klart på det... La nog mer tid på D2 än på WoW när jag spelade det (vilket vill säga INTE lite)!

Redigerat av Unregisterede94bb78b, 01 juli 2008 - 09:58.


#76

Postad 01 juli 2008 - 10:50

comp1337
  • comp1337
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Ja det blev väl några timmar. Så här i efterhand kanske rent för många. Men skoj hade jag... mestadels iaf:)

#77

Postad 01 juli 2008 - 13:07

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Hmm har inte spelat PC spel på 2-3 år nu, men med detta, Starcraft och nya Stalker så kanske man borde skaffa sig en duglig laptop iaf. ;) Bra att blizzard spel brukar bli resurssnåla.

Spelet ser riktigt kul ut, bra att fienderna nu kan vara stora som den där bossen i slutet. Hoppas också på coola set pieces, de sa ju att det skulle vara mer story.

I övrigt tycker jag spelet ser nice ut förutom att det inte alls ser "Diabloaktig" ut. Om ni kommer ihåg när ni först gick in i Katakomberna i act 1 i D2 så gjorde musiken, ljudeffekterna, MÖRKRET, och alla taggigheter med spetsade människor på att jag blev skitnervös trots att det är ett peka och klicka spel. Detta spel ser ut som nån slags standard fantasy. Dungeons som skiner blått, grönt och lila är inte Diablo. De tar helt för mycket från Warcraft/WoW, hade jag inte vetat att det var diablo och sett de välkända liv/mana bubblorna i botten hade jag trott att det var nån slags hero only bana till Warcraft 3. Diablo är ju Lord of Terror, spelet bör vara mörkt och dystert.

Här är en väldigt bra länk som visar vad jag menar. Finns även en petition till blizzard man kan skriva på. (Antagligen meningslöst, ja, men känns bra ;) )
EDIT: Postade fel länk. Här är rätt: http://www.diablofan...ead.php?t=10112

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 01 juli 2008 - 18:02.


#78

Postad 01 juli 2008 - 15:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite synd att de använder samma klasser som i D2. Det känns lite som att de gör en förbättrad kopia av deras tidigare spel. Självklart ska man ha med en "Fighter", "Rogue" och Sorc" men att kalla dem för samma sak är tråkigt. Samt att många skills är de samma som tidigare. De kunde istället hitta på ett nytt namn för "Fightern", t ex Warlord, Gladiator etc och samtidigt hitta på nya skills.

Jag tycker tvärtom. Det är ett måste att de ska ha kvar samma karaktärer, och även en del skills ska vara likadana. Såklart tillkommer nya skills, men man vill ha med fanfavorites som förut - det kommer ändå vara helt annorlunda när det kommer till effektivitet/användning för stats på spells är det viktigaste.

Sen byter de ju faktiskt namn... Witchdoctor = Necromancer. De har samma funktion, de har bara bytt ut namnen och spells. Zombiewall...sure, det är en modifierad bonewall. Locustswarm är i stort sett poison.

Och till sist så vet vi ju bara två klasser varav en är ny och en är gammal.. så det är inte säkert att det blir samma klasser även om jag hoppas på det.

I övrigt tycker jag spelet ser nice ut förutom att det inte alls ser "Diabloaktig" ut. Om ni kommer ihåg när ni först gick in i Katakomberna i act 1 i D2 så gjorde musiken, ljudeffekterna, MÖRKRET, och alla taggigheter med spetsade människor på att jag blev skitnervös trots att det är ett peka och klicka spel.

Vi har inte sett speciellt mycket av spelet (inget i stort sett), kanske lite tidigt att bedöma sånt ;) . Det blir nog trevligt när man kommer ned i hell sen. Säg att vi hade sett act 2 från D2 det första vi gjorde när det kom, då hade vi reagerat på samma sätt? Det enda vi sett är liksom en katakomb som ligger på jordnivå.

För övrigt för de som skriver på namninsamlingen så kan de ju sänka brightness istället och få samma effekt ;)

#79

Postad 01 juli 2008 - 15:26

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Mmmm. En firewall som brinner ut först efter två minuters väntan på att passera...

#80

Postad 01 juli 2008 - 16:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hmm har inte spelat PC spel på 2-3 år nu, men med detta, Starcraft och nya Stalker så kanske man borde skaffa sig en duglig laptop iaf. :D Bra att blizzard spel brukar bli resurssnåla.

Spelet ser riktigt kul ut, bra att fienderna nu kan vara stora som den där bossen i slutet. Hoppas också på coola set pieces, de sa ju att det skulle vara mer story.

I övrigt tycker jag spelet ser nice ut förutom att det inte alls ser "Diabloaktig" ut. Om ni kommer ihåg när ni först gick in i Katakomberna i act 1 i D2 så gjorde musiken, ljudeffekterna, MÖRKRET, och alla taggigheter med spetsade människor på att jag blev skitnervös trots att det är ett peka och klicka spel. Detta spel ser ut som nån slags standard fantasy. Dungeons som skiner blått, grönt och lila är inte Diablo. De tar helt för mycket från Warcraft/WoW, hade jag inte vetat att det var diablo och sett de välkända liv/mana bubblorna i botten hade jag trott att det var nån slags hero only bana till Warcraft 3. Diablo är ju Lord of Terror, spelet bör vara mörkt och dystert.

Här är en väldigt bra länk som visar vad jag menar. Finns även en petition till blizzard man kan skriva på. (Antagligen meningslöst, ja, men känns bra :) )

http://www.diablofan...read.php?t=9283


Nej tack jag föredrar lite färg framför tråkig grå/brun färgskala.

#81

Postad 01 juli 2008 - 18:15

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Varför är det tråkigt bara för att det inte sprutar glada pastellfärger i grottor utan anledning?
Diablo 2 lyckades vara nedstämt utan att vara tråkigt.

Har egentligen inga problem med färggladheten om de lyckas få miljön att vara ondskefull och tryckande, vilket den absolut inte är än så länge.

Var dessutom fel länk jag postade. Här är rätt. http://www.diablofan...ead.php?t=10112

http://www.petitiono...t/petition.html

Dessutom var rustningar och dylikt ganska "realistiska" i D2. Varför ändra på det? Den här löjliga snubben ser ju ut att vara tagen rakt ur WoW....
Postad bild

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 01 juli 2008 - 18:33.


#82

Postad 01 juli 2008 - 19:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Snubbe är slang för kille Igge :)

Notera boobsen.

#83

Postad 01 juli 2008 - 22:28

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Haha märkte inte dem. :D Svårt att se förbi shoulderpadsen... :)

#84

Postad 01 juli 2008 - 23:37

Unregisterede94bb78b
  • Unregisterede94bb78b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Haha märkte inte dem. :D Svårt att se förbi shoulderpadsen... :)


Ja vem är intresserad av bröst när det finns feta shoulders :D

#85

Postad 02 juli 2008 - 08:25

comp1337
  • comp1337
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Är det bara jag som kommer att sitta och kolla denna tråden, +andra om D3, varje dag tills det kommer?

#86

Postad 02 juli 2008 - 09:23

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Jag tycker tvärtom. Det är ett måste att de ska ha kvar samma karaktärer, och även en del skills ska vara likadana. Såklart tillkommer nya skills, men man vill ha med fanfavorites som förut - det kommer ändå vara helt annorlunda när det kommer till effektivitet/användning för stats på spells är det viktigaste.

Sen byter de ju faktiskt namn... Witchdoctor = Necromancer. De har samma funktion, de har bara bytt ut namnen och spells. Zombiewall...sure, det är en modifierad bonewall. Locustswarm är i stort sett poison.

Och till sist så vet vi ju bara två klasser varav en är ny och en är gammal.. så det är inte säkert att det blir samma klasser även om jag hoppas på det.

Varför är det ett måste att ha kvar samma karaktärer? Är det just för att Blizzard är rädda för att förlora sina fans om de inte använder dem?
Det är faktiskt en grej som är typiskt för Blizzard. De har tre spel som de gör uppföljare på. Visst, de är otroligt bra på att göra spel men de vågar inte att skapa något nytt. Det är lite som Hollywood. Om den första filmen går bra, görs det en uppföljare :)

#87

Postad 02 juli 2008 - 09:30

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
läste att dom håller även på och jobbar med ett utannonserat spel.
förhoppningsvis är det ett nytt spel (lost vikings!!!!) och inte en expansion till wow.

tycker för övrigt också det är lite trist att dom använder samma klasser hela tiden.. fast å andra sidan förväntar man det sig nästan så. sen vet jag inte riktigt vad det skulle vara för klasser som skulle ersätta. kan inte komma på några bra precis.

#88

Postad 02 juli 2008 - 09:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Varför är det ett måste att ha kvar samma karaktärer? Är det just för att Blizzard är rädda för att förlora sina fans om de inte använder dem?
Det är faktiskt en grej som är typiskt för Blizzard. De har tre spel som de gör uppföljare på. Visst, de är otroligt bra på att göra spel men de vågar inte att skapa något nytt. Det är lite som Hollywood. Om den första filmen går bra, görs det en uppföljare :)



Inte skapa något nytt?

Skillnaden mellan WarCraft 2 och WarCraft 3 är fan i mig den största förändring som skett i en uppföljare till RTS. Exempel på att inte förändra är Rise of Nations, Red Alert m.m men säg inte att Blizzard inte gör det.

Dessutom är ju WoW något helt nytt för dem och förutom att världen är just deras egen påhittade.

Dock ser det ut som SC2 lär bli likt SC.

#89

Postad 02 juli 2008 - 10:24

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Inte skapa något nytt?

Skillnaden mellan WarCraft 2 och WarCraft 3 är fan i mig den största förändring som skett i en uppföljare till RTS. Exempel på att inte förändra är Rise of Nations, Red Alert m.m men säg inte att Blizzard inte gör det.

Dessutom är ju WoW något helt nytt för dem och förutom att världen är just deras egen påhittade.

Dock ser det ut som SC2 lär bli likt SC.

Visst, alla Warcraft-spelen har verkligen fått ett ansiktlyft, speciellt 3:an. Och där började de även med Heroes så det ska de få cred för. Men faktum kvarstår, Blizzard fortsätter att göra uppföljare.

#90

Postad 02 juli 2008 - 11:31

comp1337
  • comp1337
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
OT, men "svar" på de sista inläggen:

Alla tycker om pengar..... :)

#91

Postad 02 juli 2008 - 11:33

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Blizzards mer okända spel är ju Blackthorne, Rock & Roll Racing och Lost Vikings så visst tusan gör de andra spel än Starcraft, Warcraft och Diablo (lr iaf innan). Jag tror att det är vi fans som är anledningen (som jag väntat på ett nytt Starcraft) och hade de själva fått välja så hade de nog hellre velat göra nya spel. Jag anser Blizzard vara ett av väldigt få företag som lyssnar på sina fans och släpper spelen när de är klara och lever upp till deras höga standard. Jag har inte spelat ett enda Blizzard spel som jag blivit besviken på och till med ett av deras första spel, Blackthorne/Blackhawk, är en värdig utmanare till spel som Flashback och Another World. Lost Vikings är annars ett spel som jag (och säkerligen många med mig) skulle vilja se en uppföljare till=).

Redigerat av Jack of all trades, 02 juli 2008 - 12:42.


#92

Postad 02 juli 2008 - 12:26

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Men varför ska de göra nya spel när de redan har de bästa spelen i sin genre? RTS, Action-RPG och MMORPG. Blizzard är väl inte så stora så att de kan göra hur många spel som helst... och det är bättre de fortsätter med de serier de har än att skapa nya. Plus att de har ett fjärde spel under utveckling nu ja...

#93

Postad 02 juli 2008 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Varför är det ett måste att ha kvar samma karaktärer? Är det just för att Blizzard är rädda för att förlora sina fans om de inte använder dem?

Det är ett måste för MIG. Jag har svårt att tänka mig ett Diablo utan vissa kärnkaraktärer, sen får de gärna ändra namn som de gjorde från ettan till tvåan, eller lägga till ännu fler karaktärer men vissa vill man ha kvar.

Det är faktiskt en grej som är typiskt för Blizzard. De har tre spel som de gör uppföljare på. Visst, de är otroligt bra på att göra spel men de vågar inte att skapa något nytt. Det är lite som Hollywood. Om den första filmen går bra, görs det en uppföljare :)

Det är lite som hela världen.. om något går bra så fortsätter man med det. Microsoft börjar ju inte satsa på gardiner och sexleksaker för att de drunknar i pengar med deras nuvarande inriktning. De fortsätter med det de är bäst på, precis som Blizzard. Valve fortsätter med Half Life serien istället för att göra ett snowboardingspel.

Vi.. FANS.. av serien har efterfrågat Diablo 3 i ett decennium nu. Jag fattar inte alla som whinar över det ena och det andra.. Blizzard är gudar och om de gör Diablo 3 på ett sätt så ÄR det så Diablo 3 ska vara. Vem kan Diablo bättre än Blizzard? Jag är bara glad att vi får ett nytt spel i serien, att det sedan ser än så länge perfekt ut i mina ögon gör inte saken sämre.

Men varför ska de göra nya spel när de redan har de bästa spelen i sin genre? RTS, Action-RPG och MMORPG.

Exakt. Det är inte som att man inte tar en risk när man gör ett nytt spel i en så efterlängtad serie heller. Dessa spel tillhör den absoluta eliten, det gäller verkligen att göra ett spel som lever upp till seriens standard, dvs best of the best. Floppar man så är man körd, gör man ett nytt spel som inte blir så bra så kvittar det.

Och som sagt, de har ett fjärde MMO under utveckling som inte är Wow, Starcraft eller Diablo.

#94

Postad 02 juli 2008 - 13:21

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med Blizzard är kungar och deras expansioner är ju nästan lika bra eller i vissa fall bättre än "orginal" spelen. Starcraft : Broodwar var för mig ett bättre spel på alla sätt och vis och det är få utvecklare som kan göra expansioner som har sådan klass som Blizzard. Jag har följt deras utveckling sedan jag första gången fick spela Blackthorne och insåg då hur kompetenta dom var och att dom med stor säkerhet skulle bli stora i framtiden. Det var först när jag fick spelat Warcraft 2 jag förstod hur stora dom skulle kunna att bli, Starcraft var dock spelet som gjorde att jag på allvar kunde se dom som den bästa utvecklaren någonsin och det enda företag som kommer nära är Bioware.

Jag ser ingen anledning att de slutar göra uppföljare så länge dom tillför något till de tidigare spelen. Eftersom Warcraft är deras "äldsta" spelserie (sammalagt har det gjorts 5 spel i denna serie om man inte räknar med WoW) och eftersom inte ens den visar på att de skulle ha slut på ideér tror jag det lär dröja tills vi får se en ny spelserie...

Redigerat av Jack of all trades, 02 juli 2008 - 13:29.


#95

Postad 02 juli 2008 - 14:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Känns som att Blizzard är på väg att bli lika stora som i början av på 2000 talet igen och vi är många som väntat på en uppföljare till Diablo II. Nu fattas bara ett Warcraft IV också så kommer man erövra hela spelvärlden, Starcraft II är ju också på gång. Händer nog ganska mycket inom Blizzard just nu, kanske man skulle köpa lite aktier :)

#96

Postad 02 juli 2008 - 21:06

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Men varför ska de göra nya spel när de redan har de bästa spelen i sin genre? RTS, Action-RPG och MMORPG. Blizzard är väl inte så stora så att de kan göra hur många spel som helst...


Jag är ingen marknadsanalytiker, men med 9 miljoner (and counting...) användare av world of warcraft så tror jag att Blizzard är såpass stora att de kan göra i stort sett precis som de vill. Många spelbolag har tighta budgets och tidscheman att följa från investerare osv. Blizzard kan slipa på sina grejjor tills de känner sig nöjda och sedan släppa produkten tror jag.

Och ett world of starcraft kommer vi nog inte att se, inget annat MMO för den delen heller så länge world of warcraft genererar sådana sumor som det nu gör.

Däremot så tror jag att om Blizzard kommer att starta ett nytt MMO-projekt "post-wow" så kommer det ha en GIGANTISK budget.

#97

Postad 02 juli 2008 - 21:09

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Jag är ingen marknadsanalytiker, men med 9 miljoner (and counting...) användare av world of warcraft så tror jag att Blizzard är såpass stora att de kan göra i stort sett precis som de vill. Många spelbolag har tighta budgets och tidscheman att följa från investerare osv. Blizzard kan slipa på sina grejjor tills de känner sig nöjda och sedan släppa produkten tror jag.

Och ett world of starcraft kommer vi nog inte att se, inget annat MMO för den delen heller så länge world of warcraft genererar sådana sumor som det nu gör.

Däremot så tror jag att om Blizzard kommer att starta ett nytt MMO-projekt "post-wow" så kommer det ha en GIGANTISK budget.


De är bland de bästa spelutvecklarna idag, lovar att det finns några miljoner människor som väntar på detta spel. Så det kommer alltså sluta med att ännu fler kommer älska blizzard sen om några år gör det något helt nytt spel, och så har de 15 miljoner som lirar deras spel dagligen tror du att de kommer sälja då eller =)

Jag har längtat på detta i 3 år, hade nästan gett upp hoppet om att det skulle komma.

#98

Postad 02 juli 2008 - 21:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Och ett world of starcraft kommer vi nog inte att se, inget annat MMO för den delen heller så länge world of warcraft genererar sådana sumor som det nu gör.

Heh.

http://www.shacknews...article.x/53406

Blizzard har svarat angående färgschemat:

http://multiplayerbl...-art-direction/

So this is what Lee had to say about the art direction when we spoke in Paris: “One of the things that we considered when we were working on the visuals for ‘Diablo III’ is the fact that color is your friend. We feel that color actually helps to create a lot of highlights in the game so that there is contrast. A great analogy is like in ‘Lord of the Rings’ — not everything is dark. It allows you to see what a creepy dungeon can be like but if everything is dark it doesn’t allow you to have a lot of contrast.”

He continued: “‘Diablo I’ and ‘Diablo II’ are darker, and I think that the one of the main reasons why is the fact that in ‘Diablo I,’ you’re basically in a dungeon the whole time. And in contrast to ‘Diablo III,’ you’ll be exploring outdoors, you’ll be in dungeons, you’ll be experiencing so many different areas. We want to bring as much variety as we can when you’re playing the game so that you’re excited to check out new environments. We don’t want everything to look the same and that’s really what we’re trying to aim for.

“What we also tried to do is create very clean textures so that you can really focus. It’s a stylized feel and in that sense, it’s very sort of a Blizzard philosophy. It’s just really pushing the envelope in terms of the visuals so that everyone is excited about how everything looks. We think that ‘Diablo III’ is going to be better in so many different ways. We’re just building and improving upon the the first and second ‘Diablo’ games.”

I also asked Lee about how and when the dev team will take fan feedback into account. He wouldn’t go into specifics, but said:

“We’re very involved, because everyone’s very passionate about our games. Blizzard employees, we spend a lot of time actually iterating on [the game], and so in terms of the next phase, what we’ll try to do is a proof on concept on lot of different gameplay aspects. And we really want to get as much feedback as possible so that we can improve on the game and ensure that we meet Blizzard quality for our fans and for ourselves as players.”



#99

Postad 02 juli 2008 - 21:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag är ingen marknadsanalytiker, men med 9 miljoner (and counting...) användare av world of warcraft så tror jag att Blizzard är såpass stora att de kan göra i stort sett precis som de vill. Många spelbolag har tighta budgets och tidscheman att följa från investerare osv. Blizzard kan slipa på sina grejjor tills de känner sig nöjda och sedan släppa produkten tror jag.

Och ett world of starcraft kommer vi nog inte att se, inget annat MMO för den delen heller så länge world of warcraft genererar sådana sumor som det nu gör.

Däremot så tror jag att om Blizzard kommer att starta ett nytt MMO-projekt "post-wow" så kommer det ha en GIGANTISK budget.


Visst. Men de är inte odödliga och deras kassor är inte Microsofts likande. De är dessutom inte självstående. De måste släppa spel men eftersom deras säljer mer än andra PC spel så behöver de inte släppa lika ofta.

Tror dock att Blizzard har en fördel i att deras planer är ytterst långsiktiga. Storyn och tänket bakom alla deras 3 stora titlar har skapat ett plattform där de kan planera vilka spel de ska göra de närmaste 10 åren.

Många måste gå från idé -> skapa en värld -> göra spelet. Blizzard har redan sina världar, de behöver bara anpassa spelet till dem.

Jag ser gärna ett RPG liknande i StarCraft miljö.....

#100

Postad 03 juli 2008 - 05:56

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
vivendi som äger blizzard :>



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.