Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 4 mån sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 7 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 8 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 8 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 8 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 9 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 9 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 10 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 11 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 11 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 11 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 11 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 12 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 12 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 12 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 12 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 12 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 12 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 12 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 12 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 12 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 13 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 13 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 13 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 14 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 14 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 14 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 14 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 14 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 14 år sedan
Nytt från Harman/kardon (850 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 14 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 14 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 14 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 14 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 14 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 15 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 15 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 15 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 15 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 15 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 15 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 15 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 15 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 15 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 15 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 15 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 15 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 15 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 15 år sedan

#1551

Postad 05 december 2010 - 22:47

jockelw
  • jockelw
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Godkväll.

Via en länk i denna tråd tidigare så hittade jag att firmware 0.98.3.1 fanns till 255:an. Dock nu när jag tänkte uppdatera så gick jag via den svenska Harman Kardon hemsidan och såg då att den senaste firmwaren där var 0.97.2.2 (samma som jag har).

Har jag då den senaste firmware för min reciver eller ska jag uppdatera till 0.98.3.1 även fast den inte finns på den svenska hemsidan?

Lite fundersam. Vet ju inte om det skiljer imellan olika lands recivers eller ej.

#1552

Postad 06 december 2010 - 01:35

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Godkväll.

Via en länk i denna tråd tidigare så hittade jag att firmware 0.98.3.1 fanns till 255:an. Dock nu när jag tänkte uppdatera så gick jag via den svenska Harman Kardon hemsidan och såg då att den senaste firmwaren där var 0.97.2.2 (samma som jag har).

Har jag då den senaste firmware för min reciver eller ska jag uppdatera till 0.98.3.1 även fast den inte finns på den svenska hemsidan?

Lite fundersam. Vet ju inte om det skiljer imellan olika lands recivers eller ej.


http://www.harmankar.....D=AVR 355/230

denna funkar fin fint! :-)

De som har den svenska sidan e kassa på att uppdatera!.

#1553

Postad 06 december 2010 - 12:26

jockelw
  • jockelw
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

http://www.harmankar.....D=AVR 355/230

denna funkar fin fint! :-)

De som har den svenska sidan e kassa på att uppdatera!.


Då ska jag ta och köra in den i eftermiddag. Tack för snabb hjälp.

Edit:
Då var den uppdaterad. Får se om jag märker någon skillnad. :)

Redigerat av jockelw, 06 december 2010 - 18:30.


#1554

Postad 07 december 2010 - 10:38

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
nu fått tillbaka min hk och det gick på garanti.. de va några säkringar samt nån annan komponent som hade gått sönder så nu ska ja åka å hämta den=)

#1555

Postad 08 december 2010 - 18:44

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
En fråga hur får man hd ljud från tv till förstärkare via hdmi går ju inte

Men går att få hd ljud omvända vägen men bilden blir så mycket sämre om man kopplar till förstärkaren först.

Testade med optiskt men den klarar ju ej HD.

Några bra tips så man slipper köra via förstärkaren bilden?

Borde ju gå annars är det ju bra illa att man måste koppla alla enheter först till förstärkaren för att få hdljud och då få sämre bild ev

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 08 december 2010 - 19:01.


#1556

Postad 09 december 2010 - 16:22

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
5.1/7.1 HD-ljud är något som endast din receiver klara av att koda. Skulle du koppla din blu-ray direkt till tv'n så får du inget hd-ljud i tv'n. Således omöjligt för din tv att skicka ut en HD-signal till förstärkaren. Många tv-apparater kan skicka ut ljudet digitalt via optiskt men då oftast 2.0. Måste vara någon inställning i din receiver eller att det är något fel på den. Bilden skall inte bli sämre för att du kopplar Blu-ray->Receiver->Tv (samtliga kopplade med HDMI).

Vad har du inkopplat och hur har du kopplat när du upplever att bilden blir sämre när du kopplat in allt i receivern för att sedan mata ut till tv'n?

#1557

Postad 14 december 2010 - 23:03

paxhell
  • paxhell
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Om man ska köra 2.1 med HK 255 vart ställer man in det? Verkar bara finnas auto eller 2 channel Stereo att välja mellan

EDIT: Om jag ställer frontarna på något annat är Large (etc 80 i Crossover frequency) så kan jag inte välja L/R + Sub , kan man alltså inte köra 2.1 med Large + Sub? Jobbigt att behöva ställa om hela tiden eftersom när jag kollar på film kör jag frontarna på 80 Hz

Redigerat av paxhell, 14 december 2010 - 23:32.


#1558

Postad 19 december 2010 - 13:35

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Ursäkta om detta kanske nämnts tidigare i denna långa tråd, men bara en kort fråga.

Hur kollar man vilken mjukvara man har i sin receiver? I mitt fall en AVR 255.

Stort tack på förhand!

#1559

Postad 20 december 2010 - 20:37

Unregistered3fc500b8
  • Unregistered3fc500b8
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Ursäkta om detta kanske nämnts tidigare i denna långa tråd, men bara en kort fråga.

Hur kollar man vilken mjukvara man har i sin receiver? I mitt fall en AVR 255.

Stort tack på förhand!

Slå på "underverket", tryck på AVR-knappen tryck sedan i en följd: 1,2,3,0,ok. Då visas i displayen vilken mjukvara du har.

#1560

Postad 22 december 2010 - 08:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Har kopplat Boxer via HDMI till min AVR 255 samt en Xbox 360 via komponent. Båda signalerna switchar jag om till HDMI ut till TV:n (en billig NetOnNet Andersson LCD från 2006).
Bilden via Boxern skickas ut med 576i till TV vilket ger en acceptabel bild.
Bilden från Xboxen som jag skickar in är 1080p och denna skickas dock bara ut i 480p till TV.
Båda bildinställningarna är låsta, dvs jag kan inte ändra till högre signal ut - någon som har nån aning varför? Är det min gamla skräp-TV som spökar eller tror ni det hjälper att uppdatera firmware (har ej gjort detta, stärkaren inköpt förra året).

#1561

Postad 27 december 2010 - 08:20

B Jensen
  • B Jensen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har en AVR 355 sedan 1 år tillbaka, och har en del problem som jag inte alls får någon ordning på. Fram tills för 2 veckor sedan trodde jag det berodde på den gamla tv:n som var inkopplad, men när jag nu bytt tv till en ny 55 tums LED från LG så inser jag att det måste vara förstärkaren det beror på...

Därför hoppas jag nu att Joakim på Harman kan ge en respons, eller kanske lite råd och tips från någon annan som upplevt samma problem och fått rätsida på sina bekymmer.

Utrustning:
AVR 355 uppdaterad till allra senaste firmware!
TV: LG 55LE750N kopplad till AVR via HDMI
Mediaserver: Apple MacMini kopplad till AVR via HDMI+optiskt ljud
Parabolmottagare: CanalDigital CDC-7000 kopplad till AVR via kompositvideo+SPDIF-ljud

1)
Varje gång jag byter bild/ljud-källa (från satellitbox till mediaserver t ex) så har jag ideligen problem med att AVR inte vill länka vidare bilden. Jag är varje gång tvungen att först välja en annan källa som inte varit igång för att få det att fungera typ enligt följande process:

Tittar på bild från Mediaservern - allt ok
byter källa till Satellit på AVR - ljud ok, men bilden blir i 99% av fallen grön-pixlig/-blockig
byter till t ex Game som källa - TV visar "ingen signal"
byter tillbaka till Satellit - ljud och bild ok
eventuellt måste jag upprepa de två sista stegen ett par ggr...

eller:

Tittar på bild från Satellit - allt ok
byter källa till Mediaserver - antingen visar tv:n "ingen signal" eller så är bilden från Mediaservern delad på hälften och snett flyttad till vänster så delar av bilden hamnar utanför skärmen.
byter källa till t ex Game - TV visar "ingen signal"
byter tillbaka till Mediaserver - oftast funkar det första gången, annars får man upprepa de två sista momenten ett par ggr.

2)
Jag försöker desperat lära fjärrkontrollen till AVR 355 att styra alla mina andra enheter, men får ingen repsons. Inga LG koder verkar fungera för att programmera in till tv-källan. Har försökt auto-söka med TV som vald källa, men ingen kod stämmer.
Om jag däremot söker med Satellit som vald källa hittar den kod som på något sätt påverkar tv:n men det är bara vissa knappar på fjärrkontrollen som verkar fungera, och det är helt ologiska kopplingar.
Det verkar otroligt att HK-fjärren inte skulle kunna styra ett så känt TV-märke som LG?! Samtidigt hittar jag inte någon kod för LG i listan... Hur gör jag för att programmera fjärren på rätt sätt? (Manualen till HK är tyvärr inte speciellt bra i detta avseendet!)

Med vänlig hälsning,

Björn Jensen

#1562

Postad 27 december 2010 - 10:23

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Alla dessa problem med att få bilden vidare till olika källor på HDMI osv. strulade för mig med när jag hade min AVR 255. Ljudet hängde inte alltid med vid källbyte och hade jag t.ex. min källa för HTPC vald och pausade en film några minuter så fick jag inte tillbaka ljudet utan va tvungen och byta till en annan källa och tillbaka eller starta om receivern för att få tillbaka ljudet.

Alla dessa problem finns EJ på min nya AVR 760 (bästa receiver jag haft), inga buggar alls. Jag förstår inte varför de inte använder sig av liknande mjukvara till AVR 255, 355.

#1563

Postad 27 december 2010 - 10:55

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Gissningsvis för att felet ligger i val av hårdvara... å andra sidan verkar "June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1" ha en change gällande "Enhancements to the HDCP handshake when using HDMI connections."

Inte svar på TS fråga men varför kör du med både HDMI och optokabel från applelådan, räcker det inte med bara HDMI?

Gällande punkt 2, det finns inget programmeringsläge man kan använda sig av? Dvs att trycka en knapp på HK fjärren, sedan rikta LG fjärren och trycka motsvarande knapp (typ manuell programmering)? Ska vara möjligt enligt sid 42-45 i manualen...

#1564

Postad 27 december 2010 - 12:18

B Jensen
  • B Jensen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Anledningen till att jag kör både hdmi och optiskt från MacMini är för att det är den äldre MacMinin... Dvs ut från MacMinin är det DVI som sedan går via DVI/HDMI adapter till AVR:en.. Inget ljud via DVI - därav optiskt koppling för ljudet.


Visserligen kan man misstänka val av hårdvaran kopplad till AVR:en, men eftersom det GÅR att få bilden att dyka upp så borde det ju handla om ett rent mjukvaruproblem i AVR:en....


760:an är säkert en på många sätt bättre burk, men den var inte någon option när jag köpte min 355:a tyvärr. Och jag fick betala tillräckligt många tusenlappar för min burk. Självfallet måste det fungera som det är avsett även i 355:an!

#1565

Postad 27 december 2010 - 13:03

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Prova en annan hdmi källa om du har tillgång till det (eller låna en dvdspelare av polare eller så) - kan lika gärna vara din dvi-hdmi konverter (som du "glömde" nämna i ditt första inlägg) som är boven i dramat.

#1566

Postad 27 december 2010 - 13:35

B Jensen
  • B Jensen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Det är en helt vanlig DVI-HDMI kabel....inte någon speciell konverter... Kan det fortfarande vara den som är felet?

#1567

Postad 27 december 2010 - 13:55

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Det är en helt vanlig DVI-HDMI kabel....inte någon speciell konverter... Kan det fortfarande vara den som är felet?


Som sagt prova med annan källa (och då utan konverter) så vet du ;)

#1568

Postad 27 december 2010 - 14:22

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej!

Har en AVR 355 sedan 1 år tillbaka, och har en del problem som jag inte alls får någon ordning på. Fram tills för 2 veckor sedan trodde jag det berodde på den gamla tv:n som var inkopplad, men när jag nu bytt tv till en ny 55 tums LED från LG så inser jag att det måste vara förstärkaren det beror på...

Därför hoppas jag nu att Joakim på Harman kan ge en respons, eller kanske lite råd och tips från någon annan som upplevt samma problem och fått rätsida på sina bekymmer.

Utrustning:
AVR 355 uppdaterad till allra senaste firmware!
TV: LG 55LE750N kopplad till AVR via HDMI
Mediaserver: Apple MacMini kopplad till AVR via HDMI+optiskt ljud
Parabolmottagare: CanalDigital CDC-7000 kopplad till AVR via kompositvideo+SPDIF-ljud

1)
Varje gång jag byter bild/ljud-källa (från satellitbox till mediaserver t ex) så har jag ideligen problem med att AVR inte vill länka vidare bilden. Jag är varje gång tvungen att först välja en annan källa som inte varit igång för att få det att fungera typ enligt följande process:

Tittar på bild från Mediaservern - allt ok
byter källa till Satellit på AVR - ljud ok, men bilden blir i 99% av fallen grön-pixlig/-blockig
byter till t ex Game som källa - TV visar "ingen signal"
byter tillbaka till Satellit - ljud och bild ok
eventuellt måste jag upprepa de två sista stegen ett par ggr...

eller:

Tittar på bild från Satellit - allt ok
byter källa till Mediaserver - antingen visar tv:n "ingen signal" eller så är bilden från Mediaservern delad på hälften och snett flyttad till vänster så delar av bilden hamnar utanför skärmen.
byter källa till t ex Game - TV visar "ingen signal"
byter tillbaka till Mediaserver - oftast funkar det första gången, annars får man upprepa de två sista momenten ett par ggr.

2)
Jag försöker desperat lära fjärrkontrollen till AVR 355 att styra alla mina andra enheter, men får ingen repsons. Inga LG koder verkar fungera för att programmera in till tv-källan. Har försökt auto-söka med TV som vald källa, men ingen kod stämmer.
Om jag däremot söker med Satellit som vald källa hittar den kod som på något sätt påverkar tv:n men det är bara vissa knappar på fjärrkontrollen som verkar fungera, och det är helt ologiska kopplingar.
Det verkar otroligt att HK-fjärren inte skulle kunna styra ett så känt TV-märke som LG?! Samtidigt hittar jag inte någon kod för LG i listan... Hur gör jag för att programmera fjärren på rätt sätt? (Manualen till HK är tyvärr inte speciellt bra i detta avseendet!)

Med vänlig hälsning,

Björn Jensen


Hej!

Har en AVR660 o jag har även en LG-TV med liknande problem!

När jag byter till boxern får jag ibland ingen bild får då starta om TV:en funkar inte det får jag starta om recivern,
skulle inte det funka så är det bara o starta om Boxern.

Byter jag sedan till Datorn (via HDMI (har stöd för HDCP) får jag ingen bild och inget ljud, ibland har jag bara ljud.
bara o starta om recivern.

startar jag recivern o tv:n avstängd är det ofta att jag inte får något ljud alls.
sätter jag då på TV:n så kommer ljudet från datorn igång o oftast även bilden då, stänger jag då av tv:n efter en
stund fungerar ljudet fortfarande.

har testat att köra HDMI med separat SPDIF, men recivern vägrar att tillåta att ljudet kommer från annan källa
som man vill ha bild ifrån.

Har väntat i det längsta på att den nya firmvaren ska komma för o förhoppningsvis fixa till handskakningen mellan
dessa produkter, skönt o höra att det inte bara är jag som har detta problem! (som har liknande "sättupp")

fattar inte vad som tar sådan tid med uppdateringen till denna reciver...
känns rätt värdelöst o skicka iväg den innan man testat uppdateringen som förmodligen fixar buggen...

sedan programmeringen av fjärren är ganska lätt (pga displayen på fjärren)
dock har jag inte häller lyckas hitta en färdig kod utan använde org fjärren o programmerade in knapparna på
de ställen jag ville ha dem.

Mvh: Stefan

Redigerat av Unregistered6e98fd36, 27 december 2010 - 14:26.


#1569

Postad 01 januari 2011 - 16:56

bassoro
  • bassoro
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan

Har haft min 255 i ca 2 veckor nu, måste säga att den är helt fantastisk på alla sätt och vis.
Dock har jag ett problem med att bilden från både mitt xbox och bluray-spelare ibland blir "grynig",
vet inte om jag har min 255 felinställd eller om problemet kanske ligger i mjukvaran.
Ska iaf införskaffa mig en usb-serial kabel i nästa vecka för att installera nya mjukvaran.

// Adam

#1570

Postad 02 januari 2011 - 18:38

lasse1961
  • lasse1961
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
har en avr 255 sedan 2008 allt var ok förutom knaster när man byter källa....
har nu uppgradérat till senasteversionen fanns på hk eng sida support..

1. kan inte köra kalibrering efter detta... felmedelandet ingen sub.. fast den är inkopplad. ljudet hörs i när man kör Ezset /eq ..felmeddelandet är ingen sub....

har kört em manuel setup ok...
2. har även problem med att ljudet efter en ca 10 min förlorar i klarhet blir distat...
har lånat en kompis mic för eq samma fel....
har även lagt tillbaka programmvara ifrån den svenska hk sidan...
samma fel

firman som har sålt den till mig Audio Video Bollnäs har gått i KK
är det hårdvaru fel eller mjukvara som det är fel på......?
eller har någon tipps på vad det kan vara..

en nöjd HK ägare som har fått problem

lars

#1571

Postad 03 januari 2011 - 01:53

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej
har en avr 255 sedan 2008 allt var ok förutom knaster när man byter källa....
har nu uppgradérat till senasteversionen fanns på hk eng sida support..

1. kan inte köra kalibrering efter detta... felmedelandet ingen sub.. fast den är inkopplad. ljudet hörs i när man kör Ezset /eq ..felmeddelandet är ingen sub....

har kört em manuel setup ok...
2. har även problem med att ljudet efter en ca 10 min förlorar i klarhet blir distat...
har lånat en kompis mic för eq samma fel....
har även lagt tillbaka programmvara ifrån den svenska hk sidan...
samma fel

firman som har sålt den till mig Audio Video Bollnäs har gått i KK
är det hårdvaru fel eller mjukvara som det är fel på......?
eller har någon tipps på vad det kan vara..

en nöjd HK ägare som har fått problem

lars


Tja!

om du installerat om programvaran igen med den senaste uppdateringen igen, o fort farande har problem
så ska du ta kontakt med Harman Kardon direkt, har du bara kvitto kvar så brukar H/K vara väldigt bra/lätta
o ha o göra med! de brukar hjälpa till även om butiken du köpt den av har gått åt skogen!

Lycka till!
/Stefan L

#1572

Postad 05 januari 2011 - 11:39

tjocksmocke
  • tjocksmocke
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har problem med PS3 till Hk 255, då jag kör blu ray... Ljudet släpar efter duktigt mycket och har läst att man då ska kunna uppdatera med nyaste firmware så ska problemet va ur världen. nu är det dock så att jag har tagit hem nyaste från HK hemsida, men när jag ska starta uppdateringen så får jag upp programmet med welcome och trycker continue. Då får jag felmeddelande errorcode och efter det "failed to register necessary dlls". hur kan det bli fel, jag har ju laddat ner det från hemsidan?

jag fattar inte vad problemet är och hoppas någon kan hjälpa mig med detta innan min HK blir slagen i bitar... har en rätt ny dator, men kan problemet ligga på datorn?

#1573

Postad 06 januari 2011 - 16:39

Unregistered01459b4c
  • Unregistered01459b4c
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har problem med PS3 till Hk 255, då jag kör blu ray... Ljudet släpar efter duktigt mycket och har läst att man då ska kunna uppdatera med nyaste firmware så ska problemet va ur världen. nu är det dock så att jag har tagit hem nyaste från HK hemsida, men när jag ska starta uppdateringen så får jag upp programmet med welcome och trycker continue. Då får jag felmeddelande errorcode och efter det "failed to register necessary dlls". hur kan det bli fel, jag har ju laddat ner det från hemsidan?

jag fattar inte vad problemet är och hoppas någon kan hjälpa mig med detta innan min HK blir slagen i bitar... har en rätt ny dator, men kan problemet ligga på datorn?


Det hjälpte att uppgradera för mig. Då fungerade lip syncen som den skulle.

Fick samma problem som du när jag körde windows 7. Fick det att fungera genom att köra programmet i kompabilitet med windows xp sp3.

Redigerat av Unregistered01459b4c, 06 januari 2011 - 16:40.


#1574

Postad 08 januari 2011 - 10:09

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplever att ljudet i stereoläge låter helt burkigt och utan diskant? Slår jag på HKs eget surroundläge för musik så låter det "normalt" bortsett från att jag får ljud även i surround och center. Det märkliga är att brorsan hade precis samma problem med sin Onkyo SR508 och en polare samma med sin Onkyo SR608.
Har provat att ta ljudsignalen både vida HDMI och Coax från min HTPC, men med samma resultat. Provlyssnade även mha Iphone och en 3,5"->RCA-adapter. Samma sak där.

Är det några inställningar vi gör fel?

#1575

Postad 10 januari 2011 - 10:01

loop75
  • loop75
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Jag upplever också att det låter bättre i surround än i stereoläge... När man kör tvåkanals så vill man ju använda två högtalare. Någon som har fått till bra tvåkanalsljud?

Är det bara jag som upplever att ljudet i stereoläge låter helt burkigt och utan diskant? Slår jag på HKs eget surroundläge för musik så låter det "normalt" bortsett från att jag får ljud även i surround och center. Det märkliga är att brorsan hade precis samma problem med sin Onkyo SR508 och en polare samma med sin Onkyo SR608.
Har provat att ta ljudsignalen både vida HDMI och Coax från min HTPC, men med samma resultat. Provlyssnade även mha Iphone och en 3,5"->RCA-adapter. Samma sak där.

Är det några inställningar vi gör fel?



#1576

Postad 21 januari 2011 - 19:33

KnasenXXX
  • KnasenXXX
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
går det att bi ampa en avr 355 isåfall hur?

#1577

Postad 28 januari 2011 - 23:12

Unregistered2f0d277f
  • Unregistered2f0d277f
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Har försökt att sätta in ny mjukvara på min 355. Slutade med att det bara stod "connecting to avr...", men inget hände på ca 15 min. Kunde ej backa eller nått, som att programmet hängde sig. Så jg stängde av det och provade igen men nu står det "upgrade fail", hur jag än provat. Har för den delen Windows Vista... Så nu kan jag inte ens starta min HK efter uppgraderings försöken. Har köpt min 355 beggad så jag har inget kvitto eller nått. Så jag ber om hjälp vad jag kan göra nu?

#1578

Postad 29 januari 2011 - 22:41

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Har försökt att sätta in ny mjukvara på min 355. Slutade med att det bara stod "connecting to avr...", men inget hände på ca 15 min. Kunde ej backa eller nått, som att programmet hängde sig. Så jg stängde av det och provade igen men nu står det "upgrade fail", hur jag än provat. Har för den delen Windows Vista... Så nu kan jag inte ens starta min HK efter uppgraderings försöken. Har köpt min 355 beggad så jag har inget kvitto eller nått. Så jag ber om hjälp vad jag kan göra nu?


Testa först en dator med WinXP, om du vet vart den är köpt kan ev butiken ta fram när den är köpt, om du inte får tag i personen som du köpt den av.

Fungerar inte detta så ta kontakt med H/K (de är bra o ha o göra med) o rådfråga de kan ev hjälpa till med garantin med.

Hoppas det löser sej, o medla gärna hur det gått för dej.

#1579

Postad 04 februari 2011 - 20:39

Unregistered2f0d277f
  • Unregistered2f0d277f
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Har försökt att sätta in ny mjukvara på min 355. Slutade med att det bara stod "connecting to avr...", men inget hände på ca 15 min. Kunde ej backa eller nått, som att programmet hängde sig. Så jg stängde av det och provade igen men nu står det "upgrade fail", hur jag än provat. Har för den delen Windows Vista... Så nu kan jag inte ens starta min HK efter uppgraderings försöken. Har köpt min 355 beggad så jag har inget kvitto eller nått. Så jag ber om hjälp vad jag kan göra nu?


Fick det att fungera :D
Problemet var att kabeln inte fick kontakt tillräckligt, fast jag hade skruvat fast kontakten i receivern. Så jag fick helt enkelt hålla tryck mot kontakten under uppgraderingen.

#1580

Postad 05 februari 2011 - 23:29

than
  • than
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
När min 255:s närmade sig två års gränsen på garantin mailade jag mina problem till supporten. Dom ville titta på den och utförde service med bla byte av HDMI-kort, kostnadsfritt. Nu fungerar min 255:a utan problem och jag är supernöjd!

Döm inte HK utan att först kolla upp om era problem går att åtgärda. Summa summarum, HK har en fantastisk support!!

#1581

Postad 05 februari 2011 - 23:47

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Fick det att fungera ;)
Problemet var att kabeln inte fick kontakt tillräckligt, fast jag hade skruvat fast kontakten i receivern. Så jag fick helt enkelt hålla tryck mot kontakten under uppgraderingen.


he he okej så du fick med en kabel som var för stor :-p
fick demontera min :-)

När min 255:s närmade sig två års gränsen på garantin mailade jag mina problem till supporten. Dom ville titta på den och utförde service med bla byte av HDMI-kort, kostnadsfritt. Nu fungerar min 255:a utan problem och jag är supernöjd!

Döm inte HK utan att först kolla upp om era problem går att åtgärda. Summa summarum, HK har en fantastisk support!!



Kan bara hålla med!
Bättre support är det få märken som har!

#1582

Postad 10 februari 2011 - 22:27

awakt
  • awakt
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja komma i kontakt med supporten ( svensk )

Någon som har tel.nummer ?


Anders

#1583

Postad 12 februari 2011 - 10:17

raukisola
  • raukisola
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej, undrar om någon kan hjälpa mig, igår slöt min reciver att fungera som den skall. Den kan i nuläget skicka signal (hdmi) om jag kopplar in min projektor (w600+) men så fort jag testar hdmi-ut mot tnv så får jag ingen bild. Tvn känner inte ens av signalen. Vad kan ha hänt? Det som jag gjorde var att byta till projektiorn med hdmi-kabel och sen tillbaka till tvn. Har fungerat förut.
Har den pajjat eller kan det vara någon inställning som ändrats?

Har testat:
Annan kabel
Kollat så att Ntsc/Pal auto är ON
Testat olika upplösningar genom resolution knappen.
När jag skickar bild från datorn så kommer det ljud, men direkt när jag sätter på tvn så försvinnern ljudet och datorn ballar!. Får dra ur kabeln för att datorn skall bli normal igen (blir svart, flimrar och blinkar och har sig).

Snälla hjälp mig, receivern är 2,5år gammal och har kvar kvitto. Något som kan gå på garantin?

Mvh Linus

Redigerat av raukisola, 12 februari 2011 - 10:20.


#1584

Postad 12 februari 2011 - 15:10

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja komma i kontakt med supporten ( svensk )

Någon som har tel.nummer ?


Anders


fyll i deras supportformulär

http://www.harmankar...lUsInquiry.aspx

#1585

Postad 12 februari 2011 - 15:27

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej, undrar om någon kan hjälpa mig, igår slöt min reciver att fungera som den skall. Den kan i nuläget skicka signal (hdmi) om jag kopplar in min projektor (w600+) men så fort jag testar hdmi-ut mot tnv så får jag ingen bild. Tvn känner inte ens av signalen. Vad kan ha hänt? Det som jag gjorde var att byta till projektiorn med hdmi-kabel och sen tillbaka till tvn. Har fungerat förut.
Har den pajjat eller kan det vara någon inställning som ändrats?

Har testat:
Annan kabel
Kollat så att Ntsc/Pal auto är ON
Testat olika upplösningar genom resolution knappen.
När jag skickar bild från datorn så kommer det ljud, men direkt när jag sätter på tvn så försvinnern ljudet och datorn ballar!. Får dra ur kabeln för att datorn skall bli normal igen (blir svart, flimrar och blinkar och har sig).

Snälla hjälp mig, receivern är 2,5år gammal och har kvar kvitto. Något som kan gå på garantin?

Mvh Linus


Hej!

Antar att du har en AVR255/355:a?
vissa av dessa har haft problem med HDMI-kortet, Normalt är det 1 års garanti.

men egentligen är det 3 års Garanti (fabrikationsfel) enligt konsumentköpslagen
(felet ska ha funnits på varan från början när den var ny och är det HDMI-kortet så bör du få hjälp)
kontakta de du köpt recivern och lämna in den där, vägrar de hänvisa till konsumentköpslagen om fabrikationsfel
på 3år! annars kontaktar du H/K men den gång, de är underbara o ha o göra med!

hade den varit äldre än 3 år så om man har tur så kanske de skulle göra en Good Will. alt billigare rep?
Då felet är känt. (men de har full rätt o neka dej!)

http://www.konsument...sument/Garanti/

#1586

Postad 13 februari 2011 - 11:37

raukisola
  • raukisola
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej!

Antar att du har en AVR255/355:a?
vissa av dessa har haft problem med HDMI-kortet, Normalt är det 1 års garanti.

men egentligen är det 3 års Garanti (fabrikationsfel) enligt konsumentköpslagen
(felet ska ha funnits på varan från början när den var ny och är det HDMI-kortet så bör du få hjälp)
kontakta de du köpt recivern och lämna in den där, vägrar de hänvisa till konsumentköpslagen om fabrikationsfel
på 3år! annars kontaktar du H/K men den gång, de är underbara o ha o göra med!

hade den varit äldre än 3 år så om man har tur så kanske de skulle göra en Good Will. alt billigare rep?
Då felet är känt. (men de har full rätt o neka dej!)

http://www.konsument...sument/Garanti/



Jo, precis har en 255, Skall kontakt företag som sålde den imorgon. Ligger dock i västerås men det blir väl en liten roadtrip:) Gör som du sa och hänvisar till konsumentköpslagen, hoppas de kan hjälpa mig bara.
Det konstiga är att den kan skicka bild till projektorn men inte till tvn.
tack för svaret!

#1587

Postad 17 februari 2011 - 13:48

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Hej är en lycklig som har fått en felfri 255 och funkat mkt bra under mitt år, men nu när ja flyttat till större lya så vill ja använda Zon 2, men nu till min fråga, har ju fått det att funka med analog ljud, går det inte få digitalt? har skummat igen instruktionsboken men int hittat nått..

MVH kim=)

#1588

Postad 19 februari 2011 - 09:56

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Hej är en lycklig som har fått en felfri 255 och funkat mkt bra under mitt år, men nu när ja flyttat till större lya så vill ja använda Zon 2, men nu till min fråga, har ju fått det att funka med analog ljud, går det inte få digitalt? har skummat igen instruktionsboken men int hittat nått..

MVH kim=)


Hej!

Trevligt att du gillar din receiver! För att få ljud ut i Zon 2 så behöver du ansluta källorna analogt. Det fungerar inte med digitala källor.

Mvh
Joakim
Harman Nordic

#1589

Postad 19 februari 2011 - 18:25

Unregistered8d8bab68
  • Unregistered8d8bab68
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej!

Är sen en tid tillbaka ägare till en Harman Kardon AVR-260, är i stort mycket nöjd, dock har
jag lite problem med Logic 7 Music sad.gif

Kör ett 5.0 system bestående av Yamaha NS-555,NS-444 och NS-333.

När jag spelar upp musik fån analoga källor (har testat flera olika) i Logic 7 Music
försvinner ljudet från surround då och då i korta sekvenser, det är fruktansvärt irriterande.
Tycket också att det är lite eko i ljudet men det kanske ska vara så.

Någon som kan gissa vad detta beror på??? unsure.gif

Har testat att pilla med manuella inställningar utan större framgång, och det är bara i Logic 7 läget
detta uppenbarar sig.

/Björn

#1590

Postad 19 februari 2011 - 21:13

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej!

Är sen en tid tillbaka ägare till en Harman Kardon AVR-260, är i stort mycket nöjd, dock har
jag lite problem med Logic 7 Music :)

Kör ett 5.0 system bestående av Yamaha NS-555,NS-444 och NS-333.

När jag spelar upp musik fån analoga källor (har testat flera olika) i Logic 7 Music
försvinner ljudet från surround då och då i korta sekvenser, det är fruktansvärt irriterande.
Tycket också att det är lite eko i ljudet men det kanske ska vara så.

Någon som kan gissa vad detta beror på??? :D

Har testat att pilla med manuella inställningar utan större framgång, och det är bara i Logic 7 läget
detta uppenbarar sig.

/Björn


Logic gör om stereo till typ "dolby surround", för att förbättra upplevelsen av musiken så den blir mer realistisk
samt att den ser till att framhäva just sången så den inte försvinner bland instrumenten (blir mer tydlig)
har du då för lång fördröjning på bakre kanalerna så kan du få ett eko. men de visste du kanske redan...

Att ljudet försvinner har jag inget bra svar på. Gör den det i alla låtar?

#1591

Postad 03 mars 2011 - 19:12

hostel
  • hostel
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej

tänkte at ja skulle göra uppdatering på min 255 kom till serial port sen står det did not detect available COM ports vet inte va ja ska göra :)

tacksam för svar mvh david

#1592

Postad 03 mars 2011 - 20:55

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Vad kör du med för firmware.

För längesedan nu dom kom med en ny

Denna är den senaste tror jag

Software release June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1

#1593

Postad 04 mars 2011 - 07:05

hostel
  • hostel
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Vad kör du med för firmware.

För längesedan nu dom kom med en ny

Denna är den senaste tror jag

Software release June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1

0.91.1.1 tror ja det va

#1594

Postad 22 mars 2011 - 17:43

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag har problem med PS3 till Hk 255, då jag kör blu ray... Ljudet släpar efter duktigt mycket och har läst att man då ska kunna uppdatera med nyaste firmware så ska problemet va ur världen. nu är det dock så att jag har tagit hem nyaste från HK hemsida, men när jag ska starta uppdateringen så får jag upp programmet med welcome och trycker continue. Då får jag felmeddelande errorcode och efter det "failed to register necessary dlls". hur kan det bli fel, jag har ju laddat ner det från hemsidan?

jag fattar inte vad problemet är och hoppas någon kan hjälpa mig med detta innan min HK blir slagen i bitar... har en rätt ny dator, men kan problemet ligga på datorn?



Högerklicka på programfilen, välj "Start as administrator" så funkar det.

#1595

Postad 22 mars 2011 - 22:09

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Nu har man skaffat sig en HK AVR-255 och snacka om lyft från min Marantz SR-5003. Nu pratar jag givetvis om filmljudet och inget annat. Musikdelen tycker jag att Marantzen sköter bra mycket bättre. Men då jag numera kör stereo från datorn, behöver jag bara ett bra filmljud, och det fick jag nu. Så himla nöjd. Senare firmwaren. Inga problem med hdmi (än så länge iaf). =)

Redigerat av twebbas, 23 mars 2011 - 10:02.


#1596

Postad 24 mars 2011 - 15:21

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag har fortsatta problem med HDMI handshake från HTPC via AVR 255 till Samsung plasma. Oavsett vad jag kör med för HDMI-kabel och i vilket uttag så svartnar bilden till och från. Har uppdaterat till alla firmware-versioner inkl den senaste, men samma visa. Kopplar jag HDMI-kabeln direkt till TV:n så funkar det felfritt.

Så idag lämnade jag in den på Assist Workshop i Sthlm. Den ska tydligen skickas till Linköping för fix.
Vi får se vad som händer. Helt ärligt tror jag inte att det är något "fel" på den. Snarare är den precis lika dålig som alla andra AVR 255:or. Om du kör det absolut mest standardiserade du kan hitta via HDMI, ex en PS3 eller Xbox 360, då funkar det (kanske). Men HK:s hantering av HDMI är så usel att en HTPC aldrig kommer funka.

Men. Ingen blir gladare än jag om jag har fel :)

#1597

Postad 31 mars 2011 - 20:07

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu har det gått en vecka och arbetet på min avr255:a är inte ens påbörjat. Får se hur lång tid det här tar...

#1598

Postad 01 april 2011 - 12:30

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Vår servicepartner, Assist Workshop, har dessvärre tagit beslut att lägga ner sina servicestationer i Göteborg och Stockholm samt centralisera verksamheten till Linköping. Detta beslut grundar sig på vikande servicevolymer samt fler och fler utbyte av produkter.

Harman Consumer Nordic har inte för avsikt att flytta med vår service till Linköping. Vi tycker det viktigaste är att kunna fortsätta vårt mångåriga samarbete med Patrik och Magnus samt deras kunskap om harman/kardon.

Till vår stora lycka har vi hittat en ny servicepartner i Göteborg som har möjlighet att anställa både Patrik och Magnus samt låta Harman-servicen löpa vidare utan större förändringar.

STT Mediaservice övertar all Harman service från 2011.04.04. Vi räknar med att denna flytt kommer att ske väldigt smidigt och inte innebära några större förseningar eller problem för er. Om det skulle bli någon försening hoppas vi att ni har överseende med detta.

STT Mediaservice AB
Banehagsliden 5
414 51 Göteborg

Hälsningar
Joakim Malm
Harman Consumer Nordic

#1599

Postad 01 april 2011 - 22:28

redtape
  • redtape
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Vår servicepartner, Assist Workshop, har dessvärre tagit beslut att lägga ner sina servicestationer i Göteborg och Stockholm samt centralisera verksamheten till Linköping. Detta beslut grundar sig på vikande servicevolymer samt fler och fler utbyte av produkter.

Harman Consumer Nordic har inte för avsikt att flytta med vår service till Linköping. Vi tycker det viktigaste är att kunna fortsätta vårt mångåriga samarbete med Patrik och Magnus samt deras kunskap om harman/kardon.

Till vår stora lycka har vi hittat en ny servicepartner i Göteborg som har möjlighet att anställa både Patrik och Magnus samt låta Harman-servicen löpa vidare utan större förändringar.

STT Mediaservice övertar all Harman service från 2011.04.04. Vi räknar med att denna flytt kommer att ske väldigt smidigt och inte innebära några större förseningar eller problem för er. Om det skulle bli någon försening hoppas vi att ni har överseende med detta.

STT Mediaservice AB
Banehagsliden 5
414 51 Göteborg

Hälsningar
Joakim Malm
Harman Consumer Nordic


Vad innebär det här för mig som lämnat in min AVR255 på Assist i Stockholm?

#1600

Postad 03 april 2011 - 14:47

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Vad innebär det här för mig som lämnat in min AVR255 på Assist i Stockholm?


Hej!
Det kan innebära att din service kan ta lite längre tid, tyvärr. Men jag vet att det jobbar för fullt för att det ska gå så smidigt och snabbt som möjligt. Din apparat kommer servas precis som vanligt fast du lämnat in den till Assist.

Mvh
Joakim
Harman Nordic



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.