Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa referenslåten

185 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket av följande alternativ är den bästa referenslåten? Låtarna presenterade med "Låttitel" - artist - (album) (481 medlem(mar) har röstat)

Vilket av följande alternativ är den bästa referenslåten? Låtarna presenterade med "Låttitel" - artist - (album)

  1. "Fhear A Bhata" - Rebecca Pidgeon (Four Marys) (4 röster [0.83%])

    Procent av omröstning: 0.83%

  2. "Sultans of Swing" - Dire Straits (Sultans of Swing) (277 röster [57.59%])

    Procent av omröstning: 57.59%

  3. "Fly To Me" - Keane (Everybody's Changing EP) (8 röster [1.66%])

    Procent av omröstning: 1.66%

  4. Blue Eyes Blue - Eric Clapton (Chronicles - The Best Of Eric Clapton) (31 röster [6.44%])

    Procent av omröstning: 6.44%

  5. "Airport" - Karate (Some Boots) (4 röster [0.83%])

    Procent av omröstning: 0.83%

  6. ""Keops Pyramid" - Thåström (två+två EP) (17 röster [3.53%])

    Procent av omröstning: 3.53%

  7. "No Leaf Clover" - Metallica (S & M) (72 röster [14.97%])

    Procent av omröstning: 14.97%

  8. "It's a Hard World" - Supertramp (Some Things Never Change) (5 röster [1.04%])

    Procent av omröstning: 1.04%

  9. "The Hunter" - Jennifer Warnes (The Hunter) (25 röster [5.20%])

    Procent av omröstning: 5.20%

  10. "Oh Boy!" - Peps Persson (Oh Boy! EP) (38 röster [7.90%])

    Procent av omröstning: 7.90%

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 17 juli 2009 - 15:25

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Känns som att det saknas en låt i den där listan som jag tror jag jag hört 1.000 gånger, en låt som alla kunder tar med sig när de ska provlyssna högtalare. Helt hysteriskt bra inspelat så jag förstår dem. Nils Lofgren "Keith Don´t Go". Vet inte om den nämnts i tråden men den får min röst.

//Max Reference

#102

Postad 19 juli 2009 - 19:35

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
En annan grym referenslåt är "Time Is Right" med Manfred Mann's Earth Band, från plattan "Nightingales And Bombers".

#103

Postad 23 juli 2009 - 10:47

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
RATM - Killing in the name, väldigt dynamisk låt/inspelning

#104

Postad 29 juli 2009 - 00:31

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Så sant, sandos....den använder jag mig av också.

#105

Postad 30 juli 2009 - 10:50

Unregistered252a3cf4
  • Unregistered252a3cf4
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Sådär! Då var det dags för den första (!) omröstningen i den mest osannolika musikfestivalen någonsin! :)
Ni som följt den tillhörande "Bästa referenslåten" tråden vet redan hur detta gick till, och behöver kanske inte läsa nedanstående rader utan kan gå på omröstningen direkt!

För Er nytillkomna kan jag snabbt förklara: Denna omröstning grundar sig på ett antal omsorgsfullt valda låtar som medlemmar här på forumet bidragit med under en dryg veckas tid. Låtarna här nedan tjänar som svar på frågan: Vilken referenslåt spelar du helst, vilken låt är helt enkelt bäst!? Eftersom det (i allmänhet) är helt omöjligt att bara ge ETT exempel, och för att alla skall få så mycket inspiration och intryck från ny musik som det bara går, röstar vi tillsammans fram en vinnare följt av en två och en trea som sedermera kvalar vidare till den STORA finalen.
Resultatet blir ett slags blandband med en samling härliga låtar - de abslout bästa referenslåtarna!

Visst kan detta vara en ganska obskyr tävling, eftersom så många olika stilar och artister representeras. Och har du inte hört alla låtarna, så visst kan det kanske vara svårt att få tag i dem. Svårt...men aldrig omöjligt! T.ex. Internet eller bibliotek är ju en fördelaktig källa av information i detta fall.

* * * * *

Saknar du nån låt? Skriv in den här nedanför, så kan du försäkra dig om att låten kommer med i nästa omröstning!!

Regler:
Endast en låt per person och omröstning, och en tillhörande förklaring till varför just den låten skall vara med. Varje omröstning och varje ny utfrågning efter nya bästa referenslåtar är aktuella i ungefär en veckas tid (eller tills det finns tillräckligt många låtar för en ny omröstning).

* * * * *

Så nu är det bara att sätta igång att rösta och bidra med nya låtar!</span>



Jag använder hela Brothers In Arms albumet men skall jag välja några så blir det just Brothers in arms för detaljer i toppen + Money for nothing för basens skull.

#106

Postad 30 juli 2009 - 10:56

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0

Chris Jones – Long After You're Gone
Inte heller fel lite gitarr pling med mustig bas :)

Kan inte mer än att hålla med sanslöst bra ljud och den mustiga basen :P
Får absolut min röst oxå
/Mats

#107

Postad 30 juli 2009 - 12:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Audioslave - Sound Of A Gun
Den ger mig rysningar! Extrem bra bas trumma i början :)

Chris Jones – Long After You're Gone
Inte heller fel lite gitarr pling med mustig bas :)


+1x2 (= +2... ?! :) )

#108

Postad 01 augusti 2009 - 11:53

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Dire Straits låter ju "bra" på vilket stereo som helst så det är väl inget att dema med. Det är bättre att dema med något svårspelat.



håller med.....som ex "money for nothing" funkar på vilken stereo som helst :)

Mitt tips
Big Fat Snake en dansk grupp......kolla deras skivor riktigt sköna lyssna på....

Fick bla en skiva av dom på en bilstereo tävling -95
En skiva dom gjort med JBL "promotion"skiva Vad kan de va värd tro;)
Men just låten är "You´re an apple" med big fat snake och otroligt bra ljud .

JBL promtionskivan http://www.trendfabr...ked-p-2223.html

"Citat från en bilstereo test"

Det känns hela tiden att Genesis steget är berett att vräka på. JBL´s demoskiva med Big Fat Snake spelar osannolikt bra. Basen är tung och snabb. Scritti Politti spelar med en sådan närvaro att man blir lite småsvettig. Volymen åkte snabbt upp till rena smärtnivåer. Det kändes smått otroligt att det gick att spela så högt med endast en tolva.

Redigerat av Tomas_uppsala, 01 augusti 2009 - 16:30.


#109

Postad 06 augusti 2009 - 11:13

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
hitta en lagomt stökig låt som kan vara rolig att testa på stereon.

cornflake girl - tori amos

#110

Postad 10 augusti 2009 - 14:34

piraya01
  • piraya01
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
"Någon" borde göra en öppen playlist på spotify som låtarna läggs med i :)

Redigerat av piraya01, 10 augusti 2009 - 14:34.


#111

Postad 11 augusti 2009 - 16:29

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Vart en fin spotify lista det här :) Hittade inte riktigt allt dock, lyckades skrapa ihop 113 låtar av dom som nämns här... mycket bra musik allting ... Själv kan jag rekommendera The girl and the robot med Röyksopp och Robyn... den har bra basgångar och så är den vädigt bra....

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 11 augusti 2009 - 16:32.


#112

Postad 14 augusti 2009 - 16:58

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Vart en fin spotify lista det här ;) Hittade inte riktigt allt dock, lyckades skrapa ihop 113 låtar av dom som nämns här... mycket bra musik allting ... Själv kan jag rekommendera The girl and the robot med Röyksopp och Robyn... den har bra basgångar och så är den vädigt bra....


Kan tänka dig att dela med dig av den? :)

#113

Postad 15 augusti 2009 - 02:08

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jajamensan... Allting stämmer inte helt men alla artister som jag hittade är med iaf... jag gör den inte collaborative men skriv gärna här om ni hittar nåt den bör kompletteras med ;)

rock on! Spotify playlist...

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 15 augusti 2009 - 02:10.


#114

Postad 19 augusti 2009 - 09:48

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Children of Bodom - Trashed, Lost & Strungout från deras DVD EP med samma namn kör jag alltid. Och det är troligen en av dom bästa metal låtarna efter 80-talet

Redigerat av Johnny Hotpants, 19 augusti 2009 - 09:49.


#115

Postad 04 september 2009 - 06:52

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
En bra referenslåt är för mig en låt som jag hört extremt många gånger och på många olika anläggningar.

#116

Postad 07 september 2009 - 19:00

Unregistereda84ee5ea
  • Unregistereda84ee5ea
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
The Eagles - Hotel California måste vara den bästa referenslåten, inte nog med att den har bra ljud - den är så otroligt skön, så den kan man nöta och lära känna hur bra som helst :)

#117

Postad 22 december 2009 - 09:39

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Oh Boy med Peps är ju f-n ta mig ingen referenslåt!!! :) ;) (I min värld i alla fall).
Kul om nån tycker om den...

Sjysst med spotify-listan!

Hade´

#118

Postad 18 mars 2010 - 18:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
http://open.spotify....aW51Xxz7UFNmcBd
Galen referenslåt. Sitter med ett par hörlurar (Steelseries Siberia V1) och vill verkligen testa på högtalarna, men föräldrarna är hemma så det går inte nu. Men imorrn så ska det lyssnas på denna enorma låt.

#119

Postad 21 april 2010 - 14:37

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Hitade denna länken när jag slösurfade lite.
Finns en hel del matnyttiga tips där. Kanske kommer från någon härifrån rent av?

http://home7.swipnet...0460/skivor.htm

#120

Postad 21 april 2010 - 14:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
http://open.spotify....cDKsuIksuuzeSK1

Finns en del på del albumet ;P

#121

Postad 06 juni 2010 - 10:28

Krille0923
  • Krille0923
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Kanske inte någon referenslåt men låter mäktigt på hög volym..

Florence + The Machine - Cosmic Love

#122

Postad 05 juli 2010 - 15:57

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0
Nils Löfgren från acoustic live - Keith dont go är en klassiker. (bra för att utvärdera livekänslan man får i ett system)
Eagles - Hotel California (bra för att utvärdera närvaro)
Gwen Stefani - The sweet escape (bra baskontroll-låt)
Hedningarna - Min skog (bra för att utvärdera transientsvar, det händer rätt jäkla mkt i den redan tidigt i låten)
Infected Mushroom - Becoming Insane (bra för att utvärdera ren tryckkapacitet, sången blir fort jobbig på en sämre anläggning eller om nåt är fel, man ska tydligt höra sången utan att det ringer i öronen och det på galet hög volym, basen är också vettig i den)
JLO - Jenny From the Block (feat. Styles P and Jadakiss) (det finns en extremt låg basgång i denna låt som rätt många system inte alls spelar upp överhuvudtaget)
George Michael - Father figure (superb för att utvärdera om ett system kan klara av att leverera känsla, annars blir den platt och trist)
Elvis Presley - Fever från Elvis is back (också superb för att kontrollera närvaro och rymd i ljudet)
Emilíana Torrini - Jungle Drum (superb för att kolla av musikalitet och rytm, man ska bli glad och upprymd och stampa takten till denna, annars är något rejält galet, om man nu inte rent av ogillar låten förstås)
E.S Posthumus - Kalki (ljudbild och sammanhållning i ljudet, man ska kunna dra rejält med volym utan att det skär sig eller tappar detalj, jäkligt mäktig musik som kännas just så, mäktig med stort M)
John Fogerty - A Hundred and Ten in the Shade (mest bara för att det är en grymt skön låt)
Michael Jackson - Beat it och Billie Jean från Thriller, det är dock skillnad på inspelning och inspelning på denna skiva. (beat, rytm, transient, närvaro, upplösning)
Janet Jackson - Black Cat (ljudbild, när elgitarren drar på ska ljudbilden explodera och det är en riktig aha-upplevelse faktiskt)
Nine inch nails - Something I can never have (denna ger mig alltid gåshud på rätt system.. otrolig känsla i den som bara river i själen)
Orup - Från djursholm till danvikstull (se ovan)
Pearl Jam - Alive (lite trixig låt som gärna låter illa på rätt många anläggningar med lite volym, den är skränig och skramlig, bra för mig för att utvärdera om jag kommer bli lyssningstrött fort eller inte)
Pendulum - Hold your colour (bra låt som ska svänga och engagera, gör den inte det.. pass)
Prince - Cream/Get off (se ovan)
Rammstein - Egentligen vad som helst.. (suveränt grötigt och riktigt jobbigt för anläggningen, det ska inte gröta ihop sig, enorm ljudbild på många låtar också)
Robbie Williams - I will talk and hollywood will listen (utmärkt låt för att bedöma känsla, en bit in i låten när orkestern börjar dra på och det blir riktigt storslaget brukar jag ofta få en liten tår i ögonvrån)
Robyn - Konichiwa Bitches (lite samma här fast, man bör bli glad och upprymd och bara sitta och studsa med i musiken, oerhört engagerande låt)
Sara K - Fish in the water (grym inspelning, grym närvaro)
Sting - Its probably me (just gitarren i denna bör ha en rejäl kropp, nästan så man kan ta på den)
The Fairfield Four - My god called me this morning (otrolig acapella som berör på så många vis, här finns hela spektrat av manliga duktiga sångare och dessutom med god inspelning)
Tina Turner - Private Dancer, whats love got to do with it, the best, proud mary.. mfl. (otroligt engagerande inspelningar med god kvalitet som ska kännas ner i märgen)
U2 - Love is blindness (baskontroll, den basen är helt sjuk)
Urban Hype - A Trip to Trumpton (medryckande helflippad gammal god techno, tycker den ska vara rolig att lyssna till)
Yim Hok-Man - Poem of Chinese Drum (oerhört mäktig musik på så otroligt enkelt vis, trummorna ska beröra)
Yello - en hel dröse låtar egentligen (bra inspelningar, god dynamik, bra ljudbild, bra upplösning, bra transienter)
No Doubt - Love To Love You Baby (man bör kunna spela denna högt utan att det känns som att man just satte en rasp i örat)
Jheena Lodwick - Do That to Me One More Time (sanslöst bra låt, sanslös inspelning, sanslös känsla)

Som ni märker använder jag mig av ord som kan vara lite knepiga att beskriva.. Jag går otroligt mkt på känsla när det gäller musik, tycker jag att det låter bra, då är det bra, för mig. Jag tycker man ska bli berörd av musik och då får det låta hur konstigt som helst enligt mätningar och hela den akademiska biten. En hel del av ovanstående låtar blir jag personligen berörd av på ett eller annat vis och känner jag inte rytmen eller känslan i låten så åker grejerna ut.

Redigerat av Unregistered1017, 05 juli 2010 - 16:00.


#123

Postad 04 augusti 2010 - 11:55

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
En låt som har allt är:

Sade - Soldier of love

#124

Postad 04 augusti 2010 - 11:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

En låt som har allt är:

Sade - Soldier of love


Redigt bastung låt!
Kan inte spela högt alls utan att det börjar låta illa.

#125

Postad 04 augusti 2010 - 12:01

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Redigt bastung låt!
Kan inte spela högt alls utan att det börjar låta illa.


Japp det finns gött med djupbas, har inte fått det att låta dåligt än, spelar dock inte tokhögt här hemma i min lägenhet :)

#126

Postad 04 augusti 2010 - 12:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Japp det finns gött med djupbas, har inte fått det att låta dåligt än, spelar dock inte tokhögt här hemma i min lägenhet :)


Min lilla w8.16 klarar inte så högt heller. Men kommer bygget gör förhoppningsvis det ;P

#127

Postad 14 augusti 2010 - 09:09

tommyq
  • tommyq
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Vill tipsa om Hellsongs eftersom ingen har nämnt denna svenska grupp ännu i tråden. Deras debutalbum "Hymns in the key of 666" är fantastiskt bra producerat. Mer eller mindre akustiska covers på kända hårdrockslåtar.

#128

Postad 31 augusti 2010 - 17:32

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Redigt bastung låt!
Kan inte spela högt alls utan att det börjar låta illa.



Nja, basen rasar ner efter 40 hz så speciellt djup är den inte. Men låten är rätt komprimerad och låter sådär och det kan vara det du hör när du spelar lite högre.

#129

Postad 31 augusti 2010 - 17:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Nja, basen rasar ner efter 40 hz så speciellt djup är den inte. Men låten är rätt komprimerad och låter sådär och det kan vara det du hör när du spelar lite högre.


Jag tog fel låt... Morning Bird är det som jag anser vara bastung.

#130

Postad 31 augusti 2010 - 18:34

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Den låter bättre men har snarare lägre djupbas än soldier of love. Men det är en bra låt iaf :)

#131

Postad 14 september 2010 - 19:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
http://open.spotify....Yow2LEA5Dax4aB3
http://open.spotify....VsSQ6riq2u1c2nI
Samt att det verkar vara rätt så djup bas i denna, men har lurar på så är inte säker. http://open.spotify....RBJ48TGDxr54WF8

#132

Postad 17 september 2010 - 12:30

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Jazz med E.S.T. är en låt som jag gärna använder.

#133

Postad 17 september 2010 - 22:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Vet inte om jag sagt det tidigare men Joe Bonamassas album Blues Deluxe är jäkligt nice!
Dom spelade ju låten Blues Deluxe på Dynaudio Consequence om jag minns rätt. Ska ta och fixa en skiva med lite goa referenslåtar och be fader min spela dom på sin anläggning och sedan jämföra med min, hehe :)

#134

Postad 18 september 2010 - 04:37

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Vet du vilka fler låtar man spelade på Consequence?

#135

Postad 18 september 2010 - 10:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vet du vilka fler låtar man spelade på Consequence?


Tror man spelade någon Infected Mushroom, men minns inte vilken.

#136

Postad 18 september 2010 - 15:37

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Vet inte om jag sagt det tidigare men Joe Bonamassas album Blues Deluxe är jäkligt nice!
Dom spelade ju låten Blues Deluxe på Dynaudio Consequence om jag minns rätt. Ska ta och fixa en skiva med lite goa referenslåtar och be fader min spela dom på sin anläggning och sedan jämföra med min, hehe :)


Blues Deluxe var riktigt örongodis ! Mycket bra !! :)

#137

Postad 25 september 2010 - 23:09

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Nja, basen rasar ner efter 40 hz så speciellt djup är den inte. Men låten är rätt komprimerad och låter sådär och det kan vara det du hör när du spelar lite högre.

Amen.

Blir dessutom förvånad över hur månag som har mest elektroniska ljud som tester. Tycker det är ruggigt svårt att lyssna igenom en anläggning bara med "ljud" typ Infected M (som går mer då man ska "impa" på icke ljudfrälsta)

#138

Postad 25 september 2010 - 23:11

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Diana Krall - Temptation

Funkar också bra...

#139

Postad 26 september 2010 - 00:31

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
"Blir dessutom förvånad över hur månag som har mest elektroniska ljud som tester. Tycker det är ruggigt svårt att lyssna igenom en anläggning bara med "ljud" typ Infected M (som går mer då man ska "impa" på icke ljudfrälsta) "

AMEN igen. Håller med till 100 %.

#140

Postad 02 december 2010 - 11:31

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Massive Attack - Angel, från plattan Mezzanine.

#141

Postad 07 december 2010 - 13:35

hjallle
  • hjallle
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Mina referens låtar blir


puscifer , albumet. v is for vagina

låt 1, qeen b

låt 2. momma sed

trodde först jag hadde bakhögtalarna aktiva

#142

Postad 07 december 2010 - 15:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Mina referens låtar blir


puscifer , albumet. v is for vagina

låt 1, qeen b

låt 2. momma sed

trodde först jag hadde bakhögtalarna aktiva


Momma Sed är kul på lite större anläggningar :)
Minns hur man satt och flinade när man var på hifiklubben och dom spelade den på ett par XLS-215 och deras 21" sub :)

#143

Postad 08 december 2010 - 17:21

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Musiken är kanske inte den bästa men Studio blue har en samlings skiva som heter "The way it should be", den inspelningen är fin fin..men som sagt, musiken håller i mina öron inte samma fina kvalité..

#144

Postad 08 december 2010 - 19:10

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0
Disney Referenslåtar fina låtar från disney även kvalite på vissa låtar IMO Tips : lyssna på hela låten innan du bedömer den..! ville också ha med denna men den är borta från spotify http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av Unregistered9dec5957, 08 december 2010 - 19:16.


#145

Postad 11 december 2010 - 18:46

turbi
  • turbi
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Disney Referenslåtar fina låtar från disney även kvalite på vissa låtar IMO Tips : lyssna på hela låten innan du bedömer den..! ville också ha med denna men den är borta från spotify http://www.youtube.c...feature=related

Hade varit kul o se hur mycket stålar som plöjs ner i musiken i storfilmer :(

#146

Postad 12 december 2010 - 01:05

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0

Hade varit kul o se hur mycket stålar som plöjs ner i musiken i storfilmer :(


ja.. det finns nästan alltid någon musik i en film... dock finns det flera som gör musik till flera filmer t.ex Hans Zimmer. alan menken, john williams, james horner etc musiken kan vara en stor del utav filmen *vad jag tycker* så det lärs säkert lägga en hel del pengar på musik, aswell*

#147

Postad 12 december 2010 - 22:54

ariskbg
  • ariskbg
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Bästa vet jag inte, men jag brukar använda Celine Dion ft. Barbara Streisand-" Tell Him ". Ljuva röster och en stegrande musik stycke. Låten verkar finnas på både Celine´s och Barbara´s samlingsalbum........Jag har Barbara´s.
Keziah Jones och hans funk är oxå något jag brukar använda......Här ett klipp låt från youtube:

http://www.youtube.c...feature=related

#148

Postad 13 december 2010 - 20:58

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Buena Vista Social Club

#149

Postad 31 december 2010 - 00:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Diana Krall - A Case Of You
Från plattan Live In Paris (2002)

Underbar!

#150

Postad 04 januari 2011 - 15:20

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Några låtar jag körde i somras/höstas när jag var ute och provlyssnade mkt.

Om du bara vill - Per Gessle (speciellt Helenas bakgrundsröst i slutet på låten)
Only for the weak - In flames (ganska medelmåtta mainstreamproducerad hårdrock)
Hotel California (live) - The Eagles
Please - Lisa Miskovsky (för att höra hur brölig bas återges tillsammans med en helt ok röst)
Reach for the sky - Social Distortion
Sultans of Swing - Dire Straits



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.