Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BD670N

211 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG BD670N (Blu-ray-spelare) 3 7,81 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 12 september 2011 - 17:00

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Så seg ska den inte vara. Vad har den för uppdatering version?

Åkte och bytte ut den idag mot en ny. Den har hittills inte hängt sig.
Men ska det vara så dålig bild på viaplay? Har ju en 100Mbit lina rakt in i maskinen, men hockeymatchen som jag kolla på idag var inte av någon vidare kvalitet. Filmerna verkar inte vara i HD eller i 5.1 ljud heller. Finns det någon inställning i viaplay?

#102

Postad 15 september 2011 - 03:42

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Klarar denna spelare att spela .ts-filer (tvinspelningar från dreambox) via trådat nätverk?
Antar att den gör så, men vill vara säker innan köp.

Edit: Filtypen finns inte nämnd i instruktionsboken bland dom typer som går att spela upp, men det kanske går ändå?

Redigerat av skaris, 15 september 2011 - 21:47.


#103

Postad 17 september 2011 - 22:33

Brainy
  • Brainy
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte kan söka bland appar? Står bara "Kommer snart"
Hur ska jag då hitta på det jag vill ha? :(

Fjärrkontrollsappen finns bara till iphone, men LG TV Remote finns även till ipad. Har någon koll på om även remote till denna kommer släppas till ipad?

Sen lär jag ställa en fråga till, headweb-appen (som tillsammans med viaplay var den stora anledningen till att jag köpte denna spelare) kan jag inte se annat än gratisfilmer genom den? Hittar ingenstans att logga in med mitt headwebkonto och får bara upp gratisfilmer i appen.

mvh
Anders

#104

Postad 17 september 2011 - 23:10

Brainy
  • Brainy
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Svarar på min sista fråga själv
"Headweb erbjuder just nu över 4 300 filmer, en siffra som ökar stadigt. Inledningsvis kommer Headwebs utbud av gratisfilmer att finnas och under sommaren kommer tjänsten uppdateras så att samtliga filmer finns tillgängliga i LG Smart TV."
http://www.smidigt.s...-smart-tv/6901/

sommaren är slut nu.

#105

Postad 18 september 2011 - 12:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Åkte och bytte ut den idag mot en ny. Den har hittills inte hängt sig.
Men ska det vara så dålig bild på viaplay? Har ju en 100Mbit lina rakt in i maskinen, men hockeymatchen som jag kolla på idag var inte av någon vidare kvalitet. Filmerna verkar inte vara i HD eller i 5.1 ljud heller. Finns det någon inställning i viaplay?


LG's saker kan ofta mer än vad de själva skriver då de tenderar att inte riktigt ha koll på sina saker.

Är det bara jag som inte kan söka bland appar? Står bara "Kommer snart"
Hur ska jag då hitta på det jag vill ha? Postad bild

Fjärrkontrollsappen finns bara till iphone, men LG TV Remote finns även till ipad. Har någon koll på om även remote till denna kommer släppas till ipad?

Sen lär jag ställa en fråga till, headweb-appen (som tillsammans med viaplay var den stora anledningen till att jag köpte denna spelare) kan jag inte se annat än gratisfilmer genom den? Hittar ingenstans att logga in med mitt headwebkonto och får bara upp gratisfilmer i appen.

mvh
Anders


Har du testat så att TV remote App inte hittar din BD670N då?

#106

Postad 18 september 2011 - 19:59

Brainy
  • Brainy
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Testade nu, den hittar inte BD670N. Iphoneappen som är till för spelaren hittar den utan problem.

#107

Postad 21 september 2011 - 18:54

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Klarar denna spelare att spela .ts-filer (tvinspelningar från dreambox) via trådat nätverk?
Antar att den gör så, men vill vara säker innan köp.

Edit: Filtypen finns inte nämnd i instruktionsboken bland dom typer som går att spela upp, men det kanske går ändå?



Ingen som har testat detta?
Kan skicka en liten testfil om det är någon som intresserad av att testa.

/Martin

#108

Postad 21 september 2011 - 21:07

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0



Ingen som har testat detta?
Kan skicka en liten testfil om det är någon som intresserad av att testa.

/Martin



skicka, jag kan testa.

#109

Postad 21 september 2011 - 21:18

Brainy
  • Brainy
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Martin, jag har tyvärr inte testat och har inte riktigt kollat på hur man streamar till den än. Men när jag gjort det så kan jag testa om ingen annan hunnit före.

Edit: Missade att du fått svar.

Redigerat av Brainy, 21 september 2011 - 21:19.


#110

Postad 23 september 2011 - 23:06

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Lite för stora filer för att maila.

Någon som känner sig manad att testa .ts-filer via spelarens nätverk så finns det två korta klipp här:

http://dl.dropbox.co...2%20m%C3%A4n.ts

http://dl.dropbox.co...iska%20resor.ts

Ett SD och ett HD klipp.

Redigerat av skaris, 23 september 2011 - 23:12.


#111

Postad 25 september 2011 - 04:59

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
SD filen spelades utan problem men inte det andra, fick meddelandet att upplösningen stöds inte.

#112

Postad 26 september 2011 - 09:55

Unregistered859dd881
  • Unregistered859dd881
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Har en LW650W TV och tänkte köpa mig en LG BD670N.
Undrar om det är någon som har tittat på 3D film med sin spelare?
Hur var bilden?

#113

Postad 28 september 2011 - 17:29

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

SD filen spelades utan problem men inte det andra, fick meddelandet att upplösningen stöds inte.


Denna spelare verkar tyvärr inte vara något för mig då:(

#114

Postad 01 oktober 2011 - 18:53

$t£f@n
  • $t£f@n
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Det fanns tre filer för nedladdning på sidan.Vilken skall man ladda ner?

  • HL09N_FW_356_110314.zip

  • LG_BD_6100B33.zip

  • HL09N.zip

  • Sen hade jag problem med att läsa bilder från två olika usbminnen.Dom gick inte att se i spelaren.vad kan det bero på ?

  • Det gick att spela upp musik och filmer från samma minnen förutom en film som gick för snabbt.


#115

Postad 05 oktober 2011 - 20:04

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har eller har haft problem med att ansluta apparaten trådlöst? När jag ska ansluta min så får jag felmeddelande: trådlös dynamisk ip inte tillgänglig.

Någon som har en lösning på detta?

#116

Postad 06 oktober 2011 - 22:15

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Är det någon som har eller har haft problem med att ansluta apparaten trådlöst? När jag ska ansluta min så får jag felmeddelande: trådlös dynamisk ip inte tillgänglig.

Någon som har en lösning på detta?


Har du DHCP påslaget på din router? Eller hur ansluter du till spelaren? Antar att du har en router tillhands hemma?
Om du har det, kolla så att DHCP:n är på och delar ut ip-adresser till dina apparater och kolla så inte poolen är slut.. I så fall utöka ;)

#117

Postad 13 oktober 2011 - 21:08

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om den här Blu-ray spelaren klarar av .srt filer tillsammans med t.ex en MKV fil osv? :)

#118

Postad 19 oktober 2011 - 12:43

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på om den här Blu-ray spelaren klarar av .srt filer tillsammans med t.ex en MKV fil osv? :)

Japp, det funkar bra!

#119

Postad 19 oktober 2011 - 12:55

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ok, då har jag haft denna spelare ett par veckor och tänkte ge lite omdöme.

+
Bra bild- och ljudkvalitet.
Bra mediaspelare, klarar det mesta. Även stöd för undertext.
Perfekt att kunna koppla in extern hårddisk, även NTFS.
Går bra att köra BR-D skivor, med format som spelaren har stöd för.
Funkar bra att streama från dator.

-
Spelaren kraschar lite för ofta vid uppspelningen av mediafiler, typ mkv och avi. Dvs, den bootar om sig. Någon annan som har problem med det? Jag undrar om det är fel på min spelare eller om det är ett generellt problem? Går det att åtgärda med en uppdatering tro? Vill tillägga att den kraschar aldrig när den väl börjat spela upp filen, utan "endast" vid uppstart.
Smart-TV-funktionerna är för sega.
Endast optisk ljudutgång, ingen koaxial.
Inget stöd för AVCHD och DVD via USB eller streaming.

Ja, nu har jag säkert missat något, men då får jag be att återkomma med det.
Överlag är jag nöjd med spelaren, men samtidigt...aldrig får man vara riktigt nöjd. :)

Redigerat av vonadel, 19 oktober 2011 - 12:57.


#120

Postad 19 oktober 2011 - 14:25

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jag har inte haft något problem alls med att spela upp avi filer från ett usb minne det går hur bra som helst. Att streama avi filer från datorn går det utmärkt också. Testade viaplay en månad och funkade bra, orsaken att jag inte förlängde abonnemanget var att det inte fanns filmer med text på svenska och nästan inga barnfilmer med svensk tal. Smart tv funktioner är lite sega.

#121

Postad 19 oktober 2011 - 14:36

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag har inte haft något problem alls med att spela upp avi filer från ett usb minne det går hur bra som helst. Att streama avi filer från datorn går det utmärkt också. Testade viaplay en månad och funkade bra, orsaken att jag inte förlängde abonnemanget var att det inte fanns filmer med text på svenska och nästan inga barnfilmer med svensk tal. Smart tv funktioner är lite sega.


Jag skrev att det inte gick att köra AVCHD och DVD-mappar från USB och via streaming. Avi och mkv går mycket riktigt bra.
Däremot tycker jag att viaplay fungerar uselt, vilket jag även beskriver i denna tråd:
https://www.minhembi...pic=279982&st=0

#122

Postad 23 oktober 2011 - 13:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med viaplay med denna spelare? Jag har viasat parabol samt hd/play paketet till detta? Men om man ska använda spelarens viaplay krävs det någon annan sorts abonnemang då?

/Mange

#123

Postad 23 oktober 2011 - 16:46

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Japp, det funkar bra!


Perfekt, tack så mycket för svar! :) Vet du även om .sub och .idx filer fungerar bra?

Redigerat av Jonne90, 23 oktober 2011 - 16:49.


#124

Postad 24 oktober 2011 - 03:54

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0


Perfekt, tack så mycket för svar! :) Vet du även om .sub och .idx filer fungerar bra?

Nej, sub+idx har jag inte fått att fungera tyvärr.

#125

Postad 31 oktober 2011 - 20:00

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Vonadel: Jag har nu köpt BD670N men har stött på problem redan. Har mkv filer på en hårddisk som jag tidigare berätta, men den vill inte spela upp alla, kanske 2 av dom 11 som jag har? Vet du vad felet kan vara? För när jag sätter hårddisken direkt i tvn; en LG 47LW550W så funkar alla filerna att spela upp, varav tvn då inte stödjer vissa av ljudformaten i filen.

Måste jag byta BD-spelare eller tror du det går att fixa? :)

Redigerat av Jonne90, 01 november 2011 - 23:34.


#126

Postad 04 november 2011 - 09:35

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Jag har min tredje spelare hemma nu. Den första hängde sig väldigt ofta. Som vonadel också skriver.
Den andra tog inte emot några skivor.
Den jag har nu verkar att fungera men det kommer ett vinande ljud ifrån den när jag lägger i en skiva.
Spelar jag upp från USB så låter den ingenting.
Skall den låta när man spelar skivor?
Mvh

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 04 november 2011 - 09:36.


#127

Postad 07 november 2011 - 10:41

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Ingen?

#128

Postad 07 november 2011 - 10:57

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag har min tredje spelare hemma nu. Den första hängde sig väldigt ofta. Som vonadel också skriver.
Den andra tog inte emot några skivor.
Den jag har nu verkar att fungera men det kommer ett vinande ljud ifrån den när jag lägger i en skiva.
Spelar jag upp från USB så låter den ingenting.
Skall den låta när man spelar skivor?
Mvh


Den jag har ger inte ifrån sig något vinande ljud. Är det bara precis när du lägger i skivan och sen fungerar den? För isåfall ska det nog inte vara några problem.

Däremot ska jag lämna tillbaka min idag då den inte vill spela upp de mkv filer jag har på en extern hårddisk.

Redigerat av Jonne90, 07 november 2011 - 10:57.


#129

Postad 07 november 2011 - 13:04

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Den jag har ger inte ifrån sig något vinande ljud. Är det bara precis när du lägger i skivan och sen fungerar den? För isåfall ska det nog inte vara några problem.

Däremot ska jag lämna tillbaka min idag då den inte vill spela upp de mkv filer jag har på en extern hårddisk.


Jag känner inte igen något av ovan problem. Varken vinande ljud från skivorna eller problem med mkv-filer. Den har klarat av att köra alla mkv-filer jag testat hittills. Verkar mao vara något skumt med just era exemplar. Sen tror jag nog att uppdateringar kan fixa till vissa av problemen. Jag har t ex inte varit med om att den bootat om sig nu på länge (ta i trä). Jag har också en känsla av att mkv-filer går igång snabbare än tidigare, men det kanske bara är inbillning.

#130

Postad 07 november 2011 - 13:35

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Ljudet börjar direkt jag stoppar i skivan. Man hör hur spelaren drar igång.
Ljudet är kvar hela tiden så länge skivan är i, även om man inte spelar den.
Vrider jag ner ljudet på TV´n hör jag även ljudet från spelaren när jag sitter i soffan.
Är era helt ljudlösa då ni spelar en skiva?
Tycker den fungerar bra med olika filer på USB och extern hårdisk(då är den även helt tyst).

#131

Postad 09 november 2011 - 22:28

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ja, jag har inga problem med att det låter när jag spelar skivor.
Däremot hade jag upptäckt en annan lite störande sak, nämligen att bilden hackar lite i vissa sekvenser när man spelar upp mkv-filer. Det märktes framför allt vid ganska långsamma panoreringar. Om jag körde samma sekvens i datorn, märktes inte detta problem av. Lösningen på detta kom jag dock på nu när jag skrev, nämligen att ändra från 50 till 24 Hz vid 1080p-visning i inställningarna. :)

#132

Postad 15 november 2011 - 23:00

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har precis skaffat en bd670n. Hade inga problem med att ansluta den till nätet och prövade bla SF anytime. Körde sedan en uppdatering och efter det så funkar inte smart TV funktionerna... jag kommer åt nätverket, som visar att jag har anslutning men när jag trycker på premium ikonen blir det antingen bara svart eller så studsar jag tillbaka till menyn. Har även den nya LG apparater ikonen men dem står bara o tuggar, inget händer.

Jag har startat om router, jag har nollställt router. Har dhcp aktivt. Vad mer kan jag göra???
Vad är fel?


Har precis skaffat en bd670n. Hade inga problem med att ansluta den till nätet och prövade bla SF anytime. Körde sedan en uppdatering och efter det så funkar inte smart TV funktionerna... jag kommer åt nätverket, som visar att jag har anslutning men när jag trycker på premium ikonen blir det antingen bara svart eller så studsar jag tillbaka till menyn. Har även den nya LG apparater ikonen men dem står bara o tuggar, inget händer.

Jag har startat om router, jag har nollställt router. Har dhcp aktivt. Vad mer kan jag göra???
Vad är fel?


#133

Postad 01 december 2011 - 22:25

Pat Roon
  • Pat Roon
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Problem jag med med min 670n ... uppdatering via wlan eller kabel slutar med "uppdatering misslyckades" med efterföljande reboot som följd ....
Tanka ner senaste drivern till ett usb på datorn så jag uppdaterade till den senaste då den vägen, för 3 dagar sedan.
Idag kom en ny uppdatering och hoppades givetvis att buggen mes uppdatering var löst men icke.
Till detta hör xså att denna nyaste driver INTE finns upplagt på lg:s supportsida än ... epic fail !

Dessutom orkar inte signalen fram till min nya Epson 3D proj via den 10 m HDMI av högre kvalité som jag inversterat i ... rätt jäkla lack på skiten nu ...

#134

Postad 06 december 2011 - 09:09

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Har även jag skaffat denna apparat nu. Köpt den för att ge/få den som julklapp så jag har bara testkört lite snabbt och kollat att den är bra på mkv och BD som var mina huvudkrav.

Jag har dock lite funderingar och ev. negativ kritik när det gäller konceptet "Smart TV". Skulle vara intressant att höra lite om vad andra kommit fram till.

Enda anledningen att låta något vara ett koncept med ett eget varumärke borde väl vara att det skulle säga något om funktionalitet och utbud som gör uppräkning av enskildheter onödig. Naiv tanke, jag vet. ;)

När jag läser och Googlar runt lite så finns det mycket info inför "släppet" av "Smart TV", men mindre att läsa om vad du faktiskt får i dagsläget.

Att lokala avvikelser förekommer när det gäller utbudet av rena betal-tjänster det köper jag, men vad som verkade mer skumt var den lista jag hittade över vad som kommer att ingå beroende på om du har "Smart TV" i en TV eller i en BluRay-spelare. !? Webbläsare och "Facebook" listades som tjänster endast tillgängliga på vissa plattformar. Tjänster jag nu, mycket riktigt, inte kan hitta i utbudet av internetbaserade premiumtjänster hos BD670N.

Har jag missat något, eller är det just så snett som det verkar? :(

Larry.

Redigerat av Larry Lars, 06 december 2011 - 09:26.


#135

Postad 10 december 2011 - 09:30

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte kan söka bland appar? Står bara "Kommer snart"
Hur ska jag då hitta på det jag vill ha? Postad bild

Fjärrkontrollsappen finns bara till iphone, men LG TV Remote finns även till ipad. Har någon koll på om även remote till denna kommer släppas till ipad?

Sen lär jag ställa en fråga till, headweb-appen (som tillsammans med viaplay var den stora anledningen till att jag köpte denna spelare) kan jag inte se annat än gratisfilmer genom den? Hittar ingenstans att logga in med mitt headwebkonto och får bara upp gratisfilmer i appen.

mvh
Anders


Stämmer inte! Appen till Android heter bara LG Remote och den funkar utmärkt! (LG TV Remote är till tv apparterna..)

Sök funktionen på SMART TV verkar inte ha kommit än, står "kommer snart" för mig i dagsläget också..

Redigerat av HK-Henke, 10 december 2011 - 09:32.


#136

Postad 14 december 2011 - 14:28

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Sök funktionen på SMART TV verkar inte ha kommit än, står "kommer snart" för mig i dagsläget också..


På det hela taget känns utbud och funktionalitet under SMART TV förvirrande och ganska otydligt.
Vad finns där från början, vad skall installeras och hur behöver du bli medlem hos vem för att använda det som finns?

Vilka tjänster är "appar" och vad är det som inte är en "app"?

Jag hittar ingen sajt eller liknande där jag kan se vilket utbud jag får om jag köper denna apparat. Hela tiden visas reklam hur det hyrs film och kollas Facebook, men sedan läser jag på webben hos en tekniktidning att Facebook inte är en tjänst som finns i alla apparater med "SMART TV".

Vore intressant att höra hur ni andra upplever just "SMART TV" på denna spelar.

Själv har jag "gått med i" SF Anytime, men lyckas sedan inte logga in med mina uppgifter. :(

/Larry.

#137

Postad 25 december 2011 - 16:19

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Fick denna apparat av mej själv i julklapp. Tidigare när jag testat veckorna innan jul har jag kommit åt kategorin "LG appar", men nu står det att de inte längre är tillgängliga för valt land.

Tycker dessutom det är rejält trist att vi inte kan få igång en diskussion om utbudet under "Smart TV" här. Många äger ju denna eller motsvarande och detta utbud måste ju vara en gåta för fler än mej???

#138

Postad 25 december 2011 - 17:13

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag har till största delen varit nöjd med denna manick, men den sista tiden har den börjat bråka lite med mig.
Av någon anledningen tappar jag bilden. Den blinkar till men sedan är tv'n svart, ingen signal. En första tanke är att det är något strul med hdmi-kabeln, men det var det inte. Testade med en annan kabel och får samma problem. Ej heller något strul med utgången i tv'n, då det fungerar med andra apparater. Då återstår alltså bara LG-spelaren. Efter några omstarter och ombootningar så får jag dock bild igen. Frågan är då vad som är problemet? Fått för mig att det har något med inställningen "upplösning" att göra. Default är "Auto", men jag ändrade det till 1080p. Det verkar dock som den ställer in sig på auto på nytt när den bootar om sig. Det ska väl iofs kunna gå att ha det på vilket som utan att det ska strula. Har som sagt inte varit några problem fram till nu. Har gjort några uppdateringar den senaste tiden. Kan det vara orsaken? Ibland är de där uppdateringarna till mer skada än nytta.
Har någon upplevt samma fenomen, eller kanske någon har något annat tips?

När det gäller "Smart TV"-funktionen, så tycker jag helt enkelt det är för segt och bökigt att använda.

#139

Postad 25 december 2011 - 19:55

Unregistered1597b889
  • Unregistered1597b889
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej alla!

Har just köpt en BD670N, just för att den hade WiFi som kan ansluta direkt till PCn, dvs utan router.
Jag har dock vilda problem med detta.

Jag får, ibland, både datorn och spelaren att bägge två indikera att de är uppkopplade mot varandra, och datorns mac-adress syns i spelaren, så uppkopplade är dom.

Nero MediaHome är installerat på PC, från skivan som följde med spelaren, inställt och funkar i alla fall så långt att jag via Network i ett vanligt mapp-fönster (utforskaren på svenska kanske?) får upp den som en media device och kan browsa och se det innehåll den är inställd på att dela ut. Men, det kommer inte upp någonting alls i listan i spelaren. I listan där det står Skiva, USB, Wi-Fi Direct och där Nero MediaHome ska dyka upp kommer ingenting. Har försökt på alla sätt och vis i flera timmar. Har också noterat att enda möjligheten att ansluta via wifi varje gång den tappat anslutningen, vilket den verkar göra lite som den vill, så måste man gå in i Wifi-direct och trycka på R-knappen, annars går det inte att ansluta. MEN, när man gör detta skapas varje gång ett nytt nätverksnamn, och ibland ett nytt lösen. Vilket får till följd att jag varje gång detta sker måste skapa en helt ny nätverksanslutning från datorn.

Så problem

1. Trots att anslutning är etablerad och Nero MediaHome rullar dyker inget upp i spelaren? Några tips på hur man löser detta?

2. Anslutningen tappas lätt och varje gång måste jag gå in via R-knappen för att få kontakt och sedan skapa en ny nätverksanslutning i pc'n, varje gång som sagt. Några tips på hur jag kan låsa namn och lösen i spelaren och ordna så jag inte måste gå hela vägen via R-knappen för att koppla upp?

Jag kör windows 7 och som sagt, att använda router är inget alternativ. Detta ska fungera enligt LG.

Tack,

Thomas

Redigerat av Unregistered1597b889, 25 december 2011 - 19:58.


#140

Postad 25 december 2011 - 20:08

Unregistered1597b889
  • Unregistered1597b889
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej alla!

Har just köpt en BD670N, just för att den hade WiFi som kan ansluta direkt till PC, dvs utan router. Jag har dock vilda problem med detta.

Jag får, ibland, både datorn och spelaren att bägge två indikera att de är uppkopplade mot varandra, och datorns mac-adress syns i spelaren, så uppkopplade är dom.

Nero MediaHome är installerat på PCn, från skivan som följde med spelaren, inställt och funkar i alla fall så långt att jag via Network i ett vanligt mapp-fönster (utforskaren på svenska kanske?) får upp den som en media device och via mediaspelaren kan browsa och se det innehåll den är inställd på att dela ut. Men, det kommer inte upp någonting alls i listan i spelaren. I listan där det står Skiva, USB, Wi-Fi Direct och där Nero MediaHome ska dyka upp kommer ingenting. Har försökt på alla sätt och vis i flera timmar. Har också noterat att enda möjligheten att ansluta via wifi varje gång den tappat anslutningen, vilket den verkar göra lite som den vill, så måste man gå in i Wifi-direct och trycka på R-knappen, annars går det inte att ansluta. MEN, när man gör detta skapas varje gång ett nytt nätverksnamn, och ibland ett nytt lösen. Vilket får till följd att jag varje gång detta sker måste skapa en helt ny nätverksanslutning från datorn.

Så problem

1. Trots att anslutning är etablerad och Nero MediaHome rullar dyker inget upp i spelaren? Några tips på hur man löser detta?

2. Anslutningen tappas lätt och varje gång måste jag gå in via R-knappen för att få kontakt och sedan skapa en ny nätverksanslutning i pc'n, varje gång som sagt. Några tips på hur jag kan låsa namn och lösen i spelaren och ordna så jag inte måste gå hela vägen via R-knappen för att koppla upp?

Jag kör windows 7 och som sagt, att använda router är inget alternativ. Detta ska fungera enligt LG.

Tack,

Thomas

#141

Postad 25 december 2011 - 20:15

Unregistered1597b889
  • Unregistered1597b889
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag har även provat att stänga av brandväggen, ingen skilllnad.

#142

Postad 28 december 2011 - 23:02

mrfree
  • mrfree
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hejsan...


NU BEHÖVER JAG HJÄLP!

Inhandlade denna BD670N för snart tre veckor sen. Kopplat upp den till min harman/kardon med hdmi.
Gjort alla inställningar som sig bör, drar igång en blåskiva med DTS HD MASTER (typ Fight Club) och
tappar ljudet ganska så exakt var 23-25 minut! Dvs 25min in i filmen, igen 50min in i filmen osv...

Bör poängtera att det är redan den ANDRA jag har hemma med samma problem, har dessutom prövat en tredje
av samma modell fast från en annan batch med samma tråkiga resultat!!!

Har även haft hemma en Panasonic som med samma inställningar spelar utan problem!
Har även haft hemma en HarmanKardon BDT 30 som med samma inställningar spelar utan problem!

Har prövat en rad olika hdmi sladdar, allt från 50kr import sladdar till 500kr sladdar!

Har haft en hel del kontakt med LG som vill att jag ska göra det ena efter det andra, dvs de vill skylla
allt på min förstärkare för det kan ju inte vara fel på deras produkt... haha

Vad säger ni?
Har någon stött på något liknande?
Någon som har nån lösning till skillnad från LG's specialistteam?

#143

Postad 28 december 2011 - 23:28

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Hejsan...


NU BEHÖVER JAG HJÄLP!

Inhandlade denna BD670N för snart tre veckor sen. Kopplat upp den till min harman/kardon med hdmi.
Gjort alla inställningar som sig bör, drar igång en blåskiva med DTS HD MASTER (typ Fight Club) och
tappar ljudet ganska så exakt var 23-25 minut! Dvs 25min in i filmen, igen 50min in i filmen osv...

Bör poängtera att det är redan den ANDRA jag har hemma med samma problem, har dessutom prövat en tredje
av samma modell fast från en annan batch med samma tråkiga resultat!!!

Har även haft hemma en Panasonic som med samma inställningar spelar utan problem!
Har även haft hemma en HarmanKardon BDT 30 som med samma inställningar spelar utan problem!

Har prövat en rad olika hdmi sladdar, allt från 50kr import sladdar till 500kr sladdar!

Har haft en hel del kontakt med LG som vill att jag ska göra det ena efter det andra, dvs de vill skylla
allt på min förstärkare för det kan ju inte vara fel på deras produkt... haha

Vad säger ni?
Har någon stött på något liknande?
Någon som har nån lösning till skillnad från LG's specialistteam?


Hej!

Nu blir jag orolig! Som du ser några inlägg längre upp så har jag börjat få problem med att bilden försvinner, men de senaste dagarna har jag haft problem med ljudet istället, precis som du! Eller, det artar sig inte riktigt på samma sätt som för dig. Ljudet har aldrig försvunnit medan jag t ex kollat på en film, men det har inte varit något ljud ibland när jag har startat en film. Någon gång försvann även ljudet när jag hoppade fram i en film. För att få ljudet tillbaka måste jag starta om den. Något frustrerande!
Först tänkte jag att, aha, det måste vara något fel på hdmi-utgången då på något sätt, eftersom jag haft problem med bilden också tidigare. Men, sen kom jag ju på att jag tar ju för fasen ljudet via den optiska kabeln! Betyder det att det är fel både på hdmi- och den optiska utgången då!?

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är ju lite diffust när det bara är fel ibland. Alltid lite bökigt att hålla på och skicka tillbaka och ha sig också. I övrigt är jag ju nöjd. Någon som har några tips eller råd?

Redigerat av vonadel, 28 december 2011 - 23:29.


#144

Postad 08 januari 2012 - 10:52

Hadock
  • Hadock
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej.
Vi köpte en LG 450N tv förra veckan efter att ha bytt ut vår samsung smart tv på öppet köp.
Lg tv:n har 3d och nu vill vi köpa en blue ray spelare som klara att visa 3d. Är då denna BD670N spelare bra?
Efter tråden så känns den ju tveksam!!

Vi prioriterar 3d framför smart funktionen, men visst är det roligt att smart finns.

En annan fråga, när vi köpte samsung tv:n så köpte vi även en Wifi mottagare av märke samsung. Den fick vi inte lämna igen, funkar det att använda den som wifi mottagare på BD670N? Känns ju skit att inte kunna använda mottagaren då den kostade nästan 700kr!!

Mvh
Marcus

#145

Postad 08 januari 2012 - 11:44

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Hej.
Vi köpte en LG 450N tv förra veckan efter att ha bytt ut vår samsung smart tv på öppet köp.
Lg tv:n har 3d och nu vill vi köpa en blue ray spelare som klara att visa 3d. Är då denna BD670N spelare bra?
Efter tråden så kÄnns den ju tveksam!!

Vi prioriterar 3d framför smart funktionen, men visst Är det roligt att smart finns.

En annan fråga, nÄr vi köpte samsung tv:n så köpte vi Även en Wifi mottagare av mÄrke samsung. Den fick vi inte lÄmna igen, funkar det att anvÄnda den som wifi mottagare på BD670N? KÄnns ju skit att inte kunna anvÄnda mottagaren då den kostade nÄstan 700kr!!
Mvh
Marcus



Hej, jag har inte haft några problem alls med denna spelaren . Du behöver ingen wifi mottagare eftersom denna spelare har inbyggd wifi mottagare.

#146

Postad 08 januari 2012 - 11:54

Hadock
  • Hadock
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ok.
Bra med inbyggd mottagare.

#147

Postad 09 januari 2012 - 00:12

mrfree
  • mrfree
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag kan inte rekommendera den Hadock!

Som du kan läsa i mitt inlägg, några inlägg upp så fick jag problem med min.
Hade totalt tre stycken hemma med exakt samma problem :(

Bytte den för en vecka sen mot en Panasonic BDT310 och är väldigt nöjd med det bytet!


Och supporten har fortfarande inte hört av sig..... DÅLIGT!
Över en vecka sen nu...

#148

Postad 09 januari 2012 - 00:28

Hadock
  • Hadock
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Men använder den inte aktiv 3d teknik? Vår LG tv har passiv 3d.
Samtidigt vore det fint att ha en LG spelare då via har både tv och sourond från LG.

Frågan är ju hur många som är nöjda resp hur många som ej är nöjda med denna spelare??

#149

Postad 09 januari 2012 - 17:38

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Men använder den inte aktiv 3d teknik? Vår LG tv har passiv 3d.


Det funkar inte så från spelaren, är det Blu-ray 3D så är det. Den skickar samma signal och bryr sig inte om hur TV:n gör för att visa det.

#150

Postad 09 januari 2012 - 17:58

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Skulle bara meddela att problemen jag haft med både bild och ljud har lugnat sig. Det har kommit ett par uppdateringar den senaste tiden. Kan det månne vara dem som fixat till det?
I vilket fall, i skrivande stund fungerar spelaren som önskat!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.