Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2851

Postad 17 augusti 2012 - 20:21

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 1
Viasat lanserar lite mer HD kanaler, i och med att jag inte har något Viasatpaket är det som jag glädjer mej mest över TV6 HD.

Lär väl dock dröja innan den kommer till Comhem, förhandlingsteamet har ju suttit med SBS i ett och ett halvt år och diskuterat Kanal 5 HD. Inte för att de är klara ännu, med den takten är väl dock fördelen att de kan få ihop en paket deal på kanal 5 och 9. ;-)

#2852

Postad 17 augusti 2012 - 20:40

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 1
Håller med,det dröjer minst två år innan vi ser TV6 HD hos Comhem.

Edit:
Vi får inte glömma att Comhem har "satsat stort" och köpt Outdoor Channel HD och TNT HD,så vi skall vara försiktiga med våra krav och önskningar när det gäller nya HD-kanaler.

Redigerat av Noah06, 17 augusti 2012 - 21:03.


#2853

Postad 17 augusti 2012 - 23:04

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 1
ComHem,
Vad kan vi som kunder förvänta oss den 4:e september 2012?
Tips: Det verkar som om Canal plus byter namn och förändrar kanalstrukturen.
Är det nåt ni missat, ty jag kan inte hitta nån information; varken här alternativt på er hemsida.
Upplys mig gärna om vad som händer....
Tack på förhand!

#2854

Postad 18 augusti 2012 - 00:01

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Viasat lanserar lite mer HD kanaler, i och med att jag inte har något Viasatpaket är det som jag glädjer mej mest över TV6 HD.

Lär väl dock dröja innan den kommer till Comhem, förhandlingsteamet har ju suttit med SBS i ett och ett halvt år och diskuterat Kanal 5 HD. Inte för att de är klara ännu, med den takten är väl dock fördelen att de kan få ihop en paket deal på kanal 5 och 9. ;-)


Vi har även frågat efter MTV Live HD...!!!

Har inte Telia DigitalTV TV6HD i sitt utbud redan ett tag sedan...?

#2855

Postad 18 augusti 2012 - 00:05

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

ComHem,
Vad kan vi som kunder förvänta oss den 4:e september 2012?
Tips: Det verkar som om Canal plus byter namn och förändrar kanalstrukturen.
Är det nåt ni missat, ty jag kan inte hitta nån information; varken här alternativt på er hemsida.
Upplys mig gärna om vad som händer....
Tack på förhand!


Liknande fråga om ViasatFilmHD's filmkanaler i HD, som ännu inte visas av Comhem...

#2856

Postad 18 augusti 2012 - 13:09

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

ComHem,
Vad kan vi som kunder förvänta oss den 4:e september 2012?
Tips: Det verkar som om Canal plus byter namn och förändrar kanalstrukturen.
Är det nåt ni missat, ty jag kan inte hitta nån information; varken här alternativt på er hemsida.
Upplys mig gärna om vad som händer....
Tack på förhand!


http://www.canalplus...e_fragorochsvar

Visserligen inte Comhem, men kanske lite info ändå.......

Redigerat av Stagger Lee, 18 augusti 2012 - 13:11.


#2857

Postad 18 augusti 2012 - 13:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vi har även frågat efter MTV Live HD...!!!

Har inte Telia DigitalTV TV6HD i sitt utbud redan ett tag sedan...?

Kanalen finns inte än så den finns inte nånstans inte ens hos Viasat.

#2858

Postad 18 augusti 2012 - 13:34

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Hmm, mer förändringar

http://www.dagensmed...icle3521512.ece

#2859

Postad 18 augusti 2012 - 14:13

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

http://www.canalplus...e_fragorochsvar

Visserligen inte Comhem, men kanske lite info ändå.......

I ovanstående länk så var det bland annat kring nedanstående insaxning som det saknas information. Men även hur och vilka kanaler som kommer ingå hos ComHem
"Blir det några tekniska nyheter?
Ja, i september lanserar vi C More Play på dator, surfplatta och mobil. Med C More Play ser du hela ditt C More-utbud utan extra kostnad*, var och när det passar dig. Vår ambition är att majoriteten av våra abonnenter innan årets slut ska kunna se C More på alla plattformar. Kontakta din operatör för mer information."

#2860

Postad 18 augusti 2012 - 14:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

I ovanstående länk så var det bland annat kring nedanstående insaxning som det saknas information. Men även hur och vilka kanaler som kommer ingå hos ComHem
...

Den viktigaste förändringen är att det kommer till en C More Series HD-kanal. Den har ComHem ännu inte bekräftat att vi som abonnerar på Canal+ idag kommer att få tillgång till.
C More Play motsvarar väl nuvarande Canal+ Play och Canal+ Sport Play som idag ingår utan extra kostnad i Canal+ Max och Canal+ Total. Jag utgår från att det inte kommer att bli någon försämring med övergången till C More Play i On demand-tjänsten.
Dessutom tycker jag att det är märkligt att ComHem ännu inte uppdaterat informationen om Canal+ / C More på sin hemsida. De nya abonnemangen börjar rulla om några veckor och ComHem kallar fortf allt för Canal+ och lämnar ingen information om eventuella förändringar vad gäller tillvalspaket och kanaler från 4 sept.

#2861

Postad 18 augusti 2012 - 14:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hmm, mer förändringar

http://www.dagensmed...icle3521512.ece

Frånsett de associationer som man kan få när man läser detta om penetration, är det någon som kan förklara vad det står?
Hur kan man uppleva att man kan se en tv-kanal om man inte har tillgång till den?
"När matcherna nu flyttas till TV6 kommer fler att kunna se matcherna, då TV6:s kanalpentration ligger på 87 procent. Siffrorna anger upplevd penetration, inte den faktiska, tekniska penetrationen."

#2862

Postad 18 augusti 2012 - 15:53

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Frånsett de associationer som man kan få när man läser detta om penetration, är det någon som kan förklara vad det står?
Hur kan man uppleva att man kan se en tv-kanal om man inte har tillgång till den?
"När matcherna nu flyttas till TV6 kommer fler att kunna se matcherna, då TV6:s kanalpentration ligger på 87 procent. Siffrorna anger upplevd penetration, inte den faktiska, tekniska penetrationen."

Den var klurig. Jag tror han menar att de flesta som har TV6 vet om det och att många som har TV10 inte veta att de har den kanalen. Dessutom är det väl troligtvis så att det faktiskt är fler som har TV6 i och med att den är med i grundutbudet hos både Boxer och Comhem (kanske fler ställen som jag inte har koll på).

#2863

Postad 21 augusti 2012 - 14:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1
Judit & Judits "mamma" slutar på ComHem:
http://tr.anpdm.com/...fran-comhem-%2F
Jag förmodar att vi om några månader blir av med Judit & Judit för jag kan inte tänka mig att en efterträdare inte vill sätta en egen prägel på kommunikationen. Good riddance!
Intressant att gå från ComHem till Svenska Spel. De som rekryterade måste ha tyckt att det fanns ett samband mellan dessa verksamheter och att erfarenheten kunde komma Svenska Spel till godo...

#2864

Postad 21 augusti 2012 - 14:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Judit & Judits "mamma" slutar på ComHem:
http://tr.anpdm.com/...fran-comhem-%2F
Jag förmodar att vi om några månader blir av med Judit & Judit för jag kan inte tänka mig att en efterträdare inte vill sätta en egen prägel på kommunikationen. Good riddance!
Intressant att gå från ComHem till Svenska Spel. De som rekryterade måste ha tyckt att det fanns ett samband mellan dessa verksamheter och att erfarenheten kunde komma Svenska Spel till godo...

YES! Inte en dag för tidigt att slippa J & J, jag AVSKYR dem som pesten...

Ang sambandet så upphör man aldrig att förvånas. Satt som tekniker på ett av, då, Sveriges största serviceverkstäder vad gäller laptop, desktop, hempc, monitor och plasma/lcd. Lönsamheten var inget vidare så man anställde en ny avdelningschef. Denna kvinna dyker upp på sin första dag och öppnar med orden "jag har jobbat som administratör med helt andra saker och kan ingenting om datorer och elektronik. Enligt statistiken är ni inte tillräckligt effektiva och jag är här för att vända på siffrorna." Det blev inte ens bättre när hon tog upp en konsult från Italien...

#2865

Postad 21 augusti 2012 - 15:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1
Det blir visst frivisning om ett par helger av hela Viasat Film (undantag för Viasat Film i On demand-tjänsten):
https://www.comhem.s...ue/-/index.html
Jag som har Viasat Premium HD och betalar troget sedan många år uppmanar alla som inte har tillgång till filmkanalerna från Viasat att utnyttja denna frivisning. Hoppas ni hittar något sevärt - kanske Sällskapsresan 2-Snowroller går den helgen?
Men det är väl märkligt att bland sju filmkanaler från Viasat hos ComHem så är bara en kanal i HD-kvalitet! Undrar just om det är Viasat som inte vill släppa till sina HD-kanaler eller om det är ComHem som inte lyckas (vill?) förhandla fram tillgång till dem...

#2866

Postad 21 augusti 2012 - 17:00

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Utöver Comhem's Judithaffären är deras felvända postbrevskuvert som skapar negativ irritation, avsmak och känslan av att Comhem liksom signalerar till mig att de inte respekterar mig som kund.

Jag förstår inte hur kan marknadsförings- och marknad-/kundansvarig (och högsta ledningen) på Comhem tro att den provocerade negativa reaktionen-irritationen hos mig som kund (och säkert många fler kunder) som felvända kuvert och Judith-reklamen skapar gynnar deras affär...? En gåta...

Redigerat av xxxx, 21 augusti 2012 - 17:02.


#2867

Postad 21 augusti 2012 - 21:11

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 2
Undrar när comhem gör så att man kan ta bort en tillvald kanal via hemsidan, inte bara lägga till?
Undrar när comhem, vid tillval av en kanal på nätet, informerar om att det är tre månaders uppsägning?
Undrar om man medvetet underlåter att göra ovan för att mjölka mer pengar från kunderna?
:wacko:

#2868

Postad 21 augusti 2012 - 21:38

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Kanalen finns inte än så den finns inte nånstans inte ens hos Viasat.



MTV Live HD finns redan ett tag sedan hos Canal Digital Sweden och Viasat.

#2869

Postad 22 augusti 2012 - 00:22

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 1
Känns som att Comhem är ett sjunkande skepp.

Redigerat av Unregistered891a0113, 22 augusti 2012 - 00:22.


#2870

Postad 22 augusti 2012 - 05:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

Undrar när comhem gör så att man kan ta bort en tillvald kanal via hemsidan, inte bara lägga till?
Undrar när comhem, vid tillval av en kanal på nätet, informerar om att det är tre månaders uppsägning?
Undrar om man medvetet underlåter att göra ovan för att mjölka mer pengar från kunderna?
:wacko:

Ang bindningstid och uppsägningstid så får nog många kunder lära sig "the hard way" - hur många har läst avtalsvillkoren?
https://www.comhem.s...+2012+02+15.pdf
Att det går att lägga till tjänster, tillvalskanaler och tillvalspaket via hemsidan men uppsägning måste ske genom kontakt med kundtjänst och "uppsägningsavdelningen" är naturligtvis en medveten strategi. Liksom inlåsningen genom långa bindningstider och uppsägningstid som kan bli nästan fyra månader om man missar ett månadsskifte med någon dag.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 augusti 2012 - 05:56.


#2871

Postad 22 augusti 2012 - 08:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Utöver Comhem's Judithaffären är deras felvända postbrevskuvert som skapar negativ irritation, avsmak och känslan av att Comhem liksom signalerar till mig att de inte respekterar mig som kund.

Jag förstår inte hur kan marknadsförings- och marknad-/kundansvarig (och högsta ledningen) på Comhem tro att den provocerade negativa reaktionen-irritationen hos mig som kund (och säkert många fler kunder) som felvända kuvert och Judith-reklamen skapar gynnar deras affär...? En gåta...

Vad är felvända postbrevskuvert? Och varför skapar de irritation?

#2872

Postad 22 augusti 2012 - 09:23

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Ang bindningstid och uppsägningstid så får nog många kunder lära sig "the hard way" - hur många har läst avtalsvillkoren?
https://www.comhem.s...+2012+02+15.pdf

Hade ju inte varit svårt att fixa till en dailogruta som dyker upp när man t.ex. vill lägga till en kanal. Där kan ju det viktigaste stå som t.ex. vad den kostar, när den startar och hur man säger upp den och ev. bindningstid. Finns väl många andra exemepel där företagen informerar väl när man är intresserad av att köpa något eller ingå avtal via nätet.

Svagt Comhem! :angry:

#2873

Postad 22 augusti 2012 - 09:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
köpte mig en on demand box i dag utan modem.. frågan är alltå kan jag köpa ett modem på tradera och bara koppla in o tuta o köra eller va måste jag göra para kortet e en sak men va mer?

#2874

Postad 22 augusti 2012 - 10:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hade ju inte varit svårt att fixa till en dailogruta som dyker upp när man t.ex. vill lägga till en kanal. Där kan ju det viktigaste stå som t.ex. vad den kostar, när den startar och hur man säger upp den och ev. bindningstid. Finns väl många andra exemepel där företagen informerar väl när man är intresserad av att köpa något eller ingå avtal via nätet.

Svagt Comhem! :angry:

Sure. Men det ligger inte i ComHems intresse att framföra negativa faktorer utöver vad lagen kräver. Genom att hänvisa till avtalsvillkoren i samband med att en beställning görs av kunden uppfyller ComHem lagens villkor.
Tänk så många gånger man bara klickat "Accept" vid installation av program utan att bry sig om det tiosidiga avtalet som man då ingår med programvaruföretaget!

Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 augusti 2012 - 10:44.


#2875

Postad 22 augusti 2012 - 10:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

köpte mig en on demand box i dag utan modem.. frågan är alltå kan jag köpa ett modem på tradera och bara koppla in o tuta o köra eller va måste jag göra para kortet e en sak men va mer?

Jag köpte ett begagnat Netgear CG3100 på Blocket för jag ville inte använda det modem jag har till bredbandet av det enkla skälet att avståndet är långt mellan den plats där jag har tv osv och där modem, router, dator mm finns.
Utöver pairing av kortet i On demand-boxen kan du behöva hjälp av supporten för att få in modemet i ComHems system. Koppla in och kolla om det fungerar, annars får du ringa.
Jag fick bra hjälp av en tjej som höll på ganska länge och även återkom per tel som hon lovat. ComHems support kan vara bra när man träffar på rätt person och det hela avlöper utan irritation och aggression!
Det som verkar vara nyckeln är modemets MAC-adress - det är den som de ska få att fungera med On demand-boxen i systemet.
Du behöver inte ha bredband från ComHem om du inte har det - man kan ha On demand-box utan bredbandsabonnemang via kabel-tv.
Antar att du köpt boxen privat eftersom du inte fick modem med alternativt att du har bredband från ComHem redan men likt mig inte vill utnyttja ditt Netgear CG3100 till On demand-boxen.
Lycka till!

PS. Äldre Netgear CG3100 som man köper beg kan komma med den dåliga strömadaptern - räkna med att få fixa en ny sådan själv om den pajar eftersom ComHem inte supportar annat än det de själva levererat till dig.

#2876

Postad 22 augusti 2012 - 11:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

MTV Live HD finns redan ett tag sedan hos Canal Digital Sweden och Viasat.

Ja men nu pratar jag om TV6 HD

Redigerat av Leatherface, 22 augusti 2012 - 11:12.


#2877

Postad 22 augusti 2012 - 11:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ja men nu pratar jag om TV6 HD

TV6 HD lanseras 1 november 2012:
http://www.mtg.se/sv...naler-i-norden/
Vi får se om ComHem hänger med från början när det gäller Viasats nya HD-kanaler.
Gäller förutom TV6 HD även Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD.
Vi väntar fortf på de fyra Viasat Film HD-kanalerna som lanserades för Viasats parabolkunder tidigare i år.
Förmodar att Viasat nu satsar på fler Sport HD-kanaler inför OS 2014 och 2016. Ska man matcha SVT-sändningarna från nyss avslutade OS i London gäller det att starta i god tid med förberedelserna.

#2878

Postad 22 augusti 2012 - 15:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

MTV Live HD finns redan ett tag sedan hos Canal Digital Sweden och Viasat.


Nu finns MTV Live HD hos Boxer och Viasat

#2879

Postad 22 augusti 2012 - 16:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Frågor till ComHem med anledning av att Viasat lanserar nya HD-kanaler 1 nov 2012:
1) Hur kommer ComHem att distribuera TV6 HD?
Kommer kanalen att ingå utan extra kostnad i Large och XL-abonnemangen?

2) Kommer Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD att läggas in i Viasat Sportpaketet HD och Viasat Premium HD utan extra kostnad?

3) Har ComHem för avsikt att ta in ytterligare HD-kanaler i Viasat Film? Viasat lanserade ju i början av 2012 ytterligare fyra Film HD-kanaler som ännu inte kommit ComHems kunder till del.

Tacksam om ni vill upplysa oss om ni jobbar på dessa frågor. Det har varit väldigt tyst kring nya HD-kanaler väl länge nu. Vi är många som lämnat det analoga grundutbudet bakom oss för många år sedan och vill ha ut mer av vår tv-upplevelse.

#2880

Postad 22 augusti 2012 - 16:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Eftersom det blir höjningar his Viasat så kommer dt bli höjningar även för Comhem kunderna.

#2881

Postad 22 augusti 2012 - 17:34

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Sure. Men det ligger inte i ComHems intresse att framföra negativa faktorer utöver vad lagen kräver. Genom att hänvisa till avtalsvillkoren i samband med att en beställning görs av kunden uppfyller ComHem lagens villkor.
Tänk så många gånger man bara klickat "Accept" vid installation av program utan att bry sig om det tiosidiga avtalet som man då ingår med programvaruföretaget!

Gick in på comhems sida och fick då se att det för den kanal jag nu är tvungen att betala tre månaders uppsägning står "Ingen bindningstid". La till en ny kanal (gratis för säkerhets skull) och när jag då bekräftade mitt köp fick jag t.ex. inte upp att jag skulle klicka i för att godkänna avtalet och heller ingen info om t.ex. tre mån uppsägning. Har heller inget minne av det tidigare när jag skulle betala 39 kr. Värt skicka ett mail till kundservice och bestrida eller vad tros?

#2882

Postad 23 augusti 2012 - 07:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 2

Eftersom det blir höjningar his Viasat så kommer dt bli höjningar även för Comhem kunderna.

Jag tycker det är principiellt fel att höja priset om man lägger till speglade HD-kanaler utan självständigt innehåll.
Behöver programföretagen stärka sina intäkter så ska det ske med andra motiveringar typ ökad innehållskvalitet, bättre utbud av filmer och sportsändningar, ökade kostnader för sändningsrätter osv.
Infrastrukturen förmodar man ju att de räknar in från början ändå och det är inget som vi som kunder ska behöva betala extra för varje gång man gör en teknisk förbättring.
Att ta extra betalt för man tillhandahåller en kanal i både SD och HD är som att ett vattenverk vill ha extra betalt för att de höjt trycket i vattenledningarna! :)

#2883

Postad 23 augusti 2012 - 08:28

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Jag tycker det är principiellt fel att höja priset om man lägger till speglade HD-kanaler utan självständigt innehåll.
Behöver programföretagen stärka sina intäkter så ska det ske med andra motiveringar typ ökad innehållskvalitet, bättre utbud av filmer och sportsändningar, ökade kostnader för sändningsrätter osv.
Infrastrukturen förmodar man ju att de räknar in från början ändå och det är inget som vi som kunder ska behöva betala extra för varje gång man gör en teknisk förbättring.
Att ta extra betalt för man tillhandahåller en kanal i både SD och HD är som att ett vattenverk vill ha extra betalt för att de höjt trycket i vattenledningarna! :)

+1 på det

#2884

Postad 23 augusti 2012 - 08:54

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 1
Lyckat till säger jag...Synd att jag inte har något val än comhem. TV5HD har väll vart "under upphandlig" i 2år nu på comhem? TV3 HD finns bara i HD paketet osv.

TV6 HD haha, glöm det grabbar det blir inge TV6 HD , kanske om 2-3? :) vi kanske däremot kan se fram emot nya exklusiva fiskekanaler i HD eller varför inte nån kampingkanal? skulle inte förvåna mig om comhem tar in något sådant haha :D

Redigerat av Viz, 23 augusti 2012 - 08:55.


#2885

Postad 23 augusti 2012 - 08:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Lyckat till säger jag...Synd att jag inte har något val än comhem. TV5HD har väll vart "under upphandlig" i 2år nu på comhem? TV3 HD finns bara i HD paketet osv.

TV6 HD haha, glöm det grabbar det blir inge TV6 HD , kanske om 2-3? :) vi kanske däremot kan se fram emot nya exklusiva fiskekanaler i HD eller varför inte nån kampingkanal? skulle inte förvåna mig om comhem tar in något sådant haha :D

Sagt upp mitt hd paket i protest mot deras usla förhållande mot oss kunder,det är det lilla jag kan göra i protest hehe men det du skriver är allt sååå sant .

#2886

Postad 23 augusti 2012 - 09:22

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Viasats höjningar orsakas väl till stor del av att de och andra bolag verkar vilja betala fantasisummor för rättigheterna. Var väl för något år sedan som de slog på stora trumman gällande Premier Leaqe? Helt plötsligt skulle det paket jag hade bli 40% dyrare trots att det enda som skulle ske var att jag tappade en kanal! :wacko:
Var inte direkt svårt att ta beslutet att säga upp paketet då...

Gällande comhems bristande info och flexibilitet vid köp / beställningar och dess ev avslut via hemsidan, så har jag nu mailat kundrelationer. Vi får väl se om även de hävdar att det var rätt att mjölka några kronor ur mig. Summan är inte stor men det är principen och kravet på bättre köpinfo som är frågan...

Såg att man, om man ångrar ett köp eller beställning, måste skriva ut en ångerblankett, fylla i den och skicka med rekommenderat brev. :wacko: Gör de allt för att det skall vara så svårt som möjligt för kunden att avbeställa / ångra...? Förstår om man tror att allt detta är medveten startegi.

#2887

Postad 23 augusti 2012 - 09:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Nu "under augusti" skulle ComHem lansera ersättningskanalen för Wild TV HD dvs Outdoor Channel HD.
Är det någon som sett en skymt av den än? Kan inte se att den har fått någon kanalplats...
F ö kunde man kanske lägga ihop OutTV och Outdoor Channel? Då kanske publiken skulle kunna komma upp över några promille för den sammanlagda kanalen?
För visst kan man väl tänka sig att det finns stort intresse bland HBT-publiken för "fiske, jakt, terrängkörning, vildmarksäventyr och mycket mer", i synnerhet för "mycket mer" kanske. :)

#2888

Postad 23 augusti 2012 - 09:29

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Outdoot channel HD var just den kanal jag la till då den var gratis enligt hemsidan (bara för att testa beställningsförfarandet). Undrade just var den låg någonstans... Kommer säkert att titta några sekunder i veckan. B)

#2889

Postad 23 augusti 2012 - 09:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Outdoot channel HD var just den kanal jag la till då den var gratis enligt hemsidan (bara för att testa beställningsförfarandet). Undrade just var den låg någonstans... Kommer säkert att titta några sekunder i veckan. B)

Har du Medium 8 Favoriter och/eller HD-paket? Enl detta:
https://www.minhembi...dpost&p=3599632
kommer Outdoor Channel HD att kosta 29 kr/mån som tillvalskanal och får en månads frivisning efter lanseringen.
Du får väl kolla upp så du inte åker på månadsdebitering och tre månaders uppsägning om du inte vill ha kanalen.

#2890

Postad 23 augusti 2012 - 11:59

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Blir väl svårt för dem när jag fått nedan bekräftelse kan man tycka? Men inte omöjligt att de höjer till 29 kr / mån utan att säga till och sedan kräver 3 månaders uppsägning. Fast då har väl tom Comhem gått för långt...


Tack för din beställning. Vi har registrerat följande uppgifter i ditt avtal med oss. Från 2012-08-23 Tillsvidare 0:-/mån
Postad bild

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 23 augusti 2012 - 12:33.


#2891

Postad 23 augusti 2012 - 19:39

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
MTV Live HD visas av Canal Digital, Boxer och Viasat...

Svagt (/snålt?) av Comhem att inte erbjuda denna kanal.

Eftersom det blir höjningar his Viasat så kommer dt bli höjningar även för Comhem kunderna.


Är det ditt önsketänkande?

Om du har missad, så höjdes priset på Viasat Film HD paketet alldeles nyss, som är andra gången på kort tid.

#2892

Postad 23 augusti 2012 - 19:47

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Jag tycker det är principiellt fel att höja priset om man lägger till speglade HD-kanaler utan självständigt innehåll.
Behöver programföretagen stärka sina intäkter så ska det ske med andra motiveringar typ ökad innehållskvalitet, bättre utbud av filmer och sportsändningar, ökade kostnader för sändningsrätter osv.
Infrastrukturen förmodar man ju att de räknar in från början ändå och det är inget som vi som kunder ska behöva betala extra för varje gång man gör en teknisk förbättring.
Att ta extra betalt för man tillhandahåller en kanal i både SD och HD är som att ett vattenverk vill ha extra betalt för att de höjt trycket i vattenledningarna! :)


De senaste prishöjningarna på Viasat Film HD paketet motiverades just med argumenten för "ökad innehållskvalitet, bättre utbud av filmer, bättre HD upplevelse, förbättrad play tjänst innehåll", som jag inte märkt att det har skett efter de senaste två prishöjningarna, istället minskade både program innehåll, antal kanaler och program tid.

Misstänker att film älskare betalar extra för att finansiera sportälskarnas tv utbud.

#2893

Postad 23 augusti 2012 - 19:54

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

MTV Live HD visas av Canal Digital, Boxer och Viasat...



Canal Digital har inte MTV Live HD

#2894

Postad 23 augusti 2012 - 20:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Canal Digital har inte MTV Live HD

exakt men han envisas i flera inlägg dom har det... den skrotades till mångas ilska redan 2 april tillsammans med några andra kanaler för att dom skulle finansiera tv3 hd och kanal 5 hd,eller det var ialf deras ursäkt.
Men som sagt vi lär inte se röken av några hd kanaler vi vill ha på comhem inte, såvida dom inte är BILLIGA och ingen vill ha dom...

#2895

Postad 23 augusti 2012 - 20:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Vi har inte ens fått årets stora HD-nyhet dvs TNT HD som vi blev utlovade:
https://www.minhembi...dpost&p=3505497
Inte för att det spelar mig någon roll att vi inte fått TNT HD men det verkar som ComHem är livrädda för att dra på sig kostnader som inte motsvaras av extra intäkter.
Ska vi få några nya HD-kanaler får vi tydligen räkna med att det kommer att kosta extra - det är väl därför Kanal 5 HD inte har kommit än hos ComHem dvs de vågar inte ens föreslå att den ska bli en tillvalskanal som kostar extra.
Men varför den inte kan läggas in i XL-abonnemang och HD-paket likt TV3 HD kan man ju undra. XL-abonnemangen måste vara tillräckligt lönsamma för ComHem nu när allt fler abonnenter fått XL sedan grundabonnemangen gjordes om.

#2896

Postad 24 augusti 2012 - 00:54

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Canal Digital har inte MTV Live HD


Stämmer, om man tittar på Canal Digitals utbud på deras hemsida.

Enligt http://mtvlivehd.com/ så tillhandahålls kanalen av Canal Digital och Viasat.

#2897

Postad 24 augusti 2012 - 06:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Stämmer, om man tittar på Canal Digitals utbud på deras hemsida.

Enligt http://mtvlivehd.com/ så tillhandahålls kanalen av Canal Digital och Viasat.

Det är naturligtvis Canal Digital som har rätt information - de lyfte ut Silver, Silver HD, MTV Live HD och VH1 i våras i samband med att de startade upp TV3 HD och Kanal 5 HD.
Det är inte helt klarlagt varför man slutade med de fyra kanalerna men man kan misstänka att det var av ekonomiska skäl. För enskilda tittare var det dock en impopulär åtgärd.
Möjligen var det kapacitetshänsyn också dvs brist på bandbredd till given kostnad som gjorde att man slutade med dessa fyra kanaler.

#2898

Postad 24 augusti 2012 - 16:50

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Mitt kommunala bostadsbolag meddelade idag att man inte förnyar comhems avtal som går ut 2013 april. 7200 lgh poff borta lär väl svida liite i comhem haha.Så dom uteblivna miljonerna måste väl tas igen på er stackare som blir kvar tyvärr genom höjda avgifter :P

#2899

Postad 24 augusti 2012 - 16:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Mitt kommunala bostadsbolag meddelade idag att man inte förnyar comhems avtal som går ut 2013 april. 7200 lgh poff borta lär väl svida liite i comhem haha.Så dom uteblivna miljonerna måste väl tas igen på er stackare som blir kvar tyvärr genom höjda avgifter :P

Vad blir det istället? Öppet nät typ Stadsnät?

#2900

Postad 24 augusti 2012 - 17:03

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Vad blir det istället? Öppet nät typ Stadsnät?

Sappa, men vad jag fattar borde jag väl kunna välja tv också iom dom nämner just "öppet nät" genom det,lär väl komma mer info senare mer exakt.

http://www.kbab.se/k...d-nytt-tv-avtal


http://www.sappa.se/...ads-bostads-ab/
Tyvärr får vi dras med analog tv IGEN... suck

Redigerat av Unregistered40562de1, 24 augusti 2012 - 17:19.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.