Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips om ny mediaspelare!

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 10 september 2023 - 16:17

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Det ska funka har jag läst. 

Har inte provat själv.



#52

Postad 10 september 2023 - 16:30

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Har Dune HD Homatic s boxen, tänkte testa den innan annan box och måste säga att den fyller alla mina behov förutom DTS HD--MA och X tänkt testa CoreELEC men då mister jag hela stream poängen och måste bota i olika lägen. Men läst att Dune jobbar på detta och hoppas komma med en uppgradering i september bed Android tv 12

#53

Postad 25 september 2023 - 13:32

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Ingen Android TV 12/Google TV än, men det har kommit ny FW till de nya Amlogic-baserade spelarna nu. 

 

Efter ha använt lådan ett tag nu, så har jag sett någon gång att bilden varit lite orolig, mikrohack samt att displayen inte fungerar utan omstart. I övrigt så funkar den precis så som jag behöver. 

Får se om jag upplever någon skillnad i handhavandet efter lagt in nya FW. 

En ska som jag verkligen hoppas kommer fungera bra, är möjligheten att ställa in hur ett tv-avsnitt som sett-funktionen ska fungera, så förhoppningsvis så sparas inte dessa avsnitt i "Continue"-listan längre. (Gissar att 90% och 30 sekunder, som är standardinställningen, är mer riktat mot filmer) 

 

13-230924_2058 (beta):

  • Media tags: Added extraction of media tags not only from filenames, but also from file content.
  • Media tags: Improved support in folders which are not added to My Collection.
  • Media tags: Added setting "My Collection / Data storage / Extra file information" allowing to disable extraction of media tags from file content.
  • Media tags: Added display of media tags information in many places.
  • Media tags: Added filters corresponding to media tags in the left panel of My Collection.
  • Media tags: Some other small improvements.
  • Recent and Watch marks: Added display of playback progress in many places.
  • Recent and Watch marks: Added possibility to mark multiple items in the "Recent" menu using "SELECT" button.
  • Recent and Watch marks: Added setting "Misc / File browser / Automated watching marks" allowing to configure when the file is considered to be fully watched.
  • Recent and Watch marks: Added possibility to manually mark and unmark files as "watched" (using POPUP MENU).
  • Recent and Watch marks: Some other small improvements.
  • Menu customization: When using New GUI, the set and the order of menu items in the top menu and the left menu can be customized using POPUP MENU / Configure List action.
  • Added support for using Dune HD Media Center as an external player in other Android applications.
  • Blu-ray menu: Added partial support for playback of Blu-ray images in full menu mode. Limitation: currently supported only for BDMV folders and only for local storages (not supported yet for ISO and SMB/NFS).
  • Various fixes and improvements related to file and DVD-Video playback.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Bugfix: "Settings / Misc / Display" menu did not work.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Bugfix: Display setting "None" worked wrongly in some cases.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Added ability to completely disable the display.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: When playing streams with unknown duration (such as TV streams), now clock is shown instead of meaningless playback position.
  • Bugfix: Crash happened when trying to use a local storage device without volume label (regression added in the previous version).
  • Bugfix: Setting custom TTF did not work properly in some cases.
  • Dune Extra: Added more APIs for next-generation IPTV and Movies plugins. Some other Dune Extra related improvements.
  • Improved support for My Collection in China.
  • Updated some UI translations.
  • Some other internal changes.


#54

Postad 25 september 2023 - 16:40

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Finns lite saker jag stör mig på med Dune media center appen.

1. j*vla massa klick för att uppdatera library
2. När man uppdaterat TV så visar media center "newly added" förra avsnittet och inte det nya, så det blir alltid en massa klick för att se något

#55

Postad 28 september 2023 - 11:38

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

23 oktober släpps Raspberry Pi 5

https://www.raspberr...raspberry-pi-5/



#56

Postad Idag, 18:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Så den som väntar på något nytt, väntar alltid för länge. 

Då har FW med ATV 12 till Dune HD Premier 4k Pro kommit, så nu funkar DTS HD-MA och DTS-X med bitstream samt Auto Frame Rate på installerade appar (som stödjer det). 

Lite andra småfixar, får se om det dyker upp några små egenheter nu när det kommer ny mjukvara. Det är ju inte helt ovanligt med såna lådor, även om Dune brukar vara stabila. 

 

DTS HA-MA är ju trevligt att ha, men det är ju försvinnande få 4k-releaser som har det nu för tiden, vanligast med Atmos och det har ju fungerat bra.  



#57

Postad Idag, 19:41

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 936 inlägg
  • 0
Hur väl funkar uhd BD.iso nu ? I Dunes egna app .



2 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Klatten
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.