Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Navigon PNA7000T MN6 *

1378 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 maj 2007 - 19:13

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Navigon PNA7000T MN6



Tänkte starta en dedikerad tråd för oss med Navigons flaggskepp (i en månad till...)

Några reflektioner efter 4 dagars användning.

+ Stor skärm
+ Snabb färdvägsberäkning
+ Möjlighet att gå in i Windows CE och lägga in egna program (t.ex. mediaspelare för film)
+ Höjdmätare (fungerar sådär...)
+ Elektronisk kompass
+ Logo-ikoner för POI (Bensinstationer etc.)
+ TMC inbyggd (se minussidan)

- Inbyggd TMC-antenn funkar uruselt (Stockholm med närförort).
- Extern TMC-antenn är ful och skulle kunna integreras med strömkabeln vilket skulle förenkla handhavandet.
- Jag önskar möjlighet att kunna klicka på en POI och få upp extra info som finns (t.ex. telenummer eller adress till restaurang)
- Fulladdad höll batteriet i 2 timmar navigation plus en halvtimme stand-by (i kartläge)

Det var några första intryck. I stort sett är jag mycket nöjd. Den största besvikelsen är den bristfälliga TMCn.

//Saxarn

Bifogad fil(er)



#2

Postad 08 maj 2007 - 09:34

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Hej

Jag kikade just in för att se om det fanns någon dylik tråd. Så bra initiativ att starta en!

Undrar om du provat att lägga in mediaspelaren i GPSen? Har försökt hitta var/hur man hittar denna programvara men inte lyckats.

Jag är själv nöjd med GPSen, det som jag tycker fungerar sådär är väl navigering i 3D läget då den inte hänger med att uppdatera din position. Den ligger kanske ca 50-100m efter din verkliga position när du åkt förbi en väg eller korsning. Är det så på alla eller bara min enhet? Enligt navigons support så ska det inte vara några problem. Dock hänger den med när man skall svänga då den zoomar in på korsningen och därmed som jag tolkar det får mindre info att visa och processorn klarar av att hantera det.

Det jag annars tycker är ett stort plus är en mycket tydlig kartbild, "ren" och enkel att överblicka. Det var en av de saker som gjorde att jag valde denna GPS.

//Perra

#3

Postad 08 maj 2007 - 20:05

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har inte provat att lägga in mediaspelaren ännu. Har inte riktigt funnits tid...

Var inne och kikade i Windows CE en sväng bara och det gick ju bra så långt. Laddade ner Active sync också och provade att föra över lite filer till GPS:en vilket också fungerade bra.

Kikade lite på det danska forumet (som även skall komma på engelska) men jag reggade mig inte än. Om jag förstod det rätt så har man bara 60 minuter online-tid gratis men det bör väl räcka för att se om det är ngt att ha.

Har inte märkt att den skall vara så sen att uppdatera, men jag har som sagt inte kört den så lång tid. Skall prova lite med den externa TMC-antennen imorgon och se om det är signifikant skillnad. Ngn som vet hur Garmins 660/670 klarar av TMD med sin antenn (integrerad i laddkabeln som jag förstått det)?

//Saxarn

#4

Postad 09 maj 2007 - 01:11

Unregistered8ad552fb
  • Unregistered8ad552fb
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av denna modell, ev. vänta på 7100. Båda verkar ha en väldigt lättöverskådlig display.
Lite frågor: Har ni Nordic eller Europamodellen? Är hastighetskameror inlagda vid köp?

/zeyni

#5

Postad 09 maj 2007 - 08:06

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag följer denna tråden med spännig då jag snart kommer att beställa en.

Jag är då i valet och kvalet att köpa en (norden) eller en (Europa) version.

Skall bara ha den till att börja med i sverige men på sikt kanske jag vill bila utomlands och då har den ju täckning på många länder 37 st.

Så frågan är om man kan uppgradera den till Europa bara genom att ladda hem / köpa
Europa kartan och lägga in det på ett SD kort och sedan ha Europa versionen

Jag såg på Navigons hemsida att man kan köpa ett SD minnes kort för ca 534:- inkluderar det kartorna?

Det rör sig om ca 500 :- i skillnad på dessa versioner.

vad tror ni händer när 7110:an kommer blir de billigare?

#6

Postad 09 maj 2007 - 08:35

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
De har gjort en sänkning på 7000-modellen precis (På Navigons webshop). Min gissning är att 7100 kommer kosta ca 5000-6000 kr när den kommer.

Jag har Europa-varianten. Tycker att prisskillnaden är ganska liten och det är skönt att kunna ta med på t.ex. bilsemester i Europa. Jag hade också haft användning för den när vi var på skidresa i Italien i mars (flyg + hyrbil).

Hastighetskameror är inlagda vid köp. Problemet kommer nog vid uppdatering av kameror. På den danska sidan så såg jag rubriker om att danska och norska POI fanns för nedladdning. Kollar man dock på POI Database så har de inget stöd för MN6.

//Saxarn

#7

Postad 09 maj 2007 - 08:45

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Ok , så du kör activesync för att installera mediaspelaren också på något vis alltså? Var hittade du mediaspelaren, eller kör du standard för Win CE? Finns det någon howto någonstans om detta?

Gällande TMCn så kör jag ju på den externa mindre vackra skapelsen, men en sak som den gör är att tappa kontakten med omvärlden då och då, vet inte om det är så på alla GPSer men den är rätt ofta utanför kontaktområdet för TMC verkar det som...?

Jag var inne ock kikade på det danska forumet en sväng för en tid sedan, men hittade inte så mycket där då tyckte jag....

Jag har europamodellen, priserna kommer säkert sjunka som de alltid gör lite när en ny modell kommer ut...

När Navigon släppte uppdatering 6.0 till 6.1 så läste jag någonstans att folk som gjort detta även hade fått en uppdaterad databas för hastighetskamerorna. Så jag gissar att vi får med dessa löpande om nu navigon har för avsikt att släppa lite sådana uppdateringar löpande.

//Perra

#8

Postad 09 maj 2007 - 08:55

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag kör Active Sync för att kunna prata med GPS:en och det funkar utmärkt. Har försökt leta efter en passande mediaspelare (Microsoft) utan att lyckas. Det var någon som tipsade om en som hette "TCPMP" i en annan tråd. Den har jag inte försökt med ännu.

Är mitt upp i husköp - lägenhetsförsäljning - barnafödande... Tiden för lek är begränsad :)

//Saxarn

#9

Postad 10 maj 2007 - 08:43

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
jag har väll bestämt mig för att ta Europa versionen,

Då vi bestämde oss för en Kroatien semester med bil och husvagn igår.

Näst fråg blir då om POI

och hur det fungerar,
Om jag förstått det rätt så måste man köpa till en POI warner för att kunna lägga in
(egna poi) ex Campingar, som jag hittade på nätet för att de skall kunna visas i kartorna.
eller har det bara med att den talar om att snart kommer du i närheten av denna Poi?

har för mig den kostade €29,90

#10

Postad 10 maj 2007 - 08:44

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Dubbel post borttagen (ursäkta)
Oskar

Redigerat av oggebogge, 11 maj 2007 - 11:38.


#11

Postad 10 maj 2007 - 10:41

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Antar att det är denna du menar? Ser intressant ut. Hittar inget om hur många POI det är för respektive land... Eller om hastighetskameror uppdateras löpande även för Sverige?

Ser ut att vara en intressant produkt om man vill ha många POI i GPS:en.

//Saxarn

#12

Postad 10 maj 2007 - 10:56

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag har nu testat att lägga in TCPMP 0.72RC1. Det var inga problem med hjälp av active sync! Rakt in! :)

Har inte hunnit testa så mycket än men om jag dunkade in en liten 2mb avi fil så var det inga problem att spela upp den. Testade en som var 14mb och då körde den uppspelning i ca 3sek sedan kommer timglas upp i ca 0,5 sek innan den kör på. antar att man kanske skall göra om filerna till divx eller något får att lätta upp för processorn, eller nåt annat format som är mer lättspelat. Men iaf, det funkar utan problem, bra bild å allt! Perfekt för ungarna i bilen framöver, bara att skaffa ett fett minneskort att lagra lite film på! :wub:

Tack för tipset om denna spelare!
Hoppas nu bara att man kan få till en visning utan timglas.....

Mvh
Perra

#13

Postad 10 maj 2007 - 14:13

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Det låter ju verkligen trevligt.... Nu har värkarna kommit igång hos min sambo så jag får fördjupa mig i det om några dagar :)

//Saxarn

#14

Postad 11 maj 2007 - 11:48

oggebogge
  • oggebogge
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Nu har vi väll fått oss en Egen Navigon 7000 Bebis eller saxarn?
Om annars Lycka till.

Precis den var det jag sökte efter med poiwarner, det verkar ju hur bra som helst när jag läste om det,
speciellt den featuren att man kan söka efter egna poi´s på kartan och välja att navigera dit med en gång.

det finns så mycket eldsjälar på Internet som samlar in alla nödvändiga / (kuliga) / icke nödvändiga pois som vi andra på många ställen gratis kan ladda ner.

/O

#15

Postad 11 maj 2007 - 13:33

stathagen
  • stathagen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Är det någon som kan lista vad som är skillnad på PNA7000T MN6 och PNA6000T MN6?

Tack

#16

Postad 11 maj 2007 - 13:37

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Hej Navigon-vänner! :(

Jag har tidigare försökt att installera några program på Windows CE på min PDA7700T men det funkar inte. Fattar inte varför, jag tankade ner programversionen för Windows CE men likt förbannat så påstår den att programmet inte kan köras, typ "ogiltig applikation"...

#17

Postad 11 maj 2007 - 16:03

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Hoppas allt går bra saxarn med födandet!

Fitzhume, kör du med active sync ? du startar appliaktionen på PC när active sync är igång, då installeras den till din PDA... men det kanske du redan gjort...
//Perra

#18

Postad 11 maj 2007 - 22:12

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Nu har jag labbet lite mer med TCPMP.

Resultat: otroligt nöjd att jag nu har en fullt fungerande "DVD" / film spelare i bilen förutom en väl fungerande GPS! :)

Har installerat TCPMP samt ett par plugins för att få med ljud osv till mp4 filer.
Konverterat filer till divx med en 600Kbps bitrate och det flyter klockrent på navigonen. Bildekvalitén är inte nåt att klaga på heller. Helt klart nöjd... och det kommer 4åringen också vara under långa bilfärder .. err ja när jag nu inte skall behöva ha navigationen igång då... :)

//Perra

#19

Postad 12 maj 2007 - 11:10

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Japp, nu har underverket kommit :)

En andra flicka föddes i går (11:e) klockan 05:34. 3450g och 50cm lång.

Känns som om jag gick lite O/T där men jag känner mig ursäktad... ;-)


KungPerra - kul att det gått så bra med labbandet. Vilka plug-ins har du installerat? Jag skall försöka komma ikapp lite de närmaste dagarna när jag är hemma...

Stathagen - ingen aning. Har inte fördjupad mig i 6000-modellen då den har knappar på sidan om skärmen vilket jag inte ville ha. Dessutom ser jag att den har mindre skärm.

//Saxarn

#20

Postad 12 maj 2007 - 11:17

Unregistered9a32a982
  • Unregistered9a32a982
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Grattis saxarn!

Men snabbt åter till GPS'ernas värld ... Den funktion som jag egentligen mest är ute efter är logboksfunktionen - det är den där förtvivlade körjournalen jag måste lämna in varje månad.

Har någon provat att slå på loggboksfunktionen på sin 7000? Hur väl fungerar den? Är det rimligt/smidigt att använda den för att återskapa körväg och plita ihop sin körjournal när månaden är slut?

Vad jag förstår så kräver det att man har uppgraderat mjukvaran till senaste versionen för att den skall fungera väl? Är det någon mer man behöver göra för att få det att lira?

MVH

/N

#21

Postad 12 maj 2007 - 11:31

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tack! :)

Jag har inte använt loggboksfunktionen och har inte ännu användning för den.

Rent spontant tycker jag dock att den verkar enkel. Den tycker upp vid en knapptryckning och skall gå att föra över till Excel.

//Saxarn

#22

Postad 13 maj 2007 - 16:53

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tjenare!

Har problem med att gå från win ce tillbaka till navigationsprogrammet. Det går på nåt sätt inte att avsluta det. Startar jag om maskinen kommer man automatiskt tillbaka till win ce. Resettar jag måste jag ominstallera navigationsprogrammet och uppdatera mjukvaran vilket är rätt bökigt. Hur gör ni för att lättast byta mellan win och nav?

Mvh Jonas

#23

Postad 14 maj 2007 - 15:19

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Grattis saxarn!

en2: Jag har inte heller använt loggfunktionen men jag skall testa den tänkte jag. verkar som en bra grej rent teoretisk iaf...

Paul: För att komma in i navigationen igen trycker jag bara till kort på restetknappen för en omboot och då laddar navigationen igång igen....

Mvh
Perra

#24

Postad 14 maj 2007 - 22:02

olleje
  • olleje
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Grattis till bebisen!

Som hängiven JET-tankare kan jag konstatera att symbolen för JET finns med bland alternativen för bensinstationer i POIs. Jag lyckas dock inte få JET-stationerna att synas i kartbilden. Någon som vet något om detta?

#25

Postad 15 maj 2007 - 11:28

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag är intresserad av denna modell, ev. vänta på 7100. Båda verkar ha en väldigt lättöverskådlig display.
Lite frågor: Har ni Nordic eller Europamodellen? Är hastighetskameror inlagda vid köp?

/zeyni

<{POST_SNAPBACK}>


Jag använder Europe modellen och ja, alla hastighetskameror är inlagda och det fungerar verkligen superbra med varningen. :) Dock är min lämnad på service eter tre dagars användande då jag upplever den som buggig.

Den kan ta 10-15min på att ta reda på en rutt till någon småstad i Sverige medans det tar 20s att beräkna hur jag kommer till Rom. Dessutom hänger den sig ibland och jag måste säga att bilden är gräsligt seg när man navigerar sig. Typ 1-3bilder per sekund.

Får se om de lyckas hitta nått fel. Hoppas det för den är härlig att jobba med.

#26

Postad 15 maj 2007 - 11:40

NAVIGON Sverige
  • NAVIGON Sverige
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Hej e2npau.

Loggoboken fungerar enkelt och smidigt.

Ligger under Alternativ på huvudmenyn.

SKriv in kundens namn samt din mätarställning på bilen.

SEdan vid måndasskiftet syncar du (om du har active sync på datorn) eller tar SD kortet i en läsare på datorn.

I mappen MN6 finns en map som heter Logbook. I den en fil som heter Logbook.xls.

OBS, du kan inte öppna filen direkt från kortet. Måste sparas på datorn typ Skrivbordet.

Öppna sedan filen i Excel och autojustera bredden på kolumnerna. Sedan sunmerar du alla dina körningar. Tar typ 10 sek beroende på hur mångainmartningar du har på en månad.

Men du, flöm inte att radera kolumnen "max hastighet" eller varför inte "snitthastighet", chefen behöver ju inte veta allt...

#27

Postad 15 maj 2007 - 11:42

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hur många bilder per sekund skulle ni säga att ni får?! Känns den "mjuk" i uppdateringen alls? Min version kändes väldigt seg. typ 1-3 bilder per sekund kanske något mer någongång men oftast mindre. Speciellt i en korsning eller liknande. Statskörning blir ju inte enkelt när den är så seg.

Jag hoppas att det är en bugg och inget annat..

#28

Postad 15 maj 2007 - 14:14

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
rytterfalk: I de recentioner som jag läst om den så har den fått kritiken att den är "lite seg". Jag upplever den också seg, speciellt i 3D läget. kör man 2D så flyter den på utan några större problem tycker jag. Det som stör mig i 3D är att den uppdaterar kartbilden typ 50-100m efter att man åkt förbi en väg/korsning så det ser alltså ut som om man man kör förbi dessa när man i själva verket redan gjort det. Men när man väl skall svänga av så zoomar den in och då verkar den uppdatera snabbt nog för att man skall kunna svänga av osv. Nu har jag inte kört i stockholm eller göteborg än, bara mindre städer så det kanske blir riktigt segt att navigera där!?!

Jag gar mailat till supporten om segheten och de säger att det inte skall vara så men det tror jag är en sanning med modifikation för det känns som om den är såpass här seg faktiskt tyvärr... Men jag hoppas på uppdatering programvarumässigt så det skall lösa sig framöver.

Rytterfalk, har du kört på version 6.1 eller tidigare? 15-20 minuter är ju gräsligt lång tid. 20 sek tycker jag kan vara rimligt som längsta tid för en rutt...

//Perra

#29

Postad 15 maj 2007 - 15:18

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag gar mailat till supporten om segheten och de säger att det inte skall vara så men det tror jag är en sanning med modifikation för det känns som om den är såpass här seg faktiskt tyvärr... Men jag hoppas på uppdatering programvarumässigt så det skall lösa sig framöver.

Rytterfalk, har du kört på version 6.1 eller tidigare? 15-20 minuter är ju gräsligt lång tid. 20 sek tycker jag kan vara rimligt som längsta tid för en rutt...

//Perra

<{POST_SNAPBACK}>


Så segheten kanske man får leva med. Hade velat ha ett par hundra Mhz till. :)

Jag använder 6.1, det var faktiskt den som den levererades med, system 555 / 6.1 - de där 10-15 min det tar att skapa rutter är ruttet. :D Jag hoppas att den buggen är borta när jag får tebax den. För jag gillar gränsnittet skarpt!! Det är riktigt snyggt. I värsta fall får jag lägga på lite och köpa Garmin 660 men jag tycker den har fult gränsitt. :lol:

Tack för svaret Perra. :D

#30

Postad 15 maj 2007 - 15:46

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Ja det känns tyvärr kan den nog vara lite utan hjälp till bättring är jag rädd...

Jag lånade en garmin och denna innan jag bestämde mig... men utan tvekan denna pga gränssnittet... synd bara om det ska vara ett problem med hastigheten i all framtid...

//Perra

#31

Postad 15 maj 2007 - 20:33

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ja det känns tyvärr kan den nog vara lite utan hjälp till bättring är jag rädd...

Jag lånade en garmin och denna innan jag bestämde mig... men utan tvekan denna pga gränssnittet... synd bara om det ska vara ett problem med hastigheten i all framtid...

//Perra

<{POST_SNAPBACK}>


Hur upplevde du Garminen när du körde vad gäller grafiskt "flyt". ?!

#32

Postad 15 maj 2007 - 21:15

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Ska jag vara ärlig körde jag inte den så himla mycket då jag belv såld på denna maskin i ett tidigt skede. Men den garmins flöt på bra grafiskt, det kan jag inte säga annat om, dock tycker jag personligen att den är ganska grötig att titta på. Det ser mer ut som en leksaksbil på en karta ur en målarbok... Jämför man med navigon så har dom ett gränssnitt som ser professionellt ut... Men nu var det fråga om "flyt" och den flyter på bättre än navigons... det gör den...

#33

Postad 15 maj 2007 - 21:19

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
olleje: Jetstationerna syns på min karta som en liten jet symbol iaf...

//Perra

#34

Postad 16 maj 2007 - 09:56

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Fitzhume, kör du med active sync ? du startar appliaktionen på PC när active sync är igång, då installeras den till din PDA... men det kanske du redan gjort...
//Perra

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag lyckades tydligen installera PIO warner 3.0 via active sync men inget händer sedan, fattar inte hur jag ska få igång det, manualen är på tyska.

Tankade ner VLC Player för Windows CE men den kan ju inte köras på min laptop (Windows XP) så hur ska jag installera den på min Navigon via active sync menar du?

Nu kan jag dessutom inte gå in i Windows CE på Navigon längre. Tidigare kunde man hålla inne knappen 6 sekunder sedan trycka på knappen bredvid men det funkar inte längre... :D

#35

Postad 17 maj 2007 - 07:57

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Fitzhume, kör du med active sync ? du startar appliaktionen på PC när active sync är igång, då installeras den till din PDA... men det kanske du redan gjort...
//Perra

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag lyckades tydligen installera PIO warner 3.0 via active sync men inget händer sedan, fattar inte hur jag ska få igång det, manualen är på tyska.

Tankade ner VLC Player för Windows CE men den kan ju inte köras på min laptop (Windows XP) så hur ska jag installera den på min Navigon via active sync menar du?

Nu kan jag dessutom inte gå in i Windows CE på Navigon längre. Tidigare kunde man hålla inne knappen 6 sekunder sedan trycka på knappen bredvid men det funkar inte längre... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat att köra film nu på min och det funkar kanon! (Ej VLC dock) :D Men det där med 6 sekunder har jag aldrig testat. jag bara startar om den och håller inne "hem" knappen och när den grå kanten syns så släpper jag (2-3s) och sedan är det bara att köra.

Jag ska testa det där med hålla inne 6 s. Låter smidigare än att behöva starta om :lol:

#36

Postad 17 maj 2007 - 10:59

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jag har testat att köra film nu på min och det funkar kanon! (Ej VLC dock) ;)  Men det där med 6 sekunder har jag aldrig testat. jag bara startar om den och håller inne "hem" knappen och när den grå kanten syns så släpper jag (2-3s) och sedan är det bara att köra.

Jag ska testa det där med hålla inne 6 s. Låter smidigare än att behöva starta om :D


Ja, ditt knep funkar ju bra. Tack.
Vilket mediaprogram kan du rekommendera som går att installera på Navigon Windows CE?

#37

Postad 17 maj 2007 - 18:14

Jason2000
  • Jason2000
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på körjournalen i Navigon 7000, finns det någon här som testat den? Är den lätt att använda, tidsbesparande jämfört med manuell hantering med papper och penna? Vilka uppgifter lagras? Lagras datum och klockslag?

#38

Postad 18 maj 2007 - 12:40

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag har kört in TCPMP 0.72RC1 som mediaspelare, det funkar klockrent. Du laddar ner en exe fil till din laptop och kör igång den med active sync igång så installeras den på navigonen. Funkade utan problem för mig!

Gör en googlesökning så hittar du den. en opensource spelare. sedan är det bara att köra på!

MVh
Perra

#39

Postad 18 maj 2007 - 19:09

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Fungererar varningen för fartkameror bra och finns löpande uppdateringar för dessa?

Sen undrar jag om det finns en "svensk" speakerröst i mjukvaran?

Tack på förhand och Edra råd.

#40

Postad 19 maj 2007 - 16:40

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
Jag va o klämde på en Navigon PNA7000T MN6 idag och jag måste säga att jag e helt såld på denna gps, så det ska inhandlas en inom en snar framtid, men tror ni att den kommer gå ner mycket i pris? när nu navigon ska komma med sina nya modeller? så jag ser fram imot att språkas mycket om denna gps med er som e inbitna användare! :)

#41

Postad 19 maj 2007 - 20:18

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Det finns svensk "speakerröst" i den.

Angående spekulationer i pris så är det givetvis intressant att veta. Frågan brukar komma upp angående ett flertal produkter här på Prisjakt när det är generationsskifte. Svaren är dock per definition rent spekulativa - såvida inte en direkt ansvarig kommer in på prisjakt och kommenterar vilket är ganska osannolikt.

Kommer priset gå ner? Ja - sannolikt på sikt i alla fall. Hur mycket är dock omöjligt att sia om - kanske har prissänkningen redan ägt rum? Kanske nypris kommer att vara 6000 när den kommer?

//Saxarn

#42

Postad 19 maj 2007 - 21:42

blockout
  • blockout
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fitzhume, kör du med active sync ? du startar appliaktionen på PC när active sync är igång, då installeras den till din PDA... men det kanske du redan gjort...
//Perra

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag lyckades tydligen installera PIO warner 3.0 via active sync men inget händer sedan, fattar inte hur jag ska få igång det, manualen är på tyska.

Tankade ner VLC Player för Windows CE men den kan ju inte köras på min laptop (Windows XP) så hur ska jag installera den på min Navigon via active sync menar du?

Nu kan jag dessutom inte gå in i Windows CE på Navigon längre. Tidigare kunde man hålla inne knappen 6 sekunder sedan trycka på knappen bredvid men det funkar inte längre... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du vara snäll och mejla POI Warner 3.0 till mig. Har hittat PW till MN5 men hittar inte till MN6.1

Tack på förhand!

#43

Postad 21 maj 2007 - 20:28

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
[Detta var svar angående hur bra den tog hand om fartkameror. Jag missförstod Prisjakts "Citatknapp"]

Jag kan ju bara tala för de fartkameror som ligger utmed 45an och den hittar alla och varnar precis så tidigt som jag vill, dessutom syns kamerarackarn fin fint på kartan så man i tid kan sakta ner.. :wub: Även skumma ställen inne i Göteborg. En hyffsat nyligen uppsatt i Göta fanns också med i 6.1an.

Redigerat av rytterfalk, 21 maj 2007 - 20:31.


#44

Postad 21 maj 2007 - 20:34

rytterfalk
  • rytterfalk
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att installera office för CE?! Skulle ju kunna bli en riktigt smidig liten färdskrivare. :wub: Jag har också försökt att installera TomTom's navigator för CE utan att lyckas. :wub: Och försöker hitta alternativ som Google Maps eller nått annat kul. man borde ju testa nu när windows är i grunden eller hur! :wub:

#45

Postad 22 maj 2007 - 11:26

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jag har kört in TCPMP 0.72RC1 som mediaspelare, det funkar klockrent.


Tack Perra. Den funkar, som du skrev, klockrent.

PIO Warner fick jag dock ge upp. Den installeras men kan inte köras.

#46

Postad 22 maj 2007 - 18:01

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Hej Om man har kartmaterialet som följer med kan man då titta på det i windows på en PC ?

#47

Postad 22 maj 2007 - 21:01

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
E det nån som vet om navigon programmen som man synkar med datorn funkar med vista?

#48

Postad 22 maj 2007 - 21:47

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
The Machine:

För XP använder man ju t.ex. Active Sync för att synkronisera med datorn. Detta är ett program från Microsoft och inget som följer med navigatorn.

Har läst att Vista använder något som heter Windows Mobile Device Center 6.

Mvh,
//Saxarn

#49

Postad 22 maj 2007 - 22:07

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
ok tackar! Får kolla upp det.

#50

Postad 23 maj 2007 - 14:46

Saxarn
  • Saxarn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att min Navigon också är seg att uppdatera i 3D-vy. Ligger ca 50m efter verkligt avstånd och beter sig ganska lustigt i korsningar. Ser ut som om man fortsätter rakt fram i 10-20m efter korsning trots att man svänger.

//Saxarn



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.