Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför behöva betala kortavgift?

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 augusti 2007 - 10:44

rampante
  • rampante
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag lider med dej rampante men antagligen är det kört. Jag har ägnat timmar i telefon med chefer både på Canal Digital och Viasat men det går inte i princip att få rätt mot dom oavsett vilka bevis du än har. Skurkföretag med skurkmetoder som får härja fritt utan att nån stoppar dom.

Jag sade upp mina abonnemang hos CD och Viasat förra året men trots det blev jag blåst en sista gång då jag försökte sälja min Combo-box från Canal Digital för att få tillbaka ett par hundra. Det visade sej att köparen kunde inte få bild på boxen(inte ens gratiskanalerna via satellit och marksänt) och han ringde då Canal Digital som berättade att boxen är låst till mitt gamla abonnemang och går inte att låsa upp.

Boxen är alltså totalt värdelös utom för den ursprungliga kortinnahavaren. Grattis Canal Digital, jag kommer hellre äta krossat glas än att bli kund hos er igen. Det är betydligt billigare och mindre plågsamt än att vara kund hos er.

<{POST_SNAPBACK}>


Var skeptisk... men LÄS inlägget från min blogg här, om denna lilla historias fortsättning:
http://ringovagen103...l-kunden-i.html

#52

Postad 06 september 2007 - 15:29

Imprez
  • Imprez
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Var skeptisk... men LÄS inlägget från min blogg här, om denna lilla historias fortsättning:
http://ringovagen103...l-kunden-i.html

<{POST_SNAPBACK}>

Du hade nog tur där. Antagligen hade killen som hade din box innan kopplat ur den innan CD införde låsningen via programuppdateringsfunktionen. Nu är den däremot värdelös för någon annan än dig eftersom den nu låst sig till ditt abonnemang.

#53

Postad 06 september 2007 - 17:44

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

En viss del går till underhåll, omkodning. Men den större delen går till föreningen STOP där nästan samtliga digitaltv bolag är med. De motverkar pirater som bränner egna kort

<{POST_SNAPBACK}>


Och så är man inne i ett Moment 22! Höga avgifter för att stävja "pirat-TV" som frodas pga de höga avgifterna :P

Inte konstigt att Dreambox blir populärare och populärare :D

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm, vad menar du? Kan man komma undan kortavgifterna med Dreambox?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.