Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#1101

Postad 13 januari 2010 - 02:59

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Hej, 2 frågor:

1. Finns det en gratis version av TrueCaller till WM ?

2. Finns det en tjänst like SE's TrackID eller Shazam till WM ?

#1102

Postad 13 januari 2010 - 03:08

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Hej, 2 frågor:

1. Finns det en gratis version av TrueCaller till WM ?

2. Finns det en tjänst like SE's TrackID eller Shazam till WM ?

Shazam finns numera att ladda ner i Marketplace:
Shazam Pressrelease

#1103

Postad 13 januari 2010 - 06:59

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Gällande truecaller:

Även jag köpte fullversionen. Dock kan jag inte uppdatera mina kontakter med adress osv då det står att jag måste köpa just fullversionen för denna funktion. Provar jag sedan att köpa applikationen igen så säger den bara att den redan är köpt.

#1104

Postad 13 januari 2010 - 07:44

peterkk
  • peterkk
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Är det någon som känner till om det finns något bordsställ till denna mobil?

Känns lite märkligt att HTC inte skickar med en eller ens har en till försäljning.
Den som finns verkar inte passa till HD2:an.

Är i valet och kvalet om jag ska sattsa på denna när mitt aboneman går ut nu i slutet av Jan.
Läste på XDA att det är många som haft problem med bluetooth headset någon här som har nån erfarenheter av detta?
Jag har både ett Nokia BT headset (den med displayen) och Jabra BT hörlurar.

Eftersom jag lyssnar mycke på talböcker så skulle det vara trevligt att slippa mp3 spelaren och iställer köra med mobilen och BT headset. Hur är det med mediaspelaren. Kommer den ihåg var man slutade lyssna eller börjar den om hela tiden?


Bordsställ för synkning/laddning finns på Ebay oftast från HongKong, har köpt 3st olika dockningsstationer till mina tidigare wm-lurar, inga problem förutom att det kan bli fel 220v transformator medskickad ibland, priset är en bråkdel mot i Europa inkl. frakten.

Ej testat BT-headset med mp3, men borde väl funka.

Mortplayer
http://superuser.com...-windows-mobile

Spelare för ljudbok fick jag tips om en skitbra tidigare i denna tråd, helt otroligt kom spelaren ihåg var jag pausat i boken, efter min rom-uppgradering igår!!
Windows media player är skit till ljudböcker samma som i din pc .

#1105

Postad 13 januari 2010 - 08:48

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Följande bordsställ väntar jag på. Borde komma vilken dag som helst:

http://cgi.ebay.com/...em=320467255015

Kostnad: 102.97kr inkl. frakt

Förmodligen inte rätt strömkabel men det är inte det viktiga. Har väl beställt 5-6 olika sådana här tidigare till andra modeller och det har alltid fungerat kanon.

Redigerat av boltis, 13 januari 2010 - 08:55.


#1106

Postad 13 januari 2010 - 10:08

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jag installerade en kokad rom på min hd2, blev trött på alla små bugar och att htc inte släpper nåt bra mjukvara. Nu kör jag en WM 6.5.3 väldig fingerfrendly med nya stora menyer till våra fingrar, 200 mb ledig interminne, blixt snabbt, nya manila med landscap suport, och m.m. XDA förstås. Jag rekomenderar det.

#1107

Postad 13 januari 2010 - 12:00

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte om jag missat detta totalt tidigare då lanseringsdatum står som 2009-12-09, men nu finns 1.48 romen på svenska http://www.htc.com/s...x...2&dl_id=804

Är det jag som totalt missat detta eller är den nyligen släppt på HTC sidan?

Jag tror att romen står det med detta datum eftersom man måste installera alla hot fix i alla fall,jag updaterade min nu och i enhetsinformation visar rom version 1.43,inte 1.48 (?)

#1108

Postad 13 januari 2010 - 12:08

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Jag installerade en kokad rom på min hd2, blev trött på alla små bugar och att htc inte släpper nåt bra mjukvara. Nu kör jag en WM 6.5.3 väldig fingerfrendly med nya stora menyer till våra fingrar, 200 mb ledig interminne, blixt snabbt, nya manila med landscap suport, och m.m. XDA förstås. Jag rekomenderar det.

Låter intressant, skulle du inte kunna länka till vilken version du använder?
Har du länken till hard-spl kan du lägga in den också så slipper jag söka :(

Tack på förhand!

#1109

Postad 13 januari 2010 - 13:53

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Gällande truecaller:

Även jag köpte fullversionen. Dock kan jag inte uppdatera mina kontakter med adress osv då det står att jag måste köpa just fullversionen för denna funktion. Provar jag sedan att köpa applikationen igen så säger den bara att den redan är köpt.


Så det finns alltså ingen gratis version likt den till Android ?

#1110

Postad 13 januari 2010 - 14:01

namii
  • namii
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Köpte fullversionen och testad den ordentligt nu o tycker ärligt sagt att det finns mycket att rätta till för att den ska va godkänd.

1. Söker man på ett mobilnummer och hittar det så hamnar det 2 gånger i telefonboken om man lägger till det där.

2. När man lagt till det i telefonboken hamnar för och efternamn i samma fält, inte i förnamnsfältet och efternamnsfältet som sig bör.

3. Har inte lyckats få programmet att hitta nån adress till nån av mina kontakter i telefonboken, (kanske just för att för o efternamn står i olika fält)

4. Vet inte om det e möjligt att fixa men skulle va riktigt bra om man fick nummert till fast telefoni tillsammans med adressen om man söker på mobilnummer o tvärt om.

Verkar iaf fungera fint att få fram info om de okända inkommande samtal, riktigt fin funktion. Hoppas ni kan rätta till de "buggar" som finns, då skulle detta vara ett riktigt toppenprogram.


Hej!
1. Åtgärdat
2. Detta är formatet per default och det är satt så främst för att de flesta av våra användare har begärt det...
3. Det var underligt, kan du prova att lägga in mig som en kontakt med numret 0736693989, gör sedan en uppdatering av telefonboken
4.Just nu är detta inte möjligt, men det kommer i framtida versioner finnas möjligheter att trycka på informationsknappen för varje resultat för att få mer detaljerad information!

Ladda ner och installera om TrueCaller från hemsidan för att få igång det som buggat tidigare. Tack för dina kommentarer! :(

Hej, 2 frågor:

1. Finns det en gratis version av TrueCaller till WM ?

2. Finns det en tjänst like SE's TrackID eller Shazam till WM ?


Det finns ingen gratis version av TrueCaller till WM. Dock så kostar den endast en engångsavgift på 49kr med fria uppdateringar på din telefon ;)

#1111

Postad 13 januari 2010 - 14:24

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Följande bordsställ väntar jag på. Borde komma vilken dag som helst:

http://cgi.ebay.com/...em=320467255015

Kostnad: 102.97kr inkl. frakt

Förmodligen inte rätt strömkabel men det är inte det viktiga. Har väl beställt 5-6 olika sådana här tidigare till andra modeller och det har alltid fungerat kanon.


Såg vettig ut :( Köpte en jag också ;) Perfekt att ha på skrivbordet.

#1112

Postad 13 januari 2010 - 14:41

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
namii: Installerade om programvaran precis och kan fortfarande inte trycka på "uppdatera telefonbok" utan att få upp rutan om att jag måste köpa det. (Vilket jag givetvis gjort och får bekräftat om jag försöker köpa programmet igen)Är denna funktion tillgänglig eller det är något som komma skall? I övrigt ett riktigt bra program, som passar mig perfekt som får mycket arbetsrelaterade samtal på min telefon (läs massa samtal som man inte har en aning om vem det är).

#1113

Postad 13 januari 2010 - 15:46

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hej, 2 frågor:

1. Finns det en gratis version av TrueCaller till WM ?

2. Finns det en tjänst like SE's TrackID eller Shazam till WM ?


Hej!
2.prova Midomi, är en likande trackID app som kan aven identifierar låtar som du sjunger!

http://forum.xda-dev...ad.php?t=564294

#1114

Postad 13 januari 2010 - 15:55

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Hej!
2.prova Midomi, är en likande trackID app som kan aven identifierar låtar som du sjunger!

http://forum.xda-dev...ad.php?t=564294


Tack !

En sista fråga, är det samma kamera i HTC Hero som i HD2 ?

Har hero nu och den kameran är katastrofal.

#1115

Postad 13 januari 2010 - 18:29

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Tack !

En sista fråga, är det samma kamera i HTC Hero som i HD2 ?

Har hero nu och den kameran är katastrofal.

samma,med dubbla led lampor,funkar ganska ok,finns i xda forum flera tweaks som gör att det blir lite bättre

http://forum.xda-dev...ad.php?t=602234

#1116

Postad 13 januari 2010 - 19:23

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Någon som kör sitt wifi genom 802.11n som märkt om luren drar mycket mer ström?

Bytte f.ö ut det medföljande minneskortet mot ett klass 6 kort idag. Vilken skillnad de blev!! Den är ju rätt snabb annars men nu flyter den på ännu snabbare :) *tips*

#1117

Postad 13 januari 2010 - 21:32

namii
  • namii
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

namii: Installerade om programvaran precis och kan fortfarande inte trycka på "uppdatera telefonbok" utan att få upp rutan om att jag måste köpa det. (Vilket jag givetvis gjort och får bekräftat om jag försöker köpa programmet igen)Är denna funktion tillgänglig eller det är något som komma skall? I övrigt ett riktigt bra program, som passar mig perfekt som får mycket arbetsrelaterade samtal på min telefon (läs massa samtal som man inte har en aning om vem det är).


Hallå!
Det låter märkligt. Kan jag få ditt registerID? Du finner det om du kollar i inställningar.
En sak som kan funka är om du ändrar land till vilket land som helst, sök på ett nummer, vad som helst, ändra sedan tillbaka land till sverige. Givetvis ska uppdatera telefonbok funktionen fungera redan nu, det var fler användare som rapporterade samma problem som du hade, dom fick dock problemet åtgärdat när dom hade installerat in det nya bygget från hemsidan.

#1118

Postad 14 januari 2010 - 07:21

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Låter intressant, skulle du inte kunna länka till vilken version du använder?
Har du länken till hard-spl kan du lägga in den också så slipper jag söka :)

Tack på förhand!


Här har du lite mer info, det som rekomenderas är SSPL pga garantin och det var det jag använde

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=593878

Här finns olika rom

forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=534

#1119

Postad 14 januari 2010 - 07:53

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Hallå!
Det låter märkligt. Kan jag få ditt registerID? Du finner det om du kollar i inställningar.
En sak som kan funka är om du ändrar land till vilket land som helst, sök på ett nummer, vad som helst, ändra sedan tillbaka land till sverige. Givetvis ska uppdatera telefonbok funktionen fungera redan nu, det var fler användare som rapporterade samma problem som du hade, dom fick dock problemet åtgärdat när dom hade installerat in det nya bygget från hemsidan.



Jodå, nu hoppade det igång så pass att den söker efter information till mina kontakter. Däremot kan jag inte se några ändringar i mina kontakter. Den hittar kanske inget. Inga adresser osv har lagts till...

Mitt anv.id är 133534

#1120

Postad 14 januari 2010 - 09:17

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Jag tycks tappa min anslutning till 3G-nätet efter nån timmes inaktivitet. Måste då starta om telefonen för att det ska funka igen. Använder wlan hemma. Nån som vet nåt?

#1121

Postad 14 januari 2010 - 12:07

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
HTC HD2

Update for HTC HD2 – New SMS Function Update
This update for HTC HD2 messaging lets you reach out to your friends and family with instant notifications. Keeping in touch has always been very important, and this update delivers just that: fast and reliable SMS messaging.

Datum : 2010-01-14 Kategori : uppdatera Ladda ned

ROM Upgrade for HTC HD2
An updated ROM is now available for HTC HD2 users to download. As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.(The ROM upgrade is indicated specifically for non-operator customers.)

Datum : 2010-01-14 Kategori : ROM-uppgradering Ladda ned

HTC HD2 Sidan

#1122

Postad 14 januari 2010 - 12:38

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag får en från malaysia imorgon, visst är det inga problem att byta till svensk mjukvara om man vill göra det senare?? Det är ju samma hårdvara, borde vara precis som på en dator va?

#1123

Postad 14 januari 2010 - 12:48

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Vilket minne rekomenderas till denna telefon, läste något om klass 6, finns det i 32 gb storlek?

#1124

Postad 14 januari 2010 - 13:09

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Vilket minne rekomenderas till denna telefon, läste något om klass 6, finns det i 32 gb storlek?


http://www.engadget....b-microsd-card/

#1125

Postad 14 januari 2010 - 14:27

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

HTC HD2

Update for HTC HD2 – New SMS Function Update
This update for HTC HD2 messaging lets you reach out to your friends and family with instant notifications. Keeping in touch has always been very important, and this update delivers just that: fast and reliable SMS messaging.

Datum : 2010-01-14 Kategori : uppdatera Ladda ned

ROM Upgrade for HTC HD2
An updated ROM is now available for HTC HD2 users to download. As always, HTC is committed to providing customers with the best possible mobile experience.(The ROM upgrade is indicated specifically for non-operator customers.)

Datum : 2010-01-14 Kategori : ROM-uppgradering Ladda ned

HTC HD2 Sidan

SMS uppdateringen är ny och har ersatt den gamla men ROM uppdateringen är samma som för någon dag sedan, dom har bara ändrat datum på den.
Allt från HTC support.

#1126

Postad 14 januari 2010 - 14:56

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att album art hänger sig i landscape mode när man ska scrolla igenom, iaf om man har runt 8GB musik eller mer. Är det något som fixats i senaste uppdateringen kanske ??

Redigerat av Alien08, 14 januari 2010 - 14:58.


#1127

Postad 14 januari 2010 - 15:07

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Här har du lite mer info, det som rekomenderas är SSPL pga garantin och det var det jag använde

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=593878

Här finns olika rom

forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=534

Finns ju en massa ROM, vilken är det du använde?
Länka gärna.

#1128

Postad 14 januari 2010 - 15:10

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

SMS uppdateringen är ny och har ersatt den gamla men ROM uppdateringen är samma som för någon dag sedan, dom har bara ändrat datum på den.
Allt från HTC support.


"Bara" ändrat datum kan man kanske inte säga :) Visst, nyare datum men det innebär att de har uppgraderat "sms paketen/filerna". Och med uppdateringar kommer oftast förbättringar också :P

#1129

Postad 14 januari 2010 - 15:30

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Läs gärna här och säg om det är samma som innan :)

http://htcpedia.com/...ion-update.html

Edit: Läs kommentarerna en bit ner på sidan...

Redigerat av boltis, 14 januari 2010 - 15:31.


#1130

Postad 14 januari 2010 - 16:14

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

"Bara" ändrat datum kan man kanske inte säga :) Visst, nyare datum men det innebär att de har uppgraderat "sms paketen/filerna". Och med uppdateringar kommer oftast förbättringar också :P

Som jag sa så är SMS uppdateringen NY och ersätter den gamla.

Men när det gäller ROM uppdateringen är det exakt samma som för ett par dagar sedan med en ny relese datum, man har alltså inte ändrat något i denna 1.48 ROM mot förra 1.48 ROM.
Så alla övriga uppdateringar bör man också lägga in.

#1131

Postad 14 januari 2010 - 18:05

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Har hittat det jag sökte efter mycket grävande på XDA, just 4x4 visade sig att man behövde 2 olika cab till men jag hittade en som slått ihop dessa till en :)
Hittade även lite andra godbitar som funkar bra :P

Vill inte ändra för mycket men dessa 4 ger ett bättre intryck anser jag.
Ficklampa (Torchlight)
Ny "Taskbar"
4x4 "snabblänkar"
"Clock flip OFF"

Kan du inte lägga in länkar till de du använde.
Är intresserad av precis detta men det finns flera att välja på.

#1132

Postad 14 januari 2010 - 21:34

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Btw vet någon om HTC ska släppa en HD2 med tangentbord? Tyckte jag såg några bilder för ett tag sen!

#1133

Postad 14 januari 2010 - 22:35

Calleh12
  • Calleh12
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Soyish, vad jag har läst så var det bara något en sida pysslade ihop, då de ansåg att HTC skulle göra en. De pratade också om att HD Touch fick tangentbord och någon mobil till, så varför skulle inte en HD2 få? :) Något i den stilen var det iallafall :)

#1134

Postad 14 januari 2010 - 22:54

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Soyish, vad jag har läst så var det bara något en sida pysslade ihop, då de ansåg att HTC skulle göra en. De pratade också om att HD Touch fick tangentbord och någon mobil till, så varför skulle inte en HD2 få? :) Något i den stilen var det iallafall ;)

Mhm, fan va synd :) är gött sugen på en HD2 med tangentbord, har vant mig med min x1 och gillar inte SIP så mycket. Även om jag har försökt vänja mig med det.

#1135

Postad 15 januari 2010 - 07:13

Unregistereddfe6e5ac
  • Unregistereddfe6e5ac
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt en hd2 hos Tre som vet om dom har gjort något med programvaran? (Typ låst softkeys eller liknande)

Kan man flasha en ny rom på en 3-låst telefon? Man skulle ju vilja ha 6.5.3.

#1136

Postad 15 januari 2010 - 07:54

Ekis52
  • Ekis52
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Är det flera som har problem med anslutningskabeln att den glappar lite i telefonen? Vi håller på och utvärderar 2 st. HD2 här på jobbet och båda har samma fel. Stoppar man i sladden så måste vi ibland se till att sladden ligger så att det verkligen blir kontakt annars blir den inte laddad eller att syncningen inte fungerar.

Såg att det någon mer som hade problem med att få felmeddelande om att uppkopplingen inte fungerar och att man ska kontrollera sina inställningar. Båda våra telefoner råkar ut för detta flera ggr om dagen? Är det flera som har samma problem och är det någon som vet vad som orsakar detta?

#1137

Postad 15 januari 2010 - 08:54

ironjocke
  • ironjocke
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt en hd2 hos Tre som vet om dom har gjort något med programvaran? (Typ låst softkeys eller liknande)

Kan man flasha en ny rom på en 3-låst telefon? Man skulle ju vilja ha 6.5.3.


Jag fick min från tre för någon dag sen och vad jag har sett än så länge så är det inget tre-tjafs nånstans.
inga direktknappar till planet 3 eller menyer!
Rom flash har jag ingen aaning om!

#1138

Postad 15 januari 2010 - 09:01

ironjocke
  • ironjocke
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Är det flera som har problem med anslutningskabeln att den glappar lite i telefonen? Vi håller på och utvärderar 2 st. HD2 här på jobbet och båda har samma fel. Stoppar man i sladden så måste vi ibland se till att sladden ligger så att det verkligen blir kontakt annars blir den inte laddad eller att syncningen inte fungerar.

Såg att det någon mer som hade problem med att få felmeddelande om att uppkopplingen inte fungerar och att man ska kontrollera sina inställningar. Båda våra telefoner råkar ut för detta flera ggr om dagen? Är det flera som har samma problem och är det någon som vet vad som orsakar detta?


Min kontakt sitter inte direkt som gjuten, men jag har inte råkat ut får nåt anslutningsproblem(än). Däremot känns det som att det kan dyka upp om några månader eller så när man har hunnit ladda och anslutit den ett större antal gånger!Det var något jag tänkte på direkt när jag laddade den för första gången att det inte kändes stabilt!

#1139

Postad 15 januari 2010 - 10:52

Unregistereddfe6e5ac
  • Unregistereddfe6e5ac
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jag fick min från tre för någon dag sen och vad jag har sett än så länge så är det inget tre-tjafs nånstans.
inga direktknappar till planet 3 eller menyer!
Rom flash har jag ingen aaning om!


Skönt att höra, gillar inte när dom ska in och ställa till det =)

Beställde min i förra veckan och blev lovad att jag skulle ha den denna vecka för dom hade över 40st i lager. Nu säger dom att jag kommer få den nästa vecka. Typisk att det händer precis när man verkligen behöver en telefon, min förra stendog.

#1140

Postad 15 januari 2010 - 11:45

namii
  • namii
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jodå, nu hoppade det igång så pass att den söker efter information till mina kontakter. Däremot kan jag inte se några ändringar i mina kontakter. Den hittar kanske inget. Inga adresser osv har lagts till...

Mitt anv.id är 133534


Är du säker på detta? Prova att lägga till mig som en kontakt, jag har mobilnr 0736693989. Efter att du kört update phonebook så ska det definitivt finnas en adress satt på mig!

#1141

Postad 15 januari 2010 - 12:04

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt en hd2 hos Tre som vet om dom har gjort något med programvaran? (Typ låst softkeys eller liknande)

Kan man flasha en ny rom på en 3-låst telefon? Man skulle ju vilja ha 6.5.3.

Om du skall flasha en ROM som inte är officiell (typ WM 6.5.3) måste du använda HSPL eller SSPL (SSPL kan inte flasha alla ROM) för att kunna få in dom.

#1142

Postad 15 januari 2010 - 12:08

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Kan du inte lägga in länkar till de du använde.
Är intresserad av precis detta men det finns flera att välja på.

Har inte sparat länkarna men här finns en hel del http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415

Annars har du dom cab filerna jag använde bifogade i posten här :) Bifogad fil  HTCHD2_apz.zip   1,9MB   26 Antal nerladdningar

#1143

Postad 15 januari 2010 - 12:56

Unregistereddfe6e5ac
  • Unregistereddfe6e5ac
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Om du skall flasha en ROM som inte är officiell (typ WM 6.5.3) måste du använda HSPL eller SSPL (SSPL kan inte flasha alla ROM) för att kunna få in dom.


Ja det har jag snappat upp men jag fick för mig att det var nåt speciellt med låsta telefoner.

#1144

Postad 15 januari 2010 - 14:15

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Såg att det någon mer som hade problem med att få felmeddelande om att uppkopplingen inte fungerar och att man ska kontrollera sina inställningar. Båda våra telefoner råkar ut för detta flera ggr om dagen? Är det flera som har samma problem och är det någon som vet vad som orsakar detta?

Vilken operatör kör ni? Jag kör med Tre och har detta problem.

#1145

Postad 15 januari 2010 - 14:35

fredst
  • fredst
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Är det någon som känner till om det finns något bordsställ till denna mobil?

Känns lite märkligt att HTC inte skickar med en eller ens har en till försäljning.
Den som finns verkar inte passa till HD2:an.

Är i valet och kvalet om jag ska sattsa på denna när mitt aboneman går ut nu i slutet av Jan.
Läste på XDA att det är många som haft problem med bluetooth headset någon här som har nån erfarenheter av detta?
Jag har både ett Nokia BT headset (den med displayen) och Jabra BT hörlurar.

Eftersom jag lyssnar mycke på talböcker så skulle det vara trevligt att slippa mp3 spelaren och iställer köra med mobilen och BT headset. Hur är det med mediaspelaren. Kommer den ihåg var man slutade lyssna eller börjar den om hela tiden?


Postad bild
http://shop.ebay.co....p...tpos=&gbr=1

#1146

Postad 15 januari 2010 - 19:55

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Är du säker på detta? Prova att lägga till mig som en kontakt, jag har mobilnr 0736693989. Efter att du kört update phonebook så ska det definitivt finnas en adress satt på mig!



No success. La in ditt nummer i telefonboken och uppdaterade sedan i programmet. Inget resulat. Ingen adress tillagt till ditt nummer. Däremot fungerar det kanon t.ex när någon ringer som inte är inlagd i luren. Då får jag ivarjefall fram namn, adress osv.

Ett annat fenomen som är lite konstigt: När jag valt uppdatera telefonboken och den har rabblat igenom mina typ 124 kontakter så verkar den färdig. När jag sen går in i telefonboken och scrollar ner, så kommer jag typ ner till bokstaven "K". Sen scrollar luren upp igen till "A" automatiskt. Detta fenomen fortgår ända tills jag manuellt stänger av Truecaller. Då går det att scrolla precis som vanligt. Sen om det är programmets fel eller ej låter jag vara osagt, men ganska konstigt ändå.

Är inte helt borta ändå när det gäller sådana här saker. Inbillar jag mig ivarjefall. Haha

#1147

Postad 15 januari 2010 - 20:12

Calleh12
  • Calleh12
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ingår alla små hotfixes i senaste ROM uppdateringen? Fick precis min telefon och upptäckte att den senaste rom redan var installerad :)

#1148

Postad 15 januari 2010 - 20:41

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Ingår alla små hotfixes i senaste ROM uppdateringen? Fick precis min telefon och upptäckte att den senaste rom redan var installerad :)

Nej det gör dom inte..

#1149

Postad 15 januari 2010 - 20:59

Calleh12
  • Calleh12
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Nej det gör dom inte..


Ok ok ^^ Tack =)

Kan någon svara varför jag inte se några .cab filer på mobilen? =( De är ej uppackade =)

Edit: hittade, använde inte filutforskaren ;D

Redigerat av Calleh12, 15 januari 2010 - 22:32.


#1150

Postad 15 januari 2010 - 21:48

Sabbanahou
  • Sabbanahou
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Vilken operatör kör ni? Jag kör med Tre och har detta problem.


Jag har också detta problem. Operatör Tre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.