Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 december 2008 - 15:23

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Som det skrevs i ett annat forum: de har lagt till möjligheten att handla med postförskott nu – känns inte som det lättaste sättet att blåsa någon på?

#102

Postad 08 december 2008 - 12:37

johanfilip
  • johanfilip
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag ringde i morses och fick förklarat för mig att kamerorna var slut och att jag skulle få leverans i början av nästa vecka. Fick ett minneskort som plåster på såren. Mailade och bad dem makulera min order. Blir väl till att betala 500 kr mer på elgiganten och få den direkt i handen.

#103

Postad 08 december 2008 - 12:44

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Om mina beräkningar stämmer så borde det ramla in rapporter idag om folk som fått sina leveranser, eftersom de fick kollinummer i fredags. Hoppas ni skriver här då för att lugna resten. Eller också skriver ni och berättar om tegelstenen var fin...

#104

Postad 08 december 2008 - 14:18

nederlaget
  • nederlaget
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag fick ett kollinr i fredags (efter att jag hotat att polisanmäla bolaget).
Sedan fick jag även ett Copy Paste svar där det stod att min vara skulle levereras under måndagen.
Efter att det varit väldigt tyst så mailade jag återigen och fick ett Copy Paste svar att varan ska vara framme på utlämningsstället på onsdag.

När jag söker på mitt kollinr på Posten får jag följande:

Godssökning
Kolliid: 123456789101112Se Kundnr: 123456789
Kund: Kameraexperten i Sverige AB Referens: 24418
Tjänst: Postpaket (25) Status: Information från kund
Vikt: - Kvitterat av : -
Postnr: 11250 Ort STOCKHOLM
Avsänt: -- Utlämnat --
Tilläggstjänst: SMS-avisering
Kolli Vikt: 0.00
Innehåll: Tekniska produkter
--------------------------------------------------------------------------------
Händelser
2008-12-05 16:36 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Med andra ord så verkar de enbart reggat ett kolliID men inte skickat något, eller kan jag ha fel?
Att kolli vikten är 0 kg är även det oroväckande

#105

Postad 08 december 2008 - 14:24

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
tjena tjena! jag var runt och kolla lite sen så hitta jag den här tråden. och blev medlem angående kameraexperten.
jag beställde 2 mobiler i torsdags och jag fick be om mitt kvitto asså bekräftelsen att jag köpt varorna. Dom hade inte skickat de annars. nu väntar jag på mobilerna. dom sa att på onsdag ska dom vara här. får se hur det går...

#106

Postad 08 december 2008 - 14:34

Toobster
  • Toobster
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Jag fick ett kollinr i fredags (efter att jag hotat att polisanmäla bolaget).
Sedan fick jag även ett Copy Paste svar där det stod att min vara skulle levereras under måndagen.
Efter att det varit väldigt tyst så mailade jag återigen och fick ett Copy Paste svar att varan ska vara framme på utlämningsstället på onsdag.

När jag söker på mitt kollinr på Posten får jag följande:

Godssökning
Kolliid: 123456789101112Se Kundnr: 123456789
Kund: Kameraexperten i Sverige AB Referens: 24418
Tjänst: Postpaket (25) Status: Information från kund
Vikt: - Kvitterat av : -
Postnr: 11250 Ort STOCKHOLM
Avsänt: -- Utlämnat --
Tilläggstjänst: SMS-avisering
Kolli Vikt: 0.00
Innehåll: Tekniska produkter
--------------------------------------------------------------------------------
Händelser
2008-12-05 16:36 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Med andra ord så verkar de enbart reggat ett kolliID men inte skickat något, eller kan jag ha fel?
Att kolli vikten är 0 kg är även det oroväckande

Av informationen ovan så har Posten inte hämtat/mottagit paketet. Behöver inte vara något konstigt med det fast det är ju inte skickat. Posten hämtar väl grejer här inom ett par timmar så då borde din informationen uppdateras.

#107

Postad 08 december 2008 - 14:37

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Godssökning
Kolliid: 123456789101112Se Kundnr: 123456789
Kund: Kameraexperten i Sverige AB Referens: 24418
Tjänst: Postpaket (25) Status: Information från kund
Vikt: - Kvitterat av : -
Postnr: 11250 Ort STOCKHOLM
Avsänt: -- Utlämnat --
Tilläggstjänst: SMS-avisering
Kolli Vikt: 0.00
Innehåll: Tekniska produkter
--------------------------------------------------------------------------------
Händelser
2008-12-05 16:36 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Med andra ord så verkar de enbart reggat ett kolliID men inte skickat något, eller kan jag ha fel?
Att kolli vikten är 0 kg är även det oroväckande

Grejen är den att så där blir status när man reggat en transport, före det att posten har hämtat upp försändelsen. Vet man inte vikten så sätter man "noll" och då kommer posten att väga paketet och sedan syns det på sidan.
Men bara för att de reggat denna transportorder så är det inte sagt att de kommer att skicka något, för denna är värdelös ända tills man bokat hämtning på paketet hos posten.
Om jag ska skicka paket så kanske jag gör tre transportordrar för att jag hela tiden glömmer något, typ en sms-avisering första gången, och sen kanske innehåll på andra, men på tredje försöket funkar det. Då bokar jag ju bara hämtning på nummer 3, de andra två då att se ut som din förhandsinformation.
Vi får göra en uppdatering framåt kvällen, och se om posten hämtat upp något...

#108

Postad 08 december 2008 - 14:46

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
vad är kolli id?

tacksam för svar!

#109

Postad 08 december 2008 - 14:50

nederlaget
  • nederlaget
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
En ID kod på ett paket som skickas via posten. Med denna går du in på www.posten.se och söker på din leverans och kan då få information var din vara är.

I mitt fall är jag väldigt skeptis, Kameraexperten har informerat mig sedan i onsdags förra veckan att min vara ska skickas dagen efter. Om de sedan skickar ett kolli id, som enligt Kameraexperten man ska få först när varan är upphämtat från deras lager, så tycker jag att varan ska vara upphämtad av posten. Men än så länge finns ingen info och jag skulle uppmana andra att inte använda denna leverantör.

#110

Postad 08 december 2008 - 14:52

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
jaha okej tack ska du ha! men ska jag be om mitt kolli id?
för jag har inte fått något sådant, har bara fått bekräftellse på att jag köpt varorna och då fick jag själv be om det..

#111

Postad 08 december 2008 - 15:20

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
finns det nån speciell tid då man får makulera ordern. asså 7dagar eller ngt sånnt?

#112

Postad 08 december 2008 - 15:42

Unregistered16ec8d9c
  • Unregistered16ec8d9c
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är det någon här som har haft kontakt med kameraexperten idag? De brukar vara snabba på att svara på mail men har inte gjort så hittils idag.

Jag som många andra fick mina pengar dragna direkt, varan var leveransklar i torsdags, skulle levereras fredag men blev uppskjutet till måndag. Idag har jag inte hört någonting. Känns för övrigt lite märkligt att de skulle kunna kolla lagerstatus klockan 22 på en fredag kväll. Det är väl som redan nämnts här copy+paste.

Är det någon som har beställt en vara som inte längre finns på hemsidan som har fått den?

#113

Postad 08 december 2008 - 15:44

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Är det någon här som har haft kontakt med kameraexperten idag? De brukar vara snabba på att svara på mail men har inte gjort så hittils idag.

Jag som många andra fick mina pengar dragna direkt, varan var leveransklar i torsdags, skulle levereras fredag men blev uppskjutet till måndag. Idag har jag inte hört någonting. Känns för övrigt lite märkligt att de skulle kunna kolla lagerstatus klockan 22 på en fredag kväll. Det är väl som redan nämnts här copy+paste.

Är det någon som har beställt en vara som inte längre finns på hemsidan som har fått den?


jag har beställt en vara som inte finns på sidan mer.. detta är helt sjukt!

#114

Postad 08 december 2008 - 16:00

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
nu svarar dom inte på mailen längre

#115

Postad 08 december 2008 - 16:17

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Här har du splitterny information från Swedbank till exempel:
http://www.swedbank...._668352,00.html



Kortfattat: beställer du något med Visa, men får inte varan: du får pengarna tillbaka. Däremot krävs det lite knixande, blankett ska skickas in och kopia på kontoutdrag och sådant, så om man har bråttom är det bättre att handla dyrare i en annan affär. I mitt fall tyckte jag prisskillnaden var värd chansningen att riskera vänta. Men handla fan inte med direkt banköverföring från okända affärer. Håll er till Visa/Mastercard eller liknande.



Vart står det att man får pengarna tillbaka? Det står att man kan göra en reklamation, men sen då? Inga garantier vad jag kan se...

Har beställt för alldeles för mycket pengar. Skickas inte sakerna senast imorgon så blir det polisanmälan, sen blir det nudlar + vatten resten av 2009...

#116

Postad 08 december 2008 - 17:09

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har haft ett kolli nummer sedan i fredags och ännu har de inte lyckats få iväg det med posten.
Vi ger det ett par dagar till och hoppas att leveransen dyker upp.

#117

Postad 08 december 2008 - 17:11

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Har haft ett kolli nummer sedan i fredags och ännu har de inte lyckats få iväg det med posten.
Vi ger det ett par dagar till och hoppas att leveransen dyker upp.


Mmm, jag säger det samma. Har inte heller kommit längre än elektronisk förhandsinformation. Om det inte ändrats i morgon förmiddag mailar jag igen och då, först, börjar det bli allvar. Inget att panika om ännu, imho.

#118

Postad 08 december 2008 - 18:12

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
fick ett mail av dom alldeles nyss. Beställningen kommer antagligen komma på onsdag nu. A jag kommer vänta men efter de blir det att makulera ordern....

#119

Postad 08 december 2008 - 18:34

williamw
  • williamw
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hejsan. Beställde en kamera därifrån den 4/12. Fick dock ingen bekräftelse på köpet, har inget ordernr alls. Det verkar som om man har varit tvungen att maila dom för att ens få detta. Hur var det för er? Fick ni något ordernr direkt efter köpet? Mailade idag efter att ha läst på lite om affären, men har inte fått något svar än...

Börjar bli lite misstänksam... Men än verkar det iallafall inte som om någon har blivit lurad...

#120

Postad 08 december 2008 - 18:38

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hejsan. Beställde en kamera därifrån den 4/12. Fick dock ingen bekräftelse på köpet, har inget ordernr alls. Det verkar som om man har varit tvungen att maila dom för att ens få detta. Hur var det för er? Fick ni något ordernr direkt efter köpet? Mailade idag efter att ha läst på lite om affären, men har inte fått något svar än...

Börjar bli lite misstänksam... Men än verkar det iallafall inte som om någon har blivit lurad...



Tja! jag fick också be om orderbekräftelsen. jag tkr du ska göra det också ifall dom lurar dig har du iallafall ngt att komma med till polisen...

#121

Postad 08 december 2008 - 18:42

nederlaget
  • nederlaget
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
1. Är det verkligen någon som fått något levererat? enligt omdömen på Prisjakt så verkar inget fått något paket.
2. Hur har det gått med dom som makulerat ordern? har ni fått ok på en gång och pengarna insatta på kontot?

Det verkar onekligen som de kör med taktiken - lugna kunderna genom att säga att er leverans kommer på onsdag - hur många har fått den idag?

#122

Postad 08 december 2008 - 18:49

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Jag fattar inte att ni ens tror att ni kommer få något levererat.
Bara att inse att ni alla blivit lurade helt enkelt.

Det luktar Medison lång väg om det här. (Den berömda 1000kr Laptopen som inte fanns)

Bara hoppas att ni kan få tillbaks dom pengarna ni har betalat in i förskott.

Men ni kan nog sluta hoppas nu, ingen av er kommer att få något som ni har beställt.

#123

Postad 08 december 2008 - 18:50

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Det verkar onekligen som de kör med taktiken - lugna kunderna genom att säga att er leverans kommer på onsdag - hur många har fått den idag?



Jag bl.a.

#124

Postad 08 december 2008 - 18:53

williamw
  • williamw
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nä, det här verkar helt åt ****... Folk tidigare i tråden verkar ha fått tillbaka pengar så sent som den 4/12... Får väl hoppas att det löser sig.

#125

Postad 08 december 2008 - 19:00

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag fattar inte att ni ens tror att ni kommer få något levererat.
Bara att inse att ni alla blivit lurade helt enkelt.

Det luktar Medison lång väg om det här. (Den berömda 1000kr Laptopen som inte fanns)

Bara hoppas att ni kan få tillbaks dom pengarna ni har betalat in i förskott.

Men ni kan nog sluta hoppas nu, ingen av er kommer att få något som ni har beställt.


Det är väl klart att man hoppas att det finns andra förklaringar än att man just blivit blåst. Men även en optimist som jag börjar tvivla. Precis skickat mail till dom, får se om det dyker upp ngt svar (edit: alltså ngt nytt svar; det där med onsdag har jag redan fått)

Redigerat av Unregistered4bd96e91, 08 december 2008 - 19:01.


#126

Postad 08 december 2008 - 19:14

skyhawk
  • skyhawk
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har samma problem. Fått kollinr, men de har ju ännu inte skickat något ("Elektronisk förhandsinformation mottagen").

Nu har jag dock blivit lovad detta:
"Din order lämnar vårt lager imorgon."
Det vill säga tisdag.

Sitter som på nålar.

#127

Postad 08 december 2008 - 19:21

Redux
  • Redux
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Reggade mig särskilt för denna tråden..

Jag la en beställning på en Panasonic TH 50 PX8 hos kameraexperten fre 5/12 efter mailkontakt att den fanns på lager för omedelbar leverans.
Jag betalade med MC och slantarna reserverades på kontot (inte drogs) för kameraexpertens räkning.
Under helgen fick jag koll på denna tråd och började få kalla fötter, kontaktade butiken imorse (telefon) måndag för att kolla orderstatus och fick beskedet att den skulle skickas på onsdag.
Efter det beskedet valde jag att makulera beställningen vilket också gjordes utan knot, han jag talade med kunde dock inte maila bekräftelse på att ordern makulerats utan jag var tvungen att maila dem för att få mailbekräftelse tillbaka.
Detta gjordes omedelbart och svar kom sent på eftermiddagen, måndag, pengarna var tillbaka på kontot ca 5 timmar efter avbeställning gjorts.

Såg sedan att de lagt till Postförskottsbetalning som alternativ och testade och lägga in beställning på nytt (kl 13.00), fick beställningsbekräftelse omedelbart, senare kl. 18.00 kom svar att leveransen skulle skickas på onsdag, får se om detta håller..

Någon här som fått/inte fått det de beställt? Spännande detta..

Redigerat av Redux, 08 december 2008 - 19:23.


#128

Postad 08 december 2008 - 20:09

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0
Lade en beställning där i onsdags, men fick kalla fötter efter att ha läst lite.
Den kamera jag köpt gick att få för marginellt mer pengar hos andra återförsäljare.
Makulerade ordern hos dem och ikväll har pengarna dykt upp på kontot igen.

#129

Postad 08 december 2008 - 20:39

williamw
  • williamw
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Känns skönt att se att man verkar få tillbaka pengarna. Ska försöka få tag på de imorgon. Förmodligen blir det att makulera och köpa i en fysisk butik eftersom jag behöver kameran till helgen!

#130

Postad 08 december 2008 - 21:01

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Puh... Mailade kl 18:07 till Kameraexperten och bad dom makulera ordern om den inte kunde skeppas imorgon. Fick svar 20:32 att ordern var makulerad. Kollade precis kontot och där sitter pengarna nu.

Jag la ordern och betalade i onsdags. Fick ingen orderbekräftelse, den fick jag maila om. Enligt hemsidan fanns kameran i lager. Trots det skulle den skickas först en vecka senare. Varför skickar man inte lagerförda varor direkt?

Sen när dom flesta verkar övertygade om att det är en blåsning så sätter dom tillbaka direkt utan att tjafsa. Vilket känns enormt skönt då jag haft en jäkla ångest efter läst denna tråd och andra. Samtidigt känns det lite trist att inte gynna den butik som har dom bästa priserna.
Ska bli intressant att följa detta dom närmsta dagarna. Är allt detta bara ett rykte så vore det intressant och veta vilka som startade det.

#131

Postad 08 december 2008 - 21:33

johanfilip
  • johanfilip
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Scam eller inte så hade jag ändå makulerat på grund av ständigt uppskjutna leveransdatum.

#132

Postad 08 december 2008 - 23:38

Redux
  • Redux
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Scam eller inte så hade jag ändå makulerat på grund av ständigt uppskjutna leveransdatum.


Tja, till en början beställde jag Panasonicen genom det välrenommerade Dustin den 12:e november och fick leveransdatum uppskjutet, först till den 1/12 sedan till den 9/12, sedan visades tv:n som utgången ur sortimentet. Jag var i kontakt med deras kundtjänst vid tre tillfällen efter den "utgått" där jag garanterades att de som beställt den kommer att få den levererad..
Den 4/12 får jag så ett mail där de beklagar men de kan inte leverera den som avtalat.. Surt, inte minst som att man varit i kontakt med kundtjänst inte mindre än 3 ggr utlovat leverans som beställt..

Så, moral of the story.. Strul i form av upskjutna leveranser osv, kan hända de bästa men mitt förtroende för Dustin blev aningen kantstött.

Till Kameraexpertens "försvar".
De gånger jag har varit i kontakt med deras kundtjänst har de varit koncisa och artiga via telefon (svåra att komma fram till, men det är trots allt jultider) och snabba att svara på e-post frågor.

Sen återstår det att se om de kan leverera ..

#133

Postad 09 december 2008 - 00:18

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Är allt detta bara ett rykte så vore det intressant och veta vilka som startade det.

Jag antar att du syftar på mig som trådstartare här. Min avsikt var inte att starta illasinnade rykten utan endast höra mig för om leverantörens status då jag var intresserad av en dyr vara. Upptäckte då att de helt plötsligt hade lanserat en massa lägstapriser vid samma tillfälle, även på sådant de inte salufört tidigare. Det som förbryllade mig var att de hävdade att de endast saluför svensksålda produkter, samtidigt som de kunde hålla ett pris lägre än gråimpåort på t ex Sony VPL-HW10.
De hade dessutom ingen möjlighet till postförskott. Nu när de infört det igen så ska jag ta mig en funderare igen :) . Det är dock fortfarande lite märkligt att vissa varor bara försvunnit från utbudet inom ett par veckor...

Det var någon skojarfirma för några år sedan som sålde datorer och skickade en sunkig DVD-spelare istället för att vinna tid. En kille bad personalen på utlämningstället bevittna när han öppnade paketet (som innehöll DVD-spelaren) och han tilläts returnera den utan att behöva betala något när de såg att det inte överensstämde med leveranssedeln.

Nåväl, vi får hoppas på det bästa. Att de får problem att svara på mail (och att leverera) är väl inte så konstigt om man ligger lägst i pris på en mängd populära julklappar...

Redigerat av Gargantua, 09 december 2008 - 01:51.


#134

Postad 09 december 2008 - 00:39

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Surt att jag såg inte den här tråden förrän idag. Jag har sucktat efter en Canon 40D och en tamron objektive i evigheter och beställde äntligen den idag från kameraexperten. Det kom inga orderbekräftelse och därför börja jag googla ifall andra hade fått samma fel. Vanligvis brukar jag alltid kolla de senaste bedömning för att se om affärer sköts korrekt. Men de icke leverans bedömning kom upp så sent som idag. :/ Betalade med direktbetalning och ligger ute med 10000kr. Makulerade ordern nu och jag få se ifall pengar kommer tillbaka. En positiv grej är väl postförskott är tillbaka, samtidigt kan det mycket väl vara en tegelsten när det väl kommer fram. Tog fan hela året att spara ihop pengarna som fattigstudent. :)

#135

Postad 09 december 2008 - 03:03

aldrigmera
  • aldrigmera
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
MegaVARNING för Kameraexperten AB.
(har jag fel så kommer jag posta även det och be om ursäkt men jag är skeptisk)

Har precis hävt köpet jag gjorde för en vecka sedan. Kan bara hoppas att man får igen pengarna. Har inga illusioner överhuvudtaget. Avvaktar samtalet med ARN imorgon angående polisanmälan för bedrägeri om man ska vänta eller agera på en gång.

Snabba leveranser? Eller hur va...

Man måste BE om en orderbekräftelse. (som kommer hypersnabbt NÄR man väl gjort det!?)
Man måste BE om ett kollinummer för att kunna följa paketet som aldrig skickas.
Mailen ser faktiskt ut att vara copy pastade och har en "lugnande/fördröjande andemening som det står att läsa om. Ställde en fråga ang. leveransen men fick svar på något annat?!
Man blir bortkopplad från telefonkön och jag har aldrig kommit fram, prövat vid olika tidpunkter under dagen.)
Deras telefonabonnemang är registrerat i november 2008 hos Telenor. Bolaget har iofs inga anmärkningar hos kronofogdemyndigheten/skattemyndigheten.

Postar inom 48hr hur det gått.

/"aldrigmera"/ Sthlm 03:02 9 dec-08

#136

Postad 09 december 2008 - 09:56

Unregistered8e6bcb81
  • Unregistered8e6bcb81
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Kanske alla har fått samma kolli-id? :)

#137

Postad 09 december 2008 - 09:57

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Nån som kikat på sitt kollinummer och sett om det genererat nån skarp transport ännu?

Kanske alla har fått samma kolli-id? :)



Just det, släng upp några exempel, det är ju inga hemligheter!

#138

Postad 09 december 2008 - 10:12

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Att kolli-id:s skulle vara samma är omöjligt, för det står vart leveransen är på väg. Så här:

Godssökning
Kolliid	8420*******SE	Kundnr	020*******
Kund	Kameraexperten i Sverige AB	Referens	23002
Tjänst	Postpaket (25)	Status	Information från kund
Vikt		Kvitterat av	
Postnr	21211	Ort	MALMÖ
Avsänt	--	Utlämnat	--
Händelser
2008-12-05 	20:11 	Posten 	Elektronisk förhandsinformation mottagen

Man skulle nog reagerat om det inte hade stått 21211 Malmö... men hur som helst, det säger ändå ingenting om sannolikheten att leverans kommer.

#139

Postad 09 december 2008 - 10:14

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Helt omöjligt att komma genom telefonlinje nu... hoppas nån som svara mitt makulerings mail.

Ni som har fått pengarna tillbaka, var det när pengarna redan var dragna eller var de bara reseverade? Nån som har fått tillbaka efter ha betalat med direktbetalning?

Redigerat av Prankie, 09 december 2008 - 10:16.


#140

Postad 09 december 2008 - 10:26

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag har makulerat/hävt mitt köp.

Gjorde det igår, fick bekräftelse på mail idag.
Pengarna skall vara åter på mitt konto inom 24 timmar, så ännu ropar jag inte hej...

Om ni får era varor kommer jag beställa från dem igen, fast denna gång mot postförskott (vilket ej fanns innan då hade jag valt det såklart)

Dom har varit schyssta med att svara, men man börjar ju fundera på vad dom pysslar med?
Tvättar dom pengar? Spekulerar dom med pengarna, dålig information från dem helt klart.

Nåja... Får väl se på min tjock TV någon vecka till...

Helt omöjligt att komma genom telefonlinje nu... hoppas nån som svara mitt makulerings mail.

Ni som har fått pengarna tillbaka, var det när pengarna redan var dragna eller var de bara reseverade? Nån som har fått tillbaka efter ha betalat med direktbetalning?



#141

Postad 09 december 2008 - 10:29

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Helt omöjligt att komma genom telefonlinje nu... hoppas nån som svara mitt makulerings mail.

Ni som har fått pengarna tillbaka, var det när pengarna redan var dragna eller var de bara reseverade? Nån som har fått tillbaka efter ha betalat med direktbetalning?


Jag betalade i onsdags med direktbetalning, pengarna drogs direkt från mitt konto. Igår kväll kl 18 mailade jag och avbeställde, ~20:30 hade jag fått mail och pengarna på kontot!

#142

Postad 09 december 2008 - 10:30

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Jag makulerade igår kväll.
Det tog många timmar att göra det, för de rörde ihop saker hela tiden, och stället för att läsa längre ner i mailet så mailade de ny fråga. Mig gör det inte mycket, för jag kunde släppa tvn ibland och gå och kika på mailen, för det måste bli rörigt för dem kan man tycka.
****************************************************************
Jag 15:00- Hej, har ni skickat ordern idag som ni lovade?
Svar 17:30
Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på onsdag.

Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.

Hoppas på din förståelse.

Med vänliga hälsningar / Anneli L.
****************************************************************
Jag 18:10: - Då får vi nog makulera ordern, för vi törs inte lita på att vi har den till helgen
Svar 19:15 :


Hej *****

Självklart får du ångra dig.

Med vänliga hälsningar / Sandra
****************************************************************
Jag svarar samma minut: - Ok, gör så. När har jag pengarna åter på kontot?
Svar 19:40:
Hej igen
Beror lite på betalsättet men har du ett order nr så ordnar vi det direkt.

Med vänliga hälsningar / Sandra
****************************************************************
Jag 19:40: -Hej. Makulera order 23***. Betalad via banköverföring.
Svar 21:20:

Din order är makulerad.

Med vänliga hälsningar / Anneli L.
****************************************************************

De skickade även med en skärmdump ur deras ordersystem så jag kunde se att den var makulerad. Många mail blev det. Hade varit smidigare om de bara läst lite längre ner i mailet och hittat ordernumret där...

#143

Postad 09 december 2008 - 10:36

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Men vad sysslar dem med?
Är det så att de spekulerar med pengarna under tiden de finns på deras konto?
Detta känns inte seriöst. Funderar på att makulera min order.

#144

Postad 09 december 2008 - 10:37

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag betalade i onsdags med direktbetalning, pengarna drogs direkt från mitt konto. Igår kväll kl 18 mailade jag och avbeställde, ~20:30 hade jag fått mail och pengarna på kontot!


Edit: Nu har jag beställt samma vara från en annan butik som är auktoriserad återförsäljare för Nikon. Dock kostade det 14% mer. Den här gången valde jag postförskott också så slipper man ha ont i magen.

#145

Postad 09 december 2008 - 10:46

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag tror de har överflödig med mail och telefon. Sandra/Mia/Anneli lär väl inte spendera mer än 5 sek per mail. Bara läsa header och copy paste. :/
Jaja, får jag tillbaka pengar ska jag vänta med beställa tills efter Jul när det har coolat ner sig. Sedan köra med postförskott och öppna paketet på plats för att se allting stämmer. Har handlat på nätet i många år och aldrig råkat ut för det. Hoppas det inte kommer hända heller.

#146

Postad 09 december 2008 - 10:50

optipad
  • optipad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.
Din order lämnar vårt lager nu på torsdag.
Hoppas på din förståelse.
Med vänliga hälsningar / Anneli L

Jag fick mitt kollinr. i söndags kväll. Därefter har det inte hänt mycket. Men det känns skumt att folk får tillbaka sina pengar och kundtjänsten fungerar. det är inte så oseriösa företag brukar hantera sådant här.

Jag såg på ett inlägg lite längre upp att han hade ett referensnummer som nästan var 500 nummer efter mitt och han hade beställt dagen efter mig, så det är klar, med så många produkter som beställs, så förstår jag att det kan bli lite strul med leveranserna.

Men men, jag väntar o ser... Annars blir det läropengar :)

#147

Postad 09 december 2008 - 10:52

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag satsa en femma på svaret imon kommer vara. :)

Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.
Din order lämnar vårt lager nu på fredag.
Hoppas på din förståelse.
Med vänliga hälsningar / Anneli L

#148

Postad 09 december 2008 - 10:59

optipad
  • optipad
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Men det är fortfarande ingen som har fått sin vara på några dagar? Eller har alla makulerat sina ordrar?

#149

Postad 09 december 2008 - 11:14

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Yey, jag har fått tillbaka pengarna. :)

Jag väntar tills efter jul med att beställa tror jag. Undrar vad det är de håller på med.

Man börjar undrar om det kan ha att göra med de spekulerade prisökningar nästa år. Med högre omsättning kanske de kan få ett större lager och tjäna en hacka på det när priserna ökar.

Redigerat av Prankie, 09 december 2008 - 11:26.


#150

Postad 09 december 2008 - 11:31

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Ingen som kan tipsa kameraexperten om denna tråd och hoppas på lite feedback?
Kanske inte har vetskap om tråden, skulle vara extremt intressant att se lite inlägg av dem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.