Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3151

Postad 10 juni 2014 - 20:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Mata inte trollet ;)

#3152

Postad 10 juni 2014 - 21:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
Han äger ju en Wii U så det är han knappast, det är bara oförklarligt negativa åsikter.

Eller jag tror han äger en Wii U iaf =P. Han har ju en Zeldatechdemo-avatar.

Postad bild
Postad bild


Link ser rätt stel ut i techdemot i jämförelse. Alla andra spel är fotorealistiska, varför skulle man inte vilja ha något som skiljer sig?

X-Pander: Du får gärna förklara vad du tycker och ha en åsikt, men du får räkna med reaktioner som silverdoggs när du för det första talar för andra om att alla vill ha fotorealistiskt och för det andra påstår att allt som visades på konferensen är skitspel som ingen vill ha, för det stämmer ju absolut inte, det är miljonsäljare. Så tala gärna för dig själv, men tala inte för andra.

Redigerat av Zoiler, 10 juni 2014 - 21:08.


#3153

Postad 10 juni 2014 - 21:09

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag överdrev bara lite, men när man väljer att lägga massa minuter på splatoon, yoshi woolly osv, så har jag rätt svårt att inte bli missnöjd när man får se 40sek zelda som folk väntat på i en evighet.
Spelen du nämnde var väl det enda vettiga dom visade.
Och ja jag har såklart ett wii u med en bunt zeldaspel, och mario kart 8 :)

Resten av världen verkar också ha missat det om man ska gå efter reaktionerna?


Smash, Bayo, X. Är du allvarlig?



#3154

Postad 10 juni 2014 - 21:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Zelda spelet såg ju svinsnyggt ut! :)
Blir en olidlig väntan nu!

Sen såg ju Yoshi spelet redigt snyggt ut, samt det där otroligt charmiga Kirby spelet i lera :D

Det matas ut en jäkla massa kul spel nu i Treehouse streamen :)

Jag hade låga förväntningar, då förra årets E3 blev en besvikelse, men i år har dom ta mig fan lyckats!
Även Hyrule Warriors, som jag inte var jätte intresserad av, såg brutalt mycket bättre ut nu.

Kanske tur att Xenoblade Chronicles X inte släpps i år, för min plånbok pallar inte mer nu :D

Redigerat av Svante Skoog, 10 juni 2014 - 21:12.


#3155

Postad 10 juni 2014 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
X-pander: Du får tänka på att Zelda är en sen 2015-titel, det här räckte faktiskt för att få upp hajpen för väldigt många. Jag kan posta hundratals citat från folk som sagt att de ska köpa Wii U nu eller när det kommer.

Så visst, man vill alltid ha mer Zelda, men det är ganska långt kvar. Tänk på spel som Halo, Tomb Raider och Uncharted som kommer 2015, vi fick se ännu mindre av dem.

Sen gillade jag Yoshi litegrann. Jag tycker väl att det förra Kirby Yarn var för lätt, men det kan bli bra ändå. Coop är alltid skoj. Splatterspelet tror jag kanske inte på.

Sen såg ju Yoshi spelet redigt snyggt ut, samt det där otroligt charmiga Kirby spelet i lera :D

Jag spelade föregångaren på DS, riktigt kul. Man ritade med pekpennan, och nu kommer man rita på gamepaden. Det här är perfekt för gamepaden och jag tror det kan bli väldigt bra ur speldesign.

Btw, Svante Skoog är positiv efter ett ND. Nyp mig ;)

Redigerat av Zoiler, 10 juni 2014 - 21:16.


#3156

Postad 10 juni 2014 - 21:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag kan ju säga att jag var givetvis inte fullt allvarlig heller :).

gillar verkligen zelda-grafiken. Fotorealism kan ta sig i röven. Det är ju för det mesta bara grått och tråkigt ändå.

Yoshi ser ju skitmysigt ut det med.

#3157

Postad 10 juni 2014 - 21:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Btw, Svante Skoog är positiv efter ett ND. Nyp mig ;)


Haha! :D
Ja, det hör banne mig inte till vanligheterna ;) :D

Captain Toad såg btw jävligt kul ut också!

#3158

Postad 10 juni 2014 - 21:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Nintendo gjorde ganska bra ifrån sig men de behöver visa så mycket mer eftersom konsollen säljer så dåligt. Hade de varit på topp i försäljningskurvan hade detta varit en bra nog E3 men de hade inte en enda riktig överraskning. De behöver presentera ett nytt, starkt och episkt megaIP som t.ex Destiny, Quantum Break etc. Tyvärr förlitar de sig fortfarande på gamla hästar.

Nya Zelda ser dock gudomligt ut, och verkar vara fritt/öppet vilket bådar enormt gott!

#3159

Postad 10 juni 2014 - 21:30

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Valet av grafiktyp i Zelda tycker jag är genialisk, så fort man väljer mer "realistiskt" så ser man när de blir gammalt. Realistiskt för ett år sen ser ju oftast dassigt ut ett år efter släpp när andra spel ser mer realistiska ut.

#3160

Postad 10 juni 2014 - 21:32

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Valet av grafiktyp i Zelda tycker jag är genialisk, så fort man väljer mer "realistiskt" så ser man när de blir gammalt. Realistiskt för ett år sen ser ju oftast dassigt ut ett år efter släpp när andra spel ser mer realistiska ut.


Ja jag håller helt med, spel som Okami ser ju fortfarande bra ut. :)

#3161

Postad 10 juni 2014 - 21:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Valet av grafiktyp i Zelda tycker jag är genialisk, så fort man väljer mer "realistiskt" så ser man när de blir gammalt. Realistiskt för ett år sen ser ju oftast dassigt ut ett år efter släpp när andra spel ser mer realistiska ut.

Japp, Wind Waker ser bra ut än idag, kommer bli samma sak med nya Zelda.

Nintendo gjorde ganska bra ifrån sig men de behöver visa så mycket mer eftersom konsollen säljer så dåligt. Hade de varit på topp i försäljningskurvan hade detta varit en bra nog E3 men de hade inte en enda riktig överraskning. De behöver presentera ett nytt, starkt och episkt megaIP som t.ex Destiny, Quantum Break etc. Tyvärr förlitar de sig fortfarande på gamla hästar.

Men vad ska de med nytt IP till egentligen? Zelda kommer att bli den stora konsolsäljaren, det är bara att läsa vad folk säger. Och det är på toppen av alla andra spel de har, de har redan ett grymt bibliotek och under 2015 kommer det bli ännu starkare. Mario Kart och Smash kommer att sälja enheter, Bayo (1+2) och X också.

De andra megaIP:na som du kallar dem kommer ju från tredjepart och det är ingen som vågar göra det på Wii U. Själva kan de inte göra det heller, det är ju helt galet att satsa på ett nytt osäkert IP i den här situationen när de har spel som Zelda som de vet säljer bra.

En prissänkning på det till julen 2015 och de kommer vara i en mycket bra position. Var inte så negativ, de har precis gjort det bästa E3:t på jag vet inte hur många år, sedan Twilight Princess? Visst är det kul med nya IP:s, men inte bara för sakens skull, det ska ha någon poäng också.

#3162

Postad 10 juni 2014 - 21:49

Unregistered00c263a3
  • Unregistered00c263a3
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag får väl ångra mina bistra ord när man sitter här och tappar hakan när nya zelda sitter i maskinen :)
En sak gillade jag som sjutton, att det är en stor fet värld man kan utforska och lalla omkring i.

#3163

Postad 10 juni 2014 - 21:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Xenoblade ser rätt nice ut ändå. Tyckte det såg plottrigt ut som fan förra gången de visade det.

#3164

Postad 10 juni 2014 - 21:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Men vad ska de med nytt IP till egentligen? Zelda kommer att bli den stora konsolsäljaren, det är bara att läsa vad folk säger. Och det är på toppen av alla andra spel de har, de har redan ett grymt bibliotek och under 2015 kommer det bli ännu starkare. Mario Kart och Smash kommer att sälja enheter, Bayo (1+2) och X också.

De andra megaIP:na som du kallar dem kommer ju från tredjepart och det är ingen som vågar göra det på Wii U. Själva kan de inte göra det heller, det är ju helt galet att satsa på ett nytt osäkert IP i den här situationen när de har spel som Zelda som de vet säljer bra.

En prissänkning på det till julen 2015 och de kommer vara i en mycket bra position. Var inte så negativ, de har precis gjort det bästa E3:t på jag vet inte hur många år, sedan Twilight Princess? Visst är det kul med nya IP:s, men inte bara för sakens skull, det ska ha någon poäng också.


Jag tror nya IP'n kan få upp ögonbrynen på folk och ge dem något som står för Wii U specifikt, för många blev Uncharted-spelen synonyma med PS3 och skapade stor buzz för medan många äldre IP's som Gran Turismo svek dem.

Nintendo har inte tredjepart så de får ta de riskerna själv, det är en situation de själv skapat genom att apa sig en massa med Wii U. Jag är rädd att många tröttnat på same old same old hela tiden medan Nintendo helarrogant köttar ut samma IP's igen. För att inte tala om onlinespelande, där är de nästan 10 år efter.

Även om Mario Kart 8 är kul som fan online, det ger jag dem. :)

Klagar inte på spelutbudet personligen, har haft extremt roligt med Super mario 3d world, Pikmin, Zelda WW osv och framtiden för min Wii U ser minst sagt underbar ut. Jag vet bara inte om framtiden för Nintendos plånbok gör det, men jag hoppas!

Yoshi spelet såg heltrevligt ut förresten. Jag kommer nog köpa nästan alla spel de visade idag, X verkar ju helgrymt men jag hade velat ha det i år. Spelhösten är ju nästan lite tunn efter alla uppskov.

#3165

Postad 10 juni 2014 - 21:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Såg precis x. Damn va det inte såg bra ut. Karaktärerna var ju skitfula.

Mario maker kan bli skoj dock.

#3166

Postad 10 juni 2014 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Såg precis x. Damn va det inte såg bra ut. Karaktärerna var ju skitfula.

Karaktärerna såg inget vidare ut nej, usch. Miljöerna såg bättre ut, det är stora scenarios. Men karaktärerna såg inte bra ut i Xenoblade heller och ändå blev det så bra mottaget, så förhoppningsvis kommer man över det.

En sak gillade jag som sjutton, att det är en stor fet värld man kan utforska och lalla omkring i.

Ja det är nog för att man ska kunna gå vart man vill. Alltså, precis som i ALBW lär man inte ha någon speciell ordning att göra templen i, utan man kan göra i valfri ordning. Kommer nog finnas rätt många tempel.

På bilden kan man se Lake Hylia, Hyrule Castle och Mount Doom iaf.

Bayonetta såg för övrigt asbra ut för en Bayo-fantast som mig. Kommer bli häftigt!

För att inte tala om onlinespelande, där är de nästan 10 år efter.

Det är väl att ta i... MK fungerar bra hos mig. Sen att de inte vet vad partys är och sånt...

#3167

Postad 11 juni 2014 - 10:42

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det är väl att ta i... MK fungerar bra hos mig. Sen att de inte vet vad partys är och sånt...


Ok, 5 år då. ;)

Jag hoppas att vi IOM Mk8 och Smash brothers ser en attitydförändring från Nintendos sida när det kommer till online-spelande och onlinesatsningar i stort.

Deras amiibos var ju ganska snygga, tänkte först "usch nej sånt skit vill jag inte ha" men eftersom det är Nintendofigurer skulle de kanske stå ganska fint i hyllan. :D

#3168

Postad 11 juni 2014 - 10:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Deras amiibos var ju ganska snygga, tänkte först "usch nej sånt skit vill jag inte ha" men eftersom det är Nintendofigurer skulle de kanske stå ganska fint i hyllan. :D


lätt. vem fan bryr sig om att dom går att nyttja i spel? dom ska stå i hyllan :D

#3169

Postad 12 juni 2014 - 15:28

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Nu när E3 är över så har juh suget på en Wii U ökat en del.

Skall man köpa på sig en basic eller premium idag om man gör ett inköp?

Update: såg nu att premium modellen ligger till bättre i pris nästan än basic varianten.

Redigerat av Crabban, 12 juni 2014 - 15:30.


#3170

Postad 12 juni 2014 - 16:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
premium är att föredra oavsett pris ;)
i svart vs vit vinner svart alltid (nästan hyuck hyuck nä fy på mig)

#3171

Postad 24 juni 2014 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
June 24, 2014
Satoru Iwata
President, Nintendo Co., Ltd.

Thank you very much for your continued extraordinary support of us. I am Satoru Iwata, President of the company.

Today, there is one thing that I would like to share with you.

Recently, as the result of one of my routine physical examinations, an issue was detected. Following a more detailed examination, a growth was found in my bile duct.
In general, it is said that a bile duct growth can be difficult-to-treat, partly because of the difficulty of detecting it early. In my case, luckily, it was detected very early and I had no symptoms.
I was counseled that removal at an early stage would be the desirable medical option. Therefore I had surgery last week, and I came through it well, as predicted.
I have already resumed my business by email and by other means, but it is anticipated that a little more time is needed for me to return to my regular work schedule.

As a result, I have no choice but to miss the company’s very important activity, the Annual General Meeting of Shareholders, to be held this month. As the president of the company, I regret that I cannot attend the meeting. However, I understand that I have to prioritize my medical treatment and to recover as soon as possible so that I will again be able to do my best to help the company to grow. I hope that you understand.

Best Regards,
Satoru Iwata



Jäklar, tur att det gick bra!

#3172

Postad 25 juni 2014 - 10:52

Gladiator9999
  • Gladiator9999
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
"Invalid Disc"

Har Wii U Premium (eller snarare: mina barn har en) och har efter den senaste systemuppdateringen fått "Invalid disc" när Pikmin 3 DVDn sätts in.
Rengöring med alla möjliga metoder: DVD Repair, tandkräm, bilvax, bananskal (jodå) samt magi har hjälpt nada.

Mixtrade lite med uppstarter & eject och kom fram att nedanstående sekvens ger 100%-ig funktionalitet:

Ha DVDn i, konsollen avstängd.
Starta upp, välj din profil (om du har flera) och tryck på spelikonen.
När du fått "Invalid disc", TRYCK INTE OK på felmeddelandet.
Eject DVD, sätt in den igen.
Direkt när DVD snurrar upp, tryck på OK.
Tryck sedan på spelikonen och spelet startar normalt.

Redigerat av Gladiator9999, 25 juni 2014 - 10:53.


#3173

Postad 27 juni 2014 - 07:50

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
Investerade i en Nintendo Wii U bundle med Mario Kart 8 igår.

Tycker konsollen känns kul, dock vet jag inte hur nödvändigt det är med displayen i dosan där t.ex. kartan och positionen i racet visas. Man tar ju ogärna ned ögonen från TV:n till knäet när man kör :) Tycker även själva gamepaden känns för stor och otymplig.

Finns det bättre alterantiv till den medföljande handkontrollen?

Redigerat av Unregistered98d503b8, 27 juni 2014 - 07:50.


#3174

Postad 27 juni 2014 - 08:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Investerade i en Nintendo Wii U bundle med Mario Kart 8 igår.

Tycker konsollen känns kul, dock vet jag inte hur nödvändigt det är med displayen i dosan där t.ex. kartan och positionen i racet visas. Man tar ju ogärna ned ögonen från TV:n till knäet när man kör :) Tycker även själva gamepaden känns för stor och otymplig.

Finns det bättre alterantiv till den medföljande handkontrollen?


Displayen används dåligt i just detta spelet.
Bättre vet jag inte om de är men ja det finns alternativ.

http://www.webhallen...l=search:result

http://www.webhallen...l=search:result

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 juni 2014 - 08:06.


#3175

Postad 27 juni 2014 - 10:04

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Men sitter inte de fyra knapparna väldigt långt in på den Xboxliknande kontrollen? Ser ganska oergonomiskt ut :)

#3176

Postad 27 juni 2014 - 10:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Långt in är dom absolut inte. Långt ut isåfall :P.
Den är hyfsat skön. Ingen gamecubekontroll men dom kommer! Det enda dumma med den är digitala triggers.

#3177

Postad 27 juni 2014 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag kör med procontrollen också, fungerar bra efter en mindre invänjningsperiod, även om den inte är den bästa jag någonsin använt.

#3178

Postad 02 juli 2014 - 09:24

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Har noll koll på Wii U egentligen men tänkte köpa premiumpacken med Mario Kart till barnen och mig ;-)
Vi har en gammal Wii hemma med dubbla nunchuck och handkontroller samt även en classic. Behöver jag köpa mer kontroller från Wii U direkt eller räcker det med den som kommer med i Mariopaketet samt våra gamla?

#3179

Postad 02 juli 2014 - 10:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har noll koll på Wii U egentligen men tänkte köpa premiumpacken med Mario Kart till barnen och mig ;-)
Vi har en gammal Wii hemma med dubbla nunchuck och handkontroller samt även en classic. Behöver jag köpa mer kontroller från Wii U direkt eller räcker det med den som kommer med i Mariopaketet samt våra gamla?


De gamla fungerar fint.

#3180

Postad 02 juli 2014 - 10:56

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Ursäktar mig i förväg om frågan redan ställts.
När skulle gratisspelet komma om man köpte MK8 och reggade koden?
(Svenskt konto btw)

#3181

Postad 02 juli 2014 - 10:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
http://www.nintendo....el/mario-kart-8

#3182

Postad 03 juli 2014 - 22:28

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Riktigt smart lösning att kunna spela på både projektor eller gamepad! Något jag störde mig på med Wii var den kassa upplösningen.. Tror 480p var den bästa den kunde leverera. Nu blev jag helt chockad när jag startade Zelda Windwaker HD. Ursnyggt.

Inte hunnit köpa Mario Kart 8 men Mario Kart Wii blev det hela helgen med polarna. Efter helgen skiljdes vi åt som ovänner.. :)

Det jag undrar nu över är om jag kommer bli tvungen att köpa 4 stycken Pro kontroller när Super Smash Bros kommer? Eller finns det ett bättre alternativ? För Wii kontrollern går bort för mig. Gamecube funkar ju tyvärr inte.

#3183

Postad 03 juli 2014 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Gamecube funkar ju tyvärr inte.

Jo :)

Nintendo utannonserade denna adapter på E3.

#3184

Postad 08 juli 2014 - 20:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 4
Kotaku uppdaterar sin recension från 2012, nu tycker de en Wii U är värt det.

If you don't have a Wii U, it's time to get one.

This is our Kotaku review update for the Wii U, the gaming console with a screen in its controller that we've been telling you since November 2012 is not yet a must-have.

It finally is.

It is because the Wii U finally has so many good games that it's possible to forget some of them!


Samtidigt tycker IGN:s läsare att Nintendo vann E3.

Buzzet har ändrats totalt om Wii U sedan Mario Kart och E3.


Postad bild

#3185

Postad 11 juli 2014 - 10:49

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Går i köptankar efter att ha läst Kotaku's artikel om Wii U och dess köpläge! Det verkar som att Mario Kart-bundlen är den som för till är mest prisvärt med tanke på att man får med ett extra spel i slutet av augusti. Jag undrar nu vilken extra handkontrollen jag bör köpa? Har en fru som jag tänkte spela med ibland. Om jag inhandlar en Wii Remote Plus, behöver jag då även köpa sensor bar?

#3186

Postad 11 juli 2014 - 12:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Går i köptankar efter att ha läst Kotaku's artikel om Wii U och dess köpläge! Det verkar som att Mario Kart-bundlen är den som för till är mest prisvärt med tanke på att man får med ett extra spel i slutet av augusti. Jag undrar nu vilken extra handkontrollen jag bör köpa? Har en fru som jag tänkte spela med ibland. Om jag inhandlar en Wii Remote Plus, behöver jag då även köpa sensor bar?

Nej du får med en sensorbar i paketet. Se bilden

Postad bild

#3187

Postad 11 juli 2014 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Köp en procontroller skulle jag säga, bäst för de flesta spel.

För Pikmin 3, som är ett spel att rekommendera att köra ihop med frugan någon gång, är det dock bäst att ha 2x remote+ plus nunchuk.

#3188

Postad 11 juli 2014 - 12:39

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Okej, vad bra att det följer med sensor bar! Blir många kontroller till slut, får väl börja med en pro controller. Kommer nog bli sugen på att spela Wii spel också, av vad jag läst behöver jag då remote plus och nunchuck? Ska kika på Pikmin!

Passande nog har Electroworld helgerbjudande på Mario & Luigi bundle för 2590kr. Nästan mer prisvärt att köra på den och köpa Mario Kart 8 löst (+extra spel).

#3189

Postad 11 juli 2014 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 2

Kommer nog bli sugen på att spela Wii spel också, av vad jag läst behöver jag då remote plus och nunchuck?

Japp! Jo det blir en hel del kontroller, bra för oss som hade en Wii innan att remotes och nunchuk fortfarande fungerar till Wii U dock.

#3190

Postad 13 juli 2014 - 17:12

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Har New Super Mario Bros från gamla Wii som jag satte in i Wii U. Den vill ha lite gamla kontroller att synka in och det går bra men sen kommer den till ett val om jag skall se i nya handkontrollen eller inte. Här går det ej att välja något. OBS jag kan styra allt i alla menyer med mina gamla Wii kontroller fram till här. Även den nya handkontrollen går ej välja.
Vad göra??

#3191

Postad 26 juli 2014 - 22:18

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Slog till på en Wii U Mario Kart 8 Bundle. Köpte även Zelda Wind Waker HD. Efter tips av Zoiler blir det Pikmin 3 med koden man får med Mario Kart 8. Återstår en Pro-controller att köpa till så småningom. Just nu uppdaterar jag konsolen, får bli att provspela lite imorgon. Ser fram emot det!

#3192

Postad 26 juli 2014 - 22:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Kul, nu har du (ni) att göra :)

Pikmin är bäst att vänta med i så fall tills du har wiimote/nunchuk, det är svårstyrt med enbart gamepaden. Med wiimote/nunchuk blir det ungefär som att kontrollera ett RTS på PC med tangentbord och mus. Kampanjläget kan man inte köra två pers samtidigt, däremot kan den ene hålla koll på kartan och fungera som "mastermind" eftersom det är viss tidspress, och sedan byter man roll när en "dag" har gått. Så spelade vi coop.

Däremot finns roliga utmaningslägen som går att spela två pers samtidigt.

Mario Kart funkar hyfsat med gamepad men pro controllern är optimal, plus att du ju skulle kunna köra kampanjen med frugan coop på delad skärm om du köpte en kontroll till henne. Går även att köra coop online på delad skärm.

Wind Waker är det som gamepaden passar bäst till, man kan byta föremål med pekskärmen, kolla kartan mm.

Om du undrar över tips på spelordning ;)

Sen om ni vill ha fler coopspel så rekommenderas Rayman, Donkey Kong, New Super Mario Bros och Super Mario 3D World.

#3193

Postad 28 juli 2014 - 06:57

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Har New Super Mario Bros från gamla Wii som jag satte in i Wii U. Den vill ha lite gamla kontroller att synka in och det går bra men sen kommer den till ett val om jag skall se i nya handkontrollen eller inte. Här går det ej att välja något. OBS jag kan styra allt i alla menyer med mina gamla Wii kontroller fram till här. Även den nya handkontrollen går ej välja.
Vad göra??


New super mario bros till gamla wii. Måste du väl boota om till wii från wii-u menyn sen ska det gå att spela med wii handkontroller. Måste väl ha new-super-mario-bros-wii-u för att kunna nyttja den wii-u handkontrollen väl?

#3194

Postad 30 juli 2014 - 11:14

ironjocke
  • ironjocke
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Om jag ska sälja mitt Wii U och har en massa nedladdade spel i konsolen!? Kan man rensa allt utom spelen på något sätt? Nån som har koll?

#3195

Postad 30 juli 2014 - 21:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Du bör fråga supporten hur du ska gå till väga.

#3196

Postad 01 augusti 2014 - 16:18

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Kul, nu har du (ni) att göra :)

Pikmin är bäst att vänta med i så fall tills du har wiimote/nunchuk, det är svårstyrt med enbart gamepaden. Med wiimote/nunchuk blir det ungefär som att kontrollera ett RTS på PC med tangentbord och mus. Kampanjläget kan man inte köra två pers samtidigt, däremot kan den ene hålla koll på kartan och fungera som "mastermind" eftersom det är viss tidspress, och sedan byter man roll när en "dag" har gått. Så spelade vi coop.

Däremot finns roliga utmaningslägen som går att spela två pers samtidigt.

Mario Kart funkar hyfsat med gamepad men pro controllern är optimal, plus att du ju skulle kunna köra kampanjen med frugan coop på delad skärm om du köpte en kontroll till henne. Går även att köra coop online på delad skärm.

Wind Waker är det som gamepaden passar bäst till, man kan byta föremål med pekskärmen, kolla kartan mm.

Om du undrar över tips på spelordning ;)

Sen om ni vill ha fler coopspel så rekommenderas Rayman, Donkey Kong, New Super Mario Bros och Super Mario 3D World.


Tack för tipsen Zoiler, det uppskattas.

#3197

Postad 01 augusti 2014 - 16:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
NP, blev provspelningen lyckad? Vad har du/ni kört?

Redigerat av Zoiler, 01 augusti 2014 - 16:33.


#3198

Postad 01 augusti 2014 - 19:21

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 1

NP, blev provspelningen lyckad? Vad har du/ni kört?


Har inköpt en Wii U Pro Controller. Vi har spelat Mario Kart 8 och det gick rätt bra. Jag har i alla fall roligt! Frun är inte riktigt en gamer och har svårt att lära sig nya spel, men Mario Kart 8 lärde hon sig rätt snabbt. Vi får se om hon vill spela det fler gånger, hon har själv sagt att hon tycker det är svårt med spel i 3D och föredrar 2D spel (plattforms-spel). Måste lära henne hur man slår på konsolen själv och hur man startar spel.

En god vän till mig var på besök för några dagar sedan och han verkade ha riktigt roligt när vi spelade MK8. Kan konstatera att Wii U är som roligast när man spelar med andra. Tyvärr är det sällan min vän är på besök, så får sakta men säkert försöka få frun att bli mer intresserad. Jag spelar i övrigt mest själv och har än så länge roligt. Äger även ett Playstation 4 som jag inte använt sedan jag köpte Wii U. Tycker på något vis att det är lättare att hoppa in i de spel jag har till Wii U. Kan kanske bero på gamepadens funktion att kunna spela på dess skärm med TV:n avstängd, och ja gamepaden funkar för mig på toaletten och i sovrummet. Känns som att Wii U passar mig mer än Playstation 4. Nu för tiden blir jag snabbt uttråkad med spel med allt för hög inlärningskurva. De spel som tycks erbjudas på Nintendos sida frambringar en annan typ av spelglädje för mig, förhoppningsvis håller det ett tag och att det inte bara är tillfällig glädje som man får med nya elektronikprylar.

Ett I-lands problem som jag just nu har är svårigheten att bestämma sig till vilken konsol jag skall köpa indiespel så som Guacamelee och Child of Light. Playstation 4:an har fördelen med att spelen kopplas till mitt PSN-konto i jämförelse med Wii U där spelen kopplas till konsolen. Det är ett svårt liv med två konsoler =D

Redigerat av Lucifr, 01 augusti 2014 - 19:23.


#3199

Postad 01 augusti 2014 - 22:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Har inköpt en Wii U Pro Controller. Vi har spelat Mario Kart 8 och det gick rätt bra. Jag har i alla fall roligt! Frun är inte riktigt en gamer och har svårt att lära sig nya spel, men Mario Kart 8 lärde hon sig rätt snabbt. Vi får se om hon vill spela det fler gånger, hon har själv sagt att hon tycker det är svårt med spel i 3D och föredrar 2D spel (plattforms-spel). Måste lära henne hur man slår på konsolen själv och hur man startar spel.

Blir intressant sedan när du testar med NSMBU, det kan nog funka riktigt bra för att få igång henne.

#3200

Postad 04 augusti 2014 - 09:47

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Har inköpt en Wii U Pro Controller. Vi har spelat Mario Kart 8 och det gick rätt bra. Jag har i alla fall roligt! Frun är inte riktigt en gamer och har svårt att lära sig nya spel, men Mario Kart 8 lärde hon sig rätt snabbt. Vi får se om hon vill spela det fler gånger, hon har själv sagt att hon tycker det är svårt med spel i 3D och föredrar 2D spel (plattforms-spel). Måste lära henne hur man slår på konsolen själv och hur man startar spel.


Min dotter som är 6 år tycker tvärtom angående 2d vs 3d. Hon älskar 3D world, men i NSMBU så vill hon bara hjälpa till med att göra plattor. Hon vill inte gå med sin gubbe.

Mario Kart 8 tyckte hon var svårt i början och tyckte inte om det så mycket, men nu har hon blivit bättre och tycker det är roligare. Hon klagar dock på att hon får turbosvamp hela tiden. ( Kanske eftersom hon ligger ganska bak hela tiden =) )



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.