Efter ett kort uppehåll sedan 1989 är jag nu sugen på att köpa en spelkonsol igen men vet inte vilken konsol jag ska välja.
Spelar inte jättemycket men när jag lirar är det i första hand sportspel och bilspel. Är också intresserad av rörelsebaserade spel (Move, Kinect eller Motion plus, då).
Vilket av de rörelsebaserade systemen är bäst och roligast och vilket har de bästa spelen?
Är inte intresserad av att lägga ut mer än cirka 1500 kr (max 2000 kr) i inledningsskedet och kan tänka mig att köpa en beg. konsol. Är det något särskilt jag bör tänka på när jag köper konsoler begagnat, t.ex. YLOD?
Nintendo har inga bilspel värt namnet alls. Xbox 360 eller PS3 PS3 ger tillgång till fler rattar. Xbox 360 där är det Fanatec som gäller. Mycket bra rattar men kostar därefter. Håller med om att de har bäst spel men det finns nog GT 5 fans där ute som säger emot. PGR serien är det förutom Forza som man saknar på PS3an då. Annars är det samma lir som kommer till PS3/Xbox 360. Oftast lite snyggare versioner till 360 då den har lite mer kräm på grafiksidan.
Nintendo wii har bäst tennis och golf spel men inte mycket att komma med gällande ex fotboll, hockey.
Wii remote med motion plus fungerar bättre än Kinect och Move men mycket beror på att spelen faktiskt optimeras för den och inte bara kommer till i efterhand.
Move och Kinect har lag från kameran de använder som jag har svårt att acceptera. Move har lite mer potential men är inte speciellt upphetsande
Wii är en barnkonsol främst och har mycket dåligt tredjepartsstöd men har ett handfull lir som är kul att lira där främst kontrollen hjälper till att höja spelupplevelsen.
Men de finns ett 20 tal riktigt bra spel till den.
Men det gör de ju till alla stationära konsoller idag.
Om det är sport- och bilspel han är ute efter så går ju Wii definitivt bort dock. Mario Kart kan inte direkt mäta sig med Forza eller GT och sportspelen på Wii är av förklarliga skäl sämre än de på HD-konsolerna.
Är sugen på spel liknade Colin mcrae, forza, Top Spin, Fifa, UFC personal trainer osv. Är egentligen bara av nostalgiskäl (Ice Climber, Metroid, Gumshoe ) och möjligen NHL Slapshot jag övervägt Wii.
Zoiler 20 juni 2012 - 16:44 skrev:
Top Spin 4 till 360/PS3 är det bästa tennisspelet till någon plattform, by far
Wii barnkonsoll.. Tror de är fler barn som spelar på 360..
Wii är däremot en konsoll för casual gamers.
Men de finns ett 20 tal riktigt bra spel till den.
Men det gör de ju till alla stationära konsoller idag.
Barnfamiljer köper först wii sedan Xbox 360 . Sedan finns ju givetvis gamla nintendohökar också.
Kollar man på de spel som släppts till konsolen så säger det ju det mesta om vilken målgrupp de riktas mot. Spelen gör ju liksom en konsol i slutändan.
Top Spin 4. Jag vet inte alla tennislir jag försökt lira med gamepad har vart dötrista. Jag älskar pingis och Rockstar table tennis är egentligen helt okej men kunde inte komma in i det pga de orealistiska kontrollerna.
Jag har ingen nostalgi alls gällande Nintendo så Wii har vart en enormt frustrerande konsol för min del. Super mario Galaxy är i stort sett det enda Nintendo gör som verkligen imponerar på en. Sedan har man haft enastående spelupplevelser i en handfull lir men totalt sett är det en öken även om det inte är något fel på topparna. Jag går på bibblan ofta men det är aldrig någonsin någonting intressant. de Blob 2 var det senaste vettiga liret som släpptes men det gick visserligen alldeles utmärkt att spela i HD på PS3 istället. Zelda lyckades jag aldrig komma in i. Super Mario Galaxy är det enda Nintendo lir som platsar på min wii topp 10 lista.
Idag kom man hem med Uncharted 3 för övrigt. Hade vart kul se Nintendo försöka göra något story drivet äventyrslir där de helt överger sin primära målgrupp. Bara för att liksom visa att de vill va med och leka på den marknaden också. MS och Sony gör ju allt för att komma åt Nintendos nisch.
Är sugen på spel liknade Colin mcrae, forza, Top Spin, Fifa, UFC personal trainer osv. Är egentligen bara av nostalgiskäl (Ice Climber, Metroid, Gumshoe ) och möjligen NHL Slapshot jag övervägt Wii.
Då är det antagligen 360 du ska välja. Kinect fungerar faktiskt bra till träningsspel/UFC och sånt iom att den kan följa mer än bara Move-kontrollerna du har i händerna. Kan hända att du blir fast i spelträsket om du börjar spela FIFA online efter att ha varit borta så länge
Citat
Funkar Top Spin med PS3 Move?
Haha, nej, du vill inte spela det med någon form av rörelsekontroll, det är uselt !. Gamepad är det som gäller och det är som sagt det bästa och mest realistiska tennisspelet idag i mitt tycke. Nu vet inte jag vilken nivå du kan tennis på men om du som jag är väldigt, väldigt intresserad av sporten så kommer du bli glatt överraskad.
Citat
Top Spin 4. Jag vet inte alla tennislir jag försökt lira med gamepad har vart dötrista. Jag älskar pingis och Rockstar table tennis är egentligen helt okej men kunde inte komma in i det pga de orealistiska kontrollerna.
Tvärtom tycker jag alla tennislir jag försökt lira med rörelsekontroller varit helt befängt dåliga/overkliga, men jag är inte direkt en arkadsnubbe
Pingis är också kul, spelade själv länge förr IRL. Rockstarspelet var helt okej men lite för orealistiskt ändå. Däremot tycker jag att pingisen i Sports Champions till PS3 är det bästa pingisspelet som gjorts, där spelar man ju själv liksom. J-vligt synd att de inte gjort en uppföljare med ett helt spel som bygger på det.
Testat något pingislir med move när det kom så jag antar det var det då. Fick lagg men annars var det absolut rätt coolt. Minns inte direkt om det var bättre eller sämre än Wii pingisen i wii games dock. Rockstar table tennis konverterades väl till Wii men det testade jag aldrig pga problem med portningen av kontrollen som jag förstod det.
Gällande tennis så tycker jag det är ändå coolt hur man kan styra slagen med handleden och armen och bollskrället går dit man förväntar sig baserat på mina rörelser snarare än enbart timing och tiltning av analog spak. Just det där att man spelar själv och inte håller i någon marionettdocka
Barnfamiljer köper först wii sedan Xbox 360 . Sedan finns ju givetvis gamla nintendohökar också.
Kollar man på de spel som släppts till konsolen så säger det ju det mesta om vilken målgrupp de riktas mot. Spelen gör ju liksom en konsol i slutändan.
Jag har ingen nostalgi alls gällande Nintendo så Wii har vart en enormt frustrerande konsol för min del. Super mario Galaxy är i stort sett det enda Nintendo gör som verkligen imponerar på en. Sedan har man haft enastående spelupplevelser i en handfull lir men totalt sett är det en öken även om det inte är något fel på topparna. Jag går på bibblan ofta men det är aldrig någonsin någonting intressant. de Blob 2 var det senaste vettiga liret som släpptes men det gick visserligen alldeles utmärkt att spela i HD på PS3 istället. Zelda lyckades jag aldrig komma in i. Super Mario Galaxy är det enda Nintendo lir som platsar på min wii topp 10 lista.
Idag kom man hem med Uncharted 3 för övrigt. Hade vart kul se Nintendo försöka göra något story drivet äventyrslir där de helt överger sin primära målgrupp. Bara för att liksom visa att de vill va med och leka på den marknaden också. MS och Sony gör ju allt för att komma åt Nintendos nisch.
Hade NES på 80-talet och på den tiden låg Nintendo helt klart i framkant när det gäller spel och spelideér. Metroid som kom runt 1988 håller nästan än idag även om grafiken är enkel. Det verkar som att Nintendo tappat mark till xbox och playstation.
Det viktigaste är att det finns bra spel och att det finns potential i rörelsetekniken. Kinect kräver en hel del utrymme verkar det som - Jag har cirka 2 meter mellan tv:n och soffbordet och ännu mer rum i sidled. Vet dock inte exakt vilka avstånd som gäller för kinect och om man måste stå rakt framför kinect-enheten.
Move verkar ju behöva kalibreras om titt som tätt, har dock ingen uppfattning om exakt hur irriterande detta är, någon med erfarenhet?
Wii är billigast och en del säger att Motion Plus är bättre än de andra. Det finns å andra sidan färre bra spel till Wii, så jag vet inte...
oqvist 21 juni 2012 - 00:32 skrev:
Testat något pingislir med move när det kom så jag antar det var det då. Fick lagg men annars var det absolut rätt coolt. Minns inte direkt om det var bättre eller sämre än Wii pingisen i wii games dock. Rockstar table tennis konverterades väl till Wii men det testade jag aldrig pga problem med portningen av kontrollen som jag förstod det.
Gällande tennis så tycker jag det är ändå coolt hur man kan styra slagen med handleden och armen och bollskrället går dit man förväntar sig baserat på mina rörelser snarare än enbart timing och tiltning av analog spak. Just det där att man spelar själv och inte håller i någon marionettdocka
Det är ju lite det som är grejen tycker jag, särskilt med en sport som tennis, att det ska kännas någorlunda realistiskt. Det ska ju krävas mer än fickpingis...
Då är det antagligen 360 du ska välja. Kinect fungerar faktiskt bra till träningsspel/UFC och sånt iom att den kan följa mer än bara Move-kontrollerna du har i händerna. Kan hända att du blir fast i spelträsket om du börjar spela FIFA online efter att ha varit borta så länge
Haha, nej, du vill inte spela det med någon form av rörelsekontroll, det är uselt !. Gamepad är det som gäller och det är som sagt det bästa och mest realistiska tennisspelet idag i mitt tycke. Nu vet inte jag vilken nivå du kan tennis på men om du som jag är väldigt, väldigt intresserad av sporten så kommer du bli glatt överraskad.
Tvärtom tycker jag alla tennislir jag försökt lira med rörelsekontroller varit helt befängt dåliga/overkliga, men jag är inte direkt en arkadsnubbe
Pingis är också kul, spelade själv länge förr IRL. Rockstarspelet var helt okej men lite för orealistiskt ändå. Däremot tycker jag att pingisen i Sports Champions till PS3 är det bästa pingisspelet som gjorts, där spelar man ju själv liksom. J-vligt synd att de inte gjort en uppföljare med ett helt spel som bygger på det.
Jag har ju tävlingspelat tennis och älskar att utöva sporten och ägde för länge sedan fotbollsspel som Sensible Soccer samt Fifa 98 (!). Älskar fotbollsspel...
Vilket av de rörelsebaserade systemen är bäst och roligast och vilket har de bästa spelen?
Bästa är ju playstation move. Men vilket spel som är bäst är väl mest en smaksak.
Citat
Är inte intresserad av att lägga ut mer än cirka 1500 kr (max 2000 kr) i inledningsskedet och kan tänka mig att köpa en beg. konsol.
Jag rekommenderar inte begagnat, men om tvunget skulle jag råda dig hitta med garanti kvar.
I övrigt:
Ps3 har bäst grafik och processor (nyaste konsolen).
Ps3 spelar du gratis online.
Ps3 får du med blu-rayspelare.
Xbox 360 kostar extra att spela online men har bättre mjukvara.
Wii är en sämre konsol rent hårdvarumässigt och spelen är sämre jämfört med om de finns på ps3 och xbox 360.
Dock billigare och t.ex mario och zelda finner du bara med nintendo.
Och nu kommer nya nintendo u som du kanske också är intresserad av.
Man väljer konsol av olika anledningar.
Jag valde PS3 för: spelen, blu-ray, hårdvaran/nyaste konsolen, handkontrollen, spela gratis online.
Det här inlägget har ändrats av LCDTV2009 29 november 2012 - 21:06
De flesta som väljer mellan ps3 och xbox gör det nog med hänsyn till vilka exklusiva spel man föredrar. Halo, Gears of War, Alan Wake och Forza? Då blir det xbox. Uncharted, God of War, Heavy Rain och Gran Turismo? Då blir det ps3. Det är en fråga om tycke och smak. Men på det stora hela är konsolerna mer lika än olika. Det är bara fanboys som hävdar att den ena konsolen är bättre än den andra. ;-)
Det här inlägget har ändrats av ONT77 30 november 2012 - 18:58
Bästa är ju playstation move. Men vilket spel som är bäst är väl mest en smaksak.
Jag rekommenderar inte begagnat, men om tvunget skulle jag råda dig hitta med garanti kvar.
I övrigt:
Ps3 har bäst grafik och processor (nyaste konsolen).
Ps3 spelar du gratis online.
Ps3 får du med blu-rayspelare.
Xbox 360 kostar extra att spela online men har bättre mjukvara.
Wii är en sämre konsol rent hårdvarumässigt och spelen är sämre jämfört med om de finns på ps3 och xbox 360.
Dock billigare och t.ex mario och zelda finner du bara med nintendo.
Och nu kommer nya nintendo u som du kanske också är intresserad av.
Man väljer konsol av olika anledningar.
Jag valde PS3 för: spelen, blu-ray, hårdvaran/nyaste konsolen, handkontrollen, spela gratis online.
Grafikmässigt så är det nästan ingen skillnad mellan PS3 och 360. Även om PS3 har bättre CPU så är snarare GPU:n till 360 fördel. Så i många spel så har 360 något bättre grafik en PS3:an.
Ofta är det Xbox-fanboys som går med på en "kompromiss" och låtsas mena att konsolerna är lika bra, när de i själva verket vet att PS3:an är betydligt bättre.
Dessutom har PlayStation 3 sålt fler exemplar trots att Xbox 360 funnits ca 1 år längre på marknaden.
Att jämföra kontroller som man håller i och inte håller i blir ju lite svårt. Men move har bra precision som du säger.
Jag har båda, ps3an har i regel sämre grafik på multiplattformstitlar, exklusiva är väl bra ( konsolmässigt ). Men annars är det som det sagts ovan, gpun i ps3an är en flaskhals och där vinner 360n.
Spelar absolut ingen roll vilken som sålts i mest exemplar om man ska kolla på vilken som är bäst hårdvarumässigt.
Wii-U Känns helt ok grafiskt, iaf i t.ex zombieU men det lär visa sig vad de lyckas få ur den maskinen när det gått ett tag. Launch-spelen visar sällan max-kapaciteten hos en konsol.
Spelar absolut ingen roll vilken som sålts i mest exemplar om man ska kolla på vilken som är bäst hårdvarumässigt.
Nej, det är väl klart? I sådana fall skulle ju Wii (som sålt mest) ha bäst hårdvara.
Skilj gärna på grafik och GPU:
Själva GPU må vara bättre på Xbox. Men det totala resultatet, grafiken som visas på skärmen, beror på flera faktorer (flera hårdvarudelar).
- Vem har bestämt regeln att man bara får jämföra speltitlar som finns till flera konsoler för att utse bästa grafiken? Annars tycker jag ni ska prova jämföra några nyare exklusiva spel till PS3 med vad-ni-vill på Xbox 360.
Det här inlägget har ändrats av LCDTV2009 10 december 2012 - 12:24
Dessutom har PlayStation 3 sålt fler exemplar trots att Xbox 360 funnits ca 1 år längre på marknaden.
När PS3 kom hette det att PS3 kommer att krossa Xbox 360 som PS2 krossade Xbox. Nu heter PS3 har sålt mer trots att Xbox 360 funnits längre. Visserligen har alla siffror jag sett varit att Xbox 360 sålt mer än PS3 men men.
LCDTV2009 10 december 2012 - 02:21 skrev:
Nä.
Ofta är det Xbox-fanboys som går med på en "kompromiss" och låtsas mena att konsolerna är lika bra, när de i själva verket vet att PS3:an är betydligt bättre.
Jag antar att du är ironisk eller har du telepatiska krafter? Vilken tur att någon som gillar PS3 "vet" vad de som gillar Xbox 360 tycker.
För mig är valet givet. Köp den som dina kompisar har så du kan spela med dem på nätet om det roar dig. Eller den som du tycker har roligast exklusiva spel. Personligen gjorde jag inget val alls utan köpte båda maskinerna och varierar mitt köpande av spel beroende på vilken konsol spelet verkar "bäst" på, alternativt om jag lyckades köpa spelet riktigt billigt till någon maskin.
Att bråka om vilken maskin som är bäst gjorde jag också förr, när jag gick på högstadiet och diskuterade om Atari eller Amiga var den bästa hemdatorn.
- Vem har bestämt regeln att man bara får jämföra speltitlar som finns till flera konsoler för att utse bästa grafiken? Annars tycker jag ni ska prova jämföra några nyare exklusiva spel till PS3 med vad-ni-vill på Xbox 360.
Tja, Halo 4 utsågs till årets snyggaste grafik på VGA-mässan (Oscarsgalan för TV-spel) så...
Xbox 360 – 70.0 million as of 30 September 2012[55]
Man kan minst sagt säga att det är jämnt skägg mellan PS3 och 360, tror att 360 har gått förbi igen nu iom julförsäljningen dock. Men det är som sagt med ett års försprång. Att det ens är jämnt är ju dock en enorm framgång för MS som inte hade någon chans med sin första Xbox.
2011: Uncharted 3: Drake's Deception (PS3)
2010: God of War III (PS3)
2009: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
2008: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
Assassin's Creed III (PS3) skulle ha vunnit 2012 också, men jänkarna valde hellre att rösta på amerikanska Halo 4....*oväntat*....
Hursom, PlayStation 3 har bäst grafik. Och det är imponerande att de sålt mer, speciellt med tanke på att Xbox 360 fick ca 1 års försprång.
Det här inlägget har ändrats av LCDTV2009 10 december 2012 - 15:10
Assassin's Creed III (PS3) skulle ha vunnit 2012 också, men jänkarna valde hellre att rösta på amerikanska Halo 4....*oväntat*....
Givetvis, också därför de röstade fram japanska MGS4 2008. (Ursäkta användandet av logik.)
Min åsikt är att det inte går att säga vilket som är snyggast av säg Uncharted 3 och Halo 4. Två olika spel (FPS mot TPS) med olika artistisk design. Det är helt klart subjektivt. PS3 har däremot fler snygga exkusiva spel och det beror på en sak, att de har släppt klart fler exklusiva titlar tack vare ett mycket starkare och större team av firstpartyutvecklare.
Sedan hur relevant det är när 98% av allt som släpps under året är icke-exklusiva spel som oftast är aningen bättre på 360 (och där man tack och lov slipper vänta en halvtimme på att spelet ska installera) går ju också att diskutera.
Anyway, det var bara lite logik och sunt resonemang från min sida, vi kan skippa det i den här typen av diskussioner och bara säga att PS3 är bäst så får vi diskussionen överstökad. Jag tyckte själv först det var märkligt att du drog upp en fem månader gammal tråd ur graven för att försöka nyrekrytera, men måste säga att jag samtidigt förstår dig med tanke på deras aktuella läge.
Och det är imponerande att de sålt mer, speciellt med tanke på att Xbox 360 fick ca 1 års försprång.
Ja det är ett sätt att se på saken. Ett annat är att PS3 är ett gigantiskt magplask ifrån Sonys sida, jag kommer ihåg deras kaxiga attiyd 2005 på E3 och hur trodde att de skulle dominera denna generations konsoler också. Och i mina ögon är det inte imponerade att gå ifrån klar etta på konsolmarkanden till att slåss med Microsoft om vem som kommer tvåa. Plus att Sony just nu blöder otroligt mycket ekonomiskt efter flera missräkningar.
Jag är kanonnöjd med min PS3, spelar på den varje vecka. Men jag är lika nöjd med min Xbox 360 också. Ser ingen anledning att diskutera vilken konsol som är "bäst". Det är som att diskutera om man har smör eller margarin på mackan, kanske kul för debattens skull men det leder ingen vart.
Det var väl lite på skoj.
Tydligen så går det att kora en vinnare (VGA t.ex).
Och min åsikt är att PS3 är en klart bättre maskin. T.ex:
- Xbox 360 har fortfarande överhettningsproblem och har kortare livslängd.
- Man får köpa till batteriladdare till handkontrollen medan PS3 har det inbyggt.
(Diskussionen leder uppenbarligen PS3 till vinnare och bästa köprådet konsol-julen 2012/2013 - till trådskapare som kanske inte hunnit köpa samt till alla blivande gamers).
Jag tycker det är intressant med jämförelser/diskussioner, oavsett om marginalerna är stora eller små, oavsett om det gäller teknisk prestanda eller försäljningssiffror.
Citat
Sedan hur relevant det är när 98% av allt som släpps under året är icke-exklusiva spel som oftast är aningen bättre på 360 går ju också att diskutera.
- Ja, det är relevant även om det där antagligen inte stämmer. Nä, diskutera vill du ju inte.
Citat
Ser ingen anledning att diskutera vilken konsol som är "bäst".
Okej, men varför skriver/läser du här överhuvudtaget för då? Det är väl bara att läsa nåt annat eller bara vara tyst? Inte svårare än så liksom.
Samma fråga till Zoiler som klagar på att man "drar upp gammal tråd" och "bara vill ha diskussionen överstökad" men kämpar för sin xbox ändå. "Jag vill inte diskutera, men jag fortsätter skriva ändå" - där kan vi snacka logik....
- Mycket komiskt.
Det här inlägget har ändrats av LCDTV2009 10 december 2012 - 18:43
- Man får köpa till batteriladdare till handkontrollen medan PS3 har det inbyggt.
När batteriet är slut i min handkontroll byter jag batterier, när de är slut i min PS3 handkontroll tvingas jag ladda med sladd. Om jag inte betalar extra för en laddstation. Ser ingen större fördel med det ena eller andra.
LCDTV2009 10 december 2012 - 18:19 skrev:
Okej, men varför skriver/läser du här överhuvudtaget för då? Det är väl bara att läsa nåt annat eller bara vara tyst? Inte svårare än så liksom.
Mest för att se vad det är som triggar dig och får dig att hålla försvarstal varför PS3 är den "bästa konsolen 2012". Och för att debatt är kul även om den är menlös.
Jag tror varken jag eller Zoiler är Xbox-****** snarare långt därifrån, det jag har läst av Zoiler framstår han som en smart person som inte lutar åt ena eller andra håller när det gäller konsoler. Men det är rätt så uppenbart att om man inte håller med dig, då måste man vara ****** av Xbox
Att stoppa i en sladd är betydligt enklare och billigare än AA-batterier. Du kan dessutom ladda via t.ex tv och dator. De absolut flesta har minst två kontroller. Så om den ena tar slut kan man ladda den och fortsätta spela med den andra.
Finns inget att försvara, men tydligen mycket att förklara.
Snacka om att trolla haha.
Att stoppa i en sladd är betydligt enklare och billigare än AA-batterier. Du kan dessutom ladda via t.ex tv och dator. De absolut flesta har minst två kontroller. Så om den ena tar slut kan man ladda den och fortsätta spela med den andra.
Finns inget att försvara, men tydligen mycket att förklara.
Snacka om att trolla haha.
Ps3 har sina fördelar likaså Xbox 360 därför köper många båda då dom tillsammans inte kostar mer än en surfplatta.
Meningslöst att tjöta om vilken som är bäst, man köper helt enkelt båda precis som att man köper fler tv apparater hemma.
Själv har man 2st 360, 1st Ps3, 1st Ps2, 1st Wii, 1st speldator och 1st Ipad 4, 1st NDS för att spela med.
Det här inlägget har ändrats av cola mannen 10 december 2012 - 22:13
Samma fråga till Zoiler som klagar på att man "drar upp gammal tråd" och "bara vill ha diskussionen överstökad" men kämpar för sin xbox ändå. "Jag vill inte diskutera, men jag fortsätter skriva ändå" - där kan vi snacka logik....
- Mycket komiskt.
Jag gillar normalt en bra diskussion, men det kan det inte bli i det här läget och det förväntade jag mig iofs inte heller. Som moderator kan det vara bra att ha koll på medlemmarna och eftersom jag inte känner dig så jag tog ditt bete och skrev några inlägg för att se ungefär hurdan du är och det räcker helt enkelt så. Någon vidare diskussion om trådämnet med dig är jag dock precis som jag sa inte intresserad av.
Angående att jag klagar på att du drar upp en gammal tråd. Hur gick det ens till när du skrev ditt inlägg? Tråden var ju inte på förstasidan, så jag antar att du specifikt sökte/letade fram en tråd av den här typen? Säger inte att det är fel med diskussioner men det är ju inte helt vanligt beteende.
Tycker nog att 360 uppfyller kraven bäst just nu. Project cars kommer ju till wii u och du har även bakåtkompatibla spel från wii att köra(sports resort, mycket bra motion plus spel) om du är sugen på nintendo.
Zoiler: Du fick smaka på exakt samma medicin som du drog igång med. Om du inte tål/kan diskutera på normal nivå eller om du tar diskussionen alldeles för personligt (antagligen för du äger en xbox) finns det inget att prata om. Och nu är dina (och andras) inlägg på en alldeles för låg nivå som jag inte tänker låta mig dras ned till. För mig känns det som du saknar argument och kan inte respektera andras åsikter utan att gå under bältet - och det är bara ditt problem.
Oavsett har denna tråd gett mig mycket glädje och många härliga skratt under de sista dagarna.
LCDTV2009 11 december 2012 - 00:36 skrev:
Om du inte tål/kan diskutera på normal nivå eller om du tar diskussionen alldeles för personligt (antagligen för du äger en xbox) finns det inget att prata om. Och nu är dina (och andras) inlägg på en alldeles för låg nivå som jag inte tänker låta mig dras ned till. För mig känns det som du saknar argument och kan inte respektera andras åsikter utan att gå under bältet - och det är bara ditt problem.
Ett gott skratt och en varm kopp kaffe, bra start på arbetsdagen!
Zoiler: Du fick smaka på exakt samma medicin som du drog igång med. Om du inte tål/kan diskutera på normal nivå eller om du tar diskussionen alldeles för personligt (antagligen för du äger en xbox) finns det inget att prata om. Och nu är dina (och andras) inlägg på en alldeles för låg nivå som jag inte tänker låta mig dras ned till. För mig känns det som du saknar argument och kan inte respektera andras åsikter utan att gå under bältet - och det är bara ditt problem.
Varför vara så provoserande mot honom ? Han har ju båda konsolerna då han även gör alla spel recensionerna här på forumet om du missat det. Och dom flesta är ju för Ps3.
Den stora frågan nu är ju: om man har både en xbox360 och en ps3 är man då en dubbelagent?
Tja, när jag rekommenderade PS3 i tråden här så var det ju knappast utan dolda motiv, jag är trippelagent . Förhoppningen är att hans PS3 får YLOD och kamui gör en kamizake mot Sonys högkvarter.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".