Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 17 december 2012 - 16:50

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

men va fan började skapa hbo konto men efter att ha läst vilkoren klickade jag avbryt utan att ha klickat i jag acceptererar, och ändå skapas det ett konto i mitt namn, nu blire ett elakt samtal till hbo !!!!!!!


Lyckades med samma sak, fick du bort ditt?

#602

Postad 17 december 2012 - 17:20

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Kritiken är inte nådig på HBOs Facebooksida.

Har väl aldrig sett en sådan massiv kritik.

Netflix gnuggar händerna av förtjusning.

#603

Postad 17 december 2012 - 17:23

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Ang kvaliteten:

Det var detta jag var rädd för när det skulle bli en helt nätbaserad tjänst.

Jag har det via Telia och det funkar bra (allt går via Telias nät)

Om det är en helt nätbaserad tjänst som ska fungera till alla "bredbandsabbonemang" så kommer vissa få kass bild. HBO gjorde misstaget att gå ut med att det skulle vara 1080P och så vidare men glömde berätta att det inte funkar så bra när man sitter med en halvkass ADSL-koppling eller en fiberkoppling från någon annan leverantör med taskig routing till innehållsservrarna.

#604

Postad 17 december 2012 - 17:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Vilket misslyckande :lol:

Läste också på FB och det var det värsta jag sett

Att sedan tro att någon vill binda upp sig för 129 Norska Kronor i månaden för att slippa binda sig
och för att efter att de sett de avsnitt de tidigare missat, se 3-4 nya avsnitt i veckan är som att tro på tomten

Nej, låt Tomten få komma från Finland men skicka över HBO till ett Svenskt företag som hanterar detta bättre


ett tips
gå in på HBO FB sida för USA och skriv ett vanligt meddelande där ni beskriver hur illa ni gillar
HBO Nordic och att det är en stor miss att låta en "partner" ta hand om detta.
Tror det kan sätta fart i brasan https://www.facebook.com/HBO?fref=ts

Redigerat av MalcomX, 17 december 2012 - 17:47.


#605

Postad 17 december 2012 - 18:58

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Skojar de med mig?

14 Avtalstid och uppsägning

14.1 Avtal om abonnemang gäller, om inte annat har avtalats, med en inledande bindningstid om tolv (12) månader från den dag då avtal träffades mellan HBO och Användaren. HBO kommer, inom rimlig tid före bindningstidens slut, att påminna Användaren om dess rätt att säga upp Avtalet.
14.2 För det fall Användaren eller HBO inte har sagt upp Avtalet till upphörande senast tre (3) månader innan Avtalet löper ut förlängs Avtalet tillsvidare med tre (3) månaders uppsägningstid.

#606

Postad 17 december 2012 - 19:57

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Lyckades med samma sak, fick du bort ditt?

Har både mailat och ringt deras k-tjänst med krav om att mitt konto ska stängas, inte fått det bekräftat ännu

#607

Postad 17 december 2012 - 20:03

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Har både mailat och ringt deras k-tjänst med krav om att mitt konto ska stängas, inte fått det bekräftat ännu

Ni behöver inte vara oroliga
Ni har 14 dagars ångerrätt och även om de påstår att det inte gäller om ni loggar in och ser en serie
så kan de glömma det

Skojar de med mig?


Ja och bara med dig ;)

Om du läst lite i tråden, så är det just det vi har diskuterat de sista dagarna

#608

Postad 17 december 2012 - 20:49

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Nej, låt Tomten få komma från Finland men skicka över HBO till ett Svenskt företag som hanterar detta bättre


Är de faktiskt registrerade i Finland? I de finska användarrättigheterna står det i punkt 22 (tvist) att eventuella oklarheter reds ut i en finsk domstol men enligt Sveriges grundlag. Gissar att detta inte fungerar i praktiken heller. :)

EDIT:

Det finns både finska och svenska bolag registrerade.

http://www.allabolag...5/HBO_Nordic_AB
http://www.kauppaleh...and oy/24987073

Redigerat av Unregistered357c7524, 17 december 2012 - 20:58.


#609

Postad 17 december 2012 - 21:28

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det finns både finska och svenska bolag registrerade.

http://www.allabolag...5/HBO_Nordic_AB
http://www.kauppaleh...and+oy/24987073

Det svenska bolaget registrerades tydligen 2011. Har de planerat det så länge, alltså? Jag som trodde att allt skedde i panik i september. Det gör det ännu mer obegripligt att allt hanterats så amatörmässigt.

#610

Postad 17 december 2012 - 22:31

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Finska bolaget registrerades 9.10.2012. Om man kör verksamhetsbeskrivningen genom google translate så blir det:

Företagets verksamhetsområde är att driva, marknadsföra, distribuera och utveckla underhållningstjänster innehåll på olika tekniska plattformar, främst i Sverige, Norge, Danmark och Finland, samt att tillhandahålla tjänster underhållning som drivs på, marknadsföring, distribution och tjänster med anknytning till utvecklingen av och tillfälliga för att genomföra andra aktiviteter.



#611

Postad 18 december 2012 - 09:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Har i "egoistiskt syfte", kontaktat deras support ett antal gånger för olika fel jag upptäckt

Med tanke på hur lång tid man haft på sig och då man kunnat studera Netflix under en tid
så är det förvånansvärt att HBO valt att lägga sig på en sådan låg nivå.

Skillnaden mellan HBO och Netflix är mycket stor och det gäller på alla punkter
Supporten och vad gäller att ta till sig felanmälan är ännu större

Tror att bästa sättet att få dem till att fatta, är att alla som har möjlighet att säga upp sina
abonnemang gör det och talar om för dem att lära sig av Netflix och komma tillbaka sen
Ni som inväntar bättre tider, skicka ett mail och berätta att ni är tveksamma och varför
[email protected]

För vi vill alla ha HBO men inte i den form som de är idag

#612

Postad 18 december 2012 - 10:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Just det där "ondemand" som helt saknar information är i allafall jag mycket skum på. Inga priser, ingen info om vad som blir ondemand, Bara att man har rätt till materialet en kort tid. Skulle inte förvåna mig om det är det som man är ute efter som blir ondemand t.ex GoT säs3

#613

Postad 18 december 2012 - 12:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Ett öppet brev till HBO Nordic: http://m3.idg.se/2.1...till-hbo-nordic

Ganska mycket huvudet på spiken.

#614

Postad 18 december 2012 - 12:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ett öppet brev till HBO Nordic: http://m3.idg.se/2.1...till-hbo-nordic

Ganska mycket huvudet på spiken.

Precis! Det där med bindningstiden är ju egentligen mest juridik och skulle ju gå att leva med om de kunde leverera appar till valfri plattform. Jag tycker att det är framförallt där som det faller platt. Jag ser på Netflix via PC, iPhone, iPad, Apple TV och wii och det funkar alltid klockrent på samtliga plattformar. Kan jag inte göra detsamma med en konkurrerande tjänst så är de rökta innan jag ens vill testa. Så enkelt är det.

Redigerat av agpath, 18 december 2012 - 12:17.


#615

Postad 18 december 2012 - 15:05

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Tecknade upp mig för 12 månader men efter att ha kollat utbudet (som verkligen var under all kritik) samt att de dessutom inte hade ngn. app till min LGtv. Så ringde jag kundtjänst och sa upp skiten direkt. Fick förövrigt sitta i kö 35min. Fortsätter med Netflix...

#616

Postad 18 december 2012 - 15:20

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
jag har fått kod nu också. Tänker inte signa upp nu i alla fall, vi får se om de gör något eller lunkar på som det är nu

//MIke

#617

Postad 18 december 2012 - 15:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

jag har fått kod nu också. Tänker inte signa upp nu i alla fall, vi får se om de gör något eller lunkar på som det är nu

//MIke

Jag fick min igår, men kommer inte att nyttja den. Därtill så fick hustrun en 2 mån frikod på viaplay så tillsammans med Netflix har vi att göra utan ett strulande HBO. ;)

#618

Postad 18 december 2012 - 15:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Deras support är i det närmaste obefintlig
Fick ett svar om att det som jag klagade på fungerar, men då de inte läste hela mitt mail så
har de väl kollat via dator där texten fungerar på vissa serier som inte funkar på samsungappen
och normalt så borde de ju sedan återkomma efter att jag svarat igen, men icke.

De verkar vara underdimensionerade och helt missat att det är Svenskar som de har att göra med ;)

#619

Postad 18 december 2012 - 19:13

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Är ALLA program som sänds textade på Svenska?

#620

Postad 18 december 2012 - 19:44

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Mycket intressant i sammanhanget är att den här lanseringen i Norden är HBOs första "standalone"-streamingtjänst, alltså utan knytning till någon kabel-TV-tjänst.

Av den anledningen har det skrivits en hel del om denna lansering i USA. Den bunglade lanseringen lär inte vara nåt att skryta om för HBO-ledningen...

#621

Postad 18 december 2012 - 19:52

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Mycket intressant i sammanhanget är att den här lanseringen i Norden är HBOs första "standalone"-streamingtjänst, alltså utan knytning till någon kabel-TV-tjänst.

Av den anledningen har det skrivits en hel del om denna lansering i USA. Den bunglade lanseringen lär inte vara nåt att skryta om för HBO-ledningen...


de kommer att skryta som fan bla med att 114K följer på facebook

#622

Postad 18 december 2012 - 19:57

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
brevet man fick:

Vi är stolta över att välkomna dig till HBO’s värld och just nu erbjuder vi dig en månad utan kostnad när du tecknar dig för ett abonnemang. Använd din personliga VIP-kod och kom igång direkt.


tycker verkligen de borde skriva, vi bjuder dig på en månad utan kostnad när du tecknar dig för ett abonnemang på 12 månader med 3 månaders uppsägningstid

#623

Postad 18 december 2012 - 23:11

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

de kommer att skryta som fan bla med att 114K följer på facebook


"114k flugor kan inte ha fel. Ät b**s!"?

#624

Postad 19 december 2012 - 10:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
iPad/iPhone-app har kommit nu. Enligt rescensionerna på den så saknas dock Airplay-stöd, så viljan att underlätta för att kunna se HBO på TV (annat än via en Samsung) verkar inte direkt finnas...

#625

Postad 19 december 2012 - 16:30

Unregistered357c7524
  • Unregistered357c7524
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Finska HBO svarade nyligen på en fråga om Apple TV på Twitter. Frågan var när det kommer, svaret var (fritt översatt):

Som det ser ut är ingen Apple TV applikation på kommande.


https://twitter.com/...334610955210752

Redigerat av Unregistered357c7524, 19 december 2012 - 16:30.


#626

Postad 19 december 2012 - 18:43

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
HBO Nordic

Nya serier på HBO Nordic

Här är en tjuvtitt på våra seriepremiärer för de kommande månaderna. För en närmare presentation av varje serie, se nedan!

Vi är nu tillgängliga på iOS, vilket betyder att ni nu även kan titta på HBO Nordic på era iPhones, iPods och iPads. Vi kommer fortsätta att lägga till nya appar och enheter eftersom.

Kvalitetsproblemet på våra videos har nu åtgärdats. Det kan vara nödvändigt att rensa er cache och starta om browsern för att ändringarna ska verka. HD-kvalitet är nu tillgänglig på Samsungs Smart-TV. Vi kommer även att kunna erbjuda HD-kvalitet på PC & Mac inom kort. Fler enheter följer.

Vi håller er uppdaterade.



#627

Postad 19 december 2012 - 18:59

Unregistered3def4ab3
  • Unregistered3def4ab3
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Tycker det är synd att HBO ska förstöra marknaden för sig själva. Skickade ett mail till HBO där jag uppmanade dem att ta efter Netflix. Dvs pröva gratis först för att se hur det funkar och sedan erbjuda en abonnemang per månad. Känns som en självklarhet idag. HBO visar på en otroligt självgodhet med sitt aggerande. Hoppas ingen tecknar abonnemang på de villkor som gäller nu.

#628

Postad 19 december 2012 - 19:08

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Fick precis ett mejl där de skriver detta:

"Vissa av er har varit bekymrade över att ni inte kan prova tjänsten innan ni binder er till ett abonnemang. Vi har lyssnat. Därför kommer vi nu erbjuda er möjligheten att avsluta ert abonnemang före 31:a Januari 2013 utan kostnad eller ytterligare åtagande.

Det här erbjudandet är exklusivt för dem som registrerar sig för ett nyhetsbrev på hbonordic.com senast den 31:a December 2012."

Känner mig grymt tveksam ändå eftersom jag inte ser nåt bra sätt att få upp innehållet på min tv. AirPlay, Boxee, atv eller xbox360 skulle funka.

#629

Postad 19 december 2012 - 19:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1
Va bra de som gnäller får ett exklusivt erbjudande om att prova en månad. Snälla HBO det skall gälla alla hela tiden, inte bara ett kort erbjudande nu för att blidka massorna.

#630

Postad 19 december 2012 - 19:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Fick precis ett mejl där de skriver detta:

"Vissa av er har varit bekymrade över att ni inte kan prova tjänsten innan ni binder er till ett abonnemang. Vi har lyssnat. Därför kommer vi nu erbjuda er möjligheten att avsluta ert abonnemang före 31:a Januari 2013 utan kostnad eller ytterligare åtagande.

Det här erbjudandet är exklusivt för dem som registrerar sig för ett nyhetsbrev på hbonordic.com senast den 31:a December 2012."

Känner mig grymt tveksam ändå eftersom jag inte ser nåt bra sätt att få upp innehållet på min tv. AirPlay, Boxee, atv eller xbox360 skulle funka.


fick också mailet, vette fan. jag kommer att vänta och se om det kommer till PS3 ATV osv innan jag testar

Redigerat av fristil, 19 december 2012 - 19:37.


#631

Postad 19 december 2012 - 20:28

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Avtalsvillkoren har i alla fall inte ändrats ännu på deras hemsida när man försöker regga sig. Det står fortfarande att man binder sig för 12 mån. Tills det ändras kommer iaf inte jag att fullfölja registreringen.
Det står inte heller hur man ska avsluta sitt abonnemang. Kommer det att finnas en avsluta-knapp el måste de kontaktas på annat sätt?

Redigerat av Unregistered8f84b172, 19 december 2012 - 20:33.


#632

Postad 19 december 2012 - 21:17

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Som sagt det är ett steg framåt men att det ska vara så svårt att få upp på sin TV är inte alls bra...

#633

Postad 20 december 2012 - 00:07

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
är uppsägningstiden fortfarande 3 månader?

#634

Postad 20 december 2012 - 08:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

fick också mailet, vette fan. jag kommer att vänta och se om det kommer till PS3 ATV osv innan jag testar

Jag fick detta också i går kväll. Men det innebär att jag bara skulle kunna testa via iphone/ipad-appen och dessa har ej Airplay så jag kan inte se HBO på TVn med mer än att jag kopplar upp datorn. Visserligen kan man skärmdubblera datorn via Airplay, men det är rent störigt att se på film via datorn då denna för ett himla oljud från fläkten (Mac Book), så detta är ingen hållbar lösning (för mig).

#635

Postad 20 december 2012 - 09:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Jag fick detta också i går kväll. Men det innebär att jag bara skulle kunna testa via iphone/ipad-appen och dessa har ej Airplay så jag kan inte se HBO på TVn med mer än att jag kopplar upp datorn. Visserligen kan man skärmdubblera datorn via Airplay, men det är rent störigt att se på film via datorn då denna för ett himla oljud från fläkten (Mac Book), så detta är ingen hållbar lösning (för mig).


håller med. helt värdelöst

#636

Postad 20 december 2012 - 09:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
http://www.svd.se/na...orm_7770694.svd

#637

Postad 20 december 2012 - 09:48

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Fick också mail om detta, men så länge man inte kan få upp filmerna på Tvn på något vettigt sätt så blir det inget för mig.

/S

#638

Postad 20 december 2012 - 10:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kommer vänta tills XBOX-appen är klar samt man vet att det går att få ut åtminstone 720p den vägen...

#639

Postad 20 december 2012 - 11:20

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Jaha, så HBO Nordic var inte mycket att hänga i julgranen verkar det som. Själv tveksam till ytterligare en abonnemangstjänst och till råga på allt under usla villkor. Dessutom stöds inte alla apparater som t ex Boxee.

Kommer själv att fortsätta använda Vudu en del, de har bra ljud o bldkvalitet och är just en on demand-tjänst, man betalar bara för det man vill se. De har TV-serier också även om det för all del inte är de nyaste/senaste. Men det verkar det inte vara på HBO heller....

#640

Postad 20 december 2012 - 15:34

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Jag som Teliakund känner mig nöjd i alla fall.
Man kan se utbudet på sin TV utan att koppla om och ha sig.
Gränssnittet lämnar mycket att önska, men det fungerar.
Utbudet räcker för mig under lång tid. Och mer kommer väl.

När gratisperioden är över kommer jag att fortsätta. För
ett pris per månad som är lite mer än en starköl på krogen
så är det inte så mycket att fundera över.

Jag kommer nu att säga upp mitt Lovefilmabonemang och
även komplettera med Netflix. Att beställa Canal Plus eller
Viasat är inte att tänka på.

#641

Postad 20 december 2012 - 17:43

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag signade upp mig på Vudu idag, en angenäm överraskning. Körde deras nätverkstest på ps3:an och fick helt grön stapel så bara att köra max bitrate.
Utbudet ser mycket bra ut och de har även börjat erbjuda DD+ 7.1 på en del filmer.
HBO måste snarast bygga ut med fler plattformar med HD och flerkanalsljud annars blir de efter.



#642

Postad 20 december 2012 - 17:50

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Jag signade upp mig på Vudu idag, en angenäm överraskning. Körde deras nätverkstest på ps3:an och fick helt grön stapel så bara att köra max bitrate.
Utbudet ser mycket bra ut och de har även börjat erbjuda DD+ 7.1 på en del filmer.
HBO måste snarast bygga ut med fler plattformar med HD och flerkanalsljud annars blir de efter.


de bryr sig inte om att du måste ha usa-kort eller nått sånt?

Tycker $3 e lite för dyrt. de kunde ha haft $25-30 i månaden och man får kolla hur mycket man vill
då hade det varit givet

Redigerat av fristil, 20 december 2012 - 17:55.


#643

Postad 20 december 2012 - 17:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Jag fick ett erbjudande från filmnet att prova det i ett par månader gratis och de skall även komma med en smart tv app

Nackdel

För lite HD och de har inte tidigare säsongerna vad gäller serier
Det är ett tv4 och cmore företag ;)

#644

Postad 20 december 2012 - 18:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
kommer tv4play premium på PS3 eller ATV så är det givet för mig, den och Netflix och jag behöver inte TV abonnemang mer

#645

Postad 20 december 2012 - 18:10

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

de bryr sig inte om att du måste ha usa-kort eller nått sånt?

Tycker $3 e lite för dyrt. de kunde ha haft $25-30 i månaden och man får kolla hur mycket man vill
då hade det varit givet


Jag har ett amerikanskt kort men det finns ett sätt att lura systemet eftersom de kollar bara gatuadress och postnummer när du registrerar kreditkortet.

Registrera först ett konto på Vudu. Gå sen in på usps.com och sök på zipcodes, ange ditt svenska postnummer och kolla vilken amerikansk ort du får fram.
Sedan går du in i kontoinställningarna på Vudu och registrerar ditt svenska kreditkort. Ange din svenska gatuadress, ditt postnummer i zip code-fältet och den AMERIKANSKA postorten du fick fram. Voilà - du är Vudukund.

Att man betalar per film är ju perfekt. Man kan plocka de bästa russinen ur kakan.



#646

Postad 20 december 2012 - 19:36

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
VUDU är ju bara betalfilmer så det är inte riktigt samma sak och vi kanske skall hålla oss till HBO och jämförelser med liknande HBO

#647

Postad 20 december 2012 - 19:52

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Jag har ett amerikanskt kort men det finns ett sätt att lura systemet eftersom de kollar bara gatuadress och postnummer när du registrerar kreditkortet.

Registrera först ett konto på Vudu. Gå sen in på usps.com och sök på zipcodes, ange ditt svenska postnummer och kolla vilken amerikansk ort du får fram.
Sedan går du in i kontoinställningarna på Vudu och registrerar ditt svenska kreditkort. Ange din svenska gatuadress, ditt postnummer i zip code-fältet och den AMERIKANSKA postorten du fick fram. Voilà - du är Vudukund.

Att man betalar per film är ju perfekt. Man kan plocka de bästa russinen ur kakan.


frågan är om man kan göra samma sak med HULU?

#648

Postad 20 december 2012 - 20:53

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

VUDU är ju bara betalfilmer så det är inte riktigt samma sak och vi kanske skall hålla oss till HBO och jämförelser med liknande HBO


Det som är relevant är väl innehållet - film och TV-serier - och att det handlar om streaming. Betalningsmodellen är väl mindre intressant. Dessutom har Vudu ett innehåll som mera liknar HBO i det att man är snabbare med nyare filmer.

I allra högsta grad en relevant jämförelse även om det krävs lite trixande för att komma åt Vudu.

#649

Postad 20 december 2012 - 20:58

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

frågan är om man kan göra samma sak med HULU?


Inte via DNS-spoofing eftersom Hulu har täppt till den bakvägen. Möljigen via en VPN-tjänst men de kanske spärrar vissa kända adresser.

Vet ej om det går att lura deras kreditkortssystem.

#650

Postad 20 december 2012 - 23:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Inte alls

Tråden handlar om HBO

Men nog om det



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.