Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 15 januari 2013 - 18:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Personligen tror jag vi är några år från perfekt streaming vart som helst på internet och det har jag sagt sedan början av den här tråden. HBO kan ju omöjligen garantera kopplingen hela vägen. Tjänsten via Telia verkar funka riktigt bra och jag antar att det är för att Telia kan garantera kopplingen ända ut till boxen.

Vad jag hört (av en polare) så är det samma sak på NetFlix men inte i lika stor utsträckning. Dålig kvalitet - buffrar ofta.

Netflix ska ju börja med sitt Netflix Open Network (som i sig bara är ett content delivery network - CDN) för att kunna garantera ett bättre åtkomst till materialet. Materialet kan cachas inom ISP:n nät osv. Något sådant måste nog HBO också göra för att det ska bli bra.

Ovanstående talare sa, jag har aldrig några problem med att Netflix buffrar eller är pixligt. Samma sak med Viaplay, filmer och serier fungerar klockrent. Och båda erbjuder HD på alla enheter och är smidig att använda. Något man inte kan säga om HBO direkt.

#752

Postad 15 januari 2013 - 18:56

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Utsikten till en ATV-app har verkat ganska lång, om inte obefintlig, men nu finns det hopp. Apple har för första gången lanserat en app som stödet en lokal VOD-tjänst utanför USA, Watchever som enbart finns i Tyskland.

http://www.appletvha...many/#more-3593

Detta kan ju möjligtvis betyda att tjänster som HBO-nordic, Viaplay osv. har en reell chans att komma in på ATV:n

#753

Postad 15 januari 2013 - 20:34

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Utsikten till en ATV-app har verkat ganska lång, om inte obefintlig, men nu finns det hopp. Apple har för första gången lanserat en app som stödet en lokal VOD-tjänst utanför USA, Watchever som enbart finns i Tyskland.

http://www.appletvha...many/#more-3593

Detta kan ju möjligtvis betyda att tjänster som HBO-nordic, Viaplay osv. har en reell chans att komma in på ATV:n


Ja, hoppas att det betyder något. Vore fint med SVT Play också.

#754

Postad 15 januari 2013 - 22:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Personligen tror jag vi är några år från perfekt streaming vart som helst på internet och det har jag sagt sedan början av den här tråden.


Ingen streaming är perfekt, men skillnaden mellan HBO och Netflix är otroligt stor och större lär den bli.

HBO framstår som rena amatörerna

#755

Postad 15 januari 2013 - 22:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Utsikten till en ATV-app har verkat ganska lång, om inte obefintlig, men nu finns det hopp.

Apple Tv kommer att gå ut som förlorare om det inte släpper på sina rent ut sagt dumma idéer om
att bara hålla på med eget material eller USA tjänster.

Samsung kommer säkert med en Apple Tv kopia eller så satsar de helt på att få in en fungerande
smart tv funktion i alla framtida modeller. Men de hade kunna tjäna storkovan på att även släppa
en lös box till alla sina tidigare kunder (och alla andra) som bygger på just deras Smart funktioner

#756

Postad 15 januari 2013 - 22:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det har dom, kallas blu-rayspelare

#757

Postad 15 januari 2013 - 22:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Ovanstående talare sa, jag har aldrig några problem med att Netflix buffrar eller är pixligt. Samma sak med Viaplay, filmer och serier fungerar klockrent. Och båda erbjuder HD på alla enheter och är smidig att använda. Något man inte kan säga om HBO direkt.

Viaplay fungerade uruselt i helgen. Så uselt att jag sa upp abonnemanget

#758

Postad 15 januari 2013 - 23:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Viaplay fungerade utmärkt för mig i helgen, men jag har bara film, ingen sport.

#759

Postad 15 januari 2013 - 23:33

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Det har dom, kallas blu-rayspelare

Också en lösning som faktiskt är prisvärd

#760

Postad 16 januari 2013 - 00:21

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Viaplay fungerade utmärkt för mig i helgen, men jag har bara film, ingen sport.


jag har bara film och tv, ingen sport


att titta på sport är slöseri med tid

#761

Postad 16 januari 2013 - 01:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Fantastiska HBO
Nu kan jag inte regga fler enheter på hemsidan för jag har redan 5 st och jag kan inte ta bort någon heller
För varje gång jag gör en återställning av min smart tv hubb, så måste jag regga om igen och varje gång
så kommer det upp en ny samsung tv.
Detta problemet finns bara med HBO - Så klart !

Klåpare !

#762

Postad 16 januari 2013 - 08:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Apple Tv kommer att gå ut som förlorare om det inte släpper på sina rent ut sagt dumma idéer om att bara hålla på med eget material eller USA tjänster. Samsung kommer säkert med en Apple Tv kopia eller så satsar de helt på att få in en fungerande smart tv funktion i alla framtida modeller. Men de hade kunna tjäna storkovan på att även släppa en lös box till alla sina tidigare kunder (och alla andra) som bygger på just deras Smart funktioner

Med 30 milj Netflix-användare och app i ATV så lär knappast brist på HBO-app göra ATV till någon som helst form av "förlorare". Kom ihåg att det i USA inte ens finns någon HBO-app till TV-anslutna enheter, utan endast till mobila.

#763

Postad 16 januari 2013 - 09:04

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Apple Tv kommer att gå ut som förlorare om det inte släpper på sina rent ut sagt dumma idéer om
att bara hålla på med eget material eller USA tjänster.

Samsung kommer säkert med en Apple Tv kopia eller så satsar de helt på att få in en fungerande
smart tv funktion i alla framtida modeller. Men de hade kunna tjäna storkovan på att även släppa
en lös box till alla sina tidigare kunder (och alla andra) som bygger på just deras Smart funktioner


Apple TV är förmodligen mest populär bland personer som även i övrigt använder Apple-produkter. Det stora skälet att ha en Apple TV heter nämligen Airplay, som fungerar fantastiskt för både ljud och bild.

#764

Postad 16 januari 2013 - 09:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Apple TV är förmodligen mest populär bland personer som även i övrigt använder Apple-produkter. Det stora skälet att ha en Apple TV heter nämligen Airplay, som fungerar fantastiskt för både ljud och bild.

För att inte tala om att den är kopplad till iCloud via ens iTunes-konto. Vilket tex innebär att de bilder som jag tar med mobilen kan ses på TVn i princip på direkten. Alla datorer kopplade till samma konto kan också ses och visas enkelt.

#765

Postad 16 januari 2013 - 11:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det har dom, kallas blu-rayspelare

Hos Samsung, ja. Nu har Philips kommit med en kopia av Appe TV!
http://www.philips.s...on/Netflix.html

#766

Postad 16 januari 2013 - 12:31

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
är industridesigners så inkompetenta att de bara måste kopiera varandra rakt av hela tiden?

#767

Postad 16 januari 2013 - 12:36

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Kul! Då finns ett alternativ för oss som inte hänger oss åt Äpplet.

Vi har en HTPC för att, utöver sådant som HBO och Netflix, också kunna hyra nyare filmer hos Headweb och se TV hos SVTPlay och TV4Play. Kan en Apple-TV eller Philips mediaspelare ersätta en HTPC? Headweb funkar kanske, i alla fall finns det på vår Blu-ray (som är alldeles för seg för att användas till annat än DVD och Blu-ray). Men hur är det med SVTPlay och TV4Play? TV4 verkar ju vara på gång med en app. Men SVT verkar inte prioritera det.

Vi kan ju förstås fortsätta använda vår HTPC, men den är ett hemmabygge som har några år på nacken. Förr eller senare måste den ersättas. Och en Apple TV eller Philips-varianten är ju rätt mycket smidigare att ha i TV-bänken.

Ber om ursäkt. Blev lite OT.

#768

Postad 16 januari 2013 - 13:43

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

är industridesigners så inkompetenta att de bara måste kopiera varandra rakt av hela tiden?


Nu vet jag inte om detta är en "kopia rakt av" från AppleTV:

http://www.flickr.co...157631790677882

:)

#769

Postad 16 januari 2013 - 20:05

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Vilka modeller av Blurayspelare finns det som fungerar med både HBO Noridc och Netflix?

#770

Postad 16 januari 2013 - 20:08

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Inga alls ännu då HBO inte har annat än Telia och dator

#771

Postad 16 januari 2013 - 20:23

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Så en smart TV från Samsung är enda sättet att både får HBO Nordic och Netflix?

#772

Postad 16 januari 2013 - 20:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ja just det, Samsung hade också HBO. Kanske dom har nån spelare med, men fler lår ju komma

#773

Postad 16 januari 2013 - 23:54

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Apple TV är förmodligen mest populär bland personer som även i övrigt använder Apple-produkter. Det stora skälet att ha en Apple TV heter nämligen Airplay, som fungerar fantastiskt för både ljud och bild.


Om man inte ha några krav på kvalité så stämmer det nog
Jag har en Apple Tv ;)

#774

Postad 17 januari 2013 - 00:45

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Så en smart TV från Samsung är enda sättet att både får HBO Nordic och Netflix?

se bara till att du köper rätt samsungmodell

#775

Postad 17 januari 2013 - 08:08

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Om man inte ha några krav på kvalité så stämmer det nog
Jag har en Apple Tv ;)


Tolkar det som att Airplay inte fungerar bra för dig. Trist, men jag vet inte om det har något att göra med mina eventuella kvalitetskrav. ;)

#776

Postad 17 januari 2013 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tolkar det som att Airplay inte fungerar bra för dig. Trist, men jag vet inte om det har något att göra med mina eventuella kvalitetskrav. ;)

Airplay funkar men det blir inte högre upplösning än på enheten som spelar upp innehållet. Att tex visa film från iPhone/iPad till TV via Airplay ser ju rätt kasst ut.

#777

Postad 17 januari 2013 - 08:42

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Airplay funkar men det blir inte högre upplösning än på enheten som spelar upp innehållet. Att tex visa film från iPhone/iPad till TV via Airplay ser ju rätt kasst ut.


Jag använder inte Airplay till filmtittande, däremot till program på Svt Play. Eftersom jag har en iPad 2 innebär detta 720p, vilket är allt annat än kasst. Har du en iPad 3 eller 4 ska den klara av att strömma i 1080p, om jag har förstått saken rätt. Nu talar jag alltså om Airplay, inte om skärmdubblering.

#778

Postad 17 januari 2013 - 08:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag använder inte Airplay till filmtittande, däremot till program på Svt Play. Eftersom jag har en iPad 2 innebär detta 720p, vilket är allt annat än kasst. Har du en iPad 3 eller 4 ska den klara av att strömma i 1080p, om jag har förstått saken rätt. Nu talar jag alltså om Airplay, inte om skärmdubblering.

Ok, men iphone ger bara 480p vad jag vet. Skärmdubblering är ju en funktion i Airplay. Jag måste klicka på den knappen för att bilden ska komma upp på TVn.

Redigerat av agpath, 17 januari 2013 - 08:51.


#779

Postad 17 januari 2013 - 09:09

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 1

Ok, men iphone ger bara 480p vad jag vet. Skärmdubblering är ju en funktion i Airplay. Jag måste klicka på den knappen för att bilden ska komma upp på TVn.


Skärmdubblering är mycket riktigt en Airplay-funktion, men Airplay är inte lika med skärmdubblering. Du behöver bara använda skärmdubblering (allt du gör på din iPad/iPhone speglas) om den aktuella appen inte har stöd för Airplay. Kvalitén är mycket högre i det senare fallet, förutom bättre bild och ljud slipper man de svarta kanterna som uppstår vid mirroring pga skillnaden i skärmformat mellan TV:n och din mobila enhet.

Gällande iPhone vet jag inte riktigt, men jag tror nog att 4S och 5 ska klara 720p... Fast nu är vi ganska rejält off topic, det är nog bäst att lägga ner innan någon surnar till... ;-)

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 17 januari 2013 - 09:09.


#780

Postad 17 januari 2013 - 10:39

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Då skulle man till slut sätta sig ner med sambon och visa henne att Girls finns att titta på på HBO Nordic (via Telias programbibliotek). Men Girls är ju tydligen en av de serier som plockats bort de senaste veckorna. Jaha ...

#781

Postad 17 januari 2013 - 10:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Då skulle man till slut sätta sig ner med sambon och visa henne att Girls finns att titta på på HBO Nordic (via Telias programbibliotek). Men Girls är ju tydligen en av de serier som plockats bort de senaste veckorna. Jaha ...

Så sent som i måndags skröt de på FB om att Girls hade fått pris så det verkar ju märkligt.

#782

Postad 17 januari 2013 - 10:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Ännu ett exempel på arrogans från HBO Nordic:
http://alltommac.se/...a-dig-som-kund/

#783

Postad 17 januari 2013 - 10:58

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Så sent som i måndags skröt de på FB om att Girls hade fått pris så det verkar ju märkligt.

Ja, men inte helt överraskande, va? :)

För övrigt tror jag att länken om arrogant bemötande redan varit med tidigare i tråden.

#784

Postad 17 januari 2013 - 11:38

dudek
  • dudek
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Har en HTPC med Intel Atom processor (och Nvidia ION-grafik) och lyckas inte få den att spela upp i fullskärm utan att den antingen får lagg i bilden med Chrome, eller så flyter bilden men ljudet hackar om jag kör Internet Explorer...
Oavsett vilken webbläsare jag kör med så ligger CPU-användningen väldigt högt, konstant på ca 70-80%, nog måste väl deras videospelare vara hårdvaruaccelererad?

1080p funkar klockrent på t.ex. Youtube eller i XBMC, då ligger CPU-användningen också väldigt lågt, kring 10-20% bara...

Samma problem här. Jag tror att hbo, precis som voddler förr, har problem med ionkorten. På min iPad och androidplatta är det laggfritt.
Explorer är segt för mig, men laggar minst. Chrome är snabbt i gränssnittet men laggar mer. Ska testa Firefox.

#785

Postad 17 januari 2013 - 16:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Airplay funkar men det blir inte högre upplösning än på enheten som spelar upp innehållet. Att tex visa film från iPhone/iPad till TV via Airplay ser ju rätt kasst ut.


Det är inte helt och hållet så Airplay fungerar, om du aktiverar en videostream från nätet så kommer AppleTV:n att koppla upp mot den aktuella streamen och inte skicka ljud och bild från iOS enheten du spelar upp det från.
Om du däremot kör en skärmdubblering från plattan eller telefonen eller spelar ett spel (varför man nu skulle göra det) så skickas en videostream från iOs till ATV:n.

Om jag kör tex Magine från paddan till ATV:n så blir kvaliteten bra, men om du går runt tex Filmnets ovilja att stödja Airplay så måste du skärmdubblera och då blir det skit. Så i slutändan så är det leverantören som bestämmer kvaliteten oavsett uppselningsmanick.

#786

Postad 17 januari 2013 - 22:06

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Med 30 milj Netflix-användare och app i ATV så lär knappast brist på HBO-app göra ATV till någon som helst form av "förlorare". Kom ihåg att det i USA inte ens finns någon HBO-app till TV-anslutna enheter, utan endast till mobila.


Vad är TV anslutna enheter? Menar du att det inte skulle finnas några BluRay etc. i USA som har en NetFlix app?

#787

Postad 18 januari 2013 - 08:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vad är TV anslutna enheter? Menar du att det inte skulle finnas några BluRay etc. i USA som har en NetFlix app?

Jo, Blu Ray är förstås en TV-ansluten enhet och Netflix-app finns till de flesta Smarta-apparater i USA, men dock inte i Norden då det är en annan app.

#788

Postad 18 januari 2013 - 19:38

ringdaggel
  • ringdaggel
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har HBO via telia och höll på att plöja igenom Boardwalk Empire och det har funkar super fram tills igår då plötsligt massor av avsnitt försvann :-/

#789

Postad 19 januari 2013 - 23:04

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Har HBO via telia och höll på att plöja igenom Boardwalk Empire och det har funkar super fram tills igår då plötsligt massor av avsnitt försvann :-/


Jag kör också HBO via Telia och tror faktiskt det är Telia som klantar sig när avsnitt och säsonger försvinner helt plötsligt för att sedan dyka upp igen.

Känns som de sitter och redigerar en xml-fil när det ska läggas till något nytt och så klantar sig någon och en säsong av The Wire försvinner när de ska lägga in ett nytt avsnitt av Girls t ex.

Det är också irriterande att vissa säsonger lägger sig i "rooten" av programbiblioteket så istället för en ingång till East Boud and down med alla avsnitt så har man tre olika ingångar direkt under serie-rooten (en för varje säsong) helt plötsligt.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 19 januari 2013 - 23:05.


#790

Postad 20 januari 2013 - 00:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Är marknaden i Europa verkligen så liten för ATV att jänkarna tycker det är onödigt att anpassa en " europamodell" med "våra" önskemål?

#791

Postad 20 januari 2013 - 00:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Är marknaden i Europa verkligen så liten för ATV att jänkarna tycker det är onödigt att anpassa en " europamodell" med "våra" önskemål?

Sorry fel tråd :)

#792

Postad 20 januari 2013 - 00:23

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Då skulle man till slut sätta sig ner med sambon och visa henne att Girls finns att titta på på HBO Nordic (via Telias programbibliotek). Men Girls är ju tydligen en av de serier som plockats bort de senaste veckorna. Jaha ...

... och där kom Girls tillbaka. Plus några andra serier -- inklusive några som inte legat där förut.

Det är så spännande det här. Man kan gå in varenda dag och kolla programbibilioteket, och alltid är det någon serie som försvunnit eller dykt upp. Kaos råder. (Så är det inte i de programbiblioteken som tillhör alla andra kanaler.)

#793

Postad 22 januari 2013 - 22:37

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Nu har jag haft ett ärende anmält sedan första dagen HBO kom till Samsung Smart tv och det gäller texten till
ett par avsnitt av Magic City ( fungerar på dator )

Jag har påmint HBO minst en gång i veckan och jag har fått olika svar varje gång

Det fungerar fortfarande inte och innan så fungerade norsk text, men den var helt osynkad och idag fungerar ingen text.
Jag tycker att det visar på total inkompetens och i jämförelse med Netflix som fixar sådant här samma dag
är det rena lekskolan.

Är det någon här som har bundit sig eller tänker binda sig för 12 månader ( jag har en frimånad kvar )
Är det någon som tror att HBO överlever 2013 ?

Jag svarar Nej på båda frågorna, då jag vägrar binda mig till något som förmodligen inte kommer att fungera som det skall och då jag vägrar betala till ett företag som helt verkar skita i sina kunder.
De serier jag är intresserad av, kan jag se på annat sätt.

Redigerat av MalcomX, 22 januari 2013 - 22:39.


#794

Postad 22 januari 2013 - 22:48

Angelus
  • Angelus
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Är det någon här som har bundit sig eller tänker binda sig för 12 månader ( jag har en frimånad kvar )
Är det någon som tror att HBO överlever 2013 ?


Jag tänkte ha det efter frimånaden men börjar tveka.
Framförallt då netflix funkar så bra så vet man ju att det kan fungera bra

#795

Postad 23 januari 2013 - 09:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag tänkte ha det efter frimånaden men börjar tveka.
Framförallt då netflix funkar så bra så vet man ju att det kan fungera bra

Netflix har en distributionsteknik som HBO bara kan drömma om.

#796

Postad 23 januari 2013 - 10:56

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Netflix har en distributionsteknik som HBO bara kan drömma om.


Jag har ett par månader kvar på HBO (via Telia) och har funderat på Netflix men innehållet verkar väldigt tunt på Netflix.

Filmer intresserar mig inte då ingen av tjänsterna har ett bra utbud (filmbolagen med sitt bio-bluray-vänta-vänta-streamingtjänst gör att det tar lång tid innan filmerna kommer. Sen gör de exklusiva avtalen sitt till också då det verkar omöjligt att få alla filmer på alla tjänster).

Kvar är då serier (och där slipper man vänta på bio och bluray-släpp). När det gäller tv-serier så har HBO innehåll som Netflix bara kan drömma om. Allt HBO:s innehåll - alla säsonger - för alltid - 1 dag efter det gått på tv i USA med svensk text - inköpta serier från t ex Starz.

Via Telia har det inte varit några problem direkt med tjänsten. Allt har funkat bortsett från att vissa avsnitt och säsonger har saknats under inledningen och saker faller bort ibland när de lägger till nya saker men de kommer ju tillbaka.

För mig är innehållet viktigast och då tekniken aldrig strulat så blir det nog HBO för mig även i fortsättningen.

#797

Postad 23 januari 2013 - 11:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har ett par månader kvar på HBO (via Telia) och har funderat på Netflix men innehållet verkar väldigt tunt på Netflix.

Filmer intresserar mig inte då ingen av tjänsterna har ett bra utbud (filmbolagen med sitt bio-bluray-vänta-vänta-streamingtjänst gör att det tar lång tid innan filmerna kommer. Sen gör de exklusiva avtalen sitt till också då det verkar omöjligt att få alla filmer på alla tjänster).

Kvar är då serier (och där slipper man vänta på bio och bluray-släpp). När det gäller tv-serier så har HBO innehåll som Netflix bara kan drömma om. Allt HBO:s innehåll - alla säsonger - för alltid - 1 dag efter det gått på tv i USA med svensk text - inköpta serier från t ex Starz.

Via Telia har det inte varit några problem direkt med tjänsten. Allt har funkat bortsett från att vissa avsnitt och säsonger har saknats under inledningen och saker faller bort ibland när de lägger till nya saker men de kommer ju tillbaka.

För mig är innehållet viktigast och då tekniken aldrig strulat så blir det nog HBO för mig även i fortsättningen.

Netflix har massor av TV-serier. Haken är dock att de inte släpps förrän en hel säsong är slut då deras policy är att lägga upp hela säsonger. Men det finns serier som har säsonger från 2011-2012, så relativt nytt är det. För att inte tala om alla serier som man har missat och vill se ifatt. Nu i vår kommer nya serier som är producerade direkt för Netflix.

#798

Postad 23 januari 2013 - 12:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 1
Kommer man åt US-utbudet är det enda problemet att det finns för mycket serier

#799

Postad 23 januari 2013 - 12:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Kanske fel tråd att skriva om Netflix, men som en reflektion på vad som sägs ovan om dåligt utbud vad gäller filmer

Jag har absolut inte Netflix för att se nya filmer

Nya filmer köper eller hyr jag och det är inte många, då det görs mycket få bra filmer i förhållande till vad som redan gjorts.
Jag har Netflix för att kunna se äldre filmer och riktigt bra filmer och fler lär komma av den varan.
Jag såg hela den svenska miniserien "Bron" och den är bra
Det finns massor av film. serier och tvprogram för barnen på svenska

Netflix ersätter lätt alla sunkiga fllmkanaler vad gäller detta och för en mindre peng.

Vad gäller HBO, så kan jag se alla dessa serier genom VPN och på olika kanaler via datorn och det är
via datorn som de flesta kommer åt HBO idag. Sedan finns det andra sätt, för den som vill det.
Som sagt, betalar inte för en så amatörmässig tjänst

#800

Postad 25 januari 2013 - 09:38

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Det kanske kan vara intressant att veta att jag frågat Telia vem som är ansvarig för HBO:s programbibliotek i tråden om Telia digital-TV. Frågan ställdes för några dagar sedan. Hittills har jag tyvärr inte fått något svar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.