Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tretti.se åsikter?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2012 - 10:04

Unregisteredf2277d13
  • Unregisteredf2277d13
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tja.

Handlar en hel del på nätet men denna butik måste vara något av det sämsta jag varit med om när det kommer till kundservice. Dessutom tror jag dem bluffar en hel del och lurar folk. Omdömena på Prisjak.nu är märkliga. Först har dem en hel drös med med ris från missnöjda kunder (registrerade användare) och rätt som det är så kommer det en en hel radda med ros från nöjda kunder (oreggade) ???

Köpte en tvättmaskin med torktumlare för en och en halv månade sedan och nu är tvättmaskinen något som gud glömde. Den går inte att använda då grannarna klagar på att den låter och skramlar för mycket och det gör den. Vid centrifugering dansar den över hela badrummet.

Maskinen jag beställde började strula redan efter några veckor och jag ville reklamera maskinen och byta ut den men Tretti.se vägrade, nu har jag en tvättmaskin som knappt går att använda. Har haft några vitvarureparatörer här som har tittat på den men det var 1 och en halv vecka sedan. Inget har hänt sedan dess, ingen har hört av sig. Maskinen är i princip obrukbar då fjäderupphängning och lager är helt slut.

Har nu ett ärende hos ARN med allt detta. Tretti.se måste vara den absolut sämsta nätbutiken man kan vända sig till idag och jag tror att det är dem själva som skriver sina omdömen från butiken. Om man titta på majoriteten registrerade användare så är dem missnöjda. Jag känner mig lurad och anser att Tretti.se är något av det mest oseriösa nätbutikerna jag stött på.!

Leveransen tog nästan två veckor!


1. Mitt första tips, om du har brottom så finns det snabbare alternativ.

2. Om du ska köpa något av deras paket så var noga med att kolla priserna på vad produkterna kostar separat. Hittade ett paket som jag var på väg att beställa men när jag tittade på priserna individuellt så var dem 300 billigare om man köpte dem separat. Jag påpekade detta var av jag fick svaret att paketet inte var aktuellt längre. Ca 20 min senare hade dem sänkt paketpriset med 500 sek.

3.De produktbilder dem visar på en hel del saker ser inte ut som dem gör i verkligheten. Om man kollar på en bild på en tvättmaskin tex och sedan "produktbladet, som är urusla, så är det oftast olika modeller på bilderna trots att det är samma produkt?


Jag är så sjukt förbannad på deras ignorans. Har aldrig stött på något företag med sämre kundservice.

Dem säljer produkterna och om det blir fel, then you are on your own enligt Tretti.se person jag talade med på telefon.

Vad har ni för erfarenheter och vad bör man göra i sådana här lägen?

#2

Postad 02 december 2012 - 21:06

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 2
Ja att döma av hur folk kommenterar på deras facebook-sida utan att de bemöter kritiken så låter det minst sagt oroande att handla därifrån.

Jag tycker du skall ta ett samtal med Konsumentverket i din kommun för konsultation samt ta och ringa tillverkaren av din maskin så du iaf får hjälp, de kommer säkerligen hänvisa till butiken men det är bara förklara situationen så får du säkerligen hjälp av tillverkaren. Det är liksom enklaste utvägen om inte Tretti skärper sig och tar tag i det hela.

#3

Postad 10 december 2012 - 19:59

Unregisteredf2277d13
  • Unregisteredf2277d13
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag ska göra det. Det var en reparatör här och bytte något på maskinen och det blev lite bättre men ännu inte bra så kommer bli ännu en reparation och ännu mer förlorade pengar i tid från arbete.

Det är väldigt tröttsamt att dem inte ens är beredda att ta en diskussion och kanske försöka lösa saken på bästa sätt utan dem borstar bara av sig.

#4

Postad 20 december 2012 - 09:56

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Har köpt köksutrustning (spis, mikro, induktionshäll) av tretti.se, och det gick väldigt bra. Har dock inte behövt reklamera något...

/S

#5

Postad 20 december 2012 - 10:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag ska göra det. Det var en reparatör här och bytte något på maskinen och det blev lite bättre men ännu inte bra så kommer bli ännu en reparation och ännu mer förlorade pengar i tid från arbete.

Det är väldigt tröttsamt att dem inte ens är beredda att ta en diskussion och kanske försöka lösa saken på bästa sätt utan dem borstar bara av sig.

Jag förstår inte, dom har alltså redan skickat en reparatör och du tycker fortfarande det är skandal eller vadå?

Dvs dom håller ju redan på att försöka lösa ditt problem, för du är väl medveten att en säljare alltid har rätt att försöka reparera även ett fel 3 ggr innan du som kund kan kräva en hävning av köpet?

#6

Postad 02 januari 2013 - 11:24

misiu_mp
  • misiu_mp
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det står ingenstans hur man ångrar köpet (jag hade en större damsugare). Man måste ringa eller mejla då får man ett email med ett returfolmulär bifogat.

I e-mailet står det att returfrakten står köparen för, i förmuläret står det att "vid ånger där tretti bistår för returfraktsedeln", debiteras 195kr för returfrakten. Väldigt oklart under vilka förhållanden bistår tretti med detta. Jag fick betala 420 på posten.
Tydligen borde jag ha svarat eller ringt igen för att få denna returfraktsedel för 195. Det framgår inte av brevet och de vill inte betala skillnaden. Dåligt.

#7

Postad 17 januari 2013 - 13:26

MajaGus
  • MajaGus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det är väl helt okej att handla av dem OM inget går sönder. Jag köpte en köksfläkt av dem och upptäckte när jag installerat den att det var ett fel på den. Kontaktade Tretti för att få en ny, men nej det gick inte. Har nu haft haft reparatör hemma 3 gånger utan att kunna fixa problemet. Ringa till kundtjänst är ett skämt, tiden jag spenderat i telefonkö har varierat mellan 45 minuter och 1 timme, varje gång. Detta är de medvetna om men gör inget åt, antagligen hoppas de att kunderna ska ge upp och lägga på och nöja sig med det skräp de har fått. Väntar nu efter 3 månader fortfarande på att få besked om jag får returnera fläkten. Kommer aldrig mer att handla av dem och kommer avråda alla jag känner från att ha med dem att göra. Uruselt kundbemötande!!

#8

Postad 18 januari 2013 - 15:12

larspe
  • larspe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 2
Jag har varit kund hos tretti sedan 5 år tillbaka och dom har levererat bra grejer till bra priser.
Senaste halvåret har dom totalt havererat.
Ok att dom haft mycket i julhandeln och att man har långa svarstider dessa veckor, men mitten av januari borde det vara
normal läge.
Exempel: Skickat reklamation tisdag morgon, i dag fred em inget svar. Dom lovar svar på 24 timmar.
Även mailat deras complaint adress utan svar. Suttit i telefon i 40 min och minskat från 7 i kö till 5 i kö !
Är det samgåendet med CDON som skapat detta. CDON har väl världrekord i dåligt kundbemötande och detta verkar
ha smitat av sig på trettio.
Jag vill varna för trettio för närvarande innan dom får ordning på kundtjänst och logistik.

#9

Postad 21 januari 2013 - 14:09

Flipper630
  • Flipper630
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1
Hej på er alla.
Jag vill bara meddela att Tretti.se kommer lägga ner sin Hemelektronik avd.

Jag vann en del pengar på Bingolotto så ja skulle köpa 4st. Ipad's till mina barn och Partner i Julklapp så jag skrev lappar om att dom skulle som dom Ipad i Julklapp och dom blev överlyckliga men den lyckan varade inte .....

Nu när jag kontaktar Tretti.se så säger dom att dom ska lägga ner Hemelektronik avd. och dom kommer inte ta in mera så mina barn kommer inte att få några Ipad's :-(
Snacka om dåligt när Bingolotto gör reklam och har vinster med Ipad's som kommer från Tretti.se

Jag rekommendera att inte beställa något från detta företaget alls för dom kanske till och med avvecklar hela bolaget ?!?!?


Jag trodde Tretti.se skulle fixa detta smidigt med tanke på svaret dom skrev här på Prisjakt
att jag skulle kontakta dom på [email protected] vilket jag gjorde.

Jag mailade dom och dom sa att dom skulle göra om mitt presentkort på Tretti.se till CDON istället så jag skulle "bara" ge dom mitt Presentkorts nummer så skulle dom fixa detta jag gav dom det den 9 jan och idag är det den 21 Jan och jag har inte fått mitt presentkort ännu.
Jag har mailat dom 5-6 ggr och dom säger att det beror på CDON och att dom har försökt på skynda det men det hjälper inte.
Så jag tycker att detta har skötts väldigt väldigt dåligt dåligt. Hur långt tid kan det ta att göra om ett presentkort ????????

Så ni som ska köpa elektronik om ni har vunnit på Bingolotto säg till Bingolotto att ni vill ha det på CDON istället direkt INTE Tretti.se !!!!


Får jag inte presentkortet inom 2 dagar så kommer jag gå till konsumentverket med detta.....

#10

Postad 08 februari 2013 - 15:23

Simon-
  • Simon-
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag kan bara hålla med topic starter......jag tror dom fejkar sina recensioner något kopiöst. Jag har tidigare handlat av dom för några år sedan och då var allt OK, men jag behövde inte reklamera något. Nu har jag varit tvungen till det och herre gud vilken total ignorans man möts av. Jag påpekar mina rättigheter och dom bara låtsas som ingenting och säger att "nej, du kan inte hänvisa till att du har rätt att blah blah...". Jag kommer hålla mig långt borta från detta företaget framöver!

#11

Postad 08 maj 2013 - 08:21

FredrikB_Sollentuna
  • FredrikB_Sollentuna
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Och jag är på väg att lämna in en anmälan till ARN eftersom de vägrar ta ansvar för en frys jag har köpt av dem.

Jag jobbar dessutom på ett förlag som ger ut en av Sveriges mest lästa veckotidningar. Kanske läge för dem att syna företaget som skryter med alla utmärkelser om årets e-handlare och liknande. Har de fått dem tack vare fejkade omdömen?

#12

Postad 08 maj 2013 - 08:42

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Köpte för några år sedan kyl, frys, micro, ugn/spis, diskmaskin och en köksfläkt hos tretti när vi renoverade köket. Allt förutom fläkten var ok (och är fortfarande ok). Dom skickade fel storlek, fick en 90cm bred fläkt istället för 60cm. Trotts att det stod 60cm på min order så blev det ändå massa tjafs och det var nästan så jag inte fick lämna tillbaka den. Tills slut gick dom med på det och jag körde den till deras "butik" i Stockholm. Där blev det ytterligare tjafs eftersom jag öppnat kartongen...

#13

Postad 24 maj 2013 - 11:44

Lazzlo72
  • Lazzlo72
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kan inte annat än att hålla med. Tretti.se är helt värdelösa på kundservice. Jag har försökt i två månder nu att häva köpet av ett kylskåp. Genom sitt agernade så har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att dom har tagit emot skåpet än mindre har jag fått mina pengar tillbaka.
Kommer aldrig att handla något mer på tretti.se.

Så en stor VARNING för TRETTI.SE

Har även skickat in ett klagomål till "trygga e-handlare"!

#14

Postad 05 juni 2013 - 15:07

matahari
  • matahari
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Håller med om den mycket dåliga kundservicen från tretti.se. Har försök få kontakt sedan 31/5 på grund av trasiga saker som jag beställt. Jag rekomenderar fler att ta kontakt med konsumentombudsmannen om ni inte kommer fram till kundtjänst.

#15

Postad 09 juni 2013 - 00:03

Unregisteredf2277d13
  • Unregisteredf2277d13
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1
Startade denna tråden i Dec 2012. Nu är maskinen ok och går att använda men är inte 100%. Kontakten med Tretti.se försvann helt. Dem hörde aldrig av sig, dem höll aldrig något dem sade etc etc.

I slutändan fick jag ringa runt till både 3:e och 4:e part. Historien bakom detta elände hade sin ände i början av Maj. Det krävdes 6 månaders bråk och bonk för att få en fungerande maskin. Dem bytte ut allt förutom skalet.

Hade kontakt med en vitvarufirma som hette vitvarujouren och några av de största klåparna jag varit med om.

Summan är att det hela varit en mardröm och ångrar att jag spenderade mina pengar hos detta företag. Under hela tiden så har jag haft ett ärende hos ARN och nu har jag även begärt skadestånd från tretti.se eftersom dem vägrade byta ut maskinen, vilket i sin tur resulterade i ex antal timmar förlorad arbetstid för mig och min sambo då vi var tvungna och vara hemma under arbetstid med ett 4 timmars spann varje gång dem skulle komma hem till oss (ca 8-10 ggr). Dessutom var vi utan tvättmaskin i totalt 4 veckor så vi fick tillslut köpa kläder eftersom vi inte kunde tvätta.

Jag hoppas min skadeståndsansökan går igenom för då har denna maskinen kostat Tretti.se 3 gånger mer än vad dem sålde den för.

Vad du än gör om du läser detta HÅLL DIG BORTA!

#16

Postad 09 juni 2013 - 00:07

Unregisteredf2277d13
  • Unregisteredf2277d13
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1

Jag förstår inte, dom har alltså redan skickat en reparatör och du tycker fortfarande det är skandal eller vadå?

Dvs dom håller ju redan på att försöka lösa ditt problem, för du är väl medveten att en säljare alltid har rätt att försöka reparera även ett fel 3 ggr innan du som kund kan kräva en hävning av köpet?


Vet inte vad du yrar om. Vet du var reklamationsrätt är?


Du har 3 års reklamationsrätt. Reklamerar du inom 2 månader efter att du har upptäckt felet på varan är det alltid i rätt tid.


När du reklamerar varan meddelar du säljaren att det är fel på varan. Du måste också berätta varför den är felaktig.
Dina rättigheter

Om varan är felaktig finns det ett antal alternativ som du kan ha rätt till enligt konsumentköplagen. Du kan
  • kräva att felet rättas till
  • kräva omleverans av en ny, felfri vara
  • få prisavdrag
  • få ersättning för reparation
  • häva köpet och få pengar tillbaka
  • hålla inne betalning
  • få skadestånd
Detta gjorde jag men det sket dem i så dem bryter mot lagen varje gång dem vägrar en reklamation.


#17

Postad 09 juni 2013 - 01:50

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Vet inte vad du yrar om. Vet du var reklamationsrätt är?


Du har 3 års reklamationsrätt. Reklamerar du inom 2 månader efter att du har upptäckt felet på varan är det alltid i rätt tid.

När du reklamerar varan meddelar du säljaren att det är fel på varan. Du måste också berätta varför den är felaktig.
Dina rättigheter

Om varan är felaktig finns det ett antal alternativ som du kan ha rätt till enligt konsumentköplagen. Du kan

  • kräva att felet rättas till
  • kräva omleverans av en ny, felfri vara
  • få prisavdrag
  • få ersättning för reparation
  • häva köpet och få pengar tillbaka
  • hålla inne betalning
  • få skadestånd
Detta gjorde jag men det sket dem i så dem bryter mot lagen varje gång dem vägrar en reklamation.


§26
Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.
Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).

§27
Kräver köparen en annan påföljd än avhjälpande eller omleverans, har säljaren trots detta rätt att på egen bekostnad vidta sådan åtgärd, om han efter det att reklamation har kommit honom tillhanda utan uppskov erbjuder sig att göra detta samt åtgärden kan ske inom skälig tid därefter och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen.

Säljaren får ej åberopa att han inte har beretts tillfälle att avhjälpa felet eller företa omleverans, om köparen har avhjälpt felet och det med hänsyn till omständigheterna inte skäligen kunde krävas att köparen skulle avvakta avhjälpande eller omleverans från säljarens sida. Lag (2005:62).



Dessa tre försök som det talas om är inget som direkt kan utläsas ur lagtexten men är en praxis som framkommit från ARN, därmed är alltså säljarens rätt att åtgärda felet förbrukad vid den tredje reklamationen, d.v.s du kan inte kräva omleverans vid första reklamationen eftersom säljaren inte har haft någon chans att åtgärda felet.

#18

Postad 21 juli 2016 - 11:11

mattab
  • mattab
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Något så långsamt och slött orderbehandlande har jag nog aldrig varit med om...! Aldrig mer Trettio.se!



#19

Postad 24 juli 2016 - 23:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Gått bra när jag beställt.
Aldrig returnerat dock

#20

Postad 27 juli 2016 - 12:44

Unregisterede424dc51
  • Unregisterede424dc51
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga om detta "företag" tretti.se: UNDVIK! Handla inte där! Det finns så många andra som anstränger sig och vill agera proffsigt mot dig som kund. Detta bolag tillhör inte dem. De skryter om snabba leveranser. Snack! Jag beställde en kaffebryggare och en packe filter. Efter en månad kommer jag på att jag ännu inte fått leveransen. Min gamla bryggare funkade någorlunda så iofs var det inte akut. Men en månad? Tar kontakt med dem och på just det där nonchiga sättet som jag HATAR får man svaret att jag själv ska kolla leveransstatus i någon länk någonstans. Inte min uppgift!

 

De hade inte fått fram filtren och därför höll dom hela ordern! Istället för att skicka bryggaren. Istället för att via ett enkelt mail MEDDELA att man är försenad och ge mig ett val. Avbeställa eller vänta.

 

Dessa beteenden trodde jag mer eller mindre hade försvunnit i och med att näthandeln mognar. Men tydligen inte. Än finns det uppenbarligen småungar som sköter en "nätbutik" från morsans sovrum och så blir det därefter.

 

Nu har jag avbeställt varan och sänder de den ändå så hämtar jag inte ut den. Vände mig till annan leverantör och fick  bekräftat direkt att varan gått iväg! Så ska det se ut! Behöver jag säga att det inte blir fler köp hos amatörfirman tretti.se?!?



#21

Postad 27 juli 2016 - 13:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Själv handlade jag just en hårklippare från Tretti som gick sönder efter bara några dagars användning.

Så jag fyllde bara i nåt reklamationsformulär på deras sida och fick sedan ett snabbt svar att dom kommer att skicka en ny till mig.

 

Tog bara några dagar och gick hur smidigt som helst, dom ville inte ens felsöka den jag redan fått eller få den returnerad.

Så för mig kunde det inte bli bättre betyg vad gäller just reklamationer iaf.

 

Dock har jag ingen aning om hur det skulle gått till om det var nån större och dyrare pryl som tex ett kylskåp men...



#22

Postad 28 juli 2016 - 21:42

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Low cost produkter knövlar dem inte med utan löser direkt eftersom de inte har strul själva att reklamera till tillverkaren så de får ersättning själva



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.