Vill helst inte skaffa ett nytt högtalarsystem eftersom jag antagligen inte kommer använda det så ofta.
Skickat 06 mars 2012 - 16:51
Jag har ett gammalt 5.1-högtalarsystem som bara har stöd för DD via koaxial SPDIF och jag skulle vilja ha en BDspelare med koaxSPDIF som gör om alla ljudformat till DD...finns det ngn sån?
Vill helst inte skaffa ett nytt högtalarsystem eftersom jag antagligen inte kommer använda det så ofta.
Skickat 06 mars 2012 - 18:51
Bara Dolby True HD går att "omvandla" till Dolby Digital. Jag är nästan säker på att det finns filmer som bara har DTS MA HD. Jag kan tex inte bitstreama De nya formaten, men jag kan köra dem som PCM Multichannel och får då ut "kärn-ljudet", eller vad man ska kalla det.
Jag tror dessvärre inte att bolagen måste ha båda ljudformaten med i filmen.
Jag tror dessvärre inte att bolagen måste ha båda ljudformaten med i filmen.
Skickat 06 mars 2012 - 19:00
Nej nej,
Det är bara DTS HD-MA som kan ta ut DTS Core. Dolby har ingen legacy-teknik utan kräver ett separat DD-spår på BD-standarden. Ingen BD-spelare kan konvertera DTS till Dolby. Enbart genom en dator kan man skapa en 5.1-matris och mata ut som ac3 on the fly
Slutsats - Köp alltid separat förstärkare och högtalare.
Det är bara DTS HD-MA som kan ta ut DTS Core. Dolby har ingen legacy-teknik utan kräver ett separat DD-spår på BD-standarden. Ingen BD-spelare kan konvertera DTS till Dolby. Enbart genom en dator kan man skapa en 5.1-matris och mata ut som ac3 on the fly
Slutsats - Köp alltid separat förstärkare och högtalare.
Skickat 07 mars 2012 - 00:27
ghostlink 06 mars 2012 - 19:00 skrev:
Enbart genom en dator kan man skapa en 5.1-matris och mata ut som ac3 on the fly
Däremot instämmer jag med tidigare talare i att det inte finns ngn dylik spelare på marknaden.
Skickat 07 mars 2012 - 10:18
DrDA 06 mars 2012 - 16:51 skrev:
Jag har ett gammalt 5.1-högtalarsystem som bara har stöd för DD via koaxial SPDIF och jag skulle vilja ha en BDspelare med koaxSPDIF som gör om alla ljudformat till DD...finns det ngn sån?
de inga problem.
/M
Skickat 07 mars 2012 - 10:49
outdoor_miner 07 mars 2012 - 00:27 skrev:
Måste det vara tvunget? Min spelare omvandlar PCM/THD/AC3 till DTS om man så vill, borde väl gå att bygga en som gör samma sak med AC3? (vilket ju ur kompatabilitetssynpunkt hade varit ännu bättre)
Däremot instämmer jag med tidigare talare i att det inte finns ngn dylik spelare på marknaden.
Skickat 07 mars 2012 - 17:39
ghostlink 07 mars 2012 - 10:49 skrev:
Vad är det för stationär spelare som omvandlar DTS?
Skickat 07 mars 2012 - 19:00
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
11 bilder
2011 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?