Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray med analoga 5.1/7.1-utgångar?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 februari 2016 - 14:23

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Har idag en DVD-spelare i form av en Pioneer DV-LX50 samt en Pioneer BDP-51FD Blu-ray och detta kopplat till en Pioneer PDP-LX5090. Har även en Denon AVC-A1 som har Dolby Digital och inget mer. Använder idag analoga utgångarna på 51FDn för att få ut DTS Master och allt vad det nu heter.

 

Men DVD-spelaren börjar sega sig och BDP-51D kan man inte direkt beskylla för att vara snabb, den spelar dock upp allt än så länge även om den hänger sig lite då och då när man sätter i nya skivor. Har en förmåga att fråga om jag vill fortsätta där jag slutade och det med föregående film så antar att den inte riktigt är kompatibel ändå med dagens Blu-rays.

 

Har kikat runt lite och Pioneer verkar inte ha något att erbjuda som har inbyggda dekodrar och analoga 7.1-utgångar. Där gick tyvärr även Marantz UD7007 bort, synd då det verkar vara en trevlig maskin i rätt kurs idag.

 

Vad jag hittat verkar Panasonic DMP-BDT700 och Oppo BDP-103/103D vara vettiga spelare, dock ganska stor prisskillnad på dessa. Bägge verkar kirra Netflix och rent allmänt även fungera som ok mediaspelare.

 

Såg att Panasonicen finns på CDON för 4190:- vilket känns som ett smärre kap, eller är det nån sidoimport de pysslar med?

Finns det några andra vettiga alternativ eller är Panasonicen ett av de bättre köpen?

 

Och ja, jag har svårt att motivera extrakostnaden för Oppo faktiskt. :)



#2

Postad 03 februari 2016 - 15:36

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag tänkte föreslå att kolla här på Prisjakt genom att använda filtret, men det var så många fel (spelare som anges ha analoga 7.1 utgångar trots att de inte har det) att jag inte gör det :blink:

 

Det var faktiskt märkligt, för det brukar stämma rätt bra, men just analoga utgångar verkar de som angett produktegenskaper inte veta vad det är.

 

... men gör som jag, börja med att filtrera så får du en preliminär lista i alla fall, och kolla sedan maskin för maskin via tillverkarens hemsida, googla bilder på baksidan av maskinen m.m.

 

Jag felanmälde faktiskt ett par maskiner men gav sen upp...

 

Filtrerat på maskiner med 7.1 utgång (inkl fel)


Redigerat av FEA, 03 februari 2016 - 15:39.


#3

Postad 16 februari 2016 - 14:53

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Titta även på Philips, de stödjer Netflix (och Youtube). BDP7750 kostar runt 1 800 och har analoga 7.1-utgångar. Även toppmodellen BDP9700 har det och kostar runt 3 800 kr. Den första är billigare byggd utan att kännas för plastig eller rapplig och ändå en tyst maskin. BDP9700 är seriöst ihopskruvad och gav ett mycket tyst intryck.

 

Båda är bra mediaspelare med brett filstöd som klarar det mesta utom möjligen konvertera 2D till 3D när bilden ligger sida vid sida, vilket Panasonic klarar.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.