Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1129 svar i tråden
TizzBird F10 (Mediacenter / Mediaextenders) 0 0 (0) 490:-
TizzBird F11 (Mediacenter / Mediaextenders) 2 4,5 (4) 789:-
TizzBird F20 (Mediacenter / Mediaextenders) 0 6,13 (8) 890:-
TizzBird F30 (Mediacenter / Mediaextenders) 0 0 (0) 790:-
4 relaterade trådar

Skickat 17 maj 2013 - 20:39

• lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg

Visa inlägggusbug 30 mars 2013 - 22:34 skrev:

Nej, har en F20 redan. Men sedan senaste uppgraderingen fungerar den inte. Startar upp med startbilden Tizzbird Android, sedan blir bilden svart och den svarar inte på kommandon. Och Tizzremote hittar inte enheten...
Min F20 har också tappat kontakten, och det är j**gt svårt att försöka göra en factory reset med en svart tvbild. Jag lyckade en gång få igång den och gjorde factory reset men efter ett tag så verkade den tappa bildsignalen igen (och ja, jag har bytt kablar och t om tv för att få bild, inget fungerar). Min tappade även kontakt med intern HDD (SSD) när man startat den 4-5 ggr, då fick man dra ur strömkabel och då hittade den HDD vid nästa start. Jag tyckte att F20´s tanke med Android mediaspelare var bra (man kunde välja vad man ville ha av appar och layouten var riktig bra). Men tyvärr verkar den inte hänga med i utvecklingen, det kommer uppdateringar men apparna inriktar sig på andra FW av android. Så min F20 kommer att gå till återvinning och jag får leta efter en ersättare som jag kan använda som mediaspelare, någon som har något förslag?

Skickat 19 maj 2013 - 10:58

Visa inlägg22mc 17 maj 2013 - 19:42 skrev:

Fixar den äkta 23,976 output även i xbmc ?

Ja, TizzBird har fixat extern video plug-in, så filmer spelas upp i TizzBirds egen videospelare och där finns 23,976 och 24Hz stöd.

Skickat 19 maj 2013 - 20:02

Jag har en film jag kunnat se tidigare men som min Tizzbird nu vägrar visa. Den står och tuggar en stund men inget händer. Ibland startar spelaren om. Kan tillägga att det är en MKV H264 fil på 10,8 Gb. Skulle tro att någon firmware upgrade påverkat detta.

Har försökt med factory reset men det har inte hjälpt. Vad gör man?

Skickat 21 maj 2013 - 12:42

Kommer 2.16 innehålla något annat än "bara" kompabilitet med XBMC?
- Sv. tang.bord layout (ext tang.bord)?
- Bättre stöd för "green Power" diskar (problem vid st.by)?
- Anpassningar till Play (TV) tjänster?

Tizzbird (tizzbird.com) publicerade inte några releasenotes för 2.15 heller då den saknas helt i deras lista f.ö...

Det här inlägget har ändrats av JockeSve 22 maj 2013 - 07:07

Skickat 22 maj 2013 - 07:17

Enligt Tizzbird.se

Skall uppdateringen komma idag, ingen än så länge.

Skickat 22 maj 2013 - 10:29

Officiell release för ny firmware är framflyttad till 25-26/maj... :(

Skickat 25 maj 2013 - 07:47

Visa inläggTizzBird Sverige 22 maj 2013 - 10:29 skrev:

Officiell release för ny firmware är framflyttad till 25-26/maj... :(

gäller 26 maj fortfarande?

Skickat 26 maj 2013 - 10:33

Ingen uppdatering än.

Skickat 26 maj 2013 - 16:02

Tizzbird N1: Ni har en bra produkt o försöker hålla hög supportkvalitet.
Enda som är synd med N1 är att den bara har en kärna, vilket gör den seg när ngt hänger sig.
Dock inget man kan göra ngt åt m jag förutsätter en flerkärnig cpu i N2.
Det andra är att ni inte fixat fram drivrutiner för USB --> Ethernet. Man kan säga vad man vill
om att den klara full HD med wifi, m det gör den inte om du imte monterar stickan direkt på
routern o inte ens då e det säkert den hinner. Däremot är det inga problem med en påhängd HD
via USB. Så inget fel på renderingen av full HD. Så för alla de som vill kunna spela full HD från
Extern dator eller NAS se till o få fram en USB--> ethernet drivis. Ni skulle slippa så mkt problem
Med uppspelning av HD-material. Det enskilt största problemet med N1 är att hastigheten via wifi
är för lågt! Varför inte lösa problemet en gång för alla? Så alla ni där ute som läser tråden o oxo
vill ha möjlighet att använda en USB-->Ethernet doongle/sticka skriv ett medd i tråden så Tizzbird
förstår hur många som vill ha denna möjligthet. Det är inga problem hårdvarumässigt utan bara en
drivis för o få det fungera :-)
Tack på förhand för en drivis till USB-->Ethernet.
/ Adde

Skickat 26 maj 2013 - 18:17

Visa inläggswishen 26 maj 2013 - 16:02 skrev:

Tizzbird N1: Ni har en bra produkt o försöker hålla hög supportkvalitet.
Enda som är synd med N1 är att den bara har en kärna, vilket gör den seg när ngt hänger sig.
Dock inget man kan göra ngt åt m jag förutsätter en flerkärnig cpu i N2.
Det andra är att ni inte fixat fram drivrutiner för USB --> Ethernet. Man kan säga vad man vill
om att den klara full HD med wifi, m det gör den inte om du imte monterar stickan direkt på
routern o inte ens då e det säkert den hinner. Däremot är det inga problem med en påhängd HD
via USB. Så inget fel på renderingen av full HD. Så för alla de som vill kunna spela full HD från
Extern dator eller NAS se till o få fram en USB--> ethernet drivis. Ni skulle slippa så mkt problem
Med uppspelning av HD-material. Det enskilt största problemet med N1 är att hastigheten via wifi
är för lågt! Varför inte lösa problemet en gång för alla? Så alla ni där ute som läser tråden o oxo
vill ha möjlighet att använda en USB-->Ethernet doongle/sticka skriv ett medd i tråden så Tizzbird
förstår hur många som vill ha denna möjligthet. Det är inga problem hårdvarumässigt utan bara en
drivis för o få det fungera :-)
Tack på förhand för en drivis till USB-->Ethernet.
/ Adde
Detta är visserligen tråden för F11/F20 och N1 har en egen tråd. men...
Får att strömma Full HD filmer från PC eller NAS är det ett par saker som rekommenderas. Först och främst se till att ha bra Wifi-signal till stickan. Testa med Appen Wifi Analyzer och se till att signalstyrkan cirka -55dBm eller bättre. På vår hemsida under support/manualer finns tips för konfigurering av trådlöst nätverk. Kontrollera i N1 Settings/Network att hastigheten på anslutningen är klassificerad som 150Mbps.
Det andra är att använda NFS-protokollet för anslutning av nätverksenheter. Anslut till PC med TizzNFS och till NAS-enheter med NFS. Det ger betydligt bättre prestanda än Samba-anslutning.

Jag har min teststicka placerad 5 meter från och med en tunn vägg mellan min router, som är en Asus RT-N66U. Wifi-analyzer ger -45dBm och när jag kör testfiler (Jellifish Bitrate Test Files) från min Netagear NAS, så klarar N1 upp till 35Mbps utan att lagga. De flesta Full HD filmer brukar ligga under 10Mbps bitrate, så Wifi kapaciteten är tillräckligt.
Men det förutsätter att man har bra signalstyrka och sitt trådlösa nätverk konfigurerat för att ge bra hastighet.

N1 är superkompakt och konceptet bygger på trådlös anslutning. För den som vill köra tyngre filmer (högre bitrate) eller inte får bra täckning med sitt trådlösa nätverk där man har N1, så är rekommendationerna en box, ty F11, F20 eller F13 (som tyvärr har uteblivit från marknaden).

Skickat 26 maj 2013 - 19:47

Är uppdateringen ytterligare framskjuten?

Skickat 27 maj 2013 - 12:43

Visa inläggBiggles2002 26 maj 2013 - 19:47 skrev:

[IRONI]
Är TizzRemote 2 släppt än...
[/IRONI]
Nähh, allvarligt talat, hoppas att utvecklarna fixar detta så man kan "hotta upp" F20'an lite... :rolleyes:

Skickat 28 maj 2013 - 06:55

Visa inläggBiggles2002 26 maj 2013 - 19:47 skrev:

Nu finns uppgraderingen tillgänglig.

Skickat 28 maj 2013 - 11:11

Uppgraderingen stannar direkt!
Försöker upgradera från 2.15 till 2.16:
Burken hittar ny FW,
Börjar nedladdning,
Kommer till 2,77kb och tvärnitar!
Meddelande i stil med "Invalid download.... Download again"
Samma sak oberoende hur man gör.

Edit:
Har testat med ett annat SD-kort, utan SD-kort men med USB minne med samma resultat!
Har någon lyckats med OTA upgrade?
FW går inte ett hämta från http://www.tizzbird.com/ eftersom dom har inte publicerat något efter 2.14... :angry:

Och nu då????

Det här inlägget har ändrats av JockeSve 28 maj 2013 - 11:48

Skickat 28 maj 2013 - 12:25

Det fungerade för mej iaf.

Skickat 28 maj 2013 - 13:47

Visa inläggJockeSve 28 maj 2013 - 11:11 skrev:

Uppgraderingen stannar direkt!
Försöker upgradera från 2.15 till 2.16:
Burken hittar ny FW,
Börjar nedladdning,
Kommer till 2,77kb och tvärnitar!
Meddelande i stil med "Invalid download.... Download again"
Samma sak oberoende hur man gör.

Edit:
Har testat med ett annat SD-kort, utan SD-kort men med USB minne med samma resultat!
Har någon lyckats med OTA upgrade?
FW går inte ett hämta från http://www.tizzbird.com/ eftersom dom har inte publicerat något efter 2.14... :angry:

Och nu då????

Jag har fått fram samma fel.
Du kan ladda ner 2.16 härifrån: http://www.tizzbird.se/download.htm

Skickat 28 maj 2013 - 15:24

Vad är det som denna uppdatering tillför mer än xbmc plugin stöd?

Skickat 28 maj 2013 - 17:18

[Changes at 2.16.13051x]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes the network server searching failure problem on some AP.
2) Fixes weather location problem. (Allows selection of location, if multiple cities are found under same name)
[Known Issues]
1) DD+ pass-thru will be broken on Denon receiver. (Yamaha, Sony, Marantz is O.K.)
- We’re working on this issue.
2) Shows some incompatibility problems of High Profile 10 of AVC video codec.
- It’s one of the limitations of embedded MEDIA PLAYER except PC, more or less.
3) Multi-channel LPCM will be down-mixed at pass-thru mode.
4) Block-breaking may appear on some H264 MKV titles during SKIP operation.
5) NFS + Wi-Fi may have problem with Ralink RT3070 Wi-Fi dongle. The NFS problem was fixed when using RTL8188 Wi-Fi module.

Skickat 29 maj 2013 - 14:40

• doo
  • Användare

• 153 inlägg
Nu fungerar XBMC för mig :-)

Skickat 29 maj 2013 - 15:25

• 22mc
  • Beroende

• 1 188 inlägg
Kan ni slänga upp en video med xbmc ?

Skickat 29 maj 2013 - 15:35

Xbmc har fungerat hela tiden men man har fått göra ändringar i advancedsettings.xml för att starta extern spelare i stället för den interna vid uppspelning av video det är väl det xbmc pluginet gör nu.

Skickat 29 maj 2013 - 16:46

• 22mc
  • Beroende

• 1 188 inlägg
Jaha då funkar inte .rar med andra ord ?

Skickat 01 juni 2013 - 20:08

Visa inläggSaturnus 19 maj 2013 - 20:02 skrev:

Jag har en film jag kunnat se tidigare men som min Tizzbird nu vägrar visa. Den står och tuggar en stund men inget händer. Ibland startar spelaren om. Kan tillägga att det är en MKV H264 fil på 10,8 Gb. Skulle tro att någon firmware upgrade påverkat detta.

Har försökt med factory reset men det har inte hjälpt. Vad gör man?
Kan ju tillägga att jag kör trådat. Slänger snart ut den här sk*tburken och väljer något mer seriöst. Ett enda experiment på kundernas bekostnad är vad det här är.

Skickat 02 juni 2013 - 08:51

På senare tid har min F20 blivit obrukbar då den ständigt hänger sig och visar en dialog "Activity Movie (in applicaction DVDLiVE) is not responding", någon som upplevt samma eller har något tips?

Skickat 02 juni 2013 - 12:39

Visa inläggSaturnus 01 juni 2013 - 20:08 skrev:

Kan ju tillägga att jag kör trådat. Slänger snart ut den här sk*tburken och väljer något mer seriöst. Ett enda experiment på kundernas bekostnad är vad det här är.

MKV, H264, 10,8GB, inget i den specifikationen skall vara något problem. Det är den vanligaste filtypen hos de flesta användare. Har du även problem med andra filmer, med samma container/codec, från samma lagringsenhet?

Skickat 02 juni 2013 - 13:18

Visa inläggTizzBird Sverige 02 juni 2013 - 12:39 skrev:

MKV, H264, 10,8GB, inget i den specifikationen skall vara något problem. Det är den vanligaste filtypen hos de flesta användare. Har du även problem med andra filmer, med samma container/codec, från samma lagringsenhet?
Lösningen låg tydligen i att ändra från DLNA till NFS mot NAS:en. Beklagar kraftuttrycken tidigare.

Skickat 02 juni 2013 - 14:12

OK,
Vad har du för NAS?
DLNA skall vara bra hastighetsmässigt, men man får inte med sig filinformation som behöves för olika funktioner. Jag fick följande svar från Korea när jag frågade varför inte Cinema24Hz funkade på DLNA anslutna enheter.

"It's something to do with file types of DNLA server expose. DLNA server can only expose .AVI, .MP4 , .MP3 and .JPG extension file and cannot export others generally. So we cannot get the meta data files from DNLA server to display the poster and filmography. So movie browser is meaningless at all at DLNA server.

That is the biggest drawback of DLNA server. It's too picky for file types."

Skickat 02 juni 2013 - 18:57

Jag har en WD MyBookLive 2 Gb som är ca ett år gammal. Intressant info om begränsningarna i filinfo. med DLNA. Tror fler än jag kan ha nytta av den informationen så att de kan lägga upp en NFS-åtkomst.

Skickat 15 juni 2013 - 09:28

Jag reggade mig bara för att kunna svara och ge min uppfattningn på det hela.

Jag har stått i valet och kvalet om jag skulle slå till på en tizzbird, jag har tidigare varit trogen kund mot Xtreamer ända sen mk1an introducerades, och visst mkt kan väl önskas men säga vad man vill, deras produkter håller, buggar får man räkna med, framförallt på nya produkter.

Men just det här att man släpper ofullständiga produkter och låter konsumenterna betala dyra pengar och sen agera testpiloter är inte acceptabelt,

Sidwinder 1 har funkat, och den har jag kvar, dock saknar den lipsync vilket ÄR en behövlig funktion, framförallt för oss med stora paneler alt projjar + hemmabiosystem med stora högtalare, så jag köpte SW2 och den var seg som attan, men allt funkade på den, den spelade alla filer som jag matade den med.

Och nu stod valet mellan TBF20 och SW3, och efter allt läsande i div trådar så är jag mkt glad över mitt val och att jag stannade kvar hos Xtreamer, SW 3 är KLOCKREN för folk som uppskattar Media, inte TV eller Android, den käkar allt, framförallt BD iso på 40-60 gb utan hack eller annat strul, deras 4.1 Firmware är en ren gåva från gud, och den känns som SW2 borde varit ifrån början, men vad kan man förvänta sig för 799kr, TBF20 kostar 900kr, och det har kanske sina förklaringar.

@ TB Sverige, ni verkade ha en bra produkt som ni har dragit i smutsen med falska löften och buggtestande på konsumenternas bekostnad.

Bara det nu att man INTE tänkt uppgradera till ICS samt att Lipsyncen INTE har speciellt stor prioritet är en direkt dealbreaker.

Jag hade mkt gärna sett att SW3an haft ICS, vilken den inte har, men jag klarar mig ändå, dock har den LS plus BD.iso.

Och med såpass kraftiga Cpuer samt GPU, så handlar det BARA om mjukvara samt vilja, inget annat.

Det kostar pengar för att tjäna pengar och ser man till att leverera en produkt som iofs kanske inte är helt 100% men ser hela tiden till att ge kunderna nya funktioner och uppdateringar, så stiger varmuärket i både aktning och förtroende.

Precis som med bilar, hushållsprodukter mm.

Och i mina ögon framstår det att TB har haft ett guldläge som dem senare har PISSAT iväg och det är tråkigt.

F20 ser på papperet ut att vara en mkt kompetent liten mediaspelare, men som tyvärr är helt värdelös utan en bra mjukvara, så i detta fallet känns det som om man köper ett bokstöd för 900 kr.

Skall ge er ett tips @ TBS

SKIPPA Android, framförallt om ni inte tänkt uppdatera era produkter i framtiden, och skapa ett eget linuxbaserat OS med open scource som kunden själv kan programera vid behov, samt ge dem hårdvaran och verktygen dem behöver för ändamålet.

Allt handlar inte bara om ett snyggt GUI, det skall vara logiskt samt användarvänligt.

För kommer ni bete er på samma sätt som ni gjort mot kunderna med F11 / F20 så är ni inte kvar på marknaden inom en överskådlig framtid!

/Xtreamer!

Skickat 17 juni 2013 - 07:56

Visa inlägg7anDJ 15 juni 2013 - 09:28 skrev:

Jag reggade mig bara för att kunna svara och ge min uppfattningn på det hela.

Jag har stått i valet och kvalet om jag skulle slå till på en tizzbird, jag har tidigare varit trogen kund mot Xtreamer ända sen mk1an introducerades, och visst mkt kan väl önskas men säga vad man vill, deras produkter håller, buggar får man räkna med, framförallt på nya produkter.

Men just det här att man släpper ofullständiga produkter och låter konsumenterna betala dyra pengar och sen agera testpiloter är inte acceptabelt,

Sidwinder 1 har funkat, och den har jag kvar, dock saknar den lipsync vilket ÄR en behövlig funktion, framförallt för oss med stora paneler alt projjar + hemmabiosystem med stora högtalare, så jag köpte SW2 och den var seg som attan, men allt funkade på den, den spelade alla filer som jag matade den med.

Och nu stod valet mellan TBF20 och SW3, och efter allt läsande i div trådar så är jag mkt glad över mitt val och att jag stannade kvar hos Xtreamer, SW 3 är KLOCKREN för folk som uppskattar Media, inte TV eller Android, den käkar allt, framförallt BD iso på 40-60 gb utan hack eller annat strul, deras 4.1 Firmware är en ren gåva från gud, och den känns som SW2 borde varit ifrån början, men vad kan man förvänta sig för 799kr, TBF20 kostar 900kr, och det har kanske sina förklaringar.

@ TB Sverige, ni verkade ha en bra produkt som ni har dragit i smutsen med falska löften och buggtestande på konsumenternas bekostnad.

Bara det nu att man INTE tänkt uppgradera till ICS samt att Lipsyncen INTE har speciellt stor prioritet är en direkt dealbreaker.

Jag hade mkt gärna sett att SW3an haft ICS, vilken den inte har, men jag klarar mig ändå, dock har den LS plus BD.iso.

Och med såpass kraftiga Cpuer samt GPU, så handlar det BARA om mjukvara samt vilja, inget annat.

Det kostar pengar för att tjäna pengar och ser man till att leverera en produkt som iofs kanske inte är helt 100% men ser hela tiden till att ge kunderna nya funktioner och uppdateringar, så stiger varmuärket i både aktning och förtroende.

Precis som med bilar, hushållsprodukter mm.

Och i mina ögon framstår det att TB har haft ett guldläge som dem senare har PISSAT iväg och det är tråkigt.

F20 ser på papperet ut att vara en mkt kompetent liten mediaspelare, men som tyvärr är helt värdelös utan en bra mjukvara, så i detta fallet känns det som om man köper ett bokstöd för 900 kr.

Skall ge er ett tips @ TBS

SKIPPA Android, framförallt om ni inte tänkt uppdatera era produkter i framtiden, och skapa ett eget linuxbaserat OS med open scource som kunden själv kan programera vid behov, samt ge dem hårdvaran och verktygen dem behöver för ändamålet.

Allt handlar inte bara om ett snyggt GUI, det skall vara logiskt samt användarvänligt.

För kommer ni bete er på samma sätt som ni gjort mot kunderna med F11 / F20 så är ni inte kvar på marknaden inom en överskådlig framtid!

/Xtreamer!

Intressanta kommentarer 7anDJ. Tizzbird verkar ju dock ha valt en affärsmodell där man vill kränga ny hårdvara istället för att få lojala kunder. Om de uppdaterar till ICS på F20/F11 så blir det ju svårare att sälja nya hårdvaran...

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Dil socklar klara!
    MrLelle
    2013-06-18 23:18:55
  • Demontering Op-amp NE5534!
    MrLelle
    2013-06-18 23:13:16
  • Bytt på ingångsidan!
    MrLelle
    2013-06-18 23:07:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.