Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 29 juli 2011 - 18:37

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Är det sån rackare som packar ihop köttet?

http://www.clasohlso...x?artnr=34-3159

100 % Classe-kvalitet !

#652

Postad 29 juli 2011 - 18:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Grymt, jag måste köpa en tror jag. Handpackade burgare har ju en tendens att falla isär på grillen :)

#653

Postad 29 juli 2011 - 18:53

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Grymt, jag måste köpa en tror jag. Handpackade burgare har ju en tendens att falla isär på grillen :)

På tal om burgare' vad har ni för recept ?
Själv brukar jag köra med:
500 g nötfärs, ju mer grovmalet desto bättre
1 kokt potatis, rivs i färsen
2 ägg-gulor
Lite Bbq sås
Salt och peppar
Rör ihop allt med typ deg krokar
Grilla, på slutet lägg på cheddar-ost ( MYCKET VIKTIGT)
Salta burgarna innan servering med flingsalt

Vad sägs ?

#654

Postad 31 juli 2011 - 21:40

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

På tal om burgare' vad har ni för recept ?
Själv brukar jag köra med:
500 g nötfärs, ju mer grovmalet desto bättre
1 kokt potatis, rivs i färsen
2 ägg-gulor
Lite Bbq sås
Salt och peppar
Rör ihop allt med typ deg krokar
Grilla, på slutet lägg på cheddar-ost ( MYCKET VIKTIGT)
Salta burgarna innan servering med flingsalt

Vad sägs ?

Potatis har jag aldrig provat i, men en matsked ströbröd lägger jag i och framför allt finhackad lök i färsen gör burgarna saftiga och fina.

#655

Postad 31 juli 2011 - 23:43

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av mitt recept på hamburgare.

En "äkta" hamburgare innehåller bara kött, ströbröd, ägg etc. hör hemma i köttbullar och skolmat.
Dock har jag igenom gedigen forskning kommit fram till (precis som staffanw) att upplevelsen höjs med lök.

Så, två stöddiga burgare:
ca 500g nötfärs
1st stor gul lök, finriven.
Salt & peppar efter smak. (enl. mig ca 1tsk salt & 2tsk peppar)

Blanda väl, t.ex. med hjälp av en elvisp med degkrokar.

Forma till två fina burgare, lagom tjocklek enl. mig är 15mm.och nu till det viktiga!
Se till att kanterna i är släta, hela och fina, utan "sprickor" annars kommer burgarna vilja spricka/falla isär på grillen.
Se också till att grillgallret är riktigt varmt.

Lägg upp burgarna på en bricka/plåt/skärbröda och skicka in dem i frysen minst 6 timmar.
Detta steg kan hoppas över vid tidsbrist, men det är enklare att börja grilla en fryst burgare.

Grilla burgarna ca 2-3 min- per sida (frysta) efter de är vända så lägg på hamburgerost, mozzarella samt fördela en finhackad chilli över mästerverken.
Låt aldrig en tjock burgare (dvs över 5mm) bli helt genomstekt, medium är mycket godare och mörare. Har man ingen proffstermometer så skär ett litet snitt i burgaren efter totalt 4 min på grillen. Jag tycker det är svårt att avgöra innertempen när man lagt på fryst kött.

Serveras i valfritt bröd med sallad och mycket lök och dressing!

Redigerat av PsychoCheF, 31 juli 2011 - 23:45.


#656

Postad 01 augusti 2011 - 12:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
blev jäkligt sugen på grillade hamburgare efter jag har läst era recept. har nyss varit och köpa ingridienser till det.
så det blir hamburgare med bacon,cheddarost tomat gurka och dressing, och grillad majskolv brevid :)

#657

Postad 01 augusti 2011 - 22:30

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

blev jäkligt sugen på grillade hamburgare efter jag har läst era recept. har nyss varit och köpa ingridienser till det.
så det blir hamburgare med bacon,cheddarost tomat gurka och dressing, och grillad majskolv brevid :(

Det låter ju inte helt galet hörredu. Bara för det får det bli hamburgare imorgon kväll. ;)

#658

Postad 01 augusti 2011 - 22:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Forma till två fina burgare, lagom tjocklek enl. mig är 15mm.

Tackar för receptet och uppslagen.

Dock måste jag passa på att säga att jag högst personligen anser att burgarköttet aldrig bör vara tjockare än en vanlig gatuköks-tjocklek. Dvs kanske snarare max 5 mm. Allt över det blir enligt mig mer en pannbiff och inte alls så lyckat eller enligt mig en "hamburgare".

Samma gäller alla dessa "resturangburgare" typ som Fridays eller "finresturangburgare" som serverar köttet i tjocklekar som jag tycker mest blir osmakligt och allt annat än just en hamburgare. Vill jag ha en tjock pannbiff eller Wallenbergare köper jag det, men vill jag ha en hamburgare passar det inte alls.

En annan aspekt är att jag anser att man ska och bör kunna äta en hamburgare med händerna, och inte med bestick. Då blir en resturangburgare ofta helt omöjlig att äta och blir absurt hög och otymplig.

En hamburgare handlar lika mycket om proportioner som innehåll.

Är det bara jag som tycker detta?

Redigerat av masse70, 01 augusti 2011 - 22:41.


#659

Postad 01 augusti 2011 - 23:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker detta?

Ja så är det nog :(

#660

Postad 01 augusti 2011 - 23:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ja så är det nog :(

Så du gillar alltså pannbiff mellan två bröd snarare än hamburgare alltså? ;)

#661

Postad 01 augusti 2011 - 23:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Ja om du kallar det så, så absolut!

Postad bild

Nåt i denna stilen är det ultimata, som man får lite lite schysstare ställen borta i staterna. Fy fasen så gott!

#662

Postad 01 augusti 2011 - 23:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Haha, tja well det är säkert jättegott och allt! :(

Men att kalla det hamburgare i dess rätta innebörd är enligt mig inte riktigt rätt.


Nog om det nudå, innan jag blir för hungrig inpå småtimmarna ;)

#663

Postad 01 augusti 2011 - 23:40

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag har i lite worcestershiresås i mina burgare. Tycker jag är gott.

edit

s*tan vad god den burgaren såg ut Squeez. Nä detta klarar inte min mage. Bums i säng

Redigerat av Johan_i_burken, 01 augusti 2011 - 23:41.


#664

Postad 02 augusti 2011 - 19:13

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Tackar för receptet och uppslagen.

Dock måste jag passa på att säga att jag högst personligen anser att burgarköttet aldrig bör vara tjockare än en vanlig gatuköks-tjocklek. Dvs kanske snarare max 5 mm. Allt över det blir enligt mig mer en pannbiff och inte alls så lyckat eller enligt mig en "hamburgare".

Samma gäller alla dessa "resturangburgare" typ som Fridays eller "finresturangburgare" som serverar köttet i tjocklekar som jag tycker mest blir osmakligt och allt annat än just en hamburgare. Vill jag ha en tjock pannbiff eller Wallenbergare köper jag det, men vill jag ha en hamburgare passar det inte alls.

En annan aspekt är att jag anser att man ska och bör kunna äta en hamburgare med händerna, och inte med bestick. Då blir en resturangburgare ofta helt omöjlig att äta och blir absurt hög och otymplig.

En hamburgare handlar lika mycket om proportioner som innehåll.

Är det bara jag som tycker detta?


Visst är smaken delad :(
Ibland föredrar jag också att kunna äta en burgare med händerna, men då tycker jag en lämplig storlek är ca 150gram.
Dock tycker jag inte du kan jämföra mot pannbiff som innehåller blandfärs, ströbröd, vätska etc som inte hör hemma i en burgare.

Dock är det av absolut största vikt att en rejäl tjock hamburgare inte är överstekt. Då blir det bara en halvseg köttklump i mitten.

Squeezemasters bild visar helt klart den ultimata grillningen:wub: Blir hunrig av den bliden, trots att jag precis ätit middag ;)

#665

Postad 03 augusti 2011 - 09:20

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0
En hamburgare under 10mm tycker jag är rena lövbiffen och man hinner knappt lägga den på grillen innan den är färdig så gatuköksvarianterna faller bort med automatik för mig. Äter i princip heller aldrig burgare från ett gatukök och från hamburgerkedjorna blir det nästan uteslutande kycklingvarianterna.
Worchester-sauce eller liknande är ju kryddor och passar utomordentligt i en burgare även om jag hellre använder "Bullfighter Steak and Burger Sauce" och reserverar Worchester-saucen till den ackompanjerade "Bloody Maryn" som jag gärna dricker när jag grillar.

Ägg och ströbröd använder jag mer för att binda ihop burgaren även om ägget ger lite smak så är det inget religiöst från min sida. Finhackad lök gör burgarna otroligt saftiga och goda, men viktigast är väl att alla får göra sina burgare efter sin egen smak och att man själv tycker man gör den godaste burgaren.

Är det någon som brukar göra kycklingburgare? Jag har aldrig provat men är lite sugen.

#666

Postad 03 augusti 2011 - 09:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Bullfighter Steak and Burger Sauce är en nyhet som måste testas. Vart finns den? Ica?

#667

Postad 03 augusti 2011 - 09:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Är det någon som brukar göra kycklingburgare? Jag har aldrig provat men är lite sugen

Jo det händer ibland, köper färdig färs och bara kör likadant som med vanlig färs.
Känner ju ingen jätteskillnad på smaken tycker jag, men men. Kul med variation :rolleyes:

#668

Postad 03 augusti 2011 - 22:07

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Jag brukar köra egna "kycklingburgare", men inte på färs. Tar en vanlig kycklingfilé och delar den som regel på "längden/höjden?" beroende på tjocklek. Brukar bli lagom att dela den så. En god marinad eller en trevlig glazer och sen är man hemma. :P
Brukar använda mig av friscobröden som enligt mig är de godaste som finns, en finbladig sallad, mycket lök och en del annat. Varierar från gång till gång. Kallas dressingmannen av polarna och det av en anledning.. :D

Jag är sjukt svag för grillad kyckling överlag, och får jag välja mellan kycklingburgare eller vanlig färsburgare är valet enkelt. Kyckling! På Max t.ex. Äter jag inget annat än kycklingmål classic. Det är grejor det.

#669

Postad 03 augusti 2011 - 22:34

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
http://fredrik.cafe....-atar-burgaren/

ok, inte grillad, men ändå träffar den på något sätt rätt :P

#670

Postad 03 augusti 2011 - 22:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Var rea på plantagen nu så det fick bli en uppdatering! :thumb:

Postad bild

Lite skillnad på storlek va!
Postad bild

Var ju tvungen att testa den också!
Postad bild

#671

Postad 04 augusti 2011 - 12:33

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Är det 67'an? :P Ser grymt bra ut!!

/G

#672

Postad 04 augusti 2011 - 16:34

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Hej

Nu får ni hjälpa mig!!!

Letar efter en vettig gasolgrill! Har hittat en på Netonnet men vet inte om det är mest Bang for buck!

http://www.netonnet....73/137302.3462/

Vill ha en skaplig grill för bra pengar. Har tittat på grillen ovan ett tag och den har nu droppat 1000 kr, vet ni en bättre grill för +- nån femhundring?!?

Tack på förhand!

/Johan

#673

Postad 04 augusti 2011 - 23:34

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är det 67'an? :P Ser grymt bra ut!!

/G


TACKAR!
Ja det är 67an. :D
Den var klart större än jag trodde.

#674

Postad 04 augusti 2011 - 23:54

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

TACKAR!
Ja det är 67an. :P
Den var klart större än jag trodde.

Går det inte åt förbannat mycket kol till den? :D

Det är utan att tveka min favoritgrill!

/G

#675

Postad 05 augusti 2011 - 15:25

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Går det inte åt förbannat mycket kol till den? :)

Det är utan att tveka min favoritgrill!

/G


Du behöver ju inte täcka hela botten med kol om du bara ska grilla till två. Däremot har du möjligheten att göra av med en förbannat massa kol om du ska grilla till ett större sällskap, något som vi andra med smågrillar (57cm) får lösa genom att grilla i omgångar.

/Ash

#676

Postad 05 augusti 2011 - 18:52

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Invigde hamburgerpressen idag med nymald färs från Mostorps Gård :)
http://mostorpsgard.se/?page_id=892
Bifogad fil  webb.jpg   70,11K   1 Antal nerladdningar

#677

Postad 05 augusti 2011 - 21:04

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Invigde hamburgerpressen idag med nymald färs från Mostorps Gård

Och ?
Blev det bra ?
Recept på burgarna ?
Vilken öl ?

Asså dagens MTV-generation, de kan inte hålla koncentrationen uppe i 3 sekunder... :)



Hej

Nu får ni hjälpa mig!!!

Letar efter en vettig gasolgrill! Har hittat en på Netonnet men vet inte om det är mest Bang for buck!

http://www.netonnet....73/137302.3462/

Vill ha en skaplig grill för bra pengar. Har tittat på grillen ovan ett tag och den har nu droppat 1000 kr, vet ni en bättre grill för +- nån femhundring?!?

Tack på förhand!

/Johan

Jag har samma fast med 3 brännare, jag har inget att klaga på. Fast jag hade ju en 495 konors grill innan.....
Däremot gillar jag inte att halva ytan består av en stekhäll, vill ha hela ytan med grillgaller, man kan ju kompletera, meniallafall....

Redigerat av what17ever, 05 augusti 2011 - 23:28.


#678

Postad 05 augusti 2011 - 21:15

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Och ?
Blev det bra ?
Recept på burgarna ?
Vilken öl ?

Asså dagens MTV-generation, de kan inte hålla koncentrationen uppe i 3 sekunder... :)

MTV-generation? :)

Ja, det blev kanon bra, hade bara svartpeppar och salt i färsen. Gjorde egen dressing:
1 msk senap
1 msk tomatketchup
1/2 dl cream fraise
Salt
Lökpulver
ca 1 droppe blairs megadeath sause

Rekomenderas!

Drack Cola till.

#679

Postad 05 augusti 2011 - 23:30

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

MTV-generation? :)

Ja, det blev kanon bra, hade bara svartpeppar och salt i färsen. Gjorde egen dressing:
1 msk senap
1 msk tomatketchup
1/2 dl cream fraise
Salt
Lökpulver
ca 1 droppe blairs megadeath sause

Rekomenderas!

Drack Cola till.

Låter gott !
Var inte meningen att låta dryg.

#680

Postad 21 augusti 2011 - 22:08

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Idag tyckte min kära sambo att vi skulle slå till på en ny Weber att ställa på grillplatsen jag fixa till i somras...

Postad bild

Testade med 2 st hela kycklingar samt en fläskytterfilé, samtidigt.
Jisses vad fläsket hade tagit fin smak efter 3h i smokern!
Och kycklingarna var saftiga och goda efter 3 h de med :o

Redigerat av h_z, 21 augusti 2011 - 22:10.


#681

Postad 22 augusti 2011 - 13:22

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
I helgen provade jag att BBQ:a för första gången i min Master Touch. Hade bara en lite fläskfilé så jag drog på med torr rökflis (körsbär) för att det skulle hinna ta smak. Visade sig gå lite för bra och röksmaken tog över totalt. Nästa gång blir det blötläggning av flisen. Övning ger färdighet.

/Ash

#682

Postad 05 september 2011 - 10:40

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

I helgen provade jag att BBQ:a för första gången i min Master Touch. Hade bara en lite fläskfilé så jag drog på med torr rökflis (körsbär) för att det skulle hinna ta smak. Visade sig gå lite för bra och röksmaken tog över totalt. Nästa gång blir det blötläggning av flisen. Övning ger färdighet.

/Ash


Kul att höra att det gör skillnad iaf. Ska flytta om ett par veckor så 2012 ska jag oxå försöka bli grillproffs.
Det blir en Master touch för mig oxå den verkar grymt bra. Färg: Koppat, brons någonting.

/Niklas

#683

Postad 05 september 2011 - 11:52

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

I helgen provade jag att BBQ:a för första gången i min Master Touch. Hade bara en lite fläskfilé så jag drog på med torr rökflis (körsbär) för att det skulle hinna ta smak. Visade sig gå lite för bra och röksmaken tog över totalt. Nästa gång blir det blötläggning av flisen. Övning ger färdighet.

/Ash

Tänk också på att köttet tar mest smak i början av grillningen.

#684

Postad 16 september 2011 - 21:01

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Va f.. grabbar grillar ni inte längre?

#685

Postad 16 september 2011 - 22:51

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Körde precis en älgfransyska indirekt på grillen i 4 timmar till rostbiff.. :P

(59 grader innertemp)

*hic* blev några öl med.. ^_^

Imorgon blir det mums mums middag!

:D

Tråkigt nu bara att det blir så mörkt tidigt.. fast, lite mysigare är det när det är fint väder, och man myser vid värmen
utav grillen.. :)

(PS. billig hamburger press = två tallrikar med vikt på den översta.. :))

Redigerat av Unregistered8c5802be, 16 september 2011 - 22:53.


#686

Postad 17 september 2011 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Va f.. grabbar grillar ni inte längre?


Ska grilla och griljera julskinka 23/12 så här grillas det året om även om det inte blir alls lika ofta nu när hösten kommit.

#687

Postad 17 september 2011 - 07:59

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Grillar gör vi året runt.
Idag blir det burgare som kommer att få en behandling i smokern innan de ska svettas snabbt över den heta grillen.
^_^

#688

Postad 25 september 2011 - 06:21

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Igår var det premiär för min pizzasten. Fegade lite för mycket med värmen men gott var det iaf. Övning ger färdighet.

/Ash

#689

Postad 25 september 2011 - 17:00

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ikväll blir det älgfärs burgare.. :D

#690

Postad 04 februari 2012 - 11:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Dåligt med inlägg här. Har tyvärr inget foto att bjuda på men förra helgen grillades det korv och hamburgare.
Lite för kallt för grillning idag tror jag.

#691

Postad 04 februari 2012 - 13:45

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Invigde hamburgerpressen idag med nymald färs från Mostorps Gård :)
http://mostorpsgard.se/?page_id=892
Bifogad fil  webb.jpg   70,11K   1 Antal nerladdningar


Recept på brödet? :P

#692

Postad 04 februari 2012 - 15:51

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Jag har grillat 2ggr sen nyår men inga bilder tagna tyvärr!

#693

Postad 05 februari 2012 - 15:38

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jag funderar på en ny gasolgrill till kommande säsong. Nu har jag en Weber Q320 och är nöjd men jag har börjat woka allt mer och funderar på en Weber Summit med sidobrännare, har någon en sådan?

Alla sidobrännare jag sett på Webers gasolgrillare har ungefär 50% av effekten på vad motsvarande gasolkök för wok har, så jag är lite osäker på om det kommer att fungera eller om det "bara" går att koka potatis på sidobrännaren?

#694

Postad 07 februari 2012 - 08:15

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Jag funderar på en ny gasolgrill till kommande säsong. Nu har jag en Weber Q320 och är nöjd men jag har börjat woka allt mer och funderar på en Weber Summit med sidobrännare, har någon en sådan?

Alla sidobrännare jag sett på Webers gasolgrillare har ungefär 50% av effekten på vad motsvarande gasolkök för wok har, så jag är lite osäker på om det kommer att fungera eller om det "bara" går att koka potatis på sidobrännaren?

Kan du inte ha en separat enhet för att woka då? Typ någon Murikka eller liknande. Finns ju wok-grytor till dem och enklare/smidigare ställningar. är väl en OK lösning om det finns plats och du är nöjd i övrigt med den grill du har nu.

Redigerat av h_z, 07 februari 2012 - 08:16.


#695

Postad 07 februari 2012 - 17:31

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Kan du inte ha en separat enhet för att woka då? Typ någon Murikka eller liknande. Finns ju wok-grytor till dem och enklare/smidigare ställningar. är väl en OK lösning om det finns plats och du är nöjd i övrigt med den grill du har nu.


Tack! Kände till Murikka sedan tidigare, det är väl en sådan som Per Morberg haft i sina program. Han säljer väl även en egen version för 3 ggr pengarna eller något.

Nytt för mig var dock att de har en wok-variant. Skall kollas upp, tackar för tipset!

#696

Postad 08 februari 2012 - 08:20

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Morbergs är ju iofs sjukt stor, och kostar därefter som sagt. Runt 18-20K om jag inte minns fel.
Men den är ju lite overkill om man inte ska laga mat till 15 pers eller så.
:)

#697

Postad 18 februari 2012 - 15:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
på tal om mat, har det inte funnits en mattråd här på forumet där man postade bilder och la ut recept på mat man hade ätit?

#698

Postad 18 februari 2012 - 18:31

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Varsågod

#699

Postad 19 februari 2012 - 14:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Tackar för det Britt

#700

Postad 15 mars 2012 - 12:20

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ja säsongen har väl inte riktigt kickat igång än.

Jag ska skaffa min första Weber nu till våren. En Master Touch 57 blir det nog.

Får bli att hålla lite koll i reklambladen nu. Men när jag kollade runt lite förra sommaren verkade just master touchen vara svår att köpa över disk. Iaf här i uppsala. Bara vanliga (one touch).
Hoppas på att nya K-rauta har bra sortiment.
Annars blir det nätet. Jag har nämligen snöat in på en brun.

/Niklas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.