Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#10001

Postad 06 september 2016 - 10:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
https://youtu.be/_dCtNLMQ07E

#10002

Postad 06 september 2016 - 11:13

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Lite före å efter

Skaplig utveckling.

 

Själv har ja hyfsat lätt att bygga muskler, men för dålig självdisciplin.

Tränar som fan i perioder o sköter mat o kosttillskott o hela köret, o sen går det bara utför.

 

Inte tränat på en månad nu, utan bara ätit chips o blivit fetare.

105 kg (180 cm) så måste fan få bort fettmagen nu.

Strax under 90 kg känns ok.

 

Slutet av månaden får det bli att fylla på med kosttillskott och köra igång på riktigt.

Känner att ja skulle behöva någon PWO för att få lite extraenergi.

Handlar ju på proteinbolaget som vanligt så du kanske har något tips på någon som funkar ok.



#10003

Postad 06 september 2016 - 11:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Gör jag helt fel som totalvänder min diet/träning och kör på fullt ös på en gång? Första dagen med nya dieten (1dl pasta/ris + 100+ gram kyckling) var inte så rolig...



#10004

Postad 06 september 2016 - 12:31

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Skaplig utveckling.

 

Själv har ja hyfsat lätt att bygga muskler, men för dålig självdisciplin.

Tränar som fan i perioder o sköter mat o kosttillskott o hela köret, o sen går det bara utför.

 

Inte tränat på en månad nu, utan bara ätit chips o blivit fetare.

105 kg (180 cm) så måste fan få bort fettmagen nu.

Strax under 90 kg känns ok.

 

Slutet av månaden får det bli att fylla på med kosttillskott och köra igång på riktigt.

Känner att ja skulle behöva någon PWO för att få lite extraenergi.

Handlar ju på proteinbolaget som vanligt så du kanske har något tips på någon som funkar ok.

 

PBLAGERSHOP koden ger dig alltid minst 10% rabatt :-) vad gäller PWO så är det mesta dynga nu, beta alanin och koffein och inget riktigt effektivt, man får ta de med dopingvarning på som te.x Hemopump 

bleh jag ligger på 130 pannor nu 100 vore ngt



#10005

Postad 06 september 2016 - 16:12

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Ok, bra.

 

Då får ja helt enkelt skita i PWO och bygga upp lite aggressioner innan träning istället.   :lol:


Redigerat av Unregistered153fb7ca, 06 september 2016 - 16:13.


#10006

Postad 07 september 2016 - 08:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Körde första passet igår, benpass...kan knappt gå idag. Värre imorrn förmodligen.

 

Har också fått tips om lite rörelseövningar då jag är väldigt stel i både armar och överkropp.



#10007

Postad 07 september 2016 - 09:47

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Kul grej igår på gymmet. Det var tre högljudda grabbar i linne som körde axelpressar och vrålade upp vikterna. De kommenterade också vad de lyfte: "Äh, bara 22,5 kg?! Mesigt!". Ja, ni känner säkert igen typen. Den "starkaste" ställde tungt ned 27,5kgs-hantlarna i stället och jag frågade om jag kunde ta dem. Sen körde jag biceps på samma vikter. Jag förstod inte vad de sa till varandra (bytte språk) men killen tappade nog ett par machopoäng. :)



#10008

Postad 07 september 2016 - 10:24

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Kul grej igår på gymmet. Det var tre högljudda grabbar i linne som körde axelpressar och vrålade upp vikterna. De kommenterade också vad de lyfte: "Äh, bara 22,5 kg?! Mesigt!". Ja, ni känner säkert igen typen. Den "starkaste" ställde tungt ned 27,5kgs-hantlarna i stället och jag frågade om jag kunde ta dem. Sen körde jag biceps på samma vikter. Jag förstod inte vad de sa till varandra (bytte språk) men killen tappade nog ett par machopoäng. :)

Haha, klockrent  :D



#10009

Postad 07 september 2016 - 12:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Ok, bra.

 

Då får ja helt enkelt skita i PWO och bygga upp lite aggressioner innan träning istället.   :lol:

 

Jag kör på koffein och musik som PWO :) Fick ruskigt bra pris på SELF BCAA dryck på gymmet, ett flak för 150kr, så kör på det just nu tills dom tar slut. Kort datum på dom, därför dom var så billiga. Annars så tar jag koffeinpiller bara. Har kört på Star Nutrition koffeinpiller i över ett år nu men köpte en burk från Fairing istället som jag öppnade för typ en månad sedan, tycker dom är mycket bättre faktiskt. Konstigt, borde inte vara någon skillnad tycker jag men jag tycker att jag får lite bättre effekt av kapslarna från Fairing. Fast bäst effekt ger ändå en dryck, om det nu är Nocco, Celsius, eller SELF BCAA. Samma mängd koffein (eller lite mindre i Celsius fall) men antar att det tas upp bättre av kroppen om det redan är löst i en vätska. 

 

Körde första passet igår, benpass...kan knappt gå idag. Värre imorrn förmodligen.

 

Har också fått tips om lite rörelseövningar då jag är väldigt stel i både armar och överkropp.

 

Första passet efter uppehåll är alltid värst. Spelar ingen roll om man tränar jättelugnt, träningsvärken kommer som en fet käftsmäll ändå. Minns i vintras när jag körde ben för första gången på över en månad. Gjorde typ tre stycken tior på 50kg i knäböj, inte alls jobbigt ju för 50kg är knappt ens uppvärmningsvikt för mig. Var typ handikappad flera dagar efteråt. Nu skulle jag kunna gå ner och köra tior på 150kg i knäböj och knappt känna något över huvud taget för jag har en så pass hög träningsfrekvens så jag får nästan aldrig träningsvärk.

 

Kul grej igår på gymmet. Det var tre högljudda grabbar i linne som körde axelpressar och vrålade upp vikterna. De kommenterade också vad de lyfte: "Äh, bara 22,5 kg?! Mesigt!". Ja, ni känner säkert igen typen. Den "starkaste" ställde tungt ned 27,5kgs-hantlarna i stället och jag frågade om jag kunde ta dem. Sen körde jag biceps på samma vikter. Jag förstod inte vad de sa till varandra (bytte språk) men killen tappade nog ett par machopoäng. :)

 

Hehe ;)

En av mina polare brukar tycka om att j*vlas med mig ibland. Minns när jag skulle maxa i mark för länge sedan, var väl kanske 180 jag skulle försöka då. Fick inte upp den från golvet. Då kom han, helt ouppvärmd, och gjorde typ åtta enkla reps på det. Och i höstas när vi var på fitnessfestivalen kränkte han mig igen, jag hade ju 215 som personbästa i marklyft då så då bestämde han sig för att dra 220 i marklyft bakom ryggen i Eleikos monter, i tighta jeans och utan dragremmar på en tyngdlyftningsstång. Det gick upp riktigt fort, han hade nog kunnat ta ganska mycket mer. Har kommit upp till 230 nu och förhoppningsvis blir det ännu mer innan nästa fitnessfestival, så vi får se om han ska göra ett försök att kränka mig igen.



#10010

Postad 07 september 2016 - 14:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag körde faktiskt ett par tior på 50kg knäböj, helt död idag...



#10011

Postad 07 september 2016 - 21:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Då var man klar med 48h jobb på 4.5 dygn, lagom glad i kroppen... Sov 5.5h inatt, provar en ny taktik med dygnsomställning efter nattskift. Fick bli rehab överkropp med lite bänk i slutet av passet när man är väl uppvärmd och mindre stel. Gjorde en massa 4-6 reppare på 50 och 70kg. Sedan fyra femmor på 80kg. Tänkte att jag provar att lasta på 100 och ser hur det känns. Gjorde två väldigt enkla femmor på 100kg och helt utan smärta i axeln. Det verkar riktigt lovande. Fuskade dock lite med att inte ha hela fötterna i golvet. Får betydligt bättre brygga om jag bara har tårna i golvet och det gör att jag kan korta ner lyftvägen och skona axlarna lite mer. Har ju problem i bottenläget pga dålig rörlighet att axeln "sticker iväg" och det är detta som skadar min axel. Får nog köra på det här viset under tiden jag jobbar upp rörligheten, för även om det blir lite lättare när jag "fuskar" så är det ändå ganska jobbigt och jag kan ändå träna lika bra. Just nu ser jag det som att det viktigaste är att jag bänkar och kan göra det smärtfritt. Behöver inte vara tungt eller jättehög arbetsvolym utan huvudsaken är att jag gör rörelsen och stimulerar nervsystemet. Avslutade med maxreps på 50kg, lyckades med 32st innan det tog tvärstopp. Hade nog kunnat göra några fler om jag greppat lite bredare och andades bättre, med det är svårt att tokreppa sådär när man inte är van vid det.



#10012

Postad 08 september 2016 - 07:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag måste vara extra känslig för träningsvärk eller något, kan knappt gå idag. Sätta sig på toan är en utmaning, gå upp(och speciell ner) för trappor är smärtsamt och jag går som jag har skitit på mig.

 

Hur blir jag av med träningsvärk efter benpass?



#10013

Postad 08 september 2016 - 08:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Du får bara brutal träningsvärk dom första gångerna, sen kommer det bli mindre gradvis. Efter uppehåll så kan man också få riktig träningsvärk. Jag får det dock aldrig, märkligt nog.

Stretcha menar endel lindrar, vet inte om det gör det dock :)

#10014

Postad 08 september 2016 - 09:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Ja jag misstänker att alla här råkat ut får sån där brutal träningsvärk, speciellt i benen. Så pass att man inte kan sätta sig ned utan bara ploppar ned från stående. Brösten är också ett område jag kan få brutal träningsvärk i, men man är inte lika berörd av det.



#10015

Postad 08 september 2016 - 09:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Ja benen har vikt sig vid några tillfällen, har precis klarat mig från att ramla. 



#10016

Postad 08 september 2016 - 09:57

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Jag måste vara extra känslig för träningsvärk eller något, kan knappt gå idag. Sätta sig på toan är en utmaning, gå upp(och speciell ner) för trappor är smärtsamt och jag går som jag har skitit på mig.

 

Hur blir jag av med träningsvärk efter benpass?

Nu har ju inte jag gymmat så mycket men sprungit en hel del o jagat boll och nåt som lindrade var att efter ett riktigt mördarpass var att jogga väldigt långsamt 10-20 minuter direkt efteråt. Slaggen kommer ut då på nåt sätt.



#10017

Postad 08 september 2016 - 15:23

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll hur mycket jag tränar, jag får alltid träningsvärk efteråt. Har jag kört ben ena dagen och har brutal träningsvärk, så brukar det släppa om man anstränger benen igen dagen efter. Som, t.ex om man skulle köra marklyft dagen efter eller gå på löpbandet. Eller göra fria knäböj med en 20kilos vikt i handen ett par gånger, så de blir uppvärmda 



#10018

Postad 10 september 2016 - 02:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träna ofta, äta riktigt och sova riktigt. Det är det som funkar bäst mot träningsvärk enligt mig.

Körde själv både tung böj och högreps i böj i torsdags men ändå hade jag knappt någon träningsvärk idag (fredag). Det var nog för att jag tränar ofta och ser till att äta och sova så bra jag kan.



#10019

Postad 10 september 2016 - 21:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Fyllde på kolhydratsdepåerna riktigt rejält igår kväll och inatt, med hjälp av flytande kolhydrater blandat med en viss mängd alkohol. Blev bara sex timmars fyllesömn inatt och mådde skit i morse, men gick ner till gymmet i eftermiddags ändå för lite överkropp och bänk. Var riktigt trött och svettades otroligt mycket, trots att jag tog det ganska lugnt. Bänken gick dock riktigt bra, gjorde ett gäng femmor på 80 som kändes som ingenting. Lade på 100 och gjorde några treor på det, kändes fruktansvärt lätt det också. Tänkte att jag provar några tyngre singlar och hoppas att axeln håller. Gjorde singel på 110 och 120, båda gick väldigt lätt. Sänkte sedan till 100 och gjorde en åtta på det och sen 26 reps på 60kg som avslut.

 

Otroligt att jag nästan var lika stark idag som jag var innan axeln började strula, trots att jag är helt förstörd efter veckan som varit OCH jag var bakis.

 

Marklyft imorgon, hoppas att jag är lite piggare då i alla fall. Annars blir det jobbigt!



#10020

Postad 10 september 2016 - 23:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har en bra uppdatering. Efter att ha börjat stretcha som fan så har min inlämning som jag bråkat med hela året (och inte kunnat bänka normalt hela sommaren) börjat att bli bättre. Idag testade jag 80 kilo smalbänk med minimal smärta, typ känningar. Så framåt går det nu iaf :)

#10021

Postad 11 september 2016 - 09:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jag har en bra uppdatering. Efter att ha börjat stretcha som fan så har min inlämning som jag bråkat med hela året (och inte kunnat bänka normalt hela sommaren) börjat att bli bättre. Idag testade jag 80 kilo smalbänk med minimal smärta, typ känningar. Så framåt går det nu iaf :)

 

Fan vad härligt! Jag tror att många är nog alldeles för stela i hela framsidan, speciellt killar som tycker om bänkpress. Jag räknar med att det kommer ta hela resten av året för mig att "öppna upp" min framsida men så länge jag kan bänka lite under tiden så är det lugnt. Kan jag sätta 125 i bänken på tävling i november så är det ändå ok. Måste dock upp i ~140 eller mer till februari/mars, annars kan det blir jobbigt att kvala till JSM.



#10022

Postad 11 september 2016 - 10:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Förresten, här är lite knäböj från i torsdags eller när det var. En tvåa på 180 fick bli den dagens tyngsta.

https://www.youtube.com/watch?v=OMPPfPbDNZQ&feature=youtu.be



#10023

Postad 11 september 2016 - 17:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Marklyft idag. Vanlig mark kändes skit, gjorde 3x6 på 180kg. Gick över till upphöjda mark, gjorde två sexor på 160 utan bälte och sen provade jag några singlar. Fick upp 200kg utan problem men det var ett dåligt lyft, fick stången väldigt långt ifrån kroppen och lyfte väldigt snett och konstigt.

https://www.youtube.com/watch?v=qMQ3iTPIo2U&feature=youtu.be

 

Pallen är ca 10cm hög. Två stycken 45x45mm reglar och en plywoodskiva på. 



#10024

Postad 12 september 2016 - 10:14

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Blev träning i helgen också. Bröst, triceps och axlar på lördagen. Bänkpressen arbetade jag upp mig till 3x3 på 110kg. På Söndagen körde jag rygg och biceps. Arbetade mig upp mig till 3x2 på 180kg i marklyften. Så känns lite som man börjar komma tillbaka efter semester. Har börjat dra in på matintaget också. Lagar mat och lägger i matlådor. Räcker ca 2 veckor. Ris, grönsaker och en köttbit, typ kyckling eller nötkött.



#10025

Postad 16 september 2016 - 22:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Respekt, Ala_95! Du har kommit långt.  B)

 

För er som är intresserade så sänder Amazon Mr Olympia Live inatt. Den börjar kl 0400.

https://www.amazon.c...SportsNutrition

 

http://www.worldtimebuddy.com/


Redigerat av Zerox_no1, 16 september 2016 - 22:12.


#10026

Postad 17 september 2016 - 07:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag är sjukt glad, för någon dag sedan kunde jag köra med 100 kg i smalbänk utan några större problem från inlämningen! Däremot så går det inte att ta vanligt grepp ännu, testade med stången (20 kg) och kände smärta i rörelsen. Men smalbänk går att träna rätt bra sålänge jag gör riktigt långsamma rörelser. Vilket iofs gör att 100 kilo känns ganska tungt det med :D

#10027

Postad 17 september 2016 - 14:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Respekt, Ala_95! Du har kommit långt.  B)

 

För er som är intresserade så sänder Amazon Mr Olympia Live inatt. Den börjar kl 0400.

https://www.amazon.c...SportsNutrition

 

http://www.worldtimebuddy.com/

 

Tackar!

 

Jag jobbar inatt fram till ungefär 0600 så jag kommer att sitta och titta, hoppas dom inte blir försenade bara. 

 

Själv så var jag iväg och körde ett snabbt pass igår innan jobbet. Svårt att hinna med att träna när det går 13 timmar om dagen till jobb. Men vaknade så tidigt igår så hade typ en timme över innan jag behövde fara på jobbet. Körde upphöjda mark från en typ 5-6cm pall. Gjorde fem fyror på 170 med relativt kort vila, sen en tvåa på 190 och en tvåa på 200. Körde utan bälte på alla set.

 

Märkte också att det finns en massagestol på jobbet. For på jobbet en kvart tidigare igår och satt i stolen ett tag. Funderar på att göra samma sak idag.

Ska bli så sjukt skönt att gå av jobbet imorgon bitti, har blivit mycket jobb senaste tiden. Förra veckan klockade jag 60 arbetstimmar och tyckte det var mycket, den här veckan blir det 72... Men men, lönen blir fin i alla fall så jag får lyxa till det med extra god mat, nya träningsprylar osv. 



#10028

Postad 19 september 2016 - 20:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Blev inge olympia för mig, glömde mobilladdaren till jobbet så fick slut på batteri långt innan klockan 4. Men visst, inte förvånad att Phil vann. Han såg bra ut i år, inget snack om saken.

 

Riktigt knäckt psykiskt och fysiskt efter 132h skiftjobb senaste två veckorna. Körde ett lättare bänkpass igår, 5x5 + 1x8 på 100kg. Böj idag, kände mig explosiv under uppvärmningen så tänkte att jag provar några tyngre singlar. 185 gick bra, 195 också. Lägger på 205 för ett 5kg pers och det går bättre än väntat, men kameran ville inte riktigt filma så fick det inte på film. Dessutom var det ingen som kollade djupet (även fast jag vet att jag brukar böja djupt på singlar). Var lite kluven över hur fan jag skulle göra. Eftersom jag inte fick det på film så kan jag inte riktigt skylta med det som ett nytt personbästa. Vilade 20 minuter och bestämde mig för att köra igen på samma vikt. Såg till nu att kameran verkligen var igång, hade en som filmade med mobilen åt mig också ifall att kameran skulle ge upp igen. Hade även en förbundsdomare som gav mig signaler och kollade djupet. Han är även världsmästare i master 1 i utrustad styrkelyft så han har bra koll. Kändes som att andra böjen nästan gick bättre än första, i alla fall snabbare. Djupet var enligt domaren riktigt bra, hade någon centimeter till godo.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oiCrpH9S3D8&feature=youtu.be

 

Ska bli spännande att se hur detta känns i kroppen imorgon.



#10029

Postad 23 september 2016 - 09:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Har börjat stå på jobbet numera, så mycket som möjligt. Läste att man förbränner i snitt 350kcal mer på 2,5h än om man sitter ner.

En normal person KAN i den takten förbränna 10kg på ett år endast genom att stå varje dag.

 

Och betydligt bättre för ryggen att stå upp, det minskar belastningen på ryggen. Värt att tänka på för mig som har ett kontorsjobb med 7h skrivbordstid/dag.



#10030

Postad 23 september 2016 - 09:08

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Har börjat stå på jobbet numera, så mycket som möjligt. Läste att man förbränner i snitt 350kcal mer på 2,5h än om man sitter ner.

En normal person KAN i den takten förbränna 10kg på ett år endast genom att stå varje dag.

 

Och betydligt bättre för ryggen att stå upp, det minskar belastningen på ryggen. Värt att tänka på för mig som har ett kontorsjobb med 7h skrivbordstid/dag.

 

Sedan jag pajade ryggen så har mina höftböjare blivit ännu tightare så det är min motivation till att stå upp mer.



#10031

Postad 23 september 2016 - 10:44

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har börjat stå på jobbet numera, så mycket som möjligt. Läste att man förbränner i snitt 350kcal mer på 2,5h än om man sitter ner.

En normal person KAN i den takten förbränna 10kg på ett år endast genom att stå varje dag.

 

Och betydligt bättre för ryggen att stå upp, det minskar belastningen på ryggen. Värt att tänka på för mig som har ett kontorsjobb med 7h skrivbordstid/dag.

 

Började göra likadant i våras faktiskt. Se till bara att ha bra skor. Första månaderna så hade jag stenhårda skor, så i slutet av dagen så kändes det inget bra alls.



#10032

Postad 23 september 2016 - 11:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Började göra likadant i våras faktiskt. Se till bara att ha bra skor. Första månaderna så hade jag stenhårda skor, så i slutet av dagen så kändes det inget bra alls.

 

Ståmatta istheshit.



#10033

Postad 23 september 2016 - 18:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Har börjat stå på jobbet numera, så mycket som möjligt. Läste att man förbränner i snitt 350kcal mer på 2,5h än om man sitter ner.

En normal person KAN i den takten förbränna 10kg på ett år endast genom att stå varje dag.

 

Och betydligt bättre för ryggen att stå upp, det minskar belastningen på ryggen. Värt att tänka på för mig som har ett kontorsjobb med 7h skrivbordstid/dag.

 

350kcal låter mycket... Nu på nya avdelningen på jobbet så är jag på fötterna (och går och lyfter saker) ungefär 8-9h varje arbetsdag. Om bara stå ger 350kcal mer på 2.5h så borde mitt gående och lyftande ge betydligt mycket mer, typ 500 kanske. Tror inte jag gör av med 1500-2000kcal mer nu jämfört med när jag jobbade på callcenter och satt hela dagarna.

 

Jag tror att ~100kcal på 2.5h är en mer rimlig siffra.



#10034

Postad 24 september 2016 - 07:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Njae, att stå ger faktiskt en utökad förbränning på närmare 100 kcal i timmen. Det är lätt att glömma bort hur mycket muskulatur som börjar jobba när vi ska stå upp och ha oss.

Däremot så måste man känna efter och vara försiktig med förslitningsskador, köp gärna något inlägg i skon, typ gel, det är oändligt bra för kroppen.

#10035

Postad 24 september 2016 - 18:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ståmatta istheshit.


Kan också rekommendera en bra ståmatta, jag har inte ens skor på mig hela dagarna. Men det kanske inte är OK hos alla arbetsgivare :)

#10036

Postad 25 september 2016 - 19:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

13h på jobbet i fredag och sen utgång på kvällen med en svensk mästare i styrkelyft, vaken 23h och sov sen sju timmars fyllesömn och igår bakisböjde jag 6x6 på 160kg med yrsel, illamående, och typ feberfrossa. Hemskt pass, men lyckades ändå flytta skapligt med vikt. Brutal träningsvärk idag, inte kört någon volym i böjen på typ tre veckor.

 

Bänk idag. Handlederna och högerarmen är rejält ömma från gårdagens böj så orkade inte hålla på så länge för det gjorde så ont. Efter uppvärmningen så gjorde jag två sexor på 100kg, singlar på 110kg och 120kg, en tvåa på 125kg, två tior på 100kg, och en sexa på 100kg. Bänkstyrkan är tillbaka till där jag var i början av sommaren, trots uppehåll på grund av kass axel. Träningsvolymen är också nästan tillbaka till vad den var innan jag tog en paus från bänken och jag känner än så länge inte av någon smärta i axel varken under passet eller efter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=f90dMNNm_5I&feature=youtu.be



#10037

Postad 27 september 2016 - 20:57

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Njae, att stå ger faktiskt en utökad förbränning på närmare 100 kcal i timmen. Det är lätt att glömma bort hur mycket muskulatur som börjar jobba när vi ska stå upp och ha oss.

Däremot så måste man känna efter och vara försiktig med förslitningsskador, köp gärna något inlägg i skon, typ gel, det är oändligt bra för kroppen.

Haha, undras just hur j..la fet jag då skulle vara om jag INTE stått och gått hela dagarna i typ 30 år..... ;)
Misstänker nämligen starkt att de dryga 10 extrakilona, klädsamt placerade i färdriktningen, inte är muskler. :)

#10038

Postad 28 september 2016 - 16:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Körde lite lätta böj igår och tränade på utgång. Idag blev det bänk, 4x6 på 90 och sen på 100kg och avslutade med 2x3 på 110kg. Provade lite militärpressar också, blivit hemskt svag i det. Gjorde några femmor på 50kg.



#10039

Postad 28 september 2016 - 16:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har börjat köra mark med studs i botten. Fördelen är att man förflyttar mer vikt på kortare tid och jag blir inte ens nästan lika andfådd, vilket gör att jag orkar fler set. Yay!

#10040

Postad 29 september 2016 - 12:27

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Jag kommer stå i Proteinbolagets monter under Fitnessfestivalen, och dagsformen är extremt sorglig  :unsure:

Inne på vecka 2 nu med lowcarb men inte gymmat på 3v 

de går bra nu



#10041

Postad 29 september 2016 - 18:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 1

Jag kommer stå i Proteinbolagets monter under Fitnessfestivalen, och dagsformen är extremt sorglig  :unsure:

Inne på vecka 2 nu med lowcarb men inte gymmat på 3v 

de går bra nu

 

Kul! Om min planering håller så kommer jag, kompisen, och hans tjej ner. Vi kommer förbi och säger hej :)



#10042

Postad 29 september 2016 - 19:47

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Pers i mark idag! 260kg :D Klen som fan!



#10043

Postad 30 september 2016 - 00:10

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Pers i mark idag! 260kg :D Klen som fan!

 

Så du är på väg tillbaka nu?

 

Förresten, har du verkligen inte dragit mer än 260 i mark? Kollade igenom din instagram här om dagen och såg att du hade stänkt upp 275 i böj relativt enkelt, vilket ju är ganska starkt.



#10044

Postad 30 september 2016 - 06:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag körde cardio igår med en timme på löpbandet. Min överdel var nog lite sträv för bröstvårtorna känns som om jag hade ammat ett stim pirayor. :lol:



#10045

Postad 02 oktober 2016 - 09:52

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Så du är på väg tillbaka nu?

 

Förresten, har du verkligen inte dragit mer än 260 i mark? Kollade igenom din instagram här om dagen och såg att du hade stänkt upp 275 i böj relativt enkelt, vilket ju är ganska starkt.

 

Hobbyträning haha! Måste hålla igång ju!

255 var mitt gamla pers. Är riktigt klen i marklyft jämfört med knäböj. Ska bli ändring på det!



#10046

Postad 02 oktober 2016 - 14:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Hobbyträning haha! Måste hålla igång ju!

255 var mitt gamla pers. Är riktigt klen i marklyft jämfört med knäböj. Ska bli ändring på det!

 

Oj! Och ändå har du väl tagit 200 i stöt? Om jag räknar ner 55kg från mitt personbästa i mark så blir det 175kg. Visst, det är ju inte en vikt som känns sådär jättetung men jag drar det verkligen inte med sådan fart att jag skulle kunna frivända det.

 

Förresten, på tal om marklyft. Drog 220kg rätt bra i fredags

https://www.youtube.com/watch?v=1-bIHwv-ZOc&feature=youtu.be

 

Det var min sjunde träningsdag i rad, och dagen efter knäböj. Planen var 5x8 på 160kg men hade sån energi att jag gick upp på några tunga singlar först. Höll i stången onödigt länge i toppen för att visa att jag kan dra utan remmar också. Det är många som ifrågasätter varför jag tränar med remmar när jag är styrkelyftare. Och visst, innan detta hade jag inte dragit mer än 200kg utan remmar, men om jag kan stå och hålla i 220kg i typ tio sekunder utan problem så ska nog inte maxvikter vara några problem heller :) Avslutade passet med 6x8 på 160, sen var jag tvungen att fara iväg och jobba. Vägde in på prick 88kg efter passet.



#10047

Postad 05 oktober 2016 - 17:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Problemen med kroppsvikten fortsätter, vägde in på 88.1 efter dagens markpass. Körde böj igår, 4x7 på 155 och 3x3 på 175, inte direkt svårt något av det.

Marklyft idag, började med en femma på 180 och två treor på 200. Sen tänkte jag att jag provar 4x7 på 180 och det gick bättre än väntat. Avslutade med 1x15 på 140, kan vara bra med lite cardio ibland.

 

Har börjat få upp farten bra i marklyften också. Såhär såg 100kg ut under uppvärmningen idag.

https://www.youtube.com/watch?v=gBzIX7CMVoA&feature=youtu.be

 

Nästan så att jag börjat hoppa över 60kg under uppvärmningen för det är för lite motstånd, känns inte ens någonstans i kroppen.



#10048

Postad 05 oktober 2016 - 17:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Ser bra ut! Vad är anledningen till att göra den snabbt? Att vara explosiv kan jag förstå, men just ryggen känns ju riskabel att göra snabbt. Jag är ju inte på samma nivå som dig, därför jag undrar :)

#10049

Postad 05 oktober 2016 - 19:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Ser bra ut! Vad är anledningen till att göra den snabbt? Att vara explosiv kan jag förstå, men just ryggen känns ju riskabel att göra snabbt. Jag är ju inte på samma nivå som dig, därför jag undrar :)

 

Jag hade kört fler set innan detta, ett långsamt och ett snabbt set på 60 och sen ett långsamt på 100 också. Känner jag att allting känns bra i kroppen, inga stelheter, inget som gör ont eller så, då släpper jag på all kraft bara. Jag har kört marklyft så mycket nu att rörelsemönstret sitter väl inpräntat i kroppen och varje muskel vet precis vad den ska göra, så därför vågar jag släppa lös all kraft såhär.

 

Tanken med att lyfta fort är att träna nervsystem att aktivera snabbt, få ut maximal kraft direkt. Ungefär samma anledning som varför folk kör spänsthopp, sprintlöpning osv. Man vill träna sig på att få ut maximalt med kraft på så kort tid som möjligt. Sedan handlar det om självförtroende också, vilket är otroligt viktigt när man alltid pushar sig själv stenhårt varje pass. Om jag kan få 100kg att kännas såhär enkelt, ja då ligger ju självförtroendet på topp. Gick ju vidare på 140 sen också och det gick också riktigt fort. Då kände jag mig självsäker inför 180 som var nästa vikt. 180 gick långsammare än jag hade hoppats på så därför började jag tveka lite inför 200 och den korta sekunden av tvekan kan råna en på många kilon.

 

Är du nybörjare så bör du definitivt inte försöka lyfta såhär fort. Kolla t.ex 220 marken som jag drog i fredags, var ännu mer explosiv under uppvärmningen då och då flög 180 upp hur enkelt som helst också. Hade extremt mycket energi och självförtroendet var på topp. 220kg är 10kg under mitt personbäst men jag visste till 100% att jag kommer klara 220 och jag visste att det skulle gå enkelt, vilket var precis vad som skedde. Hade jag börjat tveka då efter singeln på 200kg så hade 220 gått upp betydligt mycket långsammare.



#10050

Postad 05 oktober 2016 - 19:59

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

starka pågar här, kul att se, träning är en del av mitt liv också, men har gått ner till 3 pass per vecka nu, dock skulle jag aldrig kunna vara utan.

Kört mest för skojs skull, ren styrketräning i många år nu, börjar närma mig 50 bast nu, men det är fortfarande lika kul.

Hatar mina skador genom åren, men vad ska man göra, nog ingen som är skadefri under så lång tid, sedan sliter de genom åren mer än vad man kunde tro innan då man var ung och kunde köra 2 pass om dagen nästan.

 

Hade varit kul o veta hur bra resultatet jag har i max reps i bänk är: 106 reps på 60kg och 38 reps på 100kg.... är ganska nöjd med dessa som jag gjorde detta året, ont i axeln nu, så nu blir de inga rekord på länge.


Redigerat av hundrakg, 05 oktober 2016 - 19:59.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.